|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2015-10-10, 11:33 | #166 | |
Citat:
- 11 Scellino Luis (V75-6) har kommit upp i bronsdivisonen och det har gått lite långt mellan starterna. Med tanke på att det är bakspår och lång distans vill jag inte köra jätteoffensivt. Han har gått bra efter uppehåll och är ganska lättränad så det i sig tror jag inte är något stort minus. Inte distansen heller för den delen, han är ganska allround. Men jag kommer som sagt köra i ryggar och låta han gå till slut. Jag har kört Scellino Luis en gång och han var inte som bäst den dagen, efter att loppet fick lov att köras om på grund av olycka. Jag har kört honom mycket i träning och det är en lättkörd häst så det är inget problem. Det känns som en riktigt bra häst och jag tycker att han har höjt sig ytterligare i de fyra senaste starterna. Även om han tagit de flesta segrar från främre träffen tror jag att han är minst lika bra bakifrån. Han har varit så bra att vi har kört offensivt med honom. Skor runt om, helstängt huvudlag och jänkarvagn - inga ändringar. Ville är en katastrofkusk i sammanhanget, raknar honom som näst sämst i loppet. Med passivt upplägg på det är det en kall favorit. Men nu verkar han inte bli favorit, det är två strukna och det kan ju mycket väl vara bästa hästen. Väldigt mycket talar ju för Usain nu dock. I kraft av favoritskapet är spetschansen god och sen ska han inte vara riktigt i form om han ska förlora därifrån. För jag ser ingen värre risk för att någon i det här lopper kommer gå upp och pressa.
2015-10-10, 11:41 | #167 | |
Citat:
"Favoriterna brukar ha det svårt i SM. Sedan Åby började med open stretch 2007 har vinnarna rankats 5-2-5-1-2-2-7-2. Den enda favorit som vunnit är Torvald Palema, ett sällsynt svagt år då bara sex motståndare slöt upp och ingen utmanade på allvar. Man kan följa alla resultat, även från tiden innan OS, på sidorna 90-93. Tidigare på 2000-talet är det bara (norske!) Steinlager som lyckats infria ett favoritskap. Segrarnas startspår har varit 7-2-6-5-5-5-3-7. Spelarna tror inte bara att 10 Ivar Sånna ska ta en nästan unik favoritseger, han ska också bli den förste att vinna från bakspår. Favoritskapet bygger mycket på, den starka prestation han stod för i Derbyt ifjol. Men inte ens det loppet vann han, och att han redan nu är Sveriges bästa stayer är jag inte övertygad om. Även om han är det, så är det inte säkert att han kan vinna från utvändig position – det är jättetufft över 2640." Alfas är väl inget vidare på att öppna så det blir nog backning ja (utan att ha hört Jockes kommentarer). Till 15% känns han då tämligen iskall för mig.
2015-10-10, 11:43 | #168 | |
Citat:
|
||
2015-10-10, 11:45 | #169 | |
Banned
|
Citat:
Sen är du ju ute helt och cyklar när du påstår att "bra tränare vilket snöbollar till att han får många bra djur i träning som han kan köra sådär offensivt med. Och det är grunden för alla framgångsrika kuskars storhet". Jag kan räkna upp mer än 10 kuskar som aldrig (eller för väldigt länge sen) tränat häst. Men som är väldigt framgångsrika som kuskar. Från Bernt Lindstedt och framåt. Jodå, Jos Verbeeck platsar också. Men du kanske menade "stora kuskar" bland de som "fortfarande tränar". Vad vet jag. Jag önskar dig all lycka till idag. Såg att du skulle gardera Ivar Sånna. Verkar vettigt. |
|
2015-10-10, 11:46 | #170 | |
Citat:
Oavsett så vinner inte Montdore på medeldistans. |
||
2015-10-10, 11:47 | #171 |
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8342Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
2015-10-10, 11:49 | #172 | |
Citat:
Det kan ju bli en del körning inledningsvis i det här loppet också då 1, 2, 3, och 4 säkert kommer försöka nå tätpositionen. Senast redigerad av Emeffeff den 2015-10-10 klockan 11:51. |
||
2015-10-10, 11:50 | #173 | |
Banned
|
Citat:
|
|
2015-10-10, 11:55 | #174 |
Banned
|
Jajemän! Så kan vi sitta och hånskratta åt Spiken, Nico, Masen och de andra som försöker hålla Travpunkten flytande!
Nu håller ju Spiken på att överge Travpunkten och börjar spamma Sharps med sina papegojinlägg så det är väl bara en månad eller två innan han lyckats förstöra det här forumet också, man får passa på så länge forumet lever! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Björnland (+50) |
2015-10-10, 11:58 | #175 |
Banned
|
Förstår inte hur Veijo kunde sänka sig till att sätta upp Lövgren. Totalt oförmögen att få iväg hästarna från start. Lär hamna i sjätte utvändigt här. Man måste nog ha rökt på för att tro att han ska få rygg ledaren.
|
2015-10-10, 11:58 | #176 |
Haha vad gafflar du om? Med alla dessa toppkuskar borta är ju Lövgren en av dom allra främsta i fältet. 19% vinster på sina uppsittningar i år. Vilket hån att jämföra honom med Fredrik B Larsson som har 6% vinster i år och 1/6 inkört.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AndyMart (+3) |
|
2015-10-10, 12:01 | #177 |
Dante Boko har utvecklats väldigt mycket nere i Frankrike. Sen är det klart, spår 12 på Åby med allt vad det innebär är ju absolut inte bra. Men 4 %, och det är inte världsstjärnor han möter.
|
|
2015-10-10, 12:04 | #178 |
Stankarn visst har du rätt i en del av det du säger, att toppkuskar "vågar" mer osv men hur i hela helvete kan du jämföra Lövgren med FREDRIK B LARSSON?
|
|
2015-10-10, 12:06 | #179 |
Banned
|
Inte på V75. Och inte när det handlar om lite högre klasser. Och absolut inte som lånekusk!
|
|