|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2015-11-18, 14:17 | #31 | |
Citat:
mff var riktigt bra i slutet på 40-talet och början av 50-talet - men det var ju längesedan och det går inte att leva på gamla meriter. Det var ju på den tiden truppen bestod av skåningar - så är det väl knappast längre.. Nä, det är här och nu som gäller - med nuvarande spelartrupper - och då märker man ingen större skillnad på lagen. Måhända AIK strået vassare att döma av årets allsvenska..... Men slå gärna ett slag för den gamla fina klubben IFK Malmö - 'kanariefåglarna' Di 'gule' var länge Malmös stolthet
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av Kyodai den 2015-11-18 klockan 14:20. |
||
2015-11-18, 14:19 | #32 | |
Citat:
kvar att välja på...
2015-11-18, 14:19 | #33 |
Banned
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 19213Robfri Expertrekar Stats: 72 - 87 - 1 ROI: 115.50% Vinstprocent: 45.28% |
|
2015-11-18, 15:23 | #35 | |
Citat:
Ja, vi var riktigt bra på slutet av 40-talet och under 50-talet. Också på 70- och 80-talen var vi riktigt bra. På 60-talet vann vi också två SM-guld. Vi är också riktigt bra just nu. Spelat två raka Champions League-gruppspel och vunnit SM-guld tre av de senaste fem åren om du missat det. En vinnarklubb rakt igenom till skillnad mot AIK som mest styrs av gangsters och huliganer. IFK Malmö är en skitklubb. Deras största bedrift var när de lyckades degradera MFF för att ha brutit mot amatörreglerna 1934. --- Till travet. Kollar på V86-5 och har svårt att få nån riktigt bra känsla för loppet. Känns dock som det finns skrällpotential här. Favoriten har mest gått lättare lopp i Danmark och kan få svårt att stå hem hela vägen trots kort distans. Insert Ecus har stått för fina avslutningar på slutet med barfota runt om och jänkarvagn men känns spontant inte som någon vinnare och står med bakspår igen. Scarlet Winner på stretchen troligt om Olle kan hålla upp ryggen från början. Ser ut som en hyfsad häst också. Plockar med ett gäng ändå och hoppas det skräller. Senast redigerad av Emeffeff den 2015-11-18 klockan 15:24. |
||
2015-11-18, 15:44 | #36 |
Vad tror ni det blir för utdelning idag?
Över 200 kkr eller lägre? |
|
2015-11-18, 15:54 | #37 |
över 200000:-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
2015-11-18, 15:55 | #38 | |
Citat:
Ja, du har då ditt eget sätt kommentera...talar väl för sig själv. Men ett gott råd är att vara mer försiktig med vad du skriver på ett allmänt forum..
2015-11-18, 16:21 | #40 |
Kusk- och tränarintervjuer
Kusk- och tränarintervjuer
V86-1 1 Lajos Cella (Anders Svanstedt) visar inte någon vinnargnista. Känns ej aktuell. 2 Frida Gertzy (Stefan Söderkvist) är pigg och fin. Blir nog med skor den här gången också. Beror på banan. Jag har naturligtvis respekt för de andra. Bättre än raden, säger Gert Jönsson. 3 Star di Poggio (André Eklundh) var tapper senast i dödens utanpå favoriten. 4 Cindy Photo (Johnny Takter) var positiv i första starten för oss. Kom i fin författning och gjorde ett bra lopp på en gång. Krigar om en plats, säger Lars I Nilsson. 5 Above All (Carl Johan Jepson) gjorde ett väldigt bra lopp senast. Utvändigt mestadels. Allt bra efter men det är ett tufft lopp. Platschans, säger Jan Björkqvist. 6 Revenge Alone (Giuseppe Lubrano) kan plocka lite pengar. Det är ingen vinnarhäst. Tränar bra men jag ligger lågt, säger Giuseppe. 7 Rydens Jecana (Mikko Aho) är ojämn. Ibland väldigt bra och ibland inte alls bra. Svårt att säga vilket humör hon är på. Så mycket svårbedömd, säger Mikko. 8 No Credit Broline (Peter Untersteiner) var inget extra senast. Får visa bättring, säger Johan Untersteiner. 9 Ariel Sisu (Christoffer Eriksson) var okej senast också. Gör det okej utan att visa den där riktiga vinnargnistan kanske. En slant, säger Lars I Nilsson. 