Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-09-15, 22:12   #1

AndyMarts avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 7099

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

V86 Solvalla - Kriterieförsök

Mycket, mycket fina treåringar i startlistorna imorgon.

Bland hingstarna Poet Broline, Pythagoras Face, Nappa Scar, Dolan Spring, Charlie Mearas, In Vain Sund, Fortune Boko, Heavy Sound, Aileron och så Kriterievinnaren, superstjärnan, Mister JP!

Bland stona Tunika, Timbal, Princess Face, Creme de la Creme och många fler.

Blir en härlig travkväll!
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-16, 09:12   #2

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8342

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

https://twitter.com/putte64/status/644046008901632000
Gammal 2015-09-16, 09:13   #3

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

https://twitter.com/putte64/status/644038091418771456
Gammal 2015-09-16, 09:44   #4

AndyMarts avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Spetsar nog men stannar inte in i mål. Släpper till Goop efter ett varv och sen är det spel mot ett mål.

Och släpper han inte förlorar han ändå.

Mister JP är ett monster!
Gammal 2015-09-16, 09:58   #5

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Det är inget snack om att MJP är grym, men nu måste han nog gå 14.0 från dödens för att vinna.
Jorma är inte direkt känd för att släppa
Kanske vill han säkra upp en finalplats, men jag tror tjurskallen i honom tar över som vanligt

EDIT: Jorma gardera MJP med sig själv och Bacan Degato. Verkar som han vill tävla

Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart Visa inlägg
Spetsar nog men stannar inte in i mål. Släpper till Goop efter ett varv och sen är det spel mot ett mål.

Och släpper han inte förlorar han ändå.

Mister JP är ett monster!

Senast redigerad av putte64 den 2015-09-16 klockan 10:49.
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-16, 10:02   #6

capones avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 13318
Standard

Mister J.P. spikar vi
Draget kan vara Bryssel ( kan inte med kenneth den är bästa hästen men ej bästa kusk)

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
capone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-16, 10:48   #7

AndyMarts avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Det är inget snack om att MJP är grym, men nu måste han nog gå 14.0 från dödens för att vinna.
Jorma är inte direkt känd för att släppa
Kanske vill han säkra upp en finalplats, men jag tror tjurskallen i honom tar över som vanligt
Tvivlar inte en sekund på att Mister JP går 14 om det behövs men tror inte det krävs för seger här.

Iaf tror jag Jorma gör det enda smarta, släpper när Goop kommer! Visserligen blir han kanske tvåa ändå men bättre med fräsch häst i finalen.
Gammal 2015-09-16, 10:51   #8

Sharp$: 6036
Standard

Hur bra är Mr JP i år egentligen? Antagligen hur bra som helst men här blir han ju dunderfavorit från bakspår. Försöker dom syna honom så är han inte värd de %en. I insatsen senast på Jägers såg han riktigt fin ut, men det blev inget lopp överhuvudtaget när han fick bestämma i spets. Nu är motståndet ganska skralt här o det hade varit intressant o se honom mot nån riktigt bra. Försöksvinst är dock riktigt viktigt om man har planer på att försöka vinna finalen då spårlottningen är extremt viktigt. Tycker Kontio blivit lite vek på gamla dar men hoppas att han kör i spets ikväll.

Visst bästa prestationen hittills i fältet har väl angle of attack åstakommit när han dundrade runt på 1,13,9 från dödens barfota näst senast. läget för honom är dock uselt.

barfota på bacan degato också intressant o DJuses kuse går bra varje gång har dessutom redan 18 starter i sig
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-16, 11:33   #9

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Jag har aldrig trott MJP torskar, det är liksom inte riktigt normalt att tro det
Men den här gången tror jag det finns en liten chans att han gör det.
Jag tycker E3 finalen visar att MD har skyhög kapacitet.

Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart Visa inlägg
Tvivlar inte en sekund på att Mister JP går 14 om det behövs men tror inte det krävs för seger här.

Iaf tror jag Jorma gör det enda smarta, släpper när Goop kommer! Visserligen blir han kanske tvåa ändå men bättre med fräsch häst i finalen.
Gammal 2015-09-16, 11:33   #10

