Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-10-09, 22:38   #121

drakens avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 7938
Standard

Ruggigt streckade finns det nog i andra lopp. Gäller inte så jättemycket för Eagle shot men hyfsat mkt spelad är den ju. Skulle nästan säga att den ligger ganska rätt.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-09, 23:05   #122
Banned

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 5233
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Om_sommaren Visa inlägg
Om det nu är så att du sett 50 000 lopp så kanske du har reflekterat över hur ofta du sett Adielsson, Goop, kihlström i startlistan de senaste 15 åren.

De har kört fruktansvärt mycket lopp de senaste åren och får allt som oftast köra de bästa hästarna. Allt detta körande har givetvis gjort dem överjävliga på att köra lopp o manövrarna görs snabbt efter som de sitter i ryggmärgen. Jag säger inte att de inte är talangfulla men de har haft det bra förspänt för att ta sig till denna översta hylla i kusksverige, vilket tex Adielsson inte är sen att erkänna i intervjuer då o då.

För att återknyta till pokern så är det betydligt lättare bluffa när man sitter med ett hav av marker framför sig, än när man sitter där med en låg liten hög.
Kul att det är så många som engagerar sig. Har nog aldrig sett så många "Sharps" i omlopp, någon gång.

Visst har de kuskar du räknar upp haft många uppsittningar, ingen tvekan om det. Men inte menar du väl på allvar att man måste köra ett visst antal lopp för att bli riktigt bra som kusk? Att man per definition inte kan bli riktigt bra om man inte kommer upp i just X antal lopp? Det tror jag inte ett smack på. Jag kan tänka mig att det krävs ett visst minimum av lopp för att bli framgångsrik som kusk men inte att kuskframgångarna är direkt linjär med antal starter. Inte alls.

Om du som kusk inte har talang (eller förmår att förbättra dig) så är du fullkomligt körd, i vilket fall. Jag kan ta två exempel: Daniel Reden och Stefan Melander. De om några har väl haft det bra förspänt? Haft riktigt bra hästar. Scarlet Knight. Iceland. Nuncio. Delicious U.S. Osv.

Men inte f-n är väl de dina förstaval i Elitloppet - om du nu kommit så långt med egentränad häst - om EA, BG (t o m ÖK), kanske även RB, JV står utan styrning? Det man kan ge Melander cred för är att han aldrig fegar för att syna dödens - och att det har hänt fler än en gång att det har resulterat. Men nån virtuos blir han aldrig.

Vilket även gäller JW, KH, FP, JL med flera. Det innebär inte att de inte kan vinna lopp men gemensamt för dem är att de är förutsägbara.

Och för att återknyta till ditt pokerscenario. Om du spelar poker med samma gäng under 15-20 år, och aldrig någonsin vågar bluffa, "för att högen är för liten", då lovar jag att du är körd i långa loppet.

Man måste uppfostra sina motståndare. Få dem att tro att du bluffar. När du inte gör det. Då kan du dra in de stora stålarna. Men det kan kräva ett eller ett par bondeoffer på vägen...

Robert Bergh har en segerprocent på Norrlandsbanorna som närmar sig 30%. Beror det på att han är överjävlig att träna häst? Eller överjävlig som kusk? Nä, det beror på att alla kuskar norr om Solvalla - med något undantag - lägger sig redan innan mörken. Trots tusentals lopp innanför västen. De gav upp redan i omklädningsrummet....

Nån försökte få in Zlatan i tråden. Nä, jag kommer aldrig att bli lika bra som Oskar Svanberg att köra häst, inte ens om jag ser 100 000 travlopp. Men jag lovar att jag efter att ha sett 10 travlopp med honom kan bedöma hur han "står sig i konkurrensen". Och att jag - t o m - förmodligen skulle kunna lära honom ett och annat, i ett körtaktiskt hänseende. Eftersom jag sett så många huvudstupa kuskinsatser. Men jag har inga ambitioner att lära varken Zlatan eller Oskar hur de ska sköta sina respektive uppgifter. Det klarar de själva, utan min hjälp. Mer eller mindre framgångsrikt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mr_stylez (+5)
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-09, 23:12   #123

