Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-12-12, 12:42   #121

Madmans avatar

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 2644
Standard

vem sprider dynga

Citat:
Ursprungligen postat av robust Visa inlägg
Några som sprider ren dynga om vissa hästar här. Förvirring står på agendan eller? Gör ni det för egen vinnings skull?
om du inte påvisar bättre så sprider även du dynga! Tala ur skägget karl!
Madman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-12, 12:43   #122

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 5341
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Torde vara alla då han bara gått 12 starter i hela livet med skor och de flesta av dem från bakspår. Det är sällan någon tillfällighet att man startar en häst 50 gånger i sträck utan skor. Det är för att den är bättre så. Spara strecken till mer spelvärda ekipage.

Om jag tänkte ta med Calvin Borel på ramen gick den idén rätt ner i papperskorgen nu när jag läste Lugauers kommentar. Inte för att jag hade mycket förhoppning för att han skulle få sig ett bra lopp innan, men tänkte att de skulle försöka halvladda lite för att få bra position. Men det verkar inte ens finnas ambitioner och man blickar tydligen längre fram än till det här loppet. Finns inget bättre än en negativ och defensiv kusk för att sabba en hästs vinstchanser. Plockas bort på allt!

- 1 Calvin Borel (V75-7/DD-2) fick spår 1 bakom bilen och man lär backa tillbaka sist. Därifrån måste Calvin göra ett underjobb om man ska nå de främre platserna. Han var bättre senast än när han blev tvåa och toppformen är på ingång. Inga ändringar, kom ihåg att målet är att han ska tävla i Frankrike så snabbt som möjligt. Platschans.

Arazi med skor är mycket sämre häst då den kan bli av med spets.
Gammal 2015-12-12, 12:45   #123

AndyMarts avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 7099

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Torde vara alla då han bara gått 12 starter i hela livet med skor och de flesta av dem från bakspår. Det är sällan någon tillfällighet att man startar en häst 50 gånger i sträck utan skor. Det är för att den är bättre så. Spara strecken till mer spelvärda ekipage.

Om jag tänkte ta med Calvin Borel på ramen gick den idén rätt ner i papperskorgen nu när jag läste Lugauers kommentar. Inte för att jag hade mycket förhoppning för att han skulle få sig ett bra lopp innan, men tänkte att de skulle försöka halvladda lite för att få bra position. Men det verkar inte ens finnas ambitioner och man blickar tydligen längre fram än till det här loppet. Finns inget bättre än en negativ och defensiv kusk för att sabba en hästs vinstchanser. Plockas bort på allt!

- 1 Calvin Borel (V75-7/DD-2) fick spår 1 bakom bilen och man lär backa tillbaka sist. Därifrån måste Calvin göra ett underjobb om man ska nå de främre platserna. Han var bättre senast än när han blev tvåa och toppformen är på ingång. Inga ändringar, kom ihåg att målet är att han ska tävla i Frankrike så snabbt som möjligt. Platschans.

Ledsen, men Arazi Boko förstår jag inte varför han inte är favorit. Tar hand om spets och helt ärligt, vem ska gå upp och pressa? Royal Fighter med vilda Tillman hade jag kunnat tänka mig men tror de tar det lite lugnt med den med tanke på alla knäckarlopp i somras.

Jag tror på 17 första varvet innan alla börjar köra på sista bortre, och då vetifan om de plockar honom. Tycker han ska vara favorit med läget och motstånd i åtanke. Det är helt ärligt rent skit han möter.

En bra häst går bra med (tunna) skor också, dessutom har Arazi verkligen hittat toppformen.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-12, 12:48   #124

AndyMarts avatar

Standard

7 Jetset i V75-4 har jag inte hört mycket tugg om här på Sharps. Konstigt tycker jag i ett väldigt öppet lopp. Vi pratar Erik upp på en bra och formstark häst över lång distans med smygläge, som dessutom gått riktigt bra på V75 tidigare.