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 15752
Standard

Tränarintervjuer till V86 Solvalla 16 september

V86-1
1 Kosmopolit du Gull (Stefan Söderkvist) har ett bra läge. Bra häst som möter tufft motstånd. Jättefin häst och jag har för­hoppningar om att vi ska ha en liten chans att vara bland de två, säger Fredrik Persson.
2 Jaguar Winner (Claes Sjöström) gör det bra men betydligt tuffare uppgift nu.
3 Bacan Degato (Johan Untersteiner) har gjort det rätt bra. Gick bra senast mellan hästar. Under utveckling men möter tuffa hästar. Jag rycker skorna på honom nu, säger Johan.
4 Mellby Demon (­Jorma Kontio) känns fin i jobben. Han är snabb ut också. Kommer få en bra resa. ­Inte helt omöjligt att han kan blanda sig i finalstriden, ­säger CG Björkroth hos ­Timo Nurmos.
5 Incognito Tooma (Mattias Djuse) verkar det bra med efter senast och vi har laddat inför det här. Vi är nöjda med honom i träningen. Vi siktar in oss på en finalplats. Kan inte vara helt omöjligt, säger Mattias.
6 Partizan Face (Adrian Kolgjini) jobbar väldigt bra. Det är en häst med utveckling. Känns fin i jobb och vi förändrar till aluminium nu. Mister J.P. är inte lätt att slå nu, säger Lutfi Kolgjini.
7 Angle of Attack (Örjan Kihlström) fick kanske inte det bästa läget men har visat att han kan göra mycket arbete. Den här gången lär han få göra det och ­försöka slå sig in till en finalplats, säger Marcus Schön hos Melander/Lundström.
8 Conrads Definitif (Thomas Uhrberg) är en jätefin häst som är lite bortlottad här. Det gör så klart att det blir tufft, säger Thomas.
9 M.T.King of Cash (­Erik Adielsson) är en fin tre­åring under utveckling. Ute på djupt vatten men det är en fin häst. Tränar bra men det är tufft emot. Hade behövt det förra loppet i kroppen, säger Peter Norman.
10 Mister J.P. (Björn Goop) var jättefin senast. Det loppet talar för sig själv. Han är klart en av favoriterna till att vinna Kriteriet. Kommer gå med skor. Men i finalen rycker vi bakskorna, säger Anton Sverre i team Goop.
11 Ola Montana (­Christoffer Eriksson) verkar det bra med. Felade oturligt senast i en tempoväxling men känns fin i jobb. Uppgiften är tuff. Jag har finalfelling. Är därför jag har anmält hit, säger Tomas Malmqvist.
12 Robin Roof (Ulf ­Ohlsson) har ett dåligt läge. Slet på den dåliga banan senast. Har kapacitet att vara med där framme om det ­skulle stämma. Behöver tur nu, säger Reijo Liljendahl.

V86-2
1 Iller Tooma (Jennifer Tillman) har felat två gånger. Är behandlad efter det. En fin häst men jag tror att han är ute på fel distans och möter bra hästar. Jag får ligga lågt nu, säger Henrik Larsson.
2 Mellby Dealer (Roger Nilsson) verkar det bra med. Tränat på bra och allt känns som det ska. Distansen är en klar fördel. Jag har en stark säker häst med rätt inställning, säger Roger.
3 Nappa Scar (Per Lennartsson) har gjort tuffa lopp på slutet men tar dem på bra sätt. Såg fin ut i måndagens jobb. Bra läge och startsnabb. Det är läge att släppa till Örjan, säger Jimmy Dahlman i Pers stall.
4 Bad Story (Björn Goop) krånglade senast. Blev ­ivrig bakom bilen och felade. Kastrerad efter den starten. Har fin kapacitet. En häst som vi har ­förhoppningar på men kanske hade behövt ett lopp inför Kriteriekvalet, säger Anton Sverre.
5 Roxy L.B. (Erik ­Adielsson) gjorde ett bra lopp senast och visade att den fina formen håller i sig. ­Utvecklas för varje start. Distansen passar. Skulle han få ett passande lopp kan han absolut dyka upp i plats­striden, säger Svante Båth.
6 Digital Extreme (­Johnny Takter) gör det bra varje gång men möter bra hästar. Några för vassa. Det ­måste nog klaffa för att han ska kunna ta sig till final här­ifrån, säger Marcus Schön.
7 Pythagoras Face (Örjan Kihlström) borde vara en av favoriterna. Fått ett lurigt ­läge men borde ändå räcka. Jag tror han ska ta sig vidare till finalen från det loppet, säger Roger Walmann.
8 Sir Corneliani (Carl Johan Jepson) är en jättebra häst som är bortlottad. Satt fast senast. Var okörd i mål. Var en preparé. Men nu behövs det mycket tur, säger Ulf Stenströmer.
9 Global Signature (Magnus Jakobsson) gjorde ett bra lopp senast efter galopp. Stark och rejäl häst som tål att göra lite själv. Provades barfota i måndags och det fungerade perfekt då, säger Joakim Wallin.
10 Camelot Sisu (Ulf Ohlsson) ser allt bra ut med. Har bara gjort bra prestationer hela tiden. Vi kan inte vara annat än nöjda med hästen, säger Anne Raatikainen.
11 Emiljoel (Adrian Kolgjini) har ett uruselt läge. En bra häst men måste ligga lågt, säger Lutfi Kolgjini.
12 Globalsatisfaction (Jorma Kontio) har ett lopp i kroppen nu efter lite vila. Känns fin men läget blev inte så roligt. Går absolut framåt men härifrån är det svårt, säger CG Björkroth.

