Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-12-12, 23:41   #301

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 1802
Standard

[QUOTE=Wolfman;469951]Extremt löjligt, vedervärdigt och äckligt näthat.[/QUOT

Haha, näthat??? Alla har sin åsikt men Sjunnessons styrning med Fabrica visar ju klart och tydligt varför han har hälften så bra segerprocent än toppen.

Ser att orden "Rätt åt honom, den skitkusk han är" är skrivna i affekt och kanske inte är så snyggt skrivet men som sagt, lärdomspengar för mig om jag skall se ngt positivt i det hela.

Senast redigerad av Kusken1 den 2015-12-12 klockan 23:45.
Kusken1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-12, 23:41   #302

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 921
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Espo Visa inlägg
Ingen lycka där inte. Dock ska sägas att du lätt har störst chans att få 7rätt via Harry idag. Hitta Bergshult och Scampi är i princip omöjligt. Finns inget på förhand som talar för vinst och lär väl inte gå att hitta något i efterhand heller. Harry kör ju random och garderas respektive lopp kan ju dessa slinka med på stort system.
Håller med i det mesta men Scampi har lyfts fram på ett par håll faktiskt. V75-2 var på sin höjd ett tvåhästars-lopp på förhand där den ena favoriten kunde galoppera och den andra skulle tävla utan skor vilket inte varit någon succé tidigare. Plocka bort de två och du har ett vidöppet lopp där Scampi var en häst som visat form och med Erik i sulkyn. Var min första reserv men tyvärr valde jag att låsa på 1 och 3 och att gardera ytterliggare fanns inte med i resonemanget den här gången.

Bergshults Leffe är omöjlig att hitta om man inte har en massa streck över att bli av med alternativt spelar trav som lotto!
mocka är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-12, 23:52   #303

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 1990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mocka Visa inlägg
Håller med i det mesta men Scampi har lyfts fram på ett par håll faktiskt. V75-2 var på sin höjd ett tvåhästars-lopp på förhand där den ena favoriten kunde galoppera och den andra skulle tävla utan skor vilket inte varit någon succé tidigare. Plocka bort de två och du har ett vidöppet lopp där Scampi var en häst som visat form och med Erik i sulkyn. Var min första reserv men tyvärr valde jag att låsa på 1 och 3 och att gardera ytterliggare fanns inte med i resonemanget den här gången.

Bergshults Leffe är omöjlig att hitta om man inte har en massa streck över att bli av med alternativt spelar trav som lotto!

Klart Scampi går att ha med, men han är en i mängden. Ta 5-6 hästar där och helgardera sista. Då lirar du antagligen i systemstirlek 10k+.

Chrille spika ju Pelikano, Scampi rankad 2a och Jetset som chansspik. Svårt att vara mer rätt på det och 7an fanns sannerligen rakt framför nosen på honom lär svida att missa.
Espo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-12, 23:58   #304

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AMHC Visa inlägg
Nu har jag inte alla betaltjänster här i listan, men några av de större. Tycker det är intressant hur spelkollektivet (utifrån streckprocenten) även omgångar som idag lyckas bättre än alla stora betaltjänster.... kan inte vara någon vidare reklam. Se nedan.

SPELVÄRDE:
Rank: 1-10-4-2-6-5-12 = 40
Spikar: 0 av 2.
Antal rätt: 2 rätt på lilla systemet (252 rader), 3 rätt på stora systemet (1575 rader).

TRAVRONDEN:
Rank: 4-9-2-5-6-3-12 = 41
Antal rätt: 4 rätt på lilla systemet (315 rader), 5 rätt på stora systemet (3675 rader).

V75-GUIDEN:
Rank: 3-6-7-4-6-3-12 = 41
Antal rätt: 2 rätt på lilla systemet (450 rader), 4 rätt på stora systemet (2835 rader).

