Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-11-13, 23:02   #46

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 4815
Standard

Kusk- och tränarintervjuer

Kusk- och tränarintervjuer

V75-1:

1 Mr Vox (Erik Adielsson) har hållit formen länge. Tränade i tisdags och såg fortfarande riktigt bra ut. Spåret är riktigt bra. Han är snabb ut och jag ser gärna att Erik kör i ledningen. Växer en klass där. Visat bra form på slutet. Räknas, säger Krister Jakobsson.

2 Takethem (Steen Juul) finns det ingenting nytt om. Han sköter sin träning och allt är normalt. Vi har fått ett önskespår. Han är ingen superraket från start men okej. Vi hittar hur som helst en bra position. Möter bra hästar men med de prestationer han visat är han en av dem med chans, säger Steen.

3 Unique Julia (Ulf Ohlsson) är det bra form på. Hon gick bra i Sundsvall. Även om hon kanske låg på lite onödigt. Kanske var det så att det kostade segern. Hon är i bra form och tränade bra i måndags. Allt ser bra ut och vi har ett bra läge. Med där framme men den där dansken är bra, säger Reijo Liljendahl.

4 Usain Henna (Oskar Svanberg) har mest tagit det lugnt sedan i lördags. Kändes väldigt fräsch och fin i loppet, men jag visste att han inte skulle vara i absolut toppform. Tror att han är det till den här gången. Det var så planen var från början. Trevligt läge och i form nu. Det kan bli bra, säger Oskar.

5 Global Patriot (Magnus Jakobsson) var jättefin i fredags. Allt verkar så bra det kan vara. Hygglig från början och jag testar framåt så får vi se vad som händer. En av några stycken som räknas, säger Magnus.

6 Chatain (Erlend Rennesvik) fick en liten paus efter senaste loppet men har tränat på bra. Det ser bra ut. Han har varit bra och ska inte vara helt borta. Men det är tufft med flera bra hästar med. Vi får köra på chans och hoppas det löser sig, säger Anders Wolden.

7 Ipod (Carl Johan Jepson) var dålig näst senast, men visade sig vara sjuk då. Räckte inte i ett tufft lopp, över fel distans dessutom, senast. Vi är nöjda med att vi får vara med. Jagar en peng här, säger Ulf Stenströmer.

8 Re Doc (Robert Bergh) tycker jag att det är tråkigt för med det utgångsläget. För annars är han okej för klassen och gör bra lopp varenda gång. Från bricka åtta i en final behövs det mycket tur och att de andra har en dålig dag för att det ska gå hela vägen. Smyger med, säger Preben Sövik i Berghs stall.

9 Stay Alert (Peter Untersteiner) blev det fel för senast när han togs ner lite hastigt i banan. Känns fin annars. Jag tror att han är i god form och vi får prova igen. Bakspår är inte det bästa men samtidigt är han inte så snabb ut. Vettigt i alla fall, säger Peter.

10 Napoleon C.D. (Stefan Söderkvist) har gjort jättebra lopp här mot slutet. Fick bakspår igen och det är ett minus men hästen känns fin här hemma. Med flyt på vägen ska det vara en platschans. Det behövs som sagt tur för att han ska vara med där framme, säger Peter Ingves som hjälper till i stallet.

11 Ryan Kronos (Örjan Kihlström) verkar fortsatt bra efter förra loppet. Tar loppen mycket bättre nu. Har höjt sig till en ny nivå. Senast var det hans tur att ha tur. Tufft emot och dåligt läge gör att vi siktar in oss på pengar i första hand, säger Peter G Norman.

12 Diamond (Björn Goop) gick jobb i måndags och såg jättefin ut. Tråkigt med spår tolv eftersom han ser väldigt formstark ut. Det är synd med spåret. Jag tror faktiskt att han hade haft en bra chans att vinna den ­finalen annars. Det ska klaffa för att han ska vinna, säger Anton Sverre i team Goop.

V75-2:
1 Poplar Broline (Joakim Lövgren) verkar bra i backen. Gick sista jobbet inför det här i tisdags. Hästen är i form. Jag vet inte riktigt om Joakim har öppnat med honom än men tror att han kör en bit från start och ser var han hamnar. Kanske mer trea, fyra än vinna, säger Francois Travert i Joakims stall.

2 Ängens Kryptonit (Mikael J Andersson) gick bra senast också. Slirade på banan för att han hade för dåliga bakfötter. Kunde ha varit längre fram med bättre fäste. Han har gått bra varje gång på slutet. Kan vara med bland de tre, fyra nu också. Det blir skor bak nu för att få bättre fäste, säger Micke.

