Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-12-12, 10:33   #106
robust
Guest
 
Inlägg: n/a
Sharp$:
Standard

Några som sprider ren dynga om vissa hästar här. Förvirring står på agendan eller? Gör ni det för egen vinnings skull?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Manprinsen (+20)
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-12, 10:40   #107
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 393
Sharp$: 2151


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av korpo Visa inlägg
Lugnt,jag har full kontroll på omgången. Köper alltid Laxdasens betaltjänst


laxdasens betaltjänst måste vara århundradets mest humoristiska initiativ. Ibland måste man fan nypa sig i armen alltså...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Stekel (+10), alle (+5)
LeBanner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-12, 10:51   #108
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5218
Standard

9 Nouvelle Pelle struken. Innebär det att 10 Thai Broadway får ett bättre utgångsläge, rygg på Arazi Boko - eller dödens? Skulle inte förvåna mig om Arazi hoppar och flyt-Goop kan överta utan problem. Och plötsligt spik-of-the-year...
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-12, 10:52   #109
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 403
Sharp$: 5165
Standard

Riktigt rolig omgång! Dubbel jackpot och bästa platserna i Pegasus blir nog en fin dag!

Sjukt svår omgång med mängder av tänkbara vinnare i alla lopp!

1. Ett av dagens mest öppna lopp... Min första häst är Pelikan Trio som tar troligen sitter i spets här och ska köras med bike. Alla dissar ju Dernier här och det borde väl ändå vara med rätta? Enigt Veijo var ju skor ett enormt minus på henne och inte borde Admir kunnat trolla ang det? Frodes norska är spelad på mindre än 5% vilket måste vara helt fel!?!? Krossat allt från dödens i 2 raka och går utmärkt med skor. en av omgångens mest intressanta! Örjan till % är alltid intressant (även om han skulle köra ett kallblod mot varmblod ) Men nu har han dessutom en bra häst! Här blir det nästan heltäckt, gäller bara att sätta ut ABC markeringarna på rätt sätt!

2. Jobbigt lopp där Thaitec är galet stor favve. Och kanske är helt rätt. Insatsen senast är ju sjukt svårbedömd. Visst var det bra, men hur stora växlar ska man dra av det. Hästen har ju varit riktigt osäker tidigare men gått riktigt bra i sina 2 framträdanden på Åby. Jag kommer nog spela med honom som A häst men gardera upp ganska bra där bakom. 3,5,7 & 11 känns heta bakom. 5 är ju riktigt lågt rankad överallt och det är ju svårt att förstå när man läser vad Christoffer Eriksson skriver i Guiden. endast 2%!

3. Här känns det som att Arazi spetsar (Om den inte är mkt långsammare ut med skor) Dock ingen feeling att han vinner detta loppet med skor på. Jag tror det står mellan 1&3 i första hand. bergh lät ju riktigt uppåt på Kadetten som man inte ska glömma är en kanon i grund och botten som inte fått det att funka fullt ute sista åretmen sett klart bra ut i 3 raka starter nu! Nu blir ju 1&3 knappa favoriter men känns ändå som ett spelvärt lås när 6 hästar är nästan lika mkt spelade. Ska man ha med en tredje så är det Goops som vart riktigt fin det sista och funkar han lika bra med skor och får rätt lopp så blir han riktigt farlig.

4. Bula Bula är ju alldeles för stor favve och 52% från innerspår med en osäker häst som kommer få gå ut och runda till ledningen (om han travar iväg) känns inte rätt. Dessutom har ju Staro Hollywood var grymt bra och går ju finfint med skorna på och bara spelad på en bråkdel gentemot favoriten. Denna tror jag mer på! Vill man vara säker på att överleva så streckar man dessutom Peters hästar och givetvis Kung-Örjan!

5. Det blir svårt att få till systemet idag, är ju många riktigt öppna lopp. Detta är ju också rejält öppet. 11/12 hästar känns som tänkbara vinnare. Kanske kan rata 12. Känns som det kan bli ordentlig körning här då 1,3,4 & 6 är riktigt snabba och alla vill till innerspåret alt ledning. Dock lät ju Ola påställd och självsäker med favven men det känns långtifrån säkert. Jag kommer ta många även här ska jag haussa några som gillar jag % på 2 & 6 kontra deras chanser att vinna!

