Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-10-08, 15:25   #61

OskarSvanbergs avatar

Reg.datum: mar 2015
Sharp$: 6083
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Nä.

Du blir förutsägbar. Bra för oss spelare, naturligtvis. Vi vet att du - likt många andra lallarkuskar - aldrig gör något oväntat i loppen, aldrig tar något initiativ, för att exempelvis försvara eller förbättra en position. Låter Erik Adielsson, Björn Goop och de andra härja fritt. Gör det lättare för oss spelare att hitta bra spikar, för med ballast-kuskar som motståndare är det ju endast galopp emot.
Ok.
Häftigt att du törs trycka ner mig anonymt. Häftigt hårding.
Och du har förstås stor erfarenhet och vet vad du talar om? Om man lyssnar på hästen i första hand och kör som den känns, så gör man just så som du nyss skrev, känns det som läge att köra fram gör man det. Har inte med oddset att göra.

Men jag tar och gråter en skvätt över att ett nättroll gillar att jävlas och lallar på.
Är ju inte så att jag tjänar på att uttala mig här, sluta försöka trycka ner andra till din egen nivå, satsa istället på att höja dig själv. De som gillar att trycka ner andra mår i regel inte så bra inombords. Så kanske skulle du lägga dina pengar på terapi istället för spel. Synd om dig, du måste ha haft ett tufft liv, kämpa på, hoppas du finner lycka någonstans.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
johanl (+20), Stekis0757 (+10), Sicken (+25), Shooter (+5), Torstens (+5), peozz (+25), the_mirage (+10), sirlarsson (+5), AndWes (+10), Moonfala (+5), Yoast (+10), hammering (+5), lokatten (+10), MatsE (+2), hanscrispi (+2), alle (+50), abstruse (+30), Josve88 (+10), hammmmmar (+20), whalz (+10), SO (+1), Ardberg (+5), Imself (+10), varulv (+1000), scunnert (+5), tomtom2 (+10), niveon (+1), Dodo (+5), draken (+50), Grogg12 (+290), eveton (+10), andersson79 (+10), Matte70 (+2), Skuumberg (+10), bigspender (+10), Pigfarmer70 (+10), rolle2 (+50), kasse (+1), drakdead (+10), zamora_79 (+10), legolasse (+20), legolars (+100), Cleon_9 (+10), Magnus (+10), benny28hbg (+20), hejje (+100), Db (+10), Executive (+10), Bridgeman (+5), BroderH (+10), Jeffe (+5), Kyodai (+20), JonathanH87 (+50), jazboy (+5), Abyss (+20), parsalian (+5), ConRoy (+20), zabatsu (+10), Herzog (+100), itzo (+20), jomtien (+10), blomman13 (+10)
OskarSvanberg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-08, 16:02   #62

tornados avatar

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 3825
Standard

Kusken mer än 50% enligtmig på v75. För vinst alltså. 2a 3a kan Oskar bli men ej mer. Räcker ej till

Helt Enkelt
Gammal 2015-10-08, 16:11   #63

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tornado Visa inlägg
Kusken mer än 50% enligtmig på v75. För vinst alltså. 2a 3a kan Oskar bli men ej mer. Räcker ej till

Helt Enkelt
Rätt konstigt uttalande då Oskar har tre segrar på 24 starter på V75 2014-2015.
SO (+1)

Senast redigerad av NicklasJ den 2015-10-08 klockan 16:16.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-08, 16:14   #64

OskarSvanbergs avatar

Standard

Ok.
Hur vann jag senaste V75 segrarna då? Hur ser min statistik på V7 ut?