3 Financial Secret (Mattias Djuse) gick bra senast. Satt fast länge men spurtade bra när han fick fritt. Känns fin efteråt och håller bra form. Han är inte så snabb ut och lär hamna en bit ner i kön. Kan gå bra till slut om det klaffar lite. Bland de tre då, säger Mattias.

4 Juvels Boy (Michael Larsson) STARTAR EJ

5 Thaiger Exclusive (Torbjörn Jansson) gör det bra varje gång. Har hängt med fint mot de här hästarna. Hoppas på något liknande igen. Får han ett bra lopp så jobbar han och går bra in i mål. Hoppas att han kan ha lite tur här också, säger Hans-Owe Sundberg.

6 Quintessense (Flemming Jensen) var mycket bra senast. Startsnabb och kan nå ledningen vid laddning. Ska räknas oavsett.

7 Mellby Diamant (Ulf Ohlsson) är det bra med men han har ett dåligt läge. Jag körde honom i måndags och då var han fin. Klart att det är många mer rutinerade hästar med, men han är rätt bra den här rackaren också. Det var inte helt slutsålt i Örebro. Kommer att utvecklas, säger Reijo Liljendahl.

8 Ågårds Mats (Claes Svensson) var jag inte nöjd med senast. Han kändes inte fräsch och felade kort efter start. Åtgärdad i en kota

efter det och har stått över lite efter det. Kommer inte med samma toppform som på Åby. Plus att han har ett sämre läge. Jag tar det lugnt från start. Har jag något att köra med till slut så gör jag det, säger Claes.

9 Global Respons (Björn Goop) gjorde det okej i lördags. Utan att för den sakens skull vara något extra. Men han gick klart god­-känt i alla fall. Jag hoppas att det kan vara positivt med täta starter nu. Då kan han piggna till lite. Kommer gå med jänkarvagn nu. Gick med vanlig sulky senast. Så får vi se hur långt det räcker, säger Stefan Persson.

10 Titan Lavec (Erik Adielsson) känns fin hemma men fick inget roligt läge. Hästen känns ändå fin hemma och det är inga konstigheter. Jag tror på en bra insats. Med lite klaff ska han sluta på en framskjuten placering, säger CG Björkroth hos Timo Nurmos.

11 Coktail Bar (Daniel Olsson) gjorde ett bra lopp senast. Var väldigt fin. Han verkar vara i jäkligt bra form för dagen. Men läget blev iskallt. Ligger lågt, säger Markus Svedberg.

12 Salong (Örjan Kihlström) hoppas jag håller formen. Han är inget träningslejon och talar aldrig om vad han kan i veckorna egentligen. Allting känns bra. Jag har ingenting att klaga på annat än spåret. Spelarna får tro om chanserna, säger Thule Jonsson.

V75-3:
1 Arazi Boko (Christoffer Eriksson) har ett bra spår och verkar vara på gång efter lite vila. Vi försöker hålla ledningen och släppa till Delicious. Det hade varit ett önskescenario för min del. Det är vår chans att komma tvåa. Att släppa till någon annan är inte särskilt aktuellt. Läget gör i alla fall att det är en bra platschans, säger Henrik Södervall.

2 Nato Dream (Jorma Kontio) sprang faktiskt riktigt bra senast. Gick i fjärdespår genom sista sväng och det är inte så ofta han brukar stå in i mål då. Men gick riktigt bra. Möter bra hästar nu och är inget hett segerbud. Men kan tjäna en fin peng faktiskt, säger Marcus Schön hos Stefan Melander.

3 Mind Your Face (Johnny Takter) provade jag med ett helstängt med hål i provlopp bakom bilen. Men det var ungefär samma. Det förändrar inte hur han är från start. Han är normalsnabb. Han kanske äntligen kan få lite tempo på loppet. Delicious vinner normalt men med hårt tempo är han bra. Han ska ha en platschans, säger Lars Friberg.

4 Oliver Kronos (Carl Johan Jepson) var kanonbra senast även om det är en nolla i kolumnen. Blev hängande från start och fick backa sist. Satt sedan fast med mycket kvar. Utan störningen på upploppet hade han varit trea. Formen sitter verkligen där. Känns jättebra i jobben, säger Ulf Stenströmer.

5 Dreams Take Time (Peter Untersteiner) går bravarje gång. Lite hetsig senast i ledningen. Han pullade i ledningen och blev lite trött när det var 2 600. Jag är nöjd med honom och tror att han kommer gå bra. Trea, fyra är realistiskt. För Delicious är bättre och blir svårslagen, säger Peter.

