|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2015-10-04, 18:24 | #1 |
V75 Åby 10 Oktober
Kusk eliten befinner sig USA och Åby med sitt dubbla open stretch kan kanske bidra till hög utdelning på liret. Ser att pappa Olle ska köra Björns hästar vilket är ett grovt minus o säkert 20 meter minst.
|
|
2015-10-04, 18:45 | #2 |
De har iallafall inget voltlopp i första avdelningen den här gången.. de kanske inte behöver de extra miljonerna som kommer in vid en omstart när de kan locka med dubbel jackpott
|
|
2015-10-04, 20:04 | #3 |
Fi fan det ser ju snudd på olösligt ut?
|
|
2015-10-04, 20:51 | #4 |
Fram med piltavlan och blunda så är miljonerna hemma!
Tror det kommer bjudas på rejäla körningar i dom dom flesta lopp när det inte finns några kuskar som dom andra är rädda för, många bakspårsvinnare är nog att vänta med OS och lite mer orutin bland kuskarna |
|
2015-10-04, 21:06 | #5 |
Guldloppet är ju fan helt underbart att analysera! :-)
2015-10-04, 21:14 | #6 |
Första tankarna går till 4 eller 8 men maskinen Ivar sånna ska ju aldrig heller räknas bort som skulle kunna vinna efter 3 varv i dödens
Senast redigerad av bjarnet den 2015-10-04 klockan 21:17. |
|
2015-10-04, 21:37 | #7 |
|
|
2015-10-04, 22:13 | #8 |
Skrattretande att Goopstallet sätter upp en pensionerad föredetting bakom sina hästar istället för att anlita någon etablerad toppkusk i skiktet under de som är i USA. Det vore ju förfärligt att behöva ge bort några tusenlappar i provision till någon riktig kusk när hela kakan kan stanna i familjen....Nån som sa nåt om att snålheten bedrar visheten?
|
|
2015-10-04, 22:17 | #9 |
2½ varv är det väl iofs, men nog måste väl ändå den klara förstahästen vara Global Money med Bergharn....eller? Många starka insatser från den hästen över långa distanser när den var hos Langewg.
|
|
2015-10-04, 23:04 | #10 |
Rätt mycket roligare lopp än den här helgen!!! Men jag håller med om att det ser väl svårt ut. Men hittan man två bra spikar som springer rätt väg så ska det väl ordna sig kanske! I första loppet har jag svårt att se någon annan än 4,5 ta hem det men det är också det enda jag tycker ser stängt ut på riktigt få hästar vid en första anblick.
2015-10-04, 23:10 | #11 | |
Citat:
Han ÄR en etablerad toppkusk i skiktet under de som inte är på plats!
2015-10-04, 23:27 | #12 | |
Citat:
Ang Olle så är han en hedersman värd all respekt men som kusk idag är han tyvärr usel. Han åker häst numera och saknar både taktiskt sinne och förmågan att få extra fart på hästarna. Kritiken är befogad, Olle anno 2015 tillhör inte top 50 av kuskar i landet. Däremot drar han fler streck än Jeppson bland "massan" och det är ju underbart Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
tomtom2 (+5) |
||
2015-10-04, 23:59 | #13 | |
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8342Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
De sätter naturligtvis upp vem de vill.
Hade jag varit inblandad hade jag satt upp Jorma i 3 lopp. Citat:
2015-10-05, 00:31 | #14 |
Ser inte ut som några jätteheta chanser för stall Goop på lördag oavsett kuskval.
|
|
2015-10-05, 16:37 | #15 |
Stenström spikar sin egen editor boko i 5 tippar, vad sägs om det?
Han brukar väl inte sticka ut hakan så väldigt långt annars? |
|
2015-10-05, 16:42 | #16 |
Banned
|
Några guldkorn finns det väl...?
Lite imponerad av Usain Henna, på barfotabalansen - innan soppan tog slut. Halvvarv kortare nu och inte sämsta kusken i fältet (gjorde det bra mot hårt kuskmotstånd senast). Vici Lane är en hårding, förmodligen skolös igen. Inte så impad av Lover Face senast, tveksam till att Bergharn återigen sänder fram till dödens och då kan det vara så spets och slut någonting kan bli. Vem slår skolös Youana? Gillar Alfas Da Vinci men han har ju klappat ihop fullständigt vid ett par tillfällen i år - alla gånger jag har spelat/spikat exempelvis...Kommer Lövgren att köra fram i dödens? Nja, det är nog ADVs sämsta position. Spets och slut på Globalen säger jag. Dåligt påläst i första men Untersteiner har ju vunnit åkandes i spets mer än en gång i år (och i fjol, före det var det glest mellan gångerna). Space Photo var väl ok senast, lite långt ut på vingen föranleder gardering? Varför inte Caddie Hit, från "hit-läge".... |
2015-10-05, 16:52 | #17 |
V75-5
Här ska det väl räcka med 1 Your Highness, 3 Youana och 5 Neona Princess. 4 Backfire var jämn med 1 och före 3 när de möttes i somras. Sedan dess har inte 4 startat. 2 Amazon AM är väl ringrostig jämfört 1,3 och 5. |
|
2015-10-05, 17:26 | #18 |
Tycker inte du ska ta bort Amazon Am om du ändå inte tar ställning och spikar någon.
|
|
2015-10-05, 17:44 | #19 |
|
|
2015-10-05, 21:02 | #20 | |
Citat:
Och påpassad är han absolut inte, de flesta resonerar som de flesta här verkar göra att han inte kan vara tillräckligt duktig längre när han kommit upp i åren och inte kör lika mycket. Han ÄR generellt sett snarare underspelad i de flesta lopp han ställer upp i nuförtiden (på rikstoton iallafall). Jeppson var spelvärd för ett halvår sen men nu är han oftast påpassad i relation till vinstchans ungefär.
2015-10-05, 21:31 | #21 |
Fin omgång. Tidiga tankar:
1: Känns som Ludde. 4 är bra men hur ofta vinner den utanför Jägers? 11 med vid gardering fast Untersteiner sällan vinner bakifrån 2: Svårt om inte Luddes bara är bäst. Men knappast spik därifrån. 3: 1,10,12 borde räcka långt. 4: Har låst mig vid 11 men är väl tveksamt om jag vågar stå fast vid det. 5: Youana borde bli svårslagen om barfota. Möjligen Backfire om den hittar rygg ledaren. Hur bra är 5? 6: Har väl inte sett botten i 11, kan vara en kanon. 3 är mitt första garderingsstreck. 7: Ludde igen? Men jobbigt få Montdore på utsidan. Dags för 12 trots läget? |
|
2015-10-05, 22:19 | #22 |
Eagle Shot bästa spiken i omgången!
Två toppspurter på raken, Westerholm är en duktig kusk och spåret snarare ett plus i lärlingslopp. |
|
2015-10-05, 22:25 | #23 |
Vidare så måste ju Global Money, Yoana (om bike å bf) och Vici Lane ha vettiga segerchanser.
|
|
2015-10-05, 23:04 | #24 |
Kollektivet har varit lite ut och åkt jojo-cykel på Lover Face på slutet, medans man själv för en gångs skull kommit helt rätt på det. Om det håller i sig så torskar LF som klar favorit på lördag. Luktar väldigt mycket värdespik om Vici Lane!
I sjätte är det ju inte så klart hur det utvecklar sig än, men jag sågar Scellino Luis som storfavorit från bakspår över lång distans mot kvalificerat motstånd på framspår. Dåligt med rundningsmärken här och det här vinner någon av dem som får bästa resan (och det lär inte favoriten få). I flera av övriga avdelningar är jag mycket velig fortfarande, men jag noterar att Ängens Kryptonit som var heroisk på v75 senast är med igen i ett relativt billigt lopp och lär bli spelvärd där.
2015-10-05, 23:10 | #25 |
|
|
2015-10-05, 23:20 | #26 | |
Citat:
Fullständigt med dig på Lover Face. Den offrar jag aldrig streck på om han håller sig över 15-20 %. |
||
2015-10-06, 09:56 | #27 |
Härligt med Åby och Jackpott.Nu hör man inte lika mycket klagomål med dubbla open stretch utan folket har tagit tilll sig att det är så nu.
Finns några bra spikar i omgången men det blir säkert bra betalt på lördag. Nu skall vi snoka lite i Veijostallet den här veckan. |
|
2015-10-06, 10:05 | #28 |
Stora snackisen på Åby kommer att bli 6.Casanova Sisu som Per Nordstöm vill rycka alla skorna på.Men jag är ingen älskare av Nordströms kuskegenskaper då man ofta kommer snett på honom.
|
|
2015-10-06, 10:09 | #29 |
Däremot skall jag ta pulsen på Oskar Svanberg och fråga om han tänker köra Usain Henna i spets.Tycker hästen föll med flaggan i topp senast inget att säga om torsken då guldtandens häst bara va bäst i loppet.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
alle (+5) |
|
2015-10-06, 10:21 | #30 |
Det behöver du inte fråga. Klart att han kör honom i spets om han kommer dit.
|
|
2015-10-06, 21:21 | #31 |
|
|
2015-10-06, 21:25 | #32 |
|
|
2015-10-07, 00:05 | #33 | |
Citat:
Plocka bort så är du aldrig(lr nästan aldrig) snett på han Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Stekel (+10) |
||
2015-10-07, 00:37 | #34 |
Där sa du ett som är sant! Han får nästan alltid pressbevakning genom en eller flera kanaler när han startar på rikstoton och är alltid positiv till sina chanser. Det händer att hans starthästar är underspelade på V75, men det är verkligen extreeemt sällsynt alltså.
2015-10-07, 05:55 | #35 |
Glöm nu inte Oscar Ribb för guds skull! Minns ni sist den gjorde rent hus på Åby? Svårbedömt med norska hästar men den känns likt KLM Buymethemoon som en häst som alltid presterar på topp i Sverige och har en vinst överst i raden. Gillar vanligtvis inte Kenneth på V7 men på Lördag känns det nästan stabilt.
Vidare tror jag Vici Lane måste ha en bra chans. Form på stallet och snabb kusk/häst. Spets och släpper aldrig. Hoppas den orkar hela vägen bara! Total Value känns spännande med Juel med. Där har ni mina tidiga tankar i alla fall. Må väl! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Imself (+5) |
|
2015-10-07, 09:31 | #36 |
Banned
|
Med hela toppskiktet frånvarande så kanske även Haugstad kan lyckas. Annars är det lite spännande med tidiga streckprocenten. Mest streck på favorit i lärlingsloppet, 50% på vilde Ville som har 100% misslyckad uppsittning bakom favoriten. Och Neona Princess. Eller tror kollektivet att hon ska få överta spets?
Glöm inte att tiderna på Förjestad och Gävle (i viss mån även Solvalka) varit rena fantasiangivelserna senaste månaderna. Stirra er inte blind på dem... Är det läge att passa Flemming på lördag? Lite offensivare än vanligt, kanhända? |
2015-10-07, 12:30 | #37 |
Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 2486Första försöket Stats: 11 - 7 - 0 ROI: 109.81% Vinstprocent: 61.11% |
Lopp 2 så tycker jag att två hästar sticker ut.
Devs Dragon och Casanova Sisu. Devs Dragon spetsade senast från spår två i volt och van det loppet på ett fint sätt. Casanova Sisu är stark men värkar inte vara någon kanon från start. Hamnar den hyfsat till så blir den farlig över upploppet. Näst senast gick han från sist utvändigt och sprang in en andra plats. Så detta är två hästar som ska med. Kan dock inte skilja dom åt så vågar inte chansspika. Minusen är att bägge hästarna är bara 3år. Annars så kan jag inte hitta några minus. |
2015-10-07, 18:37 | #38 |
Känns väl inte så troligt att neona princess får ta spets om youanna är frisk,möjligtvis dödens eller rygg ledare! tvivlade lite på youanna sist med skor men ser inte hur hon ska kunna förlora om hon är som hon ska och borde väl dessutom gå barfota igen!
[ QUOTE=Stankarn;459810]Med hela toppskiktet frånvarande så kanske även Haugstad kan lyckas. Annars är det lite spännande med tidiga streckprocenten. Mest streck på favorit i lärlingsloppet, 50% på vilde Ville som har 100% misslyckad uppsittning bakom favoriten. Och Neona Princess. Eller tror kollektivet att hon ska få överta spets? Glöm inte att tiderna på Förjestad och Gävle (i viss mån även Solvalka) varit rena fantasiangivelserna senaste månaderna. Stirra er inte blind på dem... Är det läge att passa Flemming på lördag? Lite offensivare än vanligt, kanhända?[/QUOTE] |
|
2015-10-07, 19:11 | #39 |
Your Highness är hård och tuff, vilket även Jepson är. Streckvärd till 15 %.
|
|
2015-10-07, 21:06 | #40 | |
Citat:
Känns han som sist kör vi. Väldigt nöjd med honom. Var enorm. Tar sig inte till ledningen självmant, men anser att de flesta borde vilja släppa. Den som svarar tror jag inte vinner, men inte säkert att vi gör det heller. Helt ok i ett standardjobb igår. Vässar upp med 4 snabba imorgon, gjorde jag inte sist. Förhoppningsvis blir han då rappare från start, gett rätt effekt förut' Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Tirich (+1), whalz (+1), Speedyearl (+5), Manprinsen (+5), Matte70 (+1), andersson79 (+5), alle (+5), Torstens (+5), hugotheboss (+5), stoffolainen (+1), abstruse (+5), kasse (+1), zamora_79 (+5), legolasse (+10), jazboy (+1) |
||
2015-10-07, 21:30 | #41 | |
Citat:
|
||
2015-10-07, 22:06 | #42 | |
Citat:
Du verkar bli andrahandare där (trodde jag inte faktiskt) och det gör förhoppningsvis vägen till spets lite enklare. Lycka till och kör hårt! Känns som en av de få hästar i loppet som kan hävda sig hyfsat i silver, och som andrahandare med framspår och offensiv kusk på det så spikar jag.
