Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-09-19, 09:36   #151
SO

SOs avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av parsalian Visa inlägg
Mina Tankar denna vecka. ( med risk o bli långrandig)

Lopp 1 Danne Edel givetvis bästa hästen men såvitt ja vet så blir det barfota fram, vanlig vagn och helstängt. IMO hans bästa distans är 2640 även om han var dyngbra sist på 3k. Vågar inte lämna utanför, den här hästen har ja följt en längre tid än de flesta tror ja. Men ja känner att ja rankar den inte först , inte idag, inte med finaler på g, inte på 3k o med bakskor. Ja tror många inte inser vad pass bra Pantarei Ans är, den borde ha topp chans här så ja rankar den först, den e relativt bortglömd med o ingen snackar om den? det förstår iaf inte jag. Kuskplus mot sist, etc. Javier palema ska smygas säger de, men jorma brukar inte hålla igen så den tror ja kommer o gasa lite o göra det lite surt för en del, given på min lapp. En man måpste tänka lite på e goops stallform dock.. även om ja personligen inte tror på piraya så måste man räkna in goop-faktorn där. Mitt drag är iaf Pantarai här ( jo ja streckar huge star med, o kanske resaca oxo )

Lopp2 Mkt minus på santiago bi. bakspår etc, inte en lysande match sist! Men han har bakspår nu o de betrodda har springspår. Norrbagge leder volten o det kan bli en omstart eller två, då är spår 9 rätt bra helt plötsligt. Skor runt om på santiago. mja, men goop har vunnit 1/3 av sina lopp i september eller nåt så den e rätt tidig... Går med samma huvudlag som 20/8 med när den vann har ja för mig. Mr sethos tror ja kan va en luring här som är rätt osynlig. Global rebellion ska man väl ha med rätt tidigt med antar ja.. nurmos kommer inte med kattpiss, tror det va jänkare med kanske?

Lopp3 Min tidiga första häst var Overtaker by sib. Så nu kan ja inte spika Ivar sånna all im saying. ja tar 4st här gissa vilka....

Lopp4 För mkt som talar för Fossens bonus. Visst att orakel face KAN vinna det här men ja finner det långsökt, men man kanske tänker om imorrn när skoinfo e ute etc. Heartbreaker VS snackas det mkt om, den tror ja e chanslös oavsett förlopp.

Lopp 5 Lome brage måste va min första här med spets chans. Men säg att 2 blir strukna på framspår.. då har föynland kongen spetsläge... då jävlar kan han rinna undan med. men schas för nu iaf på den. Myllarfaks blir min andra häst här, kusken är ett litet frågetecken egentligen, 7% vinst i år.. Inte optimalt men. jänkare på den iaf, och bro ffg. Måste streck på mina lappar. Hulte vore kul om den går bro... då e den streckad oxo

Lopp 6 Trixarn spets o slut Det e ja inne på men ja vågar nog inte riktigt gå på det. Här känns det som ja missat nåt med. Pingus vang är det den felande länken till 7rätt denna vecka tro? lät som prepare o smyg etc men fan alla har med den o en del spikar den fan så ja fick jobba in den från sista rank typ. Märks imorrn om man gjorde rätt !

Lopp 7 antingen sos på Lindy eller så är det rätt öppet. En sak som ja iaf tänkte på är att digital product klådde xlint chili trippel(det e den bra Xlint) ( förvisso open stretch ) men ändå. Chili e en häst ja spikar/spikat.. så då vill ja inte åka på denna iaf. chatain har ja fått jobba in i systemet med, ja trodde det var en stayer.. men kanske inte.

PS Jag postar också rätt sällan om nu nån vill klanka ner på det , men anledningen till det är att det är så jävla många pulver som trollar här så man orkar bara va med o kika då o då sen blir man för förbannad att man inte kan koncentrera sig.. Så det e bättre att inte komma hit(o det går oftast bättre när man slipper masa skitsnack). Kom tillbaka idag efter några månaders paus o ser det har inte direkt ändrat sig.. Första 7 sidorna var bara gnäll om att folk inte kan spelvärde och/eller väljer spikarna på fel sätt.... Lol.. Vafan blir det.
"Myllarfaks blir min andra häst här, kusken är ett litet frågetecken egentligen, 7% vinst i år.. Inte optimalt men. jänkare på den iaf, och bro ffg. Måste streck på mina lappar!".