V86-3
1 Copimade (Jörgen Westholm) galopperade med chans på fina pengar senast. Bra läge för att få en fin resa. Ska inte glömmas bort helt, säger Jörgen.
2 Columbus Sisu (Lasse Punkari) har gått hyfsat på slutet. Lite humörhäst. Man vet aldrig på vilket humör han är, säger Anne Raatikainen hos Petri Salmela.
3 Dragster (Roger Malmqvist) var inte bra senast. Hade dåliga blodvärden och fick pausa någon vecka. Har tränat på bra och känns jättefin. Det är inget motstånd som ska vara omöjligt att slå nu, säger Roger.
4 I’m Just a Sund (Örjan Kihlström) provade vi att köra med rycktussar i E3-finalen senast. Blev för laddad och galopperade. Olycksfall i arbetet. Vi har hopp om att han ska kriga om en finalplats, säger Pär Pergenius hos Daniel Redén.
5 Wingait C.H. (Stefan Persson) har gjort det okej i vanliga lopp. Går upp rejält i klass nu. Får bekänna färg om han ska få något med. Vi får prova, säger Stefan.
6 Dolan Spring (Peter Untersteiner) är en fin treåring som går bra varje gång. Nu ska han gå med aluminium och urryckare. En potentiell finalist som går allra bäst i ledningen, säger Peter.
7 Conny Sisu (Jorma Kontio) har bra form nu men har hela tiden jättedåliga startspår. Inget flyt. Hoppas bara vi får ha bättre tur nu, säger Ari-Pekka Pakkanen.
8 Carmine Am (Markus B Svedberg) verkar allt bra med. Tråkigt med spåret. Vi har siktat på det här länge. Sätter på rycktussar och tar av skorna, säger Markus.
9 Expensive River (Ulf Ohlsson) gick bra senast. Har varit bra i träningen efter det. Han går framåt och är mest gynnad av 2 600 av mina. Är en häst som borde vara med i Kriteriet faktiskt, säger Reijo Liljendahl.
10 Flynn Boko (Mika Forss) är stark och rejäl. Naturligtvis är det svårt att bedöma motståndet men han är allround. Kanske mest stark. Bakspår är alltid ett stort minus, säger Martti Alaseppälä hos Nieminen.
11 Charlie Mearas (Erik Adielsson) felade i spetskörning senast. Kändes annars lika fin som vid segrarna. Tyvärr ett bakspår vilket ställer till det då han har problem med grussprut. Inte borta, säger Svante Båth.
12 Ferry Boko (Björn Goop) har vi inte sett botten i ännu. Har varit jättefin och tagit två raka. Senast satt han fast med allting kvar. Det är ett oprovat kort men en bra häst i grund och botten, säger Anton Sverre.

V86-4
1 Poet Broline (Peter Untersteiner) ser allt bra ut med. Läget är bra. Jag hoppas och tror att han kommer gå bra. Vi är revanschsugna, säger Peter.
2 Xceed G.T. (Per Lennartsson) blev påkörd senast. Därför hoppade han. Verkar bra och var fin i måndagsjobbet. Har kapacitet som räcker mot de bästa. Felfri tar han en bra placering nu, säger Jimmy Dahlman.
3 In Vain Sund (Erik Adielsson) gör allting rätt hela tiden och är verkligen byggd för Kriteriet. Det ska bli väldigt spännande. Blir intressanta ändringar. Första med rycktussar och barfota runt om. Inte gett upp hoppet, säger Pär Pergenius.
4 Digital Bronze (Ulf Ohlsson) gör det bra varje gång. Det får inte bli allt för körigt för honom. Stämmer det ska han kunna räcka en bra bit. Poet Broline är bra men de andra här har inte varit bättre än han har varit på slutet, säger Marcus Schön.
5 Idol Tooma (Jennifer Tillman) gick godkänt senast i ett lopp som avslutades mycket snabbt. För hans del passar det bättre om det körs i ett jämnare tempo. Sköter träningen som han ska och hans formkurva ­pekar uppåt, säger Tommy Berghagen hos Hultman.
6 Gino le Soleil (Claes Svensson) STARTAR EJ
7 Linus Boy (Jorma Kontio) har galopperat två gånger i rad. I sina rutinjobb hemma känns han fin men han får visa i lopp först att han går felfritt, säger CG Björkroth.
8 Västerbo Hard Cash (­Örjan Kihlström) är jag ­inte nöjd med ­förberedelserna för. Var inte bra senast. ­Rotar efter formen men vi provar. Fick ett tråkigt spår. Det blir svårt för honom nu, säger Roger Walmann.
9 Mr Perfect (Jim Oscarsson) var lite förbättrad nu. Gjorde ett dåligt lopp på Valla och fick ta det lugnt och träna lugnt. Borde gå framåt nu. Jag har inga större förhoppningar, säger Jim.
10 Boomer (Erik Svensson) jagar en matlapp. Varit ute i tuffa sällskap men är det den här gången också. Bakspår inget plus, säger Erik.
11 Clemenza Am (Adrian Kolgjini) fick ett jävligt dåligt läge. Hästen är bra annars. Visst platsar han i en Kriteriefinal men härifrån ­måste han ha tur för att kunna ta sig dit. Det blir inte helt ­enkelt, säger Lutfi Kolgjini.
12 M.T.Kingofthehill (Björn Goop) gick med bakskor senast på Solvallas krävande bana. Det passade inte. Barfota bak. Kapacitet för en Kriteriefinal men svårt att hinna dit från spår tolv, säger Anton Sverre.

