|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2015-10-10, 12:08 | #181 |
Banned
|
|
2015-10-10, 12:14 | #182 | |
Banned
|
Citat:
Men nog måste man ha rökt på om man grundar ett system på några tusen rader på de förutsättningarna? Då är det väl bättre att man spelar lotto eller köper 30 trisslotter? |
|
2015-10-10, 12:14 | #183 | |
Citat:
Kollade in startsnabbheten i sjätte nu och kan konstatera att det inte är någon tillfällighet att just de här hästarna anmält när det är längre distans. Det är inga speedkulor direkt. Väldigt ovisst vem som håller ut vem om du frågar mig. Förutom att Olle inte kan svara upp (och heller inte laddar) och att Söderkvist kommer såsa på ganska lugnt i starten då han är nöjd med att vara garanterat ett andraspår så vette tusan! En som är snabb och det är Lillaxel om han laddas. Men jag tror mycket på att det är Untersteiner som är den enda som har vett att ladda ordentligt och kommer till spets initialt och släpper till den som är först fram av Tokio eller Usain. Med det sagt kommer jag låsa loppet på 4,6,11 OCH 9 Chatain som visat en jäkla uppfattning i sina två starter i Sverige på sistone och är rejält bortglömd nu. Typiskt för utländska hästar med okända kuskar. Janes Hugo har ju bra förutsättningar till fin löpning och bara streckad på några få procent så det är frågan om han ska med på lappen ändå. Har svårt att se den fixa seger. Kuskmotståndet är dock halvskralt här så han ska nog med ändå. 3,4,6,9,11! Med utgång på 4 för spelvärde.
2015-10-10, 12:21 | #184 | |
Citat:
|
||
2015-10-10, 12:41 | #185 |
V75-4
ALLA har jagat Eagle Shot nu efter att hästen flygit fram och gjort fina lopp flera gånger i rad. Då har den varit spelad till entalsprocent. Idag är det 23 % som gäller, vilket enligt mig är något mindre än den verkliga chansen som jag värderar till 25-30 %. Idag när den är knapp favorit går ALLA emot, och är noga med att nämna att dagens procent är banne mej alldeles för hög. Man väljer istället ickevinnaren Man Winner och den som tydligt visat att den inte riktigt håller V75-klass Caddie Hit. Två hästar som dessutom ska vara med i spetskörningen och lär få tuffa öppningar. ALLA vet att lärlingslopp körs vilt och gynnar de som får ligga i fred lite längre ner. Men det har folk glömt idag. Eagle Shot ska fällas och man krigar istället som fan för att hitta spikar i andra avdelningar. Det gör inte jag. Jag spikar Eagle Shot med 19 procentige Nicklas Westerholm, sitter lugn och njuter när Westerholm glider med i tredjespår och rundar packet sista 200. Samtidigt noterar jag att Amour Du Coglais, Snabba Cash och några till gör upp om resten av pallplatserna samtidigt som Man Winner m.fl är totalslut längre ner i kön. |
|
2015-10-10, 12:49 | #186 | |
Citat:
|
||
2015-10-10, 12:56 | #187 |
Mycket snack om Eagle Shot men ingen som nämnt Malmqvists avstängning som en faktor. Själv drar jag mig för att tro för mycket på hästar som står i stall med problem, om det så är sjukdomar som går eller andra problem. Tänk er själva att er arbetsgivare åkt dit i ett rättsfall och man är osäker om verksamheten ens kan fortsätta. Det är ju inte så att det skulle vara bra stämning direkt, något som troligtvis skulle kunna komma att påverka de man jobbar med (patienter om man jobbar i vården t ex, hästar i det här fallet). Och man kanske inte skulle vara lika taggad som vanligt att göra allt man kan för att göra ett bra jobb.
2015-10-10, 13:07 | #188 |
Får nog peta med Raggamuffin ändå efter att ha läst den här kommentaren från tränaren. Även om det inte står utskrivet att det är stallorder så höjer det här chansen att Stefan kör från början och därmed vinstchansen.
"– Han var fin i måndagens jobb så allt tyder på att formen är jättebra. Jag är givetvis nöjd med läget och tror att han kan vara med och köra om ledningen. Han möter ett par riktigt bra hästar men är bra själv också och kan nog vara med där framme. Det blir barfota runt om och jänkarvagn igen, säger Lars Järpedal."
2015-10-10, 13:08 | #189 |
På tio fler starter
Tycker ändå inte om när hästar har mkt svårt för att sätta nosen först i loppen. Det tycker jag att jag ser på Man Winners beteende iaf i strider. Enligt mig är det då tufft att vinna på V7. Behöver all tur i världen och vinner inte mer än var tjugonde lopp mot dessa hästar. |
|
2015-10-10, 13:28 | #190 |
Alla Sjöar!
2015-10-10, 13:55 | #191 |
|
|
2015-10-10, 13:59 | #192 |
Missa inte dessa om ni skall ha 7 rätt
Avd 1 - 10 Versailles som kan vara en storfidus om Luddes galopperar (annars vinner han väl) Avd 2- Stenströmer vinner igen nr 1 Editor Boko. Avd 3- Västerbo Highflyer som till och med nästan i dag är kuskförstärkt... OS vinnare. Avd 4 -Amour de cuglas som profiterar på lärlingstempo + på kusken också. Avd 5 - Kan inte släppa Your Highness (hattrick för Stenströmer !!!) måste dubbla systemet ialla fall med den Avd 6 - Janes Hugo var första hästen jag fastnade för när startlistan kom i söndags, kommer ju få ett fint lopp längs sargen och spurta förbi .. Avd 7 - lås på 2,6 med plus för Montdore. Lycka till
Lita på ditt första intryck, krydda med lite sharpsexpertis... Succé To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+10) |
|
2015-10-10, 14:03 | #193 |
Men va fan!!!!
hur lyckades Robin nästla sig in i studion, suck............ |
|
2015-10-10, 14:07 | #194 |
|
|
|