|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2015-11-16, 10:45 | #16 | |
Citat:
Det enda som inte går vidare då är den norska delen av 7rättspotten ( om de inte spelar till vår nästa ordinarie V75omgång. Men det tror jag inte att de gör. )
2015-11-16, 10:48 | #17 | |
Citat:
De flesta hästar tränas inte av "okända tränare". osv osv osv. Det är mer olikt än likt enligt mig.
2015-11-16, 11:28 | #18 |
Förstår inte att vissa alltid är så negativa istället för att bara hoppa över omgången eller ta sig an den och se möjligheterna. Det är rätt bra klass på den här omgången och de svenska ekipagen ser över lag starka ut.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Spiken64 (+5) |
|
2015-11-16, 12:49 | #19 |
Det är inget tvång att spela - många okända hästar kan vara en anledning att stå över spel och göra något annat med tiden - ta hand om barn eller föräldrar gå på museum etc
Men att det är okända hästar kan ju också göra omgången intressant att titta på, ett tillfälle att jämföra kända svenska hästar med okända utländska hästar. Det finns så mkt att rikta sin ilska på idag, men torgföra sin ilska att V75 omgången inte passar är lite enfaldigt. Norge, och övriga grannländer, spelar ganska friskt på Svenskt trav - känns inte helt fel att vi bjuder tillbaka lite ibland, i vart fall gör det inte mig något, kommer troligen inte att spela men skall med normalt intresse följa loppen och se lite nya hästar. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+2) |
|
2015-11-16, 13:30 | #20 | |
Citat:
Men att säga till mer eller mindra spelberoende spelare att det är läge att avstå är som att säga till en alkis att inte dricka när det står en flaska sprit på bordet. Omsättningen på V75 en lördag hade blivit hög även om ordinarie omgång ställts in och man inte kunnat ordna en ny bana utan fått ersätta det hela med 7 lopp från atgs virtual horseracing. Senast redigerad av olle den 2015-11-16 klockan 13:31. |
||
2015-11-16, 13:32 | #21 |
Vad menar du med blankt blad? Jag tycker ändå man har fixat det rätt så bra nu så det finns statistik, staminfo och de fem senaste starterna i lopparkivet på alla norska hästar. Borde gå att fixa resultatlistan också, men går rätt snabbt att titta in på norrmännens sida så länge om man vill hitta det.
|
|
2015-11-16, 13:43 | #22 | |
Citat:
abstruse (+5) |
||
2015-11-16, 14:07 | #23 | |
Citat:
Dom som inte följer travet i Sverige frekvent och som kanske kollar igenom experttips och lite annat 30-60 min en lördag och sedan lämnar in: Ingen skillnad Dom som följer travet i Sverige nästan dagligen via atg live och som lägger många timmar på lördagarnas V75or: Stor nackdel med V75 i Norge och en massa nya hästar som man inte följer och har koll på Dom som dagligen följer såväl travet i Sverige och Norge och har väldigt bra koll på hästarna i båda länderna (endast möjligt om man lägger i princip alla sin tid på trav): Klar fördel med lördagens omgång |
||
2015-11-16, 14:33 | #24 |
ca 20 % av ATGs omsättning kommer väl fr utlandet, det mesta från våra grannländer. Våra nordiska grannar tycks inte ha några större problem med att spela på Svenskt trav,
Det kommer väl tips i vanlig ordning, läsa på okända hästar, kanske hitta lite bortglömda eller avstå. Ser inga större problem med att V75 "utlandslokaliseras" då och då. Snarare en hel det väl motiverade skäl till det, Kan tom tänka mig flera dagar, inte V75 dock, under vintern då jag befarar att vi kommer att sjunka i sportslig kvalite, tex gemensam V65 på Söndagar under vintermånaderna, bara en tanke, |
|
2015-11-16, 14:59 | #25 | |
Citat:
Att börja från noll på en massa ekipage ser jag inte som att det är "som vanligt". När det gäller stortrav ( t ex Extra V75 på Elitloppet ) så handlar det ju oftast om gäster som tillhör (årgångs-)eliten som man är någorlunda kända. Jag gillar det inte helt enkelt. Norrmännen lär omsätta betydligt mer än vanligt med de här förutsättningarna. Bra för dem och jag får vilohelg. Samma sak nästa jul. De utländska omgångarna får vara för mig. Förmodligen även de svenska extra-omgångarna.
2015-11-16, 14:59 | #26 | |
Citat:
SO (+10) Senast redigerad av Emeffeff den 2015-11-16 klockan 15:00. |
||
2015-11-16, 15:10 | #27 |
har de fått ordning på skoinfon i Norge?
|
|
2015-11-16, 15:15 | #28 | |
Citat:
Jag tror inte dom som ser trav som ett kunskapsspel hade uppskattat ännu mer utlandslopp på dagens huvudspel. Jag har av tidsskäl lagt ner det mesta av vardagstravet, men när jag försökte följa det mesta som kördes i Sverige insåg jag att det var närmast omöjligt om man ville göra något annat än att arbeta, sova och titta på trav. Det vore en omöjlighet att även följa travet i Danmark, Norge och Finland. |
||
2015-11-16, 15:35 | #29 |
ser ut som omgången är en favorit parad ,
|
|
|