TRAVTJÄNSTEN:
Rank: 3-9-4-5-9-3-12 = 45
Antal rätt: 2 rätt på lilla systemet (1008 rader), 2 rätt på stora systemet (6720 rader).

TRAVÖGAT:
Rank: 2-10-2-6-7-7-12 = 46
Antal rätt: 0 rätt på lilla systemet (1200 rader), 2 rätt på stora systemet (5400 rader).

SPELKOLLEKTIVETS RANK: 3-9-5-4-6-1-12 = 40
Mycket bra att du lyfter fram detta tycker jag!!! Att som TT lägga dryga 3600kr och få 2 rätt är inte särskilt skickligt och när man tittar på deras ranking så kan man ju inte mer än garva åt eländet. Man är fan ingen stjärna själv men jag har nog aldrig varit i närheten av så fruktansvärt usel ranking och då spelar man aldrig för mer än max 2500kr. Men visst, det var en grymt öppen och svår omgång på förhand så man kanske ska låta betaltjänsterna få gå fria den här gången. Men nog fasen är det märkligt att ingen av alla dessa "experter" hamnat hyfsat rätt på det förutom Travronden då, som åtminstone gick någon krona plus på stora systemet.
Man betalar alltså för att få reda på hur någon tippar och denne tipster, denne expert på hur man vinner pengar på trav, levererar ett tips på några tusen rader som inte ger ett jota tillbaks, inte ens i närheten. Pengarna i sjön två gånger om liksom.
Det kostar gratis att gå efter sina egna kunskaper. Något att fundera på.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AMHC (+5), Spiken64 (+5)

Senast redigerad av mocka den 2015-12-13 klockan 00:03.
Gammal 2015-12-13, 00:13   #305

Emeffeffs avatar

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mocka Visa inlägg
Mycket bra att du lyfter fram detta tycker jag!!! Att som TT lägga dryga 3600kr och få 2 rätt är inte särskilt skickligt och när man tittar på deras ranking så kan man ju inte mer än garva åt eländet. Man är fan ingen stjärna själv men jag har nog aldrig varit i närheten av så fruktansvärt usel ranking och då spelar man aldrig för mer än max 2500kr. Men visst, det var en grymt öppen och svår omgång på förhand så man kanske ska låta betaltjänsterna få gå fria den här gången. Men nog fasen är det märkligt att ingen av alla dessa "experter" hamnat hyfsat rätt på det förutom Travronden då, som åtminstone gick någon krona plus på stora systemet.
Man betalar alltså för att få reda på hur någon tippar och denne tipster, denne expert på hur man vinner pengar på trav, levererar ett tips på några tusen rader som inte ger ett jota tillbaks, inte ens i närheten. Pengarna i sjön två gånger om liksom.
Det kostar gratis att gå efter sina egna kunskaper. Något att fundera på.
Använder inte betaltjänsterna själv så har ingen bra koll, men oavsett så det blir helt fel att göra nån sorts utvärdering baserat på en omgång. Speciellt med tanke att det var typ årets svåraste omgång.
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-13, 00:22   #306

Reg.datum: okt 2015
Sharp$: 2078
Standard

[QUOTE=Kusken1;469963]
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfman Visa inlägg
Extremt löjligt, vedervärdigt och äckligt näthat.[/QUOT

Haha, näthat??? Alla har sin åsikt men Sjunnessons styrning med Fabrica visar ju klart och tydligt varför han har hälften så bra segerprocent än toppen.

Ser att orden "Rätt åt honom, den skitkusk han är" är skrivna i affekt och kanske inte är så snyggt skrivet men som sagt, lärdomspengar för mig om jag skall se ngt positivt i det hela.
Haha? Ditt inlägg är rent och vidrigt näthat. Eftersom du skriver så efter loppet.

Att klaga i efterhand på kuskens segerprocent är helt ofattbart lågt och barnsligt.