Svepte förbi de oerhört enkelt senast och med rätt lopp (vilket Erik serverar henne) kan det mycket väl vara klart igen.
Gammal 2015-12-12, 12:53   #125

Manprinsens avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 2272
Standard

Citat:

Bara att spika Poker Kronos, förstår inte att folk inte ser det uppenbara. Den enda hästen i loppet som inte är besudlad med en massa minus för dagen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Spiken64 (+10)
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-12, 12:55   #126

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 5341
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart Visa inlägg
7 Jetset i V75-4 har jag inte hört mycket tugg om här på Sharps. Konstigt tycker jag i ett väldigt öppet lopp. Vi pratar Erik upp på en bra och formstark häst över lång distans med smygläge, som dessutom gått riktigt bra på V75 tidigare.

Svepte förbi de oerhört enkelt senast och med rätt lopp (vilket Erik serverar henne) kan det mycket väl vara klart igen.
Nämner Crille kraftigt på pokersidan.
Gammal 2015-12-12, 12:56   #127

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26732
Standard

Citat:
Ledsen, men Arazi Boko förstår jag inte varför han inte är favorit. Tar hand om spets och helt ärligt, vem ska gå upp och pressa? Royal Fighter med vilda Tillman hade jag kunnat tänka mig men tror de tar det lite lugnt med den med tanke på alla knäckarlopp i somras.

Jag tror på 17 första varvet innan alla börjar köra på sista bortre, och då vetifan om de plockar honom. Tycker han ska vara favorit med läget och motstånd i åtanke. Det är helt ärligt rent skit han möter.

En bra häst går bra med (tunna) skor också, dessutom har Arazi verkligen hittat toppformen.
Ja vi får se, men normalt sett blir hästarna både långsammare bakom bilen och i allmänhet och ser inte varför det inte skulle gälla även för Arazi. Förutom vad det gör på hästen så lär det sitta i huvudet på Christopher också, vilket nog är en ännu större faktor. För ska man ladda och hålla upp ledning och inte riktigt tror på det+att det finns open stretch. Då är andra-tredje inner helt plötsligt lika troligt som spets och från någon annan position än spets tror jag verkligen inte att den här vinner några guldlopp med skor.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-12, 12:57   #128
Banned

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 5226
Standard

Citat:

Skriks ut både här och där. Och vann enkelt senast, efter perfekt löpning mot perfekt motstånd. Men hamnar?
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-12, 13:03   #129

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 23
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Bara att spika Poker Kronos, förstår inte att folk inte ser det uppenbara. Den enda hästen i loppet som inte är besudlad med en massa minus för dagen.
Go Green Pellini är det ju inget minus på heller, lättas fram, lopp i kroppen, bra startryggar, distansgynnad, lättare kusk idag.
Björnland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-12, 13:43   #130

Fiduss avatar

Reg.datum: okt 2015
Sharp$: 1697
Standard

Citat:
Det är ju faktiskt den som sticker ut nu, jag satt precis och läste storavinsters statistikanalys som stärkte mina tankar om de fem mest spelade:

1 On Hold – har tagit 17 av 19 vinster med skor, platsat samtliga tolv gånger som han startat efter kortare vila
2 Arazi Boko – har vunnit 5 av de 11 gånger som han körts i ledningen
3 Kadett C.D. – har segrat i 1 av 20 V75-starter. Vinsten kom 2011
4 Dreams Take Time – har tagit 19 av 20 vinster med skor
10 Thai Broadway – har tagit sina två V75-vinster från ledningen, inte vunnit från bakspår i Sverige på tre försök

Royal Fighter gick från att man idiotförklarade den som lämnade inbjudan till elitloppet till att vinna försöket och bli fyra som fastlåst som en av favoriterna i finalen. Sen sluta trea i Åbys stora och femma i Sundsvall open (med skor). Och nu långtifrån favorit i ett enkelt vintergäng? Eller hur många i det här loppet hade klarat det som RF gjort i år undet några omständigheter? Senast "bara" trea men nu är det utjämnat med skotvång för alla. Ni som tänkte strecka Kadetten, gör er själva en tjänst och lägg den pengen på Tillman istället!
Det känns som en sund slutsats. Kadetten levererar sällan i guldsammanhang. Regelrätt stryk av Mr Vox nyligen, ju. Svårt att bli övertygad på den för stunden.