2015-10-07, 22:20 | #43 |
Tror ni Olle har lärt sig anamma moderniteter som Open Stretch?
|
|
2015-10-07, 22:31 | #44 |
Händer nog att jag mesar oxå. Känns inte hästen på topp för dagen kör jag gärna defensivt. Kör alltid för att vinna, och känns det som vi måste smyga kör jag så.
Men vet inte riktigt hur jag anses som kusk. Jag lägger upp taktik efter följande i den nämnda ordningen: 1, Hur hästen känns 2, egna tankar ( här spelar odds iofs in) 3, ägarens önskemål 4, tipsnissar Jag tänker inte särskilt på spelarna. Spelarna spelar på mig för att de förväntar sig att jag ska göra vad jag anser vara bäst. Ändrar jag då taktik för att de spelar mkt på mig blir det fel, då gör jag inte längre så gott jag kan. Det är extremt snabba beslut som ska tas och försöker man vara någon till lags blir det i regel pannkaka. |
|
2015-10-07, 22:35 | #45 | |
Citat:
|
||
2015-10-07, 22:36 | #46 |
Jag gillar att vara betrodd, chansen att jag släpps till spets dubblas, och nästan garanti att man släpps ner i dödens.
Att gå på tidigt med en 25- oddsare är ofta chansartat, 50-50 att få dödens 1100 kvar i bästa fall. Hänger också på om jag gjort det i rätt lägen förut. Vet de andra att jag bara kör när jag har fog för det blir mitt varumärke stärkt. De som alltid gasar undviker man rygg på. |
|
2015-10-07, 22:41 | #47 | |
Citat:
Men jag släpper inte gärna om jag väl kommer dit, men allt hänger på hur det känns. Känns det som att vi får smyga är det ett tänkbart upplägg, men då känns han antingen sämre än väntat, eller så har vi fått offra väldigt mkt för att nå positionen. Mkt möjligt att vi får bra position, och då kanske jag avvaktar. |
||
2015-10-07, 22:47 | #48 | |
Citat:
Inte nödvändigtvis. Som spelare är man mer hjälpt av att veta t ex utrustning och mest sannolik taktik på förhand. Dvs innan man väljer att spela på dig. När man väl har spelat på dig så går det inte att påverka spelbeslutet längre och givetvis hoppas man att du gör det du tycker är bäst i varje givet läge. Men mest troligt skulle man inte ha valt att spela på dig om man anat att du skulle välja en annan taktik än den på förhand mest troliga. Det är ungefär som sko-info-argumentet: "Lita på att tränaren väljer balans för att ge hästen bästa möjliga chans". När man väl har spelat på en häst så vill man givetvis att tränaren väljer den balans som ger bäst chans. Fast mest troligt så hade man aldrig spelat på ekipaget om man hade anat att det skulle bli en annan balans än den på förhand mest troliga och optimala balansen.
2015-10-07, 22:49 | #49 |
Neona Princess bör väl vara sos!?
|
|
2015-10-07, 22:51 | #50 |
Och sen rundar väl Ludde av v7an!
|
|
2015-10-07, 23:26 | #51 |
Du menar att Jorma är mycket bättre än Olle....?
2015-10-07, 23:30 | #52 | |
Citat:
|
||
2015-10-07, 23:38 | #53 |
Några som kommer bli smaskigt understreckade.... Blir mycket spår 1 och 3 till fina rens på lördag...
Avd.1 1 Tony Boy - underbart spår! Absolut toppform och speedig! 2% just nu... Avd.3 3 Västerbo Highflyer - trots Haugstad... Under 10% hugger jag den direkt! Fint spår, i toppform och speedig! Värsta motbuden har bakspår och i kontakt med Global Money direkt! Perfekt! Avd.4 1 Man Winner - åter låg procent på bästa spåret! Hemmaplan och ung och hungrig i vagnen! Startsnabb och kan välja upplägg! Kommer från två raka och toppform! Otroligt streckvärd! Avd.6 3 Janes Hugo gillar distansen och läget! Speedig och ska gå på rulle! Får loppet nu och OS att välja på! Bortglömd.... Avd.7 3 Ocean Kronos smällfin sist och fint spår! Ännu en i absolut toppform med dunderläge som är helt tappad även om samtliga kommer gå upp!
Twitter: @sharpsdoob Senast redigerad av doob den 2015-10-07 klockan 23:39. |
|
2015-10-08, 08:15 | #54 | |
Sharp$: 8342Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Du ska inte tänka ett skit på spelarna när du kör, men spelarna har bra koll på statistik... som en del inte tänker på.
Jorma ...och några till har fattat att ledningen är guld värd, man ska alltid köra för den och aldrig släppa den. Det kommer bli pannkaka många gånger, men resultatet över tid blir bättre. Sedan lär sig folk att det inte är lönt att bråka med dig, för de kommer bara bli hängande och utan pengar om de försöker ! Citat:
2015-10-08, 10:25 | #55 | |
Banned
|
Citat:
Du kanske borde prova att spela poker? Så kanske du lär dig att attityd och uppträdande är mycket viktigare än "hur hästen känns". Det är ju därför som Erik Adielsson och andra toppkuskar kan vinna med en formlös kamel, allmänt kallad "valla-lunk". Ni andra kuskar vågar inte ens gå fram och ställa frågan, köra upp i dödens utanpå favoriten. Ni förlorade loppet redan i omklädningsrummet.... |
|
2015-10-08, 10:38 | #56 | |
Banned
|
Citat:
Du blir förutsägbar. Bra för oss spelare, naturligtvis. Vi vet att du - likt många andra lallarkuskar - aldrig gör något oväntat i loppen, aldrig tar något initiativ, för att exempelvis försvara eller förbättra en position. Låter Erik Adielsson, Björn Goop och de andra härja fritt. Gör det lättare för oss spelare att hitta bra spikar, för med ballast-kuskar som motståndare är det ju endast galopp emot. |
|
2015-10-08, 11:01 | #57 |
|
|
2015-10-08, 11:06 | #58 |
|
|
2015-10-08, 11:37 | #59 | |
Citat:
sirlarsson (+5) |
||
2015-10-08, 11:50 | #60 |
Jag tror Alfas Da Vinci vinner, rätt distans, risk för körning, hårt tempo av dem i främre spåren och lövgren låter den trava bfro. position 4e-5e i andra spår initialt, perfekt.
|
|
2015-10-08, 15:25 | #61 | |
Citat:
Häftigt att du törs trycka ner mig anonymt. Häftigt hårding. Och du har förstås stor erfarenhet och vet vad du talar om? Om man lyssnar på hästen i första hand och kör som den känns, så gör man just så som du nyss skrev, känns det som läge att köra fram gör man det. Har inte med oddset att göra. Men jag tar och gråter en skvätt över att ett nättroll gillar att jävlas och lallar på. Är ju inte så att jag tjänar på att uttala mig här, sluta försöka trycka ner andra till din egen nivå, satsa istället på att höja dig själv. De som gillar att trycka ner andra mår i regel inte så bra inombords. Så kanske skulle du lägga dina pengar på terapi istället för spel. Synd om dig, du måste ha haft ett tufft liv, kämpa på, hoppas du finner lycka någonstans. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
johanl (+20), Stekis0757 (+10), Sicken (+25), Shooter (+5), Torstens (+5), peozz (+25), the_mirage (+10), sirlarsson (+5), AndWes (+10), Moonfala (+5), Yoast (+10), hammering (+5), lokatten (+10), MatsE (+2), hanscrispi (+2), alle (+50), abstruse (+30), Josve88 (+10), hammmmmar (+20), whalz (+10), SO (+1), Ardberg (+5), Imself (+10), varulv (+1000), scunnert (+5), tomtom2 (+10), niveon (+1), Dodo (+5), draken (+50), Grogg12 (+290), eveton (+10), andersson79 (+10), Matte70 (+2), Skuumberg (+10), bigspender (+10), Pigfarmer70 (+10), rolle2 (+50), kasse (+1), drakdead (+10), zamora_79 (+10), legolasse (+20), legolars (+100), Cleon_9 (+10), Magnus (+10), benny28hbg (+20), hejje (+100), Db (+10), Executive (+10), Bridgeman (+5), BroderH (+10), Jeffe (+5), Kyodai (+20), JonathanH87 (+50), jazboy (+5), Abyss (+20), parsalian (+5), ConRoy (+20), zabatsu (+10), Herzog (+100), itzo (+20), jomtien (+10), blomman13 (+10) |
||
2015-10-08, 16:02 | #62 |
Kusken mer än 50% enligtmig på v75. För vinst alltså. 2a 3a kan Oskar bli men ej mer. Räcker ej till
Helt Enkelt
2015-10-08, 16:11 | #63 |
Rätt konstigt uttalande då Oskar har tre segrar på 24 starter på V75 2014-2015.
SO (+1) Senast redigerad av NicklasJ den 2015-10-08 klockan 16:16. |
|
2015-10-08, 16:14 | #64 |
Ok.
Hur vann jag senaste V75 segrarna då? Hur ser min statistik på V7 ut? Äh, skit samma. Helt ok att du har den åsikten. Och återigen, coola killar som kommer med anonyma förolämpningar. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
MikaF (+5) |
|
2015-10-08, 16:16 | #65 |
Ser att du svarade Nicklas, tack, såg inte det när jag skrev. Hade inte riktigt koll på statistiken heller, men då fick jag den oxå.
|
|
2015-10-08, 16:33 | #66 |
|
|
2015-10-08, 16:59 | #67 | |
Banned
|
Citat:
Och jag har många gånger sett kuskar vinna travlopp trots att de varken har haft bästa eller den formmässigt starkaste hästen i loppet. Det händer i princip varje dag. De har absolut inte "lyssnat" på hästen eller enbart kört när de har känt att de har något att köra med. De har grundlurat sina motståndare. De har kört för vinst - och vunnit - med mediokra hästar, favoriter som knappast haft sin bästa dag, hästar som aldrig skulle ha vunnit om de bara hade körts utifrån som de "känts". De har fått motståndarna att tro att de har bästa hästen. Även om de känt att hästen kanske inte är 100. De har bluffat sina motståndare. De har gjort manövrar i loppet som endera förbättrat sin egen position, alternativt försämrat motståndares position. De har spelat schack - eller poker - med de andra kuskarna. Och därigenom vunnit betydligt fler travlopp än vad de skulle ha gjort, om de bara skulle gå efter "hur hästen känns". Min poäng är - och jag förstår att den är svårbegriplig - om du bara kör för vinst när du känner att du har något att åka med, då blir du förutsägbar. Då vet de andra kuskarna att de får överta spets utan strid, att du går ner på innerspår, att du sitter kvar i kön, osv. Däremot, Jorma Kontio, Erik Adielsson, Björn Goop med flera. De kan få trolla bort ett varv med både fjärde- och femterankad häst - för du och de andra kuskarna vet att det är lönlöst att försöka få överta spets. Och se på f-n, genom att köra för spets även när de inte har bästa hästen i fältet vinner de fler travlopp än vad de borde...! Jag är nog rätt säker på att man måste ha en strategi som kusk om man vill bli riktigt framgångsrik. Att man t o m kan behöva ta ett par förluster för att bli en vinnare i långa loppet. Lycka till! |
|
2015-10-08, 17:29 | #68 | ||
Citat:
Citat:
Och tror du att Erik och gänget totalt skiter i hur hästen känns har du nog inte sett så mycket eller hört hur de resonerar när de kommenterar loppen efteråt heller...
2015-10-08, 19:38 | #69 |
Banned
|
To oskarsvanberg
OskarSvanberg är bra kusk .han vandt over redy for more i v75 ,og tak for det
1.People are illogical, unreasonable, and self-centered. Love them anyway. 2.If you do good, people will accuse you of selfish ulterior motives. Do good anyway. 3.If you are successful, you win false friends and true enemies. Succeed anyway. 4.The good you do today will be forgotten tomorrow. Do good anyway. 5.Honesty and frankness make you vulnerable. Be honest and frank anyway. 6.The biggest men and women with the biggest ideas can be shot down by the smallest men and women with the smallest minds. Think big anyway. 7.People favor underdogs but follow only top dogs. Fight for a few underdogs anyway. 8.What you spend years building may be destroyed overnight. Build anyway. 9.People really need help but may attack you if you do help them. Help people anyway. 10.Give the world the best you have and you'll get kicked in the teeth. Give the world the best you have anyway. go oskar power |
2015-10-08, 20:04 | #70 | |
Citat:
Frågan är om du kommer förbi Stenströmers i starten? Den är ju inte snabb direkt men din är väl inte så snabb heller? Är rätt säker på att Jepson kör i spets om han kommer dit iaf. Untersteiner spetsar kanske och förhoppningsvis släpper han bara till dig! Lycka till! |
||
2015-10-08, 21:00 | #71 | |
Banned
|
Citat:
"Jag lägger upp taktik efter följande i den nämnda ordningen: 1, Hur hästen känns 2, egna tankar ( här spelar odds iofs in) 3, ägarens önskemål 4, tipsnissar" Jag lägger inga tolkningar i det. Det verkar vara helt solklart. Inga tvetydigheter alls. Men jag skulle kunna tänka mig att det finns kuskar som skulle kunna ha en annan taktikplan. A) motstånd - ja, jag är helt säker på att man kan anpassa sin styrning efter vilka andra som kör i loppet B) position - ja, jag är helt säker på att toppkuskarna gör noggranna övervägningar om vilken position man ska söka vid start, efter start, efter en snabb resp långsam öppning. Ingen slump att ÖK nästan alltid hittar andra par utvändigt... C) handlingsalternativ för att ändra konkurrenssituation till min fördel D) osv Men vem är jag att berätta för OS hur han ska köra. Jag har inte kört ett enda travlopp i hela mitt liv. Jag är bara tacksam för kuskar som är tydliga med hur de tänker köra. Och vad man kan förvänta sig av dem i loppen. Håkan Eriksson. Tomas Pettersson. Claes Sjöström. Fredrik Persson. Joakim Lövgren. M fl. Tacksam att det finns kuskar som man kan luta sig emot. EA. BG. ÖK (om det är stora pengar att köra om). Såna som kan vinna med hästar som inte ens känna bra för dagen. Det underlättar för mig som spelare, mycket lättare att ta ut spikarna då. |
|
2015-10-08, 21:56 | #72 | |
Får ju även ta hänsyn till att ingenting är statiskt det är många nya kuskar som blir bättre och bättre samtidigt som de äldre verkar göra fler misstag emellanåt t.ex Örjan och Kontio svarar för riktiga kalkonstyrningar emellanåt
Citat:
|
||
2015-10-08, 21:57 | #73 |
Då lär du få det tufft att sätta 7an nu då Stankarn...
|
|
2015-10-08, 22:13 | #74 |
Känns som tråden hamnat off topic men för att återgå till V75 Åby:
Första loppet känns öppet, kanske ett trehästarslås på 5,4,6 Tycker Crazy foot Mambo kan vara värd ett streck med tanke på bra tider och hemmabana. Nästan ostreckad så visst ingen given vinnare men roligt streck Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
doob (+100) |
|
2015-10-08, 22:26 | #75 |
Alla i hela världen fattar väl att det du beskriver ligger under egna tankar.