6 Obi Wan (Flemming Jensen) är en hedershäst och en av många som slåss om en plats bland de tre. Bakom favoriten Delicious.

7 Quid Pro Quo (Erik Adielsson) får godkänt senast även om han borde ha hållit undan för att få överbetyg. Han är dock inte lika vass från spets och den här gången siktar vi in oss på en smygresa. Jag känner mig aldrig slagen med den här men jag tycker i första hand att det ser ut som en bra platschans. Det blir barfota runt om, säger Svante Båth.

8 Delicious U.S. (Örjan Kihlström) behöver ingen närmare beskrivning eller förklaring. Hon har fått ett dåligt spår, men det är inte första gången. Allt verkar bara bra i rutinjobben. Hon kommer göra ett bra lopp den här gången också. Det behövs mycket tur från de där spåren men normalt sett vinner hon, säger Pär Pergenius hos Daniel Redén.

9 Volstead (Stefan Melander) gick kanonbra i söndags. Det är inte mycket att säga om. Det är ett bra smyga-med-läge och jag tror att han kommer tända till när han får starta vecka-vecka också. Kan tjäna en finare peng han också. Delicious har visat sig vara världens bästa märr, säger Marcus Schön.

10 Thai Broadway (Björn Goop) fick också ett otursspår. Kanske inte lika dåligt som för Diamond, men ändå tråkigt. Hästen ser verkligen fin ut. Det är bara spåret emot. Bara hoppas att det löser sig lite så att han kommer in i matchen. Jag kan inte tycka att han går sämre bakifrån heller. Har utvecklats ett steg till. En bra chans tycker jag trots ett dåligt spår, säger Anton Sverre.

11 Kaffir Face (Ulf Ohlsson) är allt bara fint med. Jag är nöjd med formen men läget är jättetråkigt. Hopplöst läge. Han blir över och det är svårt att ta någonting i det sällskapet från det läget, säger Madelene Wikstén.

V75-4:
1 Quantum Gliding (Carl Johan Jepson) svarade för en riktigt bra prestation på Årjäng. Var snudd på okörd då. En duktig häst som kommer gå en bit upp i klasserna. Calle får köra som han vill, säger Eric Martinsson.

2 Legoholm Zon (Jorma Kontio) var inte som bäst senast. Vi hittade inga fel på henne efteråt. Förutom att hon hade mycket sand i magen. Vi behandlar emot det nu och det ser redan bättre ut, säger Sofia Aronsson.

3 Catch the Cash (Magnus Jakobsson) kommer gå lättare balanserad fram, men det är marginellt. Det är ett jäkligt öppet lopp. Hon är en av många, säger Thomas L Larsson.

4 Islamorada (Johnny Takter) har jättebra form för dagen. Gjorde ett jättebra lopp senast men fick stryk i sista steget. Hade nog vunnit om loppet körts om. Norskt huvudlag för första gången. Spåret fixar hon. Hon går bra bakifrån, säger Joakim Elfving.

5 Diamondinthesky (Peter Grundmann) är allt bra med. Har klarat spåret förr. Kör med ett norskt nu. Jag är alltid ganska optimistisk. Senast var hon inte alls bra men nu ska hon vara mycket bättre, säger Peter.

6 Thermal (Örjan Kihlström) fick ett väldigt bra läge. Är snabb ut med volt. Borde få en bra position. Får försöka lifta med till en plats. Hon är förberedd och vi får se hur långt det räcker, säger Stefan Arvidsson.

7 Mammas Syster (Per Linderoth) är en ganska nyttig häst. Hoppas att hon kan ta sig iväg och kan lifta med till en någorlunda peng. Men andra får bedöma om det är någon vinstchans eller inte, säger Per.

2 160 meter

8 Stepping for Money (Stefan Söderkvist) har ett lopp i kroppen. Stefan var entusiastisk efter. Hon har bara en halv miljon på sig men springer ändå nästan lika fort som vilken ­annan häst i landet gör. Jag tror att hon tar hem det här, säger Anders Brekke.

9 Maxmara (Mattias Djuse) var ute i ett svårt lopp senast och räckte inte riktigt. Håller bra form annars. Vi siktar på en bra slant där i första hand, säger Mattias.

10 Seattle Zet (Ulf Ohlsson) var jättefin senast igen. Vann med krafter kvar. Har ­tränat på en månad nu utan avbrott och känns fortsatt lika fin. En känsla av att hon är minst ­lika bra med ryggar, säger Oscar Berglund.

