|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2015-10-01, 00:54 | #16 | |
Citat:
Cool Keeper Lannem Mr Vox Titan Lavec Äh, släng med en femte spik också, Sir Ratzeputz, så kan ni spela ännu större flerbongar. |
||
2015-10-01, 06:54 | #17 |
Då är CK en spik! Försökte liksom intala mig själv att det kunde gå även med släpp.
2015-10-01, 11:04 | #18 |
Intressant omgång även om Lannem Silje ska vara klar. V75 är alltid svårt och det kan nog hända lite den här gången, inte minst pga. årstiden då en del hästar underpresterar, har infektioner i kroppen etc.
1) Här finns en handfull hästar som gör upp. Först får man nästan ranka Malgomaj B. på form, men jag vet inte var hon hamnar från sitt springspår. 2) Bara att bläddra vidare. 3) Cool Keeper kanske körs barfota, kanske inte. Det beror på banan. Den och Amaru Boko gör upp om spets. Francais du Gull är jag ingen fan av, men kan få open strech-hålet. Kash's Cantab och Francais hamnar i B-gruppen och tas med om jag garderar de två favoriterna. 4) Stayerloppet verkar folk tycka är svårt. Jag är inne på att spika Narold Vox. Perfekta förutsättningar för honom. 5) Titan Lavec är "allas" spik. Den kommer jag troligast att gardera. En Nurmos-häst som reser och det är många av dem som har svårt för det. Stallet säger att den inte är osäker, men det har man hört förut. 6) Sir Ratzeputz är det också mycket skrik om. Ser väl inte så många motbud, men några vill jag ha då det var länge sedan den vann och då det har varit snack om den tidigare utan att resultaten har infunnit sig. 7) Mr Vox i sista har bra spetschans. Med Erik dessutom. Jag gillar dock att ha lite hästar i sista loppet och någon klaring är det inte. Just nu har jag lite för många hästar på ramen, så det kan tänkas att jag måste spika i Guld, alternativt gå på de två favoriterna och ta bort några andra i garderingsloppen. Får avvakta strykningar etc. och se vad som kommer fram de sista dagarna innan jag bestämmer mig. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
monimaker1 (+5) |
|
2015-10-01, 12:02 | #19 |
Guest
|
Jag ska i alla fall gardera Titan Lavec, som jag ser det blir det galopp direkt i starten när alla laddar. En osäkrare häst finns inte.
|
2015-10-01, 13:17 | #20 |
Det är återigen Jackpot eftersom det inte var någon utdelning på 5 femmorna på söndagens extra V75 omgång. Tyvärr ser det ut som det blir låg utdelning eftersom Lannem Silje är med i startlistan och är den givna spiken. Jag tycker att man från Atg borde lagt loppet i V4 istället. Spiken är alltså given den här lördagen och vi får försöka fälla några av de andra favoriterna istället. Klassen är ju blandat som det brukar vara i norr och en del lokala ekipage är så gott som chanslösa.
