|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2015-09-26, 20:13 | #1 |
V75 Solvalla 27/9 Kriteriet
Mister JP är min vinnare i Kriteriet. Spets och totalslut, han är för bra för dessa motståndare.
I övrigt vet jag inte riktigt än, men det hinner lösa sig till imorgon. Första V75-start 14.30 förresten! Senast redigerad av AndyMart den 2015-09-26 klockan 20:14. |
|
2015-09-26, 20:29 | #2 |
Jag har två skrällar som jag gillar riktigt mycket till morgondagens omgång. Först Sylvester America i avdelning två som är en mycket bra häst i grunden och känns på gång nu igen efter Sprintermästaren. Stoffe upp också som i mina ögon är en av de mest spelvärda kuskarna. Sedan Jane's Hugo som i sommar har visat sig vara en duglig långdistansare och känns märkligt lite streckad här. Bäst var han för fyra starter sedan när han vann mot Stayereliten på Sprintermästardagen. Sedan avslutade han fint till en andraplats i Malmö Stads Pris efter att ha fått sjätte invändigt och bakspårshästarna i främre träffen. Näst senast blev det helt fel då han fick pressa sig till ledningen och väl där blev ansatt ännu en gång. Sedan fick han en månads vila och gick ut på Halmstad, avslutade 11 sista varvet på lång distans och såg helt okej ut. Roligt drag till 2 %!
I Oaks har jag gillat Tunika väldigt mycket ända sedan debuten, men efter att ha sett Cayenne Ovel försök senast håller jag henne som favorit. Frågan är om den duon inte skulle kunna vara ett lämpligt lås, även om jag har känslan att gardering oftast gynnar sig i de här loppen. I Kriteriet känns faktiskt Mister J.P. spelvärd så som den är streckad i nuläget, trots allt den överlägsna kulltoppen så här långt. |
|
2015-09-26, 20:36 | #3 | |
Citat:
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Helge (+3) |
||
2015-09-26, 20:42 | #4 |
Bara 3 mille lirat så strecken just nu säger noll. Tror Mister J.P blir omgången största med råge. Den spikar jag inte trots Goops galna form efter omlagd träning.
Jag tycker Swiss Account imponerade senast som ledde med 40 meter typ hela loppet och vann lätt på finfin tid. Känns som den kan rusa hem Oaksfinalen med. Hoppas den håller sig från rusning på strecken men tyvärr kommer den göra det, kan bli favorit med.?. Såg Ludde skulle rycka skorna där på Princess Face, runt om. INTE vanligt Ludde gör det, är ju emot det. |
|
2015-09-26, 20:49 | #5 | |
Citat:
Visst känns Swiss Account mycket intressant om den håller sig till nuvarande procent men det känns långsökt. Ändå given på bongen med tanke på hur fantastiskt fin hon var i försöket. Var har du läst att Ludde rycker skorna på henne? Det är isf ENORMT intressant men han har ju inte ryckt skorna på nån treåring hittills i år iaf. |
||
2015-09-26, 20:52 | #6 | |
Citat:
Ludde säger även i Ronden att det är pga att hon bara ska tävla fyraåringssäsongen ut, så därför redan nu. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AndyMart (+5) Senast redigerad av Helge den 2015-09-26 klockan 20:56. |
||
2015-09-26, 20:58 | #7 |
Ludde rycker skorna för att hon ska bara tävla som 3 och 4 åring, sen avel .
Källa travronden Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Helge (+3) |
|
2015-09-26, 21:06 | #8 |
Jag missade alla försök då jag var utomlands, har bara sett Cayenne Ovels i efterhand. Får kika på Swiss Account senare...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AndyMart (+1) |
|
2015-09-26, 21:12 | #9 |
Jag förstår också att strecklistan säger lite då omsättningen är liten. Men lyssnar man på snacket runt omgången verkar det som många är skeptiska till Mister J.P. Jag tror Heavy Sound blir omgångens största. Jag gissar på Mister J.P. 55 % och Heavy Sound 65 %. Vad tror du?
|
|
2015-09-26, 21:16 | #10 | |
Citat:
|
||
2015-09-26, 21:25 | #11 |
Får jag över 2 gånger på Mister JP imorgon hos ATG ska jag spela ner den under igen så den hamnar rätt.
|
|
2015-09-26, 21:29 | #12 |
|
|
2015-09-26, 21:41 | #13 |
Har tjatat lika mycket om en annan, säkert ännu mer än denna men då var jag inte lika aktiv på forum osv.
Nu Pagadi hette den herren och vad jag kan minnas blev han ganska hyfsad hihi Men torskade lite pengar på den gjorde jag, t.ex. i Fyraåringseliten när Erik låg och sov som en åsna nere i kön. Fast egentligen var det enda jag sa där att jag värderar chanserna till över 50 % |
|
2015-09-26, 21:45 | #14 | ||
Citat:
Citat:
Men att hårt startande 2-åringar blir stora stjärnor är ovanligt, han har mycket kvar att bevisa i de sammanhangen. Hoppas de får ordning på travet, senast var han halt enligt vår veterinär Meri på twitter, under och efter loppet. |
|||
|