|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2015-11-08, 17:28 | #1 |
V75-Solvalla (finaler)
Det är nog sista tävlingsdagen innan travet går in i vinterperioden med betydligt färre och sämre tävlingar och spelmässigt troligen väldigt tunna lopp med massor av jackports. Men på lördag är det bra klass på loppen. V75 flyttar till Norge lördagen efter dessa finaler och det känns ju minst sagt iskallt.
Klass 2 Får Mellby Diamant framspår är det nog en spik baserat på snacket inför senast och insatsen den då gjorde. Klass 1 Ser ut som en väldigt ojämn final. Fossens Bonus blir väl favorit. Utmanarna är i första hans Balero Mearas (skor senast för att spara hovarna till denna final) och Victorious Star. Bronsfinalen Väldigt bra lopp där spåren blir viktiga. Usain Henna har nu lopp i kroppen och kanske vässas mer inför detta. Troligen sista chansen för den att tävla barfota på länge. Knappast sen spik dock. Det vimlar av bra hästar och kanske Takethem imponerade t ex oerhört vid vinsten på Jägersro. Silverfinalen Normalt är väl Sauveur en bra spik men frågan är hur spelvärdet kommer se ut. Att spika den och Nuncio är väl det samma som att man bör överväga att avstå V75an denna gång. Fyraårsloppet Nuncio blir gigantisk favorit efter dagens vinst. Ser nästan ut att vara sämre motstånd här. Diamantstoet Här kommer alla som spikar storfavoriterna att måla på för det ser väldigt öppet ut. För dålig koll för att utse en söndagsvinnare. Lycka till ! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1) |
|
2015-11-08, 17:32 | #2 |
Glömde gulddivisionen. Där borde Redéns häst vinna. Även den blir gigantisk favorit. Stor risk mao att jackpotpengar för både 6 och 5 rätt kommer flyttas till Norge om Delicious, Sauveur och Nuncio vinner
|
|
2015-11-08, 19:20 | #3 |
det blir dubbeljackpott ZzZzzzzZz
|
|
2015-11-09, 17:21 | #4 |
Sauveur vinner INTE, det gör Venkatesh !
Nuncio bör vinna men Explosive De Vie kan bli för jobbig. Delicious vinner ! Kan bli bra utdelning iaf. |
|
2015-11-09, 23:48 | #5 |
Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 2486Första försöket Stats: 11 - 7 - 0 ROI: 109.81% Vinstprocent: 61.11% |
Är inne på samma spår som Dodo att Sauveur skall garderas.
Hoppas på att Quantum Gliding inte blir favorit i fjärde. I så fall kan den bli en bra spik då jag tror han leder från start till mål! |
2015-11-10, 00:49 | #6 |
Hoppas att Shadow Woodland blir bortglömd på sitt startspår, för det ser ut som mycket goda spetsmöjligheter i min bok.
Skrällen får i dagsläget bli Ängens Kryptonit, utan direkt motivering. |
|
2015-11-10, 01:00 | #7 |
Hoppas vi får Takethem till 15% på lördag även om det är ett önsketänkande. Blir nog spik för mig oavsett, tycker den är huvudet högre än det här gänget.
Quantum Gliding och Joy Ribb lås i 4:e. Låser även på Sauveur och Venkatesh i sista. Total Value blir draget i 6:e, dansken fixar den lilla deg som går att få när både Delicious och Nuncio har vunnit. |
|
2015-11-10, 08:27 | #8 |
Delicious går med skor på lördag.
|
|
2015-11-10, 12:19 | #9 |
|
|
2015-11-10, 13:56 | #10 |
Kanske någon minusgrad på lördag på valla?
|
|
2015-11-10, 15:31 | #11 |
Shadow woodland spets o slut!!! Får bluffa bort 500m i ledning hoppas savuer tappar från början. Sen gasar vi hela vägen Uffe!
|
|
2015-11-11, 06:28 | #12 |
Tror på släpp när Sauveur kommer... Ett andra pris funkar, bra tvilling.
|
|
2015-11-11, 17:35 | #13 |
Man undrar ju hur det står till med vår väns Usain Henna ?
|
|
2015-11-12, 07:25 | #14 |
|
|
2015-11-12, 10:07 | #15 | |
Citat:
Nu får vi hoppas att det inte blir jackpot på lördag. Nuncio lär jag säkerligen spika, men i övrigt vet jag inte just nu. Senast redigerad av Shooter den 2015-11-12 klockan 10:08. |
||
2015-11-12, 17:29 | #16 |
QUINTESSENSE och VICTORIOUS STAR och sen gardering för att ha chans på dom stora pengarna om nån storis faller? Bra sugen!
Flemming Jensen om 6 Quintessense: ” – Hon gjorde sitt bästa lopp någonsin i min regi senast. Quintessense vann på ett bra sätt och det kändes rätt i tömmarna när vi gick över mål. Jag tror på en bra insats igen. Victorious radar ju upp segrar på bra tider och från spets blir den svårslagen? |
|
2015-11-13, 00:01 | #17 |
Ser ju ut att bli historiens största favoritrad. Delicious, Nuncio och Saveur som grund.
|
|
2015-11-13, 11:18 | #18 |
Nu skulle det vara intressant att höra Oskars åsikt om Usain Henna. Det är ju det här loppet hästen ska vara toppad till. Förra gick jag emot, vilket var rätt. Nu tycker jag att den är intressant.
|
|
2015-11-13, 11:32 | #19 |
Banned
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 19213Robfri Expertrekar Stats: 72 - 87 - 1 ROI: 115.50% Vinstprocent: 45.28% |
Den var toppad till förra loppet. Sen kanske den är det till detta oxå, låter jag vara osagt.
|
2015-11-13, 11:39 | #20 |
Nej, den var inte toppad till förra loppet. Den skulle toppas till det här, men sedan funderade Oskar på att få upp formen inför förra loppet men det gick naturligtvis inte med så kort tid. Så den kommer säkert att vara betydligt bättre nu.
|
|
2015-11-13, 11:49 | #21 |
Venka fäller Saveur tack vare bättre resa.
|
|
2015-11-13, 11:50 | #22 |
Har för mig att Norge är med och delar på jacken om det skulle bli en sådan.
|
|
2015-11-13, 14:21 | #23 | |
Citat:
Det enda rätta vore väl att spel som läggs på ATG.se under norgeomgången får vara med och dela på eventuella jackpotpengar från imorgon och spel som läggs från norska sidan får vara med och dela på ordinarie potten.. |
||
2015-11-13, 15:06 | #24 |
Sju av sju kassa i Vass eller Kass. Haha, det där ser jag som mycket långsökt att alla sju favoriter torskar.
Delicious kan jag tänka mig få stryk. Men aldrig Nuncio. Kan inte tänka mig att Erik gör något annat än släpper när Stefan testar. |
|
2015-11-13, 15:15 | #25 |
Finns en del minus för Venkatesh.
- Har inte vunnit 2 raka på "evigheter" - Inte varit först i mål i sina 10 senaste starter på valla. |
|
2015-11-13, 15:40 | #26 |
Banned
|
Ja, tänker du spika alla de där så ska det smälla nåt otroligt i resterande lopp för att det ska bli mer än kaffepengar. Jag kommer att nöja mig med en av dem. Statistiskt är det väl bara en av tre favoriter som vinner på V75....
|
2015-11-13, 17:44 | #27 |
Min chans spik imorgonb blir i STEPPING FOR MONEY
Draget kan vara TITAN LAVEC
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oggeb (+5) |
|
2015-11-13, 17:49 | #28 |
THOMAS UHRBERG -tips
- V75-1: Jag såg Takethem här hemma på Jägersro senast och Steen Juuls häst imponerade stort. Det är klart att han ska ha bra chans. Jag väljer däremot att gardera med ett par hästar, bland annat Petri Puros Napoleon C.D. och Diamond som kommer från Björn Goops formstall.
V75-2: Även här såg jag en riktigt bra vinnare när V75 var här på Jägersro. Quintessense såg väldigt läcker ut då hon vann på en bra tid. Loppet känns ganska öppet och det är bara att strecka på så många man har råd med. V75-3: Vad ska fälla Daniel Redéns Delicious U.S? Spåret spelar mindre roll, hon är startsnabb och även tillräckligt speedig för att spurta till seger om Örjan Kihlström väljer att backa sig sist. Nej, det är en bra spik. V75-4: Det här kanske är det lopp som omgångens stora skräll kan finnas i. Förstahäst för mig är Quantum Gliding, men Joy Ribb är även hon tidig. Jag vill varna för Sofia Aronssons Legoholm Zon, som kanske inte var som bäst senast, men hästen har visat gott kunnande hos Sofia och med Jorma Kontio kan det bli kul. V75-5: Jag har väldigt svårt att se ett loppscenario där Nuncio förlorar. Han ska bara vara bäst och därför tvekar jag inte en sekund när jag utnämner honom till omgångens bästa spik. Det är mest bara för Stefan Melander att hålla sig kvar i sulkyn. V75-6: Jägersrokollegan Conrad Lugauer har Victorias Star med i det här loppet och den ska givetvis räknas. Det ska även Fossens Bonus göra. Loppets outsider kan danske Tack Wee vara. Den har gått bra på Åbytravet i de senaste starterna. V75-7: Sauveur är given, men motbud finns. Venkatesh är tidig, liksom Shadow Woodland. Huge Star spurtar bra och löser det sig för Ni Talar Bra Latin är han inte borta. System: V75-1: 2, 4, 5, 10, 12 Res: 6,9 V75-2: 6, 9, 10, 12 Res: 7,3 V75-3: 8 Delicious U.S. Res: 9-4 V75-4: 1, 2, 8, 14 Res: 15,10 V75-5: 5 Nuncio Res: 4-6 V75-6: 2,5,12 Res: 6,11 V75-7: 4, 6, 7, 10, 12 Res: 1,8 1200 rader, 600 kronor Se oversættelse |
|
2015-11-13, 17:51 | #29 |
tips fra expressen |
|
2015-11-13, 17:52 | #30 |
aftonbladet. v75 tips |
|
2015-11-13, 17:53 | #31 |
oppkommentarerv75 |
|
2015-11-13, 18:54 | #32 |
Dom såg det också som mycket långsökt men gjorde ett försök och det finns faktiskt några faktorer som talar emot de gigantiska favoriterna. Nuncio torskade näst senast och ska Erik köra i spets så känns det inte aktuellt att sitta med spik på en 80%are som ska vandra utvändigt för andra veckan i rad.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
elwiz (+5) |
|
2015-11-13, 19:36 | #33 |
Lägger en v75:a imorgon med siktning på vad som kommer fram här och på speltjänsterna..... häng på 100:-/andelen
https://tillsammans.atg.se/inbjudan/NU9P-K9AH-12084 |
|
2015-11-13, 21:18 | #34 |
Usain fick se sig nerspeedad i lördags. Jag var ju inne på att formen inte skulle vara på topp utan komma först nu på lördag med lopp i kroppen.
Han såg inte hästen som kom en bit ut i banan, och känslan är att han är bättre häst mot häst än i ledningen. Det positiva med det, precis som Johnny Takter sa till mig efteråt, är att såvitt Usain anbelangar så vann han loppet. Jag hade såklart hoppats att vi kunde boosta igång formen lite mer, men sett till det upplägg vi hade kan jag inte begära mer. Dessutom vann ingen från ledningen i nåt av V75-avdelningarna efter heller, så jag är inte direkt orolig, hade vi varit i sista istället för första avdelningen är det möjligt att jag valt en annan taktik. Till nu på lördag har jag dock inga ursäkter om han inte är på topp, ja det går ju alltid att gnälla på banan förstås, en klassiker. Men han har följt planen vi haft sen senaste starten så jag känner mig trygg i upplägget. Jag har heller inget att gnälla på i sista jobbet idag, torsdag. Tyckte det var ungefär så mkt jag kunde ta med utan att kapa hela tråden. Skrivit lite mer på www.oskarsvanberg.se om vad jag tror om vinstchans och lite så. |
|
2015-11-13, 21:29 | #35 | |
Citat:
EDIT: "Ska Erik köra i spets" säger alla och låter stensäkra. Själv förstår jag inte varför Johnny ska släppa till DL med Emmett Brown? Måste väl vara mer intressant att ta Nuncios rygg? Senast redigerad av AndyMart den 2015-11-13 klockan 21:40. |
||
2015-11-13, 21:37 | #36 | |
Citat:
Tror aldrig du plockar ner Takethem imorgon men jag har haft fel förut. Som sagt en grym häst du har oavsett. Lycka till! |
||
2015-11-13, 21:49 | #37 | |
Citat:
Dessutom är väl Nuncio kanske som bäst bakifrån eller från dödens också? Tror inte han är missgynnad om det blir dödens iallafall. |
||
2015-11-13, 21:58 | #38 | |
Citat:
|
||
2015-11-13, 22:00 | #39 | |
Citat:
Var då missnöjd med min form som kusk. Ägaren tyckte efter loppet att jag skulle sluta larva mig och att jag skulle köra själv i fortsättningen. Han är en riktig sköning precis som hästen. Mina kunder får alltid bestämma vilken kusk de vill ha. Har satt upp andra ganska konsekvent till V7 när jag toppat hästarna förut. Men inte gett samma resultat. Är små marginaler. Var på dåligt humör efter att fått dödens med Kaiser i försöket förra året och skulle just ringa Erik A när jag fick ett sms av Kaisers uppfödare tillika största delägare att de var så nöjda och glada med hur han och jag fungerade i loppen. Körde själv då. Vann finalen, sen brons. Hade de inte skickat det sms:et hade Erik vunnit med honom, och jag hade troligtvis låtit andra köra i princip jämnt. |
||
2015-11-13, 22:01 | #40 | |
Citat:
Varför skulle han vara sämre från ledningen än någon annan position? Det håller jag som mkt långsökt. |
||
2015-11-13, 22:22 | #41 | |
Citat:
|
||
2015-11-13, 22:24 | #42 | |
Citat:
Urkorkad styrning såklart men nästa gång släpper de när han kommer, så på ett sätt vinner han ändå i längden. Johnny är kung. |
||
2015-11-13, 22:30 | #43 |
Nä de gör ju inte det om de anser sig ha häst att svara, om det nu inte är nån amatörkusk eller liknande som blir livrädd när Takter kommer. Söderqvist däremot gör inte annorlunda nästa gång. Jag gillar Takter och hans sätt att köra, men pålitlig är han knappast
|
|
2015-11-13, 22:33 | #44 | |
Citat:
|
||
2015-11-13, 22:57 | #45 |
Nuncio har ju gått ut i två heat samma dag några gånger och då varit väldigt bra i det andra loppet, så att han skulle vara missgynnad med täta starter tror iallafall inte jag.
