Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-10-08, 22:45   #76

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 3844
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av OskarSvanberg Visa inlägg
Alla i hela världen fattar väl att det du beskriver ligger under egna tankar.
Självklart finns olika alternativ, rätt mkt tid läggs på att läsa på och förbereda, vilka ryggar vill jag ha, vilka kan tänkas släppa. Ryggar att undvika, vem släpper jag till etc. Plan a, b, c.

annars skulle jag ju inte kika in här. Finns några som har lite kloka idéer och har koll, tittar därför här ibland.

Men känns hästen oväntat dålig kastas allt åt sidan. Känslan för hästen är överordnad.
Och tvärtom, oväntat bra körs det offensivt. Men är det ett gäng jag kan knäcka från dödens med en häst i halvform kör man såklart så.

Men det spelar som sagt ingen roll vad du tycker. Jag ville ge en inblick i hur det funkar som aktiv. Inte skapa diskussion om min förträfflighet/ odugligget.
Oskar ,,jag har spikat dig ..svik mig inte,,,lycka till
dado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-08, 22:51   #77

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1133
Standard

Citat:
Självklart finns olika alternativ, rätt mkt tid läggs på att läsa på och förbereda, vilka ryggar vill jag ha, vilka kan tänkas släppa. Ryggar att undvika, vem släpper jag till etc. Plan a, b, c.

annars skulle jag ju inte kika in här. Finns några som har lite kloka idéer och har koll, tittar därför här ibland.

Men känns hästen oväntat dålig kastas allt åt sidan. Känslan för hästen är överordnad.
Och tvärtom, oväntat bra körs det offensivt. Men är det ett gäng jag kan knäcka från dödens med en häst i halvform kör man såklart så.

Men det spelar som sagt ingen roll vad du tycker. Jag ville ge en inblick i hur det funkar som aktiv. Inte skapa diskussion om min förträfflighet/ odugligget.
Det är toppen att du förklarar hur aktiva tänker och hur det funkar ur de aktivas synvinkel

Det är det inte många spelar som har särskilt bra koll på.

Men jag tror att det är minst lika liten andel av de aktiva som har koll på vad det är som driver en spelare.

Det är t ex ju fullt möjligt att analysera ett travlopp och komma fram till ett troligt scenario och vilken häst som är den mest troliga vinnaren och sedan ändå spela på ett helt annat ekipage.
Gammal 2015-10-08, 23:22   #78

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26740
Standard

Hmm, när jag först la ögonen på startlistan såg det väldigt svårt ut. Nu när jag ett par dagar senare ritar ner en ram som normalt sett brukar bli jättestor till att börja med så ser den ut som ett litet ankhuvud. Så nu blir det mer som att jag ritar ner hästarna det ska viktas på först och fyller på efteråt. Väldigt bakvänt. Frågan är bara var man ska fylla på.

4,5
1,3,5,8
1,2,3,5,6
1,5,6,7,8,9,11
3
6
2

Ser nu när jag tittar på strecken att jag "missat" 3 favoriter. Får väl plita med dem och sätta maxkrav på en iallafall. Även om man ska gå på egna idéer så får man väl kanske ge kollektivet lite cred iallafall och inte plocka bort dem man inte tror på fullt ut.

Iskallt speltekniskt att börja gadda på i sista så som strecken sitter så där får det bli spik iallafall! Spiken på Usain känns också väldigt bra, men där är det ändå mer läge att gardera med utgång eftersom loppet är så ojämnt spelat. Sto-SM är visst också brutalt ojämnt streckat så där får det nog bli påfyllnad på ramen också.

Ok så nu ser den lite mindre ankig ut. Mer som en liten pil*...

4,5
1,3,4,5,8
1,2,3,5,6,10
1,5,6,7,8,9,11
1,3,4,5
1,2,3,4,6,11
2

*http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=4525900

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-09, 00:05   #79

Emeffeffs avatar

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Tacksam att det finns kuskar som man kan luta sig emot. EA. BG. ÖK (om det är stora pengar att köra om). Såna som kan vinna med hästar som inte ens känna bra för dagen. Det underlättar för mig som spelare, mycket lättare att ta ut spikarna då.
Håller inte alls med om att Örjan Kihlström är en kusk att luta sig emot. Resultatmässigt är han förmodligen världens bästa, men grejen med Örjan är att han allt som oftast kör för att få en bra placering snarare än för att vinna. Kolla fyraåringsloppet över medeldistans i går på Solvalla där Örjan hamnade tredje utvändigt med favoriten Flex Lane och värsta motbudet Emmett Brown fick ledningen i en 10-öppning första 500. Vem som helst kunde räkna ut att Erik skulle dämpa tempot rejält andra femhundringen, något som också Örjan visste förstås. Med facit i hand hade han vunnit loppet om han gått fram utvändigt ledaren i det skedet, iallafall om Jorma hade släppt fram honom (andra femhundringen gick i 16-tempo). Varför kör han inte då? Saken är den att han mer eller mindre är garanterad en pallplats om han sitter kvar och kör till slut medan han måste ta en risk att bli hängandes i tredjespår om han går fram i dödens. Örjan väljer helt enkelt att riskminimera, han sitter hellre kvar med en (i princip) garanterad framskjuten placering än att ta en risk för öka sin vinstchans (gäller såklart inte alltid, men om man generaliserar). Det gör honom kall för mig spelare, åtminstone bakom betrodda hästar.