6. Äntligen en bra spik Här vinner Scellino Luis tror jag. När Stig spikar sig själv och lämnar såna rapporter som att han gått framåt rejält och känns jättefin då brukar det inte finnas mkt att tveka på. Erik kommer ladda för första gången med Scellino och han lät ju inte uppgiven ang spetschansen. Men alla experter och spelsajter går ju emot hästen och spikar Frodes eller Örjans alt garderar rejält. Jag tror Erik löser uppgiften oavsett om han får spets eller inte!

7. Långt lopp med många ovissa faktorer! Calvin från spår 1 och inte ens Conrad vågar sticka ut hakan från detta spåret. Dock tror jag han har vettig chans bara han inte hoppar bort sig! Björn låter ju ganska inne på sin egna som en tänkbar skräll, jag har inte hållt NTNS som en så bra häst, men han har ju verkligen höjt sig på slutet. Bar Plombier tror jag man kan rata med skor och riktigt tufft motstånd, iaf ranka ner! Favoriten går alltid barfota och har nu ätit nytt hö vilket kan vara nedsättande. Har alla glömt att Örjan är med i loppet? 4%

Nu - dags för en dusch innan bilen rullar iväg mot Åby!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AndyMart (+5), asgaya3141 (+5)

Senast redigerad av jocklon den 2015-12-12 klockan 10:57.
jocklon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-12, 11:06   #110
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Några pratar om Önas Ida i fjärde. Toppform förvisso men näst fattigast på tillägg och kass läge. Har svårt se den vinna.
Bakspår på åby Önas Ida då har man inte gjort sin läxa.
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-12, 11:10   #111
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Smile

Citat:
Ursprungligen postat av robust Visa inlägg
Några som sprider ren dynga om vissa hästar här.
Förvirring står på agendan eller? Gör ni det för egen vinnings skull?
Exempel på det?

Mvh Uffe
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-12, 11:16   #112
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Mölndal
Inlägg: 507
Sharp$: 789
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Bakspår på åby Önas Ida då har man inte gjort sin läxa.
spår åtta och 12 på åby dom två senaste vinsterna.
whalz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-12, 11:17   #113
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 154
Sharp$: 26725
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Den som äger häst för social samvaro med tränaren skall inte ha häst hos Petri Puro. Han är en genuin hästkarl, som hellre pratar med sina hästar än ägarna. Jag vet eftersom Mack Peter är uppfödd, tränad och till hälften ägd av Petri och mig.
Petri är elittränare, vilket han bevisat med många hästar. Hans sociala brister ger lätt upphov till oenighet. Några hästar har därför flyttats. Ni Talar Bra Latin tränas på papperet av Patrik Södervall - i praktiken av Brindeborg. Tror ni att det bytet från eliteserien till division sju har hunnit sätta sina spår efter någon vecka?
Elitserien till division 7 var väl ändå ganska magstarkt? Kan ju hända att de faktiskt går bättre bara på miljöombytet. Träningen har de ju ändå inte hunnit lägga om så mycket på den korta tiden, och man får ju räkna med att de var väl iordning när de flyttades eftersom de stod hos Puro.

Citat:
Ursprungligen postat av Inascott Visa inlägg
Ja har jagat Kadett CD ett tag vad tror ni kan den vinna idah? Bergh själv ger den högsta betyg i tidningen.
Nej. Grovt överspelad är den iallafall. Och det behöver man egentligen bara titta på vinnaroddsen och placeringen i mål i hästens historik för att komma fram till. Lägg på skor på det och att det är många startsnabbare där framme. Ser att han seglat upp som favorit nu, helt obegripligt i mina ögon. Men det brukar bli så i jämnspelade lopp där någon är extra optimistisk i intervju. Gå inte på det!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Inascott (+5)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-12, 11:20   #114
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Saknar flera traventusiaster här på sharps. Hoppas ni njuter av V75 framgångar i behagligare klimat än Norden.
Så här blev mitt bolagssystem.