Emeffeff (+3) |
|
2015-11-13, 23:02 | #46 |
Kusk- och tränarintervjuer
Kusk- och tränarintervjuer
V75-1: 1 Mr Vox (Erik Adielsson) har hållit formen länge. Tränade i tisdags och såg fortfarande riktigt bra ut. Spåret är riktigt bra. Han är snabb ut och jag ser gärna att Erik kör i ledningen. Växer en klass där. Visat bra form på slutet. Räknas, säger Krister Jakobsson. 2 Takethem (Steen Juul) finns det ingenting nytt om. Han sköter sin träning och allt är normalt. Vi har fått ett önskespår. Han är ingen superraket från start men okej. Vi hittar hur som helst en bra position. Möter bra hästar men med de prestationer han visat är han en av dem med chans, säger Steen. 3 Unique Julia (Ulf Ohlsson) är det bra form på. Hon gick bra i Sundsvall. Även om hon kanske låg på lite onödigt. Kanske var det så att det kostade segern. Hon är i bra form och tränade bra i måndags. Allt ser bra ut och vi har ett bra läge. Med där framme men den där dansken är bra, säger Reijo Liljendahl. 4 Usain Henna (Oskar Svanberg) har mest tagit det lugnt sedan i lördags. Kändes väldigt fräsch och fin i loppet, men jag visste att han inte skulle vara i absolut toppform. Tror att han är det till den här gången. Det var så planen var från början. Trevligt läge och i form nu. Det kan bli bra, säger Oskar. 5 Global Patriot (Magnus Jakobsson) var jättefin i fredags. Allt verkar så bra det kan vara. Hygglig från början och jag testar framåt så får vi se vad som händer. En av några stycken som räknas, säger Magnus. 6 Chatain (Erlend Rennesvik) fick en liten paus efter senaste loppet men har tränat på bra. Det ser bra ut. Han har varit bra och ska inte vara helt borta. Men det är tufft med flera bra hästar med. Vi får köra på chans och hoppas det löser sig, säger Anders Wolden. 7 Ipod (Carl Johan Jepson) var dålig näst senast, men visade sig vara sjuk då. Räckte inte i ett tufft lopp, över fel distans dessutom, senast. Vi är nöjda med att vi får vara med. Jagar en peng här, säger Ulf Stenströmer. 8 Re Doc (Robert Bergh) tycker jag att det är tråkigt för med det utgångsläget. För annars är han okej för klassen och gör bra lopp varenda gång. Från bricka åtta i en final behövs det mycket tur och att de andra har en dålig dag för att det ska gå hela vägen. Smyger med, säger Preben Sövik i Berghs stall. 9 Stay Alert (Peter Untersteiner) blev det fel för senast när han togs ner lite hastigt i banan. Känns fin annars. Jag tror att han är i god form och vi får prova igen. Bakspår är inte det bästa men samtidigt är han inte så snabb ut. Vettigt i alla fall, säger Peter. 10 Napoleon C.D. (Stefan Söderkvist) har gjort jättebra lopp här mot slutet. Fick bakspår igen och det är ett minus men hästen känns fin här hemma. Med flyt på vägen ska det vara en platschans. Det behövs som sagt tur för att han ska vara med där framme, säger Peter Ingves som hjälper till i stallet. 11 Ryan Kronos (Örjan Kihlström) verkar fortsatt bra efter förra loppet. Tar loppen mycket bättre nu. Har höjt sig till en ny nivå. Senast var det hans tur att ha tur. Tufft emot och dåligt läge gör att vi siktar in oss på pengar i första hand, säger Peter G Norman. 12 Diamond (Björn Goop) gick jobb i måndags och såg jättefin ut. Tråkigt med spår tolv eftersom han ser väldigt formstark ut. Det är synd med spåret. Jag tror faktiskt att han hade haft en bra chans att vinna den finalen annars. Det ska klaffa för att han ska vinna, säger Anton Sverre i team Goop. V75-2: 1 Poplar Broline (Joakim Lövgren) verkar bra i backen. Gick sista jobbet inför det här i tisdags. Hästen är i form. Jag vet inte riktigt om Joakim har öppnat med honom än men tror att han kör en bit från start och ser var han hamnar. Kanske mer trea, fyra än vinna, säger Francois Travert i Joakims stall. 2 Ängens Kryptonit (Mikael J Andersson) gick bra senast också. Slirade på banan för att han hade för dåliga bakfötter. Kunde ha varit längre fram med bättre fäste. Han har gått bra varje gång på slutet. Kan vara med bland de tre, fyra nu också. Det blir skor bak nu för att få bättre fäste, säger Micke. 3 Financial Secret (Mattias Djuse) gick bra senast. Satt fast länge men spurtade bra när han fick fritt. Känns fin efteråt och håller bra form. Han är inte så snabb ut och lär hamna en bit ner i kön. Kan gå bra till slut om det klaffar lite. Bland de tre då, säger Mattias. 4 Juvels Boy (Michael Larsson) STARTAR EJ 5 Thaiger Exclusive (Torbjörn Jansson) gör det bra varje gång. Har hängt med fint mot de här hästarna. Hoppas på något liknande igen. Får han ett bra lopp så jobbar han och går bra in i mål. Hoppas att han kan ha lite tur här också, säger Hans-Owe Sundberg. 6 Quintessense (Flemming Jensen) var mycket bra senast. Startsnabb och kan nå ledningen vid laddning. Ska räknas oavsett. 7 Mellby Diamant (Ulf Ohlsson) är det bra med men han har ett dåligt läge. Jag körde honom i måndags och då var han fin. Klart att det är många mer rutinerade hästar med, men han är rätt bra den här rackaren också. Det var inte helt slutsålt i Örebro. Kommer att utvecklas, säger Reijo Liljendahl. 8 Ågårds Mats (Claes Svensson) var jag inte nöjd med senast. Han kändes inte fräsch och felade kort efter start. Åtgärdad i en kota efter det och har stått över lite efter det. Kommer inte med samma toppform som på Åby. Plus att han har ett sämre läge. Jag tar det lugnt från start. Har jag något att köra med till slut så gör jag det, säger Claes. 9 Global Respons (Björn Goop) gjorde det okej i lördags. Utan att för den sakens skull vara något extra. Men han gick klart god-känt i alla fall. Jag hoppas att det kan vara positivt med täta starter nu. Då kan han piggna till lite. Kommer gå med jänkarvagn nu. Gick med vanlig sulky senast. Så får vi se hur långt det räcker, säger Stefan Persson. 10 Titan Lavec (Erik Adielsson) känns fin hemma men fick inget roligt läge. Hästen känns ändå fin hemma och det är inga konstigheter. Jag tror på en bra insats. Med lite klaff ska han sluta på en framskjuten placering, säger CG Björkroth hos Timo Nurmos. 11 Coktail Bar (Daniel Olsson) gjorde ett bra lopp senast. Var väldigt fin. Han verkar vara i jäkligt bra form för dagen. Men läget blev iskallt. Ligger lågt, säger Markus Svedberg. 12 Salong (Örjan Kihlström) hoppas jag håller formen. Han är inget träningslejon och talar aldrig om vad han kan i veckorna egentligen. Allting känns bra. Jag har ingenting att klaga på annat än spåret. Spelarna får tro om chanserna, säger Thule Jonsson. V75-3: 1 Arazi Boko (Christoffer Eriksson) har ett bra spår och verkar vara på gång efter lite vila. Vi försöker hålla ledningen och släppa till Delicious. Det hade varit ett önskescenario för min del. Det är vår chans att komma tvåa. Att släppa till någon annan är inte särskilt aktuellt. Läget gör i alla fall att det är en bra platschans, säger Henrik Södervall. 2 Nato Dream (Jorma Kontio) sprang faktiskt riktigt bra senast. Gick i fjärdespår genom sista sväng och det är inte så ofta han brukar stå in i mål då. Men gick riktigt bra. Möter bra hästar nu och är inget hett segerbud. Men kan tjäna en fin peng faktiskt, säger Marcus Schön hos Stefan Melander. 3 Mind Your Face (Johnny Takter) provade jag med ett helstängt med hål i provlopp bakom bilen. Men det var ungefär samma. Det förändrar inte hur han är från start. Han är normalsnabb. Han kanske äntligen kan få lite tempo på loppet. Delicious vinner normalt men med hårt tempo är han bra. Han ska ha en platschans, säger Lars Friberg. 4 Oliver Kronos (Carl Johan Jepson) var kanonbra senast även om det är en nolla i kolumnen. Blev hängande från start och fick backa sist. Satt sedan fast med mycket kvar. Utan störningen på upploppet hade han varit trea. Formen sitter verkligen där. Känns jättebra i jobben, säger Ulf Stenströmer. 5 Dreams Take Time (Peter Untersteiner) går bravarje gång. Lite hetsig senast i ledningen. Han pullade i ledningen och blev lite trött när det var 2 600. Jag är nöjd med honom och tror att han kommer gå bra. Trea, fyra är realistiskt. För Delicious är bättre och blir svårslagen, säger Peter. 6 Obi Wan (Flemming Jensen) är en hedershäst och en av många som slåss om en plats bland de tre. Bakom favoriten Delicious. 7 Quid Pro Quo (Erik Adielsson) får godkänt senast även om han borde ha hållit undan för att få överbetyg. Han är dock inte lika vass från spets och den här gången siktar vi in oss på en smygresa. Jag känner mig aldrig slagen med den här men jag tycker i första hand att det ser ut som en bra platschans. Det blir barfota runt om, säger Svante Båth. 8 Delicious U.S. (Örjan Kihlström) behöver ingen närmare beskrivning eller förklaring. Hon har fått ett dåligt spår, men det är inte första gången. Allt verkar bara bra i rutinjobben. Hon kommer göra ett bra lopp den här gången också. Det behövs mycket tur från de där spåren men normalt sett vinner hon, säger Pär Pergenius hos Daniel Redén. 9 Volstead (Stefan Melander) gick kanonbra i söndags. Det är inte mycket att säga om. Det är ett bra smyga-med-läge och jag tror att han kommer tända till när han får starta vecka-vecka också. Kan tjäna en finare peng han också. Delicious har visat sig vara världens bästa märr, säger Marcus Schön. 10 Thai Broadway (Björn Goop) fick också ett otursspår. Kanske inte lika dåligt som för Diamond, men ändå tråkigt. Hästen ser verkligen fin ut. Det är bara spåret emot. Bara hoppas att det löser sig lite så att han kommer in i matchen. Jag kan inte tycka att han går sämre bakifrån heller. Har utvecklats ett steg till. En bra chans tycker jag trots ett dåligt spår, säger Anton Sverre. 11 Kaffir Face (Ulf Ohlsson) är allt bara fint med. Jag är nöjd med formen men läget är jättetråkigt. Hopplöst läge. Han blir över och det är svårt att ta någonting i det sällskapet från det läget, säger Madelene Wikstén. V75-4: 1 Quantum Gliding (Carl Johan Jepson) svarade för en riktigt bra prestation på Årjäng. Var snudd på okörd då. En duktig häst som kommer gå en bit upp i klasserna. Calle får köra som han vill, säger Eric Martinsson. 2 Legoholm Zon (Jorma Kontio) var inte som bäst senast. Vi hittade inga fel på henne efteråt. Förutom att hon hade mycket sand i magen. Vi behandlar emot det nu och det ser redan bättre ut, säger Sofia Aronsson. 3 Catch the Cash (Magnus Jakobsson) kommer gå lättare balanserad fram, men det är marginellt. Det är ett jäkligt öppet lopp. Hon är en av många, säger Thomas L Larsson. 4 Islamorada (Johnny Takter) har jättebra form för dagen. Gjorde ett jättebra lopp senast men fick stryk i sista steget. Hade nog vunnit om loppet körts om. Norskt huvudlag för första gången. Spåret fixar hon. Hon går bra bakifrån, säger Joakim Elfving. 5 Diamondinthesky (Peter Grundmann) är allt bra med. Har klarat spåret förr. Kör med ett norskt nu. Jag är alltid ganska optimistisk. Senast var hon inte alls bra men nu ska hon vara mycket bättre, säger Peter. 6 Thermal (Örjan Kihlström) fick ett väldigt bra läge. Är snabb ut med volt. Borde få en bra position. Får försöka lifta med till en plats. Hon är förberedd och vi får se hur långt det räcker, säger Stefan Arvidsson. 7 Mammas Syster (Per Linderoth) är en ganska nyttig häst. Hoppas att hon kan ta sig iväg och kan lifta med till en någorlunda peng. Men andra får bedöma om det är någon vinstchans eller inte, säger Per. 2 160 meter 8 Stepping for Money (Stefan Söderkvist) har ett lopp i kroppen. Stefan var entusiastisk efter. Hon har bara en halv miljon på sig men springer ändå nästan lika fort som vilken annan häst i landet gör. Jag tror att hon tar hem det här, säger Anders Brekke. 9 Maxmara (Mattias Djuse) var ute i ett svårt lopp senast och räckte inte riktigt. Håller bra form annars. Vi siktar på en bra slant där i första hand, säger Mattias. 