|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2015-10-05, 16:42 | #16 |
Banned
|
Några guldkorn finns det väl...?
Lite imponerad av Usain Henna, på barfotabalansen - innan soppan tog slut. Halvvarv kortare nu och inte sämsta kusken i fältet (gjorde det bra mot hårt kuskmotstånd senast). Vici Lane är en hårding, förmodligen skolös igen. Inte så impad av Lover Face senast, tveksam till att Bergharn återigen sänder fram till dödens och då kan det vara så spets och slut någonting kan bli. Vem slår skolös Youana? Gillar Alfas Da Vinci men han har ju klappat ihop fullständigt vid ett par tillfällen i år - alla gånger jag har spelat/spikat exempelvis...Kommer Lövgren att köra fram i dödens? Nja, det är nog ADVs sämsta position. Spets och slut på Globalen säger jag. Dåligt påläst i första men Untersteiner har ju vunnit åkandes i spets mer än en gång i år (och i fjol, före det var det glest mellan gångerna). Space Photo var väl ok senast, lite långt ut på vingen föranleder gardering? Varför inte Caddie Hit, från "hit-läge".... |
2015-10-05, 16:52 | #17 |
V75-5
Här ska det väl räcka med 1 Your Highness, 3 Youana och 5 Neona Princess. 4 Backfire var jämn med 1 och före 3 när de möttes i somras. Sedan dess har inte 4 startat. 2 Amazon AM är väl ringrostig jämfört 1,3 och 5. |
|
2015-10-05, 17:26 | #18 |
Tycker inte du ska ta bort Amazon Am om du ändå inte tar ställning och spikar någon.
|
|
2015-10-05, 17:44 | #19 |
|
|
2015-10-05, 21:02 | #20 | |
Citat:
Och påpassad är han absolut inte, de flesta resonerar som de flesta här verkar göra att han inte kan vara tillräckligt duktig längre när han kommit upp i åren och inte kör lika mycket. Han ÄR generellt sett snarare underspelad i de flesta lopp han ställer upp i nuförtiden (på rikstoton iallafall). Jeppson var spelvärd för ett halvår sen men nu är han oftast påpassad i relation till vinstchans ungefär.
2015-10-05, 21:31 | #21 |
Fin omgång. Tidiga tankar:
1: Känns som Ludde. 4 är bra men hur ofta vinner den utanför Jägers? 11 med vid gardering fast Untersteiner sällan vinner bakifrån 2: Svårt om inte Luddes bara är bäst. Men knappast spik därifrån. 3: 1,10,12 borde räcka långt. 4: Har låst mig vid 11 men är väl tveksamt om jag vågar stå fast vid det. 5: Youana borde bli svårslagen om barfota. Möjligen Backfire om den hittar rygg ledaren. Hur bra är 5? 6: Har väl inte sett botten i 11, kan vara en kanon. 3 är mitt första garderingsstreck. 7: Ludde igen? Men jobbigt få Montdore på utsidan. Dags för 12 trots läget? |
|
2015-10-05, 22:19 | #22 |
Eagle Shot bästa spiken i omgången!
Två toppspurter på raken, Westerholm är en duktig kusk och spåret snarare ett plus i lärlingslopp. |
|
2015-10-05, 22:25 | #23 |
Vidare så måste ju Global Money, Yoana (om bike å bf) och Vici Lane ha vettiga segerchanser.
|
|
2015-10-05, 23:04 | #24 |
Kollektivet har varit lite ut och åkt jojo-cykel på Lover Face på slutet, medans man själv för en gångs skull kommit helt rätt på det. Om det håller i sig så torskar LF som klar favorit på lördag. Luktar väldigt mycket värdespik om Vici Lane!
I sjätte är det ju inte så klart hur det utvecklar sig än, men jag sågar Scellino Luis som storfavorit från bakspår över lång distans mot kvalificerat motstånd på framspår. Dåligt med rundningsmärken här och det här vinner någon av dem som får bästa resan (och det lär inte favoriten få). I flera av övriga avdelningar är jag mycket velig fortfarande, men jag noterar att Ängens Kryptonit som var heroisk på v75 senast är med igen i ett relativt billigt lopp och lär bli spelvärd där.
2015-10-05, 23:10 | #25 |
|
|
2015-10-05, 23:20 | #26 | |
Citat:
Fullständigt med dig på Lover Face. Den offrar jag aldrig streck på om han håller sig över 15-20 %. |
||
2015-10-06, 09:56 | #27 |
Härligt med Åby och Jackpott.Nu hör man inte lika mycket klagomål med dubbla open stretch utan folket har tagit tilll sig att det är så nu.
Finns några bra spikar i omgången men det blir säkert bra betalt på lördag. Nu skall vi snoka lite i Veijostallet den här veckan. |
|
2015-10-06, 10:05 | #28 |
Stora snackisen på Åby kommer att bli 6.Casanova Sisu som Per Nordstöm vill rycka alla skorna på.Men jag är ingen älskare av Nordströms kuskegenskaper då man ofta kommer snett på honom.
|
|
2015-10-06, 10:09 | #29 |
Däremot skall jag ta pulsen på Oskar Svanberg och fråga om han tänker köra Usain Henna i spets.Tycker hästen föll med flaggan i topp senast inget att säga om torsken då guldtandens häst bara va bäst i loppet.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
alle (+5) |
|
2015-10-06, 10:21 | #30 |
Det behöver du inte fråga. Klart att han kör honom i spets om han kommer dit.
|
|
|