|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2015-09-17, 13:50 | #61 | |
Citat:
en enkel och klok regel. Själv är jag helt ointresserad av att ha 7 rätt med låg utdelning. |
||
2015-09-17, 16:10 | #62 |
Om alla spelar "rätt" blir det fel för alla.
Ekonomiska "system" bygger på att vi är och gör olika. Men visst är det roligt att vi är olika. Ja och även att vi är olika många. Mvh Uffe |
|
2015-09-17, 17:15 | #63 | |
Citat:
|
||
2015-09-17, 18:00 | #64 |
Nej den där kan jag inte tro på. Den vann visserligen med ett helt upplopp men jag minsann såg inget spelvärde i den. 30 % max. Nu vart den ju 37 %are. Helt värdelöst spel. Jag är black men har iaf spelat rätt så det så.
|
|
2015-09-17, 18:31 | #65 | |
Citat:
Men du behöver inte skrika dig hes denna vecka om någon av de 3 du nämnde vinner! Eftersom 2 av dom blir favoriter och den tredje klar andrahandare! Men har man INFO som styrker någons vinstchanser eller tvärtom så är det bra oavsett! jag tror många vill bli besparade kommentarer som: jag tror Järvsöfaks vinner eller mina tips är dagens tre största favoriter! skriv gärna vaför den ska vinna eller förlora. Det kan va så låg nivå här inne ibland så man får lust att prata med de arbetslösa speltorskarna hos "live" ombuden istället |
||
2015-09-17, 18:50 | #66 |
Ang debatten om att skrika ut favoriter tidigt.
Förra veckan skreks Nimbus C.D. ut tidigt vid 63 %. Många pratade om han han bara vunnit en enda gång från bakspår. Och talade för Västerbo Highflyer, Royal Fighter, Beau Mec, Thai Broadway m fl. Vi vet vet som vann. Streckad på 40 %. En del av oss tackar för utdelningen och var glada att ha spikat. Förra veckan dissade jag Thai broadway. Den här gången spikar jag. |
|
2015-09-17, 19:12 | #67 |
[QUOTE=mackpeter;456764]Ang debatten om att skrika ut favoriter tidigt.
Förra veckan skreks Nimbus C.D. ut tidigt vid 63 %. Många pratade om han han bara vunnit en enda gång från bakspår. Och talade för Västerbo Highflyer, Royal Fighter, Beau Mec, Thai Broadway m fl. Vi vet vet som vann. Streckad på 40 %. En del av oss tackar för utdelningen och var glada att ha spikat. Förra veckan dissade jag Thai broadway. Den här gången spikar jag. Sluta slå tunnel på dig själv! Nimbus va omgångens näst största favorit! Samt att om örjan sitter kvar som han gör (veckans snackis i travsverige) betyder väl att inte ens örjan var säker på om den tål att gå först i tredje hela sista kurvan? Tur kan alla ha! Vad är ett tips? Du står i videobutiken och kollar på topplistan, killen bredvid dig frågar om du har något tips? javisst säger du den på plats 2 den är riktigt grym om man gillar bilar annars måste jag säga den på plats 1. Vilka jävla Guldtips du ger! dig ska jag nog ringa nästa gång jag hyr film |
|
2015-09-17, 19:41 | #68 |
Tänker inte tjafsa om "skrika ut" längre. Men vill säga, att den som orkar masa sig till söndag ser mina skäl till Thai Broadway där. Och vidare till måndag redovisar jag skälen till Lome Brage. Då var båda streckade på 12 %. Jag redovisar mina V75-system med motiveringar varje lördag vid 12-tiden.
När redovisar du dina - imself - med motiveringar? |
|
2015-09-17, 19:46 | #69 | |
Citat:
Ja, du spela helt rätt enl vissa. För man ska ju ha spelvärde i allt man spelar. Men jag tror inte du blev glad av att spricka. Men vad gör väl de, kommer förhoppningsvis en lön i slutet på månaden.
|
||
2015-09-17, 19:50 | #70 |
Goda råd äro dyra! Men då och då blir det nåt. Oftast räcker bara orken till att korrigera osanningar.
Höjden av dumhet är när man gör samma sak om och om igen och fortfarande förväntar sig ett annat resultat! tror det var Einstein som jag just citerade? |
|
2015-09-17, 19:59 | #71 | |
Citat:
Jag är något intellektuellt underutvecklad - men kan du förklara vilken/vilka hästar vi skall spela på lördag. Tacksam för motiveringar. |
||
2015-09-17, 20:07 | #73 | |
Citat:
Kruxet är att en häst i grunden är överspelad om den står i 37% men man värderar den till 30%. Men....det betyder INTE att alla rader där den ingår är överspelade. Att ta bort en hyfsat betrodd häst som är överspelad är inte "rätt" per automatik. Det blir ett väldigt "långväntat" sätt att spela på eftersom det tenderar att bli alltför långt mellan ggrna där "allt sitter". Det är inte säkert att en livstid räcker till om man ska gå "rakt ut" på att spela de mest spelvärda raderna. Ja, det är t o m så att de procentuellt sett mest spelvärda raderna inte ens är "spelvärda". Varför? Jo, för att allarättspotten helt enkelt inte räcker till för att ge rätt odds på de kombinationerna. Däremot är det vettigt att bara spela den överspelade favoriten mot "värde-hästar" i resten av avdelningarna ( eller i alla fall ett flertal av avdelningarna ). Annars kommer inte kombinationen som helhet att vara spelvärd. Och att spela kombinationer helt utan spelvärde...DET är som att torka sig i ... med pengarna.
2015-09-17, 21:12 | #74 |
Om en häst till 37% vinner med ett halvt upplopp men man värderat den till 30% är den i grunden inte överspelad utan man har värderat helt fel. Chansen är troligen över 50% att den vinner och 37% är mer troligt ett fynd än ett dåligt värdespel.. Det som en ser som spelvärt kan en annan se som helt värdelöst. Den ena går därifrån oftare med mindre pengar. Den andra mer sällan men med mera. Vad som är rätt eller fel är svårt att säga. Det svåraste är att värdera rätt.
|
|
2015-09-17, 21:30 | #75 |
Vad gör du här inne, om du bara vill gnälla på oss som försöker komma med vinnare och motiverar varför. Och inte själv bidrar med några konstruktiva idéer?
Varenda en härinne spelar som man själv vill. Men vi är öppna för idéer och testar gärna våra egna. Snyltande gnällspik. |
|
|