Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-11-16, 15:40   #31
Banned

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Harryboy1 Visa inlägg
visa skriver här som dom var gudar inom trav ,,,
Ja, & av dig ser man direkt vad man kommer få...
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-16, 16:09   #32

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 5600
Standard

Alternativ finns Klr fredag och Åby Söndag

Dagen efter Bjerke, Söndag, är det Åby som kör V64, den som upplever en enorm abstinens av att avstå Lördagstippande kan ju satsa på Söndagen. Visst man kan inte vinna 20 miljoner men det gör jag alltför sällan, läs aldrig.

Borde vara hygglig omsättning med hyggligt välkända kuskar och hästar och lätt skapa sig en edge mot andra spelare med lite ansträngning, arkivkoll - tipsläsning

Ja Fredagen kör väl Kalmar en omgång med mer än hyggliga årgångslopp, finaler i bla deras 3 åringsserier.

Norrlänningar har väl sina välkända spelobjekt på Torsdag - bergsåker

något för alla i veckohelgen
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Emeffeff (+3), AndyMart (+5)
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-16, 16:55   #33

AndyMarts avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 7099

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
Alternativ finns Klr fredag och Åby Söndag

Dagen efter Bjerke, Söndag, är det Åby som kör V64, den som upplever en enorm abstinens av att avstå Lördagstippande kan ju satsa på Söndagen. Visst man kan inte vinna 20 miljoner men det gör jag alltför sällan, läs aldrig.

Borde vara hygglig omsättning med hyggligt välkända kuskar och hästar och lätt skapa sig en edge mot andra spelare med lite ansträngning, arkivkoll - tipsläsning

Ja Fredagen kör väl Kalmar en omgång med mer än hyggliga årgångslopp, finaler i bla deras 3 åringsserier.

Norrlänningar har väl sina välkända spelobjekt på Torsdag - bergsåker

något för alla i veckohelgen
Exakt, Åby en söndag och fina lopp på Kalmar en fredag. Kan det bli bättre? Bara välj och vraka!
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-16, 17:51   #34

Reg.datum: jul 2015
Sharp$: 66
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Torstens Visa inlägg
har de fått ordning på skoinfon i Norge?
har ingen skoinfo i norge/ sorry
Torstens (+1)
Harryboy1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-16, 19:04   #35

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58366
Standard

Citat:
har ingen skoinfo i norge/ sorry
Till V75 dagar med Sverige har dom det, men det är helt manuellt, och har hittills aldrig hänt att man kunnat lita på den. Sämre tillförlitlighet än på den tiden när banorna i Sverige skulle faxa in den till atg knappt en timme innan spelstopp.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-16, 19:14   #36

Grants avatar

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 6099
Smile

Citat:
Ser ut som om omgången är en parad favorit.
???

Vi ser olika på ekipagen helt enkelt.

Mvh Uffe
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-16, 19:29   #37

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 789
Standard

Highspeed call tycker jag verkar väldigt intressant vid en första blick! Hoppas den blir bortglömd.
whalz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-16, 23:35   #38

Sharp$: 5592
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Du hamnar alltid i ett spelmässigt underläge när du ska spela på hästar du inte har koll på. Det kan till viss del kompenseras med att lägga mycket mer tid i lopparkiv, på att läsa intervjuer mm, men det är ändå så att det är en stor fördel på att spela på hästar man känner till, där man vet hur tränare brukar uttala sig och där det inte är en massa nya förutsättningar med nya startmetoder och förbud mot körspö mm som gäller i Norge. Dom som inte följer travet i både Sverige och Norge hamnar utan tvekan i ett underläge en sådan här omgång.

Men att säga till mer eller mindra spelberoende spelare att det är läge att avstå är som att säga till en alkis att inte dricka när det står en flaska sprit på bordet. Omsättningen på V75 en lördag hade blivit hög även om ordinarie omgång ställts in och man inte kunnat ordna en ny bana utan fått ersätta det hela med 7 lopp från atgs virtual horseracing.
Hej Olle.

