Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-11-16, 10:45   #16

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1134
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Hur fungerar egentligen fördelningen av jackpotpengar mellan ländernas V75 pooler?
På lördag förs 21 miljoner till den gemensamma V75 poolens sjurättspott. Då får även system inlämnade i Norge del av de svenska jackpotpengarna. Om ingen får sju rätt - går pengarna tillbaka till den svenska V75 poolen den 28 november?

Gäller samma regler om Norge haft en jackpot från sitt senaste V75 spel?
Om ingen får 7 rätt så går förra veckans jackpott-pengar till nästa veckas svenska V75-omgång.

Det enda som inte går vidare då är den norska delen av 7rättspotten ( om de inte spelar till vår nästa ordinarie V75omgång. Men det tror jag inte att de gör. )
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-16, 10:48   #17

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Kan man läsa på dom andra gångerna så kan jag inte förstå varför det blir problem när Norge kör?
I en vanlig V75-omgång så är ju de flesta hästar inte ett "blankt blad" som man "läser på" om.

De flesta hästar tränas inte av "okända tränare".

osv osv osv.

Det är mer olikt än likt enligt mig.
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-16, 11:28   #18

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 38056
Standard

Förstår inte att vissa alltid är så negativa istället för att bara hoppa över omgången eller ta sig an den och se möjligheterna. Det är rätt bra klass på den här omgången och de svenska ekipagen ser över lag starka ut.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Spiken64 (+5)
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-16, 12:49   #19

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 5600
Standard

Det är inget tvång att spela - många okända hästar kan vara en anledning att stå över spel och göra något annat med tiden - ta hand om barn eller föräldrar gå på museum etc

Men att det är okända hästar kan ju också göra omgången intressant att titta på, ett tillfälle att jämföra kända svenska hästar med okända utländska hästar.

Det finns så mkt att rikta sin ilska på idag, men torgföra sin ilska att V75 omgången inte passar är lite enfaldigt.

Norge, och övriga grannländer, spelar ganska friskt på Svenskt trav - känns inte helt fel att vi bjuder tillbaka lite ibland, i vart fall gör det inte mig något, kommer troligen inte att spela men skall med normalt intresse följa loppen och se lite nya hästar.
SO (+2)
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-16, 13:30   #20

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58366
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
Det är inget tvång att spela - många okända hästar kan vara en anledning att stå över spel och göra något annat med tiden - ta hand om barn eller föräldrar gå på museum etc

Men att det är okända hästar kan ju också göra omgången intressant att titta på, ett tillfälle att jämföra kända svenska hästar med okända utländska hästar.

Det finns så mkt att rikta sin ilska på idag, men torgföra sin ilska att V75 omgången inte passar är lite enfaldigt.

Norge, och övriga grannländer, spelar ganska friskt på Svenskt trav - känns inte helt fel att vi bjuder tillbaka lite ibland, i vart fall gör det inte mig något, kommer troligen inte att spela men skall med normalt intresse följa loppen och se lite nya hästar.
Du hamnar alltid i ett spelmässigt underläge när du ska spela på hästar du inte har koll på. Det kan till viss del kompenseras med att lägga mycket mer tid i lopparkiv, på att läsa intervjuer mm, men det är ändå så att det är en stor fördel på att spela på hästar man känner till, där man vet hur tränare brukar uttala sig och där det inte är en massa nya förutsättningar med nya startmetoder och förbud mot körspö mm som gäller i Norge. Dom som inte följer travet i både Sverige och Norge hamnar utan tvekan i ett underläge en sådan här omgång.

Men att säga till mer eller mindra spelberoende spelare att det är läge att avstå är som att säga till en alkis att inte dricka när det står en flaska sprit på bordet. Omsättningen på V75 en lördag hade blivit hög även om ordinarie omgång ställts in och man inte kunnat ordna en ny bana utan fått ersätta det hela med 7 lopp från atgs virtual horseracing.

Senast redigerad av olle den 2015-11-16 klockan 13:31.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-16, 13:32   #21

Emeffeffs avatar

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
I en vanlig V75-omgång så är ju de flesta hästar inte ett "blankt blad" som man "läser på" om.

