Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-11-24, 18:41   #31

Klankes avatar

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 699
Standard

Provar en rövare idag...

https://pinracer.se/systems/cmdgo-wd...3a-272h/shared

Spiken: 3 Wishing you well vann direkt i sin comback och med det loppet i kroppen lär formen vara i kraftigt på gång. Tror på vettig spets ut och slut chans!

Roliga draget 4 ggr? 2 Leader tom som äger en vass avslutning och skulle det klaffa lite för denne lär han avsluta fort till slut.

god tur!
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-24, 19:21   #32

Emeffeffs avatar

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Värdesätter inte en skåning Europacupfinalen 1979 högre än så? Personligen känns det som en större match än denna. Sen ska vi nog inte glömma IFK:s cupsegrar 1982 och 1987.
I Sverige sa han i och för sig, men håller med om att det har spelats större matcher än en gruppspelsmatch i Champions League. För Göteborgs del så slog man Barcelona med 3-0 på hemmplan i Europacupsemifinalen 1986, större än deras UEFA-cuptitlar om du frågar mig.
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-24, 19:26   #33

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Tråkigt att se Adrian köra så ovarsamt med stressige Teddy Boy O.K. Felfritt från springspår och forcerades till galopp. Den fina hästen borde byta miljö.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-24, 19:27   #34

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 3274
Standard

Lugauer har bankerne
24.11.2015 17:27 Henrik Glimo Hansen
Conrad Lugauer er en nøkkelmann i V5-omgangen på Jägersro tirsdag kveld. Foto: Kanal75
V5 Jägersro: Etter at det ble klart at Axevalla ikke har bane til å kjøre V64 i kveld, deltar vi i spillet til svenskenes andre bane Jägersro. Tipsekspert Bengt-Erik Larsson har bankerne og objektene klare.
Han anbefaler to sjansebankere i V5-veddemålet, begge fra stallen til hjemmetrener Conrad Lugauer.
- 11 Bijou Bourbon H.M (V5-5) kommer fra Lugauers formstall og tross bakspor og urutine i forhold til konkurrentene så kan treåringen dra det lengste strået. Hun har gått bra i flere løp mot tøffe motstandere så vi sjanser litt i et åpent løp med å bankerspille!
- 3 Wishing Toy Well (V5-3) har et imponerende ”staket” i raden med fem rake seiere og under disse forutsetningene med spor tre bak bilen på kort distanse kan raden forlenges. Tross at han vant knapt senest i comebacket etter langt konkurranseopphold så var det enda en sterk innsats. Han får bli banker på et mindre system.
Objekter
Følgende hester velger Larsson å varsle for:
- 7 Jupiter Rodney (V5-1/V5-3) har Bo Örberg fått fin fart på og man har prøvd kortere distanser på slutten for å ytterligere vesse ham. Styrken finnes allerede i hesten og den har han vist mange ganger tidligere. Nå er det 2640 meter og et lite felt, og selv om det finnes noen tøffinger i løpet så er ikke Skogans Orlov-sønnen sjanseløs.
- 9 Östen Scoop (V5-2/V4-4) har altfor mange galopper i raden, men skulle han få for seg å trampe rett så finnes fart som rekker langt i disse omgivelsene.

Få spillforslaget til Larsson ved å trykke på denne linken.
Gammal 2015-11-24, 19:28   #35

Standard

Tisdag 24 november
Av Bengt-Erik Larsson

V5-1.
4 West Wing
1 For Pleasure As
2 Leader Tom
7 Jupiter Rodney
-----------------------------------
5 Com Åstad
3 Rambo Flex
6 Oneinamillion U.S.

V5-2.
13 Delicious Brown
11 Bravad Hornline
9 Östen Scoop
1 Small Talk
5 Esteban Boko
3 Hiason Arvells
12 Major Tom
6 Floalts Alisdiar
2 Diamond Breeze
10 Buick Brodde
8 New Future
7 Rallycross
4 Carnivale

V5-3.
3 Wishing You Well
7 Chipperoo
2 Navy Face
6 Morgana Bi
1 Höwings Tia Maria
5 Remember Y.
4 Smaragd
12 Capac Boko
9 Global Paranoia
8 Karina Sisu
10 Pronto Jet
11 Look At My Face