10 Seattle Zet (Ulf Ohlsson) var jättefin senast igen. Vann med krafter kvar. Har tränat på en månad nu utan avbrott och känns fortsatt lika fin. En känsla av att hon är minst lika bra med ryggar, säger Oscar Berglund. 11 Loke Chibabba (Håkan K Persson) är formen bra på. Men måste tävla med skor och är lite handikappad av det. Hoppas kunna gå felfritt. Men för att rå på de här hade hon nog behövt gå helt optimalt, säger Håkan. 12 Beverly Boulevard (Adrian Kolgjini) byter vi huvudlag på, till ett helstängt. Hästen gick ett bra lopp senast. Jag har ingen sämre häst än de andra har, säger Mats Öhman. 13 Grace from Above (Kim Eriksson) tränar fint och löper jämnt. Var bara slagen med en längd senast, trots att hon bara var sexa. Gången innan satt hon vrålfast. Så formen är god och i stigande, säger Lars I Nilsson. 14 Joy Ribb (Erik Adielsson) gick med skor runt om senast och är inte lika vass då. Utan bakskor nu igen och då brukar hon alltid leverera. De dagar som hon får loppet brukar hon segerstrida, säger Svante Båth. 15 Felicia V.E. (Peter Untersteiner) var grym senast. Gick utanpå ledaren och pullade rätt hårt. Var bra gjort att orka ända hem. Ser svårt ut nu. Ska mycket till för att vinna härifrån men hästen är i toppform, säger Peter. V75-5: 1 Party Boat Hanover (Torbjörn Jansson) nöter på. Perfekt läge men jagar en slant i första hand, säger Marcus Schön. 2 Exodus Hanover (Örjan Kihlström) kommer säkert att göra ett bra lopp och har ett bra utgångsläge men rår inte på ett par av de värsta hästarna. En bra placering tycker jag att det ska kunna bli på läget. Inga planlagda ändringar just nu. Trea, fyra. En outsider om han har helt rätt dag. Men det ska mycket till då, säger Roger Walmann. 3 Emmett Brown (Johnny Takter) var ute i hetluften i söndags. Fick ändå en riktig genomkörare trots att han inte fick pengar med sig. Blev riktig tagen i första svängen och hade ingen möjlighet att klara ut det. Det här är samma tuffa race nu. Han har ett bra läge den här gången men man kan inte räkna med någon vinstmöjlighet. Han får förhoppningsvis ett bra lopp nu och kan bevisa att han kan tjäna en slant även i den här omgivningen, säger Stig H Johansson. 4 Daley Lovin (Erik Adielsson) gick bra senast. Hamnade i ingenmansland. Gick ett fort slutvarv men räckte inte hela vägen. Borde vakna till med tätare starter nu. Men att han ska slå Nuncio blir svårt ändå. Han var så bra i söndags, säger Pär Pergenius. 5 Nuncio (Stefan Melander) visade i söndags att han är bland av de bättre i världen. Klart att han ska vara med där framme. Om det fanns frågetecken inför starten i söndags finns det inga nu. Tycker verkligen det är en toppchans. Balansen vågar jag inte svara på nu. Skulle tro att det blir samma nu när han var så fin, säger Marcus Schön. 6 Explosive de Vie (Jim Oscarsson) är på topp. Bra i ordning men har ett sämre spår och några bra innanför sig. Så det är ... Vi får se vad som händer. Det är bara att smyga med och se hur mycket vi kan slita åt oss. Att vinna nu är så klart långsökt, säger Jim. 7 Sylvester America (Christoffer Eriksson) tränade jag i tisdags morse och då var han fin. Med Nuncio i loppet snackar vi bara om andrapriset. Men pengarna i loppet är bra. Det här med galopperna lyckas vi inte klura ut. Så vi kör honom med lätta skor och inte så snabbt från start. Så ser vi vad som händer. Felfri är viktigast, säger Jerri Riordan. 8 Global Revenge (Stefan Söderkvist) gjorde återigen ett bra lopp. Har inte gjort ett dåligt lopp på hela säsongen tror jag. Nu blir det nära inpå, men det blir så när de skriver propparna på det viset. Bara att gilla läget. Ett dåligt läge men han är en av de tre, fyra bästa hästarna, säger Karin Nilsson. 9 Martiniwithmuscle (Ulf Ohlsson) är kraftigt på gång för dagen. Satt fast med gott om krafter kvar senast. Kommer mer och mer. Har fått ett passande smygläge men startar mest för att han har dåligt med poäng. Har ett bra smygläge, säger Pär Pergenius. 10 Furious Francis (Björn Goop) ser bra ut. Det är tufft att sätta in honom i det här gänget som han möter nu. Möter väldigt, väldigt bra hästar. Kommer göra en lika bra spurt som senast. Men det är svårt att säga att han ska räcka ända fram när han möter Nuncio och de här, säger Anton Sverre. 11 Digital Collection (Robert Bergh) möter många bra. Visset utgångsläge på det också. Får hitta vettiga ryggar för att försöka få draghjälp sista varvet. Då får vi hoppas på fjärde-, femteplats, säger Preben Sövik. 12 Gross Weight (Jorma Kontio) trodde jag faktiskt skulle prestera lite bättre än vad han gjorde senast. Får jaga pengar härifrån nu i första hand, säger Marcus Schön. V75-6: 1 Valle Streamline (Santtu Raitala) sköt till vasst senast. Är snabb ut och har full form, men känslan är att det är för hårt emot nu. 2 Tack Wee (Björn Goop) är en fin travare som den här gången får en rejäl kuskförstärkning. Ska därmed inte nonchaleras. 3 Officer C.D. (Robert Bergh) är kanske den av våra som startar på lördag som har bäst chans. Jag tycker att han fortsatt är bra för klassen och de värsta motståndarna fick sämre lägen. Kan han bara komma tidigt framåt är han inte helt borta om han får bestämma en bit, säger Preben Sövik. 4 French Target (Petter Lundberg) fick ett bra spår. Är medel ut från start, ingen jätteraket. Jag hoppas att han gör ett bra lopp. Det är V75-final och stenhårda hästar emot. Han har en jäkla form själv också. Jag hoppas att han kan räcka till, säger Petter. 5 Victorious Star (Conrad Lugauer) är allt fint med. Han tränar som vanligt och allt ser bra ut. Fick ett bra spår igen och jag tror att han har en mycket bra chans på lördag. Han är bra ut och spår fem är ingen nackdel. Det blir naturligtvis körning framåt. Det är ingen häst man ska backa med. Värst emot är Fossens Bonus. Men vi har en klar fördel med vårt spår, säger Markus Waldmüller. 6 Total Value (Jeppe Juel) var tassig senast och när Jeppe var tvungen att korrigera honom fick han för lite med plats. Då slog han sig på ett framknä och galopperade. Han har tränat på ett bra sätt hemma efter det och verkar helt okej. Går med skor fram också den här gången. Om han uppför sig och har sin energi som han ska så är det klart att jag tror på honom, säger Peter Jensen. 7 Caspian Doc (Örjan Kihlström) är startsnabb men får i första hand sikta på en fin resa och en bra slant. Tufft att tro på mer. 8 Qualis Talis (Stefan Söderkvist) är allt bra med, men härifrån är det bara att ligga lågt. Om vi får en matlapp så är vi jätteglada. Eventuellt kör jag med något annat huvudlag. Han känns pigg och fin men det är tufft emot och han ska ha en jäkla tur om det ska bli något, säger Christina Medin. 9 Orakel Face (Adrian Kolgjini) felade bort segern senast. Blev rullig genom den sista svängen. Hade vunnit annars. Är ute i sin rätta klass nu och jag blir inte helt förvånad om han bjuder upp till strid. Joggade i tisdags och var fräsch och fin. Det blir barfota bak. Om han sköter sig nu ska han ha en bra chans helt enkelt, säger Lutfi Kolgjini. 10 Victor Ruda (Håkan Skoglund) känns det bara bra med. Han har gått bra på slutet hela tiden. Men nu är det mot helt andra hästar. Det blir ingen lek. Allt måste stämma om vi ska få något med oss. Kommer gå med bakskor den här gången. Jag tror att han kan vara med på en plats i alla fall, säger Håkan. 11 Balero Mearas (Erik Adielsson) blev det helt fel för senast och den starten är bara att glömma. Han känns som vanligt i jobben efteråt och jag räknar med en bra insats här. Motståndet är tufft men trots det känner mig inte slagen på förhand. Får vi lite hjälp på vägen slutar han långt framme och på en garderad bong tycker jag att han ska med. Det blir barfota runt om, säger Svante Båth. 12 Fossens Bonus (Magnus Jakobsson) är jättefin. Gick jobb i tisdags och då var jag jättenöjd. Kändes fin. Läget är inte jättebra men han går bra bakifrån också. Om det inte krånglar för mycket ska han kunna blanda sig i striden. Vet inte om han är den bästa hästen i fältet men han har i alla fall en väldigt hög kapacitet, säger Magnus. V75-7: 1 Long Night (Björn Goop) fick en perfekt resa senast och då visade han att han kan vara med där framme. Med en fin resa ska han duga långt. Kanske inte till seger men till en fin placering, säger Marcus Schön. 2 Usain Swing (Leif Eriksson) känns ungefär som vanligt men kommer gå barfota runt om. Det är den enda skillnaden. Möter ett par stycken som han absolut är 20 meter sämre än. Får försöka vara med och kriga bakom dem. Har ett kanonläge. Trea, fyra om det går bra, säger Kjell-Ove Eriksson. 3 Speed Delicious (Robert Bergh) har varit bra nu i de två senaste starterna. Det blev lätt senast i enkelt motstånd. Formen är absolut på topp men han möter många bra kamrater. Krävs att han får ett likadant lopp som han fick på Örebro. Får han det kan han vara med där framme igen. Men normalt slår vi inte Sauveur, säger Preben Sövik. 4 Sauveur (Åke Lindblom) gick på rakbanan i onsdags och allt var bra. Det känns bara positivt faktiskt. Han är pigg och glad. Vi kör barfota bak som vanligt och samma utrustning. Bra läge ”in the middle”. Det är klart att det ser ut som en bra chans. Ingenting tyder på att formen är på väg någon annanstans. Visst är det så att han redan egentligen är en guldhäst, säger Ulrika Lindblom. 5 Ocean Kronos (André Eklundh) har gått kvickt upp till silverfinal. Det har tagit fyra månader från debut och det är snabba ryck. Vi kan inte kräva så mycket. Formen är god men jag är fundersam på resan. Har aldrig åkt så långt förut, säger Bo Jakobsson. 6 Venkatesh (Örjan Kihlström) svarade för en mycket imponerande insats senast. Han pulveriserade sitt motstånd och var tämligen ensam på målfotot. En häst med mycket bra kapacitet för den klass han befinner sig i. Allt ser bra ut med Venkatesh i de underhållande jobb han gått. Han ska alltid ses med chans i den klass han befinner sig i, säger Tommy Berghagen i stallet. 7 Shadow Woodland (Ulf Ohlsson) gick bra i Malmö. Vann busenkelt. Nu blir det svårare naturligtvis från det här läget. Han är bra från början och behöver inte ha ledningen heller för att kunna vinna. Han var fin i måndagsjobbet. Känns bra. Klart att Sauveur är bra som fan men jag tycker att Shadow är tidig bakom honom, säger Reijo Liljendahl. 8 Sir Ratzeputz (Jorma Kontio) var okej senast. Satt långt bak och gick bra till slut. Det är inget fel på formen där. Den är okej men från spår åtta måste man ha mycket tur om man ska vara med i slutstriden. Åttonde gör att vi ligger lågt nu, säger CG Björkroth. 9 Gimeheaven Sisu (Ulf Eriksson) visade formen på Bergsåker. Hårdare lopp men läget är bra. Hårt tempo tål han. Då kan det vara en önskeposition. Med lucka till slut kan han vara i platsstriden, säger Petri Salmela. 10 Huge Star (Veijo Heiskanen) är i bra form. Gick ett bra lopp nu senast också. Han tjänar fina pengar men det är klart att det är tufft emot nu när det är finaler. Men pengar tror jag att vi kan få med oss, säger Veijo. 11 Ja el Tomcat (Erik Adielsson) är jag nöjd med. Han verkar fin och formen sitter. Det blir inga ändringar. Han står chansartat till. Det måste klaffa väldigt mycket. Bra hästar emot nu när det är final. Så det ser vanskligt ut, säger Karoline Krogh-Hanssen. 12 Ni Talar Bra Latin (Stefan Söderkvist) möter jäkligt bra hästar och har ett bakspår. Det är ett minus förstås. Men hästen är bra i grund och botten. Med lite flax är han långt framme |
|
2015-11-13, 23:58 | #47 | |
Citat:
Men det var ingen definitiv slutsats direkt, bara konstaterade hästen går bra med tuffa löpningsförlopp. Gick ju ett helt Elitlopp hängandes i tredjespår till exempel... |
||
2015-11-14, 00:04 | #48 | |
Citat:
|
||
2015-11-14, 00:36 | #49 |
Banned
|
Svedbergs Kalashnikov satt som en smäck i torsdags, till över 11 ggr pengarna.. Synd att inte Still Going Strong (nästan 30 vändor) fick vinna i sista, då hade det blivit en riktigt bra torsdagkväll.