De flesta hästar tränas inte av "okända tränare".

osv osv osv.

Det är mer olikt än likt enligt mig.
Vad menar du med blankt blad? Jag tycker ändå man har fixat det rätt så bra nu så det finns statistik, staminfo och de fem senaste starterna i lopparkivet på alla norska hästar. Borde gå att fixa resultatlistan också, men går rätt snabbt att titta in på norrmännens sida så länge om man vill hitta det.
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-16, 13:43   #22

Emeffeffs avatar

Emeffeff

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Du hamnar alltid i ett spelmässigt underläge när du ska spela på hästar du inte har koll på. Det kan till viss del kompenseras med att lägga mycket mer tid i lopparkiv, på att läsa intervjuer mm, men det är ändå så att det är en stor fördel på att spela på hästar man känner till, där man vet hur tränare brukar uttala sig och där det inte är en massa nya förutsättningar med nya startmetoder och förbud mot körspö mm som gäller i Norge. Dom som inte följer travet i både Sverige och Norge hamnar utan tvekan i ett underläge en sådan här omgång.

Men att säga till mer eller mindra spelberoende spelare att det är läge att avstå är som att säga till en alkis att inte dricka när det står en flaska sprit på bordet. Omsättningen på V75 en lördag hade blivit hög även om ordinarie omgång ställts in och man inte kunnat ordna en ny bana utan fått ersätta det hela med 7 lopp från atgs virtual horseracing.
Tycker du ser det från fel perspektiv. Det enda som räknas är hur bra koll du har i jämförelse med andra spelare. Du kan ha gjort noggranna analyser och ha bättre koll på hästarna när det är V75-finaler på Solvalla men ändå hamna i "spelmässigt underläge" om din ranking inte skiljer sig från massans. På Bjerke kommer det vara svårare att sätta in hästarna mot varandra och då blir det lättare att hitta underspelade hästar. Se de spelmässiga möjligheterna istället.
abstruse (+5)
Gammal 2015-11-16, 14:07   #23

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff Visa inlägg
Tycker du ser det från fel perspektiv. Det enda som räknas är hur bra koll du har i jämförelse med andra spelare. Du kan ha gjort noggranna analyser och ha bättre koll på hästarna när det är V75-finaler på Solvalla men ändå hamna i "spelmässigt underläge" om din ranking inte skiljer sig från massans. På Bjerke kommer det vara svårare att sätta in hästarna mot varandra och då blir det lättare att hitta underspelade hästar. Se de spelmässiga möjligheterna istället.
Harry Boy lirarna: Ingen skillnad

Dom som inte följer travet i Sverige frekvent och som kanske kollar igenom experttips och lite annat 30-60 min en lördag och sedan lämnar in: Ingen skillnad

Dom som följer travet i Sverige nästan dagligen via atg live och som lägger många timmar på lördagarnas V75or: Stor nackdel med V75 i Norge och en massa nya hästar som man inte följer och har koll på

Dom som dagligen följer såväl travet i Sverige och Norge och har väldigt bra koll på hästarna i båda länderna (endast möjligt om man lägger i princip alla sin tid på trav): Klar fördel med lördagens omgång
Gammal 2015-11-16, 14:33   #24

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 5600
Standard

ca 20 % av ATGs omsättning kommer väl fr utlandet, det mesta från våra grannländer. Våra nordiska grannar tycks inte ha några större problem med att spela på Svenskt trav,

Det kommer väl tips i vanlig ordning, läsa på okända hästar, kanske hitta lite bortglömda eller avstå.

Ser inga större problem med att V75 "utlandslokaliseras" då och då. Snarare en hel det väl motiverade skäl till det, Kan tom tänka mig flera dagar, inte V75 dock, under vintern då jag befarar att vi kommer att sjunka i sportslig kvalite, tex gemensam V65 på Söndagar under vintermånaderna, bara en tanke,
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-16, 14:59   #25

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff Visa inlägg
Vad menar du med blankt blad? Jag tycker ändå man har fixat det rätt så bra nu så det finns statistik, staminfo och de fem senaste starterna i lopparkivet på alla norska hästar. Borde gå att fixa resultatlistan också, men går rätt snabbt att titta in på norrmännens sida så länge om man vill hitta det.
Om man följer svenskt trav dagligen så handlar det ju mest om att fräscha upp minnet när man går igenom loppen.