11 Loke Chibabba (Håkan K Persson) är formen bra på. Men måste tävla med skor och är lite handikappad av det. Hoppas kunna gå felfritt. Men för att rå på de här hade hon nog behövt gå helt optimalt, säger Håkan.

12 Beverly Boulevard (Adrian Kolgjini) byter vi huvudlag på, till ett helstängt. Hästen gick ett bra lopp senast. Jag har ingen sämre häst än de andra har, säger Mats Öhman.

13 Grace from Above (Kim Eriksson) tränar fint och löper jämnt. Var bara slagen med en längd senast, trots att hon bara var sexa. Gången innan satt hon vrålfast. Så formen är god och i stigande, säger Lars I Nilsson.

14 Joy Ribb (Erik Adielsson) gick med skor runt om senast och är inte lika vass då. Utan bakskor nu igen och då brukar hon alltid leverera. De dagar som hon får loppet brukar hon segerstrida, säger Svante Båth.

15 Felicia V.E. (Peter Untersteiner) var grym senast. Gick utanpå ledaren och pullade rätt hårt. Var bra gjort att orka ända hem. Ser svårt ut nu. Ska mycket till för att vinna här­ifrån men hästen är i toppform, säger Peter.

V75-5:
1 Party Boat Hanover (Torbjörn Jansson) nöter på. Perfekt läge men jagar en slant i första hand, säger Marcus Schön.

2 Exodus Hanover (Örjan Kihlström) kommer säkert att göra ett bra lopp och har ett bra utgångsläge men rår inte på ett par av de värsta hästarna. En bra placering tycker jag att det ska kunna bli på läget. Inga planlagda ändringar just nu. Trea, fyra. En outsider om han har helt rätt dag. Men det ska mycket till då, säger Roger Walmann.

3 Emmett Brown (Johnny Takter) var ute i hetluften i söndags. Fick ändå en riktig genomkörare trots att han inte fick pengar med sig. Blev riktig tagen i första svängen och hade ingen möjlighet att klara ut det. Det här är samma tuffa race nu. Han har ett bra läge den här gången men man kan inte räkna med någon vinstmöjlighet. Han får förhoppningsvis ett bra lopp nu och kan bevisa att han kan tjäna en slant även i den här omgivningen, säger Stig H Johansson.

4 Daley Lovin (Erik Adielsson) gick bra ­senast. Hamnade i ingenmansland. Gick ett fort slutvarv men räckte inte hela vägen. Borde vakna till med tätare starter nu. Men att han ska slå Nuncio blir svårt ändå. Han var så bra i söndags, säger Pär Pergenius.

5 Nuncio (Stefan Melander) visade i söndags att han är bland av de bättre i världen. Klart att han ska vara med där framme. Om det fanns frågetecken inför starten i söndags finns det inga nu. Tycker verkligen det är en toppchans. Balansen vågar jag inte svara på nu. Skulle tro att det blir samma nu när han var så fin, säger Marcus Schön.

6 Explosive de Vie (Jim Oscarsson) är på topp. Bra i ordning men har ett sämre spår och några bra innanför sig. Så det är ... Vi får se vad som händer. Det är bara att smyga med och se hur mycket vi kan slita åt oss. Att vinna nu är så klart långsökt, säger Jim.

7 Sylvester America (Christoffer Eriksson) tränade jag i tisdags morse och då var han fin. Med Nuncio i loppet snackar vi bara om andrapriset. Men pengarna i loppet är bra. Det här med galopperna lyckas vi inte klura ut. Så vi kör honom med lätta skor och inte så snabbt från start. Så ser vi vad som händer. Felfri är viktigast, säger Jerri Riordan.

8 Global Revenge (Stefan Söderkvist) gjorde återigen ett bra lopp. Har inte gjort ett dåligt lopp på hela säsongen tror jag. Nu blir det nära inpå, men det blir så när de skriver propparna på det viset. Bara att gilla läget. Ett dåligt läge men han är en av de tre, fyra bästa hästarna, säger Karin Nilsson.

9 Martiniwithmuscle (Ulf Ohlsson) är kraftigt på gång för dagen. Satt fast med gott om krafter kvar senast. Kommer mer och mer. Har fått ett passande smygläge men startar mest för att han har dåligt med poäng. Har ett bra smygläge, säger Pär Pergenius.

10 Furious Francis (Björn Goop) ser bra ut. Det är tufft att sätta in honom i det här gänget som han möter nu. Möter väldigt, väldigt bra hästar. Kommer göra en lika bra spurt som senast. Men det är svårt att säga att han ska räcka ända fram när han möter Nuncio och de här, säger Anton Sverre.