Nu är det favoritparadsdags på Valla i morgon och inte lika lätt att hitta stänkare. Jag tänkte skicka med lite funderingar som jag har, så här, kvällen före. Sen om det hjälper eller stjälper, det har jag ingen aning om. Vi börjar i V75:2. Favorit är 12 Salong, streckad på 20% av bongarna. När han startade på Skellefteå den 3/10 från spår 9 så stod han i nästan 10 ggr pengarna. Favorit då var Titan Lavec, 1.81 på vinnarspelet. Tvåa i samma lopp var Thaiger Exclusive, nu 3%-are. Salongen är knappast gynnad av att det som nu är "enbart" 2140 meter. Sen fortsätter vi med V75:4. När 13 Grace From Above vann den 2 oktober så knäckte hon Felicia V.E från dödens sista halvvarvet. Sista varvet gick efter 1.11 och jag har sista 800 efter 1.09. Starka papper från en 3%-are. Plockade lätt 2-3 längder på Felicia V.E senast och behöver kanske sitta nåt hack längre fram den här gången för att kunna bli riktigt segerfarlig. Men som 3%-are, absolut. Nuncio är solklar favorit i V75:5. Annat var det den 5/8, då var Daley Lovin faktiskt mer spelad än favoriten. Bara 6 hästar den gången. Och Nuncios slutvarv senast var en sekund långsammare än vid det tillfället. Nu kanske Tarzan trycker av från start och sitter i spets efter 300 meter, men om det inte är fallet. Ja, det skiljde inte så mycket mellan dem i det loppet. 2 Takethem i V75:1 var lite småimponerande när han plockade ner Scellino Luis senast. Men det var verkligen inget som skiljde mot Napoleon C.D i mål. Kommer han verkligen att kunna ta ner Globalen från dödens här? |
2015-11-14, 06:31 | #50 | |
Citat:
siktet inställt på finalen och är toppformen i zenit, så är Usain Henna en allvarlig utmanare om segern till favoriten. Favoritspelarnas tänk kan man inte ändra på, även om man steker dem i smör. |
||
2015-11-14, 09:24 | #51 |
Funderar varför Mammas Syster är så nerspelad på vinnarspelet men kan inte förstå. Någon som vet varför ? Jag kan inte se varför hon skall vara favorit på vinnarspelet.
|
|
2015-11-14, 09:30 | #52 |
Dagens V-Drag Volstead och Venkatesh vinner dom så är 75% av bongarna borta idag.
2015-11-14, 09:41 | #53 |
French Target i avd 6 blir lite opassande namn på en häst idag.
|
|
2015-11-14, 10:22 | #54 |
Intressant notering. Men känns långsökt att den ska vinna. Fast helgarderar man ska den väl med.
|
|
2015-11-14, 10:41 | #55 |
Mina tankar i nuläget:
1: Befogad favorit och är den som senast bara vinner den. Men Juul, resa och risk för Global Patriot i spets gör att jag nog garderar. Tror 2,5,12 räcker långt. 2: Lutar åt spik på Global Respons med Goop och intressanta ändringar i utrustning. Har dock respekt för 10 efter vad Huselius sa. Hade gärna även haft med 3 som flög fram senast och 5 som gör det bra varje gång. 3: Är lockad att gardera pga. skor på och läge. Men att den nu blivit nedstruken kanske förändrar det. Samt att Arazi Boko som väl tar spets endast släpper till favoriten. 3,4,9,10 min garderingsstreck annars. 4: Vore skönt spika här. Men svårt som fasen. Joy Ribb är klar förstahäst för mig. 8 surras det mkt om men jag är inte övertygad, känns lite vek. 15 är väl bäst men läget kass. 1 från spets bör nog med på lappen. Tokstrecket i loppet är 9 som gör det bra varje gång, den är given på min lapp om jag inte spikar. 5: Denna favoriten kändes starkare än i Guld innan nedstrykningen. Men nu vet jag inte. Tror att Erik släpper ändå och då är det väl över. Fast som någon sa verkar Nuncio bli lat ibland. 4 är förstastrecket vid gardering, därefter 10 som såg ruggig ut senast och 3 som det väl måste lossna för någon gång. 6: Har varit inne på 6 hela veckan och är den som näst senast så bara vinner den tror jag. Men mkt snack om 9 och då det lär bli tempo så borde den komma in i loppet. Men det gynna förstås också 11 och 12. Lugauers blev jag inte så imponerad av senast och jag tycker hans brukar vara sämre utanför Jägers. Skrällbudet är 3. 7: Kan inte bestämma mig. Sauveur är bäst men känns som det kan bli fel för den samt att den väl inte gynnas av distansen. Gillar 7 men hade nog varit bättre med sprint. 7 är grym men kan väl inte vara någon slump att den vunnit varannan 10 starter i rad? 3 är skrällbudet. Har svårt se ngn annan än dessa fyra vinna. Lurig omgång och självklart stor risk för låg utdelning. Men känns väl som en bra omgång att spela med A-hästar och rätt tuffa krav. Kanske kombinerat med några djärva spikar enligt ovan. Med ovan sagt så känns trav rätt oviktigt idag med det som hänt i Frankrike. Fy fan! |
|
2015-11-14, 10:45 | #56 |
Per håller hästen riktgt högt och säger att den är bätre än raden då det strulat lite i loppen. Per har bra form på stallet nu
|
|
2015-11-14, 10:53 | #57 |
Ändrar mig lite i sista. Kanske även Usain Swing kan vara ett skrällbud. Ofta haft dåliga lägen och är ruskigt stabil, tar alltid pengar.
|
|
2015-11-14, 10:59 | #58 |
Nurmos twittrar att Titan Lavec ska gå barfota runt om och bike för första gången. Titan Lavec gav inte favoriten Salong skuggan av en chans på Skellefteå, detta trots att salong gled med bakom. Det hänger bara på om Titan går felfritt, går den vinner den. 8% känns som rena gåvan.
|
|
2015-11-14, 11:03 | #59 | |
Citat:
|
||
2015-11-14, 11:07 | #60 |
|
|
2015-11-14, 11:14 | #61 |
Mina tankar,som jag ser det en väldigt trevlig omgång.
Avd 1 Takethem och Global Patriot självklara enligt mig, Napoleon spurta bra senast måste nog med liksom 12, skulle gärna ta med ettan också då den troligen sitter i spets eller rygg ledaren, men får bli första reserv. Avd 2. svårlöst tycker jag, Mellby har gjort det jätte bra men dåligt läge och många bra med gör att gardering är given, min första häst är Salong därefter Thaiger E, men stor gardering krävs känns det som. Avd 3. Här spikar jag Delicious nerstruken ett spår , Tror Örjan vinner hur han än kör. Avd 4. Mycket snack om 8an som sagt, men det struntar jag i lite lurigt läge men jag tycker hästen gick bra förra året ,verkar som att formen är på väg jag spikar. Avd 5. Nuncio vinner säkert, men är han något sämre denna gång och Dailey lite bättre så kan det gå, 4 och 5 lås. Avd 6. Total Value har jag spikat två gånger i rad , denna gång vågar jag inte på grund av galoppen senast, Orakel Face fin senast men även där galopp, tvungen ta med 12an också. Avd 7. Ganska öppet lopp bakom dom bästa, Speed D kanske kan ta ledningen och köra där då blir han hyper intressant tycker jag, 4 an och 6an äker också med. Detta tillför säkert ingenting men ville ändå skriva mina tankar, lycka till allihop. |
|
2015-11-14, 11:28 | #62 | |
Citat:
Torstens (+1) |
||
2015-11-14, 11:32 | #63 |
Tror egentligen detsamma att han närmast skulle va gynnad av täta starter men säker kan man ju inte va. Svårt att se nåt på honom i värmning också då han bara springer o leker. För övrigt är två heat samma dag inte samma sak som vecka vecka.
|
|
2015-11-14, 11:34 | #64 |
Spelar man som alla andra kan man lika bra skita i omgången.
Själv spikar jag enbart Dailey Lovin till 10% på mitt stora 600 000 raders på pinracer. |
|
2015-11-14, 11:34 | #65 | |
Citat:
Nuncio har för övrigt startat tajt i USA tidigare med mycket gott resultat. |
||
2015-11-14, 11:35 | #66 |
Usain Swing måste ha en absolut toppchans att knipa en plats idag! 4,4 på nordicbet och betsafe var ett bjudodds som har sänkts till 3,1 men finns fortfarande till 4 ggr på bet365 vilket får anses som galet bra! Ofattbart lite spelad, denna gång dessutom barfota runt om och då är han än vassare! Har startat från kassa spår varje gång mot bra hästar och gått tok-bra... Denna gång spår 2 jämfört mot kassa spår varje gång det senaste.. Mötte samma hästar näst senast och satt då fast med rubbet trots skor och spår 11. (Visserligen en invändig resa) Jag tror att han kniper en plats i betydligt mer än vad fjärde gång detta loppet skulle köras med samma förutsättningar! Spår 2 och barfota. dessutom bara 2% på V75 -måste streckas! Självklart är Saveur och Venka bättre, troligen även Shadow och ni talar bra latin men förutsättningarna är det rätta och här borde han få ett tacksamt lopp med alla dessa fina hästar i loppet. Och ger sig - det gör han inte!
|
|
2015-11-14, 11:44 | #67 |
Hade samma tankar nyss och gjorde en platstrippel på bet365
Mr vox-Thaiger Exclusive-Usain Swing 45ggr. |
|
2015-11-14, 11:47 | #68 |
|
|
2015-11-14, 11:47 | #69 |
Det var stenhårt mellan takethem och napoleon cd nere på jägers sist och man kan tycka att napoleon borde vunnit slaget när den fick smyga med i rygg på dansken. Små marginaler i travet o denna gång kan det vara napoleons tur. Bra startrygg i unique julia och har stor chans att komma för en sån som usain henna i starten. Vet att Puro håller den här hästen högt och rankar den först då jag tror takethem får ett tufft lopp igen.
|
|
2015-11-14, 11:48 | #70 |
Hmm du kanske skulle se loppet igen, bägge gick ca 1 varv i dödens
|
|
2015-11-14, 11:50 | #71 |
https://pinracer.se/systems/3prawwwg...3a-254d/shared
Hade alla rätt i lördags förra veckan men hade gjort utdelningskravet på max 390 000 kr det sved som fan. Vi fick nästan 39 000 tillbaka men inte riktigt samma som 800 000 som det skulle blivit ungefär. Var nos i från i söndags vi hade Helge Palema som utgång (torskade med nos/huvud) enligt pinracer hade raden get med den som vinnare 41000 kr plus massa sexor och femmor.. Surt sa räven.. i onsdags kommer jag med ideer på bloggen www.miljondragen.bloggo.nu och där kan man medverka för 100 kr andelen om man swichar till mitt konto. (mer information finns på bloggen) Denna vecka sätter vi ingen maxgräns eftersom vi har råd... Har fullt i båda bolagen men man kan ju alltid ställa sig i kö. Senast redigerad av Klanke den 2015-11-14 klockan 11:59. |
|
2015-11-14, 11:54 | #72 |
Hur bygger man taktiskt upp ett bolagssystem för 1500 kr? Om man spikar storfavoriterna och ytterligare någon högt rankad vinner - räcker inte utdelningen till insatsen. Bolaget klarar inget annat än ett matematiskt system. Streckar man tre - fyra i varje avdelning och Delicious och Nuncio vinner blir man en pajas. Om någon av dem torskar blir man geniförklarad. Idag är jag feg och gör som politikerna, dvs följer majoriteten och blir inte hängd efteråt även om jag har fel.