Jag gillar inte att V75 flyttas till Norge,
dock kommer jag att deltaga med ett
system, även om aktierna för några
rätt sjunker avsevärt, då flera av hästarna
är svåra att vikta, pga att jag aldrig sett
dem tidigare.

Dock var väl senaste V75:an en spelomgång, en
omgång att avstå, med tre megafavoriter och jätte risk för
låg utdelning samt medföljande jackpot.

På lördag finns ivf potential för rejäla pengar för
sju rätt, vilket gör omgången spännande att
tippa.

Jajjan
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-17, 00:28   #39

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Vi har olika skäl till att spela eller inte spela V75. En del spelar endast för att vinna över 100'. Andra för att vinna en mindre slant. Några för att ha en kupong och tycker det är spännande att följa tävlingarna på TV. Eller med de andra gubbarna i atg-lokalen.

Jag är ombedd att konstruera ett bolagssystem för 1500 kr att inlämnas varje lördag kl 10.30. Det måste vara ett matematiskt system. Inga sofistikerade joker- eller andra system. Vi spelar för 78 000 kr om året. Andelsägarna är nöjda om det går ihop. Glada om det blir något att dela på.

Förra veckan vann några dunderfavoriter. Systemet gick in och gav ca 3000 kr. Alla var nöjda och lirar "gratis" denna vecka. Vi bidrog med ca 480 kr till jackpoten.

Många spelar V75 på liknande premisser. Vi utgör en bred och stabil bas av omsättningen. Det spelar ingen roll om tävlingarna går i Norrland, Skåne eller Norge. Sommar, höst, vinter eller vår. Kallblod, monté eller dagen före Elitloppet. Vi lirar ändå.

Nu studerar jag lördagens pussel på Bjerke. Inga kallblod. Ingen monté. Ett favoritfall i Habito. Och en stenklar favoritspik i Daley Lovin.
Langdon (+5)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-17, 06:48   #40

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Vi har olika skäl till att spela eller inte spela V75. En del spelar endast för att vinna över 100'. Andra för att vinna en mindre slant. Några för att ha en kupong och tycker det är spännande att följa tävlingarna på TV. Eller med de andra gubbarna i atg-lokalen.

Jag är ombedd att konstruera ett bolagssystem för 1500 kr att inlämnas varje lördag kl 10.30. Det måste vara ett matematiskt system. Inga sofistikerade joker- eller andra system. Vi spelar för 78 000 kr om året. Andelsägarna är nöjda om det går ihop. Glada om det blir något att dela på.

Förra veckan vann några dunderfavoriter. Systemet gick in och gav ca 3000 kr. Alla var nöjda och lirar "gratis" denna vecka. Vi bidrog med ca 480 kr till jackpoten.

Många spelar V75 på liknande premisser. Vi utgör en bred och stabil bas av omsättningen. Det spelar ingen roll om tävlingarna går i Norrland, Skåne eller Norge. Sommar, höst, vinter eller vår. Kallblod, monté eller dagen före Elitloppet. Vi lirar ändå.

Nu studerar jag lördagens pussel på Bjerke. Inga kallblod. Ingen monté. Ett favoritfall i Habito. Och en stenklar favoritspik i Daley Lovin.
De flesta jag känner som gör andelssystem, hade aldrig
gjort samma system, om de tippade till sig själva.

Tidigt inlämnade system=ett informations underläge.

Nästan genomgående spikar på de största favoriterna
i omgången.

Garderingarna kommer slaviskt efter strecklistan i
de mer svår tippade avdelningarna.
Ev avvikelse från strecklistans rangordning, är
att man tippar körsven.

Det är många rätt som gäller, VM i travtippning där
det räcker att kopiera 10 tidningars tips, för att
husera i toppskicket. Eller VM i favorittippning
som det lite elakt kallas, fast modell större.

Själv har jag svårt att fatta, att någon köper en
andel i ett system, nästan helt utan potential
till att vinna stora pengar, då systemkonstruktörerena
är bakbundna av andelsköparnas fäbless för många
rätt i varje omgång, snarare än större pengar vid
vinst och färre rätt vid omgångar då alla favoriter
infriar.