Äh, skit samma. Helt ok att du har den åsikten. Och återigen, coola killar som kommer med anonyma förolämpningar.
MikaF (+5)
Gammal 2015-10-08, 16:16   #65

OskarSvanbergs avatar

Standard

Ser att du svarade Nicklas, tack, såg inte det när jag skrev. Hade inte riktigt koll på statistiken heller, men då fick jag den oxå.
Gammal 2015-10-08, 16:33   #66

AndyMarts avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 7099

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av OskarSvanberg Visa inlägg
Ser att du svarade Nicklas, tack, såg inte det när jag skrev. Hade inte riktigt koll på statistiken heller, men då fick jag den oxå.
Äh, skit i dem. Skit kommer du alltid få oavsett hur du kör så gör vad du tycker är bäst.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-08, 16:59   #67
Banned

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 5233
Standard

Citat:
Ok.

Och du har förstås stor erfarenhet och vet vad du talar om? Om man lyssnar på hästen i första hand och kör som den känns, så gör man just så som du nyss skrev, känns det som läge att köra fram gör man det. Har inte med oddset att göra.

.
Ja, jag har stor erfarenhet. Jag måste ha sett säkert...50 000 travlopp? Kanske ännu fler, jag har inte räknat. Jag har i alla fall sett fler travlopp än vad du har kört.

Och jag har många gånger sett kuskar vinna travlopp trots att de varken har haft bästa eller den formmässigt starkaste hästen i loppet. Det händer i princip varje dag. De har absolut inte "lyssnat" på hästen eller enbart kört när de har känt att de har något att köra med.

De har grundlurat sina motståndare. De har kört för vinst - och vunnit - med mediokra hästar, favoriter som knappast haft sin bästa dag, hästar som aldrig skulle ha vunnit om de bara hade körts utifrån som de "känts".

De har fått motståndarna att tro att de har bästa hästen. Även om de känt att hästen kanske inte är 100. De har bluffat sina motståndare. De har gjort manövrar i loppet som endera förbättrat sin egen position, alternativt försämrat motståndares position. De har spelat schack - eller poker - med de andra kuskarna. Och därigenom vunnit betydligt fler travlopp än vad de skulle ha gjort, om de bara skulle gå efter "hur hästen känns".

Min poäng är - och jag förstår att den är svårbegriplig - om du bara kör för vinst när du känner att du har något att åka med, då blir du förutsägbar. Då vet de andra kuskarna att de får överta spets utan strid, att du går ner på innerspår, att du sitter kvar i kön, osv.

Däremot, Jorma Kontio, Erik Adielsson, Björn Goop med flera. De kan få trolla bort ett varv med både fjärde- och femterankad häst - för du och de andra kuskarna vet att det är lönlöst att försöka få överta spets. Och se på f-n, genom att köra för spets även när de inte har bästa hästen i fältet vinner de fler travlopp än vad de borde...!

Jag är nog rätt säker på att man måste ha en strategi som kusk om man vill bli riktigt framgångsrik. Att man t o m kan behöva ta ett par förluster för att bli en vinnare i långa loppet.

Lycka till!
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-08, 17:29   #68

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26740
Standard

Citat:
Synd att du är så begränsad. Annars hade du kunnat bli riktigt bra som kusk.

Du kanske borde prova att spela poker? Så kanske du lär dig att attityd och uppträdande är mycket viktigare än "hur hästen känns". Det är ju därför som Erik Adielsson och andra toppkuskar kan vinna med en formlös kamel, allmänt kallad "valla-lunk". Ni andra kuskar vågar inte ens gå fram och ställa frågan, köra upp i dödens utanpå favoriten.

Ni förlorade loppet redan i omklädningsrummet....
Citat:
Nä.

