|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2015-11-08, 12:14 | #1 |
Atg live via apple tv
Köpte nyligen en ny modern samsung smart tv. Det finns färdiga appar till det mesta men atg har inte någon och det fungerar inte heller att använda den inbyggda webbläsaren i tvn pga flashproblem.
Om man däremot har en iphone och investerar i en apple tv (kostar ca 700 kr) så funkar det utmärkt att använda airplay funktionen i apples iphone eller ipad. Då skickas atg live sändningen direkt till tvn och måste säga att det är en fröjd att se direktsändningen där just nu jämfört med den hackande sändingen via datorn. Det krävs en bra tv, en iphone eller ipad, en apple tv och bra wifi hemma. Då är det överlägset alla andra sätt att kolla atg live på även om jag bara testat lite igår och idag. När man ska spela är det enkelt att växla från sändningen till atgs spelfönster. Allt styrs via telefonen eller paddan. |
|
2015-11-08, 12:48 | #2 | |
Citat:
|
||
2015-11-08, 12:56 | #3 |
Crome crome
Men min sändning hackar inte störande mkt, mycket bättre i höst än tidigare, då jag ibland tom tvingades starta om datorn helt MEN jag måste köra Crome inte IE, med crome kan det gå en hel sändning-travdag utan att jag märke ett enda hack, med internet Explorer är helt kass, eller i vart fall irriterande över gränsen Om det skulle hacka så beror det nästan alltid på att jag gör något störande med en annan PC, ie klart fall av överbelastning av det trådlösa |
|
2015-11-08, 13:30 | #4 | |
Citat:
Snart behövs ingen vanlig dator längre känns det som. |
||
2015-11-08, 17:49 | #5 |
Atg live via apple tv
Så jävla drygt att de kör med flash som stöds av så få plattformar utanför microsoft-sfären..
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+1) |
|
2015-11-08, 22:25 | #6 | |
Citat:
2015-11-08, 22:43 | #7 |
Den nya sidan ska ju vara fri från flash, så då förstår jag inte varför den skulle orsaka flashproblem i en tv?
|
|
2015-11-08, 23:59 | #8 | |
Citat:
För att den inte är fri från flash. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+1) |
||
|