V5-4.
8 Wilma Laser
6 Toxido
5 Ellix Rhyme
7 Vakse Viggo
3 Yrr
11 Stronghold
9 Madame Love
1 Gullborgas Freya
2 Juliastarmanamana
4 Yoda T.Dream
10 Invisible Tooma
12 G.R.Torpiv

V5-5.
11 Bijou Bourbon H.M.
12 Fabrica Pellini
9 Global Runaway
5 Pecadille Face
8 Liza With A Z.
6 Enchilada Ås
4 Designlight
1 Loppan
7 Nejlika Dag
3 Labrusca Sand
13 Twin Peaks
14 Tyra Banks
10 Ariel Sisu
2 Rommy Prestige

Stora V5-förslaget: 4 x 7 x 4 x 7 x 1 = 784 rader / kronor

Lilla V5-förslaget: 4 x 4 x 1 x 7 x 1 = 112 rader / kronor

V4-förslaget (lopp 3-6)
V4-1: 1-5-7-8-12
V4-2: 2-5
V4-3: 1-2-4-7
V4-4: 1-3-5-9-11-12-13
280 rader
560 kronor

Spikarna
Wishing You Well (V5-3) har ett imponerande "staket" i raden med fem raka vinster och under dessa förutsättningar med spår tre bakom bilen på kort distans kan raden förlängas. Trots att han vann knappt senast i comebacken efter ett långt tävlingsuppehåll så var det ändå en stark insats. Han får bli sparstreck på de mindre systemen men på det stora har vi utrymme till att gardera med några farliga utmanare.

Bijou Bourbon H.M. (V5-5) kommer också från Lugauers formstall och trots bakspår och orutin i jämförelse med konkurrenterna så kan treåringen dra längsta strået. Hon har gått bra i flera lopp mot tuffa motståndare så vi chansar lite i ett öppet lopp med att spika!

Rysarna
Jupiter Rodney (V5-1, V4-3) har Bo Örberg fått fin fart på och man har provat kortare distanser på sistone för att ytterligare vässa honom. Styrkan finns redan i hästen och den har han visat många gånger tidigare. Nu är det 2640 och ett litet fält och även om det finns några tuffingar i loppet så är inte Skogans Orlov-sonen uträknad.

Östen Scoop (V5-2, V4-4) har alltför många galopper i raden men skulle han få för sig att trampa rätt så finns fart som räcker långt i denna omgivningen.

Lördag 28 november
Av Bengt-Erik Larsson
Gammal 2015-11-24, 19:32   #36

Emeffeffs avatar

Emeffeff

Standard

Alle, är det stor skillnad på Delicious Brown barfota och med skor?
Gammal 2015-11-24, 19:32   #37

Standard

Innan jag flyttar över fokus till kvällens analys klargör jag hur Lugauer rankade sina chanser inom V5-spelet ikväll:
1. Wishing You Well
2. For Pleasure As (struken).
3. Bijou Bourbon H.M.
4/5. Esteban Boko/Madame Love

West Wing kan vara den enkla lösningen!
V5-1: Få hästar över lång distans och än färre efter strykningen av 1 For Pleasure As. 2 Leader Tom har en tråkig rad, men ska inte dömas för hårt på den.
- Han har haft problem med en kota, men känns åter fin i sina jobb. Jag sätter ett plus för distansen, men det taktiska vet i tusan. Han är snabbare från start med ett spår en bit ut, men jag måste ju ändå testa en bit. Snart måste vi köra med skor i tre månader varför vi passar på att rycka skorna, säger Olof Thorson.
4 West Wing blir också betrodd.
- Han är klart uppåt med två lopp i kroppen och täta starter är inget som oroar. Jag har en häst med fin styrka och räknar med segerchans, säger JU.
Som jag läser loppet svarar Leader Tom upp innerspåret och släpper sedan till West Wing. JU sitter därefter på nyckeln och ekipaget kan vara den enkla lösningen på detta lopp, jag spikar på den lilla lappen.
På andelsspelet streckar jag, förutom nämnde Leader Tom, även 5 Com Åstad (lång distans är hennes bästa enligt LIN) och 7 Jupiter Rodney. Den sistnämnde har knatat på i ganska tuffa gäng och jobbat ihop till en fullträff. Lång distans är ett plus även för hans del och med tempo och lite klaff kan det vara dags.

Rätt favorit? Ja! (West Wing).
Min vinnare? 4 West Wing.
Streckmässigt mest intressant? 5 Com Åstad och 7 Jupiter Rodney.