Måste rätta dig lite här. Ingvar Nyberg är en kanonkusk, blev ju svensk amatörmästare i år dessutom- Myllarfaks ägs av hans sambo och Ingvar sköter träningen dessutom. Det kan inte bli bättre alltså! Skit i procenten (7%) Totalt ointressant eftersom Ingvar ofta ställer upp och kör halvdåliga amatörtränade hästar.
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-19, 10:12   #152

Reg.datum: jan 2015
Sharp$: 2371
Standard

Bra skrivet av Berglund på travnet:
"Bäst hittills med nya atg.se: Möjligheten att själv välja bana/sändning och framför allt att kunna välja bort det eviga surrandet från live-studion. Lär rädda den mentala hälsan hos många av oss som lever med travsport varje dag."
Spojs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-19, 10:47   #153

AndyMarts avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 7099

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Kusken verkar vara av en helt annan uppfattning gällande startsnabbheten?

"3 Heartbreaker V.S. (Björn Steinseth) galopperade senast och vi får kalla det för ett olycksfall i arbetet. Innerspåret kan ha ställt till det och gjort honom stressad. Om vi kör felfritt nu så kommer han att vara med och slåss om segern. Jag kan inte påstå att det är någon större galopprisk nu. Det var en okänd kusk för honom senast också. Han är inte snabb ut. Vi siktar på att få en bra position utvändigt. Körspö tror jag är en fördel. Jag tycker att han ska vara ett tidigt bud, säger Björn."

Det är just det jag menar. Han är helt yr och verkar inte veta ett skit om hästen. Inför varje start hör du samma sak, "han är långsam, bara mött dåliga hästar på slutet så detta går inte, inte särskilt stark" osv. Sällan man hör sådana enorma pessimister inom travet, verkar inte tro alls på sin häst nån gång.

Den är stark och snabb och står sig bra i denna klass, sen får han säga vad han vill.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-19, 11:17   #154

spiifiis avatar

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 803
Standard

Pedro Bi i avd.6! börjar gjutas in i Silverdivisionen nu. Aldrig vunnit ett rikslopp och fan nu är det snart dags tycker jag! Kan kosta dyrt att inte ha med den. Tvåa senast bakom Bear Dancer med någon längd och 28ggr pengarna tycker jag luktar form!
Spår 1 kanske inte är optimalt, och Ulf vinner inte ihjäl sig på v7 men rätt var det är så klaffar det och smäller till ordentligt.
Det är mitt skrällbud tills ikväll
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+3)
spiifii är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-19, 11:37   #155

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 522
Standard

V75-1: Spets: 1 JavierPalema el 7 FrenchMe till tät?
A: 15-10
B: 7-8-14-1-11-6-5-3-2-13-9-12
15 HugeStar(14% förb hos Veijo, visslande avslut senast. Motbud urstarke 10 DanneEdel(39%,skor nu?). Bakom 7 FrenchMe(3%,kan leda länge), 8 PaleoPride(2%,ojämn,höga toppar), 14 PantareiAns(15%,distans+,Örjan!), 1 JavierPalema(5%,läge+,nu Jorma!).

V75-2: Spets: 2,6,7 snabba ut. 2 MrSethos el 6 HollywoodMaker till tät?
A 6-2-7-1
B 5-9-11-12-8-3-10-4
Öppet! 6 HollywoodM(25%) volt och kusk=?. Streckvärda motbud 2 MrSethos(5%,s-snabb,nu Johan!), 7 VarennesImage(5%,läge+,snabb), 1 Millsroyce(6%,läge+,distans?). Skräll 12 LisaScarlet(3%,form+,läge-).