Självklart finns olika alternativ, rätt mkt tid läggs på att läsa på och förbereda, vilka ryggar vill jag ha, vilka kan tänkas släppa. Ryggar att undvika, vem släpper jag till etc. Plan a, b, c. annars skulle jag ju inte kika in här. Finns några som har lite kloka idéer och har koll, tittar därför här ibland. Men känns hästen oväntat dålig kastas allt åt sidan. Känslan för hästen är överordnad. Och tvärtom, oväntat bra körs det offensivt. Men är det ett gäng jag kan knäcka från dödens med en häst i halvform kör man såklart så. Men det spelar som sagt ingen roll vad du tycker. Jag ville ge en inblick i hur det funkar som aktiv. Inte skapa diskussion om min förträfflighet/ odugligget. |
|
2015-10-08, 22:45 | #76 | |
Citat:
|
||
2015-10-08, 22:51 | #77 | |
Citat:
Det är det inte många spelar som har särskilt bra koll på. Men jag tror att det är minst lika liten andel av de aktiva som har koll på vad det är som driver en spelare. Det är t ex ju fullt möjligt att analysera ett travlopp och komma fram till ett troligt scenario och vilken häst som är den mest troliga vinnaren och sedan ändå spela på ett helt annat ekipage.
2015-10-08, 23:22 | #78 |
Hmm, när jag först la ögonen på startlistan såg det väldigt svårt ut. Nu när jag ett par dagar senare ritar ner en ram som normalt sett brukar bli jättestor till att börja med så ser den ut som ett litet ankhuvud. Så nu blir det mer som att jag ritar ner hästarna det ska viktas på först och fyller på efteråt. Väldigt bakvänt. Frågan är bara var man ska fylla på.
4,5 1,3,5,8 1,2,3,5,6 1,5,6,7,8,9,11 3 6 2 Ser nu när jag tittar på strecken att jag "missat" 3 favoriter. Får väl plita med dem och sätta maxkrav på en iallafall. Även om man ska gå på egna idéer så får man väl kanske ge kollektivet lite cred iallafall och inte plocka bort dem man inte tror på fullt ut. Iskallt speltekniskt att börja gadda på i sista så som strecken sitter så där får det bli spik iallafall! Spiken på Usain känns också väldigt bra, men där är det ändå mer läge att gardera med utgång eftersom loppet är så ojämnt spelat. Sto-SM är visst också brutalt ojämnt streckat så där får det nog bli påfyllnad på ramen också. Ok så nu ser den lite mindre ankig ut. Mer som en liten pil*... 4,5 1,3,4,5,8 1,2,3,5,6,10 1,5,6,7,8,9,11 1,3,4,5 1,2,3,4,6,11 2 *http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=4525900
2015-10-09, 00:05 | #79 | |
Citat:
En annan sak man måste väga in i den här diskussionen är vilka kuskar som har spelvärde. Man får inte glömma de hästar som har bäst kuskar också är streckade därefter. Generellt sett vill jag hellre se Christoffer Eriksson eller Johan Untersteiner än Örjan Kihlström eller Robert Bergh om jag väntar på en nästagångare som ska komma ut. Kuskar är en viktig faktor att ta i beaktning, men tänk på att man ska spela utifrån hur mycket kuskarna streckas i förhållande till sin kapacitet och inte utifrån vilka som är bäst respektive sämst. |
||
2015-10-09, 01:25 | #80 |
Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 2486Första försöket Stats: 11 - 7 - 0 ROI: 109.81% Vinstprocent: 61.11% |
Back On Topic Tack!. Mycket dynga som flyger i någon korseld.
Nu fokuserar vi på det denna tråd är skapt för. Spik Youana. Jag trår på att det blir en ny sos här för hästen. Stefan som kör och inte Erik. Stefan har kört kusen 3 gånger tidigare detta året och det har resulterat i en vinst, en galopp och en 6plats. så ändå ca 33% vinst för ekipaget! Skräll Staro Hollywood har gjort två lopp efter vila. Van senast emot betydligt enklare motstånd. Men van ändå med 10 längder. Spöade Il sånna och trea bakom Flex lane tidigare iår. Tack Wee var två senast bakom Frossens Bonus. 3% nu i ett öppet lopp och hästen har toppspår! Lås Devs Dragon & Casanova sisu. Vist det är två stycken treåringar. Men det närmar sig slutet på sesongen och jag tycker att dessa två höjer sig över övriga ekipage. DD spetsvann senast från lika läge och CS går bra bakifrån och plockar många på upploppet då den inte är snabb ut. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
doob (+100) |
2015-10-09, 08:01 | #81 |
[QUOTE=Stankarn;460010]Ja, jag har stor erfarenhet. Jag måste ha sett säkert...50 000 travlopp? Kanske ännu fler, jag har inte räknat. Jag har i alla fall sett fler travlopp än vad du har kört.
Och jag har sett fler fotbollsmatcher än Zlatan har spelat så... |
|
2015-10-09, 08:48 | #82 |
Jag brukar ju inte spela med hjärtat, men...
efter att ha läst denna tråden vill jag så jävla gärna att Oskar Svanberg vinner med Usain Henna. Gärna från de rätta ryggarna. Ingen ironi för att vara tydlig. Väldigt befriande att läsa hur kuskar försöker motivera lite av hur de tänker inför loppen. |
|
2015-10-09, 09:41 | #83 |
Enligt aftonbladets odds i fredagstidningen släpper Bet365 Usain Henna till 15 ggr kl 10 mot 3 ggr hos Unibet. Grattis ni som kan spela där.
|
|
2015-10-09, 09:59 | #84 | |
[QUOTE=Torstens;460061]
Citat:
Ang Oskar Svanberg och Usain Henna: Nu när hela "järngänget": Örjan, Erik, Björn, Johnny, Uffe och lovande Johan U och Adrian K är samlade på Yonkers som ett koppel vargar som vädrat blod = 4 miljoner så är väl motståndet litet lättare här hemma? Good Luck Oskar Senast redigerad av lokatten den 2015-10-09 klockan 10:01. |
||
2015-10-09, 10:01 | #85 |
|
|
2015-10-09, 10:01 | #86 |
|
|
2015-10-09, 10:02 | #87 | |
Citat:
|
||
2015-10-09, 10:02 | #88 |
|
|
2015-10-09, 10:05 | #89 |
|
|
2015-10-09, 10:47 | #90 |
Sharp$: 1615Travbloggen Stats: 4 - 7 - 2 ROI: 113.55% Vinstprocent: 36.36% |
Alla fattar att oskar inte är topp 5 kuskar i sverige....Tyvärr är de ganska stor skillnad på Dessa 5 och sedan de som är under. Vad gör man då för att äta igen dettta försprång. Jo man tränar hästen själv. Och gör den lite bättre än alla andra. Visst säger inte han är utanför topp 15 men ligger däromkring anser jag. Är ingen nät troll och tycker de är kanoon du delar med dig av allt här, verkligen super! MEN ibland måste man inse sina begrensningar och köra efter dem. Hade du satt upp säga erik hade du garanterat kört in mer pengar. Men samtidigt missat massa provision/roliga körningar och missat allt de bra. Så kör på och bli bättre. Så kanske en dag du är bland de 5 bästa.
2015-10-09, 11:36 | #91 |
Två halta hästar strukna Comeonhill (V75-4) och Amazing Man (V75-7). #stallDenco
|
|
2015-10-09, 12:06 | #92 |
berghan ligger förhållandevis lågt på Global Money som haft hovböld sen senast enligt expressen. Ivar sånna håller på att växa in i guld och har endast vunnit 2 lopp i år pliktskyldigt från spets. Tycker det osar skräll här lång väg. Nämner därför några roliga lågprocentare.
Beau mec är ute på rätt distans från bra läge, efter lång frånvaro kommer formen mer och mer. Arazi Boko är en kuse som jag inte sett styrkan i tidigare, men visade 11,5 över medel efter en ruskig startrusning som borde satt sig i benen på vem som helst. startsnabb och kan få fint smyglopp o spurta på open stretch sen. Rocky winner är tillbaka från frankrike och visade i förra starten att han tagit loppen därnere fint. Ännu bättre nu? |
|
2015-10-09, 12:09 | #93 |
Orakel face bör vara bästa spiken. Ludde bör ha förberett bra i veckan när han såg spårlottningen. Han lär sitta i spets här och breidablicks o total value lär få vandra i andra spår. En lugn inledning är att vänta o ludde drar musten ur dem sista varvet i sann Ludde anda.
|
|
2015-10-09, 12:32 | #94 | |
Citat:
De har kört fruktansvärt mycket lopp de senaste åren och får allt som oftast köra de bästa hästarna. Allt detta körande har givetvis gjort dem överjävliga på att köra lopp o manövrarna görs snabbt efter som de sitter i ryggmärgen. Jag säger inte att de inte är talangfulla men de har haft det bra förspänt för att ta sig till denna översta hylla i kusksverige, vilket tex Adielsson inte är sen att erkänna i intervjuer då o då. För att återknyta till pokern så är det betydligt lättare bluffa när man sitter med ett hav av marker framför sig, än när man sitter där med en låg liten hög. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1), bokis29 (+5), OskarSvanberg (+1), drakdead (+2) |
||
2015-10-09, 13:40 | #95 |
Ni som tror på Usain Henna kan tänka om efter detta skrik. Skriken vinner aldrig på v75, det är sedan gammalt.
|
|
2015-10-09, 15:45 | #96 |
"Sharpsskriken" vinner ganska ofta
jazboy (+1) Senast redigerad av monimaker1 den 2015-10-09 klockan 15:46. Anledning: fel |
|
2015-10-09, 16:26 | #98 |
Någon som vet vem Spelvärde spikar i avdelning 6?
|
|
2015-10-09, 17:22 | #99 |
Och, vem tror ni här på forumet sitter i rygg på ledande Youana i Sto-SM?
|
|
2015-10-09, 17:30 | #100 |
Scellino Luis
Ser att 11 Scellino Luis är streckfavorit i avd 6.
Körs av Ville Karhulahti. Kollade Villes resultat i V75. Han - Ville alltså, inte Scellino - har startat 24 ggr i V75 i år. Resultat 0 vinst. Scellino har en vinstprocent på 53% - 9 av 17 starter. Alla 9 vinsterna har han tagit med Erik Adielsson i sulkyn. |
|
2015-10-09, 18:01 | #101 |
Banned
|
Mina stänkare....
V75:3 - 3 Arazi Boko I en otroligt svag gulddivision så borde vinnarhålet vara en eftersträvansvärd position. 3 Arazi Boko är riktigt vass ut och har vunnit/skrällt förut från den positionen. CE har lyckats bra tidigare. 1%! V75:7 - 4 Huge Star "..inte sämre än 5 Lover Face om det klaffar med positionerna." 3%! V75:6 - 2 Raggamuffin Snabb ut. Får rygg på Tokio Hotel Hall, som tar emot 6 Usain Henna. Full körning och avgör lätt på stretchen (eller t o m andra par utvändigt?). 6%! Bergh och Kolgjini glänser? |
2015-10-09, 19:16 | #102 |
Är jag dum i huvet om jag spikar Ingves i sista?
|
|
2015-10-09, 19:30 | #103 |
|
|
2015-10-09, 19:45 | #104 |
Muhammed perra låter som en riktig vinnare. Sätter en lax på den.
Manprinsen (+5) |
|
2015-10-09, 19:47 | #105 | |
Citat:
V86 Inlämnat: 2015-10-07, 20:26 Solvalla, Bergsåker Onsdag 2015-10-07 Start: 20:30 Kostnad: 3 920,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 2, 6, 9, 10 2: 6 3: 2, 3, 4, 5, 7, 11, 12 4: 7 5: 1, 2, 3, 7, 9, 11, 12 6: 1, 2, 5, 6 7: 2, 3, 5, 6, 9 8: 5, 7, 9, 12 4x1x7x1x7x4x5x4 = 15680 rader. 15680 x 1 x 0,25 kr = 3 920,00 kr. Totalt: 3 920,00 kr. Nej jag har inga klara ännu faktiskt...vet inte själv ännu och kommer förmodligen ändra mig 40-50 gånger innan jag lämnar in imorgon!! Var länge sedan jag såg fram emot en omgång så mkt som denna iaf så jag både tror och hoppas det blir rejält betalt om man sätter sjuan imorgon! |
||
2015-10-09, 19:49 | #106 |
Känns som Vici Lane måste vara jävligt bra om den ska hålla undan i spets med massage från Lover Face och Montdore? Tror seriöst att jag skulle kräkas om jag skulle vara kvar inför sista med miljonutdelning på G och spik på Ingves
|
|
2015-10-09, 20:26 | #107 |
Tokio var ju toksnabb ut ur volten för ett tag sen på V7 när han vann. Varför skulle den vara långsam ut? Dock är Janes Hugo också snabb ut och ska ej nonchaleras.
|
|
2015-10-09, 20:28 | #108 |
Såg att Veijo har bytts ut mot Håkan K Persson på 10 Flowmate i avd 2 samt till Joakim Lövgren på Lover Face (nr 5) i avd 7.
|
|
2015-10-09, 20:36 | #109 |
Bo E. spikar 11 i sjätte Avd 6 han brukar vara rätt ute ibland ,så i brist på andra ideer gör jag detsamma.
|
|
2015-10-09, 20:40 | #110 |
Det där är intressant tänk.