1) 1,2,4,5,12 r10-9 (1 snabb ut. Erik kan hålla ledningen och rinna undan. Bortglömd 7 %are. 2 var enorm på Jägers senast. Han är ingen övernattare och står nu i hästbussen från Köpenhamn sedan kl 6 i morse. Samma sak gäller 6 i V75-6. Juuls statistik på Valla är dålig. Favoriten är trög från start och skall garderas. 4 är inte så snabb ut. Toppad till detta lopp. Vi håller tummarna för vår sharpskollega Oskar! 5 utmanar 1 om ledningen. Kan gå. 12 skall inte kunna runda alla från spår 12. Björn varnade kraftig för Diamond senast på Örebro, då han svepte fältet och vann lätt hårt vinnarspelad till 7,70. Björn låter optimist inför dagens uppgift. 2) 6,7,9,10,12 r3-5 (klarar stoet 6 distansen? 7 lovande treåring. 9 kuskförstärkt. 10 går med helstängt och ägs av formstarke Huselius. 12 bäst häst och kusk. 3) 8 r7-10 (detta fenomen kan inte förlora mot sånt här motstånd. SoS) 4) 1,3,8,10,14,15 r12-13 (1 leder hela vägen? 3 kraftigt kuskförstärkt. 8 strong comeback på Åby och dagens skrik. 10 vinner ofta och har tjänat 480' i år. 14 bf bak flyger från springspår med springband och elitpilot Erik. 15 bästa hästen från sämsta spåret) 5) 5 r4-6 (en av världens bästa hästar slår sina kullkamrater alla dar i veckan) 6) 4,5,6,9,12 r11-3 (den som går kort tar 5,6,12. Här kan det skrälla) 7) 2,4,6,7 r3-12 (2 har äntligen fått bra spår. 4 berättigad favorit. 6 hushållar bättre med krafterna och vinner ofta. 7 tar ledningen men får tryck av 4) Kostar 1500:-. Hoppas vi får pengarna tillbaka. Vi betalar nog mycket jackpotpengar till norrmännen nästa lördag. |
|
2015-11-14, 11:54 | #73 |
|
|
2015-11-14, 12:09 | #74 |
Jag tycker "experterna" i Vass eller Kass beter sig som riktiga pajasar i sin iver att fälla favoriter. När man är mer intresserad av att titta på streckfördelningen än att seriöst bedöma vinstchansen blir det bara patetiskt. Att höra David Neves löjliga utläggningar om varför favoriten ska fällas gör att man numera inte alls kan ta Vass eller Kass seriöst, det är en sandlåda.
|
|
2015-11-14, 12:15 | #75 | |
Citat:
Alla som tippar trav vet ju att bara var tredje favorit vinner i det långa loppet, och är det ju det som gör spelet intressant, att försöka hitta de favoriter som torskar och försöka hitta de hästar som fäller favoriten. Så jag håller inte med dig, tycker faktiskt att vass eller kass har blivit bättre med tiden. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
jocklon (+5) |
||
2015-11-14, 12:20 | #76 |
Avdelningen värdelöst vetande: Idag är det kvar 197 dagar till elitloppsfinalen
Klanke (+5) |
|
2015-11-14, 12:32 | #77 |
Noterar att Quid Pro Quo är anmäld bfro. Gör väl att den bör med vid gardering.
|
|
2015-11-14, 12:34 | #78 |
4 Daley Lovin (V75-5) känns bra hemma i jobben, och vi har inte gett upp loppet och vi ska prova. Vi har stor respekt för Nuncio, men hur tråkigt vore det om alla la sig på rygg? Vi ska göra ett försök att utmana, och vill gärna köra i ledningen om vi kommer dit. Norskt huvudlag troligen så han håller sig lugn, och barfota runt om. Jänkarvagn.
Redén sugen på att tävla, det uppskattas! |
|
2015-11-14, 12:42 | #79 |
Avd 6
Tror mest på Fossens Bonus och därefter Total Value och Orakel Face. Klurar om Balero Maeras kan räck till. Vad tror ni ? |
|
2015-11-14, 12:45 | #80 |
Kan det vara en andelshäst med många delägare? Tänker på hur Rix-hästarna alltid blev löjligt nedspelade på vinnarspelet.......
|
|
2015-11-14, 12:54 | #81 |
Någon som vet vad spelvärde spikar i fjärde?
|
|
2015-11-14, 12:55 | #82 |
Jag lyssnar alltid på Vass eller Kass för att höra vad Huselius tycker. Han sätter bevisligen då och då något av sina 20 000 kronorssystem. Huselius hymlar inte med sina drag. Vem av oss kan ringa direkt till Björn Goop, Erik A, Örjan, Jorma, Ulf O, Nurmos, Untersteiner osv och få pålitlig info. Han ger mig mycket info, som jag kan överväga vid streckbesluten. Han representerar spelarna. Vass eller Kass kan dock med fördel undvara en del okunniga snacksaliga figurer.
Tidigare var Erik ofta med men inte på länge. Synd eftersom han representerar kuskarna. Han är den intelligentaste av alla kuskar, uttrycker sig välformulerat och ljuger inte. Dessutom har han glimten i ögat. Andra erfarna kuskar som Örjan och Ulf o tillför också massor av info. Björn har sitt eget enformiga Björnkollen, ett inslag med högst varierande kvalitet. Det beror på om Björn just läst V75-Guiden, Spelvärde eller annat tips. Eller om han själv ansträngt sig att studera programmet. atg.se på fredag em är det bästa informativa programmet inför V75. Det är inget jippo. Intervjuer med Walmann, Untersteiners, Veijo och andra seriösa tränare. Mer udda som Bergh, Tarzan, Ludde och den helt underbare Anders Brekke sätter färg inför besluten om streck. Konsten är att sålla. Idag har jag tagit till mig Huselius' egen häst Titan Lavec - ett fynd till 8 %. Telefonintervjun med Steen Juul har gjort att jag garderar Takethem och tidigt streckar Total Value. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Björnland (+10) |
|
2015-11-14, 12:57 | #83 | |
Citat:
|
||
2015-11-14, 12:59 | #84 | |
Citat:
|
||
2015-11-14, 13:08 | #85 |
Husse är det bästa som har hänt trav-tv! (tillsammans med Per Skoglund) Extremt kunnig och duktig och känner otroligt många aktiva inom sporten vilket gör att han kan bidra tidigt med mycket bra info. Att han ständigt bidrar med de bästa tipsen som en expert har kommit med i svensk trav-tv råder det inga tvivel runt. för Kristian! Hoppas han kommer vara aktiv i tv under många år!
|
|
2015-11-14, 13:33 | #86 |
Usain Henna spik. Jag tror på Oskar.
bokis29 (+5) |
|
2015-11-14, 13:42 | #87 |
SPELVÄRDE?
Någon som har spelvärdes idéer? Samt kan delge dessa.
|
|
2015-11-14, 13:44 | #88 |
Att hästen inte kan övernatta och lastades kl 6 i morse i Köpenhamn. Det blir lång resa. Samma sak 19/8 då det inte gick så bra (även om spår och motstånd då var värre). Senast han var så bra på Jägersro var resan bara över Öresundsbron.
Nästa skäl är att hästen är tämligen starttrög. Han måste runda Mr Vox och Global Patriot och sannolikt ett par till. Då krävs att alla batterier är fullt laddade. Lägg därtill att Jeppe Juul har dålig statistik på Valla. Ursäkta att det tog lång tid att svara - men jag var tvungen att sticka till Systemet och köpa öl inför tävlingarna. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Björnland (+10), bokis29 (+5), whaton (+100), SO (+5) Senast redigerad av mackpeter den 2015-11-14 klockan 13:46. |
|
2015-11-14, 14:12 | #89 |
Malla
Då va det bara att stänga av liven.
Alltså Malla måste ju vara en av de mest blicklösa travspelarn genom alla tider. Hur kan han ens få plats i rutan trodde han var borta för gott. 100% inkovoterad för att attrahera nysvenskar att spela på trav. Spyr! |
|
2015-11-14, 14:13 | #90 | |
Citat:
|
||
2015-11-14, 14:27 | #91 |
Banned
|
Nu är du väl lite orättvis? Jag vet att Malla har hittat en vinnare, en gång. Tror att det var i mars eller april 2013.....
|
2015-11-14, 14:30 | #92 | |
Citat:
Malla tillhör 80%- gruppen och är inte mer blicklös än så. Travspel beror tills stora delar av slump och det förstår inte Malla. Men vem gör det? Mvh Uffe |
||
2015-11-14, 14:41 | #93 |
Enligt mig så är det ENDA bra med nya sidan att man kan välja bort kommentatorerna. Klicka bara på V75 direkt i stället. Eller välj solvalla enbart.
|
|
2015-11-14, 14:49 | #94 | |
Citat:
|
||
2015-11-14, 14:52 | #95 | |
Då det inte gick så bra...Citat:
|
||
2015-11-14, 14:56 | #96 |
Mammas syster ger alltså lika mycket som vinnare hos atg nu som den gör på plats hos bet365. Känns som det kan vara värt en chansning till 35 gånger på vinnare och sju gånger på plats.
|
|
2015-11-14, 14:56 | #97 |
Mallas tips. Det här vad han tycker man ska använda 96 kr till. Lär väl knappast ge det tillbaka ens om det sitter.
TIPS V75 14 NOVEMBER 2015 SOLVALLA AVD HÄSTAR V75-1 2456 V75-2 7MELLBY DIAMANT V75-3 8DELICIOUS U.S. V75-4 1381012131415 V75-5 5NUNCIO V75-6 212 V75-7 247 192 rader x 0,50 kr = 96,00 kr |
|
2015-11-14, 15:01 | #99 |
Det blev en del pengar över för bolaget och jag tänkte till och det blev en rejäl flerkupong, kanske 50 sexor? Gissar att det är flerkuponger som gäller idag
Solvalla Lördag 2015-11-14 Start: 16:20 Inlämnat: 2015-11-14 14:48 Kostnad: 1 125,00 kr Avd Hästar Reserv 1 2 Takethem* (DK) 12, 10 2 6 7 9 10 12 5, 3 3 8 Delicious U.S. (US) 7, 10 4 1 8 14 13, 2 5 5 Nuncio (US) 4, 2 6 5 Victorious Star 12, 9 7 4 6 7 10, 12 Visa kvittodetaljer 1x5x1x3x1x1x3 = 45 rader 45x50x0.50 = 1 125,00 kr 8B44 3581 12F4 0818 |
|
2015-11-14, 15:10 | #100 |
V4-1
Startförbud: 7 INTEGRATED (startförbud 151114-151124 (orent trav)) 8 TRITON SISA (DK) (startförbud 151114-151124 (dålig prestation)) Bestraffningar: Redén Daniel, 1500 kr, avstängning 151128-151202, för trängning. Redén Daniel (Stand Bayou) för trängning mot nr 6 Croque, ca 130 meter kvar. |
|
2015-11-14, 15:28 | #101 |
Banned
|
Svårt att gå ifrån 8 Delicious U.S. Gillar intrycket på Flemmings 6 Quintessense i avdelning 2, om det är vältränat (som det brukar vara) så borde hon stå distans. 13 Grace From Above är en liten chansning, naturligtvis, men hon är vass ut och kanske kan nyttja springen?
V75 Inlämnat: 2015-11-14, 15:22 Solvalla Lördag 2015-11-14 Start: 16:20 Kostnad: 432,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 2, 4, 5, 10, 12 2: 6 3: 8 4: 13 5: 4, 5 6: 2, 3, 4, 5, 6, 9, 11, 12 7: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10, 12 6x1x1x1x2x8x9 = 864 rader. 864 x 1 x 0,50 kr = 432,00 kr. Totalt: 432,00 kr. |
2015-11-14, 15:32 | #102 |
Gör ett försök att fälla de stora favoriterna:
1,4,5 5,6,7,8,9,10 7,8,10 1,2,7,8,12,13,14,15 4,5 9 6 Valde mellan Usain Henna och Orakel som den roliga spiken sedan är det bara att hoppas att man valde rätt i sista avdelningen mellan Sauveur och Venkatesh.. Delicious är säkert klar också men man måste ju försöka gå för det! |
|
2015-11-14, 15:33 | #103 |
Total Value med skor. Känns inte positivt?
|
|
2015-11-14, 15:40 | #104 |
Kan man få se lite värmningar istället för att höra Mallas åsikter?
|
|
2015-11-14, 15:41 | #105 |
V4-2, Monté
Bestraffningar: Brunzell Jenny, 1500 kr, för olämpligt uppträdande. Leo Emilia, 1500 kr, för att ej ha hållit rakt spår på upploppet. Bestraffning: Brunzell Jenny (Yoggi Composite) för olämpligt uppträdande (Störande oljud under lopp). Segertiden 1.15,3 är nytt svenskt rekord för 4 åriga ston över distansen 2140 meter, monté. |
|
2015-11-14, 15:51 | #106 |
titan lavec såg riktigt laddad ut i uppvärmningen med ny utrustning, det osar gunga lång väg enligt mig
|
|
2015-11-14, 15:54 | #107 |
V4-3
Bestraffningar: Andersson Oskar J, 300 kr, för förseelse av ordningskaraktär. Bestraffning: Andersson Oskar J (Walle West) för förseelse av ordningskaraktär (stört pågående bilprovstart). |
|
2015-11-14, 15:55 | #108 |
skoryck på beverly bolevard känns intressant på mycket kapabel spurtare
|
|
2015-11-14, 15:56 | #109 |
Eventuell utdelning inför sista avdelningen
1 Chucky Mearas 39 465 kr 2 Scarlets Mirakel 10 214 kr 3 Mood Indigo Struken 4 Harry Ruda 160 422 kr 5 Loving You Deeply * 6 Donna Dixie 95 324 kr 7 Tjacko Zaz 64 483 kr 8 Perfect King * 9 Alan Wadd 31 902 kr 10 Trialogue 117 454 kr 11 Tougherthantherest 142 983 kr 12 Haraldinho Zon 149 487 kr * = Över 200 000 kr / Utdelning på 3 rätt |
|
2015-11-14, 15:57 | #110 |
|
|
2015-11-14, 16:00 | #111 |
|
|
2015-11-14, 16:04 | #112 |
Vilken kung Juul är!
|
|
2015-11-14, 16:08 | #113 |
|
|
2015-11-14, 16:11 | #114 |
Behöver jag strecka Orakel Face i sjätte?
|
|
2015-11-14, 16:15 | #116 |
|
|
2015-11-14, 16:17 | #117 |
|
|
2015-11-14, 16:18 | #118 |
Blir väl ingen hög utdelning idag? Två skrällar kanske: Thaiger Exclusive (formstall och häst i form), Legoholm Zon (andra gången barfota runt om och Kontio kanske får överta ledningen?)