Tveksamma favoriter och jag garderar!
V5-2: Här finns det tveksamheter kring de mest betrodda. 9 Östen Scoop verkar mer eller mindre galen och är dessutom svår i volt enligt JU. 11 Bravad Hornline är definitivt ingen stjärna medan 13 Delicious Brown har två lopp i kroppen efter en tävlingsvila, men också det sämsta läget av samtliga. Alla tre kan givetvis vinna, men jag ser det givet att gardera. Vet inte hur länge jag har tjatat om 12 Major Tom. Senast trodde jag att det skulle vara dags för någon form av återbetalning, men just som Christoffer Eriksson skulle vrida på kom galoppen och han hade näppeligen lagt det loppet felfri... Kanske är det så att han absolut inte vill vinna (25 starter, noll segrar, fyra andra- och sju tredjeplatser säger en del) men när jag garderar måste han givetvis markeras.
På start låter det bra på 1 Small Talk som får ny kusk i Joakim Lövgren. 2 Diamond Breeze, 3 Hiason Arvells, 5 Esteban Boko, New Future och 10 Buick Brodde kompletterar.
- Hiason Arvells har som snabbast jobbat 1.18/2000 meter sedan han kom till mig. Kändes fin på det, men det blir ett snällt upplägg och vi tar det som ett test, säger Ola Samuelsson.
- Esteban Boko blev jag besviken på senast, men till kvällens start kommer vi att ändra på en del småsaker. Han har utvecklat sin startsnabbhet och ska nog inte vara helt avsågad i ett lopp som detta, säger CL.

Rätt favorit? Nej! (13 Delicious Brown).
Min vinnare? 12 Major Tom.
Streckmässigt mest intressant? 3 Hiason Arvells, 5 Esteban Boko och 12 Major Tom.

Väl stor favorit och jag gör ett vältningsförsök!
V5-3: 3 Wishing You Well blir omgångens största favorit och sett till vad han presterat så finns det inte så mycket att invända mot det.
- Han var senast tillbaka efter en längre tävlingsvila och gjorde ett kanonlopp direkt. Han har gått framåt ytterligare med det loppet i kroppen, läget är bra och då han är snabb ut är det givet att testa mot ledningen. Jag brukar sällan vilja sticka ut hakan, men måste säga att det ser bra ut. Inga ändringar, säger CL.
Att spika en jättelampa på ett andelsspel, när det dessutom "bara" handlar om V5, är dock inte speciellt kittlande. Och någon promenad i parken lär det knappast bli tal om...
- 7 Chipperoo är snabb ut och Johnny får trycka av henne från start, att hamna i kön över kort distans är färglöst. Hon gick bra senast, men behövde samtidigt loppet och lär vara ännu bättre ikväll, säger LIN.
Även 1 Höwings Tia Maria kan öppna bra, men då hon går bäst med ett rygglopp lär inte JL vara med alltför länge i inledningen. 2 Navy Face var överraskande bra senast. Gick den tunga vägen och såg dessutom inte tom ut i mål...
- 5 Remember Y. slog ihop och galopperade efter knappa 300 meter i debuten för mig. Gick bra i skymundan efter det och jobbar okej, men jag ligger ändå lågt, säger JU.
- 6 Morgana Bi har en svår aktion och problem i kurvorna. Jag vill påminna om att hon avslutade riktigt bra senast och att formen är fin, säger PU.

Rätt favorit? Ja! (3 Wishing You Well).
Min vinnare? 3 Wishing You Well ,men garderar då han blir för stor favorit.
Streckmässigt mest intressant? I princip allt bakom den stora favoriten där jag framförallt lyfter fram 6 Morgana Bi, men även 7 Chipperoo.