Tokio har gått Svenskt rekord från spets har jag för mig, och vill nog köra där igen. Öppnar upp lite...
2015-10-09, 20:41 | #111 |
Berra X spikar emot.
2015-10-09, 20:42 | #112 |
Har Tokio öppnat bra med alla kuskar som kört eller är det främst med Björn?
|
|
2015-10-09, 20:44 | #113 |
Klart du inte är, men det är förstås en grym chansning.
Den var 100m bättre i Veijos första start, så man vet aldrig...
2015-10-09, 20:55 | #114 | |
Citat:
Untersteiner spetsar och släpper till Oskar. Tror inte Tokio kommer svara Oskar heller med tanke på OS. Senast redigerad av Speedyearl den 2015-10-09 klockan 20:56. |
||
2015-10-09, 20:55 | #115 |
Känns som det står skrivet i manualen att Luddes blir tapper 2:a efter hård massage. Frågan är bara vem som hittar vinnarhålet, Jakobsson? Inte helt såld på den dock, därför känns Ingves intressant.
|
|
2015-10-09, 21:12 | #116 | |
Citat:
Tror inte de är intresserade av att köra Lover Face i dödens iaf. Tror inte den pallar det i dagsläget. |
||
2015-10-09, 21:13 | #117 |
|
|
2015-10-09, 21:22 | #118 |
Ruskigt intressant omgång detta. Men svårt hitta spikar. Var ju inne på att tokspika Eagle Shot tidigt i veckan men nu känns det helt uteslutet. Har en konstig känsla för att Montdore är så där snuskigt bra som den kan vara. Editor Boko är också ett förslag. Och självklart Oracle Face. Till sist känns ju Bergh väldigt inne på Space Photo. Men två spikar på Bergh känns inte bra.
Frågan är om inte Guld är allra svårast. Känns inte som någon kan vinna |
|
2015-10-09, 21:54 | #119 |
Jätte favorit. spår 11 . ville. Behöver man säga mer. Torskar gärna på den.
|
|
2015-10-09, 22:19 | #120 | |
Citat:
Fungerar barfota runt om på Space photo kan det mycket väl vara spets och slut dock. |
||
2015-10-09, 22:38 | #121 |
Ruggigt streckade finns det nog i andra lopp. Gäller inte så jättemycket för Eagle shot men hyfsat mkt spelad är den ju. Skulle nästan säga att den ligger ganska rätt.
|
|
2015-10-09, 23:05 | #122 | |
Banned
|
Citat:
Visst har de kuskar du räknar upp haft många uppsittningar, ingen tvekan om det. Men inte menar du väl på allvar att man måste köra ett visst antal lopp för att bli riktigt bra som kusk? Att man per definition inte kan bli riktigt bra om man inte kommer upp i just X antal lopp? Det tror jag inte ett smack på. Jag kan tänka mig att det krävs ett visst minimum av lopp för att bli framgångsrik som kusk men inte att kuskframgångarna är direkt linjär med antal starter. Inte alls. Om du som kusk inte har talang (eller förmår att förbättra dig) så är du fullkomligt körd, i vilket fall. Jag kan ta två exempel: Daniel Reden och Stefan Melander. De om några har väl haft det bra förspänt? Haft riktigt bra hästar. Scarlet Knight. Iceland. Nuncio. Delicious U.S. Osv. Men inte f-n är väl de dina förstaval i Elitloppet - om du nu kommit så långt med egentränad häst - om EA, BG (t o m ÖK), kanske även RB, JV står utan styrning? Det man kan ge Melander cred för är att han aldrig fegar för att syna dödens - och att det har hänt fler än en gång att det har resulterat. Men nån virtuos blir han aldrig. Vilket även gäller JW, KH, FP, JL med flera. Det innebär inte att de inte kan vinna lopp men gemensamt för dem är att de är förutsägbara. Och för att återknyta till ditt pokerscenario. Om du spelar poker med samma gäng under 15-20 år, och aldrig någonsin vågar bluffa, "för att högen är för liten", då lovar jag att du är körd i långa loppet. Man måste uppfostra sina motståndare. Få dem att tro att du bluffar. När du inte gör det. Då kan du dra in de stora stålarna. Men det kan kräva ett eller ett par bondeoffer på vägen... Robert Bergh har en segerprocent på Norrlandsbanorna som närmar sig 30%. Beror det på att han är överjävlig att träna häst? Eller överjävlig som kusk? Nä, det beror på att alla kuskar norr om Solvalla - med något undantag - lägger sig redan innan mörken. Trots tusentals lopp innanför västen. De gav upp redan i omklädningsrummet.... Nån försökte få in Zlatan i tråden. Nä, jag kommer aldrig att bli lika bra som Oskar Svanberg att köra häst, inte ens om jag ser 100 000 travlopp. Men jag lovar att jag efter att ha sett 10 travlopp med honom kan bedöma hur han "står sig i konkurrensen". Och att jag - t o m - förmodligen skulle kunna lära honom ett och annat, i ett körtaktiskt hänseende. Eftersom jag sett så många huvudstupa kuskinsatser. Men jag har inga ambitioner att lära varken Zlatan eller Oskar hur de ska sköta sina respektive uppgifter. Det klarar de själva, utan min hjälp. Mer eller mindre framgångsrikt. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mr_stylez (+5) |
|
2015-10-09, 23:12 | #123 |
Det luktar positionsrusning i 5e bakom Youana. Personligen tror jag att Backfire får den åtråvärda ryggen om bara Tobbe laddar på från start. Drömscenariot för egen del är att Twigs Voici blåser till spets och släpper men det lär väl inte hända.. Gillar skarpt den kusen men det känns som att det tyvärr bara blir en extra kostnad på systemet imorgon. Tufft motstånd samt snabba invändigt. Med spår 1-4 hade det kunnat vara annorlunda.
|
|
2015-10-09, 23:14 | #124 |
Oskar Svanberg behöver inte skämmas för sig varken som tränare eller kusk. Ligger runt 15% i segrar både som kusk och tränare. Bedriver en liten verksamhet och kör själv runt 120 lopp per år. Skulle påstå att han gör det rätt bra efter förutsättningarna.
|
|
2015-10-09, 23:18 | #125 |
För egen del väljer jag mellan att spika Global i guld eller Space Photo i 4e. Lite grann pest eller kolera men jag tror att Bergharn vinner ett av dom. Bestämt sen länge att spika Ludde (går emot mig själv) i sista. Tycker det står sos skrivet där.
|
|
2015-10-09, 23:41 | #126 | |
Citat:
För det andra beror det på att han kör offensivt. Även om man har bästa hästen vinner man inte mycket lopp om man kör till slut från kön varje gång, det säger sig självt. För det tredje för att de är en liten klick bra tränare/kuskar där som ger varandra loppen om den andra har en favorit (och Bergh blir ofta favorit för att han har bästa hästen). De övriga som är mindre ger sig eftersom de gärna inte riskerar sin enda starthäst. Men först kommer tveklöst att han är bra tränare vilket snöbollar till att han får många bra djur i träning som han kan köra sådär offensivt med. Och det är grunden för alla framgångsrika kuskars storhet. De kan skita i stallorder, hästägare och allt vad det heter och köra för att vinna i loppet (ofta inte alltid såklart). Och kan ändå räkna med att fortsätta få styrningar bakom bra hästar eftersom de är så bra att köra, för att de har respekt med sig i loppen, och för att de gör just allt som krävs för att vinna loppen (om det nu inte är preparé). Därför kan en liten tränare eller en kusk som inte är så etablerad köra lika bra som en av de bästa (generellt, i enstaka lopp med rätt förutsättningar kan de ha närapå lika bra chans). De har inte möjligheten att ta vad som i stunden är rätt beslut på samma korta tid som en kusk som inte har någon viktig intressent att stå till svars för efteråt. Och det där med respekten i lopp då som kommer sig av kontakterna och de goda resultaten. Öh, typ inget alls? Och det är därför Youana är storfavorit...
2015-10-09, 23:48 | #127 |
Hur snabb ut tror du Amazon Am är egentligen? Den har spetsat en av de fem senaste med framspår, den gången mot skithästar, och blivit enkelt utsvarad av Neona Princess två gånger om.
|
|
2015-10-10, 00:00 | #128 |
Jag var helt säker på att Untersteiner ville se Neona Princess i ledningen i det här loppet, varför jag blev mycket förvånad när han valde Eketorpets Tess. Men tydligen väljer han Tess då den misslyckades senast, har för mig att han har gjort så tidigare också. Neona Princess är bäst i ledningen och stänkrädd så att köra framåt kändes som ett säkert kort på förhand, men nu när Ingves kör är jag osäker.
|
|
2015-10-10, 00:14 | #129 |
Jätteroligt att Oskar S är här men håll er till ämnet tack! Trodde jag satt vid kontrollbordet på Barsebäck och turbinerna sprungit läck av allt rött på skärmen! Har någon någonsin fått så många Sharps? Om folk var lika flitiga i Service Plays. Rövslickeri delux!
Kom igen nu och surra V75!!! Ordning i klassen! Inget personligt O.S men någon jävla måtta får det vara!
2015-10-10, 00:39 | #130 |
Jumble ÅS skrällde ju just i detta loppet förra året. Antagligen kommer ju Youana få bestämma i spets och rinna undan, men till noll% på den hästen och en riktig stabil kusk så åker den med tidigt på min lapp.
|
|
2015-10-10, 00:39 | #131 | |
Citat:
2015-10-10, 00:41 | #132 | |
Citat:
Ursäkta mig men bara en idiot garderar!
2015-10-10, 00:50 | #133 |
Lirar såhär imorgon:
1) 1 5 7 2) 1 2 5 8 3) 1 2 3 4 5 8 9 10 4) 1 Man Winner 5) 3 Youana 6) 1 2 3 4 5 6 7) 1 2 3 4 5 1.440 loppor! STORA draget är Man Winner som tar spets och kan välja slut eller open stretch! VANSINNIGT bortglömd! Youana behöver jag inte ens motivera! SOLKLAR BANK!!!
Twitter: @sharpsdoob Senast redigerad av doob den 2015-10-10 klockan 00:53. |
|
2015-10-10, 01:30 | #134 |
Varför Space Photo skulle hamna på vingel från ett perfekt femtespår har jag svårt att se, är förmodligen en av de två bästa hästarna i fältet och körs av en av de bättre kuskarna dessutom. Tror det är en spik, bara att hamra in =)
|
|
2015-10-10, 01:59 | #135 | |
Citat:
Walla! Jalla!
2015-10-10, 04:07 | #136 |
Spelvärde, Snoken, Stora Vinster och Travtjänst spikar Usain Bolt
https://www.youtube.com/watch?v=SSMPZNOSm8g
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått! Senast redigerad av putte64 den 2015-10-10 klockan 04:17. |
2015-10-10, 06:26 | #138 |
|
|
2015-10-10, 06:33 | #139 |
Lycka till i idag Oskar Svanberg jag håller tummarna som alltid när du kör.
|
|
2015-10-10, 07:09 | #140 |
Kör så det ryker bara oskar ingen som svarar synd för den kusen kommer ej i mål
|
|
2015-10-10, 07:19 | #141 |
Behöver han verkligen inte göra.
|
|
2015-10-10, 08:19 | #142 |
Lite snabb off topic. Hur får man datumen i startlistan i rätt ordning ? Alltså den senaste starten längst ner ?
2015-10-10, 08:47 | #143 |
|
|
2015-10-10, 08:55 | #144 |
Vet att den fanns där förut men sen jag rensade cash så försvann allting, även pilarna för datum..
2015-10-10, 09:19 | #145 |
Man får anpassa inställningarna igen när man rensat cacheminnet!
2015-10-10, 09:29 | #146 |
Tokio Hall lär bli svårfångad i spets !
|
|
2015-10-10, 09:40 | #147 |
Då får du kalla mig en idiot isåfall för jag garderar. Youana till 60% i ett Sto-SM känns på tok för mycket! Några av hästarna hon möter är i mina ögon jämbördiga eller till och med bättre kapacitetsmässigt. Förvisso har hon gått ett riktigt bra lopp på barfotabalansen (kanske två? bara Solvallastarten finns i arkivet) men den här gången tror jag inte hon får trava 14 på varvet. Neona Princess är lite stänkrädd och ska helst framåt och Your Highness bästa chans att vinna loppet är i högt tempo från dödens. Lägg också till att både Bergharn och Jansson kommer vilja hitta rygg ledaren med sina hästar.
|
|
2015-10-10, 09:46 | #148 |
notera att olle och candor hall har 2 av 2 tillsammans, inte omöjligt att dom lyckas smyga med, olle är så rutinerad så han kan mycket väl vinna till 2 %
|
|
2015-10-10, 10:13 | #149 |
När man klickat i "visa kompaktare formrader, utan rubriker" så försvinner pilarna. Klicka ur den så kan du ändra ordningen igen!
allaballakaitoz (+1) |
|
2015-10-10, 10:29 | #150 |
Men hur ska han komma dit? Tokio Hotel Hall tar knappast en längd på Jane's Hugo och det känns inte troligt att Untersteiner släpper till någon annan än Usain Henna eller Scellino Luis. Det går inte att tokladda med Tokio heller, den galopperade när Erik försökte öppna max på Solvalla i mars. Däremot blir Jane's Hugo mycket intressant från rygg ledaren, har gått två bra stayerlopp i sommar mot eliten som folk verkar ha glömt helt. Usain Henna i ledningen, Scellino Luis i dödens och Jane's Hugo i rygg ledaren hade inte varit helt fel!
|
|
2015-10-10, 10:31 | #151 |
Amazon Am
2 Amazon Am är tuff. I senaste loppet, på Boden 22 sep, så var hon enda stoet och vann över tio hingstar och valacker.
|
|
2015-10-10, 10:35 | #152 |
Åby
Notera att det var just på Boden🙈
|
|
2015-10-10, 10:36 | #153 |
Ludde!!