V86-5
1 Princess Face (Adrian Kolgjini) är en fantastiskt fin häst. Gav mig gåshudskänsla i senaste jobbet. Utvecklas i snabb takt nu. Snabb ut. Hon tillhör de bästa i kullen, säger Lutfi Kolgjini.
2 Joy de Castella (Jörgen Westholm) är en fin treåring under utveckling. Hon har chans på en fin smygresa härifrån. Hon testas barfota runt om, säger Jörgen.
3 Time for Muscles (Per Lennartsson) är den som jag tror mest på. Kraftigt på gång och visade senast att hon är på gång. Jag tror en hel del på henne nu faktiskt, säger Marcus Schön.
4 Eleanor Shellby (Robert Wilhelmsson) fick en paus efter senaste starten och vi lade om träningen helt och hållet. Jag vill köra från start för att komma ner till sargen, säger Robert.
5 Gypsy Brodda (Kenneth Haugstad) är det lite uppåtform på. Gått något bra lopp men är färsk i omgivningen, säger Roger Walmann.
6 M.T.Klara (Ulf Ohlsson) var inget bra senast. Stod över lite efter halsinfektion där. Frågetecken för formen men tränar bra. Är bra från början. Jag hoppas och tror att hon gör ett vettigt lopp nu, säger Reijo Liljendahl.
7 Melrose Place (Jorma Kontio) fick ett taskigt läge och står för tufft till. Får försöka hitta ner och få något, säger Anne Raatikainen.
8 Cayenne Ovel (Örjan Kihlström) var riktigt bra senast. Avslutade vasst när luckan kom och vann på en mycket bra tid. Får hoppas att det kan lösa sig med lite tur. Slåss om en finalplats, säger Tommy Berghagen.
9 C.C.Hyper Zon (Björn Goop) är en rätt hyfsad märr men är lite stressad av sig från och till. Inte helt att lita på. Hoppas Princess Face håller upp ledningen så att vi får rygg på ledaren. Då hoppas vi att hon kan vara tvåa, säger Anton Sverre.
10 Far Far Away (Johan Untersteiner) har varit jätte­fin vid segrarna men åkte tyvärr på en förkylning. Varit borta och missat ett lopp. Det gör att formen får ett frågetecken. Hon har kapacitet för att tillhöra de tolv bästa i kullen, säger Johan.
11 Touch of Elegance (­Erik Adielsson) har varit med i sådana här lopp förut. Har till och med vunnit. Hoppas hon är bättre än senast. Då ska hon kunna gå vidare. Kan dyka upp där framme, säger Roger Walmann.
12 Amity (Johnny Takter) fick ett iskallt läge. Visst har hon gått bra från sämre lägen förut, men det måste bli överpace nu för att hon ska kunna kliva in i matchen, säger Marcus Schön.

V86-6
1 Irene Sund (Fredrik B Larsson) är en fin häst men var blek senast. Har ingen bra förklaring till det. Jobbat på bra efter det. Fint läge och startsnabb. Tar rygg på någon bra, säger Fredde.
2 Cash Mearas (Thomas Uhrberg) borde vunnit senast för att få godkänt, men har svikit ett par gånger i ledningen. En rätt bra häst om hon fungerar. Kanske är en outsider, säger Thomas.
3 Keypad (Per Lennartsson) har inte rosat marknaden på slutet. Får vara nöjda med en peng i första hand, säger Marcus Schön.
4 Miss Montechristo (Johan Untersteiner) gjorde ett klart bra lopp senast. Gick ute i spåren i ett snabbt slutvarv. Håller god form. provar från början. Kan öppna bra men vi har valt att spara det till sådana här tillfällen. Tycker hon har lite tider i kroppen, säger Johan.
5 Spoil Me (Örjan Kihlström) är en häst som kan vinna sådana lopp som det här. Var inte riktigt som bäst till E3-finalen men är åtgärdad efter det. Känns bra. Kan vinna ett sådant kval, säger Roger Walmann.
6 In Toto Sund (Ulf Ohlsson) var ute på opassande bana senast och fick inte aktionen att stämma helt. Borde ha vunnit men gick okej i alla fall. Jag tror att hon dyker upp långt framme, säger Pär Pergenius.
7 Ninepoints Gaagaa (Jörgen Westholm) har haft en härlig utvecklingskurva sedan debuten. Hon är snabb ut men läget är svårt nu. En outsider, säger Jörgen.
8 Fabulous Boko (Joni-Petteri Irri) gjorde ett okej lopp senast. Ska bli bättre efter det loppet. Tjänar hon fina slantar här får vi vara nöjda, säger CG Björkroth.
9 Kendra Silvio (Erik Adielsson) skriver Stig H ­Johansson om i sin krönika.
10 Shaolin (Björn Röcklinger) har gjort det bra så här långt. Kommer gå barfota runt om. Tuff uppgift naturligtvis. Det krävs mycket tur från det läget. Hon är inte helt chanslös, säger Björn.
11 Creme de la Creme (Anders Svanstedt) var väldigt bra senast. Fast hon låg på väldigt mycket då. Testar ett nytt bett nu och så får hon gå med skor igen. Hon är jäkligt bra. En av de fem bästa stona i kullen. Men det är ändå väldigt tufft från spår elva, säger Anders.
12 Dirty Dancing In (Björn Goop) är en fin häst som gjort bra prestationer på slutet. Kommer rycka tussarna för första gången. Klart intressant. Men man kan inte vara så ­optimistisk när man får sådana där spår, säger Anton Sverre.