En annan sak man måste väga in i den här diskussionen är vilka kuskar som har spelvärde. Man får inte glömma de hästar som har bäst kuskar också är streckade därefter. Generellt sett vill jag hellre se Christoffer Eriksson eller Johan Untersteiner än Örjan Kihlström eller Robert Bergh om jag väntar på en nästagångare som ska komma ut. Kuskar är en viktig faktor att ta i beaktning, men tänk på att man ska spela utifrån hur mycket kuskarna streckas i förhållande till sin kapacitet och inte utifrån vilka som är bäst respektive sämst.
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-09, 01:25   #80

ricBLo636s avatar

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 2486

Första försöket
Stats: 11 - 7 - 0
ROI: 109.81%
Vinstprocent: 61.11%

Standard

Back On Topic Tack!. Mycket dynga som flyger i någon korseld.
Nu fokuserar vi på det denna tråd är skapt för.

Spik
Youana. Jag trår på att det blir en ny sos här för hästen. Stefan som kör och inte Erik. Stefan har kört kusen 3 gånger tidigare detta året och det har resulterat i en vinst, en galopp och en 6plats. så ändå ca 33% vinst för ekipaget!
Skräll
Staro Hollywood har gjort två lopp efter vila. Van senast emot betydligt enklare motstånd. Men van ändå med 10 längder. Spöade Il sånna och trea bakom Flex lane tidigare iår.
Tack Wee var två senast bakom Frossens Bonus. 3% nu i ett öppet lopp och hästen har toppspår!
Lås
Devs Dragon & Casanova sisu. Vist det är två stycken treåringar. Men det närmar sig slutet på sesongen och jag tycker att dessa två höjer sig över övriga ekipage. DD spetsvann senast från lika läge och CS går bra bakifrån och plockar många på upploppet då den inte är snabb ut.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
doob (+100)
ricBLo636 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-09, 08:01   #81

Reg.datum: jan 2014
Sharp$: 4958
Standard

[QUOTE=Stankarn;460010]Ja, jag har stor erfarenhet. Jag måste ha sett säkert...50 000 travlopp? Kanske ännu fler, jag har inte räknat. Jag har i alla fall sett fler travlopp än vad du har kört.

Och jag har sett fler fotbollsmatcher än Zlatan har spelat så...
lokatten (+4), perNor943 (+5), labjjo (+5), Kyodai (+10)
Torstens är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-09, 08:48   #82

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 535
Standard

Jag brukar ju inte spela med hjärtat, men...

efter att ha läst denna tråden vill jag så jävla gärna att Oskar Svanberg vinner med Usain Henna. Gärna från de rätta ryggarna.

Ingen ironi för att vara tydlig. Väldigt befriande att läsa hur kuskar försöker motivera lite av hur de tänker inför loppen.
magicalrat är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-09, 09:41   #83

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58366
Standard

Enligt aftonbladets odds i fredagstidningen släpper Bet365 Usain Henna till 15 ggr kl 10 mot 3 ggr hos Unibet. Grattis ni som kan spela där.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-09, 09:59   #84

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 405
Standard

[QUOTE=Torstens;460061]
Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Ja, jag har stor erfarenhet. Jag måste ha sett säkert...50 000 travlopp? Kanske ännu fler, jag har inte räknat. Jag har i alla fall sett fler travlopp än vad du har kört.

Och jag har sett fler fotbollsmatcher än Zlatan har spelat så...
Hihi

Ang Oskar Svanberg och Usain Henna: Nu när hela "järngänget": Örjan, Erik, Björn, Johnny, Uffe och lovande Johan U och Adrian K är samlade på Yonkers som ett koppel vargar som vädrat blod = 4 miljoner så är väl motståndet litet lättare här hemma? Good Luck Oskar

Senast redigerad av lokatten den 2015-10-09 klockan 10:01.
lokatten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-09, 10:01   #85

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Enligt aftonbladets odds i fredagstidningen släpper Bet365 Usain Henna till 15 ggr kl 10 mot 3 ggr hos Unibet. Grattis ni som kan spela där.
6 ggr släppte dom, hängde på låset.
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-09, 10:01   #86

Migges avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 3522
Standard

Citat:
bet365 släppte Usain Henna till oddset 6,00 nu kl. 10.00
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-09, 10:02   #87

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 38055
Standard

Citat:

Fortsätt att skriva och delge dina tankar Oskar, det höjer statusen på den här sidan, och skit i att besvara dumma inlägg. Lycka till i helgen!
Helge (+5), hugotheboss (+5), draken (+5), tomtom2 (+5), zamora_79 (+4), Spiken64 (+10), Gus (+2), jazboy (+1)
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-09, 10:02   #88

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58366
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
6 ggr släppte dom, hängde på låset.
Ja, såg det. Ändå dubbelt så högt som Unibet. 15 ggr som det stod i AB hade väl varit för bra.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-09, 10:05   #89

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ja, såg det. Ändå dubbelt så högt som Unibet. 15 ggr som det stod i AB hade väl varit för bra.
Nere i 4 ggr nu. Jag jobbar ikväll/natt så du får mail imorgon efter lunch.
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-09, 10:47   #90

muumiins avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 1615

Travbloggen
Stats: 4 - 7 - 2
ROI: 113.55%
Vinstprocent: 36.36%

Standard

Alla fattar att oskar inte är topp 5 kuskar i sverige....Tyvärr är de ganska stor skillnad på Dessa 5 och sedan de som är under. Vad gör man då för att äta igen dettta försprång. Jo man tränar hästen själv. Och gör den lite bättre än alla andra. Visst säger inte han är utanför topp 15 men ligger däromkring anser jag. Är ingen nät troll och tycker de är kanoon du delar med dig av allt här, verkligen super! MEN ibland måste man inse sina begrensningar och köra efter dem. Hade du satt upp säga erik hade du garanterat kört in mer pengar. Men samtidigt missat massa provision/roliga körningar och missat allt de bra. Så kör på och bli bättre. Så kanske en dag du är bland de 5 bästa.
muumiin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td