Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-12-11, 19:06   #61

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 1802
Standard

Fabrica Pellini!

Spikar jag på allt efter att ha tittat i lopparkivet på försöksvinsten till Stochampionatet. Snacka om speedig och mot en helt ospeedig jättefavorit och med OS så är det bara det faktum att kusken inte tillhör topp 50 emot. Men hur svårt kan det vara när det finns två snikspår och bara sex hästar på första volten.
Kusken1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-11, 19:28   #62

Emeffeffs avatar

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dempa69 Visa inlägg
Går pelikanen med skor?
Var min första tanke också men tror det blir svårt med skor för den. Dock borde den få spets
Det är förbud på barfotabalans under dec-feb så tanken är att alla ska gå med skor, men det pågår mycket fusk. Det är nu sagt att alla ekipage på V75 ska kontrolleras innan loppen så förhoppningsvis vågar ingen då iallafall. Man kan tänka på i övrigt att Stoneface i V75-2 var en hästarna som Bergh fuskade med senast, så den gick egentligen inte med skor som det står i informationen. Bör därmed blir första skor runt om på ett bra tag om man inte kringgår reglerna åter igen.

Senast redigerad av Emeffeff den 2015-12-11 klockan 19:29.
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-11, 19:41   #63

Reg.datum: okt 2015
Sharp$: 2078
Standard

För övrigt så drömde jag i natt att jag träffade en söt flicka som heter Ida. Hon känns bra bakifrån... i avd 4
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kleb6 (+5)
Wolfman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-11, 19:46   #64
Banned

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 5226
Standard

Känns som om jag har missat något. En häst som inte är startsnabb med 2 vinster på senaste 15 starterna är Megafavorit på strecken och streckad 6 ggr mer än näst mest streckad. Hästen jag avser är 1 Thaitec i V75:2 som rundade ett väldigt trött gäng senast efter en kort galopp.

En andrahandare som verkar ha blivit klart förbättrad med barfotabalans i tre starter går tillbaka till skor runt om.

Nja, det här kan nog vara omgångens mest spelvärda lopp.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-11, 19:54   #65

AndyMarts avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 7099

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart Visa inlägg
14/18 sålda.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-11, 20:37   #66

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 6488
Standard

Kul omgång spontant och Åby är alltid roligt. Tankarna hittills:
1: Svårt då det är måstegardering på Dernier. Blue Martini Ås känns given men här blir det nog många streck.
2: Var inne på Ullabella men känns som minus med skor. Kan Lugauer vinna bakifrån? Hur bra är 7?
3: Finns inte för mig att spika Jacobsson med debutant i Guld. Jättesvårt lopp där ingen känns klar på lappen. Men DTT först för mig.
4: Corinne var min första tanke, intressant med Takter från springspår. Helt bortglömd. Även Fabricia P känns intressant som någon skrev.
5: Qualis Talis är mitt första streck och kan vara en chansspik.
6: 1 och 7 borde räcka långt men 4 intressant från bra för en gångs skull.
7: Next to None Sib jätteintressant som bortglömd, såg mkt fin ut senast. Tyvärr tycker TT samma sak. NTBL är väl förstastreck från spets. Eller är 5 snabbare? 1 bästa hästen men känns inte så tvärspeedig?
kleb6 (+5)
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-11, 20:56   #67

Standard

Analys så här långt från mitt skarpa anusöga (där solen inte skiner):

1. Dugliga kusinnor där inte ens de trekvartsberusade fredagsmonstren tror på Dernier med CD-skor och *kort* distans. Ett lopp av hög klass, borde inte skrälla rent statistiskt därmed. Vi får ranka 5 och 6 först = A-hästar. Enormt lågstreckade är Frodes och Twigs. Blue Martini Ås snackas upp bland vissa spelvärdesjägare, ÖK glider fram till dödens... Men hur skall bakspårshästarna komma in i detta (ston från icke open-stretch)?

2. En minst sagt karambolatisk favorit till 60%. Med resten av fältet i stort sett ostreckat, Voltstart klass II, kanske... omstart. Vergilius står bra till här och förstås Going Popp. Därefter 7,6,2,3

3. GULD. Kommunalaren är On Hold, han skall bara vara tuffast och är en skohäst. Den köper jag inte som debutant i guld med fel spår. Berghs föredetting kanske kan vinna här från OS. Men vad skall stoppa Arazi -- är skor så dåligt? Goop där bakifrån skall inte gå normalt sett.

4. Bula gigantiskt överstreckad, det finns många fynd att strecka från tillägg.

5. Klasslöst som fan, Uhrberg ensam A-häst.

6. Spik Frode.

7. Söderkvist är en av de bästa, men det förvånar att han är klar favorit (tränarbyte oroar minst sagt). Conny borde väl vara stor favorit i detta lopp...
Gammal 2015-12-11, 21:22   #68
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wolfman Visa inlägg
Analys så här långt från mitt skarpa anusöga (där solen inte skiner):

7. Söderkvist är en av de bästa, men det förvånar att han är klar favorit (tränarbyte oroar minst sagt). Conny borde väl vara stor favorit i detta lopp...
En av få gånger som jag är riktigt överens med kollektivet. Han var lite sämre när han fick stryk/krossades av Sauveur näst senast - men jag tror att han var nedsatt av något då. Det här är en riktig hårding när han fungerar och en av få som gått 11-tider över distansen - från dödens. Slog faktiskt Sauveur då....