V86-7
1 Fortune Boko (Björn Goop) är en jättefin häst som var jättefin senast. Vann säkert till slut i en tät slutstrid med Pythagoras Face. Ser fin ut och ska kunna räknas till att ta sig till en final, säger Anton Sverre.
2 Timbal (Robert Bergh) var jättefin senast. Hon ­kommer med hyfsad form. Presterar hon som ­tidigare är hon en av dem som gör upp om segern, säger ­Preben Sövik hos Bergh.
3 Gijon (Christoffer Eriksson) är som han ska vara. Läget får man inte klaga på. Det blev för bråttom senast och han slog ihop. Ska inte göra det från tredje. Är efter Ready Cash och de brukar stå distansen. Det är ett, två, tre som slåss om det, säger Björn Lindblom.
4 Cupido Sisu (Örjan Kihlström) håller vi kapacitetsmässigt lika bra som Camelot. Men han har haft ett struligt år. Ligger lite lågt, säger Anne Raatikainen.
5 Face Ribb (Adrian Kolgjini) vill jag varna för. Hans utvecklingskurva går jäkligt snabbt. Som han kändes i lördagsjobbet säger jag bara pass upp. Vettigt läge också, säger Lutfi Kolgjini.
6 Tobacco (Kenneth Haugstad) har gjort ett par bra lopp i skymundan men kanske är för färsk. Nä, det får bara bli en outsider. Ej het, säger Roger Walmann.
7 Mellby Diamant (Ulf Ohlsson) har ett dåligt läge. Han var bra senast och har varit lika bra i träningen efter det. En som visar en positiv utvecklingskurva. Synd på läget men har i ­Kriteriet att göra. Vi gör ett försök, säger Reijo Liljendahl.
8 Casanova Sisu (Per Nordström) visar hög kapacitet men stor vingelrisk nu.
9 Tellmeastory (Ville Karhulahti) fick ett inte så tråkigt spår ändå. Men det handlar om att vara bland de två. Han har fin form. Sedan får loppet avgöra. Han är en outsider på sin höjd, säger Micke Demmers.
10 M.T.Kingsize (Daniel Redén) känns som en stor och tung häst. Galopperat bort sig två gånger på raken. Mest med för att få rutin. Inget segerbud denna gång, säger Pär Pergenius.
11 Alan Wadd (Jorma ­Kontio) är en fin häst. Han känns fin i träningen men fick ett taskigt läge. Det är inte så lätt från de här lägena. Om han är trea, fyra eller femma härifrån är det bra, säger CG Björkroth.
12 Devs Daredevil (Stefan Söderkvist) är också en häst som gjort jättebra lopp på slutet. Synd på spåret nu. Får smyga med och ta så många han kan på slutet, säger Fredrik Persson.

V86-8
1 Pantin (Åke Lindblom) gick ett lätt rakbanejobb i måndags och verkade jättefin. Lite grön fortfarande men lär sig för varje start. Kommer blomma ut helt nästa år. Lite valpig än och han är en slowstarter tyvärr, säger Ulrika Lindblom.
2 Readly Express (Jorma Kontio) är vår bästa chans på förhand. Bra läge och jättefin i jobben. Det är plus på honom i jobben. Kan öppna bra, säger CG Björkroth.
3 Flash Håleryd (Peter ­Untersteiner) går fint varje gång. Utvecklas bra. Urryckare den här gången. Perfekt läge. Det hade varit fint att komma ner på innerspår. Möter Heavy Sound men ­utvecklas fint, säger Peter.
4 Nobel Amok (Per Linderoth) var jag besviken på senast. Sprang och sög luft i rumpan. Täpper vi till nu. En fin häst som kommer bli bra men är inte riktigt där än. Vi gör all in med helstängt, jänkarvagn och barfota runt om, säger Thomas Lönn.
5 Heavy Sound (Kenneth Haugstad) ser jättefin ut ­efter finalen senast. Har ­tränat på. Uppehållet gör honom bara gott. Borde klara av ett lopp som det här, säger Roger Walmann.
6 Farzad Boko (Roger Malmqvist) gick bra i både försöket och finalen av E3. Är under kraftig utveckling. Känns jättefin efter senaste loppet. Det är ett lite tuffare heat. Kan rycka tussarna ur öronen nu, säger Roger.
7 Staro Juventus (Michael Larsson) har jag inte haft så länge. Gjort ett lopp för mig och var anständig då. Har sedan tränat väldigt mycket bättre efter det. Men det blir tufft nu, säger Michael.
8 Aileron (Robert Bergh) gick riktigt fint senast och ser fin ut hemma i träningen. Hur han duger mot sina kullkamrater har jag svårt att avgöra. Ser vi på onsdag, säger Preben Sövik.
9 The Swede (Ulf Ohlsson) är en jättefin häst som tyvärr, med tanke på läget, känns som en frontrunner. Vi får hoppas på det bästa, säger Ulf Stenströmer.
10 Pajas Face (Johnny Takter) är tillräckligt bra men har inte fått rutinen riktigt. Får vara med för att se och lära. Inga stora förhoppningar, säger Lars Nilsson.
11 Bryssel (Björn Goop) var jättefin senast. Ryckte skorna för första gången. Vann lätt då. En bra prestation. Går inte att trolla härifrån. Hänger mycket på slumpen då, säger Anton Sverre.
12 Digital Friend (Örjan Kihlström) får hoppas på en tursam resa. Jättefin häst i grunden men spår tolv är svårt i de här sammanhangen, säger Marcus Schön.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Klanke (+10), Torstens (+5), sacro (+5)
elwiz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-16, 11:45   #11

