|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2015-10-19, 22:16 | #16 |
[QUOTE=putte64;461564]Alla som är med tillhör bottenskrapet, då ingen normalt funtad spelare slösar pengar på den här jippotävlingen.
Penisförlängare Krogtrix/ragg?
2015-10-19, 22:18 | #17 | |
Citat:
Det spelar väl ingen roll hur många rätt man får. Det skulle egentligen varit Jurybedömning enligt konståkningsmodell. Mvh Uffe |
||
2015-10-19, 22:20 | #18 |
Överraskande
Lite överraskande däremot att Putte och Viroid och Strappa gör tummen ner
för denna tävling. Mvh Uffe |
|
2015-10-19, 22:24 | #19 |
Jag och några polare ska vara med. Den hundringen kan jag bjuda på för att förnedra vännerna, och så kan jag spela mina seriösa spel vid sidan om.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+5) |
|
2015-10-19, 22:31 | #20 |
Jag tycker det är bra att det spelas för pengar på trav oavsett anledning.
Skulle alla bara spela "rätt" så är det inte säkert att det skulle vara det bästa för travet. Mvh Uffe |
|
2015-10-19, 22:40 | #21 |
Nu är där förstås en nyhet, att "etappvinnarna" går direkt till final såg jag.
Problemet för egen del är att jag aldrig skulle ens fundera på att överge mitt systemprogram. Jippo sa Bull |
|
2015-10-19, 23:08 | #22 |
Kunde varit kul kanske om det var låtsasspel, men att lämna in ett system för en exakt summa på knappt 100 kr känns mer som ett dyrt lotteri med obefintlig chans till framgång både vad gäller V75 systemet och att bli världsmästare. Men eftersom 10 tusentals spelare är med så måste det vara uppskattat. Aldrig deltagit själv och ska inte göra det den här gången heller. De lördagar jag går in på V75 spelet är det reducerat och mer än 192 rader som gäller.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+1) |
|
2015-10-19, 23:21 | #23 | |
Citat:
Jag kritiserar tävlingen varje år. Av samma anledning.
2015-10-19, 23:23 | #24 |
Lika lite som jag skulle ställa mig naken på torget och sjunga att jag älskar Coca Cola, lika lite vill jag delta i detta JIPPO
Bara horor deltar i detta. |
|
2015-10-20, 07:09 | #25 | |
Citat:
Det jag däremot inte förstår är att man måste spy ur sin avsky mot detta, som för många som inte spelar alls, eller väldigt sällan, kliver in och spelar dessa omgångar, kanske börjar några spela på trav regelbundet efter detta? Det är ju "döda" pengar in för er att vinna och mer pengar in till travet?! Jag kommer delta i detta så jag antar att jag är en hora i era ögon, vilket jag iofs kunde bry mig mindre om, jag har dock så stor bankrulle att jag kan avvara de hundralapparna för detta iaf. Ni kanske inte har det? Man kan likna er med de som idiotförklarat fisken på ett pokerbord för hans dåliga spel, vilket till slut får honom att lämna, i stället för att vinna hans pengar över tid. Men men...lycka till hur ni än spelar! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Viroid (+1), MikaF (+5), Torstens (+2), Grant (+9), asgaya3141 (+10) |
||
2015-10-20, 07:19 | #26 |
Helt rätt. Förklenande omdömen om människor som inte gjort något fel är inte OK. Och visst ser jag fram emot mer döda pengar att spela om.
2015-10-20, 08:22 | #27 |
|
|
2015-10-20, 12:21 | #28 | |
Citat:
Om där råkar vara någon som redan på måndag lämnat in ett tävlingsbidrag så förlåt, annars är det bara att avstå för att inte vara en **** . mvh |
||
2015-10-20, 16:22 | #29 |
Argument
Som jag förklarade inledningsvis kommer argumenten för varför man ska
avstå vara många och det var dom. Däremot måste det inte vara så att den som har flest rätt inte har vunnit mest pengar. Att många inte vågar delta beror egentligen bara på att det känns naket att stå som Malla, Nybrink, Vadsmo mfl. alldeles naken med varken många rätt eller några pengar. Jag däremot är bättre än jag vet. Mvh Uffe |
|
2015-10-20, 16:46 | #30 | |
Citat:
Men för den som på förhand vill maximera antalet rätt i en enskild omgång så innebär det ofelbart att man inte samtidigt tar hänsyn till spelvärdesprincipen. För att ge sig själv största möjliga chans att vinna tävlingen ska man blunda för "oddsen" man får av insatsfördelningen och enbart ta de hästar som man anser har störst chans att vinna. Ex. Man tar inte bort en 50%are som man tror har 30% chans att vinna till förmån för en 5%are som man tror har 20% chans att vinna. I den meningen går tävlingen inte ut på det som V75 ( eller vilket annat spel om pengar som helst ). Det kan naturligtvis vara så att man bedömer att 50%aren har 70% vinstchans och därmed skulle vara en "värdehäst". Men det är inte därför man väljer den i tävlingen. Man väljer den för att den har störst vinstchans. Att den även visade sig ha ett bra spel-värde var något man fick på köpet trots att det vanligen inte är fallet.