Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-09-19, 12:28   #166

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 5003
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Icor Visa inlägg
Håller på att reducera mitt system lite... Lugnt att ta bort Bono Boko i sista tross..?
Vad jag minns nämnde han den inte alls, och hade inte med den på 5 hästar. Nu är det dock inte ovanligt att han vinner med hästar han "glömmer" att nämna...
Shizznit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-19, 12:41   #167

Manprinsens avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 2289
Standard

"2 Bono Boko (Björn Goop) gör bra presta­tioner hela tiden. Trivs på Färjestad och gör alltid bra lopp där. Fick ett bra spår och kan vara ett outsiderbud, säger Anton Sverre."
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-19, 12:49   #168

Reg.datum: aug 2015
Sharp$: 161
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av parsalian Visa inlägg

Lopp 6 Trixarn spets o slut Det e ja inne på men ja vågar nog inte riktigt gå på det. Här känns det som ja missat nåt med. Pingus vang är det den felande länken till 7rätt denna vecka tro? lät som prepare o smyg etc men fan alla har med den o en del spikar den fan så ja fick jobba in den från sista rank typ. Märks imorrn om man gjorde rätt !
.
var har du sett att den ska gå prepare? jag tänkte spika pingus eftersom jag tror trixarn svarar explosion de vie och latinen hamnar på vingel samt är upp i klass

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Travbloggpappanz-PapaTrav är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-19, 13:15   #169

drakens avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 7938
Standard

Oracle face ändrat till barfota runt om. Tror att den kan vinna idag men måste väl fråga om lov om jag får ta med den. Tror ju att den kan vinna men då går jag ju för att få rätt. Kan jag få dispens för att strecka den?

Senast redigerad av draken den 2015-09-19 klockan 13:20.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-19, 13:23   #170

Manprinsens avatar

Standard

Om varken Lome Brage eller Tekno Odin vinner i kallblodsloppet så rensar det fruktansvärt bra. Tror jag tar med Fjord Jerven och Föynland Kongen.
Gammal 2015-09-19, 13:31   #171

Icors avatar

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 475
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Om varken Lome Brage eller Tekno Odin vinner i kallblodsloppet så rensar det fruktansvärt bra. Tror jag tar med Fjord Jerven och Föynland Kongen.
Tycker Myllarfaks kan vara intressant isf. Positiv intervju med:

7 Myllarfaks (Ingvar Nyberg) verkar formen närma sig toppen på. Han har blivit bättre för varje start i år och det känns positivt. Uppgiften är tuff så klart. Spår långt ut är negativt men det ska bli spännande. Jag hoppas och tror så klart att vi ska kunna ge norrmännen en match. Man måste ha tur med loppet men han är i ordning, säger Ingvar.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Icor är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-19, 13:36   #172

AndyMarts avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 7099

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

LITE FRÅN RONDEN

Inför V75.

Robert Bergh skickar tre hästar till Karlstad för dagens V75-omgång, men väljer själv att stanna hemma då Bergsåker tävlar ikväll. Stallets bästa chans tycker förstemannen Kevin Svedlund finns utanför V75-kupongen.
av: Andreas Alm Kategori: nyheter/Spel Publicerad: idag 12:56

Först ut för dagen är Space Photo som startar i V4-3, innan V75 drar igång. Hästen kommer från en stark insats på V75 då han slutade tvåa bakom Make It Quick efter en hård öppning.

– Han gjorde ett bra lopp, men hade tagit det lite lugnt innan den starten och hade han varit mer jobbad tror jag att han hade kunnat hålla undan. Idag ser det intressant ut med springspår och blir han inte hängande där ute, utan kommer ner bra i banan tycker jag att det ska vara en bra segerchans, berättar Kevin Svedlund.

I Unionsstayern (V75-1) startar French Me, som kommer med en ganska tråkig rad, men formen är mycket bättre än vad den visar.

– Senast strulade det mycket för honom och gången innan var han lite för stressad i ett Derbykval. Nu ser det intressant ut på förhand, även om han möter några bra hästar. Skulle han komma till ledningen är det inte lätt att plocka längder på honom. Tar man några streck tycker jag att han ska med.

Amaru Boko har gjort två lopp efter lång skadefrånvaro och har visat direkt att formen sitter där med en tredjeplats i comebacken och senast blev det seger i Örebro. Idag dras han med ett tråkigt bakspår, men det är inte den tuffaste gulddivisionen som har körts.

– Han har gjort ett par fina lopp efter han har kommit tillbaka. Det var inte överraskande då han var ordentligt jobbad inför comebacken och hade fått ett par tuffa jobb. Läget är som det är, men vi får hoppas på att det blir tempo – då har han visat att han kan avsluta ordentligt.

Vilken är dagens bästa chans och blir det några förändringar?

– Det känns som att det är tre jämngoda chanser, men skulle jag säga någon tycker jag att det ser bäst ut för Space Photo. Vad jag vet blir det inga ändringar på någon av hästarna, säger Kevin Svedlund.