11 Digital Collection (Robert Bergh) möter många bra. Visset utgångsläge på det också. Får hitta vettiga ryggar för att försöka få draghjälp sista varvet. Då får vi hoppas på fjärde-, femteplats, säger Preben Sövik.

12 Gross Weight (Jorma Kontio) trodde jag faktiskt skulle prestera lite bättre än vad han gjorde senast. Får jaga pengar härifrån nu i första hand, säger Marcus Schön.

V75-6:
1 Valle Streamline (Santtu Raitala) sköt till vasst senast. Är snabb ut och har full form, men känslan är att det är för hårt emot nu.

2 Tack Wee (Björn Goop) är en fin travare som den här gången får en rejäl kuskförstärkning. Ska därmed inte nonchaleras.

3 Officer C.D. (Robert Bergh) är kanske den av våra som startar på lördag som har bäst chans. Jag tycker att han fortsatt är bra för klassen och de värsta mot­ståndarna fick sämre lägen. Kan han bara komma ­tidigt framåt är han inte helt borta om han får ­bestämma en bit, säger Preben Sövik.

4 French Target (Petter Lundberg) fick ett bra spår. Är medel ut från start, ingen jätteraket. Jag hoppas att han gör ett bra lopp. Det är V75-final och stenhårda hästar emot. Han har en jäkla form själv också. Jag hoppas att han kan räcka till, säger Petter.

5 Victorious Star (Conrad Lugauer) är allt fint med. Han tränar som vanligt och allt ser bra ut. Fick ett bra spår igen och jag tror att han har en mycket bra chans på lördag. Han är bra ut och spår fem är ingen nackdel. Det blir naturligtvis körning framåt. Det är ingen häst man ska backa med. Värst emot är Fossens Bonus. Men vi har en klar fördel med vårt spår, säger Markus Waldmüller.

6 Total Value (Jeppe Juel) var tassig senast och när Jeppe var tvungen att korrigera honom fick han för lite med plats. Då slog han sig på ett framknä och galopperade. Han har tränat på ett bra sätt hemma efter det och verkar helt okej. Går med skor fram också den här gången. Om han uppför sig och har sin energi som han ska så är det klart att jag tror på honom, säger Peter Jensen.

7 Caspian Doc (Örjan Kihlström) är startsnabb men får i första hand sikta på en fin resa och en bra slant. Tufft att tro på mer.

8 Qualis Talis (Stefan Söderkvist) är allt bra med, men härifrån är det bara att ligga lågt. Om vi får en matlapp så är vi jätteglada. Eventuellt kör jag med något annat huvudlag. Han känns pigg och fin men det är tufft emot och han ska ha en jäkla tur om det ska bli något, säger Christina Medin.

9 Orakel Face (Adrian Kolgjini) felade bort segern senast. Blev rullig genom den sista svängen. Hade vunnit annars. Är ute i sin rätta klass nu och jag blir inte helt förvånad om han bjuder upp till strid. Joggade i tisdags och var fräsch och fin. Det blir barfota bak. Om han sköter sig nu ska han ha en bra chans helt enkelt, säger Lutfi Kolgjini.

10 Victor Ruda (Håkan Skoglund) känns det bara bra med. Han har gått bra på slutet hela tiden. Men nu är det mot helt andra hästar. Det blir ingen lek. Allt måste stämma om vi ska få något med oss. Kommer gå med bakskor den här gången. Jag tror att han kan vara med på en plats i alla fall, säger Håkan.

11 Balero Mearas (Erik Adielsson) blev det helt fel för senast och den starten är ­bara att glömma. Han känns som vanligt i ­jobben ­efteråt och jag räknar med en bra insats här. Motståndet är tufft men trots det känner mig inte slagen på förhand. Får vi lite hjälp på ­vägen slutar han långt framme och på en garderad bong tycker jag att han ska med. Det blir barfota runt om, säger Svante Båth.

12 Fossens Bonus (Magnus Jakobsson) är jättefin. Gick jobb i tisdags och då var jag jättenöjd. Kändes fin. Läget är inte jättebra men han går bra bakifrån också. Om det inte krånglar för mycket ska han kunna blanda sig i striden. Vet inte om han är den ­bästa hästen i fältet men han har i alla fall en ­väldigt hög kapacitet, säger Magnus.

V75-7:
1 Long Night (Björn Goop) fick en perfekt resa senast och då visade han att han kan vara med där framme. Med en fin resa ska han duga långt. Kanske inte till seger men till en fin placering, säger Marcus Schön.