Lycka till alla! |
|
2015-11-14, 16:22 | #119 |
Fan vad grymt av Oskar!!
Grattis för fan! Senast redigerad av Speedyearl den 2015-11-14 klockan 16:24. |
|
2015-11-14, 16:23 | #120 |
Grattis Oskar! Nu var det form igen.
|
|
2015-11-14, 16:23 | #122 |
hatten av till oskar
|
|
2015-11-14, 16:24 | #123 |
oj oj
bedste hest vandt helt klart..--
|
|
2015-11-14, 16:24 | #124 |
Grattis Oskar! Knäcka Take them från dödens..pisslätt också !
|
|
2015-11-14, 16:24 | #125 | |
Citat:
2015-11-14, 16:25 | #127 |
Grattis Oskar !
Vilket grymt ekipage |
|
2015-11-14, 16:25 | #128 |
Oskar hade klart för sig. Går bättre med häst sida vid sida
2015-11-14, 16:25 | #129 |
Lite trögt sista biten för Takethem. Trots kanonlopp jämfört med Usain Henna.
GRATTIS Oskar - vår sharpskollega! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+1) |
|
2015-11-14, 16:25 | #130 |
Snyggt Oskar!
|
|
2015-11-14, 16:25 | #131 |
Kan inte låta bli även om man inte ska använda tråden till hejarop o dylikt...
GRATTIS OSKAR DU ÄR BARA BÄST!!! hade flera på systemet men tack vare din optimism är man med hyggligt, tack för det oxå!!! |
|
2015-11-14, 16:25 | #132 |
den är ruggig Usain. Juul hade dock onödigt brott från start av nån anledning
|
|
2015-11-14, 16:26 | #133 |
Grattis Oskar!!!! Så jävla grym häst du har. Dödensexperten nr 1
|
|
2015-11-14, 16:26 | #134 |
Oskar Svanberg = Kung ! ,bra info som vanligt..Men att plocka ned Dansken från dödens...
Han vet exakt vad hästen kan och kör därefter ,imponerande. L |
|
2015-11-14, 16:26 | #136 |
Du var OTROLIGT bra idag Oskar.
ExtremtRik (+5) |
|
2015-11-14, 16:27 | #137 |
Låste loppet på 2,4
Vågade inte spika, och tror inte jag hade vågat det även om loppet körts om. |
|
2015-11-14, 16:27 | #138 |
Dagens försök blev rätt trist:
1: A: 2 B: 5,12 2: A: 12 B: 9,10 3: A: 8 4: A: 14 B: 8,9,12,15 5: A: 5 6: A: 12 B: 6,9 7: A: 4 B: 2,6,7 Minst 4 A. Hur f*n det kunde bli A på Jakobsson från bakspår vet jag inte men nu är det bara att hålla tummarna. Körde även en enkelrad med samtliga A x 100. |
|
2015-11-14, 16:29 | #140 |
Riktigt snygg styrning också, tur att han inte satte upp en proffskusk!
|
|
2015-11-14, 16:30 | #141 |
Tycker du borde vunnit lättare, dålig insats av kusk o häst
|
|
2015-11-14, 16:32 | #143 |
Vem/vad skrevs innan om vinnaren?Oskar Svanberg
Usain fick se sig nerspeedad i lördags. Jag var ju inne på att formen inte skulle vara på topp utan komma först nu på lördag med lopp i kroppen. Han såg inte hästen som kom en bit ut i banan, och känslan är att han är bättre häst mot häst än i ledningen. Det positiva med det, precis som Johnny Takter sa till mig efteråt, är att såvitt Usain anbelangar så vann han loppet. Jag hade såklart hoppats att vi kunde boosta igång formen lite mer, men sett till det upplägg vi hade kan jag inte begära mer. Dessutom vann ingen från ledningen i nåt av V75-avdelningarna efter heller, så jag är inte direkt orolig, hade vi varit i sista istället för första avdelningen är det möjligt att jag valt en annan taktik. Till nu på lördag har jag dock inga ursäkter om han inte är på topp, ja det går ju alltid att gnälla på banan förstås, en klassiker. Men han har följt planen vi haft sen senaste starten så jag känner mig trygg i upplägget. Jag har heller inget att gnälla på i sista jobbet idag, torsdag. Tyckte det var ungefär så mkt jag kunde ta med utan att kapa hela tråden. Skrivit lite mer på www.oskarsvanberg.se om vad jag tror om vinstchans och lite så. Thomas ”Ögat” Öhman V75-1: Bästa spiken 2 Takethem är en kanon som inte möter det allra värsta motståndet och jag ser honom som omgångens bästa spik. För den som vill strecka flera, rekommenderar jag främst 4 Usain Henna som inte passade på den kletiga innerspåret i lördags. Michel 65, kuskintervjuer 4 Usain Henna (Oskar Svanberg) har mest tagit det lugnt sedan i lördags. Kändes väldigt fräsch och fin i loppet, men jag visste att han inte skulle vara i absolut toppform. Tror att han är det till den här gången. Det var så planen var från början. Trevligt läge och i form nu. Det kan bli bra, säger Oskar. |
|
2015-11-14, 16:34 | #145 |
Var nog en och annan flerbong som rök där
|
|
2015-11-14, 16:34 | #146 | |
Banned
|
Citat:
Men det där var en häftig insats. Nu spikar jag Oskar nästa gång....! |
|
2015-11-14, 16:35 | #147 |
Jag var helt inställd på att spika dansken, men efter att jag såg värmningen på Usain var jag tvungen att låsa på två hästar.
|
|
2015-11-14, 16:36 | #148 |
Vinna eller försvinna för Lavec i nästa. Blev min chansspik idag med tanke på all plusbetoning och alla förändringar.
|
|
2015-11-14, 16:41 | #149 |
|
|
2015-11-14, 16:43 | #150 |
|
|
2015-11-14, 16:45 | #151 |
Lavec var ju inte så nära galopp nån gång förutom hela tiden typ.
|
|
2015-11-14, 16:45 | #153 |
Lavec kommer inte med på mitt system i framtiden igen i alla fall. Vilken besvikelse. Ännu ett bevis på att man aldrig ska lyssna på allas skrik. De enda gångerna jag gör det, så torskar jag ett lopp.
|
|
2015-11-14, 16:46 | #154 |
|
|
2015-11-14, 16:48 | #155 |
Vackert Björn
2015-11-14, 16:49 | #156 |
Det här var en riktig kuskseger av Björn. Han körde i rätt ögonblick. Örjan fastnade för länge i trög rygg på Titan Lavec. Rätt av Björn - fel av Örjan.
|
|
2015-11-14, 16:50 | #157 |
Guest
|
Lavecen var bara någons påhitt att den skulle ha chans... CHANSLÖS var den!
|
2015-11-14, 16:51 | #158 |
|
|
2015-11-14, 16:52 | #159 |
|
|
2015-11-14, 16:52 | #160 |
Huselius hajpade rätt hårt på den också med alla ändringar i vass eller kass.
|
|
2015-11-14, 16:52 | #161 |
V75-2
Vem/vad skrevs innan om vinnaren? Thomas ”Ögat” ÖhmanV75-2: Spetsvinner? 6 Quintessense var bra senast och skulle hon komma till spets igen blir hon svårfångad. 7 Mellby Diamant är under utveckling och måste räknas. 9 Global Respons gillar jag skarpt. Han har ett bra läge och körs av Björn Goop denna gång vilket kan ge lite extra snurr i slutstriden. 8 Ågårds Mats har ett tufft utgångsläge och kommer att bli bortglömd men, jag vill ha med honom på min kupong då han har fina fartresurser. 12 Salong vann på bra sätt senast och blir allt bättre och han kan vinna om det blir tempo. Michel 65, kuskintervjuer 9 Global Respons (Björn Goop) gjorde det okej i lördags. Utan att för den sakens skull vara något extra. Men han gick klart god¬-känt i alla fall. Jag hoppas att det kan vara positivt med täta starter nu. Då kan han piggna till lite. Kommer gå med jänkarvagn nu. Gick med vanlig sulky senast. Så får vi se hur långt det räcker, säger Stefan Persson. TravtjänstenVi gillar 9 Global Respons och hoppas denne får revansch på favoriten. Man utmanade ifrån dödens näst senast utan att ta sig förbi och gick bra i lördags på Eskils, men till skillnad ifrån senast så blir det nu jänkarvagnen på igen och att det är BG upp ser vi som stort plus och man har bra chans krossa rubbet. tvablaa2: Lutar åt spik på Global Respons med Goop och intressanta ändringar i utrustning. Har dock respekt för 10 efter vad Huselius sa. Hade gärna även haft med 3 som flög fram senast och 5 som gör det bra varje gång. |
|
2015-11-14, 16:54 | #162 |
Prata man med Stefan Persson så sa han kuskförstärkt )
2015-11-14, 16:57 | #163 |
Guest
|
Såklart att de spelade på Goop från första början och fick er andra och spika Titan Lavec. Lita inte på andra spelare.
|
2015-11-14, 17:00 | #164 |
Tycker det var märkligt tyst om Global Respons i förhandssnacken. Hets på en massa chanslösa hästar istället. Hur fan Quintessense och Mellby Diamant drog så mycket spel på sig begriper jag inte.
|
|
2015-11-14, 17:01 | #165 |
fint med fler bon
14-NOV-2015
Løb 5 SOLVALLA 50 Kr. V75 AFD 1 4 AFD 2 6 AFD 3 9 AFD 4 14 AFD 5 5 AFD 6 5 AFD 7 4,7 100,00 Kr. 2 SPIL TOTAL 100,00 Kr. 14-NOV-2015 16:02:00 5012DCEC5E1C |
|
2015-11-14, 17:08 | #166 |
Det är fantastiskt att en sådan liten skithäst kan vara så bra.
|
|
2015-11-14, 17:08 | #167 |
Dagens klaraste, hade räckt om dom kört det här loppet på pappret istället.
|
|
2015-11-14, 17:09 | #169 |
Guest
|
Fan vad fin häst Delicious U.S. är! Helt överlägsen igen...
|
2015-11-14, 17:14 | #170 |
Banned
|
Så, dags att fylla på spelkassan lite.
Bara sju hästar på start, springband etc. så hoppas jag att det blir lite svårt att stå emot till slut. Minst 10 ggr insatsen ger den här tvillingen. TVILLING Inlämnat: 2015-11-14, 17:10 Solvalla Lopp 8 Lördag 2015-11-14 Start: 17:27 Kostnad: 400,00 kr Vadet gäller startnummer Hästar 8, 12, 14, 15 Utgångshästar 13 4 x 100,00 kr = 400,00 kr. Totalt: 400,00 kr. Lycka till! |
2015-11-14, 17:15 | #171 |
|
|
2015-11-14, 17:15 | #172 |
Vem/vad skrevs innan om vinnaren?