Tittar man på valet av spikar och hur systemen är
konstruerade, får man känslan att det är samma
systemkonstruktör, från Ystad i söder till
Haparanda i norr, när det gäller andelsspel att köpa
över disk.

I mitt tycke, spelmässigt fullständigt bortkastade
pengar.
Gammal 2015-11-17, 17:00   #41

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg
De flesta jag känner som gör andelssystem, hade aldrig
gjort samma system, om de tippade till sig själva.

Tidigt inlämnade system=ett informations underläge.

Nästan genomgående spikar på de största favoriterna
i omgången.

Garderingarna kommer slaviskt efter strecklistan i
de mer svår tippade avdelningarna.
Ev avvikelse från strecklistans rangordning, är
att man tippar körsven.

Det är många rätt som gäller, VM i travtippning där
det räcker att kopiera 10 tidningars tips, för att
husera i toppskicket. Eller VM i favorittippning
som det lite elakt kallas, fast modell större.

Själv har jag svårt att fatta, att någon köper en
andel i ett system, nästan helt utan potential
till att vinna stora pengar, då systemkonstruktörerena
är bakbundna av andelsköparnas fäbless för många
rätt i varje omgång, snarare än större pengar vid
vinst och färre rätt vid omgångar då alla favoriter
infriar.

Tittar man på valet av spikar och hur systemen är
konstruerade, får man känslan att det är samma
systemkonstruktör, från Ystad i söder till
Haparanda i norr, när det gäller andelsspel att köpa
över disk.

I mitt tycke, spelmässigt fullständigt bortkastade
pengar.
Nu är det faktiskt så, att vi tjänat en slant netto under de snart tre år man bett mig konstruera systemet. Många andra konstruktörer har varit långt mer framgångsrika än mig. Titta i vinstlistan så får du se. Vi följer inte slaviskt strecklistan eller 10 tidningars tips. Det är dina förutfattade meningar. Du har inte en susning om varifrån jag får mina idéer. Men jag redovisar mitt system med motiveringar varje vecka här på sharps. Gör du det?

Många köper en andel för 150 kr eftersom ett större system har större chans att vinna än ett litet. Köparen tror, att systemkonstruktören är bättre påläst och har större erfarenhet än han/hon själv har. Jag tycker inte du skall förlöjliga andelsspelarna, som bevisligen rätt ofta får dela på miljonvinster. Om vi är så dåliga, som du antyder, är det väl bra, att vi ödslar så mycket pengar till er, som är duktiga.

Efter inlämning av bolagssystemet, där jag självfallet har en andel, har jag ytterligare sex timmar på mig att konstruera ett eget. Jag lyssnar på de senaste stallskriken, balansändringar och kollar värmningar i de första avdelningarna. Om man är ordentligt påläst kommer inte så mycket nytt fram de sista timmarna.

Var och en spelar efter sina mål och förutsättningar.

Lycka till med dina!

Och hur löjligt det än låter i dina öron kommer jag att spika Daley Lovin. Och gardera Habito.
Torstens (+10)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-17, 19:01   #42

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Nu är det faktiskt så, att vi tjänat en slant netto under de snart tre år man bett mig konstruera systemet. Många andra konstruktörer har varit långt mer framgångsrika än mig. Titta i vinstlistan så får du se. Vi följer inte slaviskt strecklistan eller 10 tidningars tips. Det är dina förutfattade meningar. Du har inte en susning om varifrån jag får mina idéer. Men jag redovisar mitt system med motiveringar varje vecka här på sharps. Gör du det?

Många köper en andel för 150 kr eftersom ett större system har större chans att vinna än ett litet. Köparen tror, att systemkonstruktören är bättre påläst och har större erfarenhet än han/hon själv har. Jag tycker inte du skall förlöjliga andelsspelarna, som bevisligen rätt ofta får dela på miljonvinster. Om vi är så dåliga, som du antyder, är det väl bra, att vi ödslar så mycket pengar till er, som är duktiga.