Jämnstreckat och därmed läge att ta ställning!
V5-4: Jämnstreckat värre och då passar det extra bra att ha en klar! Den jag syftar på är 3 Yrr som senast gick ett väldigt bra lopp som fyra och att formen sitter där råder det inga tvivel om.
- Det blev ett konstigt kört lopp, men min häst höll bra och visade fortsatt goda takter. Han kan öppna bra, har ett fint läge och visst ser det passande ut, säger Tomas Malmqvist.
Lite märkligt att Bernardo Grasso inte släppte i förstaläget senast, men varvet kvar (!) passade det bättre. Nåja, den uteblivna ettan i resultatraden gör att han inte blir lika hårt betrodd ikväll. Jag har flera gånger pratat med Christoffer Eriksson om denna hästen och han hyllar så smått. Då givetvis sett till vilken klass han ännu befiner sig i. Ikväll gäller fortsatt lämpligt motstånd och jag tar ställning och spikar!
- Nu har han dessutom fått ett lopp i kroppen och jag kommer inte att ge mig lika lätt som Mads gjorde senast när det gäller spetststriden. Han går 1.14 över distansen och jag ser det som en väldigt bra chans och också min bästa för kvällen, säger Christoffer Eriksson.
Bakom utmanar bland annat en duo från stall JU där chefen själv kör 5 Ellix Rhyme medan pappa Peter får chansen bakom 1 Gullborgas Freya.
- Gullborgas Freya vann i ett enklare gäng senast och måste visa mer för att kunna ta andra raka.
- Ellix Rhyme satt näst senast fast med krafter kvar och galopperade senast i spetsstriden. Jag är nöjd med läget, säger JU.
Vi noterar också en intressant trio från andra sidan sundet och då i form av 6 Toxido (nära att kontra till sig segern senast och åter Takter upp), 7 Vakse Viggo (håller toppform och har samlat ihop till en seger på Jägersro) medan 8 Wilma Laser senast avgjorde på ett snyggt sätt (närmast före nämnde Toxido) från andra utvändigt. Stall Kolgjini presenterar ett nyförvärv i form av 11 Stronghold som tidigare har visat prov på fart, men också en hel del temperament. Inte startat på ett tag och dåligt läge är dubbla minusfaktorer.

Conrad Lugauer har 9 Madame Love från ett bakspår.
- Hon har fått ett lopp i kroppen, men var väl förberedd redan inför senast. Det är inte en helt enkel häst, men skulle hon sköta sig och bruka sig för fullt är vi säkert med en bit fram. Men att vinna blir nog svårt, säger CL.

Rätt favorit? Nej! (6 Toxido).
Min vinnare? 3 Yrr.
Streckmässigt mest intressant? Vid gardering är både 9 Madame Love och 11 Stronghold roliga objekt.

Överstreckade favoriter, jag har bättre bud!
V5-5: 11 Bijou Bourbon H.M. jagar tredje raka, men tränaren låter lite skeptisk.
- Hon gör säkert ett bra lopp på nytt, men spåret blev inget vidare och jag vill nog ligga lite lågt beträffande hennes chanser ikväll.
Man har även siktet inställt mot något större lopp än detta och i kombination att hon ställs mot äldre hästar från ett besvärligt läge känns det inte så hett.
12 Fabrica Pellini vann ett uttagningslopp till Stochampionatet i somras, men var sedan slagen från dödens/andra utvändigt redan 400 kvar i finalen.
- Hon är halsopererad inför kvällens start och har jobbat på bra, men visst är det allt lite svårbedömt, säger Peter Untersteiner.
4 Designlight är snabb ut och Crebas är inte främmande för att köra i ledningen.
- Hon borde komma förbi invändiga hästar från start och sedan får jag se vem som kommer. Rygg ledaren vore kanske bäst, men vill samtidigt inte släppa till vem som helst. På Halmstad höll hon länge från ledningen som fyra mot Kax The Flax, näst senast vann hon från samma position och senast hamnade vi för långt bak. Tillåter banan kör jag barfota runt om. Hon kan se knepig ut i låga farter, men i snabbare tempon är det inga problem, säger Hans Crebas.
6 Enchilada Ås ska köras snällt varför det antingen lär vara 5 Pecadille Face eller 8 Liza With AZ som ställer frågan och den av dessa som (förmodligen) får överta kan också visa sig bli svårpasserad.
- Liza With A.Z. gjorde ett av sina bättre lopp senast då hon krigade på bra från dödens. Hon känns aldrig bra i jobb i jobbn och man vet inte riktigt var man har henne, varken från start eller totalt sätt gällande prestationen. Jag trodde att jag hade en riktigt bra häst förra året, men när jag fortsatte att köra henne efter det tänket så blev det fel. Jag hade kanske hellre startat från ett bakspår, men nu hamnade favoriten där istället så helt fel var det kanske ändå inte. Hon får ses som ett outsiderbud och det blir skor igen, säger OT.
Jag streckar även 9 Global Runaway som skrällvann med JU för tre starter sedan.

Rätt favorit? Nej (11 Bijou Bourbon H.M.).
Min vinnare? 8 Liza With AZ.
Streckmässigt mest intressant? 4 Designlight, 5 Pecadille Face och 8 Liza With AZ.