Thomas ”Ögat” Öhman 8 Delicious U.S. har varit enorm i år och blir naturligtvis svårslagen i guldfinalen. Jag gör ändå ett försök att fälla henne då hon haft otur i spårlottningen och dessutom ryktas det att hon skall gå med skor. Ett kul motbud är 3 Mind Your Face som senast visade att han duger i guld. Även 7 Quid Pro Quo skall med då han bör gå framåt av senaste loppet. 9 Volstead har fart som duger och han skall med om man garderar den stora favoriten. 4 Oliver Kronos gynnas om det blir överpace. Michel 65, kuskintervjuer 8 Delicious U.S. (Örjan Kihlström) behöver ingen närmare beskrivning eller förklaring. Hon har fått ett dåligt spår, men det är inte första gången. Allt verkar bara bra i rutinjobben. Hon kommer göra ett bra lopp den här gången också. Det behövs mycket tur från de där spåren men normalt sett vinner hon, säger Pär Pergenius hos Daniel Redén. tvablaa Är lockad att gardera pga. skor på och läge. Men att den nu blivit nedstruken kanske förändrar det. Samt att Arazi Boko som väl tar spets endast släpper till favoriten. 3,4,9,10 min garderingsstreck annars. |
|
2015-11-14, 17:21 | #173 |
Jaha då vill vi ha dunderskräll. 12, 9 eller 5 tack
|
|
2015-11-14, 17:30 | #174 |
Banned
|
Helvete....där Kim prickade perfekt...vad ska Grundman där att göra? Åk hem istället..
|
2015-11-14, 17:33 | #175 |
|
|
2015-11-14, 17:36 | #176 |
Ska ut och straffhora mig själv på gatan för att jag tar med klåparen Kim Eriksson före Peter Untersteiner. Att man aldrig aldrig aldrig lär sig...
|
|
2015-11-14, 17:36 | #177 |
Bästa hästen Felicia med sämsta spåret överlägsen. Härligt bortglömd.
|
|
2015-11-14, 17:38 | #178 |
Banned
|
|
2015-11-14, 17:39 | #179 |
Vad hände med Stepping for Money?
|
|
2015-11-14, 17:39 | #180 |
Två galopperande, nummer 7 och 8 på ramen men inte 15 :/
Untersteiner har bra form. |
|
2015-11-14, 17:40 | #181 |
Hittills har jag med hästarna på ramen, men däremot så håller inte U-förutsättningarna. Första starten så såg det bra ut för Erik, i omstarten så blev det sämre.
|
|
2015-11-14, 17:41 | #182 |
Banned
|
|
2015-11-14, 17:41 | #183 |
|
|
2015-11-14, 17:44 | #184 |
Michel 65, kuskintervjuer 15 Felicia V.E. (Peter Untersteiner) var grym senast. Gick utanpå ledaren och pullade rätt hårt. Var bra gjort att orka ända hem. Ser svårt ut nu. Ska mycket till för att vinna här¬ifrån men hästen är i toppform, säger Peter. Travnet 15 Felicia V.E. är kanske bästa hästen i fältet, men hon har också fått sämsta läget av alla och har en jobbig uppgift framför sig. Inte chanslös ändå, men bara en av många. |
|
2015-11-14, 17:49 | #185 |
Alltid lika kul att få se Nuncio på banan.
|
|
2015-11-14, 17:52 | #186 |
|
|
2015-11-14, 17:52 | #187 |
Och så sitter jag med spik på daley lovin nu...
|
|
2015-11-14, 17:54 | #188 |
Trav-tv ska vara intressant. Vilka ska vara med i Prix d´amerique Vilka är bubblare?? Nästa vecka tar vi vilka som ska vara med i Elitloppet.
|
|
2015-11-14, 17:56 | #189 |
Fan vad jag älskar den där hästen. Så jävla fin
|
|
2015-11-14, 17:56 | #190 |
Jag tycker att Nuncio ska få en paus nu och laddas mot Paris.
|
|
2015-11-14, 17:57 | #191 |
Banned
|
Hade det inte varit bättre att ha haft Nuncio utanpå sig istället för att försöka knäcka honom från dödens? Första gången jag sett Takter "förstöra" för Adielsson....
|
2015-11-14, 17:57 | #193 |
kunde inte daley få vinna det, så fin..
|
|
2015-11-14, 17:57 | #194 |
Erik körde ett perfekt lopp och tog det lugnt medan Tarzan fick öppna i 08-fart i tredjespår, men Nuncio är ju bara överlägsen.
|
|
2015-11-14, 17:58 | #195 |
Inga startförbud eller bestraffningar inom V75 (1-4) så här långt.
|
|
2015-11-14, 18:00 | #196 |
Körde perfekt? Erik hade en uppgift och det var att komma för Nuncio till spets. Det misslyckades han med.
|
|
2015-11-14, 18:00 | #197 |
Odugliga kommentatorer låter som att man borde diska Nuncio istället för att hylla denna härliga häst. PdA nästa!
|
|
2015-11-14, 18:00 | #198 |
|
|
2015-11-14, 18:03 | #199 |
|
|
2015-11-14, 18:04 | #200 |
|
|
2015-11-14, 18:05 | #201 |
Thomas ”Ögat” Öhman V75-5: Spelar på minus 5 Nuncio visade i söndags att förlusten i starten innan var ett olycksfall i arbetet. Nu är det täta starter vilket kan vara både minus och plus. Jag spelar på minus och garderar, i hopp om att vinna stort. Mitt främsta motbud är 4 Daley Lovin som med tiden kommer att bli en elithäst. Skulle han få bestämma lite i täten måste Nuncio vara på topp för att ta sig förbi. Skrällen är 2 Exodus Hanover som jag gillar skarpt. Michel 65, kuskintervjuer 5 Nuncio (Stefan Melander) visade i söndags att han är bland av de bättre i världen. Klart att han ska vara med där framme. Om det fanns frågetecken inför starten i söndags finns det inga nu. Tycker verkligen det är en toppchans. Balansen vågar jag inte svara på nu. Skulle tro att det blir samma nu när han var så fin, säger Marcus Schön. TravnetVärldsstjärnan 5 Nuncio dyker upp igen efter sin snygga seger i söndags och självklart blir han storfavorit. Efter den oväntade förlusten näst senast så var han förbättrad med can’t see back-huvudlag och barfota fram och vann till slut ganska enkelt Breeders’ Crown-finalen från dödens. Nu blir det väldigt täta starter och det går ju inte att jämföra med att starta två gånger samma dag som jag läste någonstans, men känslan är att Nuncio är en häst som inte känner efter så mycket och han kan nog vara gynnad av det. Säker kan man inte vara men jag räknar med en bra insats av Nunico. Trots det spikar jag emot och lämnar 4 Daley Lovin ensam på systemet. StankarnNuncio är solklar favorit i V75:5. Annat var det den 5/8, då var Daley Lovin faktiskt mer spelad än favoriten. Bara 6 hästar den gången. Och Nuncios slutvarv senast var en sekund långsammare än vid det tillfället. Nu kanske Tarzan trycker av från start och sitter i spets efter 300 meter, men om det inte är fallet. Ja, det skiljde inte så mycket mellan dem i det loppet. TvablaaDenna favoriten kändes starkare än i Guld innan nedstrykningen. Men nu vet jag inte. Tror att Erik släpper ändå och då är det väl över. Fast som någon sa verkar Nuncio bli lat ibland. 4 är förstastrecket vid gardering, därefter 10 som såg ruggig ut senast och 3 som det väl måste lossna för någon gång. |
|
2015-11-14, 18:07 | #202 |
Helt otroligt vilken cool häst; står alldeles stilla efter en sådan genomkörare medan han fotograferas.
|
|
2015-11-14, 18:08 | #203 |
Banned
|
Otroligt, vinnarspelet på Victorius Star ger lika mycket som tvilling mot Fossens Bonus.
|
2015-11-14, 18:09 | #204 |
Tung öpppning o det är inte många som tål det, sen får han ju dock gå på innerspår resten av loppet medans daley då går i andra spår hela loppet. Vet int e var det gick på varvet men ingen av dem tröttnar ju tills slut.
|
|
2015-11-14, 18:10 | #205 |
08-tid första 500 och 11-tid på varvet i spåren.
|
|
2015-11-14, 18:14 | #206 |
Genom att inte komma före ger han liksom bort loppet. Och ja, det var inte fel att fundera över hur Nuncio bryter ut.
|
|
2015-11-14, 18:15 | #207 |
Jo två grymma hästar o hade varit intressant att se daley i ledning o nuncio på utsdian som sist de möttes då hade det nog varit aningen jämnare i målisst är Nuncio bättre än daley lovin men hävdar fortfarande att daley bara är snäppet efter.
|
|
2015-11-14, 18:16 | #208 |
Borde varit solklar diskning på Melander. Han spårade ju över till Eriks spår flera gånger, Erik fick släppa efter o flytta på sig bägge gånger. Riktigt dåligt om det inte blir någon bestraffning.
|
|
2015-11-14, 18:17 | #209 |
|
|
2015-11-14, 18:19 | #210 | |
Citat:
Oscarsson Jim, 4000 kr, felaktigt bruk av körspö. |
||
2015-11-14, 18:19 | #211 |
|
|
2015-11-14, 18:20 | #212 |
böter lär det bli. diska hade varit ormligt då daley knappt blir störd alls o förlorar hur som
|
|
2015-11-14, 18:21 | #214 | |
Citat:
Inte omöjligt att resultatet sett annorlunda ut om erik bara hade fått fortsätta trycka. Nåväl, det får vi aldrig veta, men fina prestationer av bägge |
||
2015-11-14, 18:23 | #215 |
Banned
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 19213Robfri Expertrekar Stats: 72 - 87 - 1 ROI: 115.50% Vinstprocent: 45.28% |
Nästan 9 ggr på Adrian, jovars. Okörd i mål dessutom.
|
2015-11-14, 18:24 | #216 |
Nej det är klart, men svårt att avgöra ändå. Man såg tydligt att Erik fick släppa efter bägge gångerna på upploppet, det kan ställa om prestationen och hästen fick därför inte gå som han skulle på upploppet
|
|
2015-11-14, 18:24 | #217 |
|
|
2015-11-14, 18:25 | #218 |
Lätt vunnet av Oracle Face. Adrian kör riktigt bra. Mina U-hästar är dock helt körda.
|
|
2015-11-14, 18:26 | #219 |
Varför satt Goop kvar med urstarke Tack Wee? Hästen går ju alltid in i mål så det är väl bara att runda dödens
|
|
2015-11-14, 18:26 | #220 |
Torskar 7:an på att jag inte tar med Felicia. Blir inga stora pengar ändå men jävligt jävligt klantigt...
|
|
2015-11-14, 18:27 | #221 |
|
|
2015-11-14, 18:28 | #222 |
helt tokigt val för en gångs skull av björn, trodde väl att total value skulle hålla betydligt bättre vilket den också borde gjort. måste varit fel på den
|
|
2015-11-14, 18:30 | #223 |
Orimligt högt värde på V7..
|
|
2015-11-14, 18:30 | #224 |
Nu avslutar nog Sauveur. Såg fin ut på banan, men det går ju inte att spela.
|
|
2015-11-14, 18:31 | #225 | |
Citat:
Travnet9 Orakel Face har galopperat mycket på slutet, men såg väldigt laddad ut utvändigt ledaren i sista sväng senast och hade blivit svårslagen utan galoppen. Han gick med skor då och blev rullig i kurvan enligt Kolgjini och nu kör man barfota runt om som tidigare. Kul skrällbud och ett givet streck. Michel 65, kuskintervjuer9 Orakel Face (Adrian Kolgjini) felade bort segern senast. Blev rullig genom den sista svängen. Hade vunnit annars. Är ute i sin rätta klass nu och jag blir inte helt förvånad om han bjuder upp till strid. Joggade i tisdags och var fräsch och fin. Det blir barfota bak. Om han sköter sig nu ska han ha en bra chans helt enkelt, säger Lutfi Kolgjini. Tvablaa6: Har varit inne på 6 hela veckan och är den som näst senast så bara vinner den tror jag. Men mkt snack om 9 och då det lär bli tempo så borde den komma in i loppet. Men det gynna förstås också 11 och 12. Lugauers blev jag inte så imponerad av senast och jag tycker hans brukar vara sämre utanför Jägers. Skrällbudet är 3. |
||
2015-11-14, 18:32 | #226 |
V75
Eventuell utdelning inför sista avdelningen 1 Long Night 75 275 kr 2 Usain Swing 39 312 kr 3 Speed Delicious 37 872 kr 4 Sauveur 2 474 kr 5 Ocean Kronos 168 378 kr 6 Venkatesh 4 444 kr 7 Shadow Woodland 7 739 kr 8 Sir Ratzeputz * 9 Gimeheaven Sisu * 10 Huge Star 55 810 kr 11 Ja El Tomcat * 12 Ni Talar Bra Latin 26 434 kr * = Över 200 000 kr / Jackpot |
|
2015-11-14, 18:32 | #227 |
Testar en tvilling: 3-4.
Dalle82 (+10) |
|
2015-11-14, 18:32 | #228 | |
Citat:
|
||
2015-11-14, 18:33 | #229 |
V5
Eventuell utdelning inför sista avdelningen 1 Long Night 5 868 kr 2 Usain Swing 3 095 kr 3 Speed Delicious 4 130 kr 4 Sauveur 315 kr 5 Ocean Kronos 13 335 kr 6 Venkatesh 602 kr 7 Shadow Woodland 750 kr 8 Sir Ratzeputz 12 681 kr 9 Gimeheaven Sisu 22 568 kr 10 Huge Star 3 311 kr 11 Ja El Tomcat 11 264 kr 12 Ni Talar Bra Latin 2 124 kr |
|
2015-11-14, 18:34 | #230 |
|
|
2015-11-14, 18:37 | #231 |
Jag får hoppas på min spik Sauveur nu då! 2500:- tillbaka på VM tipset är faktiskt en bra återbetalning med ca 25 gånger insatsen.
|
|
2015-11-14, 18:38 | #232 |
Konstigt val oavsett, finns inte att luckan kommer även om Total håller bättre. Förstår inte meningen med att köra preparé i en final.
|
|
2015-11-14, 18:38 | #233 |
Sitter med 2,4,6 och 7 på V75. Får hoppas på Usain Swing, som äntligen fått ett bra spår.
|
|
2015-11-14, 18:39 | #234 |
Har inte tillgång till "Spelvärdes" info. Men det som jag klarar av att hitta o jämföra är att Öfvermans har chans på 7:an genom spik på Saveur.
macpeter har större chans med 2,4,6,7 i sista avdelningen. |
|
2015-11-14, 18:41 | #235 |
|
|
2015-11-14, 18:46 | #236 |
En väntad vinnare i sista, men också en strålande insats! Fina lopp idag, men fel U-hästar.
|
|
2015-11-14, 18:47 | #237 |
Grattis mackpeter!!!!!!