10 True Blue for You (Olle Goop) gör gedigna insatser hela tiden. Inte fått sätta pricken över i:et än. Tufft nu. En platschans, säger Anton Sverre i team Goop. 11 Lovely Buv (Peter Ingves) känns fin. Bra i normala jobb. Går bra. Får hon sitt lopp är hon med och hugger, säger Dan Widegren. 12 Promise Me (Joakim Lövgren) gjorde en blek comeback senast. Trodde vi skulle vara bättre. Hoppas hon är bättre nu. Svårbedömd ändå, säger Francvois Travert hos Joakim. 13 Roxy Hill (Flemming Jensen) spurtade vasst senast. Bör räknas tidigt nu. 14 Explosive Attitude (Paula Pettersson) gör bra lopp varje gång. Satt fast med gott om krafter kvar senast. Får köras på chans. Platsbud om det löser sig. Bäst av mina för dagen, säger Johan Untersteiner. 15 Salina D.K. (Jeppe Juel) kom ut efter paus och var fin. Går nog lite framåt. Det är många att runda men med tur är hon ändå med där framme, säger Jeppe. V86-2 1 Maverick Man (Erik Adielsson) var positiv senast då han skötte sig i stort sett hela vägen. Vi fortsätter att ge honom några snälla lopp och hoppas att han kommer allt mer. Får han loppet så kan han säkert gå en repa till slut och då är en plats ingen omöjlighet. Han gick med skor senast men nu blir det barfota bak istället, säger Svante Båth. 2 Prins Alf (Tony Wallin) tror jag att formen är fin på. Läget är bra men jag kanske inte hade haft något emot ett sämre spår nu. Då hade vi sluppit kriga. Vi tar det för vad det är. Kusken får köra försiktigt och sedan gasa. Så får vi se vart det räcker, säger Claes Hellgin. 3 Kemas Winnie (Torbjörn Jansson) trivs kanske bättre på kort distans och mot andra ston. Blir för jobbigt nu. 4 Julio de Luxe (Mattias Djuse) har bra form. Senast klarade han inte fjärdespåret i volt. Var för pigg. Kändes bra annars. Bilstart är bättre. Har inte hunnit kolla så mycket men tycker att han är en fin häst. Gör vad han kan, säger Mattias. 5 Order to Fly (Per Lennartsson) nöter på skapligt utan att ha haft den riktiga toppformen. Var missgynnad av underlaget senast. Brukar trivas på Valla och göra bra lopp där. Han är inte helt borta, säger Pelle. 6 Dead Wood (Oskar J Andersson) finns det en del tuffa motståndare för här. Segerchanserna är inte stora. I övrigt är han i hyggligt bra form. Senast blev det en för häftig öppning. Möjligtvis kan han få en peng med sig, säger Tage Hollström. 7 Twitter (Björn Goop) var med i spetskörning från början, fick överta efter 500 meter men blev avslagen på linjen. Gjorde en bra insats. Ska gå framåt och vi rycker skorna. Det gör en extra växel, säger Anton Sverre. 8 Quite a Fall (Kenneth Haugstad) nöter på. Hade lite krafter kvar senast. Får hoppas på en peng. Svårt läge. Får smyga med och hoppas att det kan lösa sig lite, säger Marcus Schön hos Melander/Lundström. 9 Dedes Brassie (Jorma Kontio) är det bra med men det är ett tufft lopp. Får smyga med och hoppas på det bästa. Passande läge. Inte så mycket annat att säga än så, säger Linda Smedman. 10 Propulsion (Örjan Kihlström) gick bra i första starten för mig. Det är en fin häst. Jag hoppas att han ska göra ett bra lopp igen. Det är bakspår och då krävs det lite tur med positioner. Men det är en bra häst i grunden och jag tror att han gör ett bra lopp. Sedan vet jag inte hur långt det räcker nu, säger Daniel Redén. V86-3 1 Dernier Viking (Peter Ingves) tränade på bra i måndags. Såg ut som inför de tidigare starterna. Så det ser intressant ut. Kommer inte vara snabbast iväg men det är ett litet fält och hon kommer loss. Har 3 000 meter på sig. Kan Peter komma ut i andraspår så blir det upp med ångan och sedan kör vi. Det är Calvin Borel som är värst emot på pappret men han är osäker. Bra chans, säger Adde Zukanovic i stall Denco. 2 Calvin Borel (Marc Elias) har en bra chans. Fick ett bra läge. Men han har strulat till det för sig ibland. Det ser ändå bra ut nu. Spåret är passande och Marc känner hästen. Har vunnit med honom tidigare också. Det blir intressant. Jag tror på bra chans men det finns alltid en risk för galopp med honom. Felfri är det en toppchans. Han kan öppna okej och jag har en bra känsla, säger Markus Waldmüller hos Conrad Lugauer. 