Lärdomspengar? Har du sett tre travlopp i hela ditt liv?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mocka (+20)
Wolfman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-13, 00:29   #307

Standard

Citat:
Klart Scampi går att ha med, men han är en i mängden. Ta 5-6 hästar där och helgardera sista. Då lirar du antagligen i systemstirlek 10k+.

Chrille spika ju Pelikano, Scampi rankad 2a och Jetset som chansspik. Svårt att vara mer rätt på det och 7an fanns sannerligen rakt framför nosen på honom lär svida att missa.
Ja det är sant. Det blir nästan som att köpa hela omgången eller så tokchansar man och tar med lite random "chanslösa" hästar i var och varannan avdelning som lotteri ungefär.

Har en kompis som gör två andelssystem varje lördag till en butik och han var tvungen att fråga om han fick krydda på det något större systemet till denna lördag eftersom det var en så lurig omgång. Nu kostade varje andel (10 st) 600kr mot normala ca 400kr. De fick 4st 5:or (bom i V75-2 och V75-7) och gick nätt och jämt ihop men han var överlycklig att de inte gick back så klart.

Men hela omgången var ju svårläst med en del konstiga galopper på Dernier, BM Ås, Thaitec, Alvena U, Kadett, Lumberjack, Mescal, Owen och det som händer med Ni Talar Bra Latin och Bruno Di Quattro går ju inte att räkna på.

Lugauer är en usel kusk och Bergshults Leffe hade inte vunnit om Calvin körts av en bättre kusk.

Det var jäkligt skickligt av Chrille!! Utgår man från det och tar min spik Dreams Take Time (det enda att vara stolt över i den här omgången förutom Thaiger) så har man i alla fall 6 rätt.

Hade bara 4 rätt och bommade både i V75-2, V75-6 och V75-7. Bedrövligt! Men det är bara att ta nya tag.

Gillar Erik och unnar honom i princip alla segrar han får men fasen vilket dyngflyt han hade i V75-6 när Owen dummar sig och Bruno nästan rumplar omkull. Han hade säkert vunnit ändå med tanke på hur fin Scellino var för dagen men det känns ändå som att han fick det i halsen.

Senast redigerad av mocka den 2015-12-13 klockan 00:54.
Gammal 2015-12-13, 00:52   #308

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff Visa inlägg
Använder inte betaltjänsterna själv så har ingen bra koll, men oavsett så det blir helt fel att göra nån sorts utvärdering baserat på en omgång. Speciellt med tanke att det var typ årets svåraste omgång.
Visst, håller med dig helt. Det var rekordsvårt inte tu tal om det. Men har man varit med ett tag så vet man hur svårt det är att vinna riktigt stora slantar på trav och när man då säljer in det som att "vi har det klart för oss" i varje avdelning så blir det lite pinsamt när man är så fruktansvärt långt ifrån att gå plus. För att TT skulle fått 7 rätt i den här omgången (och jag vet att det inte är en rätt igenom schysst jämförelse men ändå) så hade man behövt betala som minst dryga 200000kr om man går efter deras ranking och spel. Ingen missar att få 7 rätt om man lirar för de summorna!

När Unibet-snubben vann runt 16 mille under Elitloppshelgen för några år sedan,då bland annat en Olle Hedin-tränad häst skrällde i ett av loppen, så hade han spelat ett system på runt 80000 rader. Och den killen behöver ju inte bry sig om sådana löjliga småsummor att spela för. Det är väl ungefär vad han pyntar för lunchmat varje vecka.

Ranking och motivering är A och O. Varför rankade de Thaiger och Scampi så långt ner? Två hästar med bra form och med bra kuskar.