V75-1 2140 Volt Klass 1 Inledningsloppet tror jag man sitter säkert med 4 hästar. Min förstahäst är 6 Pastor Dee (33%) som jag tror vinner om Örjan hittar till spets eller får ett förmånligt lopp. Han har suttit fast flera ggr de senaste starterna och sett relativt obrukad ut. 7 Malgomaj B. (15%) satt fast senast invändigt och är given om hon klarar de täta starterna. Är snabb ut i volt och kan lura Pastor Dee på spetsen. 2 Viktor Ruda (12%) avslutade med 12,2/1000 och var jättebra vid vinsten. 2:a spåret är dock inget plus och kan tappa från start, given ändå. 4 Officer C.D. (16%) åker med som sista häst. Jag tycker dock det är en vek typ som åker mest med på Robert Bergh och är snabb ut. Övriga tror jag inte räcker till. Rank A 6 B 7-2-4 C 9-1-12-11-5-10-3-8 V75-2 1640 Auto Kallblod Här kommer givna spiken i 5 Lannem Silje (87%) som vinner om hon inte är sjuk eller galopperar. Det viktigaste är att man inte slarvar med reserverna om storfavoriten blir struken.3 B.W.Modde är först i turordningen och kommer bli jättefavorit om Lannem Silje inte startar.Min klara andrahäst är 4 Hulte Magnus (3%). Rank A 5 B 4 C 3-9-2-1-7-12-11-8-6-10 V75-3 1640 Auto Guld Veckans Guldlopp är en ganska blek historia där endast 4 hästar kan vinna. Den som tar spets av 1-2-3 har bäst vinstchans. Om 1 Cool Keeper (37%) går barfota är det min förstahäst. Går denne med skor är 3 Amaru Boko (33%) den givna förstahästen. 2 Francais de Gull (16%) räknas också trots avsaknad av absolut toppform- Den fjärde som kan vinna är 8 Kash`s Cantab (11%) som är given med Erik A. trots spåret. Övriga göre sig icke besvär. Rank A 1-3 B 8-2 C 7 V75-4 3140 Volt Här kommer dagens svåraste lopp som är ett voltlopp över 3140 m och 3 volter. Min förstahäst är 13 Narold Vox (17%) som är härdad i tuffa gäng och står bra till och ska dessutom eventuellt gå barfota runt om. 1 Lohman (12%) räknas på läget. 10 Speed Delicious (19%) såg bra ut sist men är svår i voltstart och har ett besvärligt 5:e spår att tampas med. 8 Pantarei Ans (15%) är jämn och säker. 12 Max de Lux (3%) är skrällen i loppet eftersom Erik A. kör. Han är en mästare att köra långlopp, ingen annan kusk är bättre på att disponera krafterna under långlopp. 9 Caesar de Veluwe (4%) var bra sist och kan skrälla.14 Aristocat Boko (13%) har toppform och segersugne Ulf Ohlsson i sulkyn. Narold Vox kan vara en chansspik. Rådet är att ta 1 eller så många som möjligt. Rank A 13 B 1-14-10-12-8-9-5-11-2 C 3-4-15-7-6 V75-5 2640 Auto Klass 2 Ytterligare ett distanslopp, denna gång för lägsta klassen och har en klar favorit i 2 Titan Lavec (50%). Han har en bra vinstchans och är ett spikbud i omgången. Han såg klart bättre ut i travet senast då han vann plättlätt från ledningen 1300 kvar. Det som talar emot är att han tidigare ofta har galopperat.10 Thaiger Exclusive (5%) satt fast sist och kan skrälla, står dock lite hårt inne i loppet. 6 Magnificent (13%) har gjort det bra de senaste starterna och är given vid gardering. 9 Salong (7%) kan tänkas med Örjan i sulkyn. 4 Roxy L.N. (8%) ska eventuellt gå barfota runt om. 11 Le Chapeau (3%) har toppform och står bra inne i loppet, uselt läge dock. Kommer troligen gå med någon form av helstängt denna gång.1 Titan Arrow (6%) kan tänkas på läget. Rank A 2 B 10-6-9-4-11-1 C 3-5-8-7 V75-6 2140 Auto Silver Veckans Silverlopp ser 1 Sir Ratzeputs (41%) som klar favorit. Ytterligare en bra favorit där dock läget kan spöka. Han är snabb ut men jag vet inte om han kan svara 4 Åge Hornline. Från spets är det en toppchans och en eventuell spik. Andrahäst är 6 Mellby Apollo (22%) som är härdad i klassen och har Ulf Ohlsson upp. 7 Usain Swing (14%) har skrällt 2 ggr nu i V75 och har toppform, går dock upp en klass från brons till silver nu, vilket brukar vara besvärligt. Nu är det dock ett blekt silverlopp och han räknas. 4:e häst som kan vinna är 9 Special Promise (5%) som är en spurtare av rang och ska gå barfota runt om. Kan han hålla ryggen på Sir Ratzeputs och komma ut blir han livsfarlig. Övriga tror jag får svårt. Rank A 1 B 6-9-7 C 3-10-4-2-8-5-11-12 V75-7 1640 Auto Brons Vi avslutar denna lördag med ett sprinterlopp med bil för Bronshästarna. Den som tar speta här har en klar fördel. Jag tror 1 Mr.Vox (20%) kan hälla spets men jag är inte säker på detta. 4 Unique Julia (21%) och 7 Mr Lindy (20%) är också ute efter spetsen och en hård kubbning är att vänta. 5 Re Doc (11%) har formen men håller inte lika hög klass som de 3 andra.Formkortet är 2 Rutger Gigant (8%) som har varit jättebra de senaste starterna från bakspår, så se upp! Övriga tror jag får svårt. 10 Klöver All Over (6%) hade räknats från framspår men är mycket sämre bakifrån. Rank A 1-2-7-4 B 5-10-6 C 12-11-8-9-3 Lycka Till ! (från vår hemsida ofvermans.se) Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
dado (+2), Trinity (+2), CuloPip (+5), lokatten (+5), asgaya3141 (+5) |
|
2015-10-01, 18:06 | #21 |
Lucky Luke Zen hade vart lite intressant med en annan kusk nu. Icke
|
|
2015-10-01, 18:25 | #22 |
Att spika Leif Witasp som favorit känns inte som ett alternativ.
