|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2015-10-19, 00:33 | #1 |
Boost eller liknande lotteri
Det har kommit ut en "testballong":för det nya lotteri jag talade om för en månad sedan , dessvärre finns det uppenbar risk att det blir ett spel liknande Svenska Spels "drömvinsten" där 9% tas ur potten för att säkerställa spelbolagets långsiktiga vinst . Således en extrabeskattning som alla blir tvungna att betala. Oavsett om man deltar i lotteriet eller ej.
Nu kanske jag målar faan på taket , men en sådan lösning skulle säkerställa att omsättningen skulle tappa alla seriösa spelares intresse för V75 , för med 44% skatt på skicklighetsspel kan inte ens rejkbackspelarna hitta en solsida , förutom möjligen på jackpots. Dessutom skulle ett spel av denna typ endast innebära lägre omsättning från HBoy spelarna , som säkert skulle köpa en lott för en tia, men istället avstå från DdHarry eller sänka systemkostnaden . Antalet nya spelare som jagar 100ggr såsen på få rätt kommer knappast uppväga proffsens avgång från spelet . Lotteri modell joker är utmärkt för det bär sina egna risker, men upplägg modell drömvinst blir hästsportens ankare som drar ned hela skeppet mot botten. |
|
2015-10-19, 01:25 | #2 | |
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8326Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Ska det bära sig själv blir det inte mycket extra du kan vinna.
Säg att vi har en miljon system, och 5% av alla väljer vara med och spela "atgjoker" för ex. 20 kr. Då har vi en Mille i potten, och 50000 deltagare. Eftersom det är ett 3 siffrigt jokernummer får vi ca. 50 vinnare som får 20000 vardera. Det kommer inte locka spelare från SvSp där man kan vinna 100 millar ! Edit: Då har jag inte dragit bort skatten / kommissionen på 20% eller vad det nu blir. Citat:
bokis29 (+5) Senast redigerad av putte64 den 2015-10-19 klockan 01:28. |
|
2015-10-19, 07:02 | #3 |
Jag hoppas verkligen att man inte rör V75-fördelningen, och det tror jag inte att man behöver göra.
Om man räknar lite på det som framkom i annonseringar så kommer 1/1000 av 7-rättspotten att tiofaldigas. Det är 0,26% av omsättningen. Sedan kommer 1/1000 av potterna för 6 och 5 rätt att 100-faldigas. Det är 3,9% av omsättningen. Totalt 4,16%. Är det jackpot kommer pengar att flyttas från att 100-faldigas till att 10-faldigas, så det gillar ATG. Om man kan få spelare med en snittkuponginsats om 100kr att betala 10kr extra, så ser det ut att vara en bra affär. (Man kan ju också välja att ta en procentuell avgift om 10% så gamblar man mindre om snittkostnaden för kupongen (och lockar dem som spelar reducerat etc.) Då kommer man kunna ståta med vinstchanser om 500 miljoner och liknande när en ensam jackpotvinnare kan få sin vinst 10-faldigad. Det är runt 60% spelavdrag. Tar man 20kr så kan man ju rent av ha 5000kr till dem med rätt boost-nummer oavsett vinst på kupongen. Återstår endast osäkerhetsfaktorn om när dessa höga vinster faller ut. Om det här kan få folk att köpa "Harry Boy med Boost" som aldrig förr är det bra för oss analyserande spelare.
2015-10-19, 11:26 | #4 | |
Citat:
Utan kupongavgift blir det alltför positivt för de som spelar extrema reducerade system. Med avgift från potten så "dödar" man system som består av alltför många delsystem. Var risken med att avslöja sitt trumfkort för "konkurrenterna" ligger när det gäller ett sånt här slumpspel har jag oerhört svårt att förstå. Om man ens funderar på någon slumpspelsvariant borde man kunna vara mycket öppen med förutsättningarna utan att det ens kan ge en marginell fördel för någon "konkurrent".