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 38056
Standard

Tobacco struken, det var trist.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-16, 14:01   #12
robust
Guest

Sharp$:
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Tobacco struken, det var trist.
Helt chanslös var den.
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-16, 14:04   #13

AndyMarts avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Om_sommaren Visa inlägg
Hur bra är Mr JP i år egentligen? Antagligen hur bra som helst men här blir han ju dunderfavorit från bakspår. Försöker dom syna honom så är han inte värd de %en. I insatsen senast på Jägers såg han riktigt fin ut, men det blev inget lopp överhuvudtaget när han fick bestämma i spets. Nu är motståndet ganska skralt här o det hade varit intressant o se honom mot nån riktigt bra. Försöksvinst är dock riktigt viktigt om man har planer på att försöka vinna finalen då spårlottningen är extremt viktigt. Tycker Kontio blivit lite vek på gamla dar men hoppas att han kör i spets ikväll.

Visst bästa prestationen hittills i fältet har väl angle of attack åstakommit när han dundrade runt på 1,13,9 från dödens barfota näst senast. läget för honom är dock uselt.

barfota på bacan degato också intressant o DJuses kuse går bra varje gång har dessutom redan 18 starter i sig
Men herregud, du säger inte på riktigt att Angle Of Attack har gjort bästa prestationen i detta lopp med dessa hästar?

Ta dig isåfall en titt på Mister JP i Uppfödningslöpningen och alla andra starter den gjort.

Se Mellby Demons E3-lopp.
Gammal 2015-09-16, 14:09   #14

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robust Visa inlägg
Helt chanslös var den.
Nej, det hade varit ett kul drag barfota idag.
Gammal 2015-09-16, 14:16   #15

Shooters avatar

Standard

Tekniskt fel på nya ATG-sidan, det lovar inte gott.
Gammal 2015-09-16, 16:23   #16

AndyMarts avatar

Standard

Polycrates Face och Platon Face kommer ut i dagens tredje lopp från Kolgjini. Mycket fina hästar med hög kapacitet!
Gammal 2015-09-16, 16:35   #17

Shooters avatar

Standard

V86 blir första liret sedan i helgen för min del. Har dock redan lämnat in då jag ska iväg ikväll och kolla på några band. Spikarna blev Mister J.P. och Pythagoras Face. Det blir nog rätt favoritbetonat, men kanske en eller ett par lite roligare streck slinker in där emellan.
Gammal 2015-09-16, 17:45   #18

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 1097
Standard

Jävla Untersteiner!! Klart, Platon Face var inte jättebra, travade förjävligt. Men såg ju tydligt att den var segerfarlig ändå. Kanske inte hade tagit ledaren, men gillar hur Untersteiner kliver ut i andra spår HELT i onödan. LUSEN hade inget och köra med...
Khiarshoor är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-16, 17:59   #19

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 50511
Standard

Jens Sjödén om Haugstad:

V86-8: Autostart, lång distans, treåringslopp
Bästa hästen fick bästa spåret, är i sitt livs form och har bästa spetschansen. 5 Heavy Sound är en motiverad favorit.
Kusken har kört tio V86-favoriter 2013-15 och inte infriat med någon. I snitt har dessa varit spelade till 37 procent, så tre-fyra segrar borde det blivit. Han är lärling, förvisso med epitetet ”elit-”, men sådana har det svårt på V86.
hoola är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-16, 18:00   #20

Reg.datum: apr 2013
Sharp$: 4151
Standard

3 starter på Valla och 2 bakspårsvinster! Hoppas det fortsätter! Förutom i V86 1!
Speedyearl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-16, 18:14   #21

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1298
Standard

Swiss Account! Helt sinnesjukt bra.
Yoast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-16, 18:16   #22

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 5341
Standard

Bjuder er på 2.Joy de Castella ikväll.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-16, 18:18   #23

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Bjuder er på 2.Joy de Castella ikväll.
Den bjuder jag oxå på då det är min absolut komma fel kusk på som kör! Och eftersom jag inte har den med är det stor chans/risk att den vinner!
Gammal 2015-09-16, 18:42   #24

Standard

DD1:7.Mellby Diamant

DD2:2.Realdy Express

Odds 38.81 300KR.

Fast odds Unibet bör ge mindre hos ATG.
Gammal 2015-09-16, 19:24   #25

Manprinsens avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 2289
Standard

Mister JP

Där har Björn en riktig juvel inför framtiden.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-16, 19:33   #26

ricBLo636s avatar

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 2486

Första försöket
Stats: 11 - 7 - 0
ROI: 109.81%
Vinstprocent: 61.11%

Standard

Vad syssla Djuse med?
ricBLo636 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-16, 19:50   #27
Banned

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ricBLo636 Visa inlägg
Vad syssla Djuse med?
Vad tror du om att an ville ha rygg ledaren ist för dödens....??
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-16, 19:56   #28

ricBLo636s avatar

Första försöket

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robfri Visa inlägg
Hade fått ett bättre lopp om han bara hade legat lugnt i dödens. Då kunde han fått andra utvändigt genom att 12 kliver fram. Att Kontio släpper till Goop gör ju bara så att Djuse får tredje inner. Förstår inte vad han ska vinna på att köra där... Nä Djuse hade haft bättre chans att vinna om han tagit tet lugnt. samt att Kontios chanser även hade ökat.
Gammal 2015-09-16, 20:02   #29

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

När hästen är kall med varvet kvar för att dåren öppnat 09/500 över långt, så spelar det väldigt lite roll att han har rygg ledaren.