Kan den verkligen hålla emot 2an om den laddas?? Faan va jobbigt, känslan säger ändå att Witasp håller upp ledning..... Bergh eller Witasp??? |
|
2015-10-01, 21:46 | #24 |
Rutger Gigant från rygg ledaren i sista?
|
|
2015-10-01, 22:00 | #25 |
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8342Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Så tänkte jag också, om jag inte spikar.
2015-10-02, 00:09 | #26 | |
Citat:
Spännande i vilket fall som helst!! |
||
2015-10-02, 00:17 | #27 | |
Citat:
|
||
2015-10-02, 00:31 | #28 |
Lägger fram mina tankar om de mest underskattade respektive överskattade i omgången:
V75-4: 13 Narold Vox (underskattad) Raden är inte jättesnygg men han har en längre tid varit ute i gäng de andra i loppet inte kan stava till. 11 lopp över 3km eller längre har han varit ute i. Facit: 6-1-1 3. Vilka lopp hamnade han utanför pallen i? Örebro intl och Harper*2, inga skitlopp direkt. 4,7,8 är facit där, inga dåliga placeringar det heller. Det här är hans distans, motståndet suger rejält i jämförelse mot vad han brukar stå sig bra emot och formen ska det inte vara några fel på. Näst bästa vinstchansen i omgången i min bok! Spikas! V75-6: 4 Åge Hornline (underskattad) Nu är det visserligen inte sprint och han står hårt inne. Men att en så startsnabb häst från bricka 4 i ett för klassen mediokert lopp bara är streckad till 3% är väldigt konstigt. Hästen har 5 starter med liknande förutsättningar bakom sig (lopp med ca 100k i första pris+medeldistans+framspår). Facit: 1-2-1. Väldigt starka papper det. V75-5: 11 Le Chapeau (underskattad) Hästen har vunnit 8/16 starter. Bara där. Och så kör Norberg mot med V75-mått mätt beskedligt motstånd. De flesta av hästarna skrämmer inte heller direkt. Läget kunde däremot vara bättre. Men 3%? Nej det kan inte stämma... V75-7: 7 Mr Lindy (överskattad) Förra gången kunde den inte vinna TROTS att den kom till ledningen. Den här gången KOMMER den inte till ledningen. Håller dennes chanser i nivå med flertalet singelprocentare i det här loppet och kommer nog inte lägga med den på ramen ens. Kollektivet brukar ofta rata en favorit som inte infriar, men de tyckte väl inte den var dålig nog senast för att inte vara ursäktad. Tempot var hyfsat, men Färjestads bana är snabb och en bra häst ska vinna från ledningen där. Finns inga ursäkter och om den ska vinna nu är det för att den har flyt med positionerna SAMTIDIGT som flertalet konkurrenter underpresterar. Sannolikheten för det kan jag räkna på ena handen...
2015-10-02, 00:41 | #29 |
Krävs en överlägsen häst för att Petter Lundberg ska vinna på V7. Förmodligen Sveriges sämsta kusk när det gäller att köra taktiskt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+1) |
|
2015-10-02, 00:55 | #30 | |
Citat:
|
||
|