|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2015-10-07, 22:36 | #46 |
Jag gillar att vara betrodd, chansen att jag släpps till spets dubblas, och nästan garanti att man släpps ner i dödens.
Att gå på tidigt med en 25- oddsare är ofta chansartat, 50-50 att få dödens 1100 kvar i bästa fall. Hänger också på om jag gjort det i rätt lägen förut. Vet de andra att jag bara kör när jag har fog för det blir mitt varumärke stärkt. De som alltid gasar undviker man rygg på. |
|
2015-10-07, 22:41 | #47 | |
Citat:
Men jag släpper inte gärna om jag väl kommer dit, men allt hänger på hur det känns. Känns det som att vi får smyga är det ett tänkbart upplägg, men då känns han antingen sämre än väntat, eller så har vi fått offra väldigt mkt för att nå positionen. Mkt möjligt att vi får bra position, och då kanske jag avvaktar. |
||
2015-10-07, 22:47 | #48 | |
Citat:
Inte nödvändigtvis. Som spelare är man mer hjälpt av att veta t ex utrustning och mest sannolik taktik på förhand. Dvs innan man väljer att spela på dig. När man väl har spelat på dig så går det inte att påverka spelbeslutet längre och givetvis hoppas man att du gör det du tycker är bäst i varje givet läge. Men mest troligt skulle man inte ha valt att spela på dig om man anat att du skulle välja en annan taktik än den på förhand mest troliga. Det är ungefär som sko-info-argumentet: "Lita på att tränaren väljer balans för att ge hästen bästa möjliga chans". När man väl har spelat på en häst så vill man givetvis att tränaren väljer den balans som ger bäst chans. Fast mest troligt så hade man aldrig spelat på ekipaget om man hade anat att det skulle bli en annan balans än den på förhand mest troliga och optimala balansen.
2015-10-07, 22:49 | #49 |
Neona Princess bör väl vara sos!?
|
|
2015-10-07, 22:51 | #50 |
Och sen rundar väl Ludde av v7an!
|
|
2015-10-07, 23:26 | #51 |
Du menar att Jorma är mycket bättre än Olle....?
2015-10-07, 23:30 | #52 | |
Citat:
|
||
2015-10-07, 23:38 | #53 |
Några som kommer bli smaskigt understreckade.... Blir mycket spår 1 och 3 till fina rens på lördag...
Avd.1 1 Tony Boy - underbart spår! Absolut toppform och speedig! 2% just nu... Avd.3 3 Västerbo Highflyer - trots Haugstad... Under 10% hugger jag den direkt! Fint spår, i toppform och speedig! Värsta motbuden har bakspår och i kontakt med Global Money direkt! Perfekt! Avd.4 1 Man Winner - åter låg procent på bästa spåret! Hemmaplan och ung och hungrig i vagnen! Startsnabb och kan välja upplägg! Kommer från två raka och toppform! Otroligt streckvärd! Avd.6 3 Janes Hugo gillar distansen och läget! Speedig och ska gå på rulle! Får loppet nu och OS att välja på! Bortglömd.... Avd.7 3 Ocean Kronos smällfin sist och fint spår! Ännu en i absolut toppform med dunderläge som är helt tappad även om samtliga kommer gå upp!
Twitter: @sharpsdoob Senast redigerad av doob den 2015-10-07 klockan 23:39. |
|
2015-10-08, 08:15 | #54 | |
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8342Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Du ska inte tänka ett skit på spelarna när du kör, men spelarna har bra koll på statistik... som en del inte tänker på.
Jorma ...och några till har fattat att ledningen är guld värd, man ska alltid köra för den och aldrig släppa den. Det kommer bli pannkaka många gånger, men resultatet över tid blir bättre. Sedan lär sig folk att det inte är lönt att bråka med dig, för de kommer bara bli hängande och utan pengar om de försöker ! Citat:
2015-10-08, 10:25 | #55 | |
Banned
|
Citat:
Du kanske borde prova att spela poker? Så kanske du lär dig att attityd och uppträdande är mycket viktigare än "hur hästen känns". Det är ju därför som Erik Adielsson och andra toppkuskar kan vinna med en formlös kamel, allmänt kallad "valla-lunk". Ni andra kuskar vågar inte ens gå fram och ställa frågan, köra upp i dödens utanpå favoriten. Ni förlorade loppet redan i omklädningsrummet.... |
|
2015-10-08, 10:38 | #56 | |
Banned
|
Citat:
Du blir förutsägbar. Bra för oss spelare, naturligtvis. Vi vet att du - likt många andra lallarkuskar - aldrig gör något oväntat i loppen, aldrig tar något initiativ, för att exempelvis försvara eller förbättra en position. Låter Erik Adielsson, Björn Goop och de andra härja fritt. Gör det lättare för oss spelare att hitta bra spikar, för med ballast-kuskar som motståndare är det ju endast galopp emot. |
|
2015-10-08, 11:01 | #57 |
|
|
2015-10-08, 11:06 | #58 |
|
|
2015-10-08, 11:37 | #59 | |
Citat:
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
sirlarsson (+5) |
||