|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2015-11-12, 11:16 | #1 |
Fredrik Widman
Hej alla sharpsare!
Jag har länge tänkt på den här Widman. Han måste ju vara ATG:s absolut sämsta ansikte utåt?!?! Eller har jag fel? Men ändå det är gubben som jobbar absolut mest av alla i liven... Han har förvisso inga stora sändningar som V75 eller V86 men han kör ju i stort sett alla vardagar.. Alla lunchsändningar och även ibland kvällstravet. Detta är ju smärre skandal i mina ögon. Han är ju sjukt tråkig, hängig, trött, fantasilös och en favoritälskare av rang. Dessutom tror han sig vara något gentemot dessa stackars bisittande tjejer som han har i studion. Han använder ofta en tråkig nedåt-låtande ton mot dessa tjejer som ändå försöker göra sändningen lite trevligare. För mig är det ofattbart att han får vara kvar. Han bidrar ju med exakt NOLL! För att locka till sig fler spelare och intresse kring till vardagstravet så måste ju dom som bestämmer ta in någon skön rolig snubbe med lite kunnande men också med entusiasm!! Sitter han på något livstidskontrakt tro!?!? Eller är det bara jag som tycker såhär? |
|
2015-11-12, 11:28 | #2 |
Jag tycker det är synd att de flesta som har god insikt i travet gör det så lätt för sig och bara slänger ut standardsystem istället för att delge bra information. Lättförtjänta pengar och fullständigt ointressant. Widman borde kunna bättre.
|
|
2015-11-12, 12:00 | #3 |
Widman är bra tycker jag.... lyfter gärna fram värmningar och ser det som viktigt, men står fortfarande för sina ofta favoritspelade system. Det är bra att han lägger vikt vid det och jag tycker man ser fler värmningar när han är i studion.
Peter Andersson tycker jag oxå är bra och framförallt den alltid så pratglade nykomlingen David Neves som är mycket kunning. Anderberg är oxå trevligt att lyssna på, påläst och informationsnyfiken Synd att inte Hansson är kvar på liven, han hade koll på värmningar, ändringar och va lite mer spelsugen. Han och Matteus (oxå nyttig) hade ju ett inför v65 program som va kul att titta på och framförallt så va ju tipsprogrammet Barfotaruntom ang v75 mycket roligt att titta på. Ang favoritgillande livearbetare så är väl Eskil Hellberg den som bara pratar om favoriter och inget annat. Jan bagarn Blomkvist orkar man ju inte lyssna på, ordbajsar så mycket att man totalt tappar intresset. Eva Idemar är väl den sämsta i alla kategorier..... kan inget om travet och kan ju inte ens trycka på rätt knappar. Senast redigerad av elwiz den 2015-11-12 klockan 12:02. |
|
2015-11-12, 12:15 | #4 |
Bäst av alla är Daniel Olsson , påläst och saklig
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+10) |
|
2015-11-12, 12:57 | #5 |
Jag tycker Widman är riktigt bra som värmningsexpert och han är kanske också den enda de har som är bra på det. Problemet med Kanal75 är att de blandar ihop rollerna i sina program istället för att hålla isär på programledare/reporter/referent/värmningsexpert/spelexpert. Man tror att alla anställda passar i alla roller. Han Matteus som springer runt på stallbacken är rolig och bra som reporter men när de sätter han som värmningsbedömare är han totalt värdelös. Låt programledarna vara programledare, spelexperterna spelexperter, reportrarna reportrar och så vidare, så kommer deras sändningar bli 100 gånger bättre.
|
|
2015-11-12, 13:01 | #6 | |
Citat:
|
||
2015-11-12, 13:06 | #7 |
Sedan att Widman bara spelar favoriter och lågoddsare har jag ingen aning om, men det spelar ingen som helst roll. Han är där framför allt för att lyfta fram bra och dåliga värmningar och följer man inte tävlingarna nitiskt vill man kunna lita på att värmningsexperten tar upp de klart plus- och minusbetonade värmningarna. Vilka han spelar skiter jag fullständigt i.