Blir det omstart i avd 2 vinner Ludde med 100👍
|
|
2015-10-10, 10:46 | #154 |
Känns som att om Löfgren trycker till med lover face från början att han ev. kan överflyga vici lane eller ta sig ner i rygg på honom. rygg på vici borde va bra då montdore kommer efeter en bit o tar dödens
|
|
2015-10-10, 11:03 | #156 | |
Citat:
Tyckte mig höra något om att han skulle försöka få ett rygglopp men det kanske inte stämde? |
||
2015-10-10, 11:10 | #157 |
Kan inte se hur han ska vinna från dödens här oavsett? Frågan är bara vem som ska göra grovjobbet om både Lövgren och Bergh vill smyga med? Då kan Luddes mycket väl spåra runt.
|
|
2015-10-10, 11:10 | #158 |
SL i dödens är långsökt när Ville sagt att det ska köras till slut i ryggar. Ändå börjar den segla upp som ett bra vinstbud för mig efter flera strykningar och inte ens favorit blir den till slut efter alla skrik på Usain.
2015-10-10, 11:14 | #159 |
Är det bara jag som har svårt att begripa hur Ivar Sånna är storfavorit från spår 10 i SM? Lång distans dessutom. Det saknar proportioner...
2015-10-10, 11:16 | #160 |
|
|
2015-10-10, 11:18 | #161 |
Jag var inne på att spika Bergh men hästen har tydligen haft hovböld och ska gå med framskor. Alfas Da Vinci starkast till slut?
|
|
2015-10-10, 11:18 | #162 | |
Citat:
Jag tror inte heller att Montdore vinner från dödens. Krossar Vici, ja, men sen kommer det någon smygkörd. |
||
2015-10-10, 11:19 | #163 |
Har inte hört det snacket men känns som han ger bort loppet isåfall om Usain Henna kommer till ledningen.
|
|
2015-10-10, 11:25 | #164 |
Enligt Preben Sövik är det körning på styrka som gäller och speciellt nu då distansen inte är optimal. Låter ju konstigt om dom skulle söka rygglopp med en sån häst?
|
|
2015-10-10, 11:30 | #165 |
Lång distans är väl ingen nackdel? Jag kör en rå och spikar Alfas Da Vinci från bricka 8. Känns som två är klassen bättre än de andra på distansen, 8 och 10, och Alfas är i absolut toppform. Skötaren sa i vinnarcirkeln på Jägers i veckan att hästen känns grym för tillfället. Kan vara en idiotspik med tanke på att Jocke gillar att backa och köra till slut men kör han bara framåt tror jag han vinner från ledningen/dödens. Möjligt att han vinner bakifrån också, vilket nog är den troligaste styrningen.
|
|
2015-10-10, 11:33 | #166 | |
Citat:
- 11 Scellino Luis (V75-6) har kommit upp i bronsdivisonen och det har gått lite långt mellan starterna. Med tanke på att det är bakspår och lång distans vill jag inte köra jätteoffensivt. Han har gått bra efter uppehåll och är ganska lättränad så det i sig tror jag inte är något stort minus. Inte distansen heller för den delen, han är ganska allround. Men jag kommer som sagt köra i ryggar och låta han gå till slut. Jag har kört Scellino Luis en gång och han var inte som bäst den dagen, efter att loppet fick lov att köras om på grund av olycka. Jag har kört honom mycket i träning och det är en lättkörd häst så det är inget problem. Det känns som en riktigt bra häst och jag tycker att han har höjt sig ytterligare i de fyra senaste starterna. Även om han tagit de flesta segrar från främre träffen tror jag att han är minst lika bra bakifrån. Han har varit så bra att vi har kört offensivt med honom. Skor runt om, helstängt huvudlag och jänkarvagn - inga ändringar. Ville är en katastrofkusk i sammanhanget, raknar honom som näst sämst i loppet. Med passivt upplägg på det är det en kall favorit. Men nu verkar han inte bli favorit, det är två strukna och det kan ju mycket väl vara bästa hästen. Väldigt mycket talar ju för Usain nu dock. I kraft av favoritskapet är spetschansen god och sen ska han inte vara riktigt i form om han ska förlora därifrån. För jag ser ingen värre risk för att någon i det här lopper kommer gå upp och pressa.
2015-10-10, 11:41 | #167 | |
Citat:
"Favoriterna brukar ha det svårt i SM. Sedan Åby började med open stretch 2007 har vinnarna rankats 5-2-5-1-2-2-7-2. Den enda favorit som vunnit är Torvald Palema, ett sällsynt svagt år då bara sex motståndare slöt upp och ingen utmanade på allvar. Man kan följa alla resultat, även från tiden innan OS, på sidorna 90-93. Tidigare på 2000-talet är det bara (norske!) Steinlager som lyckats infria ett favoritskap. Segrarnas startspår har varit 7-2-6-5-5-5-3-7. Spelarna tror inte bara att 10 Ivar Sånna ska ta en nästan unik favoritseger, han ska också bli den förste att vinna från bakspår. Favoritskapet bygger mycket på, den starka prestation han stod för i Derbyt ifjol. Men inte ens det loppet vann han, och att han redan nu är Sveriges bästa stayer är jag inte övertygad om. Även om han är det, så är det inte säkert att han kan vinna från utvändig position – det är jättetufft över 2640." Alfas är väl inget vidare på att öppna så det blir nog backning ja (utan att ha hört Jockes kommentarer). Till 15% känns han då tämligen iskall för mig.
2015-10-10, 11:43 | #168 | |
Citat:
|
||
2015-10-10, 11:45 | #169 | |
Banned
|
Citat:
Sen är du ju ute helt och cyklar när du påstår att "bra tränare vilket snöbollar till att han får många bra djur i träning som han kan köra sådär offensivt med. Och det är grunden för alla framgångsrika kuskars storhet". Jag kan räkna upp mer än 10 kuskar som aldrig (eller för väldigt länge sen) tränat häst. Men som är väldigt framgångsrika som kuskar. Från Bernt Lindstedt och framåt. Jodå, Jos Verbeeck platsar också. Men du kanske menade "stora kuskar" bland de som "fortfarande tränar". Vad vet jag. Jag önskar dig all lycka till idag. Såg att du skulle gardera Ivar Sånna. Verkar vettigt. |
|
2015-10-10, 11:46 | #170 | |
Citat:
Oavsett så vinner inte Montdore på medeldistans. |
||
2015-10-10, 11:47 | #171 |
2015-10-10, 11:49 | #172 | |
Citat:
Det kan ju bli en del körning inledningsvis i det här loppet också då 1, 2, 3, och 4 säkert kommer försöka nå tätpositionen. Senast redigerad av Emeffeff den 2015-10-10 klockan 11:51. |
||
2015-10-10, 11:50 | #173 | |
Banned
|
Citat:
|
|
2015-10-10, 11:55 | #174 |
Banned
|
Jajemän! Så kan vi sitta och hånskratta åt Spiken, Nico, Masen och de andra som försöker hålla Travpunkten flytande!
Nu håller ju Spiken på att överge Travpunkten och börjar spamma Sharps med sina papegojinlägg så det är väl bara en månad eller två innan han lyckats förstöra det här forumet också, man får passa på så länge forumet lever! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Björnland (+50) |
2015-10-10, 11:58 | #175 |
Banned
|
Förstår inte hur Veijo kunde sänka sig till att sätta upp Lövgren. Totalt oförmögen att få iväg hästarna från start. Lär hamna i sjätte utvändigt här. Man måste nog ha rökt på för att tro att han ska få rygg ledaren.
|
2015-10-10, 11:58 | #176 |
Haha vad gafflar du om? Med alla dessa toppkuskar borta är ju Lövgren en av dom allra främsta i fältet. 19% vinster på sina uppsittningar i år. Vilket hån att jämföra honom med Fredrik B Larsson som har 6% vinster i år och 1/6 inkört.
AndyMart (+3) |
|
2015-10-10, 12:01 | #177 |
Dante Boko har utvecklats väldigt mycket nere i Frankrike. Sen är det klart, spår 12 på Åby med allt vad det innebär är ju absolut inte bra. Men 4 %, och det är inte världsstjärnor han möter.
|
|
2015-10-10, 12:04 | #178 |
Stankarn visst har du rätt i en del av det du säger, att toppkuskar "vågar" mer osv men hur i hela helvete kan du jämföra Lövgren med FREDRIK B LARSSON?
|
|
2015-10-10, 12:06 | #179 |
Banned
|
Inte på V75. Och inte när det handlar om lite högre klasser. Och absolut inte som lånekusk!
|
2015-10-10, 12:07 | #180 |
Grejen med Lövgren är inte att han har dåliga körhänder, han är bara jävligt defensiv som kusk. Passar bättre på vissa hästar och sämre på andra.
|
|
2015-10-10, 12:08 | #181 |
Banned
|
|
2015-10-10, 12:14 | #182 | |
Banned
|
Citat:
Men nog måste man ha rökt på om man grundar ett system på några tusen rader på de förutsättningarna? Då är det väl bättre att man spelar lotto eller köper 30 trisslotter? |
|
2015-10-10, 12:14 | #183 | |
Citat:
Kollade in startsnabbheten i sjätte nu och kan konstatera att det inte är någon tillfällighet att just de här hästarna anmält när det är längre distans. Det är inga speedkulor direkt. Väldigt ovisst vem som håller ut vem om du frågar mig. Förutom att Olle inte kan svara upp (och heller inte laddar) och att Söderkvist kommer såsa på ganska lugnt i starten då han är nöjd med att vara garanterat ett andraspår så vette tusan! En som är snabb och det är Lillaxel om han laddas. Men jag tror mycket på att det är Untersteiner som är den enda som har vett att ladda ordentligt och kommer till spets initialt och släpper till den som är först fram av Tokio eller Usain. Med det sagt kommer jag låsa loppet på 4,6,11 OCH 9 Chatain som visat en jäkla uppfattning i sina två starter i Sverige på sistone och är rejält bortglömd nu. Typiskt för utländska hästar med okända kuskar. Janes Hugo har ju bra förutsättningar till fin löpning och bara streckad på några få procent så det är frågan om han ska med på lappen ändå. Har svårt att se den fixa seger. Kuskmotståndet är dock halvskralt här så han ska nog med ändå. 3,4,6,9,11! Med utgång på 4 för spelvärde.
2015-10-10, 12:21 | #184 | |
Citat:
|
||
2015-10-10, 12:41 | #185 |
V75-4
ALLA har jagat Eagle Shot nu efter att hästen flygit fram och gjort fina lopp flera gånger i rad. Då har den varit spelad till entalsprocent. Idag är det 23 % som gäller, vilket enligt mig är något mindre än den verkliga chansen som jag värderar till 25-30 %. Idag när den är knapp favorit går ALLA emot, och är noga med att nämna att dagens procent är banne mej alldeles för hög. Man väljer istället ickevinnaren Man Winner och den som tydligt visat att den inte riktigt håller V75-klass Caddie Hit. Två hästar som dessutom ska vara med i spetskörningen och lär få tuffa öppningar. ALLA vet att lärlingslopp körs vilt och gynnar de som får ligga i fred lite längre ner. Men det har folk glömt idag. Eagle Shot ska fällas och man krigar istället som fan för att hitta spikar i andra avdelningar. Det gör inte jag. Jag spikar Eagle Shot med 19 procentige Nicklas Westerholm, sitter lugn och njuter när Westerholm glider med i tredjespår och rundar packet sista 200. Samtidigt noterar jag att Amour Du Coglais, Snabba Cash och några till gör upp om resten av pallplatserna samtidigt som Man Winner m.fl är totalslut längre ner i kön. |
|
2015-10-10, 12:49 | #186 | |
Citat:
|
||
2015-10-10, 12:56 | #187 |
Mycket snack om Eagle Shot men ingen som nämnt Malmqvists avstängning som en faktor. Själv drar jag mig för att tro för mycket på hästar som står i stall med problem, om det så är sjukdomar som går eller andra problem. Tänk er själva att er arbetsgivare åkt dit i ett rättsfall och man är osäker om verksamheten ens kan fortsätta. Det är ju inte så att det skulle vara bra stämning direkt, något som troligtvis skulle kunna komma att påverka de man jobbar med (patienter om man jobbar i vården t ex, hästar i det här fallet). Och man kanske inte skulle vara lika taggad som vanligt att göra allt man kan för att göra ett bra jobb.
2015-10-10, 13:07 | #188 |
Får nog peta med Raggamuffin ändå efter att ha läst den här kommentaren från tränaren. Även om det inte står utskrivet att det är stallorder så höjer det här chansen att Stefan kör från början och därmed vinstchansen.
"– Han var fin i måndagens jobb så allt tyder på att formen är jättebra. Jag är givetvis nöjd med läget och tror att han kan vara med och köra om ledningen. Han möter ett par riktigt bra hästar men är bra själv också och kan nog vara med där framme. Det blir barfota runt om och jänkarvagn igen, säger Lars Järpedal."
2015-10-10, 13:08 | #189 |
På tio fler starter
Tycker ändå inte om när hästar har mkt svårt för att sätta nosen först i loppen. Det tycker jag att jag ser på Man Winners beteende iaf i strider. Enligt mig är det då tufft att vinna på V7. Behöver all tur i världen och vinner inte mer än var tjugonde lopp mot dessa hästar. |
|
2015-10-10, 13:28 | #190 |
Alla Sjöar!