V5-förslaget, 1200 rader/kronor
Säljs i informationen i tolv andelar á 100 kr styck.
V5-1: 2-4-5-7 (3-6)
V5-2: 1-2-3-5-8-9-10-11-12-13 (7-4)
V5-3: 1-2-3-5-6-7 (1-12)
V5-4: 3 Yrr (6-8)
V5-5: 4-5-8-9-11-12 (6-7)

Lilla V5-förslaget, 240 rader/kronor
V5-1: 4 West Wing (2-1)
V5-2: 1-2-3-5-9-11-12-13 (8-10)
V5-3: 1-2-3-5-6-7 (1-12)
V5-4: 3 Yrr (6-8)
V5-5: 4-5-8-9-11-12 (6-7)

Sammanfattning:
V5-1
Rätt favorit? Ja! (West Wing).
Min vinnare? 4 West Wing.
Streckmässigt mest intressant? 5 Com Åstad och 7 Jupiter Rodney.

V5-2
Rätt favorit? Nej! (13 Delicious Brown).
Min vinnare? 12 Major Tom.
Streckmässigt mest intressant? 3 Hiason Arvells, 5 Esteban Boko och 12 Major Tom.

V5-3
Rätt favorit? Ja! (3 Wishing You Well).
Min vinnare? 3 Wishing You Well men garderar då han blir för stor favorit.
Streckmässigt mest intressant? I princip allt bakom där jag framförallt lyfter fram 6 Morgana Bi, men även 7 Chipperoo.

V5-4
Rätt favorit? Nej! (6 Toxido).
Min vinnare? 3 Yrr.
Streckmässigt mest intressant? Vid gardering är både 9 Madame Love och 11 Stronghold roliga objekt.

V5-5
Rätt favorit? Nej (11 Bijou Bourbon H.M.).
Min vinnare? 8 Liza With AZ.
Streckmässigt mest intressant? 4 Designlight, 5 Pecadille Face och 8 Liza With AZ.

Lycka till!
Gammal 2015-11-24, 19:35   #38

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Gör en liten V5

1) 2 (gillar denne äkta amatörtränare Thorson)
2) 2,9 (tog bort 13 pga skor r.o.)
3) 2,3,6 (3 vinner väl men får försöka välta storfavoriten)
4) 6,7 (kan Bornholmshästen vinna?)
5) 8,11,12 (håller tummarna för dubbelseger för Thorson)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-24, 19:53   #39

Emeffeffs avatar

Emeffeff

Standard

För mig blir det spik på West Wing och Madame Love och utgång på Morgana Bi i tredje och Liza with a Z., Bijou Bourbon och Fabrica Pellini i sista. Garderar på rejält där bakom och hoppas det skrälla. Systemramen:

V5-1: 4
V5-2: 1, 2, 3, 5, 8, 9, 10, 11, 12, 13
V5-3: 1, 2, 3, 5, 6, 7
V5-4: 9
V5-5: 4, 5, 6, 7, 8, 9, 11, 12
Gammal 2015-11-24, 19:56   #40

AndyMarts avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 7099

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Inlämnat på banan;

2-4
1-2-3-8-9-10-12-13
6
1-2-3-5-6-7-8-9-11
7-8-12

Lycka till!
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-24, 20:02   #41

Emeffeffs avatar

Emeffeff

Standard

Där satt första spiken iallafall! Roligare travlopp har man sett...
Gammal 2015-11-24, 20:18   #42

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 2231
Standard

Nu jobbar vi in Alle`s häst som gjorde skäl för namnet i värmningen, hoppas de funkar med skor.
coolmanriver är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-24, 20:26   #43

Emeffeffs avatar

Emeffeff

Standard

Jäkla resolut styrning av Sjunnesson! Härligt!
Gammal 2015-11-24, 20:26   #44

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 2301
Standard

Något som inte stämde idag tyvärr, såg knackigt ut hela vägen!
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-24, 20:27   #45

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 2231
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av coolmanriver Visa inlägg
Nu jobbar vi in Alle`s häst som gjorde skäl för namnet i värmningen, hoppas de funkar med skor.
Hoppas det gick bra med hästen efter smällen i 1a sväng, tyckte det verkade som detta påverkade hästen som såg ut som den var av på mitten i travet:(
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
alle (+1)
coolmanriver är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td