2 Usain Swing (Leif Eriksson) känns unge­fär som vanligt men kommer gå barfota runt om. Det är den enda skillnaden. Möter ett par stycken som han absolut är 20 meter sämre än. Får försöka vara med och kriga bakom dem. Har ett kanonläge. Trea, fyra om det går bra, säger Kjell-Ove Eriksson.

3 Speed Delicious (Robert Bergh) har varit bra nu i de två senaste starterna. Det blev lätt senast i enkelt motstånd. Formen är absolut på topp men han möter många bra kamrater. Krävs att han får ett likadant lopp som han fick på Örebro. Får han det kan han vara med där framme igen. Men normalt slår vi inte Sauveur, säger Preben Sövik.

4 Sauveur (Åke Lindblom) gick på rakbanan i onsdags och allt var bra. Det känns bara positivt faktiskt. Han är pigg och glad. Vi kör barfota bak som vanligt och samma utrustning. Bra läge ”in the middle”. Det är klart att det ser ut som en bra chans. Ingenting tyder på att formen är på väg någon annanstans. Visst är det så att han redan egentligen är en guldhäst, säger Ulrika Lindblom.

5 Ocean Kronos (André Eklundh) har gått kvickt upp till silverfinal. Det har tagit fyra månader från debut och det är snabba ryck. Vi kan inte kräva så mycket. Formen är god men jag är fundersam på resan. Har aldrig åkt så långt förut, säger Bo Jakobsson.

6 Venkatesh (Örjan Kihlström) svarade för en mycket imponerande insats senast. Han pulveriserade sitt motstånd och var tämligen ensam på målfotot. En häst med mycket bra kapacitet för den klass han befinner sig i. Allt ser bra ut med Venkatesh i de underhållande jobb han gått. Han ska alltid ses med chans i den klass han befinner sig i, säger Tommy Berghagen i stallet.

7 Shadow Woodland (Ulf Ohlsson) gick bra i Malmö. Vann busenkelt. Nu blir det svårare naturligtvis från det här läget. Han är bra från början och behöver inte ha ledningen heller för att kunna vinna. Han var fin i måndagsjobbet. Känns bra. Klart att Sauveur är bra som fan men jag tycker att Shadow är tidig bakom honom, säger Reijo Liljendahl.

8 Sir Ratzeputz (Jorma Kontio) var okej senast. Satt långt bak och gick bra till slut. Det är inget fel på formen där. Den är okej men från spår åtta måste man ha mycket tur om man ska vara med i slutstriden. Åttonde gör att vi ligger lågt nu, säger CG Björkroth.

9 Gimeheaven Sisu (Ulf Eriksson) visade formen på Bergsåker. Hårdare lopp men läget är bra. Hårt tempo tål han. Då kan det vara en önskeposition. Med lucka till slut kan han vara i platsstriden, säger Petri Salmela.

10 Huge Star (Veijo Heiskanen) är i bra form. Gick ett bra lopp nu senast också. Han tjänar fina pengar men det är klart att det är tufft emot nu när det är finaler. Men pengar tror jag att vi kan få med oss, säger Veijo.

11 Ja el Tomcat (Erik Adielsson) är jag nöjd med. Han verkar fin och formen sitter. Det blir inga ändringar. Han står chansartat till. Det måste klaffa väldigt mycket. Bra hästar emot nu när det är final. Så det ser vanskligt ut, säger Karoline Krogh-Hanssen.
12 Ni Talar Bra Latin (Stefan Söderkvist) möter jäkligt bra hästar och har ett bakspår. Det är ett minus förstås. Men hästen är bra i grund och botten. Med lite flax är han långt framme
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+10), sacro (+15)
michel65 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-13, 23:58   #47

Emeffeffs avatar

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart Visa inlägg
Varför skulle han vara sämre från ledningen än någon annan position? Det håller jag som mkt långsökt.
Spekulationer så klart men tänkte lite på det som det diskuterades om här på Sharps inför Sprintermästaren, skillnaden mellan öppet och stängt huvudlag på Nuncio. Tarzan snackade lite om det i tv-sändningen idag också att hästen har lätt för att bli lat och bekväm i loppen (särskilt med öppet huvudlag då så klart) och så vidare. Sällan en fördel att gå i ledningen då, det är iallafall min åsikt. Spontant känns det väl också som han oftast körs lite avvaktande.