KalleKluts avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 10883
Standard

Det luktar positionsrusning i 5e bakom Youana. Personligen tror jag att Backfire får den åtråvärda ryggen om bara Tobbe laddar på från start. Drömscenariot för egen del är att Twigs Voici blåser till spets och släpper men det lär väl inte hända.. Gillar skarpt den kusen men det känns som att det tyvärr bara blir en extra kostnad på systemet imorgon. Tufft motstånd samt snabba invändigt. Med spår 1-4 hade det kunnat vara annorlunda.
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-09, 23:14   #124

Manprinsens avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 2289
Standard

Oskar Svanberg behöver inte skämmas för sig varken som tränare eller kusk. Ligger runt 15% i segrar både som kusk och tränare. Bedriver en liten verksamhet och kör själv runt 120 lopp per år. Skulle påstå att han gör det rätt bra efter förutsättningarna.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
tomtom2 (+5), SO (+5)
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-09, 23:18   #125

KalleKluts avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 10883
Standard

För egen del väljer jag mellan att spika Global i guld eller Space Photo i 4e. Lite grann pest eller kolera men jag tror att Bergharn vinner ett av dom. Bestämt sen länge att spika Ludde (går emot mig själv) i sista. Tycker det står sos skrivet där.
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-09, 23:41   #126

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26740
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Robert Bergh har en segerprocent på Norrlandsbanorna som närmar sig 30%. Beror det på att han är överjävlig att träna häst? Eller överjävlig som kusk? Nä, det beror på att alla kuskar norr om Solvalla - med något undantag - lägger sig redan innan mörken. Trots tusentals lopp innanför västen. De gav upp redan i omklädningsrummet....
Nej det beror på att han är bra på att träna för det första, och därigenom får bra hästar i träning och kan köra hårt med dem som han vill. Det står alltid andra hästägare på kö om någon tycker att de inte får bestämma tillräckligt.

För det andra beror det på att han kör offensivt. Även om man har bästa hästen vinner man inte mycket lopp om man kör till slut från kön varje gång, det säger sig självt.

För det tredje för att de är en liten klick bra tränare/kuskar där som ger varandra loppen om den andra har en favorit (och Bergh blir ofta favorit för att han har bästa hästen). De övriga som är mindre ger sig eftersom de gärna inte riskerar sin enda starthäst.

Men först kommer tveklöst att han är bra tränare vilket snöbollar till att han får många bra djur i träning som han kan köra sådär offensivt med. Och det är grunden för alla framgångsrika kuskars storhet. De kan skita i stallorder, hästägare och allt vad det heter och köra för att vinna i loppet (ofta inte alltid såklart). Och kan ändå räkna med att fortsätta få styrningar bakom bra hästar eftersom de är så bra att köra, för att de har respekt med sig i loppen, och för att de gör just allt som krävs för att vinna loppen (om det nu inte är preparé).

Därför kan en liten tränare eller en kusk som inte är så etablerad köra lika bra som en av de bästa (generellt, i enstaka lopp med rätt förutsättningar kan de ha närapå lika bra chans). De har inte möjligheten att ta vad som i stunden är rätt beslut på samma korta tid som en kusk som inte har någon viktig intressent att stå till svars för efteråt. Och det där med respekten i lopp då som kommer sig av kontakterna och de goda resultaten.

Citat:
Ursprungligen postat av Muhammed Visa inlägg
Det är så skönt med nya människor! BackFire är som du säger snabb ut men Robbans häst Amazon AM är jätte snabb ut och sedan släpper Robban till Youana ! Vad händer sedan??? Någon?
Öh, typ inget alls? Och det är därför Youana är storfavorit...

