|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2015-09-16, 20:02 | #1 |
Åsnorna på ATG och "Nya sidan"
Vilket skräp
Stora missen, brakfelet: Att försöka ha samma UI mot små telefoner som mot webläsare med stora skärmar. (egentligen 10 på femgradig skala) Mindre saker som borde gå putsa på: * Stammar. Borde gå att se antingen anpassat (att föredra) eller åtminstone med den view man får när man klickar en häst, men nej, ytterligare två klick bort; mer info och fliken stam Stammar är det jag personligen har mest utbyte av och många med mig som följt travet länge. Stammar är otroligt givande för att föreställa sig hästens egenskaper och det jag använder precis hela tiden, och så mörkar ÅSNORNA detta * Vilka spel som finns tillgängliga på loppet, ska inte behöva klickas fram tycker jag men kan ha fel. * När man klickar fram ett enskilt lopps resultat behöver man även ta fram en almanacka i annan flick för att kunna dra sig till minnes tex vilken veckodag (och därmed tävling som man kanske sett) exempelvis den 7 augusti är, och nej de skriver inte ut veckodagen. (egentligen inte lika knas som stammarna men å andra sidan löjligt enkelt avhjälpt... Total bedömning: 4 "rants". .... Att fyllas på och slutligen informera ATG om dessa brister. Senast redigerad av ExtremtRik den 2015-09-16 klockan 20:21. |
|
2015-09-16, 20:34 | #2 |
Haha Nice
Stamgrejen enkelt avhjälpt genom att ha Racebets uppe, markören över gör tricket. ATG som vanligt sämst i klassen Senast redigerad av ExtremtRik den 2015-09-17 klockan 00:34. |
|
2015-09-16, 20:40 | #3 |
Men om du bara vänder skärmen på högkant så funkar sidan halv ok ;D
Har precis gjort det på test med en 2560x1440 skärm och då fick man ju faktiskt plats med ett helt lopps startlista samtidigt! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+1) |
|
2015-09-16, 20:44 | #4 | |
Citat:
Ett mini-plus för "nya sidan" är att det går att välja själv om man vill ha "bana-spelform" eller "spelform-bana" med "upp-ner-pilarna" som sitter till höger precis mellan dessa. ( Men det ursprungliga på Classic var det optimala enligt mig ).
2015-09-16, 21:13 | #5 | |
Citat:
Där det är blått på min bild står datum för loppet om du klickar på ett random lopp. Denna kalender har du också. |
||
2015-09-16, 21:22 | #6 |
>> AndyMart
Inte det jag menar När du tar fram starter på en häst o klickar på ett lopps resultat står där obegripligt nog ingen veckodag angiven utan bara datum . Sen visst du menar man ska använda deras kalender för att få fram något man vill ha presenterat direkt, kanske bara jag som tycker det förenklar att veta om loppet tex var en fredag på Solvalla , och då gärna om den var inom V65 vilket jag ofta ser. // |
|
2015-09-16, 21:24 | #7 | |
Citat:
Det är du som inte förstår. Gå in på random lopp och scrolla upp lite, så står datumet på det stället som är helblått på min bild. Klickar du t.ex. på Mellby Diamants senaste så står där klart och tydligt "Onsdag 26 Augusti" lite längre upp på sidan. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+1) |
||
2015-09-16, 21:29 | #8 |
Jag förstår inte hur de kan vara så talanglösa i User Interface- konstruktion, eller så är det alldeles för toppstyrt.
Med erfarenhet av programvaruutveckling vet jag att de som inte kan det tekniska ofta tar sig an UI, vilket de tror ska vara enklare, men det är ju något så in i bomben viktigt och varför en odugling då ska göra sånt istället är helt insane. |
|
2015-09-16, 21:30 | #9 |
Hur vänder man på skärmen
2015-09-16, 21:30 | #10 |
Whatever, sidan suger.
|
|
2015-09-16, 21:33 | #11 |
Hehe ATG tvingar fram lösningar.
Du kan ställa in det i gamla versioner av windows och vända skärmen fysiskt sen, hur du gör i nya vet jag inte och orkar inte rota i hur man gör men har gjort det någon gång åt en kompis. Edit möjligt det bara är vissa grafikkort eller nåt som kan tricket, hittade inte vid snabb titt på min (enkla) burk. Senast redigerad av ExtremtRik den 2015-09-16 klockan 21:45. |
|
2015-09-16, 22:14 | #12 |
"Vända skärm" - Håll in Ctrl+Alt+Pil(Home-PgUp-PgDn-End)
Mvh Uffe |
|
2015-09-16, 23:00 | #13 |
Windows 10 högerklicka på bakgrunden / bildskärmsinställningar / orientering stående
|
|
2015-09-16, 23:03 | #14 |
I Windows 10 fungerar inte snabbtangent-kombinationen längre. ( Av okänd, märklig anledning! )
Men under Skärmanpassning går det att välja skärmorientering. Edit : Puck-tvåa...igen!