Citat:
Ursprungligen postat av robfri Visa inlägg
Gammal 2015-09-16, 20:06   #30

Manprinsens avatar

Standard

Borde inte Malmqvists ha hållt undan efter den söndagslunken?
Gammal 2015-09-16, 20:10   #31

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 4280
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Borde inte Malmqvists ha hållt undan efter den söndagslunken?
Eller kanske släppt ledningen och hakat på till en finalplats...lite för trögfattad kusk för den manövern!!!
hoola (+5)
bergomiotmail är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-16, 20:10   #32

ricBLo636s avatar

Första försöket

Standard

Synd inte Copimade hitta lucka tidigare!
Men får va nöjd att det alla fall inte blev en tredje favorit =)
Gammal 2015-09-16, 20:14   #33

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bergomiotmail Visa inlägg
Eller kanske släppt ledningen och hakat på till en finalplats...lite för trögfattad kusk för den manövern!!!
Jo, var ju inte speciellt imponerande att den kroknade sådär efter att ha gått i ledningen utan press hela loppet. Antingen var det helt fel distans eller så är det en slö fan som behöver ligga i ryggar och bli framdragen.
Gammal 2015-09-16, 20:27   #34

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 6340
Standard

Bra kört av 11 , jävla efterbliven. Hästen dog ju garanterat efter loppet.

Så vinner 12 som har rekord på 15 på 2140 och galopperat senaste 2

Senast redigerad av shjuve9le den 2015-09-16 klockan 20:29.
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-16, 20:29   #35

Manprinsens avatar

Standard

Rygg ledaren är så jävla överskattat...
Gammal 2015-09-16, 20:30   #36

Manprinsens avatar

Standard

Björn har bra snurr på sina kusar nu efter att det gått skit hela året.
Gammal 2015-09-16, 20:32   #37

TOBYTYKEs avatar

Sharp$: 9241
Standard

Citat:
Rygg ledaren är så jävla överskattat...
Gött att inte In vain Sund gick vidare. Bra häst trodde på bra chans idag, men Erik kör alltid passivt med den hästen trots bfro idag. Kunde fått andra ut.
Gott åt dem.
TOBYTYKE är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-16, 20:32   #38

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 1178
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av shjuve9le Visa inlägg

Snälla Ludde klanen FLYTTA till FRANKRIKE,
1William är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-16, 20:34   #39

Standard

Citat:

I ett och samma lopp fick man se hur Sveriges bästa kusk agerar (trots sämre häst och läge) och en pajas som visserligen vinner en hel del med pappas hästar och tjänar bra pengar men oavsett hur rik man blir - förstånd går ej att köpa.
Gammal 2015-09-16, 20:37   #40

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av TOBYTYKE Visa inlägg
Gött att inte In vain Sund gick vidare. Bra häst trodde på bra chans idag, men Erik kör alltid passivt med den hästen trots bfro idag. Kunde fått andra ut.
Gott åt dem.
Mycket märkligt val av Erik, hade läge att flytta ut i andraspår efter att Adrian kom farandes då han borde ha fattat att båda skulle krokna...
Gammal 2015-09-16, 20:37   #41

Gasellens avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 1878
Standard

Walmann har ju lämnat klartecken för Heavy Sound, jag spikar på DD.
Hästen imponerade senast på V75 och har ett perfekt femtespår.

Avd Hästar
1 1, 2, 3, 5, 7
2 5 Heavy Sound
Gasellen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-16, 20:38   #42

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gasellen Visa inlägg

Avd Hästar
1 1, 2, 3, 5, 7
2 5 Heavy Sound
Lämnade han klartecken på kusken också?
Gammal 2015-09-16, 20:41   #43

Standard

Sopar väl bort 1an nu kolgjini
Gammal 2015-09-16, 20:41   #44

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Sopar väl bort 1an nu kolgjini
Startgalopp när han ska ladda från innerspår tror jag.
Gammal 2015-09-16, 20:44   #45

Standard

DD

7
2-5-6

X 200
Gammal 2015-09-16, 20:47   #46

Manprinsens avatar

Standard

Örjan vs Adrian 100-0
hoola (+5)
Gammal 2015-09-16, 20:49   #47

Standard

Vilken klippa han är Westholm! 3:e inner från spår 2 i ett uttagningslopp! Grattis!
Gammal 2015-09-16, 20:49   #48

Standard

Varför kör han undan?
Gammal 2015-09-16, 20:49   #49

Standard

Adrian kör inte med huvudet Örjan måttar som vanligt.
Gammal 2015-09-16, 20:50   #50

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Adrian kör inte med huvudet Örjan måttar som vanligt.
Snacka om HAJmat
Gammal 2015-09-16, 20:50   #51

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Speedyearl Visa inlägg
Vilken klippa han är Westholm! 3:e inner från spår 2 i ett uttagningslopp! Grattis!
Fan vad illa det blev.
Gammal 2015-09-16, 21:00   #52

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 3585
Standard

hej en fråga vart man kan kolla hur mycket 7, 6 kan ge på en kupong på detta nya atg tack för allt
jeanpier007 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-16, 21:12   #53