4 Online d'Amour (Anders Svanstedt) var inget bra senast men bra gången innan. Tror att han blev sliten av den dåliga banan. Gick lätt i måndags och kändes riktigt bra. Förhoppningsvis ska han göra en bättre prestation nu. Kan öppna men det bästa är om han får ett invändigt lopp. Möter några bra givetvis. Men han är bra också när han fungerar, säger Raoul Engblom. 5 Megamuscle (Johnny Takter) blev det helt fel för senast han startade men gick riktigt bra gången innan det. Verkar fin efteråt. Har gått hyggligt någon gång på långt i Norge. Så jag tror att han klarar distansen. Blir ändå tufft mot Dernier Viking och Calvin Borel. Trea, fyra hoppas jag på, säger Lars I Nilsson. 6 Trust Launcher (Peter Untersteiner) kämpar på men möter för bra hästar den här gången för att kunna vinna. Vi får ta en god placering. Även om vi kommer ner ett hack tack vare strykningen är det för tufft att tro på mer, säger Peter. 7 Milliondollar Lux (Jörgen Sjunnesson) är distansen ett plus för och att det inte är så många hästar. Har gått bättre än vad raden visar i de senaste starterna. Han slår inte Calvin Borel men går bra över lång väg. Hästen har rätt så fin form faktiskt men utmanar som sagt ändå inte Calvin nu, säger Markus Waldmüller. 8 Spirit Real (Christoffer Eriksson) kommer ut i ett hårt lopp. Känns som om jag kommer till en pistolfight med en nagelklippare. Han har tävlat bra. Dernier Viking och Calvin Borel blir svåra men han kan vara med bakom dem någonstans. Som trea, fyra. Så bra, säger Jerry Riordan. V86-4 1 Touch of Elegance (Örjan Kihlström) är läget lite svårt för. Vi hoppas att hon går och då är hon nog med ganska långt framme då hon har bra form. Hästen var bra vid vinsten nyligen, säger Roger Walmann. 3 In Toto Sund (Johan Untersteiner) har gjort det jättebra. Senast blev det en galopp. Det var ett olycksfall. Kommer vara lika fin som hon har varit. Då gör hon ett bra lopp. Har ett bra läge, säger Daniel Redén. 4 Shaolin (Björn Röcklinger) var bra senast. Känns fortsatt fin efteråt. Jag hoppas att hon gör ett bra lopp. Ganska rask iväg. Borde hitta en vettig position. Går med bakskor nu. Ska inte räknas bort, säger Björn. 5 Swiss Account (Jorma Kontio) känns fin i jobben. Lite lättare nu än vad det har varit. Läget blev bra. Är en av dem som gör upp om det, säger CG Björkroth. 6 Fabulous Boko (Björn Goop) fick ett tufft lopp senast. Ursäktad för det. I det här gänget får hon göra ett bra lopp och tjäna en fin slant. Då får man vara nöjd, säger CG Björkroth. 7 Majett (Oskar J Andersson) gjorde ett riktigt bra lopp senast. Jäkligt nöjd med henne. Ser bra ut igen, säger Calle Göransson. 8 Timbal (Robert Bergh) var bra igen senast. Det var en bana som passade henne optimalt. Har visat att hon duger i klassen. Blir det bara en bra bana får vi se en fin insats av henne igen. Räknas absolut, säger Preben Sövik i Robert Berghs stall. 9 Trading (Erik Adielsson) felade direkt i Oaksfinalen och tappade alla möjligheter. Jag tror hon var lite tagen av försöksloppet och har därför fått pusta ordentligt efteråt. Nu känns hon pigg och fin i jobben igen och jag räknar med en bra insats. Min är så pass bra att hon inte ska räknas bort nu, säger Svante Båth. 10 Cerveza (Kenneth Haugstad) blev störd och felade senast. Var inte hennes fel. Hon är fin efteråt. Inget fel med bakspår heller. Det kan vara en fördel. Formen är god. Inte på topp, men god. Felfri räknas hon absolut, säger Björn Lindblom. V86-5 2 Scarlet Winner (Olle Goop) är en fin treåring som kommer mer och mer. Gick i dödens hela vägen senast och var bra. Inte alls dålig för sin klass. Han ska räknas, säger Anton Sverre. 3 Tadpole (Håkan K Persson) känns bra och blir bättre för varje lopp han gör. Han är på rätt väg. Eventuellt barfota fram om banan blir bra. Ett bra läge. Hygglig ut men ingen raket. Inte chanslös, säger Håkan. 