|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2015-12-14, 22:54 | #46 |
Nja bra och bra, men han är ju inget blåbär direkt. Ludde är faktiskt rätt bra när han tyglar sitt humör och kör med skallen. Tror faktiskt han börjat inse det på äldre dar, men det har kostat muchos dinares genom åren.
|
|
2015-12-14, 23:11 | #47 | |
Citat:
Haha, bara vänta tills det är vår och han "inser" hur överlägsna hans unghästar är igen så ska du få se på styrningar i sann Kolgjini-anda. |
||
2015-12-14, 23:28 | #48 | |
Citat:
1. Det är nästan aldrig annat än kaffepengar att hämta för annat än 6 rätt på V64. 2. Spelar man V64 frekvent avgörs det långsiktiga resultatet av antal gånger man har alla rätt. De pengar som finns att hämta i de andra poolerna handlar bara om att reducera förluster. Ingen spelare som spelar V64 flera gånger i veckan går plus på det som spelas in på 5 eller 4 rätt på längre sikt. Det är dels för lätt att få 4 rät och dels finns bara 20 procent av vinsterna i 5 rättspoolen. Givetvis ännu mindre när det är jackpot. 3. Vill man ha chansen till 5 eller 4 rätt på svåra rader går det alldeles utmärkt att spela dom i alla poolerna. Även matematiska system. Det kräver bara några knapptryck i tex jokersystemet. Men just idag är såklart dom som hade 5 rätt glada att dom inte la alla rader som V6. Om man däremot tittar på t ex de senaste 100 omgångarna är det väldigt få som ger annat än småvinster om man inte hade alla rätt. |
||
2015-12-15, 00:53 | #49 | |
Citat:
Punkt 3. Fast jag föredrar HPT för att kunna spela raderna med lägst förväntad utdelning fler än en gång.
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite! Senast redigerad av Strappa71 den 2015-12-15 klockan 00:55. |
||
2015-12-15, 01:03 | #50 | |
Citat:
Men jag håller med om att det är en bra tumregel att lägga mycket vikt vid kuskar om man ska strecka lågprocentare och inte riktigt vet vilken man ska ta. Sitter Takter och Kjersgaard med varsin högoddsare som är lika hårt spelad kan man nästan ge sig fan på att Takter har den bättre vinstchans bara av att läsa kusknamnen. Säger jag som gjorde precis den tabben idag på DD Men man lär så länge man lever och lever så länge som man lär!