Att börja från noll på en massa ekipage ser jag inte som att det är "som vanligt".

När det gäller stortrav ( t ex Extra V75 på Elitloppet ) så handlar det ju oftast om gäster som tillhör (årgångs-)eliten som man är någorlunda kända.

Jag gillar det inte helt enkelt.

Norrmännen lär omsätta betydligt mer än vanligt med de här förutsättningarna. Bra för dem och jag får vilohelg.

Samma sak nästa jul. De utländska omgångarna får vara för mig. Förmodligen även de svenska extra-omgångarna.
Gammal 2015-11-16, 14:59   #26

Emeffeffs avatar

Emeffeff

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Harry Boy lirarna: Ingen skillnad

Dom som inte följer travet i Sverige frekvent och som kanske kollar igenom experttips och lite annat 30-60 min en lördag och sedan lämnar in: Ingen skillnad

Dom som följer travet i Sverige nästan dagligen via atg live och som lägger många timmar på lördagarnas V75or: Stor nackdel med V75 i Norge och en massa nya hästar som man inte följer och har koll på

Dom som dagligen följer såväl travet i Sverige och Norge och har väldigt bra koll på hästarna i båda länderna (endast möjligt om man lägger i princip alla sin tid på trav): Klar fördel med lördagens omgång
De som tillhör den sista kategorin tillhör väl mindre en promille av V75-spelarna. Kul för dem att de redan stenkoll på omgången. För oss andra 99,9 % finns det ett bra läge att läsa på ordentligt och kunna göra ett slagkraftigt system när massan har lite sämre koll än vanligt. För övrigt är det ju inte helt okända hästar vi får se, de flesta har startat i Sverige och tjänat minst några hundratusen i prispengar. Personligen har jag bättre koll på startlistorna en sån här omgång än när det går på Boden eller liknande - och då följer jag inte norsk travsport särskilt noggrant.
SO (+10)

Senast redigerad av Emeffeff den 2015-11-16 klockan 15:00.
Gammal 2015-11-16, 15:10   #27

Reg.datum: jan 2014
Sharp$: 4958
Standard

har de fått ordning på skoinfon i Norge?
Torstens är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-16, 15:15   #28

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
ca 20 % av ATGs omsättning kommer väl fr utlandet, det mesta från våra grannländer. Våra nordiska grannar tycks inte ha några större problem med att spela på Svenskt trav,

Det kommer väl tips i vanlig ordning, läsa på okända hästar, kanske hitta lite bortglömda eller avstå.

Ser inga större problem med att V75 "utlandslokaliseras" då och då. Snarare en hel det väl motiverade skäl till det, Kan tom tänka mig flera dagar, inte V75 dock, under vintern då jag befarar att vi kommer att sjunka i sportslig kvalite, tex gemensam V65 på Söndagar under vintermånaderna, bara en tanke,
Det blir väl Norgetrav varje kväll i atg live under vintermånaderna från 1 jan 2016. Vad jag kunde se vid en snabb titt i tävlingsprogrammet är det först andra halvan av mars/april som det blir trav på två svenska kvällsbanor igen. Med tanke på vad omsättningen numera är till de svenska saxbanorna på kvällarna undrar man hur mycket eller snarare liten den är till norska saxbanor.

Jag tror inte dom som ser trav som ett kunskapsspel hade uppskattat ännu mer utlandslopp på dagens huvudspel. Jag har av tidsskäl lagt ner det mesta av vardagstravet, men när jag försökte följa det mesta som kördes i Sverige insåg jag att det var närmast omöjligt om man ville göra något annat än att arbeta, sova och titta på trav. Det vore en omöjlighet att även följa travet i Danmark, Norge och Finland.
Gammal 2015-11-16, 15:35   #29

Reg.datum: jul 2015
Sharp$: 66
Standard

ser ut som omgången är en favorit parad ,
Harryboy1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-16, 15:37   #30

Reg.datum: jul 2015
Sharp$: 66
Standard

visa skriver här som dom var gudar inom trav ,,,