4 Newport Brodde (Peter Untersteiner) är lite på g. Han närmar sig en seger tycker jag. Ett bra läge. Man får köra snällt med honom. Är lite på g, säger Peter. 5 Tumble Dryer (André Eklundh) har gjort det bra i de senaste starterna. Han har formen där men jag vet inte vad han möter. Vet inte heller hur snabbt han kan öppna, säger Natalie Södergren hos Tomas Malmqvist. 6 Arvie Hanover (Johnny Takter) känns jättefin för dagen. Verkar bara bli bättre och bättre. Sköter hon sig räknar jag med en bra insats. Jag tycker inte att hon ska vara helt borta. Motståndet är visserligen tufft men min är kapabel den också, säger Svante Båth. 7 Torpedo W.F. (Thomas Uhrberg) verkar bra i ordning. Finns inget negativt att säga. Duger i det här loppet. Jag är supernöjd med honom, säger Steen Juul. 9 Insert Ecus (Stefan Söderkvist) har gått bra nu varje gång sedan vi ryckte skorna. Senast travade han inte allt för bra men var ändå trea med tussarna kvar mot det gänget. Uppsmord efter det. Ska vara en outsider, säger Adde Zukanovic. 10 H.S.No Fooling (Bo Falsig) har fått ett dåligt läge. Jag är nöjd med formen. Spår tio på 1 600 meter är inte bra. Det blir för långt fram förmodligen. Ser svårt ut med bakspår på den distansen. Blir svårt att kommain matchen, säger Bo. 11 Falco di Quattro (Christoffer Eriksson) gick jättebra senast när han vann. Han är fortsatt fin. Tränar på fint. Blir bättre och bättre. Bara han håller sig i trav och håller sig lugn är han bra, säger Natalie Södergren. 12 Passionata Face (Adrian Kolgjini) gick okej senast. Behöver fler lopp i kroppen. Iskallt spår nu också. Kan bara att ligga lågt, säger Lutfi Kolgjini. V86-6 1 Amor Winner (Erik Adielsson) har varit borta ett tag nu. Har varit ur form, men nu känns han bra igen och fick ett bra läge. Ska kunna vara med på en bra placering. Men det var rätt så tuffa hästar emot. Han ska ha väldigt mycket tur om han ska räcka till vinst. Formen är helt okej. Han är inte vass från början och det är risk att han hamnar mitt i fältet någonstans på innerspår. Då är det svårt, säger Stig H Johansson. 3 Rajah Press (Jorma Kontio) var bra senast. Gått bra i tre senaste. Även om det inte ser ut så i raden. Läget är bra. Kusken är bra. Sedan får vi se om hästen är bra. Som i Göteborg. Minst, säger Björn Lindblom. 4 Persos Smokie (Torbjörn Jansson) verkar jättebra. När han har sina bästa dagar är han en bra häst, säger Lotta Johansson. 5 Jartinec (Håkan Eriksson) verkar bra. Har haft fruktansvärd otur i några starter nu. Raden är missvisande. Jag tror att han är långt fram. Svårt att vinna. Outsider, säger Hockey. 6 Nose Gear (Örjan Kihlström) är en besvikelse. Springer på halvfart. Senast bröt han ut i sista sväng och tappade placeringar. Gör han ett bra lopp är han med där framme men han är så svår att vi får ligga lågt ändå, säger Marcus Schön. 7 Obi Degato (Per Lennartsson) kom aldrig in i loppet senast från ett dåligt läge. Han är på gång. Känns jättefin men måste ha en hel del tur nu, säger Pelle. 9 Frozen Royalty (Björn Goop) var Björn för snäll på senast. Kör i tuffare tempo nu. Tål det. Känns bra i ordning. En toppchans tycker jag, säger Anton Sverre. 10 Spicy A. (Dennis Spangenberg) vann på V75 senast efter perfekt resa. Tufft nu? 11 Global Revolver (Johan Untersteiner) var inte som bäst senast. Är uppfräschad. Var annars jättefin i starterna före. Jag hoppas den formen är intakt. Min har så pass hög kapacitet att han ses som en outsider, säger Svante Båth. V86-7 1 Claudia B.R. (Olle Goop) var jättefin i comebacken. Vann på ett fint sätt. Jättefin efteråt också. Formen uppåt men möter jättefina märrar. Så det blir svårt att vinna, säger Anton Sverre. 2 Denim Boko (Per Nordström) är en startraket med bättre form än raden visar. Kan ställa till det för vissa. 