2015-10-10, 13:55 | #191 |
|
|
2015-10-10, 13:59 | #192 |
Missa inte dessa om ni skall ha 7 rätt
Avd 1 - 10 Versailles som kan vara en storfidus om Luddes galopperar (annars vinner han väl) Avd 2- Stenströmer vinner igen nr 1 Editor Boko. Avd 3- Västerbo Highflyer som till och med nästan i dag är kuskförstärkt... OS vinnare. Avd 4 -Amour de cuglas som profiterar på lärlingstempo + på kusken också. Avd 5 - Kan inte släppa Your Highness (hattrick för Stenströmer !!!) måste dubbla systemet ialla fall med den Avd 6 - Janes Hugo var första hästen jag fastnade för när startlistan kom i söndags, kommer ju få ett fint lopp längs sargen och spurta förbi .. Avd 7 - lås på 2,6 med plus för Montdore. Lycka till
Lita på ditt första intryck, krydda med lite sharpsexpertis... Succé To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+10) |
|
2015-10-10, 14:03 | #193 |
Men va fan!!!!
hur lyckades Robin nästla sig in i studion, suck............ |
|
2015-10-10, 14:07 | #194 |
|
|
2015-10-10, 14:08 | #195 |
|
|
2015-10-10, 14:17 | #196 |
Hehe vet inte om du var seriös.. Kungen av stolpe ut liren iaf!
Först var jag inne på Usain Henna, men nu blir den närmast överspelad.. Fruktansvärt ovärt streck. Visst är det kuskminus delux på Scellino Luis... Men hästen är ju ruggig, tuggar ner dessa sista 1000 ENKELT! Strykningar gynnar, känner mig trygg trots kusken faktiskt. Spikar; Scellino Luis sedan vill jag hitta en annan också. Draget måste ju vara Pharaon Face.. Trots att jag inte är någon stort fan av Ludde borde denna ha fin chans om han kör fram tidigt. Ruskigt bortglömd! Följetången på V75, haha.. Mr Frank Nilsson, den odugliga kusken på V75 sitter som vanligt upp på Untersteiners pållar.. Snabba Cash? Verkligen bortglömd! Smygläge, kanske borde haft framspår. Men så som den sett ut senaste starten och anar smygform.. Mkt bortglömd!! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
dado (+5) |
|
2015-10-10, 14:18 | #197 |
jag börjar luta mer och mer åt att spika ågårds mats, har känslan av att casanova sisu hoppar från springspår utan skorna och editor boko spetsar ju knappast som verkar vara kravet för att han ska kunna vinna, tror på andra ytter bakom blue tee och bara blåser dom på upploppet, vann ändå med 9 längder sist mot billigt motstånd så lite krut finns det allt i grabben
|
|
2015-10-10, 14:33 | #198 |
För er som garderar i lärlingsloppet tycker jag inte man ska glömma 3.Global Newsletter. Öppnar snabbt och kommer få en fin position. Har också en fin avslutning att tillgå.
|
|
2015-10-10, 14:33 | #199 |
Är inne på att det är 3 st favoriter som vinner idag...
Avd 6. 6 Min fråga är nu vilken av dom här favoriterna som vinner? Avd 1. 5 Orakel Face, Avd 5. 3 Youana eller Avd 7. 2 Vici Lane Men samtidigt så är jag inne på att Ludde kör bort en av dom frågan är bara vilken? Senast redigerad av zamora_79 den 2015-10-10 klockan 14:35. |
|
2015-10-10, 14:41 | #200 |
Oskar J gör sitt jobb längst ut kommer 8.Amour Du Coglais
Där rök halva sverige |
|
2015-10-10, 14:46 | #201 |
Känns jobbigt att spika dom tre sista loppen, för det är alltid där jag torskar men samtidigt så finns det inga andra favoriter som kan vinna eller har bättre chanser än dom jag skrev... i Avd 2. så vinner 1-3-5 eller 7
1an kan försvara spets och då blir det SOS 3an gjorde kanon lopp förra gången (tredje spår hela vägen och kom in som trea ändå) 5an bra häst, gjorde det bra hos Svanstedt och kanske bättre nu i ny regi 7an har spring spår med Thomas Uhrberg Så med detta sagt så räcker det med fyra hästar där för mig.. |
|
2015-10-10, 14:47 | #202 |
|
|
2015-10-10, 14:50 | #203 |
Varför rankar TT Beau Mec 1:a? Har jag missat något?
|
|
2015-10-10, 14:56 | #204 |
Historik, Mannen !!!
2015-10-10, 14:57 | #205 |
Dem kan ju inte vara nyktra i studion idag haha... De har redan gjort två gigantiska namn blunders.. Daniel Olsson skrek ut Panic Button som vinnare nyss... Och Eskil sa att "Bear Dancer" värmde fint i lunch dubbeln hahaha..
Visste inte att Bear Dancer sprang till det fina oddset idag, bara att banka isf! |
|
2015-10-10, 15:00 | #207 |
tillsammans sidan verkar helt nere..
|
|
2015-10-10, 15:02 | #208 |
LD 1:
Väldigt svårt haha.. Men första häst tycker jag Alfa Tesoro är... Kantbollar är väl 1 och 4... Även Westerholm.. Men svårt läge! LD 2: Tror jag att Söderkvist vinner felfri, om den hoppar är det ruggigt öppet bakom tycker jag. De flesta 20m bakom är väldigt intressanta isf.. |
|
2015-10-10, 15:10 | #209 |
V4-1
Startförbud: 4 SEYFFENSTEIN* (AT) (startförbud 151010-151020 (orent trav)) Bestraffningar: Brunzell Jenny, 2000 kr, avstängning 151024-151106, felaktigt bruk av körspö. Larsson Jenny, 300 kr, för sen ankomst till defilering. Väder: Svag S vind, 12°C |
|
2015-10-10, 15:14 | #210 |
Totalt jävla omöjligt att hitta spikar man själv kan tro på i denna omgång. Folk spikar mot slutet och blundar för att statistiken talar emot Youana och stallformen emot Vici Lane. Känns som nödlösningar att spika nån av dom. Hade inte varit på tapeten om inte denna omgång varit så satans svår.
|
|
2015-10-10, 15:16 | #211 |
Kul omgång, men vi gör system varannan vecka så det är inte min tur. På V5 kör jag endast spikar på Ivar Sånna.
|
|
2015-10-10, 15:17 | #212 |
Lirar såhär idag:
1) 1, 2, 7, 8 2) 5 3) 1, 2 4) 1, 6 5) 3 6) 1, 2, 3, 6 7) 1, 2, 6, 9 Förstår inte hur folk tänker i guld. Ska verkligen de där bak runda i tredjespår på så bra hästar som Global Money och Västerbo Highflyer? VH som dessutom får en vänsterhänt kusk igen efter 10 starter. Dragen förutom spikarna är helt klart Montreal och On Track Piraya. "Hör publikens glada rop, spela alltid Olle Goop!"
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv Senast redigerad av Sprite den 2015-10-10 klockan 15:18. |
|
2015-10-10, 15:18 | #213 |
Oskar visar hur överlägsen han är de andra i ungdoms-SM. Sen att hästen inte var bra nog att han kunde bli bättre än tvåa är något annat. Bra början och jag skriver under på att Amour DC kan bli farlig idag till högt odds i lärlings-SM!
2015-10-10, 15:19 | #214 |
Har Bergh bestämt sig angående balansen på Global Money eller lägger han en bajskorv i ansiktet på spelarna i vanlig ordning? Sa igår att den skulle gå med framskor men är anmäld bfro?
|
|
2015-10-10, 15:20 | #215 |
|
|
2015-10-10, 15:22 | #216 |
|
|
2015-10-10, 15:23 | #217 |
|
|
2015-10-10, 15:25 | #218 |
Bah atg tillsammans helt nere igen. Och så undrar de varför omsättningen dalar *suck*
|
|
2015-10-10, 15:30 | #219 |
V4-2
Bestraffningar: Kylin-Blom Oskar, 1500 kr, för snäv körning/ridning. Kylin-Blom Oskar (Manley) 1500 kr för snäv körning mot Englund Oscar (Bear Dream). |
|
2015-10-10, 15:32 | #220 | |
Citat:
|
||
2015-10-10, 15:34 | #221 |
Är det nån som har deklarerat att dom tänker köra i spets?
Sprite (+2) |
|
2015-10-10, 15:43 | #222 |
Varför pratas det inget om Dante boko? Den har ju gått riktigt bra i frankrike senaste med 3 segrar på 4 senaste och bra tider!
|
|
2015-10-10, 15:43 | #223 |
|
|
2015-10-10, 15:47 | #224 |
Ja men det är ju egentligen bara ett konstaterande om vilket spår han fick och att det ska till tur för att vinna. Nu hade de intervju med honom på live och han säger ju att formen är fortsatt fin iallafall. Jag streckar alla utom Francais och Candor i guld och utgångar på snabbe Highflyer, det känns riktigt öppet!
2015-10-10, 15:49 | #225 | |
Citat:
Spikar du Youana och Vici fortfarande eller har du ändrat dig? |
||
2015-10-10, 15:50 | #226 |
V4-3
Startförbud: 1 MR VA BENE (startförbud 151010-151020 (orent trav)) 2 NOUVELLE JOEL (startförbud 151010-151020 (dålig prestation)) 3 SEAL KRONOS (IT) (startförbud 151010-151020 (orent trav)) |
|
2015-10-10, 15:56 | #227 |
Josefine Ivehag är grym på monté!
Och den röven är inte att leka med... |
|
2015-10-10, 16:00 | #228 |
|
|
2015-10-10, 16:01 | #229 |
Bygger allt på att ludde vinner 3 lopp på V75, gör han den sitter min 7:a =)
Spik Spik - - - - Spik. Oxfilé eller knäckis och vatten. |
|
2015-10-10, 16:03 | #230 | |
Citat:
Edit: Om jag får in filen alltså...en kvart har de på sig att styra upp tillsammans-sajten!
Manprinsen (+5) Senast redigerad av Stekel den 2015-10-10 klockan 16:04. |
||
2015-10-10, 16:07 | #231 |
Man mår ju bra när ens icketravkunnande vän smäller dit v4an med en blygsam insats! Förvisso präglades den av monté och ungdomar osv.. Men ändå. En bit över 26 tusen in på den raden tycker jag är enormt bra.. Får ta nya tag sj istället med en V7a
4.5.7.8 1.2.4.9.12 1.5.10 1.6.9.11 3 YOUANA 11 SCELLINO LUIS 3.6 248kr Känns bra med några riktiga bedövare på kupongen... |
|
2015-10-10, 16:08 | #232 |
Alright, lycka till! Kör spik på Usain och Vici i brist på andra idéer. Magkänslan däremot säger att spika Lugauer i första och Oskar J i lärlingsloppet.
|
|
2015-10-10, 16:16 | #233 |
tycker själv att Tokio Hotell Hall har en lämplig uppgift idag. I stallet aviserar man att hästen skall köra i spets där han trivs bäst. 9% jag spikade på mitt stora system på tillsammans
Prisvärda skrällar: Staro Hollywood Bue Mec Amazon am Huge star |
|
2015-10-10, 16:17 | #234 |
Ohh, det var nära att de inte fick något spel av oss idag. Men det gick till slut! Och därmed slapp de ett rejält omsättningstapp för jag hade bestämt mig för att om de inte lyckades ta emot mitt spel idag så blir det nerstängning av allt som heter atg-spel från nu till årsskiftet!
Lycka till alla! Blir nog en bra sudd på sjuan idag!
2015-10-10, 16:17 | #235 |
Bra start på dagen v4an in 26 lök att dela på med far min.
Speedyearl (+5) |
|
2015-10-10, 16:19 | #236 |
|
|
2015-10-10, 16:20 | #237 | |
Citat:
2015-10-10, 16:25 | #241 |
Fin prestation av dansken, men så var han ju oerhört positiv på förhand också.
|
|
2015-10-10, 16:26 | #242 |
Det var svettigt!!! Ludde släpper.
|
|
2015-10-10, 16:28 | #243 |
Tur att man tog ett järngrepp om pungen och spikade.
|
|
2015-10-10, 16:29 | #244 |
V4-4
Startförbud: 4 REMEMBER MY NAME (startförbud 151010-151020 (dålig prestation)) 9 DOLLAR BOKO (startförbud 151010-151020 (orent trav)) 10 LAST LOKE* (startförbud 151010-151030 + friskintyg (orent trav)) |
|
2015-10-10, 16:29 | #245 |
|
|
2015-10-10, 16:30 | #246 |
Ludde hade inget val danskens häst va het som mång sa innan bra med 9%entare
|
|
2015-10-10, 16:32 | #248 |
många galopper här. går de andra iväg kanske vi fått se en annan vinnare
|
|
2015-10-10, 16:32 | #249 |
Jaha, man trodde inte att uppladdning med fyra lopp i dansk konkurrens skulle räcka som uppbyggnad för att vinna på svenska V75 men det var ju väldigt fel. Bara att lyfta på hatten för en fantastisk prestation! Och...danskjävlarrrrrrrr!!!
2015-10-10, 16:33 | #250 |
Tycker det är nedåt form på orakel och tvärtom på dansken, iordningställt och jeppes enda styrning.
|
|
2015-10-10, 16:36 | #252 |
Ludde är Ludde men 9% på 12.Pharaon Face som han nästan har lovat vinst på får tipparna att skaka lite?
Tänk på att jag sa nästan. |
|
2015-10-10, 16:36 | #253 |
sitter med spik på lövgren nu, men tyckte editor boko såg riktigt fin ut i värmning, håller den spets blir det tufft o ta den.
|
|
2015-10-10, 16:39 | #254 |
Per Nordström sitter väl i ledningen tyvärr och så kan loppet va över.
|
|
2015-10-10, 16:40 | #255 |
har 5 hästar men nr 1,2 kom inte med, tror de bråkar lite i starten?
|
|
2015-10-10, 16:40 | #256 | |
Citat:
2015-10-10, 16:40 | #257 |
|
|
2015-10-10, 16:42 | #258 |
Tror mycket på Casanova Sisu i detta loppet, bästa hästen och ny balans/utrustning.
|
|
2015-10-10, 16:44 | #259 |
|
|
2015-10-10, 16:46 | #260 |
ojsan, den han har fått ordning på claes
|
|
2015-10-10, 16:46 | #263 |
Gick inte o lämna in 16.18 idag, tekniskt fel kom upp 20 ggr fram till start! Live sändningen bara laggar hela tiden, går inte kolla på.