|
|
2015-11-12, 13:55 | #8 |
Widman har väl ett bra öga för värmningar, speciellt på hemma banan valla
Sedan är det väl inte denna uppgift så lätt när man skall göra det - dag efter dag - Massor av hästar man aldrig sett live - eller för 1 år sedan såg man den live på Bergsåker. Om jag gått igenom V75 en lördag riktigt ordentligt har jag sällan ork att göra söndagsomgången noggrant, kan tänka mig hur det är att göra det dag efter dag, på banor jag inte känner så väl, kuskar jag inte kan och hästar jag aldrig sett. Senast redigerad av incitatus den 2015-11-12 klockan 13:56. |
|
2015-11-12, 15:43 | #9 | |
Citat:
|
||
2015-11-12, 16:38 | #10 |
Jo Jo det är Widmans jobb att ge tips
Men det måste ju vara så att även den skickligaste måste känna mer eller mindre för omgångarba. Det är ju tusan så mkt lättare att ha några egna ideer på "hemmabanorna", det är väl i så fall upplägget som är fel. - för många olika banor att ge tips om. . för lite tid att göra ett bra jobb Men till de allra flesta, nästan 100%, omgångarna får man ju också tips av banans värmnings och tipsexpert. Men man måste ju vara påläst själv, om inte är de flesta tips meningslösa, Man kan ju inte vänta sig att det skall komma tips på vinnande 5 eller 10 oddsare i en strid ström från ATG-killarna |
|
2015-11-12, 16:41 | #11 | |
Banned
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 19213Robfri Expertrekar Stats: 72 - 87 - 1 ROI: 115.50% Vinstprocent: 45.28% |
Citat:
Widman är som vilken människa som helst, att hålla fullt fokus HELA arbetsdagen 5 dgr/veckan (minst i hans fall) går bara inte. Jag gillar honom, lugn harmonisk, & som redan poängterats, försöker hålla sitt fokus kring värmningarna vilket är bra. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
alle (+5) |
|
2015-11-12, 16:54 | #12 |
Jag är förvånad att så många av er här inne verkar ha ett så gott öga till honom.
Då kanske dom inte är så fel ute som jag trodde genom att behålla honom. Visst kan han se huruvida en häst ser bra ut eller ej i värmningen, just detta är ju vad dom flesta av er verkar tycka om med honom. MEN det kan väl alla värmningsexperter hoppas jag. Kolla bara på en sån som Molin, han har väl ett minst lika gott öga för värmningar. Dessutom är han lite skönare att lyssna på... Det jag vänder mig emot är inte Widmas okunskap om travet utan om hur extremt TRÅKIG OCH TRÖTT han är i sändningarna! Man vill ju lyssna på en skön snubbe som är lite entusiastisk och duktig samtidigt. David Nevez är ju ett sånt exempel - ung och hungrig! Hansson saknar man ju såklart, han är ju en rolig jävel (även om han inte vet om det) ... Och tipsen bryr jag mig inte alls om egentligen. Men Widman spelar ju otroligt tråkiga fantasilösa system. Hade varit roligt att se hans statistik över alla system han lämnar som förslag på hemsidan! Hans högsta vinst under 5 år är väl knappast över 10 laxar! (utan ha en aning) |
|
2015-11-12, 17:14 | #13 |
När Widman började var det som värmningsexpert på Solvalla, efterföljare till bla Lilleman Forsberg och Ola Rydstrand på denna plats.
För de som var med på den tiden hade "Folkes grabb" en otroligt bra träffprocent på sina. Widmans Värsting Widmans Värmning Det var ju inte precis 5 oddsare, nej de gav ofta både 15 och 25 gånger trots att hans tips sänkte oddsen en hel del! Tråkig framtoning . Njae han är väl som svenskar är mest. Med det resonemanget skulle man ju föredra en snygg tjej ( eller kille för den delen) i travstudion eller på banan framför en som kan trav, |
|
2015-11-12, 18:35 | #14 |
Den dagen facit ges ut på ATGs hemsida så är spelet dött. Desto sämre tips som ges på liven desto bättre. För min del får de gärna ha två helt okunniga som sitter och pratar. Angående jobbet kan det inte vara lätt att sitta dagarna i ända och prata om vartenda lopp och ge tips till exakt allt. Ges ingen större tid till att läsa på om man jobbar varenda dag med nya omgångar.
Senast redigerad av NicklasJ den 2015-11-12 klockan 18:42. |
|
2015-11-12, 18:47 | #15 | |
Citat:
Senast redigerad av Emeffeff den 2015-11-12 klockan 18:57. |
||
|