2015-10-19, 11:49 | #5 | |
Citat:
Hur man skall lösa "risken" med att slumpen skickar ut en megavinst redan i början vet jag inte. Risken finns ju, men är enormt liten. Om vi betänker hur få gånger det inträffar att en ensam person får alla rätt, och sedan tänker oss att det är var tusende som vinner stort så blir det rätt många år mellan tillfällena. Det finns en del andra saker att tänka på, som om man skall ha ett boostnummer för andelsspelet, eller om man köper ett eget nummer för sin andel. Hur gör man med multibongar och lite andra saker. Naturligtvis hade det varit kul om ATG varit lite mer öppna med sina planer så de kunde få in värdefull feedback av spelare. Men sådant är de ganska rädda för, av någon märklig anledning. De har inte förstått att vägen till att bli Nordens största spelbolag är så mycket enklare om man först blir Nordens bästa spelbolag.
2015-10-19, 12:16 | #6 | |
Sharp$: 8326Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Medianutdelningen är så låg nuförtiden, att jag tror ca. 400 sätter V7an i genomsnitt.
Om vi gissar att 5% deltagit i "atgjokern" är 20 st med och slåss om extra potten. Då "atgjokern" består av 3 siffror, bör det ta i genomsnitt 50 ggr tills någon vinner. Om "atgjokern" kostar 20kr, vi har en miljon V75 system, och 80% av insatsen går tillbaka till spelarna får vi en pott på 800000 per omgång. Då får vi ca. 1.5 vinnare av 40 Millar / år. (Det gäller att ingen annan vinnare har dina 3 siffror, då har du otur ) Citat:
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått! Senast redigerad av putte64 den 2015-10-19 klockan 13:22. |
|
2015-10-19, 18:32 | #8 | |
Citat:
Om det däremot skulle bli så att någon är ensam om 7 rätt en jackpotomgång, och har rätt boost-nummer skall ATG betala ut runt 400-600Mkr beroende på hur stor vinsten det nu var. Det är möjligt att man sätter någon form av begränsning i form av en fond som byggs upp successivt. Nu vet jag ingenting om vilka villkor man tänkt sig, men får man inte med sig i alla fall runt hälften av spelarna är det här inte så roligt. Då kommer det vara väldigt segt mellan varje vinsttillfälle. Återbetalning kring 50%, så kan man omsätta 5Mkr extra per vecka, så blir det runt 80-100Mkr över efter skatt/år. Kanske 50Mkr till sporten efter marknadsföring.
2015-10-19, 18:56 | #9 | |
Ok.
Vi får snart se vilket upplägg de har. Däremot tror jag inte så många kommer vara med, men det får vi också snart se. Citat:
2015-10-19, 19:06 | #10 |
Finns det någon officiell info ifrån ATG på detta, typ pressmeddelande/artikel mm?
|
|
2015-10-19, 19:16 | #11 | |
Citat:
2015-10-19, 19:17 | #12 |
2015-10-19, 19:20 | #13 | |
Citat:
ATG har hög träffprocent på att göra verklighet av det som marknadsundersökts så det är mycket, mycket sannolikt att man kommer att genomföra det här. Däremot är detaljerna något som det enbart spekuleras kring. Vi får se hur de gör. Men precis som Viroid konstaterar så är de onödigt tystlåtna om sina projekt innan "Point of no return" är nådd.
2015-10-21, 09:29 | #14 |
Hmm, svenska spel testade väl ett liknande med "dubbelchansen" på stryktipset? Där du skulle gissa hur många mål det blev i en specifik match och fick ???ggr vinsten typ, mins inte exakt detaljerna men det försvann ganska fort för att intresset var noll och ingenting vill jag minnas. Då var det ju ändå lite kunskap i att gissa 0,1,2,3,fler mål och trots det lyckades dom inte, hur ska det lyckas på v75? Harry spelarna som ska hålla upp intresset?
|
|
|