Men det var ingen definitiv slutsats direkt, bara konstaterade hästen går bra med tuffa löpningsförlopp. Gick ju ett helt Elitlopp hängandes i tredjespår till exempel...
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-14, 00:04   #48

Emeffeffs avatar

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Om_sommaren Visa inlägg
Alltid lita på Johnny takter? Han är en av de mest oberäkneliga kuskar vi har då han kör på "känsla" som han säger. Kan bli hur rätt som helst , men ofta blir det också fel. Megamusle förra onsdagen är ett av de senare exempeln av idioti körning från Takter som vi sällan eller aldrig ser från de allra bästa kuskarna.
Nu var det Johnnys åsikt jag snackade om, inte hans styrningar. Kommer aldrig säga nåt ont om honom ändå för det är min favoritkusk alla kategorier. Tänk för övrigt på att det krävs mer av en kusk än att ge hästen bästa löpningsförloppet.
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-14, 00:36   #49
Banned

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 5233
Standard

Svedbergs Kalashnikov satt som en smäck i torsdags, till över 11 ggr pengarna.. Synd att inte Still Going Strong (nästan 30 vändor) fick vinna i sista, då hade det blivit en riktigt bra torsdagkväll.

Nu är det favoritparadsdags på Valla i morgon och inte lika lätt att hitta stänkare. Jag tänkte skicka med lite funderingar som jag har, så här, kvällen före. Sen om det hjälper eller stjälper, det har jag ingen aning om.

Vi börjar i V75:2. Favorit är 12 Salong, streckad på 20% av bongarna. När han startade på Skellefteå den 3/10 från spår 9 så stod han i nästan 10 ggr pengarna. Favorit då var Titan Lavec, 1.81 på vinnarspelet. Tvåa i samma lopp var Thaiger Exclusive, nu 3%-are. Salongen är knappast gynnad av att det som nu är "enbart" 2140 meter.

Sen fortsätter vi med V75:4. När 13 Grace From Above vann den 2 oktober så knäckte hon Felicia V.E från dödens sista halvvarvet. Sista varvet gick efter 1.11 och jag har sista 800 efter 1.09. Starka papper från en 3%-are. Plockade lätt 2-3 längder på Felicia V.E senast och behöver kanske sitta nåt hack längre fram den här gången för att kunna bli riktigt segerfarlig. Men som 3%-are, absolut.

Nuncio är solklar favorit i V75:5. Annat var det den 5/8, då var Daley Lovin faktiskt mer spelad än favoriten. Bara 6 hästar den gången. Och Nuncios slutvarv senast var en sekund långsammare än vid det tillfället. Nu kanske Tarzan trycker av från start och sitter i spets efter 300 meter, men om det inte är fallet. Ja, det skiljde inte så mycket mellan dem i det loppet.

2 Takethem i V75:1 var lite småimponerande när han plockade ner Scellino Luis senast. Men det var verkligen inget som skiljde mot Napoleon C.D i mål. Kommer han verkligen att kunna ta ner Globalen från dödens här?
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-14, 06:31   #50

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 5592
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av OskarSvanberg Visa inlägg
Jo, gjorde det men blev Örjan.
Var då missnöjd med min form som kusk.
Ägaren tyckte efter loppet att jag skulle sluta larva mig och att jag skulle köra själv i fortsättningen.
Han är en riktig sköning precis som hästen.

Mina kunder får alltid bestämma vilken kusk de vill ha.

Har satt upp andra ganska konsekvent till V7 när jag toppat hästarna förut. Men inte gett samma resultat.

Är små marginaler. Var på dåligt humör efter att fått dödens med Kaiser i försöket förra året och skulle just ringa Erik A när jag fick ett sms av Kaisers uppfödare tillika största delägare att de var så nöjda och glada med hur han och jag fungerade i loppen.
Körde själv då. Vann finalen, sen brons.
Hade de inte skickat det sms:et hade Erik vunnit med honom, och jag hade troligtvis låtit andra köra i princip jämnt.
Klart du skall köra själv,
siktet inställt på finalen
och är toppformen i zenit,
så är Usain Henna en allvarlig
utmanare om segern till
favoriten.