Standard

Hahaha. TESS Konstigt kört av Anders S , först kör han fram sen backar han, ( Widman ) nja hon var nog trött.
Sök ett nytt jobb , snälla
Gammal 2015-09-16, 21:12   #54

Sharp$: 6590
Standard

Hyfsat surt att bomma på Björn och Örjan hittills med snygga spikar på Spoil Me och Expensive River. Sexorna lär ju inte ge ngt. Får hoppas på skräll i sista där jag sitter med 2,3,5,9,12.
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-16, 21:30   #55

Manprinsens avatar

Standard

Cupido Sisu
Gammal 2015-09-16, 21:32   #56

TOBYTYKEs avatar

Sharp$: 9241
Standard

De borde ge den kommentatorn sparken som räknar in en häst och börjar prata om ännu en seger osv när hästen förlorar...
TOBYTYKE är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-16, 21:39   #57

Reg.datum: feb 2013
Sharp$: 1517
Standard

4 Cupido Sisu (Örjan Kihlström) håller vi kapacitetsmässigt lika bra som Camelot. Men han har haft ett struligt år. Ligger lite lågt, säger Anne Raatikainen.

Så lät det ju inte på henne efter loppet
ricrok är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-16, 21:50   #58

Standard

Ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ugstad...
Gammal 2015-09-16, 21:54   #59

Gasellens avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 1878
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gasellen Visa inlägg

Avd Hästar
1 1, 2, 3, 5, 7
2 5 Heavy Sound
Ja i dag var baggarna och jag fel ute...
Go natt!
Gasellen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-16, 21:54   #60

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 2510
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hoola Visa inlägg
Ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ugstad...
Hur fan kan Walmann spela roulette med en kriteriefinalplats genom att sätta upp den pajasen i sulkyn?
tomtom2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-16, 21:56   #61

Manprinsens avatar

Standard

313 lax....

Cupido Sisu var fan inte lättfunnen, inte MT Kingofthehill heller.
Gammal 2015-09-16, 21:57   #62

Standard

Citat:
313 lax....

Samma missar hos mig förstås.
Gammal 2015-09-16, 21:58   #63

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 7049
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tomtom2 Visa inlägg
Hur fan kan Walmann spela roulette med en kriteriefinalplats genom att sätta upp den pajasen i sulkyn?
Haugstad som skulle starte med en Bugatti Veyron i et kallis lop kommer ikke på min bon
Painkiller är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-16, 22:01   #64

Standard

1 sexa - 75 kronor.
Nya tag i morgon, som det heter.
Gammal 2015-09-16, 22:09   #65

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 3844
Standard

grattis alla som vann, nya tag imor v64 åby jackpot,
dado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-16, 22:26   #66

Reg.datum: aug 2015
Sharp$: 161
Standard

v86 känns som ett mkt bättre spel än v75 nu tycker jag

är det färre storsystem på v86 eftersom omsättningen är lägre och det inte blir lika spelvärt? känslan är att det är mkt lättare som småspelare att ha tur och vinna stort iaf
Travbloggpappanz-PapaTrav är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-16, 22:29   #67

ricBLo636s avatar

Första försöket

Standard

Kändes som att man var rätt ute idag.
Antagligen spelar man med för små pengar för att ha en vettig chans till 8rätt.
Men skam den som ger sig.
Blev 2 femmor idag och systemet kosta 150kr så blev plus minus noll.
Spoiler:
V86
Inlämnat: 2015-09-16, 19:17
Solvalla
Onsdag 2015-09-16
Start: 19:20
Kostnad: 150,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd Hästar
1 4, 5, 7, 10, 12
2 7 Pythagoras Face
3 1, 3, 4, 6, 9
4 3 In Vain Sund
5 1, 8, 12
6 5 Spoil Me
7 1, 7
8 2, 3, 5, 6

5x1x5x1x3x1x2x4 = 600 rader.
600 x 1 x 0,25 kr = 150,00 kr.
Totalt: 150,00 kr.
Gammal 2015-09-16, 22:31   #68

ricBLo636s avatar

Första försöket

Standard

<blockquote class="twitter-tweet" lang="sv"><p lang="sl" dir="ltr">Svenskt Travoaks 2015! <a href="http://t.co/m6UXfIuLBy">pic.twitter.com/m6UXfIuLBy</a></p>&mdash; Patrik Fernlund (@V86experten) <a href="https://twitter.com/V86experten/status/644246975139987456">16 september 2015</a></blockquote>
<script async src="//platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>
Gammal 2015-09-16, 22:33   #69

Reg.datum: aug 2015
Sharp$: 161
Standard

Citat:
313 lax....

håller med om cupido. hade sju och flög där

tyckte dock att det var en del snack om att poet broline kunde ha problem med distansen och med in vain sund troligen i rygg kändes tredjestreckade m.t.kingofthehill med goop som ett bra streck.
att poet broline väl hade vunnit utan kolgjinis attack är en annan sak

Travbloggpappanz-PapaTrav är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-17, 10:24   #70

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

Att ni bara orkar spy så mycket galla efter varje lopp, om varje häst och kusk, ofta helt onyanserat med.

Sharps är värsta gnällfisklotterplanket.
Om_sommaren (+5)
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td