Travtips

Ordningställt på hemmaplan

V75 på Färjestad med Unionstrav. Jag bygger mitt system på två spikar. En känns given, den andra är fräckare!
V75
Färjestad
lördag 19 september
Spikarna

V75-3

Ivar Sånna kommer från tre insatser i världsklass och i mina ögon står han i en klass för sig här. Han öppnar hyggligt och även om han inte blir släppt till ledning när Thomas Uhrberg ber om det så tror jag det blir lätt seger. Enligt tränaren Jan Hellstedt ska Ivar Sånna gå framåt med senaste loppet i kroppen och jag är som sagt helt övertygad om att han vinner det här från dödens.

Ranking V75-3: 7-1-9-2-10-8-3-4-12-5-11-6

V75-4

Fossens Bonus har sett strålande fin ut på barfotabalans och när han joggade 1.08,8 sista 800 senast fick man nästan gåshud. Magnus Jakobsson vet att han sitter bakom en överlägsen häst och kommer köra därefter. Enligt honom själv är det hans bästa chans på V75 någonsin (!) och räkna med att det är ordningställt nu när det är hemmaplan och allt.

Ranking V75-4: 5-1-10-3-9-11-12-7-8-2-4
A-hästarna

V75-1

Huge Star stod för en strålande spurt i debuten för Veijo och med en liknande insats blir han mycket svår att stå emot över upploppet.

Avalon är en häst jag tycker ger ett ganska härligt intryck och Anders Wolden Lundström brukar ha på fötterna när han tar sina hästen till Sverige. Avalon kan öppna bra och från perfekt läge kan det mycket väl bli spets eller ledarryggen.

Paleo Pride är väldigt kapabel, men samtidigt strulig och har stängt läge den här gången. Tävlar han på topp och det löser sig under vägen blir han garanterad farlig, så givetvis måste han med på lappen.

On Track Piraya var riktigt bra i Norge senast och jag räknar med att Björn Goop vässat lite extra när det är V75 på hemmaplan.

Danne Edel har varit bra på sistone och ska streckas, men han har tjänat snabba pengar och den här uppgiften ser ganska jobbig ut för hans del.

Ranking V75-1: 15-6-8-11-10-3-7-14-2-5-1-13-4-9-12

V75-2

Hollywood Maker har perfekta förutsättningar med kort distans och springspår. Hästen har gjort det bra varje gång och ska nu tävla barfota runt om för första gången. Han tål jobb och även om spets inte nås så ska det vara bra chans.

Varenne's Image är väldigt fartfylld och framförallt startsnabb, vilket är mycket värt i dessa voltlopp över kort distans. Om hästen håller sig lugn under vägen är han absolut fartfylld nog för att segra.

Millroyce gick klart godkänt i norska Derbyt i söndags och går ner lite i klass nu. Han är knepig i volt, men från innerspår kan han nog ändå komma iväg bra och med lite överpace kommer hans styrka vara till stor nytta.

Global Rebellion har fått ett par lopp i kroppen och blir bättre och bättre. Han fungerade bra på barfotabalans senast och med lite överpace/klaff duger han gott. Hästen verkar ha fin styrka och är allround.

Mr Sethos får Johan Untersteiner i sulkyn och är snabb ut, vilket som sagt är mycket värt i dessa kortlopp.

Björn Goop ligger lågt angående Santiago Bi, som ska tävla med skor och är missgynnad av bakspår och voltstart. På grund av detta tar jag bort honom från lappen.

Ranking V75-2: 6-7-1-11-2-5-9-12-8-10-3-4
V75-7

Mr Lindy blev tempottorsk senast, men gick i alla fall bra i skymundan och visade form. Han är startsnabb och har goda möjligheter att leda från start till mål.

Chatain imponerade vid segern senast. Han är mer stark än snabb, men visade ändå tillräckligt med snabbhet senast för att kännas het i det här sprinterloppet. Med minsta överpace blir han svår att hålla ifrån sig till slut.

Caprina B.R. är en "flygmaskin" som verkar väldigt allround. Han har utan tvekan bra kapacitet för klassen och trots läget måste han streckas tidigt.

Ranking V75-7: 1-3-10-7-9-5-12-2-11-6-4-8

Övrigt
V75-5

Lome Brage fick ett passande "preparélopp" i söndags och lär ha gått framåt formmässigt med det. Nu är det läge för honom att leda från start till mål och det är en given förstahäst.

Tekno Odin är minst lika bra som Lome Brage, men läget sätter givetvis ner hans chanser något. Tävlar Tekno Odin på topp är han dock bra nog för att vända ut och in på det här gänget från dödens, så en gardering är ett måste.

Föynland Kongen är startsnabb och kan hitta ledarryggen trots åttondespåret. Han har farten för att överraska.