4 Mythical Fortune (Thomas Dalborg) har varit bra en period och känns fortfarande fin. Får hoppas och tro att hon gör en liknande insats som innan. Läget kan vi inte klaga på. Får vi en fin resa så hoppas och tror vi att hon är bland de tre i alla fall. På tur, säger Fredrik Berg hos Anna Forssell. 5 Alvena Take It (Peter Untersteiner) går bra varje gång. Allt ser bra ut med henne. Tror att hon kommer gå bra. Vettigt läge också. Hon räknas, säger Peter. 6 Radysin America (Peter Ingves) tävlade dåligt senast men var bra i tre starter innan det. Tränar bra. Tävlar bäst när hon kan attackera och gå fort. Hon har gjort sina bästa lopp när hon har attackerat bakifrån. Hon borde göra det bra nu, säger Jerry Riordan. 7 Wingait Ida (Stefan Persson) har bra form men fick ett dåligt läge mot tufft motstånd. Blir jobbigt för henne därifrån, säger Stefan. 8 Darling Boko (Adrian Kolgjini) verkar vara en verkligt fin häst. Har jobbat på bra. Känns fräsch och fin. Det här loppet blir ett prov på vad vi ska göra. Ligger lågt och ser det som ett test, säger Lutfi Kolgjini. 9 Georgie Mae (Johnny Takter) kom aldrig till senast. Gick i mål med krafter kvar och kändes fin. Möter bra hästar och har fått ett lämpligt smygläge. Jag hoppas främst att hon kan vara med och få hyggliga slantar. Vinstchansen är bara sådär, säger Lars I Nilsson. 10 Return Ticket (Bo Falsig) har jag felmatchat. Loppet blev jättebra. Hon matchar inte de hästarna. Det blev för tufft, säger Bo. 11 Donna di Quattro (Christoffer Eriksson) har haft form ganska länge nu. Hon är jättefin. Tränar på bra också. Hon borde ha chans. Duger absolut för sin klass. Så trots det här startspåret ska hon räknas här, säger Natalie Södergren. V86-8 1 Boomer (Erik Svensson) fick ett bra startspår men möter tuffa hästar. Kommer få en bra resa och då kan det bli en bra placering. Jagar en matlapp, säger Erik. 2 Day or Night In (Johan Untersteiner) har gjort allting rätt på slutet. Räckte inte senast men allt verkar bra i jobben efteråt. Hoppas på en bra insats igen. Debut över 2 600. Så bra att han ska räknas, säger Johan. 3 Explosive River (Örjan Kihlström) har god form men möter kanske några för bra motståndare den här gången. Men med en vettig resa är det en platschans, säger Roger Walmann. 4 M.T.Kingofthehill (Björn Goop) spurtade bra senast. Gick nytt rekord och var trea. Ett öppet lopp där vem som helst kan vinna. Han är absolut en av dem, säger Anton Sverre. 5 Cupido Sisu (Per Lenartsson) är formen bra på. Han gick ett bra lopp senast men var lite för ivrig bakom bilen. Känns bra hemma. Om det löser sig och han får det lite serverat nu kan han vara överraskande långt fram här, säger Petri Salmela. 6 Global Secrecy (Jorma Kontio) är en häst på väg uppåt. Fin häst. Några tuffa emot men har en bra plats-chans. På väg uppåt som sagt, säger CG Björkroth. 7 Wingait C.H. (Per Linderoth) är också i bra form. Också dåligt läge. Också tufft motstånd. Men står sig bättre mot konkurrensen än Ida. Ska bli spännande att se, säger Stefan Persson. 8 Polycrates Face (Daniel Olsson) var banan inte till fördel för senast. En normal bana ska gå bra. Läget är dåligt men han duger i sin klass. Får se om det löser sig, säger Lutfi Kolgjini. 9 Expensive River (Torbjörn Jansson) är bra och har smygläge. Inte iskall. 10 In Vain Sund (Daniel Redén) är en väldigt bra häst som haft lite stolpe ut på slutet. Jag kör på chans. Sedan spurtar vi och ser hur långt det räcker. Det är ett väldigt bra lopp. Min är inte borta men då måste det klaffa också, säger Daniel. 11 Tobacco (Kenneth Haugstad) har bra form och kommer från vinst. Det är bättre emot den här gången men kan ändå vara med långt framme. Trots läget, säger Roger Walmann. |
|
2015-11-18, 16:23 | #41 |
aftonbladet V86 tips |
|
2015-11-18, 16:24 | #42 |
expressen tips |
|
2015-11-18, 16:26 | #43 |
expertens-tidiga-tankar |
|
2015-11-18, 16:27 | #44 |
ups senne adr |