Efter inlämning av bolagssystemet, där jag självfallet har en andel, har jag ytterligare sex timmar på mig att konstruera ett eget. Jag lyssnar på de senaste stallskriken, balansändringar och kollar värmningar i de första avdelningarna. Om man är ordentligt påläst kommer inte så mycket nytt fram de sista timmarna.

Var och en spelar efter sina mål och förutsättningar.

Lycka till med dina!

Och hur löjligt det än låter i dina öron kommer jag att spika Daley Lovin. Och gardera Habito.
Inget låter löjligt i mina öron, jag referar bara till
den myriad andelsspel jag sett under åren, där
andelar erbjuds till försäljning över disk.
De har nästan alla varit konstruerade som en
Big Mac på Mac Donalds, dvs identisk i smak
och utseende, var än i världen man är.

Köparna av andelarna är övriga spelares välsignelse,
då de sponsrar hårt och är garanterat borta när
utdelningen skjuter i höjden.

Vet inget om hur du konstruerar dina system
som delas bland de som köper in sig.

Däremot har jag många gånger läst dina inlägg
med stort intresse och det kommer jag fortsätta
att göra. Mitt tidigare inlägg var inte riktat mot
dig som systemkonstruktör eller de system du
alstrar.

Själv kommer jag att gardera bästa hästen Daley Lowin
tungt, ev alla.

God tur med streckandet MP.

Lägg ut liret om du hinner.

Jajjan
Gammal 2015-11-17, 19:21   #43

Grants avatar

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 6099
Smile

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg
Inget låter löjligt i mina öron, jag referar bara till
den myriad andelsspel jag sett under åren, där
andelar erbjuds till försäljning över disk.
De har nästan alla varit konstruerade som en
Big Mac, identisk i smak
och utseende.
Lägg ut liret om du hinner.
"Alla" som spelar andels/bolags-system spelar fel.

De som spelar annorlunda gör det som efterhandare alternativt "osynliga" spel.

Ibland sitter något motvallssystem ändå, slumpmässigt.

Mvh Uffe
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-17, 21:15   #44

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 6590
Standard

Vet inte om jag är ensam om att tycka att 95 % av inläggen i den här tråden hör hemma på andra plats. I mina ögon borde denna tråd innehålla tankar kring lördagens tävlingar, heta spikar, skrällar etc.

Har full respekt för den som inte vill spela när tävlingarna är i Norge men kan inte alls förstå varför man då tvunget måste gödsla tråden med inlägg. Lika lite som jag förstår att man gör samma när V75 går i Norrland (eller för den delen: utanför Valla...). Eller alla diskussioner om spelteori och systemkonstruktion, inte heller de relevanta för omgången som sådan. Visst, jag kan låta bli att läsa dessa inlägg, vilket jag också gör. Men det blir ju liksom lite svårt att se träden för all skog..

Det är absolut intressanta diskussioner. Men snälla, skapa då egna trådar för dessa och håll er där.
whalz (+1), Executive (+1), abstruse (+20), direkten (+2)
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-17, 22:38   #45

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 6590
Standard

Får ju leva som jag lär då och redogöra för mina tidiga tankar (ännu inte bestämt om jag ska spela).
Men först en fråga. Hur funkar turordningen när alla hästarnas startpoäng verkar vara nollade??

1: Är förvånad över att 9 inte är mer spelad så här i början. Tror 4,5,6,9 och kanske 12 räcker långt.
2: Svårt med många okända hästar. 10 hade jag som skräll senast men då galopp. Nu med Björn och min förstahäst. Därefter 1 och 12.
3: 1,3,4,5,9 känns hetast. 9 klart intressant med Örjan.
4: Ingen aning, känner spontant bara igen 2 och 10.
5: Hade 1 som skräll senast, känns intressant nu. 12 bör vara bästa hästen men 2 är nog första strecket på läge och form.
6: Daley Lovin känns stenklar trots Buzz Mearas och norske derbyvinnaren.
7: Är så här långt helt inne på Ochongo trots läget och att 5 och 9 är bra.
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td