Raggmunken har fått två lopp i kroppen och även om det var i väldigt enkelt sällskap han startade i senast så var avslutningen av bästa märke. Han skar dessutom mållinjen med full fart och såg riktigt fin ut.

Hulte Magnus och Myllarfaks är alltid outsiders i den här högsta klassen och vid favoritfall kan de mycket väl vinna.

Ranking V75-5: 4-10-8-2-6-7-3-5-1-9
V75-6

Explosive de Vie är startsnabb och kommer från fina insatser (tvåa bakom Nuncio senast). Jim Oscarsson har nog siktet inställt på spets och därifrån ska han slås.

Ni Talar Bra Latin gör det bra varje gång, men ser ut att bli stor favorit och från spår sju är det givet att försöka fälla.

Sir Ratzeputz är allround och visat fin form under låg tid. Han är bra nog för att vinna i klassen och står dessutom på tur för seger.

Pingus Vang har det alltid pratats gott om och med lopp i kroppen kommer han nog väl förberedd till det här. Han är framförallt stark, men kan även öppna hyggligt och sitter långt fram direkt.

K.L.M.Buymethemoon går alltid bra till slut och får nu Örjan Kihlström i sulkyn för första gången. Han lär smygas och med klaff kan han överraska.

Ranking V75-6: 3-7-6-4-5-10-1-12-8-2-9-11
Systemet

Avd1: A 15,6 B 8,11 C 10,3

Avd2: A 6 B 7,1,11 C 2,5

Avd3: B 7 Ivar Sånna (1,9)

Avd4: B 5 Fossens Bonus (1,10)

Avd5: B 4,10,8,2,6 C 7,3

Avd6: B 3,7,6,4 C 5,10

Avd7: A 1 B 3,10 C 7,9

Krav

Minst 1 A-häst - Max 1 C-häst

eller

Minst 2 A-hästar

eller

Max 0 C-hästar
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+10), lokatten (+4)
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-19, 13:44   #173

Manprinsens avatar

Standard

Nån som sitter med Spelvärdes material som kan upplysa vad dom kommit fram till gällande Per Nilsson och voltstart?
Gammal 2015-09-19, 13:53   #174

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
3 Fjord Jerven tappar från start men är mycket bra. Jag tycker att 6 Hulte Magnus är en bortglömd outsider. Såg ni Connys preparékörning med 2 Raggmunken senast. Där fanns massor sparat. 7 Myllarfaks bra efter fel senast när han slog 6.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-19, 13:56   #175

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 1097
Standard

Fan va iskall man är nu, kanske borde skippa v7an helt. Blir så trött, går in och lirar vinnare på nummer 5 i lopp 7 på åby.

Klart som fan att han skall sitta kvar i andra ytter när tåget går i sista sväng? Vafan?! Har sällan sett en så dålig styrning? 500 kvar ser det ut som att han vill attackera, ser ut att ha TON i linorna, men väljer att sitta kvar? WTF? Går ut med 25 meter kvar och ser bländande ut över mållinjen. TRÖTTSAMT
Khiarshoor är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-19, 14:05   #176

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
3 Fjord Jerven tappar från start men är mycket bra. Jag tycker att 6 Hulte Magnus är en bortglömd outsider. Såg ni Connys preparékörning med 2 Raggmunken senast. Där fanns massor sparat. 7 Myllarfaks bra efter fel senast när han slog 6.
Känns ändå som det skiljer i klass mellan dom svenska och norska kallbloden (tyvärr). Med tanke på att nästan alla streck hamnar på Lome och Tekno så kan Fjord Jerven vara intressant. Gick tydligen en 22 repa senast efter att ha hoppat bort 40m.
Gammal 2015-09-19, 14:08   #177

Grants avatar

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 6099
Smile

Citat:
Ursprungligen postat av Khiarshoor Visa inlägg
Fan va iskall man är nu, kanske borde skippa v7an helt.
Blir så trött, går in och lirar vinnare på nummer 5 i lopp 7 på åby.
Mats C Nilsson 26 lopp förra året, 1 (en) tredjeplats som bäst.

I år 15 lopp, en seger och en tredjeplats.

Mvh Uffe
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-19, 14:20   #178

whatons avatar

Reg.datum: nov 2013
Sharp$: 1361
Standard

ska santiago bi gå med optimal balans nu eller inte någon som vet ?
whaton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-19, 14:29   #179

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8342

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Nej, men jag har kollat upp honom.
Tycker han är rätt bra, men det är nog ändå 50/50 om det blir en bra start eller inte.
Hästen kan öppna och det gör inte så mycket om han missar lite, MEN ibland är han lite stegig och då går det inte att ladda.

Citat:
Nån som sitter med Spelvärdes material som kan upplysa vad dom kommit fram till gällande Per Nilsson och voltstart?
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-19, 14:33   #180

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 6340
Standard

Jag busar nog till det idag

Spikar danneE och xplosive

https://www.atg.se/spel/V75_2015-09-...d-37ff44f323ca
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td