|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2015-12-10, 15:12 | #31 |
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8326Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Om Erik laddar får han inte rygg ledaren.
2015-12-10, 17:35 | #32 |
Måste man köra Arazi i ledningen då? Bättre på 1640 som jag ser det. Borde väl vara perfekt med ryggresa på denna distans och sedan utnyttja stretchen.
|
|
2015-12-10, 18:01 | #33 |
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8326Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Det är inte helt säkert att han kan ta den, men de säger att de vill köra i ledningen.
2015-12-10, 22:53 | #34 |
Bula bula am sämsta spiken ,,,, Tack för kaffet den kommer att sitta fast lika mycket som din inköpta spis har gjort i alla år
|
|
2015-12-10, 23:48 | #37 |
On Hold är startsnabbare än man tror. För det gör man ju inte om hästar som startar mycket i volt och på längre distanser. Om inte annat visade han med eftertryck i senaste starten vilken anmärkningsvärt allround häst det är! Gav ett enormt fint intryck när han mosade "vardags-guldhästarna" efter uppehåll (vars betydelse visserligen är överskattat vid kortare distanser). Att han inte klarade att ta spetsen från en av Sveriges startsnabbaste hästar är honom förlåtet. Imponerande att han var såpass jämn med den i spetskörningen.
Han har mött Arazi från framspår förut, men då från innern och Arazi från spår 5. Arazi långt före då, men det är naturligt med ett spår mitt i banan. Sida vid sida är det lite annat. Men det ska ändå väldigt mycket till för att OH ska hålla ut den. I ett lopp som är så jämnstreckat som detta är det givet att vikta eller gå kort åt det håll man tror. För min del lutar det åt att jag kommer spika On Hold. Takniksnacket ska lyssnas av först såklart, men som jag ser det är det stor risk/chans för det här scenariot: Arazi plockar ledningen med On Hold i ryggen. Det blir ingen gratisledning utan körning en bit, för det är många startsnabba på framspår och även om jag inte tror så många av dem går all-in för att ta någon spets kommer det laddas för position och det brukar ge en bra effekt på tempot första femhundringen. Kanske kommer någon emellan bakom Arazi eller blir släppt så det blir tredje inner. Men det är det sämsta On Hold kan få i det här loppet som jag ser det. Troligare är väl rygg ledaren eller smyga ut i dödens och få andra ytter om det blir utdraget fält i början. Mycket talar väl för att det kommer spricka upp i ett eller annat skede. Blir det i början vinns det från open stretch. Blir det i slutet finns flera bra vägar att gå. Bra hästar (och till och med dåliga) vinner från 2-3 inner på Åby, så enkelt är det. Finns ett par grejer till som talar för den här saken alltså, men jag har nog tagit upp tillräckligt och för mig har On Hold alltså bästa vinstchansen i loppet. Börjar Christopher vela däremot rankar jag Dream Take Time högst på trolig spets och slut och då kan det bli tal om lås. Vi får se hur det utvecklar sig med taktiksnacket.
2015-12-11, 05:38 | #38 |
Hur ofta vinner en häst gulddebuten? (Art on Line, kommer inte på så många andra på rak arm...)
|
|
2015-12-11, 07:52 | #39 |
|
|
2015-12-11, 08:05 | #40 |
Både mellby viking och alfas da vinci har gjort det i år och från spår 8 båda två dessutom. Iofs på 2640 meter men ändå. Mellby krossade från dödens. Alfas fick allt serverat men vann å andra sidan med halva upploppet. För visst var väl detta deras gulddebuter?
|
|
2015-12-11, 08:19 | #41 | |
Citat:
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Torstens (+2) Senast redigerad av NicklasJ den 2015-12-11 klockan 08:22. |
||
2015-12-11, 11:18 | #42 |
nån som har koll på varför man flyttat ett antal riktigt bra hästar från Puro till Södervall? Puro är ju en riktigt duktig tränare och de hästarna det gäller lär ju knappast gå en lika ljus framtid till mötes som om de skulle stått kvar hos honom.
|
|
2015-12-11, 11:50 | #43 |
Var det inte helt sjuk prestation av Thaitec senast, känns som spika å leta vidare.
|
|
2015-12-11, 11:53 | #44 |
Om jag inte missminner mig så hade "Snoken" Send In The Clowns (nr5 avd 6) förstarankad inför Bjerke 21/11. Nu 4% och bra spår...dessutom ett stall i bra form!
|
|
2015-12-11, 11:57 | #45 |
Jo Thaitec var grym senast, men läser i många tips att han ska leda runt om. Tror inte han har en chans att hålla upp ledningen. Kolla hans senaste voltstart den 150929 också från spår 1, då var han i princip sist ut. Men å andra sidan tror jag inta han kommer sitta fast heller och är ganska säker på att han är bästa hästen..Men kan ju strula från det läget? Eller vad tror ni?
|
|
|