Förändringar på atg sista tiden är helt oacceptabla, inlämningarna strular, tillsammans strular, live sändningarna strular, nya sidan är ett skämt. Tömmer nog mitt konto idag o bojkottar atg!!!!! Har inte ni oxå fått nog!? Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hugotheboss (+5) |
|
2015-10-10, 16:46 | #264 |
Vilken prestation av spiken! Idag är det första gången på länge nu som V75 kan bli intressant även om det är långt kvar
2015-10-10, 16:46 | #265 |
Bästa som kunde hända. ÄR det min dag idag? ser bra ut nu.
|
|
2015-10-10, 16:47 | #266 |
Då har vi inlett med 2st 9%:are!!
Fan det blir bra pynt idag på 7:an! |
|
2015-10-10, 16:49 | #267 |
Ser bra ut nu vill jag ha skräll i guld.
|
|
2015-10-10, 16:54 | #270 |
3R hemma iaf
Inlämnat 2015-10-10, 16:17 Åby Lördag 2015-10-10 Start: 16:20 Kostnad: 24,00 kr Smyg fram dina vinnare Avd Hästar 1 7Total Value 2 5Ågårds Mats 3 123456789101112 4 49 5 4Backfire 6 12Even's First Boy 7 45 Visa kvittodetaljer /N |
|
2015-10-10, 16:57 | #271 | |
Citat:
|
||
2015-10-10, 16:58 | #272 |
Nu tror jag Ivar vinner nästa!
|
|
2015-10-10, 17:04 | #273 |
V75-2
Startförbud: 12 PHARAON FACE (startförbud 151010-151020 (dålig prestation)) Bestraffningar: Jepson Carl Johan, 500 kr, för att ha kört/ridit utanför bangränsen. Segertiden är nytt banrekord. |
|
2015-10-10, 17:05 | #274 |
Bergh förnekar sig inte utan gör tvärtom mot vad han sagt angående skor eller ej. Fantastiskt!
|
|
2015-10-10, 17:11 | #276 |
Ivar var lika dålig som Alfas var bra.
|
|
2015-10-10, 17:11 | #277 |
ALFAS DA VINCI! Så jävla vackert!!!
|
|
2015-10-10, 17:11 | #278 |
Grattis ni som våga spika starke hästen,Lövgren kör som en gud.
|
|
2015-10-10, 17:12 | #279 |
Var det lärlings SM eller stora SM ????
Inte f-n var det kusk-SM i.a.f. Senast redigerad av Traveller den 2015-10-10 klockan 17:18. |
|
2015-10-10, 17:12 | #280 |
|
|
2015-10-10, 17:17 | #282 |
Kul om jag fortfarande är kvar inför dom 2 sista med spik på Usain Henna och Alfas Da Vinci. Känns inte som det kommer hålla...
|
|
2015-10-10, 17:20 | #284 |
|
|
2015-10-10, 17:27 | #285 |
Kom igen nu Tack wee skulle va super.
|
|
2015-10-10, 17:27 | #286 |
Nu hoppas vi att det smäller i nästa!
|
|
2015-10-10, 17:30 | #287 |
Såja, nu ska inte Space Photo torska det här.
|
|
2015-10-10, 17:32 | #288 |
Sanslöst, helt omotiverad galopp i ledningen.
|
|
2015-10-10, 17:33 | #290 |
Härligt att bäste kusken fick vinna!
2015-10-10, 17:33 | #291 |
Vad är det för loppreferent? hade inte ett rätt på upploppet.
|
|
2015-10-10, 17:35 | #292 |
Sharps är ju löjligt rätt på det denna omgång..
Alfas da vinci o amour dc tror jag. Tror vinnare v65 nämde ågårds mats o amouren igår |
|
2015-10-10, 17:35 | #293 |
Hur f** torskade 1:an med den resan och den luckan.
|
|
2015-10-10, 17:35 | #294 |
Nu ska vi jobba bort Youana med! Backfire på stretchen tack!
|
|
2015-10-10, 17:36 | #297 |
Det var ju trist, en klaring som hoppar bort sig i ledningen. Får bli ett spel till, på DD: 2-6.
|
|
2015-10-10, 17:40 | #298 |
Jag hade space och youana samt Alfas. Där sprack sjuan. As usual hahaha
|
|
2015-10-10, 17:41 | #299 |
Har tre hästar nu och hoppas på Ariel Boko! har bara usain och vici kvar sen, lappen börjar se tunn ut
|
|
2015-10-10, 17:42 | #300 |
8 streckade hästar och missar 8:an
|
|
2015-10-10, 17:42 | #301 |
Riktigt piss dåligt kört med Man Winner. Sitter och halvsover och märker inte ens favoritens galopp och ger full raka till Oskar.
doob (+5) |
|
2015-10-10, 17:46 | #302 |
Höll på att kissa på mig när ledaren galopperade.... Trodde 1 Man Winner var klar då men oj vad dålig den var! Skyldig vinna! 6 procent på den spiken hade smakat.....
2015-10-10, 17:46 | #303 |
Jag tror fan Söderbiff kör gunga nu!!
|
|
2015-10-10, 17:49 | #304 |
Nu sitter man helt plötsligt med spik Youana på V5an, som man ratat hela veckan. Behövde två spik och till samma procent som Vici Lane tar jag hellre Youana, speciellt med tanke på hur det har gått för Ludde idag.
|
|
2015-10-10, 17:50 | #305 |
Ludde vinner minst 1 lopp och nu är det bara 1 lopp kvar för honom, Vici Lane måste ju vinna så frågan är vilken häst man ska bomba mot den på dubbeln? 4-2?
|
|
2015-10-10, 17:52 | #306 |
|
|
2015-10-10, 17:55 | #307 |
Trodde your highness skulle komma MYCKET tidigare...surt med favvovinst.
|
|
2015-10-10, 17:55 | #308 |
Som sagt! Idioti att gardera Youana.... GALET besviken på Man Winner/Kevin O.....
2015-10-10, 17:58 | #309 |
Spikade den.. men va hjälper de. Vill inte kalla de oflyt. Men "fel skrällar" har helt klart vunnit. Radiation blev tvåa, visserligen klar tvåa... men ändå... samma sak med dreams take time.. blev för långt fram. Båda spurtade magiskt. Men satt för pyrt till när de vankades upplopp
|
|
2015-10-10, 17:58 | #310 |
6-11
Å Ludde i sista,faen de kan ju gå |
|
2015-10-10, 18:00 | #311 |
V75 värde efter lopp 5 = 18.220:-
Inga resultat utöver ordningsföljden, 1-3, sedan lopp 3. ATG överraskar som vanligt i negativ riktning. Går bra för den nya sidan nu!!! |
|
2015-10-10, 18:01 | #312 |
Va tror ni om On track piraya ? Försöker få ihop en go dubbel!
|
|
2015-10-10, 18:02 | #313 |
Oskar och Ludde för 7 rätt nu....
|
|
2015-10-10, 18:03 | #314 |
V75-3
Startförbud: 1 GLOBAL MONEY (startförbud 151010-151020 + friskintyg (övrig)) 3 ARAZI BOKO (startförbud 151010-151020 (övrig)) 12 DANTE BOKO (startförbud 151010-151020 (övrig)) Bestraffningar: Lindegren Erik, 5000 kr, avstängning 151024-151106, för snäv körning/ridning som grovt stört medtävlare. Lindegren Erik (Francais du Gull) 5000 kr samt körförbud 151024-151106 för snäv körning i första sväng som grovt stört medtävlare Eriksson Christoffer (Arazi Boko). Förklaring inhämtades av Lutfi Kolgjini angående körningen på upploppet med Dante Boko. Förklaringen godkändes (hästen kändes svimfärdig). |
|
2015-10-10, 18:03 | #315 |
Japp, va samma för mig. Blev ganska besviken av resultatet. Man Winner hade vunnit med annan kusk i samma läge, men snyggt kört av Oskar. En alert kille det!
|
|
2015-10-10, 18:05 | #316 |
|
|
2015-10-10, 18:09 | #317 |
|
|
2015-10-10, 18:11 | #318 |
Synd att ingen satte lite mer press på Youana, då hade Backfire tagit det.
|
|
2015-10-10, 18:13 | #319 |
Någon som kan förklara hur 6%-aren Explosive de Vie kan stå i 4,64 i vinnarodds efter 250 000 kr spelat som vinnare i sista V75? Detta från spår 12...
2015-10-10, 18:16 | #320 |
|
|
2015-10-10, 18:17 | #321 |
|
|
2015-10-10, 18:18 | #322 |
Jo men varför just 12:an? Är inte vinnarspelen i Harry Boy-påsen på olika hästar?
2015-10-10, 18:19 | #323 |
V75-5
Startförbud: 11 EKETORPETS TESS (startförbud 151010-151020 (orent trav)) |
|
2015-10-10, 18:20 | #324 |
|
|
2015-10-10, 18:24 | #325 |
OJOJOJOJ Vilken kung du är Oskar guldgossen
|
|
2015-10-10, 18:25 | #327 |
Grattis Oskar!
Klart bästa hästen och bra kört med lugn dödens! |
|
2015-10-10, 18:25 | #328 |
yessss tackkkk oskar.. jag älskar digggg.. tack
|
|
2015-10-10, 18:25 | #330 |
Bra kört, inte krångla med att backa ner sig någonstans utan upp i dödens. Och inte ens prova för spets var lika bra för Stefan skulle inte släppa. Lugnt tempo och lätt grepp, helt perfekt!
2015-10-10, 18:25 | #331 |
Grattis till Vinsten Oskar Svanberg....
|
|
2015-10-10, 18:26 | #332 |
|
|
2015-10-10, 18:26 | #333 |
Så jag vad var det man sa om Oskar )
|
|
2015-10-10, 18:27 | #334 |
Underbart Oskar
Förnedrad här på Sharps ena dagen och så sopar du banan med konkurrenterna dagen efter. Tror många här på Sharps delar din glädje. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+10) |
|
2015-10-10, 18:27 | #336 |
GRATTIS OSKAR!!!
Fan vilken manlig dödensseger, hästen var äckligt bra |
|
2015-10-10, 18:28 | #337 |
Nu går jag till banken och festar tack Bet365
Snygg styrning Oskar ingen lallare där. |
|
2015-10-10, 18:28 | #338 |
Ruskigt bra prestation av Usain Henna!
|
|
2015-10-10, 18:29 | #340 |
|
|
2015-10-10, 18:30 | #341 |
Ev. Utdelning
1 Ja El Tomcat 132 491 kr 2 Vici Lane 31 333 kr 3 Ocean Kronos * 4 Huge Star 106 182 kr 5 Lover Face 47 224 kr 6 Montdore 45 425 kr 7 Vanity Matters * 8 Amazing Man Struken 9 Bailey Sweet Grim * 10 Leader Tom * 11 Search Launcher 42 188 kr 12 Explosive de Vie 94 246 kr * = Över 200 000 kr / Jackpot |
|
2015-10-10, 18:32 | #342 |
Hoppa Ludde!!! Antar att en del sitter kvar för sju rätt nu när det inte varit en så blodig omgång? Själv kom man snett på dansken och får stå med dumstruten inför sista även om man varit rätt ute på det mesta i övrigt.
2015-10-10, 18:34 | #343 |
|
|
2015-10-10, 18:35 | #344 |
2015-10-10, 18:36 | #345 |
Blev inte alls de pengarna jag hade trott iaf. Såg bra ut de första loppen men sen dog det av med favvovinster tyvärr.
|
|
2015-10-10, 18:37 | #346 |
Oskar Svanberg
Enastående trevlig, rakryggad kille. Där fick Åke Svanstedt full credit.
Och förresten: GRATTIS till vinsten. |
|
2015-10-10, 18:38 | #347 |
|
|
2015-10-10, 18:40 | #348 |
Grattis Oskar! Bra kört och snabbt svar på tal till trollen. Hoppas själv på en vinst för Ludde nu & sex rätt idag.
|
|
2015-10-10, 18:41 | #349 |
|
|
2015-10-10, 18:43 | #350 |
Behöver a-häst nu på vici men frågan är om jag kanske får mer på 5×6 rätt med bailys sweet grim?
|
|
2015-10-10, 18:46 | #351 |
V75 Inlämnat: 2015-10-10, 15:11 Åby Lördag 2015-10-10 Start: 16:20 Kostnad: 168,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 4, 5, 7 2: 1, 2, 5, 12 3: 8, 10 4: 1, 2, 3, 4, 6, 10, 11 5: 3 6: 6 7: 2, 4 3x4x2x7x1x1x2 = 336 rader. 336 x 1 x 0,50 kr = 168,00 kr. Totalt: 168,00 kr. |
|
2015-10-10, 18:46 | #352 |
|
|
2015-10-10, 18:48 | #353 |
Ja fy fan... 2 jokersystem med alla rätt och 7 poäng på bägge..rankat som en gud men tyvärr spricker jag på utgångar som inte gick in. DAMN THIS NATION!
