|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2015-11-16, 15:40 | #31 |
Banned
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 19213Robfri Expertrekar Stats: 72 - 87 - 1 ROI: 115.50% Vinstprocent: 45.28% |
|
2015-11-16, 16:09 | #32 |
Alternativ finns Klr fredag och Åby Söndag
Dagen efter Bjerke, Söndag, är det Åby som kör V64, den som upplever en enorm abstinens av att avstå Lördagstippande kan ju satsa på Söndagen. Visst man kan inte vinna 20 miljoner men det gör jag alltför sällan, läs aldrig. Borde vara hygglig omsättning med hyggligt välkända kuskar och hästar och lätt skapa sig en edge mot andra spelare med lite ansträngning, arkivkoll - tipsläsning Ja Fredagen kör väl Kalmar en omgång med mer än hyggliga årgångslopp, finaler i bla deras 3 åringsserier. Norrlänningar har väl sina välkända spelobjekt på Torsdag - bergsåker något för alla i veckohelgen |
|
2015-11-16, 16:55 | #33 | |
Citat:
|
||
2015-11-16, 17:51 | #34 |
har ingen skoinfo i norge/ sorry
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Torstens (+1) |
|
2015-11-16, 19:04 | #35 |
Till V75 dagar med Sverige har dom det, men det är helt manuellt, och har hittills aldrig hänt att man kunnat lita på den. Sämre tillförlitlighet än på den tiden när banorna i Sverige skulle faxa in den till atg knappt en timme innan spelstopp.
|
|
2015-11-16, 19:14 | #36 |
|
|
2015-11-16, 19:29 | #37 |
Highspeed call tycker jag verkar väldigt intressant vid en första blick! Hoppas den blir bortglömd.
|
|
2015-11-16, 23:35 | #38 | |
Citat:
Jag gillar inte att V75 flyttas till Norge, dock kommer jag att deltaga med ett system, även om aktierna för några rätt sjunker avsevärt, då flera av hästarna är svåra att vikta, pga att jag aldrig sett dem tidigare. Dock var väl senaste V75:an en spelomgång, en omgång att avstå, med tre megafavoriter och jätte risk för låg utdelning samt medföljande jackpot. På lördag finns ivf potential för rejäla pengar för sju rätt, vilket gör omgången spännande att tippa. Jajjan |
||
2015-11-17, 00:28 | #39 |
Vi har olika skäl till att spela eller inte spela V75. En del spelar endast för att vinna över 100'. Andra för att vinna en mindre slant. Några för att ha en kupong och tycker det är spännande att följa tävlingarna på TV. Eller med de andra gubbarna i atg-lokalen.
Jag är ombedd att konstruera ett bolagssystem för 1500 kr att inlämnas varje lördag kl 10.30. Det måste vara ett matematiskt system. Inga sofistikerade joker- eller andra system. Vi spelar för 78 000 kr om året. Andelsägarna är nöjda om det går ihop. Glada om det blir något att dela på. Förra veckan vann några dunderfavoriter. Systemet gick in och gav ca 3000 kr. Alla var nöjda och lirar "gratis" denna vecka. Vi bidrog med ca 480 kr till jackpoten. Många spelar V75 på liknande premisser. Vi utgör en bred och stabil bas av omsättningen. Det spelar ingen roll om tävlingarna går i Norrland, Skåne eller Norge. Sommar, höst, vinter eller vår. Kallblod, monté eller dagen före Elitloppet. Vi lirar ändå. Nu studerar jag lördagens pussel på Bjerke. Inga kallblod. Ingen monté. Ett favoritfall i Habito. Och en stenklar favoritspik i Daley Lovin. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Langdon (+5) |
|
2015-11-17, 06:48 | #40 | |
Citat:
gjort samma system, om de tippade till sig själva. Tidigt inlämnade system=ett informations underläge. Nästan genomgående spikar på de största favoriterna i omgången. Garderingarna kommer slaviskt efter strecklistan i de mer svår tippade avdelningarna. Ev avvikelse från strecklistans rangordning, är att man tippar körsven. Det är många rätt som gäller, VM i travtippning där det räcker att kopiera 10 tidningars tips, för att husera i toppskicket. Eller VM i favorittippning som det lite elakt kallas, fast modell större. Själv har jag svårt att fatta, att någon köper en andel i ett system, nästan helt utan potential till att vinna stora pengar, då systemkonstruktörerena är bakbundna av andelsköparnas fäbless för många rätt i varje omgång, snarare än större pengar vid vinst och färre rätt vid omgångar då alla favoriter infriar. Tittar man på valet av spikar och hur systemen är konstruerade, får man känslan att det är samma systemkonstruktör, från Ystad i söder till Haparanda i norr, när det gäller andelsspel att köpa över disk. I mitt tycke, spelmässigt fullständigt bortkastade pengar. |