Vad gäller Thai Broadway ifrån bakspår, så vill jag minnas att hästen fick lov att klättra rejält i ryggar, istället för att tala segerspråk då? Motståndet känns lämpligt.
Dreams Take Time har bra bett i spurten vid rätt resa. Gynnas av open-stretch möjligheten? Många ekipage borde ju få fritt.

On Hold gillas av för många samtidigt för att vara debutant i guld. Sitter hela tipsmedia och fikar ihop?

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Knutman (+10)
Fidus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-12, 13:53   #131

AndyMarts avatar

Standard

Citat:
Ja vi får se, men normalt sett blir hästarna både långsammare bakom bilen och i allmänhet och ser inte varför det inte skulle gälla även för Arazi. Förutom vad det gör på hästen så lär det sitta i huvudet på Christopher också, vilket nog är en ännu större faktor. För ska man ladda och hålla upp ledning och inte riktigt tror på det+att det finns open stretch. Då är andra-tredje inner helt plötsligt lika troligt som spets och från någon annan position än spets tror jag verkligen inte att den här vinner några guldlopp med skor.
Kan hålla med dig på att det inte är bra att det sitter i kusken huvud. Men, vem ska han släppa till? Jag ser verkligen inget alternativ.

DTT - Absolut inte, den var ju stenslagen sist och har fortfarande inte övertygat något vidare hos Untersteiner.

Kadett CD - Nej, nej och åter nej. Fick draghjälp sist och spurtade väl hyfsat, kunde inte rå på Mr Vox för nån starter sedan och får skor på.

On Hold - Kanske, men tror inte det blir läge för detta att hända nån gång i loppet.

Royal Fighter är väl den som jag isåfall skulle kunna tänka mig att Christoffer släpper till, men håller även det som ganska långsökt.

Nä, Arazi i spets och On Hold i ryggen. Sen vinner en av dessa två om ingen annan tävlar långt över förväntan. Det går inte att ta något bakifrån.
Gammal 2015-12-12, 13:55   #132
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fidus Visa inlägg

On Hold gillas av för många samtidigt för att vara debutant i guld. Sitter hela tipsmedia och fikar ihop?

Gammal 2015-12-12, 13:58   #133
Banned

Standard

Ur Ronden:
"
Glöm inte att strecka nian

ÅBY Åby har relativt kort upplopp, 180 meter. Banbredden är större än genomsnittsbanan i landet. Banan har dubbla open stretch, vilket ger fler positionsbyten än på andra banor. tallbackstutfarten är belägen i sista sväng. Spårstatistiken på Åby gällande V75 ger ett smalt urval – men open stretch gynnar bland annat spår nio bakom bilen kraftigt.

Det får bli spik på 10 Thai Broadway idag...!
Gammal 2015-12-12, 14:02   #134

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 6488
Standard

Dagens försök lämnas in tidigare än vanligt, solen lyser ju där ute
1: A 5 B 6,8 C 4,12
2: A 1,7 B 3 C 8,10,11
3: A 1 B 10
4: A 7,10,12 B 1,2 C 8,11
5: A 2
6: A 1
7: A 3 B 2,11

Minst 4 A, max 2 C

Så nu kan ni alla spika Dernier Viking och Arazi Boko
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-12, 14:10   #135

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 2151

Standard

Nån mer än jag som har problem med att uppdatera startlistorna på HPT just nu????
LeBanner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td