|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2015-11-13, 17:53 | #31 |
oppkommentarerv75 |
|
2015-11-13, 18:54 | #32 |
Dom såg det också som mycket långsökt men gjorde ett försök och det finns faktiskt några faktorer som talar emot de gigantiska favoriterna. Nuncio torskade näst senast och ska Erik köra i spets så känns det inte aktuellt att sitta med spik på en 80%are som ska vandra utvändigt för andra veckan i rad.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
elwiz (+5) |
|
2015-11-13, 19:36 | #33 |
Lägger en v75:a imorgon med siktning på vad som kommer fram här och på speltjänsterna..... häng på 100:-/andelen
https://tillsammans.atg.se/inbjudan/NU9P-K9AH-12084 |
|
2015-11-13, 21:18 | #34 |
Usain fick se sig nerspeedad i lördags. Jag var ju inne på att formen inte skulle vara på topp utan komma först nu på lördag med lopp i kroppen.
Han såg inte hästen som kom en bit ut i banan, och känslan är att han är bättre häst mot häst än i ledningen. Det positiva med det, precis som Johnny Takter sa till mig efteråt, är att såvitt Usain anbelangar så vann han loppet. Jag hade såklart hoppats att vi kunde boosta igång formen lite mer, men sett till det upplägg vi hade kan jag inte begära mer. Dessutom vann ingen från ledningen i nåt av V75-avdelningarna efter heller, så jag är inte direkt orolig, hade vi varit i sista istället för första avdelningen är det möjligt att jag valt en annan taktik. Till nu på lördag har jag dock inga ursäkter om han inte är på topp, ja det går ju alltid att gnälla på banan förstås, en klassiker. Men han har följt planen vi haft sen senaste starten så jag känner mig trygg i upplägget. Jag har heller inget att gnälla på i sista jobbet idag, torsdag. Tyckte det var ungefär så mkt jag kunde ta med utan att kapa hela tråden. Skrivit lite mer på www.oskarsvanberg.se om vad jag tror om vinstchans och lite så. |
|
2015-11-13, 21:29 | #35 | |
Citat:
EDIT: "Ska Erik köra i spets" säger alla och låter stensäkra. Själv förstår jag inte varför Johnny ska släppa till DL med Emmett Brown? Måste väl vara mer intressant att ta Nuncios rygg? Senast redigerad av AndyMart den 2015-11-13 klockan 21:40. |
||
2015-11-13, 21:37 | #36 | |
Citat:
Tror aldrig du plockar ner Takethem imorgon men jag har haft fel förut. Som sagt en grym häst du har oavsett. Lycka till! |
||
2015-11-13, 21:49 | #37 | |
Citat:
Dessutom är väl Nuncio kanske som bäst bakifrån eller från dödens också? Tror inte han är missgynnad om det blir dödens iallafall. |
||
2015-11-13, 21:58 | #38 | |
Citat:
|
||
2015-11-13, 22:00 | #39 | |
Citat:
Var då missnöjd med min form som kusk. Ägaren tyckte efter loppet att jag skulle sluta larva mig och att jag skulle köra själv i fortsättningen. Han är en riktig sköning precis som hästen. Mina kunder får alltid bestämma vilken kusk de vill ha. Har satt upp andra ganska konsekvent till V7 när jag toppat hästarna förut. Men inte gett samma resultat. Är små marginaler. Var på dåligt humör efter att fått dödens med Kaiser i försöket förra året och skulle just ringa Erik A när jag fick ett sms av Kaisers uppfödare tillika största delägare att de var så nöjda och glada med hur han och jag fungerade i loppen. Körde själv då. Vann finalen, sen brons. Hade de inte skickat det sms:et hade Erik vunnit med honom, och jag hade troligtvis låtit andra köra i princip jämnt. |
||
2015-11-13, 22:01 | #40 | |
Citat:
Varför skulle han vara sämre från ledningen än någon annan position? Det håller jag som mkt långsökt. |
||
2015-11-13, 22:22 | #41 | |
Citat:
|
||
2015-11-13, 22:24 | #42 | |
Citat:
Urkorkad styrning såklart men nästa gång släpper de när han kommer, så på ett sätt vinner han ändå i längden. Johnny är kung. |
||
2015-11-13, 22:30 | #43 |
Nä de gör ju inte det om de anser sig ha häst att svara, om det nu inte är nån amatörkusk eller liknande som blir livrädd när Takter kommer. Söderqvist däremot gör inte annorlunda nästa gång. Jag gillar Takter och hans sätt att köra, men pålitlig är han knappast
|
|
2015-11-13, 22:33 | #44 | |
Citat:
|
||
|