|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2015-11-02, 10:31 | #16 |
Någon som har bra koll på statistiken.
Min spelkollega hävdar, att Erik Adielsson påfallande ofta vinner sista V75-avdelningen. Han tycker, att man ska spika Erik, vad han än kör. Ligger det något i detta, om man tittar på statistiken hittills i år? |
|
2015-11-02, 14:07 | #17 | |
Citat:
Örjan Kihlström 7 segrar Björn Goop 6 segrar Erik Adielsson 5 segrar Robert Bergh 4 segrar Adrian Kolgjini 3 segrar Jorma Kontio 3 segrar Ulf Ohlsson 3 segrar Magnus Jakobsson 2 segrar Per Linderoth 2 segrar Peter Ingves 2 segrar Claes Svensson 1 segrar Fredrik B Larsson 1 segrar Lutfi Kolgjini 1 segrar Per Nordström 1 segrar Stefan Söderkvist 1 segrar Sören Eriksson 1 segrar Thomas Uhrberg 1 segrar Edit: Här har du även V75-rankingen för Erik Adielssons samtliga årssegrar ifall det skulle vara intressant: Favorit: 14 segrar 2-handare: 5 segrar 3-handare: 2 segrar 4-handare: 2 segrar 5-handare: 2 segrar 6-handare: 1 seger 7-handare: 1 seger Senast redigerad av MattiasB75 den 2015-11-02 klockan 14:16. |
||
2015-11-02, 16:09 | #18 |
Tycker inte Oskar Svanberg skall ge sig in i en spetskörning då Björns häst kan flytta på sig rejält.
|
|
2015-11-02, 16:15 | #19 | |
Citat:
|
||
2015-11-02, 16:18 | #20 |
Glöm nu inte att Luddes hästar trivs alltid bra på Eskilstuna går säkert att spika honom i något lopp den här veckan.
|
|
2015-11-02, 16:29 | #21 | |
Citat:
Om jag någon gång får råd med en häst eller andel då skall den stå hos vår medlem Svanberg, bättre info än så här kommer vi knappast få någon annanstans. Tack
2015-11-02, 17:49 | #22 | |
Citat:
Den "oskrivna regeln" ger favoriten i loppet en nästan garanterad spets som därmed höjer vinstchansen ännu mer men det beror ju på vilka signaler man lämnar. Skulle Oskar ändra sig och säga att han kan släppa spets så kommer ju självklart Björn ta chansen för att därmed förbättra sina egna chanser.. Är din baktanke att spika Björn i smyg? |
||
2015-11-02, 22:38 | #23 | |
Citat:
Ännu en anledning att ge rätt info då, får hoppas jag kan bidra till att du sätter en V7 och blir rik=hästägare. Faktiskt några nöjda som hört av sig e åby och är lite intresserade. Man ligger i regel bra till när folk spikar efter att ha fått halvklart och får in sexsiffriga belopp. |
||
2015-11-03, 19:35 | #24 | |
Citat:
Tycker själv att Oscar inte skall ge sig in i spetsstrid där björn visar att han vill ha den och oskar svarar i första sväng.Kan ju bli så att Oskar tar den men släpper till Björn så Har ju Oskar vinnarhållet vilket ej är fy skam heller. |
||
2015-11-03, 21:50 | #25 | |
Citat:
Själv har jag reagerat något på de tuffa lopp som Usain Henna fått, men tar det som en garant på att kusen är i skick för ytterligare stor dåd, då du väljer att starta på lördag. |
||
2015-11-04, 09:49 | #26 | |
Citat:
Som jag ser det: Ta en saftystart och låt Björn ta hand om taktpinnen. Gå fram så snart du kan och tryck till rejält. Björn har stor respekt för din starka häst och släpper till dig då distansen är tveksam för Björns pålle. Skulle Björn, mot förmodan, envisas med att svara så se till att hålla ett högt tempo så blir ledaren riktigt mör och en go munsbit på upploppet. Övriga håller inte måttet. Lycka till Oskar, min spik ! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
waco90 (+10) |
||
2015-11-05, 01:55 | #27 |
Xenia GT helt ospelad i ett lopp med bara 9 hästar. Tycker det står smörresa skrivet i programmet. Hoppas att Amazon håller ut Eketorpets och att Xenia klarar av att hålla ryggen. Sen får vi en ledare som blir manglad av Dernier Viking och sedan lucka sista sväng... Den har definitivt speed nog för att städa av det här gänget efter en optimal löpning. Många om och men, men det är värt ett försök, enligt mig.
|
|
2015-11-05, 02:12 | #28 |
Trodde aldrig jag skulle få se Alvene Pele vara favorittippad på V75 igen...men med tanke på förutsättningarna som råder på lördag kan jag gå med på att den är favorit. Den kan givetvis vinna denna tunna gulddivision från spets över sin favoritdistans, men jag spikar nog emot den. Alvena har passerat sitt bäst före-datum och Knows Nothing är en bättre häst i mina ögon. Behöver inte ens spets för att vinna. Finns faktiskt en hygglig chans att Democrat tar sig förbi Alvena i starten och då förbättras chanserna för KN rejält. Allra bäst vore om Democrat släpper till KN, men det blir väl förmodligen så att man gör som alltid med Democrat och kör tills lampan slocknar 100 kvar...då ska inte KN ha några problem att sticka nosen först i detta klena gäng.
Tycker för övrigt att hela omgången känns allmänt felstreckad än så länge. Umpire Sund helt ospelad. Only One Winner megalampa i sitt lopp... Vad är det som händer? Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Magnus (+5) |
|
2015-11-05, 15:19 | #29 |
Startsnabbheten på Staro Hey Joe i avd7?
|
|
2015-11-05, 17:53 | #30 | |
Citat:
|
||
|