|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2015-09-16, 18:56 | #91 | |
Citat:
så ofärdig produkt som nya ATG. Jag gissar att det beror på att året går mot sitt sista kvartal och bokslutets röda siffror lyser som ett stopp- ljus och man önskar visa att man faktiskt gjort något och att åtgärden (nya ATG) måste ges tid för att skall bli det ymnighetshorn travsporten en gång var, något som statskassan så desperat behöver. En åtgärd för att klamra sig fast i ytterligare ett år vid köttgrytan för Hans Skarplöth och Co. Känslan är att det enda som kan sätta en välbehövlig fot där bak på en general i ett statligt monopolföretag, är kriminella handlingar. Att resultaten uteblir verkar inte spela någon större roll, med tanke på att Hans Skarplöth fortfarande har förtroendet att sitta kvar. Jag kan inte annat än undra vad det är för kvalitet på personerna han rapporter till, samt hur hans "State of the Union" tal till kunderna i slutet av året, kommer att låta. Hans Skarplöth måste bort. Jajjan |
||
2015-09-16, 19:13 | #92 | |
Citat:
|
||
2015-09-16, 21:32 | #93 | |
Citat:
Har aldrig heller sagt att nya sidan är jättebra, men jag har använt den ett bra tag redan och för min del funkar den minst lika bra som "gamla" appen, om inte bättre. Tror säkert att du snart kommer på bättre tankar och är tillbaks och fortsätter spela, oavsett vad som händer på atg.se |
||
2015-09-16, 23:12 | #94 |
Funkar det inte efter 30 sekunder,
klickar en majoritet bort sidan, läste jag någonstans. Detta gällde även appar. Fråga supporten på ATG hur veckan har varit och de som ringer dit, är inte noviser på trav. Hur f.... tror ATG s ledning, att Nya ATG skall locka nya spelare till travet, när gamla travspels- rävar sliter sitt hår och tvingas fråga om hjälp för att lotsa sig igenom sidan och för att lägga sina spel. Att locka nya kunder är hela travets framtid och nu detta. Vilket j... fiasko. Användarvänligt, jo kyss mig......! Jajjan |
|
2015-09-17, 09:14 | #95 |
Såg att ATG:s sida (Swedish horse racing) är bra mycket mer överskådlig och lättnavigerad än nya sajten. Man kan inte lägga spel via den men om man bara är ute efter att läsa startlistor/resultat/streckprocent/odds osv funkar den ok. Inte helt optimalt med den blå bakgrunden och vit text men ändå överskådlig. Man kan enkelt navigera mellan spelformerna och hoppa mellan loppen
http://www.swedishhorseracing.com/races#/calendar T.ex. Åby V64 ikväll... Edit: Såg nu att man inte verkar kunna se hur fållorna med tillägg är placerade. Ett stort minus... Senast redigerad av MoniMakerApp den 2015-09-17 klockan 09:33. |
|
2015-09-17, 18:40 | #96 |
Jag tror att det är avsiktligt som man har försvårat ATG-sidan och gjort den hopplöst snårig och otillfredsställande.
Man bereder marknaden för privata aktörer. Som naturligtvis kommer att tillhandahålla mera lättlästa sidor. Ingen konst, dom behöver ju bara gå in och kolla på hur ATG Classic var upplagt. Jag skriver som spiken brukar: "Kom ihåg var ni läste det först." lokatten |
|
2015-09-17, 19:25 | #97 |
Hans Skarplöths eftermäle...
måste bli att han sjösatte den största "kalkon"
i ATGs historia, när han lanserade nya ATG.se Lyssnade på Fredrik Edholm och Jonas Noreen som jobbar med trav på heltid. De räknade med att det skulle ta dem "5 till 6 veckor" att sätta sig in i hur den nya sajten fungerar. Och då måste man betänka att de är uppkopplade 09.00-16.00 (minst), då deras arbete kräver det. Omräknat till vi som inte arbetar med travet och är uppkopplade 30 min till någon timme 3-4 dagar i veckan. Vi behöver några år för att till fullo förstå den nya sajten. Ett svårslaget rekord, när det gäller huvudlösa felprioriteringar, var att lägga ner ATG Classic. Ett självmål av bibliska mått. Jajjan Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
lokatten (+5) |
|
2015-09-17, 19:28 | #98 | |
Citat:
Är inloggad kanske en-två timmar per dag. Sen är det här standarduttrycket, "oj vad dålig den är den nya sidan" utan någon konkret kritik överhuvudtaget. Bara gnäll. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+10) Senast redigerad av AndyMart den 2015-09-17 klockan 19:29. |
||
2015-09-17, 19:33 | #99 | |
Citat:
Men då jobbar jag som sagt helt utanför hemsidan med allt som inte har med lopparkivet att göra. Och lämnar in ALLT med fil-spel. Från V86 och V75 ner till DD/LD och TV/Trio.
2015-09-17, 19:39 | #100 |
[QUOTE=AndyMart;456781]Tog mig cirka två dagar väl innan jag hade bra koll på sidan. Nu har jag riktigt bra koll och spenderat kanske knappa veckan här.
Är inloggad kanske en-två timmar per dag. Sen är det här standarduttrycket, "oj vad dålig den är den nya sidan" utan någon konkret kritik överhuvudtaget. Jag kan, jag förstår efter 2 dagar, därför är allt annat gnäll. Sannerligen ett toppinlägg från en briljant hjärna. |
|
2015-09-17, 20:10 | #101 | |
[QUOTE=Jajjan;456784]
Citat:
Istället för att skriva milslånga gnällinlägg här på forumet skulle jag nog utforska nya sajten om jag hade svårt att förstå den. |
||
2015-09-17, 22:39 | #102 |
Jag tycker att ATG sidan känns ganska bra nu med ett par dagars användning. I början spydde jag på den. Var även betatestare men valde förra atg.
Tycker att det funkar bättre och bättre ju mer man använder den, då man lär sig nya funktioner. |
|
2015-09-17, 22:57 | #103 |
Jag och några till, har sagt att nya ATG.se kommer ta oss till nya världar.
Häng med. |
|
2015-09-17, 22:58 | #104 |
Någon som har koll på hur omsättningen utvecklats sedan classic och riktiga atg togs bort? Tänkte gå in och kika själv men kom på att då måste jag ju in på nya atg. Varit inne där två gånger sedan den togs i bruk, varav ena gången var för att tömma kontot, vilket i och för sig gick hyfsat smidigt... Har gått från en av de mest pålästa och mest travintresserade personerna i landet, till att aldrig mer vilja spela på trav. Det är vad Skarplöth gjort... Letar andra intressen nu när atg inte vill att jag omsätter pengar hos dem...
Edit: Jag lovar att komma tillbaka om man kan se tvillingodds, livestreamen, startlista med klickbara hästar, vinnarodds, barfotainfo och smidigt kunna lämna in ett spel. Allt på samma gång. Det gick på förra sidan och funkade hur bra som helst. På denna måste man göra alla saker separat... Senast redigerad av rotagg den 2015-09-17 klockan 23:04. |
|
2015-09-17, 23:04 | #105 | |
Citat:
Paribet avstängda så de spelade inte. En liten svacka kan man notera i övrigt men det var såklart inget oväntat när man förändrar sidan, tar en viss tid innan folk vänjer sig och känner sig trygga med sajten. |
||
|