V75-3: Spets: 1, 2 kvicka ut. 1 ThaiBroadway till tät?
A: 1-7-10-2
B: 9-3-4-5-6-11-12
Lurigt! 1 ThaiBroadway(39%) fast 2 senaste med BG. Vinnarskalle=?,låg seger%. Motbud 7 IvarSånna(21%,form,stark), 10 AmaruBoko(11%,mot formen,läge-). 2 RockyWinner(11%,läge+nu JK!). Skräll 3 LordCapar(1%,läge+,form!).

V75-4: Spets: 1 NeonFace el 5 FossensBonus till tät?
A 5
B 1-3-10-9-7-8-2-11-12-4
5 FossensBonus(72%) bra favorit,trist %. Bakom 1 NeonFace(9%,läge+,s-snabb), Heartbreaker VS(4%,stark,läge+,form1), 10 OrakelFace(8%,derbyfinalist,läge-), 9 TackWee(2%,form+,bra ryggar,se upp!).

V75-5: Spets 4 LomeBrage el 8 FöynlandKongen till tät!
A 4
B 8-10-7-6-3-2-5-1-9
4 LomeBrage(40%) leder länge, prepare senast, spikbud här! Bakom 8 FöynlandK(3%,s-snabb,får loppet?,slagit MånprinsenAM två ggr!)., 10 TeknoOdin(33%,kanon,läge-, form?), 7 Myllarfaks(7%,grym senast), 6 HulteMagnus(3%,bfro ffg!, Jorma nu).

V75-6: 3 ExplosiveDeVie el 4 PingusVang körs till tät?
A 3-4-6-7-10
B 5-8-2-1-9-11-12
Öppet! 3 ExplosiveDV(16%) grymma tider bakom Nuncio mfl. Motbud 4 PingusVang(8%,kanon,mot formen!), 6 SirRatzeputz(6%,se upp!),7 NiTalarBraLatin(44%,läge-,ö-streckad), 10 KLM Buymethemoon(3%,bra ryggar,smygare med ÖK!).

V75-7: Spets: 1 MrLindy el 3 Chatain till tät?
A 10-3-1-7-5
B 2-12-4-11-6
10 CaprinoBR(6%) plusläge för speedig häst!. Motbud 3 Chatain(8%,spets?,kanonform!),1 MrLindy(41%,spets,ö-streckad), 7 GlobalPatriot(15%,vinnar,skalle+,läge-), 5 NovelBroline(14%,läge+). Skrällar 2 BonoB(2%,BG), 12 KlöverAO(2%,vunnit på 10,5!). Idag tar vi dem!
Yersinia1347 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-19, 11:38   #156

drakens avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 7943
Standard

Jag var full och lite okontrollerad i går men fattar iaf inte varför man inte ska spela för att få 7 rätt. Jag har en väldigt stor ram som består av ekipage som jag tror kommer att göra upp om det. Men risken är uppenbar att jag kommer att få 7 rätt så antar att jag måste ta bort ett antal av de jag tror har störst vinstchans så jag bara har chans på 4 rätt. Om jag då iaf skulle lyckas få in en 7a på slump så får jag väl stå ut med det. Så dessa tar jag bort i dag
avd 1 Resaca,xlnt,Danne,On track,Huge star
avd2 Millroyce,Afa,tesoro,Hollywood,Mr zethos
avd 3 thai,Overtaker,Ivar och Amaru
avd4 Neon,haeartbreaker,Fossens,Lass North,Tack Wee,Orakel
avd5 Fjord Jerven,Lome Brage,Föjland och Tekno
avd6 Explosive,Pingus,Lover,Sir Ratzeputs,Ni talar,Klm
avd7 Mr Lindy,Chatain,Novel ochGlobal Patriot.

Sannolikheten är ganska stor att någon eller några av dessa vinner så de måste jag ju genast ta bort annars finns ju risken att jag fortfarande spelar för att få alla rätt idag vilket är ruskigt felspelat.
AndyMart (+50)

Senast redigerad av draken den 2015-09-19 klockan 11:42.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-19, 11:49   #157

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 6604
Standard

Är förmodligen skittrög men hur f*n sätter man villkor när man lirar jokersystem i mobilen?? Har rankat och markerat ABC men sen tar det stopp.
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-19, 11:54   #158

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Förra veckan blev det 5340:-. Var tvungen att plocka bort ett streck för att hålla budgettaket och då blev Usain Swing första reserv. Nu tar vi nya ntag.
Så här blev mitt bolagssystem idag.

