|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2015-12-13, 17:15 | #1 |
V64 Halmstad DUBBELJACKPOT
Intressant omgång och såklart extra intressant spelmässigt med tung jackpot.
Undrar om Bergh fått ordning på Aileron nu? |
|
2015-12-13, 18:56 | #2 |
hur många segrar tar Unter... familija imor? strålande form
|
|
2015-12-13, 19:41 | #3 |
|
|
2015-12-13, 20:19 | #4 | |
Citat:
FLICKA KLOSTER DROGBA BOB - "Barfotahäst" TRUST LAUNCHER - "Barfotahäst" JETSET GLOBAL RUNAWAY - "Barfotahäst" MORGANA BI (US) - "Barfotahäst" MELLBY DUKE OCTOBER KRONOS (IT) - "Barfotahäst" ROUTE SIXTY SIX (DE) PELIKAN TRIO (IT) - "Barfotahäst" DREAMS TAKE TIME Hans barfotaspringare verkar således funka rätt bra med skor också. |
||
2015-12-13, 21:18 | #5 |
Jag noterar en intressant häst redan i första loppet där Che Guevara gör första loppet i Flemmings regi. Verkar ha stått där ett par månader så effekten av ett tränarbyte uppåt bör ha gett effekt. Det är en rätt duglig häst det där, och lång distans brukar inte vara en nackdel för Flemmings hästar eller körstil för den delen. Skiter fullständigt i vad Flemming ger för kommentarer imorrn, för den karln är desinformation personifierad (utan dold agenda tror jag men ändå) utan plockar med den alldeles oavsett!
Sen råder jag er till att titta på Dolce Vicis senaste två felfria lopp. Riktigt rejäl vid första andraplatsen efter tung resa (som hade varit en förstaplats om kusken haft vett att börja driva i tid) och även vid den andra. Jag ser i min spåkula att det blir ganska hård och utdragen spetskörning i det här loppet trots distansen, med tanke på att många hästar med låga nummer är startsnabba och har offensiva kuskar. Peter och Flemming tar det nästan säkert ganska piano ifrån början och hänger med i draget och spurtar förbi på slutet. Även Johan med Cadabra är nog en av dem som åker med och profiterar på tempo. Med tanke på startspåren och hur de troligtvis blir spelade utnämner jag redan nu Dolce Vici till loppets mest spelvärda!
2015-12-13, 21:38 | #6 |
I andra ser jag Cashier Center som en riktig skräpfavorit då den öppnar som en traktor (förutsätter att den blir favorit på den komben häst/kusk/tränare) och det är 1600. Ledningen tar någon av toppspåren 4,5 där man utöver spåren även har de startsnabbaste hästarna. Båda kuskarna är offensiva, men grundtipset är att Kim är klok nog att inse det omöjliga i att övertala Johnny att släppa och ger sig i ett tidigt skede. Dock kan det ju bli körning för att komma ner i rygg och det kan kosta för mycket. Smaragd kan också lägga iväg ganska bra och har goda chanser till rygg ledaren. 3,7,9 kan vinna om det blir för tufft tempo där framme, men jag har svårt att se det. Nej, jag säger att Johnny har klart bäst chans att ta hem det här och att Smaragd ligger näst bäst till.
2015-12-13, 21:46 | #7 | |
Citat:
|
||
2015-12-13, 23:00 | #8 |
Mellby Ciceron känns som ett spikalternativ just nu. Har dålig koll på hur den öppnar men Peter är vass i volt så det borde lösa sig. Van att gå med skor dessutom. Flemmings verkar dra på sig allt spel, men hur är det med stallformen?
|
|
2015-12-14, 14:23 | #9 | |
Citat:
|
||
2015-12-14, 15:31 | #10 |
- 3 Mellby Ciceron V64-3 är renoverad efter senaste starten och känns fin i jobben, men han är inte ”maxad”. Jag tror att vi får svårt mot Bubba Degato.
|
|
2015-12-14, 15:32 | #11 |
Peters uttalande om hans andra chanser. - 13 And Here I Am (V64-4) har jag haft ett tag och han är kastrerad inför den här starten. Han har tränat ok och nu provar vi att starta. Spåret gör att jag ligger lågt.
- 4 Trust Launcher (V64-5/DD-1) har hittat formen igen och gjort tre fina lopp. Allt verkar bra efteråt men jag tror att vi inte kommer förbi 1 Onceforall Face den första biten. |
|
2015-12-14, 15:54 | #12 |
– 7 Bubble Lady (lopp 2) är en tvååring som gör tävlingsdebut. Hon är ute för att få rutin och det är inget för spelarna. Hon är inte preparerad för att vinna.
– 3 Mellby Ciceron (V64-3) är inte formtoppad och det här är ett led i utvecklingen – men jag är nöjd med träningen och han är lite renoverad. Han är så lätt och fin i kroppen att det inte är omöjligt att han går bra direkt. Men som sagt är han inte toppad inför detta. Halvstängt norskt med vita insidor och jänkarvagn som senast. – 13 And Here I Am (V64-4) gör debut för mig och är mycket svårbedömd. Det är en ganska loj häst, men jag vill börja och tävla med honom nu. Jag ska köra defensivt och så får vi se. Detta är också ett led i utveckling och det är ju ett svårt utgångsläge. Det blir halvstängt och vanlig vagn. – 4 Trust Launcher (V64-5) levererar varje gång nu och jag ska sätta på ett helstängt nu, bara för att ändra lite smågrejer. Murphybländare på insidan och can’t see back på utsidan gick han med senast. Han startar tätt nu, men han verkar tåla det och är stenhård i benen. Jag tror på en god insats. Jänkarvagn som senast. |
|
2015-12-14, 16:28 | #13 |
Onceforallface 8% med spets läge. Håll den i trav Ludde och bomba runt om, tack
|
|
2015-12-14, 16:44 | #14 | ||
Citat:
Citat:
2015-12-14, 16:52 | #15 |
I tredje sticker Bren Derlin Am ut som underskattad. Stall som stadigt plockar 20% segrar och verkar ha lite extra formtopp för tillfället. Kuskbytet behöver inte vara fel heller, karln är väldigt duktig pa att vinna lopp fran spets! 4% pa Swing Kronos ser väl lagt ut ocksa...