Du blir förutsägbar. Bra för oss spelare, naturligtvis. Vi vet att du - likt många andra lallarkuskar - aldrig gör något oväntat i loppen, aldrig tar något initiativ, för att exempelvis försvara eller förbättra en position. Låter Erik Adielsson, Björn Goop och de andra härja fritt. Gör det lättare för oss spelare att hitta bra spikar, för med ballast-kuskar som motståndare är det ju endast galopp emot.
Öhh vad snackar du om?? Du måste tolka Oskars kommentarer här och alla de lopp han kör som fan tolkar bibeln som kommer fram till något sånt här. Han är ju en av de få som kör som en tänkande kusk utöver de som kör bäst och mest. Och som dessutom inte lägger sig platt mot de mer etablerade bara för att vara på den säkra sidan då man inte vågar satsa med risk för att hästen blir sliten eller att man ska behöva förklara sig i media om det blir pannkaka med upplägget. Han har ju just den där tight aggresiva stilen på banan som du verkar förorda så jag förstår inte hur du kan såga då?

Och tror du att Erik och gänget totalt skiter i hur hästen känns har du nog inte sett så mycket eller hört hur de resonerar när de kommenterar loppen efteråt heller...

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
ricBLo636 (+5), hugotheboss (+5), SO (+1)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-08, 19:38   #69
Banned

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 1216
Standard

To oskarsvanberg

OskarSvanberg är bra kusk .han vandt over redy for more i v75 ,og tak for det

1.People are illogical, unreasonable, and self-centered.
Love them anyway.

2.If you do good, people will accuse you of selfish ulterior motives.
Do good anyway.

3.If you are successful, you win false friends and true enemies.
Succeed anyway.

4.The good you do today will be forgotten tomorrow.
Do good anyway.

5.Honesty and frankness make you vulnerable.
Be honest and frank anyway.

6.The biggest men and women with the biggest ideas can be shot down by the smallest men and women with the smallest minds.
Think big anyway.

7.People favor underdogs but follow only top dogs.
Fight for a few underdogs anyway.

8.What you spend years building may be destroyed overnight.
Build anyway.

9.People really need help but may attack you if you do help them.
Help people anyway.

10.Give the world the best you have and you'll get kicked in the teeth.
Give the world the best you have anyway.

go oskar power
lokatten (+3), jazboy (+5)
hestfaust är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-08, 20:04   #70

Reg.datum: apr 2013
Sharp$: 4151
Standard

Citat:
Har inte hunnit kollat så mkt ännu men kommer du till spets har jag svårt att se dig förlora om hästen är som sist.

Frågan är om du kommer förbi Stenströmers i starten? Den är ju inte snabb direkt men din är väl inte så snabb heller? Är rätt säker på att Jepson kör i spets om han kommer dit iaf.

Untersteiner spetsar kanske och förhoppningsvis släpper han bara till dig!

Lycka till!
Speedyearl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-08, 21:00   #71
Banned

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 5233
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Öhh vad snackar du om?? Du måste tolka Oskars kommentarer här och alla de lopp han kör som fan tolkar bibeln som kommer fram till något sånt här.
Det enda jag förhåller mig till är det som skrevs inledningsvis:

"Jag lägger upp taktik efter följande i den nämnda ordningen:
1, Hur hästen känns
2, egna tankar ( här spelar odds iofs in)
3, ägarens önskemål
4, tipsnissar"

Jag lägger inga tolkningar i det. Det verkar vara helt solklart. Inga tvetydigheter alls.

Men jag skulle kunna tänka mig att det finns kuskar som skulle kunna ha en annan taktikplan.

A) motstånd - ja, jag är helt säker på att man kan anpassa sin styrning efter vilka andra som kör i loppet
B) position - ja, jag är helt säker på att toppkuskarna gör noggranna övervägningar om vilken position man ska söka vid start, efter start, efter en snabb resp långsam öppning. Ingen slump att ÖK nästan alltid hittar andra par utvändigt...
C) handlingsalternativ för att ändra konkurrenssituation till min fördel
D) osv

Men vem är jag att berätta för OS hur han ska köra. Jag har inte kört ett enda travlopp i hela mitt liv. Jag är bara tacksam för kuskar som är tydliga med hur de tänker köra. Och vad man kan förvänta sig av dem i loppen. Håkan Eriksson. Tomas Pettersson. Claes Sjöström. Fredrik Persson. Joakim Lövgren. M fl.

