Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-11-12, 18:56   #16

Emeffeffs avatar

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Den dagen facit ges ut på ATGs hemsida så är spelet dött. Desto sämre tips som ges på liven desto bättre. För min del får de gärna ha två helt okunniga som sitter och pratar. Angående jobbet kan det inte vara lätt att sitta dagarna i ända och prata om vartenda lopp och ge tips till exakt allt. Ges ingen större tid till att läsa på om man jobbar varenda dag med nya omgångar.
Ja, men man måste hålla isär tips och värmningsinformation. När det gäller tips håller jag med dig. Gör inget när de som igår skrek ner Wariner i 7 ggr pengarna. Desto mer de vilseleder massan ju bättre för oss andra. Värmningsinfon är jag dock beroende av som spelare såvida jag inte är på plats själv eller har tid att följa dem via bankanalen på ATG.
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-12, 20:00   #17

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff Visa inlägg
Ja, men man måste hålla isär tips och värmningsinformation. När det gäller tips håller jag med dig. Gör inget när de som igår skrek ner Wariner i 7 ggr pengarna. Desto mer de vilseleder massan ju bättre för oss andra. Värmningsinfon är jag dock beroende av som spelare såvida jag inte är på plats själv eller har tid att följa dem via bankanalen på ATG.
Varför? Kul att höra eftersom jag är av en annan åsikt själv.

Senast redigerad av NicklasJ den 2015-11-12 klockan 20:23.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-12, 21:47   #18

Emeffeffs avatar

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Varför? Kul att höra eftersom jag är av en annan åsikt själv.
Varför värmningar är viktiga? Inget man måste ta hänsyn till så klart men helt klart en faktor som hjälper dig som spelare. Ger en indikation på var hästen står formmässigt. Jag kollar framför allt på hur hästarna ser ut direkt när de kommer ut på banan, om de ser slitna ut och behöver mjuka upp innan det flyter i aktionen. Rankar normalt sett upp/ner två, tre hästar på ett system efter att ha tagit del av värmningar, så det är ingen megaeffekt vi snackar om men gör ändå viss skillnad i längden.

Grejen är dock att man lägger ner helt för mycket tid redan i arkivet när man rankar hästarna, att hålla koll på värmningar ovanpå det är något man inte har tid med egentligen. Därför är det skönt om det finns någon man litar på som gör det åt en. Widman och Jägersros värmningsexpert Anders Nilsson är de två jag vågar förlita mig på.
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-12, 23:02   #19

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 9847
Standard

Värmningsrapporter är viktigt! Men för min del endast för att kunna plocka bort hårt betrodda hästar som ser katastrof ut. Skriks en bra värmning ut på liven så dödas värdet i den oftast bort av oddsfall, däremot en dålig värmning på en favorit är guld värt då det ökar vinstchansen och (oftast) värde på andra hästar.

Widman tycker jag gör sitt jobb bra, däremot tycker jag han får onödig tid i rutan ibland när dom frågar han om vad han tror om olika favoriter/lopp. Låt han fokusera på värmningar och bara leverera värmningar som sticker ut inför varje lopp/spelform.

Edit: Sen kan dom låta tipsexperten ta ställning till om värmningarna i fråga ändrar vad han tror om loppets utgång (även om jag personligen skulle vilja skippa alla tipsexperter helt från sändningarna och bara få ren information och inte vad nån person tror)

Senast redigerad av boozty den 2015-11-12 klockan 23:04.
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-13, 06:14   #20

Viroids avatar

Sharp$: 16080
Standard

Sedan den dagen man kunde välja banans ljud och bild direkt, så har jag valt banan. EN bana att koncentrera sig på, där man får höra segerintervjuerna oklippta, får se provstarterna utan att det dyker upp en skylt med något odds eller eventuell utdelning och där man slipper positioneringssystemet som mest liknar en ointressant Jokerdragning, Jag tar hellre banans anskrämliga pausmusik (en del har verkligen inte fingertoppskänsla vad gäller musik) än den parodi på "Scener ur ett äktenskap" som utspelar sig när Ewa och Fredrik sitter i studion tillsammans.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-13, 14:18   #21

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jocklon Visa inlägg
Hej alla sharpsare!

Jag har länge tänkt på den här Widman. Han måste ju vara ATG:s absolut sämsta ansikte utåt?!?! Eller har jag fel?

Men ändå det är gubben som jobbar absolut mest av alla i liven... Han har förvisso inga stora sändningar som V75 eller V86 men han kör ju i stort sett alla vardagar.. Alla lunchsändningar och även ibland kvällstravet.

Detta är ju smärre skandal i mina ögon. Han är ju sjukt tråkig, hängig, trött, fantasilös och en favoritälskare av rang.

Dessutom tror han sig vara något gentemot dessa stackars bisittande tjejer som han har i studion. Han använder ofta en tråkig nedåt-låtande ton mot dessa tjejer som ändå försöker göra sändningen lite trevligare.

För mig är det ofattbart att han får vara kvar. Han bidrar ju med exakt NOLL! För att locka till sig fler spelare och intresse kring till vardagstravet så måste ju dom som bestämmer ta in någon skön rolig snubbe med lite kunnande men också med entusiasm!!