1) 10,11,14,15 r1-5 (på favoriten 10 ryktas det skor, är klar för final och risk för ej optimalt upplägg. antingen tar man bort den eller garderar. Min förstahäst är 15 Huge Star, som ser ut att trivas efter miljöombyte till Veijo)
2) 1,2,5,6,7,9,11 r12-8 (antingen spikas 6 eller många streck. Om V75 orutinerade Per Nilsson prickar starten från springspåret blir det SoS)
3) 1,2,7,9,10 r4-12 (från Lökene signaleras klartecken för 1. Uhrberg tror på sin enda körning 7. Bergh tror på 10. 9 får vinnarhålet på 1 - nu med Örjan. 2 är härdad i Paris)
4) 5 r1-10 (1 skall köras i ledningen men 5 vinner från alla positioner)
5) 4 r10-7 (4 SoS)
6) 1,3,4,6,7 r10-2 (7 är bästa hästen men kan få jobbig resa, 3 leder med 1 i vinnarhålet. Flemming åker till Karlstad med en V75-häst 4 samt en i V4. 6 härdad i V75)
7) 1,3,5,7 r10-2 (1 och 7 är startsnabba, mina kompisar i Norge säger, att 3 är bäst av de norska - han var bra i KG Bertmarks Minne och körs av en ganska körvan lärling)

Kostar 1400:-. Lycka till!
lokatten (+6), spiifii (+10)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-19, 11:58   #159

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 1531
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Är förmodligen skittrög men hur f*n sätter man villkor när man lirar jokersystem i mobilen?? Har rankat och markerat ABC men sen tar det stopp.
Längst ner till vänster finns en ruta, "Villkor", där kravar du systemet.
Greenstar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-19, 12:04   #160

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 6604
Standard

Tack!
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-19, 12:04   #161

Standard

Hmm. Hade inte läst denna intervju med Anders Lundström Wolden i fredagens Travronden

" Blixtsnabb bakom bilen och vi siktar på att leda detta från start till mål. Jag tror det är stenklart säger Anders"

Låter bra det, speciellt när jag inte tror så mycket på favoriten.
Gammal 2015-09-19, 12:05   #162

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spojs Visa inlägg
Hmm. Hade inte läst denna intervju med Anders Lundström Wolden i fredagens Travronden

" Blixtsnabb bakom bilen och vi siktar på att leda detta från start till mål. Jag tror det är stenklart säger Anders"

Låter bra det, speciellt när jag inte tror så mycket på favoriten.
Gäller alltså nr 3 Chatain i sista avd
Gammal 2015-09-19, 12:10   #163

Icors avatar

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 475
Standard

Håller på att reducera mitt system lite... Lugnt att ta bort Bono Boko i sista tross..?

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Icor är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-19, 12:19   #164

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 522
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Icor Visa inlägg
Håller på att reducera mitt system lite... Lugnt att ta bort Bono Boko i sista tross..?

Kolla på Björnkollen, kommer inte ihåg riktigt vad han sa.
Yersinia1347 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-19, 12:20   #165

AndyMarts avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 7099

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Riktigt intressanta spellopp idag på DD.

Tror att Mr Lindy leder runt om i andra men om Chatain bränner iväg rejält från start kan det bli svårt att stå till mål. Iaf klar förstahäst för mig på snabba Färjestad över kort distans. Optimalt för en jänkare.

Bakom finns det några stycken.

DD-1 ser också spännande ut.

Även här har jag spetshästen som förstahäst, 3 Explosive De Vie som lär få ta över av Trixarn. Ni Talar Bra Latin värst emot tillsammans med 4, 6 och 10. Trixarn har grym form och chansen finns att den slinker ut 100 kvar och tar sig förbi men inte särskilt stor. Ganska öppet där bakom så jag nöjer mig med dessa jag nämnt.

Tror det blir;

3-4-6-7-10 (eventuellt nån mer)
1
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td