||
2015-11-17, 17:00 | #41 | |
Citat:
Många köper en andel för 150 kr eftersom ett större system har större chans att vinna än ett litet. Köparen tror, att systemkonstruktören är bättre påläst och har större erfarenhet än han/hon själv har. Jag tycker inte du skall förlöjliga andelsspelarna, som bevisligen rätt ofta får dela på miljonvinster. Om vi är så dåliga, som du antyder, är det väl bra, att vi ödslar så mycket pengar till er, som är duktiga. Efter inlämning av bolagssystemet, där jag självfallet har en andel, har jag ytterligare sex timmar på mig att konstruera ett eget. Jag lyssnar på de senaste stallskriken, balansändringar och kollar värmningar i de första avdelningarna. Om man är ordentligt påläst kommer inte så mycket nytt fram de sista timmarna. Var och en spelar efter sina mål och förutsättningar. Lycka till med dina! Och hur löjligt det än låter i dina öron kommer jag att spika Daley Lovin. Och gardera Habito. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Torstens (+10) |
||
2015-11-17, 19:01 | #42 | |
Citat:
den myriad andelsspel jag sett under åren, där andelar erbjuds till försäljning över disk. De har nästan alla varit konstruerade som en Big Mac på Mac Donalds, dvs identisk i smak och utseende, var än i världen man är. Köparna av andelarna är övriga spelares välsignelse, då de sponsrar hårt och är garanterat borta när utdelningen skjuter i höjden. Vet inget om hur du konstruerar dina system som delas bland de som köper in sig. Däremot har jag många gånger läst dina inlägg med stort intresse och det kommer jag fortsätta att göra. Mitt tidigare inlägg var inte riktat mot dig som systemkonstruktör eller de system du alstrar. Själv kommer jag att gardera bästa hästen Daley Lowin tungt, ev alla. God tur med streckandet MP. Lägg ut liret om du hinner. Jajjan |
||
2015-11-17, 19:21 | #43 | |
Citat:
De som spelar annorlunda gör det som efterhandare alternativt "osynliga" spel. Ibland sitter något motvallssystem ändå, slumpmässigt. Mvh Uffe |
||
2015-11-17, 21:15 | #44 |
Vet inte om jag är ensam om att tycka att 95 % av inläggen i den här tråden hör hemma på andra plats. I mina ögon borde denna tråd innehålla tankar kring lördagens tävlingar, heta spikar, skrällar etc.
Har full respekt för den som inte vill spela när tävlingarna är i Norge men kan inte alls förstå varför man då tvunget måste gödsla tråden med inlägg. Lika lite som jag förstår att man gör samma när V75 går i Norrland (eller för den delen: utanför Valla...). Eller alla diskussioner om spelteori och systemkonstruktion, inte heller de relevanta för omgången som sådan. Visst, jag kan låta bli att läsa dessa inlägg, vilket jag också gör. Men det blir ju liksom lite svårt att se träden för all skog.. Det är absolut intressanta diskussioner. Men snälla, skapa då egna trådar för dessa och håll er där. |
|
2015-11-17, 22:38 | #45 |
Får ju leva som jag lär då och redogöra för mina tidiga tankar (ännu inte bestämt om jag ska spela).
Men först en fråga. Hur funkar turordningen när alla hästarnas startpoäng verkar vara nollade?? 1: Är förvånad över att 9 inte är mer spelad så här i början. Tror 4,5,6,9 och kanske 12 räcker långt. 2: Svårt med många okända hästar. 10 hade jag som skräll senast men då galopp. Nu med Björn och min förstahäst. Därefter 1 och 12. 3: 1,3,4,5,9 känns hetast. 9 klart intressant med Örjan. 4: Ingen aning, känner spontant bara igen 2 och 10. 5: Hade 1 som skräll senast, känns intressant nu. 12 bör vara bästa hästen men 2 är nog första strecket på läge och form. 6: Daley Lovin känns stenklar trots Buzz Mearas och norske derbyvinnaren. 7: Är så här långt helt inne på Ochongo trots läget och att 5 och 9 är bra. |
|
|