Sitter han på något livstidskontrakt tro!?!? Eller är det bara jag som tycker såhär?
Jag gillar Widman eftersom han är en proffsig hästkarl med blick för häst och kusk. Det gäller förresten Molle och Forsgren också. Alla boende i Halmstadtrakten.
Efter den här tråden lyssnade jag särskilt på Widman idag på Valla. Här satte han klockren rak LD till drygt 10 ggr.
Jag har pratat med Widman några gånger och talat om när jag tyckt han varit bra. Jag tycker det är bättre, att berömma när det är befogat än att skälla även om det är befogat.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-13, 16:11   #22

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 2510
Standard

Jag är med i gänget här som tycker Widman är ganska bra, han gör sitt jobb och är ofta kunnig och påläst, dessutom bra blick för värmningarna. Tråkig eller inte är ganska ointressant så länge han ger bra info, jag är inte intresserad av någon pajas som är där för att vara nån jävla trivselnisse. Hur man kan lyfta fram David Neves fattar jag inte, han är nästan alltid totalt ute i det blå med sina fantasier, helt fjärmad från verkligheten och totalt oduglig som tippare. Vad det gäller Widman tycker jag nog mest synd om honom som måste stå ut med de korkade brudarna som bisittare, den ena har väl hoppat av, men den bedrövliga Ewa Idemar verkar vi inte bli av med i första taget, jag har full förståelse för om Widman är lite spydig till hennes kommentarer och frågor ibland eftersom hon är så totalt borta i spenaten.
tomtom2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-13, 17:00   #23

Sharp$: 5600
Standard

idag satte han väl en rak lunchdubbel 12 ggr
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-13, 18:34   #24

Reg.datum: sep 2015
Sharp$: 220
Standard

Freddy kruger
miniman06 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-13, 21:23   #25

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 799
Standard

Widman är kunnig, men som någon skrev. Arbetar man med för många lopp många dagar i rad så orkar nog ingen gå på djupet, oavsett betalning

David Neves tycker jag däremot har en dryg, jobbig attityd. En sändning med honom är påfrestande att titta på, men det går ju att välja banans ljud. Det är skönt.

Jag har aldrig förstått varför "experterna" ska sitta i liven och tippa. Det vore bättre om de kunde ägna all tid åt att gräva fram information och så får tittarna värdera den själva. Det ska spelas system och raka dubblar hit och dit. Det kan väl inte bara vara jag som tycker det är ointressant?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)
tomten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-14, 08:48   #26

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 1009
Standard

widman är bra men för pengakåt (jobbar ju alla dagar i veckan). Klart man inte levererar 100 % då. Dåligt av Atg att inte haja det.

Molle är bra. Någon skrev att han inte var påläst, men det är han väl visst? Jämnheten själv skulle jag beskriva honom som.

Neves skulle jag också beskriva som dryg. Han pratar som om han vet allt. Tror dock han kan vara missförstådd. Gillar honom mer nu än för någon vecka sedan.

Peter A är en fjant.

vad gäller värmningar är molle och widman överlägsna. Att vissa inte tycker detta är viktigt (läs Niklas här) är för att han troligen inte kan bedöma dom. Då håller jag med om att det är enklast att inte lägga vikt kring det.
kallekula är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-14, 09:26   #27

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 5341
Standard

Vad heter han som pratar så fort i studion?

Han är inte så kul att lyssna på.
Gammal 2015-11-14, 11:21   #28

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1134
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kallekula Visa inlägg
widman är bra men för pengakåt (jobbar ju alla dagar i veckan). Klart man inte levererar 100 % då. Dåligt av Atg att inte haja det.

Molle är bra. Någon skrev att han inte var påläst, men det är han väl visst? Jämnheten själv skulle jag beskriva honom som.

Neves skulle jag också beskriva som dryg. Han pratar som om han vet allt. Tror dock han kan vara missförstådd. Gillar honom mer nu än för någon vecka sedan.

Peter A är en fjant.

vad gäller värmningar är molle och widman överlägsna. Att vissa inte tycker detta är viktigt (läs Niklas här) är för att han troligen inte kan bedöma dom. Då håller jag med om att det är enklast att inte lägga vikt kring det.

På den tiden där Widman enbart kommenterade värmningar ( på Solvalla ) och delade ut "Widmans värsting" utan spelförslag var han riktigt bra.

Neves är mycket duktig och kan nästan allt. Därför tror han att han kan allt.

En tipsexpert i ATGs regi ska lägga spelförslag enligt förutbestämda mallar som de programansvariga tror ska tilltala "den stora mängden".

Jag har noll och ingen förståelse för att man har med tipsexperter som inte får göra expertsystemförslag.

Precis som flera redan har påpekat i tråden skulle det vara mycket bättre om de koncentrerade sig på att enbart förmedla information och intervjuer ( med "rätt frågor" ).
Gammal 2015-11-14, 11:23   #29

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 5165
Standard

Jag ger mig - Widman är kung
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+5)
jocklon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td