Favoritspelarnas tänk kan man
inte ändra på, även om man steker
dem i smör.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-14, 09:24   #51

Reg.datum: mar 2011
Sharp$: 970
Standard

Funderar varför Mammas Syster är så nerspelad på vinnarspelet men kan inte förstå. Någon som vet varför ? Jag kan inte se varför hon skall vara favorit på vinnarspelet.
Dodo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-14, 09:30   #52

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 5341
Standard

Dagens V-Drag Volstead och Venkatesh vinner dom så är 75% av bongarna borta idag.
Gammal 2015-11-14, 09:41   #53

Reg.datum: sep 2014
Sharp$: 2521
Standard

French Target i avd 6 blir lite opassande namn på en häst idag.
Groknak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-14, 10:22   #54

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 6590
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dodo Visa inlägg
Funderar varför Mammas Syster är så nerspelad på vinnarspelet men kan inte förstå. Någon som vet varför ? Jag kan inte se varför hon skall vara favorit på vinnarspelet.
Intressant notering. Men känns långsökt att den ska vinna. Fast helgarderar man ska den väl med.
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-14, 10:41   #55

Standard

Mina tankar i nuläget:
1: Befogad favorit och är den som senast bara vinner den. Men Juul, resa och risk för Global Patriot i spets gör att jag nog garderar. Tror 2,5,12 räcker långt.
2: Lutar åt spik på Global Respons med Goop och intressanta ändringar i utrustning. Har dock respekt för 10 efter vad Huselius sa. Hade gärna även haft med 3 som flög fram senast och 5 som gör det bra varje gång.
3: Är lockad att gardera pga. skor på och läge. Men att den nu blivit nedstruken kanske förändrar det. Samt att Arazi Boko som väl tar spets endast släpper till favoriten. 3,4,9,10 min garderingsstreck annars.
4: Vore skönt spika här. Men svårt som fasen. Joy Ribb är klar förstahäst för mig. 8 surras det mkt om men jag är inte övertygad, känns lite vek. 15 är väl bäst men läget kass. 1 från spets bör nog med på lappen. Tokstrecket i loppet är 9 som gör det bra varje gång, den är given på min lapp om jag inte spikar.
5: Denna favoriten kändes starkare än i Guld innan nedstrykningen. Men nu vet jag inte. Tror att Erik släpper ändå och då är det väl över. Fast som någon sa verkar Nuncio bli lat ibland. 4 är förstastrecket vid gardering, därefter 10 som såg ruggig ut senast och 3 som det väl måste lossna för någon gång.
6: Har varit inne på 6 hela veckan och är den som näst senast så bara vinner den tror jag. Men mkt snack om 9 och då det lär bli tempo så borde den komma in i loppet. Men det gynna förstås också 11 och 12. Lugauers blev jag inte så imponerad av senast och jag tycker hans brukar vara sämre utanför Jägers. Skrällbudet är 3.
7: Kan inte bestämma mig. Sauveur är bäst men känns som det kan bli fel för den samt att den väl inte gynnas av distansen. Gillar 7 men hade nog varit bättre med sprint. 7 är grym men kan väl inte vara någon slump att den vunnit varannan 10 starter i rad? 3 är skrällbudet. Har svårt se ngn annan än dessa fyra vinna.

Lurig omgång och självklart stor risk för låg utdelning. Men känns väl som en bra omgång att spela med A-hästar och rätt tuffa krav. Kanske kombinerat med några djärva spikar enligt ovan.

Med ovan sagt så känns trav rätt oviktigt idag med det som hänt i Frankrike. Fy fan!
Gammal 2015-11-14, 10:45   #56
SO

SOs avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dodo Visa inlägg
Per håller hästen riktgt högt och säger att den är bätre än raden då det strulat lite i loppen. Per har bra form på stallet nu
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-14, 10:53   #57

Standard

Ändrar mig lite i sista. Kanske även Usain Swing kan vara ett skrällbud. Ofta haft dåliga lägen och är ruskigt stabil, tar alltid pengar.
Gammal 2015-11-14, 10:59   #58

Reg.datum: jan 2015
Sharp$: 2371
Standard

Nurmos twittrar att Titan Lavec ska gå barfota runt om och bike för första gången. Titan Lavec gav inte favoriten Salong skuggan av en chans på Skellefteå, detta trots att salong gled med bakom. Det hänger bara på om Titan går felfritt, går den vinner den. 8% känns som rena gåvan.
Spojs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-14, 11:03   #59

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spojs Visa inlägg
Nurmos twittrar att Titan Lavec ska gå barfota runt om och bike för första gången. Titan Lavec gav inte favoriten Salong skuggan av en chans på Skellefteå, detta trots att salong gled med bakom. Det hänger bara på om Titan går felfritt, går den vinner den. 8% känns som rena gåvan.
Huselius sa samma sak i VeK. Känns dock lurigt att den aldrig gått felfritt från bakspår.
Gammal 2015-11-14, 11:07   #60

Reg.datum: mar 2011
Sharp$: 970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Per håller hästen riktgt högt och säger att den är bätre än raden då det strulat lite i loppen. Per har bra form på stallet nu
Tack för info. Tar med den som mitt nionde streck på det.
Dodo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td