Grattis ni som satte den! |
|
2015-10-10, 18:48 | #355 |
|
|
2015-10-10, 18:50 | #356 |
|
|
2015-10-10, 18:50 | #357 |
Utdelning 7 rätt
106 182 kr Utdelning 6 rätt 624 kr Utdelning 5 rätt 73 kr |
|
2015-10-10, 18:51 | #358 |
|
|
2015-10-10, 18:52 | #359 | |
Citat:
2015-10-10, 18:52 | #360 |
|
|
2015-10-10, 18:54 | #361 |
|
|
2015-10-10, 18:54 | #362 |
V75
Inlämnat: 2015-10-10, 16:16 Åby Lördag 2015-10-10 Start: 16:20 Kostnad: 600,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 4, 5, 7, 8 (2) 2: 1, 2, 3, 4, 5 (12) 3: 2, 8, 9, 10 (1) 4: 1, 2, 6, 8, 9, 11 (4) 5: 3, 4 (1) 6: 6 (11) 7: 2 (6) 5x5x4x6x2x1x1 = 1200 rader. 1200 x 1 x 0,50 kr = 600,00 kr. Totalt: 600,00 kr. |
|
2015-10-10, 18:57 | #363 | |
Citat:
4 261 kr Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oggeb (+5) |
||
2015-10-10, 18:58 | #364 |
|
|
2015-10-10, 19:04 | #365 |
Hoppas att jag är rätt ute nu men enligt mig och med de betaltjänster som Helge/Minna visar så är det enbart Travtjänsten som fick alla rätt.
|
|
2015-10-10, 19:08 | #366 |
Man ska aldrig sitta kvar med spik i sista. Att man aldrig lär sig...
|
|
2015-10-10, 19:15 | #367 |
|
|
2015-10-10, 19:16 | #368 |
|
|
2015-10-10, 19:18 | #369 |
V75-7
Bestraffningar: Kolgjini Lutfi, 500 kr, för att ha kört/ridit utanför bangränsen. |
|
2015-10-10, 19:21 | #370 |
|
|
2015-10-10, 19:25 | #371 |
|
|
2015-10-10, 19:28 | #372 |
Nej publicerar aldrig Spelvärdes rader, det av hänsyn till grabbarna som man lärde känna här innan de började jobba där. Skulle kännas helt jävla ruttet, så nej, kommer aldrig ske. Vet vilket jäkla jobb dom lägger ned.
|
|
2015-10-10, 19:30 | #374 |
Har DU aldrig hört talas om regeln, LAGT KORT LIGGER
Spiken64 (+10) |
|
2015-10-10, 19:31 | #375 |
|
|
2015-10-10, 19:35 | #376 |
Jo men det är ändå Peter Ingves vi talar om, och alla var så säkra på spets och slut för Ludde.
Nån uppfattning om Vici Lane var riktigt 100 för dagen? Klart det är jobbigt att ha Montdore utvändigt, men samtidigt tog ju Robban det relativt lugnt. |
|
2015-10-10, 19:39 | #377 |
Synd man inte får spela där själv bara, men "rekommenderade" två spel till en god vän där igår och båda satt
Han brukar betala bra provision. Alfas Da Vinci(8) @ 10.00 100,00 kr Singel 09/10/2015 10:00:48 100,00 1.000,00 Usain Henna(6) @ 6.00 100,00 kr Singel 09/10/2015 10:00:16 100,00 600,00 |
|
2015-10-10, 19:40 | #378 |
Ok, tack! Då är det utrett med ett solklart svar.
Helge (+5) |
|
2015-10-10, 19:42 | #379 | |
Citat:
Paus nu till VM-loppet, får bli ett bad, jobba imorgon igen. Höres. |
||
2015-10-10, 19:43 | #380 |
|
|
2015-10-10, 19:46 | #381 |
Nej, jag är då rakt inte betald av någon betaltjänst. Tycker däremot att det är väldigt bra och gentilt av Minna/Helge att det läggs ut för beskådning. Sen är det naturligt för mig att under dagen/efteråt titta hur det har gått för dem som har detta som sitt leverbröd.
|
|
2015-10-10, 19:51 | #382 | |
Citat:
Rankat för många A-hästar helt enkelt. |
||
2015-10-10, 19:52 | #383 |
Jamen nu har Sharps hatkuskar nr.1 vunnit 2 lopp på V75(ingves+Lövgren) Å hör å häpna kl.21:20 ikväll på Rättvik kommer master him self Fredde B Larsson sätta ditt 5handaren O.F.V.Continue make my Words
waco90 (+10) |
|
2015-10-10, 19:54 | #384 |
Trollen vinner aldrig pengar måste synas
idag gjorde vi 34.000kr i vinst Knäckte Unibet igen tack vare Oscar x2 som vinnare. Blir nog snart avstängd. |
|
2015-10-10, 19:57 | #385 |
Alla visste väl att Ludde inte skulle stå pall mot en tuff dödens häst synd bara att Lover Face inte satt i ludde ryggen idag utan tog till sig en galopp.
|
|
2015-10-10, 20:15 | #386 | |
Citat:
2015-10-10, 20:21 | #387 |
|
|
2015-10-10, 20:32 | #388 |
Riktig psykopatvarning på personer pratar om sig själv i tredje person.
MikaF (+77) |
|
2015-10-10, 20:44 | #389 |
Riktigt roligt omgång och plus på kontot även om det inte blev stora pengar. Ett matematiskt där det blev spik på Global Money nu när den skulle gå bfro. Vet inte vart jag skulle spikat annars så får vara nöjd.
På det reducerade rankade jag rätt bra, alla vinnare fanns med på ramen. Men tyvärr vann en A-häst för lite mot kravet på fyra. TT är f.ö rätt heta f.n. |
|
2015-10-10, 20:56 | #390 | |
Citat:
Går även bra att köpa in sig i en ettåring eller tvååring, då behövs ingen provision ;-) |
||
2015-10-10, 20:58 | #391 | |
Citat:
Spel ska va roligt, är det inte det ska man nog göra något annat. |
||
2015-10-10, 21:08 | #392 |
Och till alla hatare: hahahaa haha ha ha
Och till er som stöttat mig, tack så mycket, det värmer! Och att några troll tycker att jag är usel rör mig inte i ryggen, lika lite som att halva Sverige spikar. Jag kör mitt race oavsett vad folk tycker. Tack för förtroendet, tar det som en komplimang, framförallt för min grymma häst. Mitt swishnummer står som ni kanske såg i förra inlägget. Sen gillar jag egentligen inte spel på annat än atg, så länge de andra bolagen inte ger något tillbaka till sporten, för då dör travet precis som i Tyskland och Holland. Spelar dock själv på amerikansk fotboll på Unibet och bet365, så duktig dubbelmoral från mig där. Svenska spel är helt enkelt kassa... Och vad gäller Usain: Den killen vet när det gäller! Underbar häst med en vinnarskalle värdigt en asagud. Hoppas på ringar på vattnet så vi får in nya hästar och andelsägare i de vi har köpt in. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AndyMart (+5), Muhammed (+1), Migge (+10), ExtremtRik (+5), SO (+2) |
|
2015-10-10, 21:10 | #393 | |
Citat:
|
||
2015-10-10, 21:13 | #394 |
Tack Oskar snyggt kört,spikade dig på alla andelar lycka till i framtiden,tyvärr har jag inte råd med häst ännu
|
|
2015-10-10, 21:16 | #395 | |
Citat:
Kände du dig orolig någon gång då du fick dödens eller kändes hästen helt enkelt oslagbar idag? Vi var ett gäng som hade spikat dig och jobbade hårt på upploppet så inte en möbel stod rätt i rummet efter loppet! |
||
2015-10-10, 21:20 | #396 |
Ropade in Mae e Weingartner-Flamingo Broline e.Juliano star på auktionen för 60 000 jag egentligen inte hade, så fin häst att jag fick gå all in. Spelar man inte så vinner man inte...
Muhammed (+5) |
|
2015-10-10, 21:29 | #397 | |
Citat:
När tiden är rätt och du har en andelshäst som är intressant skall jag köpa in mig! |
||
2015-10-10, 21:45 | #398 | |
Citat:
Det är väl trots allt så att man som spelare i första hand ser till sin egen plånbok och spelar där man kan få rimliga odds. Problemet med vinnarspel hos det statliga monopolet är dels att sk skrikhästar som din häst alltid blir ospelbara på v spelet och framförallt att det aldrig går att veta vilket odds man får när man lägger v spelet. Tyvärr får dom som är skickliga i längden inte spela hos nätbolagen och det är inte bra. Släpp in fler bolag på den svenska marknaden på riktigt. Det skulle nästan alla som bara kan spela hos det statliga monopolbolaget idag gynnas enormt av och travsporten skulle då också få sin andel. Grattis till segern. Grym prestation av Usain Henna. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fefaifb (+5) |
||
2015-10-10, 21:56 | #399 | |
Nära med små medelCitat:
Inlämnat: 2015-10-10, 11:47 Åby Lördag 2015-10-10 Start: 16:20 Kostnad: 12,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 4, 7 (10, 11) 2: 3, 5 (4, 7) 3: 1, 8 (12, 11) 4: 6 (3, 12) 5: 3 (4, 1) 6: 6 (11, 9) 7: 2, 4, 6 (11, 10) 2x2x2x1x1x1x3 = 24 rader. 24 x 1 x 0,50 kr = 12,00 kr. Totalt: 12,00 kr. |
||
2015-10-10, 22:03 | #400 |
Alfas å jocke gjorde en superfin insats. Precis efter analys, överlägsen! Oskar svanberg med fina U.H. tack för 120k in
|
|
2015-10-10, 22:13 | #401 | |
Citat:
|
||
2015-10-10, 22:44 | #402 |
|
|
2015-10-10, 22:52 | #403 |
Halvsur på mig själv idag missade 7 an bara för att jag chansspikade mot Youana.... 225 kr ock 6 r. Känn som en Pyrrhusseger...men nya tag och trots allt bra nettovinst men stor skillnad på 5000 och 140000 . Var helt rätt ute med alla skrällar Ja ok nu har jag fått det ur mig......
Torstens (+1) |
|
2015-10-10, 22:55 | #404 | |
Citat:
Han går ju bra där, så det var lugnt, ångrade dock då att jag inte gick ner i andra tidigare. Kändes inte lika taggad som på valla, men känner honom, så det var bara att väcka honom varvet kvar så visste han att det var dags för allvar. |
||
2015-10-10, 22:55 | #405 |
Skjut mig! Sex rätt och spik på Space Photo...
|
|
2015-10-10, 22:57 | #406 | |
Citat:
|
||
2015-10-10, 22:58 | #407 | |
Citat:
Så sorglig är situationen.
2015-10-10, 22:58 | #408 |
Ser att jag har en hel del Sharps, vad är de bra för?
|
|
2015-10-10, 23:04 | #409 |
Skjutning är väl lite drastiskt men kanske lite pisk hehe som jag själv förtjänar efter att haft alla skrällar men missat dagens mest spelade, chansade bort den pga noll segrar på. Hemmabanan.... But life goes on och hade du 6 r nu är du inte en dålig tippare (om Inte jättesystem för typ 5000 kr) och snart sätter du den!
|
|
2015-10-10, 23:06 | #410 |
|
|
2015-10-10, 23:12 | #411 |
|
|
2015-10-10, 23:17 | #412 |
Hehe någon enstaka sharp får man vid varje inloggning och kanske även för varje kommentar man skriver finns säkert detaljinfo här på siten om man orkar leta. Men den goda iden är nog att man kan ge cred till andras inlägg som man gillar. Typ en nyanserad gilla knapp
|
|
2015-10-10, 23:28 | #413 | |
Citat:
|
||
2015-10-10, 23:42 | #414 |
|
|
2015-10-11, 06:45 | #415 |
Du har många poäng där Oscar att det föder travsporten.Men det är därför Rune Andersson snart öppnar bet.bolaget på Malta så det tillfaller travsporten utan att konkurera mot atg.
|
|
2015-10-11, 06:48 | #416 | |
Citat:
|
||
2015-10-11, 09:04 | #417 | |
Citat:
Åker på Space photo på ena och Youana på chanssystemen. Sorgligt.... Senast redigerad av Espo den 2015-10-11 klockan 09:06. |
||
2015-10-11, 11:25 | #418 |
|
|
2015-10-11, 11:33 | #419 |
|
|
2015-10-11, 11:44 | #420 |
0.11. Utnyttja Sharp$ (Sharp dollars)
Vill ni visa uppskattning, tacka en medlem, ta rygg eller på annat sätt visa att ni håller med bör ni utnyttja Sharp$ istället för att skriva ett inlägg. Diskussionstrådar kan bli röriga om flera väljer att tacka medan en annan diskussion pågår i tråden. Genom att bidra med Sharp$ får även medlemmen något i utbyte från er uppskattning. https://www.sharps.se/forums/cmps_index.php?pageid=rules |
|
2015-10-11, 13:18 | #421 |
Vad får man i utbyte menar du?
|
|
2015-10-11, 13:23 | #422 |
Jag menar ingenting om utbyte...det är vad det står enligt Sharp$-regel 0.11.
https://www.sharps.se/forums/cmps_index.php?pageid=rules |
|
2015-10-11, 13:38 | #423 |
Intressant att search launcher gav näst minst i sista. Den hajpen missade jag. Antar att det var pga barfota?
2015-10-11, 14:22 | #424 |
|
|
2015-10-11, 14:48 | #425 |
Ebberöd |
|
2015-10-11, 14:55 | #426 | |
Citat:
Och dom är avsevärt många många många fler än dom sk. vinnande kunderna! |
||
2015-10-11, 15:09 | #427 | |
Citat:
Spiken är snäll och vill alla väl. Mvh Uffe |
||
2015-10-11, 15:26 | #428 | |
Citat:
Den var storskräll på alla spelformer.
2015-10-11, 18:25 | #429 |
Herregud, bara googla limitering. Räcker att du sätter ett par singelspel så är du en "oekonomisk kund" och får inte satsa mer än småslantar längre. Pinnacle är det enda seriösa spelbolaget jag känner till som inte limiterar, men de erbjuder knappast spel på trav.
|
|
2015-10-11, 18:33 | #430 | |
Citat:
2015-10-11, 18:36 | #431 |
EVENTUELL UTDELNING INFÖR SISTA AVDELNINGEN
1 JA EL TOMCAT 132 491 KR 2 VICI LANE 31 333 KR 3 OCEAN KRONOS 1 186 829 KR 4 HUGE STAR 106 182 KR 5 LOVER FACE 47 224 KR 6 MONTDORE 45 425 KR 7 VANITY MATTERS 966 779 KR 8 AMAZING MAN STRUKEN 9 BAILEY SWEET GRIM 422 894 KR 10 LEADER TOM 428 785 KR 11 SEARCH LAUNCHER 735 437 KR 12 EXPLOSIVE DE VIE 94 246 KR men 735 437 låter rimligare