Gick under 1.10 sista 700 senast och visade att han är tillbaka i form. Det enda som "stör" är att Söderqvist går ut och "annonserar" att han kan tänka sig att köra i rygg. Har han druckit sanningsserum? Aldrig spelat poker? Eller hur f-n tänker han?

Det hade väl f-n varit bättre att han sagt att han kommer att försvara spets till vilket pris som helst...
Gammal 2015-12-11, 21:34   #69
Banned

Standard

En häst med tre raka som är rätt bortglömd är 15 Önas Ida, 3%-are i dagsläget. Undrar om hon inte är mest gynnad av distans. Sure, kan komma helt punschigt på det men hon går ju sista 500 under 1.10 oavsett distans. Och sitter hon inte alltför taskigt på det när de svänger ut på sista varvet så borde hon väl ha en vettig chans? Bedövaren är 3 Blue Tee från rygg ledaren. Under 1%.
Wolfman (+5), Kocken14 (+5)
Gammal 2015-12-11, 21:37   #70
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av emkungen Visa inlägg
Både mellby viking och alfas da vinci har gjort det i år och från spår 8 båda två dessutom. Iofs på 2640 meter men ändå. Mellby krossade från dödens. Alfas fick allt serverat men vann å andra sidan med halva upploppet. För visst var väl detta deras gulddebuter?
Lord Quick....?
Gammal 2015-12-11, 21:43   #71

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
En häst med tre raka som är rätt bortglömd är 15 Önas Ida, 3%-are i dagsläget. Undrar om hon inte är mest gynnad av distans. Sure, kan komma helt punschigt på det men hon går ju sista 500 under 1.10 oavsett distans. Och sitter hon inte alltför taskigt på det när de svänger ut på sista varvet så borde hon väl ha en vettig chans? Bedövaren är 3 Blue Tee från rygg ledaren. Under 1%.
Psst, schh...
Gammal 2015-12-11, 21:44   #72

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
En av få gånger som jag är riktigt överens med kollektivet. Han var lite sämre när han fick stryk/krossades av Sauveur näst senast - men jag tror att han var nedsatt av något då. Det här är en riktig hårding när han fungerar och en av få som gått 11-tider över distansen - från dödens. Slog faktiskt Sauveur då....

Gick under 1.10 sista 700 senast och visade att han är tillbaka i form. Det enda som "stör" är att Söderqvist går ut och "annonserar" att han kan tänka sig att köra i rygg. Har han druckit sanningsserum? Aldrig spelat poker? Eller hur f-n tänker han?

Det hade väl f-n varit bättre att han sagt att han kommer att försvara spets till vilket pris som helst...
Jag litar alltid på Söderkvist, en av Sveriges bästa kuskar och oftast helt spelvärdig, en man som pratar med hästar för övrigt. (Hade han fått några mer hästägare bakom sig hade han utmanat Goop, Ohlsson m fl.)

Vem skall han släppa till???!!!
Gammal 2015-12-11, 21:51   #73
Banned

Standard

Har också svårt att svälja 1 Usain Colt som favorit i V75:5. På vilka meriter då? 1 seger på 16 starter? Bra avslutning senast (14 sista 400?).

Undrar om det inte bara är att spika Björn med 9 Metallic Beat här. Har gått med skor två senaste starterna. Felskodd/felbalanserad senast men gick väl helt godkänt ändå. Dödens näst senast och gick en häftig långsida senast (1.08 i 500 meter) innan galoppen.

Såg att SPV lyfte fram 6 Crazy Foot Mambo och det kan nog vara riktigt. Blåser till spets här? Men Eklund visar sina begränsningar i sulkyn gång på gång och det ska nog stämma något oerhört för att han ska få till det. Lite Troels-varning på honom.
Gammal 2015-12-11, 21:53   #74

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Citat:
Jag litar alltid på Söderkvist, en av Sveriges bästa kuskar och oftast helt spelvärdig, en man som pratar med hästar för övrigt. (Hade han fått några mer hästägare bakom sig hade han utmanat Goop, Ohlsson m fl.)

Bar Plombier såklart....?
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-11, 21:58   #75
Banned

Standard

Citat:

Ja, nu har han ju bjudit in Adielsson i matchen. Kan ju bli bra ändå, men det skapar (onödig) osäkerhet att börja stimma om att han ska släppa spets. Skulle inte förvåna mig om Untersteiner Jr provar att få överta. Och vips sitter SS i tredje invändigt...
Svara

td