1) 1,2,4,5,12 r10-9 (1 snabb ut. Erik kan hålla ledningen och rinna undan. Bortglömd 7 %are. 2 var enorm på Jägers senast. Han är ingen övernattare och står nu i hästbussen från Köpenhamn sedan kl 6 i morse. Samma sak gäller 6 i V75-6. Juuls statistik på Valla är dålig. Favoriten är trög från start och skall garderas. 4 är inte så snabb ut. Toppad till detta lopp. Vi håller tummarna för vår sharpskollega Oskar! 5 utmanar 1 om ledningen. Kan gå. 12 skall inte kunna runda alla från spår 12. Björn varnade kraftig för Diamond senast på Örebro, då han svepte fältet och vann lätt hårt vinnarspelad till 7,70. Björn låter optimist inför dagens uppgift. 2) 6,7,9,10,12 r3-5 (klarar stoet 6 distansen? 7 lovande treåring. 9 kuskförstärkt. 10 går med helstängt och ägs av formstarke Huselius. 12 bäst häst och kusk. 3) 8 r7-10 (detta fenomen kan inte förlora mot sånt här motstånd. SoS) 4) 1,3,8,10,14,15 r12-13 (1 leder hela vägen? 3 kraftigt kuskförstärkt. 8 strong comeback på Åby och dagens skrik. 10 vinner ofta och har tjänat 480' i år. 14 bf bak flyger från springspår med springband och elitpilot Erik. 15 bästa hästen från sämsta spåret) 5) 5 r4-6 (en av världens bästa hästar slår sina kullkamrater alla dar i veckan) 6) 4,5,6,9,12 r11-3 (den som går kort tar 5,6,12. Här kan det skrälla) 7) 2,4,6,7 r3-12 (2 har äntligen fått bra spår. 4 berättigad favorit. 6 hushållar bättre med krafterna och vinner ofta. 7 tar ledningen men får tryck av 4) Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+5) |
|
2015-11-14, 18:47 | #238 |
V75
Inlämnat: 2015-11-14, 16:03 Solvalla Lördag 2015-11-14 Start: 16:20 Kostnad: 80,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 4, 5, 12 2: 5, 6, 7, 9, 12 3: 8 4: 1, 8, 14, 15 5: 4, 5 6: 9 7: 4 4x5x1x4x2x1x1 = 160 rader. 160 x 1 x 0,50 kr = 80,00 kr. Totalt: 80,00 kr. Surt att det inte var VM-kupongen som fick 7 rätt.. |
|
2015-11-14, 18:49 | #239 |
Öfvermans
V75 500:- 1. 1-2-3-4-5-9-10-12 r.11-8 2. 9 Global Respons r.7-10 3. 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10 r.8-10 4. 1-2-3-4-7-8-10-13-14-15 r.12-5 5. 4-5-10 r.2-3 6. 2-6-9-12 r.5-4 7. 4 Saveur r.7-6 |
|
2015-11-14, 18:49 | #240 |
Banned
|
Åke Lindblom. Vilken fantastisk kuse du har. All lycka till i framtiden. Det här är nog det värsta du har haft i träning....
|
2015-11-14, 18:54 | #242 |
Travnet Silverfinalen och härlige 4 Sauveur blir klar favorit. Han gör topplopp i stort sett varje gång och var riktigt bra senast när han krossade Ni Talar Bra Latin från dödens och vann lätt på hemmaplan. Bra läge och lämpligt motstånd gör att han har mycket god segerchans igen, men han får sällan något gratis ändå och av hans sex senaste starter över medeldistans har det bara blivit en seger. Kommer Lindblom lite på vingel kan det bli långt fram till täten och jag vill inte spika. Utgångshäst får räcka och spik på en av tre lappar. Michel 65, kuskintervjuer 4 Sauveur (Åke Lindblom) gick på rakbanan i onsdags och allt var bra. Det känns bara positivt faktiskt. Han är pigg och glad. Vi kör barfota bak som vanligt och samma utrustning. Bra läge ”in the middle”. Det är klart att det ser ut som en bra chans. Ingenting tyder på att formen är på väg någon annanstans. Visst är det så att han redan egentligen är en guldhäst, säger Ulrika Lindblom. Tvablaa 7: Kan inte bestämma mig. Sauveur är bäst men känns som det kan bli fel för den samt att den väl inte gynnas av distansen. Gillar 7 men hade nog varit bättre med sprint. 7 är grym men kan väl inte vara någon slump att den vunnit varannan 10 starter i rad? 3 är skrällbudet. Har svårt se ngn annan än dessa fyra vinna. Thomas ”Ögat” ÖhmanV75-7: Två streck räcker 4 Sauveur är en kanon som tål att göra jobbet själv. Slipper han alltför dryga spår så vinner han, men skulle det häxa det minsta tror jag att en felfri 6 Venkatesh kan blåsa förbi honom till slut. Jag ser ingen annan att strecka och stänger därför den avslutande avdelningen på två streck. |
|
2015-11-14, 18:55 | #243 |
2903:- tillbaka blev det Kul att det var mitt lilla VM system som sattes också. Skål alla travvänner
|
|
2015-11-14, 18:56 | #244 |
Utdelning7 rätt
2 474 kr Utdelning6 rätt 39 kr Utdelning5 rätt Jackpot |
|
2015-11-14, 18:56 | #245 |
|
|
2015-11-14, 19:09 | #246 |
Härlig sport idag som avslutning på höstsäsongen. Nu börjar den trista och sportsligt mediokra vinterperioden för travet i Sverige.
Ser två stora förlorare idag. 1. Spelarkollektivet som med den väntade jackpoten "skänkte" en massa miljoner till travet i Norge nästa helg. Norrmännen som då är med tackar och bugar så klart. 2. Norrlandstravet som verkligen åter visade att dom spelar i lingonserien. Två av försöksomgångarna i detta meeting kördes i Norrland men inte en enda norrlandstränad häst var ens nära att hävda sig i någon av finalerna. Nu går flyttlasset söderut för Bergh och Norrland tappar i stort sett alla bra hästar (Båth har väl sina dugliga hästar på Stockholmsfilialen nu). Man mår illa av att se tävlingsprogrammet för nästa år där Norrlandstravet trots detta får ännu mer tävlingar nästa år. Bl a flyttas en V75a från Jägersro till Dannero. Inte konstigt att sådana som Lutfi Kolgjini snart ger upp travet i Sverige med sådana beslutsfattare inom travsporten. Nästa lördag Bjerke. Jackpoten gör att den svenska omsättningen även då blir hög trots mycket norska hästar och usel spelinformation (balansinfon går t ex aldrig att lita på i Norge). Det är dock uttagningar till nästa finalmeeting som körs i Norge så dom som vinner kvalificerar sig till finalerna under julhelgen. Lördagen efter V75 med svensk uppfödningslöpning på Jägersro vilket blir sista V75 omgången på mycket länge där det tillåts att tävla barfota med hästarna. Det kommer bli mycket drastiskt är känslan. Om man tittar på hur det såg ut idag. Avd 1: Alla hästar tävlade barfota 2: 8 av 10 hästar tävlade barfota 3: 8 av 9 hästar tävlade barfota 4: 11 av 14 hästar tävlade barfota 5: 9 av 11 hästar tävlade barfota 6: 8 av 12 hästar tävlade barfota 7: 11 av 12 hästar tävlade barfota 6 av 7 vinnare tävlade barfota, varav 5 barfota runt om, så alla kan ju inse vilka enormt ändrade förutsättningar det blir i december när alla hästar måste tävla med skor. Det kommer troligen spelmässigt att bli intressant de första veckorna (ändrad balans från barfota till skor på många hästar) men sedan spelmässigt enormt ointressant hela januari och februari. Dels för att många fler än vanligt ställs av med barfotaförbudet och dels för att hästarna som startar vecka efter vecka kommer tävla med exakt samma balanser på hovarna (möjligtvis att det kan skilja på brodd och icke brodd). Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Emeffeff (+10) |
|
2015-11-14, 19:35 | #247 | |
Citat:
Mycket gnäll på barfotaförbudet men jag gillar det. Tydlig struktur för oss spelare, förra vintern var ju katastrof. Dessutom förstår jag inte varför tränarna och ägarna gnäller, blir ju galet mycket sämre konkurrens om nu alla ska "ställa av" hästarna men ändå lika mycket pengar att köra om. Jag hade tävlat så in i helvete med mina hästar iaf. Senast redigerad av AndyMart den 2015-11-14 klockan 19:37. |
||
2015-11-14, 20:31 | #248 |
Stort, stort grattis Oskar!!! Grymta att plocka ner dansken från dödens! En sjujäkla häst du har!
|
|
2015-11-14, 20:32 | #249 | |
Citat:
hammering (+4) Senast redigerad av mocka den 2015-11-14 klockan 20:36. |
||
2015-11-14, 20:47 | #250 |
Personligt |
|
2015-11-14, 21:03 | #251 |
Konstaterar åter en gång att jag borde hållit mig till förmiddagens system där Global Respons och Orakel Face var A-hästar. Fast hade ändå inte med Usain Henna, trodde helt enkelt inte den skulle räcka. Hatten av för Oskar, fantastisk insats.
Får samtidigt tacka Elwiz för tipset om Bet365 och platsoddsen. Där var jag stekhet och så sjukt nära en platsfyrling á 135 ggr: Mr Vox-Thaiger Exclusive-Arazi Boko-Usain Swing. Den sistnämnde blev ju fyra, avslagen på linjen.. Också oklart varför ja bara lirade vinnare och inte plats på Maxmara som var mitt främsta skrällbud idag. Bör väl ha gett iaf. 5 ggr på plats. Nu satt dubblarna och tripplarna ovan och det blev ett netto på dryga 300%. Och fick blodad tand på Bet365...:-) Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
elwiz (+5) |
|
2015-11-14, 21:08 | #252 |
Får också konstatera att Sjödén har sina ljusa stunder även om han precis som jag missbedömde Usain Hennas kapacitet:
Förra veckan nådde tre storfavoriter ledningen. Alvena Pele var trött och slagen redan i sista sväng. Omgångens allra största favorit, Only One Winner, höll bättre till ett fjärdepris. Båda dessa tävlade över kort distans. Den tredje favoriten som gick i spets var 4 Usain Henna. Som tvåa svarade han för den med marginal starkaste prestationen av någon spetshäst den dagen. Tänk på att det var lång distans också, och ett helt varv extra på det jobbiga spåret…! Normalt dissar man hästar som ger sig i ledningen, men inte den här gången. Usain spelas i nästa start! Här finns två som är för tuffa. |
|
2015-11-15, 08:17 | #253 |
Många testar Frankrike vad jag har hört,och kanske man lägger sinna spel där istället när travet känns iskallt i Sverige just nu.
2015-11-15, 08:31 | #254 |
Tycker vi skall ha en koll på V75 omsättningen om den verkligen når 80 miljoner under vintern då det är jackpot.När vi får barfotaförbud så drar nog många för att spela det kan bli en stor effekt för atg som spelbolag även om det inte märks till en början.
Kommer bli otroligt svårt att vinna på Bet365 och Unibet men på våren tar vi dom igen.
2015-11-15, 10:33 | #255 | |
Citat:
Varför skulle det bli svårare att vinna under vintern? Är du påläst nu så kommer du ju ha rätt lätt för att sätta in hästarna i konkurrensen och inte chockas av något sent skoryck. |
||
2015-11-15, 10:45 | #256 | |
Citat:
|
||
2015-11-15, 11:10 | #257 | |
Citat:
Spelet i vinter blir ointressant mest för att loppen troligen med barfotaförbudet blir ännu sämre och tunnare än förra vintern då det var usel V75 utdelning vecka efter vecka. Det kommer vara oerhört mycket rena utfyllnadshästar i loppen är min gissning. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Spiken64 (+5) |
||
2015-11-15, 11:18 | #258 |
Har väl nästa aldrig blivit chockad av sena skoryck när det vankas spelstopp många av dom håller löftet förutom några få undantag.
2015-11-15, 11:18 | #259 | |
Citat:
Om du inte kan hitta skrällar utan att de genomför någon typ av utrustningsförändring blir jag förvånad, trodde du var mer påläst än bara kollade skoryck och jänkarvagn. |
||
2015-11-15, 11:22 | #260 |
Men skoryck är väl ändå mer plus än jänkarvagn Andy?
2015-11-15, 13:44 | #261 | |
Citat:
Sen kan man till viss del få försprång med sena analyser av insatsfördelningen. Det bryr sig inte många om trots att det handlar om poolspel, dvs att dina möjligheter att vinna handlar helt om att inte spela som dina motspelare |
||
2015-11-15, 13:47 | #262 | |
Citat:
Första barfota + bike kan gå från 5 till 20 %, en som gått bra i skymundan och som står på tur för seger går från typ 5 till 7-8 %, så är man bara påläst finns det visst intressanta drag att hitta. |
||
2015-11-15, 21:16 | #263 |
Tack för supporten här på sidan.
Uppskattas. Fortsatt lycka till. Försöker lägga upp nåt även nästa gång jag har häst på V7, kanske Jägers. Fritt fram att kapa från min hemsida annars. Varit ett par som hört av sig och velat vara med på häst, jättekul. Lite extra bra info kommer till dom med sms efter värmningar. |
|
2015-11-15, 21:31 | #264 | |
Citat:
Ja tack, ner med Usain på min hemmabana när man är på plats och bjud på show |
||
|