Tacksam att det finns kuskar som man kan luta sig emot. EA. BG. ÖK (om det är stora pengar att köra om). Såna som kan vinna med hästar som inte ens känna bra för dagen. Det underlättar för mig som spelare, mycket lättare att ta ut spikarna då.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-08, 21:56   #72

Reg.datum: feb 2014
Sharp$: 478
Standard

Får ju även ta hänsyn till att ingenting är statiskt det är många nya kuskar som blir bättre och bättre samtidigt som de äldre verkar göra fler misstag emellanåt t.ex Örjan och Kontio svarar för riktiga kalkonstyrningar emellanåt

Citat:
Det enda jag förhåller mig till är det som skrevs inledningsvis:

"Jag lägger upp taktik efter följande i den nämnda ordningen:
1, Hur hästen känns
2, egna tankar ( här spelar odds iofs in)
3, ägarens önskemål
4, tipsnissar"

Jag lägger inga tolkningar i det. Det verkar vara helt solklart. Inga tvetydigheter alls.

Men jag skulle kunna tänka mig att det finns kuskar som skulle kunna ha en annan taktikplan.

A) motstånd - ja, jag är helt säker på att man kan anpassa sin styrning efter vilka andra som kör i loppet
B) position - ja, jag är helt säker på att toppkuskarna gör noggranna övervägningar om vilken position man ska söka vid start, efter start, efter en snabb resp långsam öppning. Ingen slump att ÖK nästan alltid hittar andra par utvändigt...
C) handlingsalternativ för att ändra konkurrenssituation till min fördel
D) osv

Men vem är jag att berätta för OS hur han ska köra. Jag har inte kört ett enda travlopp i hela mitt liv. Jag är bara tacksam för kuskar som är tydliga med hur de tänker köra. Och vad man kan förvänta sig av dem i loppen. Håkan Eriksson. Tomas Pettersson. Claes Sjöström. Fredrik Persson. Joakim Lövgren. M fl.

Tacksam att det finns kuskar som man kan luta sig emot. EA. BG. ÖK (om det är stora pengar att köra om). Såna som kan vinna med hästar som inte ens känna bra för dagen. Det underlättar för mig som spelare, mycket lättare att ta ut spikarna då.
MikaF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-08, 21:57   #73

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 5373
Standard

Då lär du få det tufft att sätta 7an nu då Stankarn...
Andersfc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-08, 22:13   #74

Reg.datum: feb 2014
Sharp$: 478
Standard

Känns som tråden hamnat off topic men för att återgå till V75 Åby:

Första loppet känns öppet, kanske ett trehästarslås på 5,4,6 Tycker Crazy foot Mambo kan vara värd ett streck med tanke på bra tider och hemmabana. Nästan ostreckad så visst ingen given vinnare men roligt streck
doob (+100)
MikaF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-08, 22:26   #75

OskarSvanbergs avatar

Standard

Alla i hela världen fattar väl att det du beskriver ligger under egna tankar.
Självklart finns olika alternativ, rätt mkt tid läggs på att läsa på och förbereda, vilka ryggar vill jag ha, vilka kan tänkas släppa. Ryggar att undvika, vem släpper jag till etc. Plan a, b, c.

annars skulle jag ju inte kika in här. Finns några som har lite kloka idéer och har koll, tittar därför här ibland.

Men känns hästen oväntat dålig kastas allt åt sidan. Känslan för hästen är överordnad.
Och tvärtom, oväntat bra körs det offensivt. Men är det ett gäng jag kan knäcka från dödens med en häst i halvform kör man såklart så.

Men det spelar som sagt ingen roll vad du tycker. Jag ville ge en inblick i hur det funkar som aktiv. Inte skapa diskussion om min förträfflighet/ odugligget.
Migge (+1), niveon (+1), Melander (+5)
Svara

td