Att de rankar Leffe sist säger jag inget om. En häst med tveksam form som tidigare gjort det hyggligt i betydligt enklare gäng.
Gammal 2015-12-13, 01:27   #309

AMHCs avatar

Reg.datum: aug 2014
Sharp$: 2066
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff Visa inlägg
Givetvis går det inte att utvärdera en travtjänst eller någon travtippare baserat på en omgång. Ifrågasätter inte deras kunskap, men tycker att det är en intressant iakttagelse att alla dessa samtidigt var så fel på det och då t.o.m. sämre på det än spelarkollektivet.

Dessutom är det alla dessa personers ARBETE att studera loppen och hitta drag och leverera en produkt med en slagkraftig rank. Borde det inte då vara särskilt omgångar som dessa någon av alla dessa travtjänster lyfter fram någon av de hästar som sedan faktiskt skräller i loppen? Säger inte att alla travtjänster ska leverera 7a efter 7a, knappast rimligt, men att som vissa inte ens kunna få 2-3 rätt med relativt stora insatser och att inte en enda travtjänst satte en enda spik tycker jag är värt att uppmärksammas. Spelvärde var dessutom ensamma med att överhuvudtaget sätta en tipsetta. T.o.m. spelarkollektivet satte ju en "tipsetta". Det är inte så att alla vinnare var skrällar - Pelikan Trio, Dreams Take Time, Jetset, Scellino Luis är inte omöjliga tipsettor?

Och t.ex. Leffe rankad sist av SAMTLIGA. Jag tippade inte honom högre själv, men något har vi ju alla missat eftersom att han trots allt vann loppet. Och när man köper en betaltjänst är det väl ändå informationen "som alla verkat missa" som man som kund betalar för och borde kunna förvänta sig att få i en högre grad av anställda travtippare? Ingen travtjänst har ju direkt kunnat leverera detta denna omgång.
Vore intressant att göra någon slags utvärdering av hur det faktiskt går för alla dessa travtjänster omgångar när utdelningen drar iväg rejält som idag.

Scampi såg jag inte heller att någon tjänst lyfte fram som något slags drag utan han är lågt rankad överallt. Thaiger Exclusive är det väl inte heller någon av dessa som lyfte fram.

Som "mocka" skrev: något att fundera på.
AMHC är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-13, 01:38   #310

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 962
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AMHC Visa inlägg
Givetvis går det inte att utvärdera en travtjänst eller någon travtippare baserat på en omgång. Ifrågasätter inte deras kunskap, men tycker att det är en intressant iakttagelse att alla dessa samtidigt var så fel på det och då t.o.m. sämre på det än spelarkollektivet.

Dessutom är det alla dessa personers ARBETE att studera loppen och hitta drag och leverera en produkt med en slagkraftig rank. Borde det inte då vara särskilt omgångar som dessa någon av alla dessa travtjänster lyfter fram någon av de hästar som sedan faktiskt skräller i loppen? Säger inte att alla travtjänster ska leverera 7a efter 7a, knappast rimligt, men att som vissa inte ens kunna få 2-3 rätt med relativt stora insatser och att inte en enda travtjänst satte en enda spik tycker jag är värt att uppmärksammas. Spelvärde var dessutom ensamma med att överhuvudtaget sätta en tipsetta. T.o.m. spelarkollektivet satte ju en "tipsetta". Det är inte så att alla vinnare var skrällar - Pelikan Trio, Dreams Take Time, Jetset, Scellino Luis är inte omöjliga tipsettor?

Och t.ex. Leffe rankad sist av SAMTLIGA. Jag tippade inte honom högre själv, men något har vi ju alla missat eftersom att han trots allt vann loppet. Och när man köper en betaltjänst är det väl ändå informationen "som alla verkat missa" som man som kund betalar för och borde kunna förvänta sig att få i en högre grad av anställda travtippare? Ingen travtjänst har ju direkt kunnat leverera detta denna omgång.
Vore intressant att göra någon slags utvärdering av hur det faktiskt går för alla dessa travtjänster omgångar när utdelningen drar iväg rejält som idag.

