Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-10-04, 16:01   #31

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26740
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Speedyearl Visa inlägg
Det går fan inte att vara påläst på monté...det spelar ingen roll hur mycket jag kollar och läser...spikar jag en favorit som bara ska vinna så torskar den och garderar jag som nu så vinner favven eller andrahandaren...hehe
Nu har jag inte data på detta, men tycker det är väldigt sällan det skräller i montéloppen. Det är nästan så jag inte upplevt att någon rankad lägre än trea vunnit ett montélopp som jag kan minnas. Förutom något kallblodslopp, men de är ju av naturen öppna och speciellt som det inte finns historiska data att gå på eftersom de nästan aldrig startar i monté.

Om det är någon skräll så är det en som gör första starten under sadel och tänder till på det.

Ur min minnesbank, kanske inte stämmer fullt ut men bortemot.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-04, 16:06   #32

AndyMarts avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 7099

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Oj vad Charlie Mearas imponerade!
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-04, 16:08   #33

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 6036
Standard

där var det klasskillnad. Hade räknat med galopp dock! synd på min spik som var tvåa
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-04, 16:12   #34

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart Visa inlägg
Oj vad Charlie Mearas imponerade!
Ja men inte kusken i vanlig ordning. Skulle vara om hästen kändes rullig eller så, men det såg jag inget av. För hur tänker man när man sitter kvar efter startrusningen med en häst som är känslig för sprut och har värsta konkurrenten bakom sig. Man kan gå fram och ta spets/dödens och svara ut motståndaren när han kommer. Eller sitta kvar och låta den andre göra detta. Det är ju milsvid skillnad i hur stor vinstchansen blir i de här två olika löpningsförloppen.

Nu gjorde det ju ingen skillnad eftersom hästen visade sig så här överlägsen, men det gör ju verkligen detsamma. Lika uselt kört alldeles oavsett slutresultat.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gammal 2015-10-04, 16:19   #35

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 6036
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Ja men inte kusken i vanlig ordning. Skulle vara om hästen kändes rullig eller så, men det såg jag inget av. För hur tänker man när man sitter kvar efter startrusningen med en häst som är känslig för sprut och har värsta konkurrenten bakom sig. Man kan gå fram och ta spets/dödens och svara ut motståndaren när han kommer. Eller sitta kvar och låta den andre göra detta. Det är ju milsvid skillnad i hur stor vinstchansen blir i de här två olika löpningsförloppen.

Nu gjorde det ju ingen skillnad eftersom hästen visade sig så här överlägsen, men det gör ju verkligen detsamma. Lika uselt kört alldeles oavsett slutresultat.
instämmer helt. man kan dock inte begära så mycket av en kusk som inte kört så mycket än, när det finns rutinerade kuskar som radar upp liknande misstag om o om igen.
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-04, 16:22   #36

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Citat:

Det är ju inte så lätt att köra mot Berghs stallkörning, där den ene sitter i ledningen och bara släpper till chefen. Som blev nerlirad till favorit på slutet. Tycker Jimmy gjorde en godkänd styrning. Han visste vad han hade i sin häst och förivrade sig inte mot Bergh.

Senast redigerad av mackpeter den 2015-10-04 klockan 16:23.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-04, 16:31   #37

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Om_sommaren Visa inlägg
instämmer helt. man kan dock inte begära så mycket av en kusk som inte kört så mycket än, när det finns rutinerade kuskar som radar upp liknande misstag om o om igen.
Tycker inte det är en ursäkt, Jimmy har kört massor av lopp nu.

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Det är ju inte så lätt att köra mot Berghs stallkörning, där den ene sitter i ledningen och bara släpper till chefen. Som blev nerlirad till favorit på slutet. Tycker Jimmy gjorde en godkänd styrning. Han visste vad han hade i sin häst och förivrade sig inte mot Bergh.
Jo för även om man tror eller till och med är säker på att Berghs stallkamrat kommer svara är det helt självklart att parkera i dödens och därigenom slippa sprut och kunna ge värsta konkurrenten en tredjetagg när den kommer. Det är SÅ enkelt. Resten av styrningen har jag inga synpunkter på, det såg bara bra ut, men jag förstår inte hur man kan vara så taktiskt korkad att man gör sådana felval. Om man kört och sett så många lopp alltså.

Gammal 2015-10-04, 16:55   #38

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1133
Standard

Citat:
Nu har jag inte data på detta, men tycker det är väldigt sällan det skräller i montéloppen. Det är nästan så jag inte upplevt att någon rankad lägre än trea vunnit ett montélopp som jag kan minnas. Förutom något kallblodslopp, men de är ju av naturen öppna och speciellt som det inte finns historiska data att gå på eftersom de nästan aldrig startar i monté.

Om det är någon skräll så är det en som gör första starten under sadel och tänder till på det.

Ur min minnesbank, kanske inte stämmer fullt ut men bortemot.
På Visby-travet i somras vann 14%aren och stallskriket Trans Atlantic som 4ehandare.

Den var spelad till under 10%....kanske ner mot 5% bara någon timme före start. Men blev ett stallskrik av värsta sorten.
Gammal 2015-10-04, 17:04   #39

Stekels avatar

Standard

Nej han är helt hopplös Jimmy. Lyckas med konststycket att med en ganska startsnabb storfavorit från bricka fyra hamna i tredje-fjärdespår första sväng

Det räcker liksom inte att köra halva loppen bra om man redan satt krokben på sig själv och gett de andra allt i starten...

Gammal 2015-10-04, 17:15   #40

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Efter att ha hoppat de två senaste starterna för Erik A gick Kalypso Face idag felfritt för Jimmy.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td