|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2015-09-17, 22:02 | #77 | |
Citat:
Det är inte meningsfullt att tala om sannolikheter om något som har hänt. Det är 100% sannolikhet att det som hände verkligen hände. Att man sedan ska rannsaka sig själv och gå tillbaka och se ifall de faktorer som gjorde att man bara värderade hästen till 30% var korrekta och rätt viktade...är en helt annan femma. Givetvis ligger det i sakens natur att den som konsekvent värderar hästar till felaktiga sannolikheter aldrig kan bli en vinnare. Och ja. Det svåraste är att värdera rätt. Långt ifrån alla landar på rätt sida i sina värderingar. Men den som spelar utan att försöka värdera överhuvudtaget får finna sig i att det inte är något annat än slumpen som avgör om man blir en vinnare över tid.
2015-09-17, 22:26 | #78 |
Visst är det så men värderar du rätt så är du nära 7 rätt varje omgång oavsett utdelning men då spelar man ju fel får man höra.
|
|
2015-09-17, 22:48 | #79 | |
Citat:
Men värderingarna för de mest spelade hästarna ( som har visserligen har överlägset störst sannolikhet att vinna ) ligger aldrig i harmoni med spel%en över tid. Därför är målsättningen att få så många rätt som möjligt i varje omgång inte synonymt med att spela vinnande i längden. För att få så många rätt som möjligt ( dvs vara nära 7 rätt i varje omgång ) väljer man ut de hästar som har störst chans att vinna oavsett hur mycket eller lite de är spelade. ( T ex så är detta den korrekta strategin i VM i V75. ) Ett flerloppspel skiljer sig inte från ett vinnarspel på annat sätt än att det är flera lopp i kombination istället för ett enda lopp. Vinnande spel i längden går till på samma sätt oavsett hur många spelobjekt man kombinerar ihop till en spelform. Det som är viktigt att påpeka är att en häst är överspelad ( enligt sin spel% vill säga ) inte betyder att alla tänkbara enkelrader med den hästen är överspelade. Som extrem-exempel kan man ta ett system med två rejäla skrällar ( som man anser är KRAFTIGT undervärderade ) som spikar. På en sån lapp är det ju direkt dumdristigt att ta bort en 37%are som man tycker har 30% chans att vinna. Man måste ju se till att "få rätt" i övriga avdelningar om man har får in sina två skrällspikar. Att ta med svagt överspelade hästar kan även vara rätt ur varianssynpunkt. Spel efter korrekta odds i längden blir ju tämligen misslyckade om man aldrig hinner komma till det "långa loppet" i sitt spelliv.
2015-09-17, 22:52 | #80 |
Underbar läsning här, det har spårat ur för längesen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1) |
|
2015-09-17, 22:52 | #81 |
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8342Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Vinner du varje gång gör du naturligtvis rätt, men vem gör det.
V75 är så svårt att jag tvivlar på att någon vinner mer än 2-4 gånger per år. Spelar du för 500 varje omgång kostar det 36000 Kr. Då behöver du vinna 9000-18000 för att gå jämnt upp. Det är extremt viktigt att man bestämmer sig för hur mycket pengar man vill vinna när man har 7 rätt, och undviker att betala för rader som ger mindre utdelning än det. Det betyder absolut inte att alla favoriter ska hatas bort, men det går inte att lira planlöst om du vill bli en vinnare över tiden. EDIT: Ditt spel ska alltså INTE gå ut på att få 7 rätt till varje pris. Du ska ALLTID spela reducerat då det hjälper dig att välja vilka rader du ska betala för. EDIT2, Du måste ha koll på; Grundläggande spelteori, Hur ofta olika saker inträffar, Fördelning av vinstrader och motsvarande utdelning, Effektiv reducering. Det har inget med veckans omgång att göra, men nu hoppas jag att jag slipper läsa fler inlägg där folk hävdar att det enda som gäller är att ha 7 rätt, då inget kan vara mer fel.
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått! Senast redigerad av putte64 den 2015-09-17 klockan 23:41. |
2015-09-17, 22:59 | #82 | |
Citat:
2015-09-18, 06:47 | #83 |
Banned
|
Hej
är tilbage fra min semenster i THAILAND .som i alle ved jeg ramte 4 mill i v75 derfor får i min experttips til v75 i morgen gratis |
2015-09-18, 07:47 | #84 |
hur bra är Chatain i sista? nån chans mot favoriten?
|
|
2015-09-18, 08:15 | #85 |
|
|
2015-09-18, 09:40 | #86 |
du menar att du är tillbaka från din avstängning och fortsätter bete dig som en idiot.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AndyMart (+1) |
|
2015-09-18, 09:52 | #87 |
En sak jag älskar med den nya sidan är att den i princip har alla utländska lopp i arkivet, vilket den förra till stora delar saknade. Perfekt inför exempelvis Unionstravet nu.
Dessutom sträcker sig arkivet tillbaka till 1/1 - 2014 nu också vilket är bra. En skrällidé jag hittat kan vara Avalon i V75-1. Springspår och om kusken träffar kan det bli en riktigt fin resa. Stark häst och gynnad av körspö för första gången. 2 %! |
|
2015-09-18, 12:13 | #88 |
|
|
2015-09-18, 13:56 | #89 |
Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 2486Första försöket Stats: 11 - 7 - 0 ROI: 109.81% Vinstprocent: 61.11% |
Hahaha skön intervju på Ebbes
"2 Mr Sethos (Johan Untersteiner) körde jag i tisdags och han var som en tidsinställd bomb. Pigg som fan. Jag körde två mil ungefär. Laddad och fin. I knallform. Vi provar en bit så får vi se vad som händer. Vi kör för ledningen men han går bra bakifrån. Han går åt helvete till slut då, säger Seth Larsson." Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
heddari (+10) |
2015-09-18, 14:58 | #90 |
Avd 7, Brons.
Jag hade kommit fram till tre hästar här: 1 Mr Lindy pga snabb tid och Örjan. 3 Chatain pga bra spår och tuff kusk som kanske inte viker sig för Örjan och Björn. 5 Novel Broline med bra spår och toppkusk. Men nyss fick jag syn på 7 Global Patriot med Magnus Jakobsson. Verkar ha vunnit oavbrutet ju. Men måste begränsa mig, kan nog bara ta två av dessa när spelar. Frågan är vilka? |
|
|