Scampi såg jag inte heller att någon tjänst lyfte fram som något slags drag utan han är lågt rankad överallt. Thaiger Exclusive är det väl inte heller någon av dessa som lyfte fram.

Som "mocka" skrev: något att fundera på.
Problemet med hästar som de lyfter fram som skrällidéer är att när vi är framme vid spelstopp så är de inte så värst lågt spelade längre.

När de lyckas som bäst blir det därför aldrig några "superutdelningar".

För egen del är det mest intressanta de tjänster som luskar fram och sammanställer fakta bäst.

Spelförslagen följer jag mycket sällan. Och trots att jag tycker att Spelvärde är i en klass för sig så är det mycket sällan deras "mest spelvärda spik" är särskilt spelvärd överhuvudtaget för mig. Dessa hästar rusar väldigt ofta uppåt på V75%en från att de lägger spelförslagen till spelstopp.
Gammal 2015-12-13, 01:40   #311

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Hävdar fortfarande att det är en grov överdrift du for med där (Elitserien till div 2 kan jag däremot köpa), och att man även om man byter till en sämre tränare normalt inte tappar något speciellt om det sker kort tid innan start. Oavsett var man flyttar den är det minst lika vanligt att hästen tänder till pga miljöombytet. Om hästen stått en månad eller mer hos Södervall är det en helt annan femma såklart. Så förstod jag det som att det kanske till stor del fortfarande är Brindeborg som ansvarar för hästens träning och skötsel och då borde inte Södervalls eventuella oduglighet göra så stor skillnad heller.

Något stod ju inte rätt till med kusen, så mycket kan vi ju konstatera efter loppet iallafall.
Självklart är min beskrivning av tränarbytet en överdrift. Men jag högaktar Puro för att han månar om sina hästar och inte fjäskar med ägarna. Skälet till att jag nämnde nuvarande tränare vid namn var inte att nedvärdera dem. Min poäng var att uppmärksamma forumet på att favoriten Ni Talar Bra Latin var en favorit i stor fara. Och motivera varför.

Senast redigerad av mackpeter den 2015-12-13 klockan 01:42.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-13, 02:03   #312

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ingen lycka där inte. Dock ska sägas att du lätt har störst chans att få 7rätt via Harry idag. Hitta Bergshult och Scampi är i princip omöjligt. Finns inget på förhand som talar för vinst och lär väl inte gå att hitta något i efterhand heller. Harry kör ju random och garderas respektive lopp kan ju dessa slinka med på stort system.
Det var väl ingen Harry, som fick 7 rätt idag!
Varken Stig H eller Erik trodde på förhand att Scampi hade vinstchans. Spelarservice rankade Scampi som fjärdehandare. I Björnkollen föreslog Björn att man streckade 1,3,6,7,8 (Scampi), 9 och 11.

Den här gången hade det varit mest lyckosamt att strecka Erik och Peter Untersteiner samt krydda med Torbjörn. Enkelt i efterhand.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-13, 09:02   #313

Majors avatar

Reg.datum: apr 2014
Sharp$: 437
Standard

God morgon, var denna lördags V75 m ca 15 miljoner på 7an den högsta utbetalda 7an under 2015 än så länge?
Gammal 2015-12-13, 09:11   #314

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 5341
Standard

Samma person som tog båda vinsterna?
Gammal 2015-12-13, 09:13   #315

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 5341
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fidus Visa inlägg
Det var ett himla tjat om nån chrille som lirar poker!?

Ingen jag någonsin skulle få för mig att lyssna på. Det finns klockrena tips att följa upp, dvs kolla efter i arkivet, genom att läsa bra signaturer här på forumet.

Vad som blandas och ges av pokerspelare struntar jag fullständigt i. Måste ha missat den signaturen grovt här på forumet?

Nä, går bort fullständigt med kortspelare och annat spelfokus för min del. Här gäller hästar!
Tydligen svårfunnen för dig efter som du gnäller.

td