1) 5,6,9,10,12 r4-11 (6 tar ledningen från springspår och Peter tror på vinst. 5 har många ettor i raden, alltid hårt betrodd och vann V75 på Åby i augusti. 9 bäst kapacitet, men skor - även om dom smider något folietunt i Dencos ränkverkstad - och för kort distans. 10 vinner lopp i parti och minut. 12 var grym i finalen på Valla.)
2) 1,3,6,7 r9-2 (1 gjorde en otrolig prestation senast mot ynkligt motstånd, måste upprepa detta innan jag spikar. Veijo verkar fått ordning på 3. 6 vinner ofta - Bergh ligger lågt - pass upp från springspår. 7 vann med Björn senast - nu springspår.)
3) 1,2,3,4,10 r8-6 (tror Bergh fått 3 i gammal god författning och vinner. Kretsen kring 1 andas stor optimism. Garderar med de som kan vinna.)
4) 1 r6-10 (En eller många.)
5) 1,2,3,7,9,10 r 6-2 (1 vinner nu eller aldrig. 2 slipper resa och är i härlig form, bortglömd till 5 %. 3 snabbstartare och skall slås från ledningen. 7 kan äntligen byta andraplatserna mot en etta. 9 kan få bra lopp med open stretch. 10 favorit senast nu 12 %.)
6) 7 r1-2 (Nurmos skickar ner en enda häst och sätter upp Örjan. Skor är inga problem, jänkarvagn. Hetsig häst med kusk lugn som en filbunke. Spik!)
7) 1,2,3,5,11 r12-6 (3 körs till ledningen men har tränarbytet hunnit förstöra hästen ännu? 1 bäst kapacitet, passande distans men osäker. 2 ser allt bättre ut. 5 radar upp vinsterna, måste undvika dödens och komma ner på innerspår, distansen? 11 gör Björn allt för att skrälla med till 5 %.)

Kostar 1500:-. Håller tummarna för några på forumet delar på jackpotmiljonerna!
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-12, 11:20   #115
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Mölndal
Inlägg: 507
Sharp$: 789
Standard

Risk för lite körning i guld, tror ni inte Royal kan plocka dom på upploppet?
whalz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-12, 11:24   #116
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av whalz Visa inlägg
spår åtta och 12 på åby dom två senaste vinsterna.
större fält att runda nja
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-12, 11:30   #117
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 154
Sharp$: 26725
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av whalz Visa inlägg
Risk för lite körning i guld, tror ni inte Royal kan plocka dom på upploppet?
Det är ju faktiskt den som sticker ut nu, jag satt precis och läste storavinsters statistikanalys som stärkte mina tankar om de fem mest spelade:

1 On Hold – har tagit 17 av 19 vinster med skor, platsat samtliga tolv gånger som han startat efter kortare vila
2 Arazi Boko – har vunnit 5 av de 11 gånger som han körts i ledningen
3 Kadett C.D. – har segrat i 1 av 20 V75-starter. Vinsten kom 2011
4 Dreams Take Time – har tagit 19 av 20 vinster med skor
10 Thai Broadway – har tagit sina två V75-vinster från ledningen, inte vunnit från bakspår i Sverige på tre försök

Royal Fighter gick från att man idiotförklarade den som lämnade inbjudan till elitloppet till att vinna försöket och bli fyra som fastlåst som en av favoriterna i finalen. Sen sluta trea i Åbys stora och femma i Sundsvall open (med skor). Och nu långtifrån favorit i ett enkelt vintergäng? Eller hur många i det här loppet hade klarat det som RF gjort i år undet några omständigheter? Senast "bara" trea men nu är det utjämnat med skotvång för alla. Ni som tänkte strecka Kadetten, gör er själva en tjänst och lägg den pengen på Tillman istället!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
whalz (+10)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-12, 11:32   #118
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Det är ju faktiskt den som sticker ut nu, jag satt precis och läste storavinsters statistikanalys som stärkte mina tankar om de fem mest spelade:

1 On Hold – har tagit 17 av 19 vinster med skor, platsat samtliga tolv gånger som han startat efter kortare vila
2 Arazi Boko – har vunnit 5 av de 11 gånger som han körts i ledningen
3 Kadett C.D. – har segrat i 1 av 20 V75-starter. Vinsten kom 2011
4 Dreams Take Time – har tagit 19 av 20 vinster med skor
10 Thai Broadway – har tagit sina två V75-vinster från ledningen, inte vunnit från bakspår i Sverige på tre försök

Royal Fighter gick från att man idiotförklarade den som lämnade inbjudan till elitloppet till att vinna försöket och bli fyra som fastlåst som en av favoriterna i finalen. Sen sluta trea i Åbys stora och femma i Sundsvall open (med skor). Och nu långtifrån favorit i ett enkelt vintergäng? Eller hur många i det här loppet hade klarat det som RF gjort i år undet några omständigheter? Senast "bara" trea men nu är det utjämnat med skotvång för alla. Ni som tänkte strecka Kadetten, gör er själva en tjänst och lägg den pengen på Tillman istället!
Arazi Boko 5 av 11a i ledningen hur många av dom är barfota?
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-12, 11:37   #119
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Mölndal
Inlägg: 507
Sharp$: 789
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Det är ju faktiskt den som sticker ut nu, jag satt precis och läste storavinsters statistikanalys som stärkte mina tankar om de fem mest spelade:

1 On Hold – har tagit 17 av 19 vinster med skor, platsat samtliga tolv gånger som han startat efter kortare vila
2 Arazi Boko – har vunnit 5 av de 11 gånger som han körts i ledningen
3 Kadett C.D. – har segrat i 1 av 20 V75-starter. Vinsten kom 2011
4 Dreams Take Time – har tagit 19 av 20 vinster med skor
10 Thai Broadway – har tagit sina två V75-vinster från ledningen, inte vunnit från bakspår i Sverige på tre försök

Royal Fighter gick från att man idiotförklarade den som lämnade inbjudan till elitloppet till att vinna försöket och bli fyra som fastlåst som en av favoriterna i finalen. Sen sluta trea i Åbys stora och femma i Sundsvall open (med skor). Och nu långtifrån favorit i ett enkelt vintergäng? Eller hur många i det här loppet hade klarat det som RF gjort i år undet några omständigheter? Senast "bara" trea men nu är det utjämnat med skotvång för alla. Ni som tänkte strecka Kadetten, gör er själva en tjänst och lägg den pengen på Tillman istället!
Precis! Nu är inte formen som den va då men kapacitetsmässigt så är den otroligt spelvärd i ett sånt här lopp där alla garderar. Finns inget mindre spelvärt än att gardera med 5 hästar så händer det ingenting utdelningsmässigt.
whalz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-12, 11:39   #120
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 154
Sharp$: 26725
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Arazi Boko 5 av 11a i ledningen hur många av dom är barfota?
Torde vara alla då han bara gått 12 starter i hela livet med skor och de flesta av dem från bakspår. Det är sällan någon tillfällighet att man startar en häst 50 gånger i sträck utan skor. Det är för att den är bättre så. Spara strecken till mer spelvärda ekipage.

Om jag tänkte ta med Calvin Borel på ramen gick den idén rätt ner i papperskorgen nu när jag läste Lugauers kommentar. Inte för att jag hade mycket förhoppning för att han skulle få sig ett bra lopp innan, men tänkte att de skulle försöka halvladda lite för att få bra position. Men det verkar inte ens finnas ambitioner och man blickar tydligen längre fram än till det här loppet. Finns inget bättre än en negativ och defensiv kusk för att sabba en hästs vinstchanser. Plockas bort på allt!

- 1 Calvin Borel (V75-7/DD-2) fick spår 1 bakom bilen och man lär backa tillbaka sist. Därifrån måste Calvin göra ett underjobb om man ska nå de främre platserna. Han var bättre senast än när han blev tvåa och toppformen är på ingång. Inga ändringar, kom ihåg att målet är att han ska tävla i Frankrike så snabbt som möjligt. Platschans.

__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Zniper (+11)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td