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-09, 23:48   #127

Emeffeffs avatar

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Citat:
Det är så skönt med nya människor! BackFire är som du säger snabb ut men Robbans häst Amazon AM är jätte snabb ut och sedan släpper Robban till Youana ! Vad händer sedan??? Någon?
Hur snabb ut tror du Amazon Am är egentligen? Den har spetsat en av de fem senaste med framspår, den gången mot skithästar, och blivit enkelt utsvarad av Neona Princess två gånger om.
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-10, 00:00   #128

Emeffeffs avatar

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Öh, typ inget alls? Och det är därför Youana är storfavorit...
Jag var helt säker på att Untersteiner ville se Neona Princess i ledningen i det här loppet, varför jag blev mycket förvånad när han valde Eketorpets Tess. Men tydligen väljer han Tess då den misslyckades senast, har för mig att han har gjort så tidigare också. Neona Princess är bäst i ledningen och stänkrädd så att köra framåt kändes som ett säkert kort på förhand, men nu när Ingves kör är jag osäker.
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-10, 00:14   #129

doobs avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 838
Standard

Jätteroligt att Oskar S är här men håll er till ämnet tack! Trodde jag satt vid kontrollbordet på Barsebäck och turbinerna sprungit läck av allt rött på skärmen! Har någon någonsin fått så många Sharps? Om folk var lika flitiga i Service Plays. Rövslickeri delux!

Kom igen nu och surra V75!!! Ordning i klassen!

Inget personligt O.S men någon jävla måtta får det vara!
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-10, 00:39   #130

Reg.datum: mar 2013
Sharp$: 1381
Standard

Jumble ÅS skrällde ju just i detta loppet förra året. Antagligen kommer ju Youana få bestämma i spets och rinna undan, men till noll% på den hästen och en riktig stabil kusk så åker den med tidigt på min lapp.
rrylander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-10, 00:39   #131

doobs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
Jätteroligt att Oskar S är här men håll er till ämnet tack! Trodde jag satt vid kontrollbordet på Barsebäck och turbinerna sprungit läck av allt rött på skärmen! Har någon någonsin fått så många Sharps? Om folk var lika flitiga i Service Plays. Rövslickeri delux!

Kom igen nu och surra V75!!! Ordning i klassen!

Inget personligt O.S men någon jävla måtta får det vara!
1.000 Sharps!!?? Varulv!!? Var det såååå bra?
Gammal 2015-10-10, 00:41   #132

doobs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av rrylander Visa inlägg
Jumble ÅS skrällde ju just i detta loppet förra året. Antagligen kommer ju Youana få bestämma i spets och rinna undan, men till noll% på den hästen och en riktig stabil kusk så åker den med tidigt på min lapp.
Youana bfro igen! Har varit KANON på den balansen tidigare! Vinkas till spets och vem fan ska speeda under 08 sista 500 för att slå Youana?

Ursäkta mig men bara en idiot garderar!
Gammal 2015-10-10, 00:50   #133

doobs avatar

Standard

Lirar såhär imorgon:

1) 1 5 7
2) 1 2 5 8
3) 1 2 3 4 5 8 9 10
4) 1 Man Winner
5) 3 Youana
6) 1 2 3 4 5 6
7) 1 2 3 4 5

1.440 loppor!

STORA draget är Man Winner som tar spets och kan välja slut eller open stretch! VANSINNIGT bortglömd! Youana behöver jag inte ens motivera! SOLKLAR BANK!!!

Senast redigerad av doob den 2015-10-10 klockan 00:53.
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-10, 01:30   #134

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 2510
Standard

Citat:
Du jag på nästa samma våglängd! Man Winner kommer få OS det är bara så! Space Photo hamnar på vingel dock!
Varför Space Photo skulle hamna på vingel från ett perfekt femtespår har jag svårt att se, är förmodligen en av de två bästa hästarna i fältet och körs av en av de bättre kuskarna dessutom. Tror det är en spik, bara att hamra in =)
tomtom2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-10, 01:59   #135

doobs avatar

Standard

Citat:
Doob är du skön eller ! eller fjäskar du bara ! Jag röker på lite!
Folkhälsan nog påverkad av alkohol! Öppna inte "röka-dörren" också! Det gör folk dumma i huvudet på riktigt och jag behöver inte vinna mer!
Walla! Jalla!

td