|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2015-09-19, 00:17 | #136 |
|
|
2015-09-19, 00:31 | #137 |
Dagens V75 är mest en fråga om vilken/vilka favoriter som faller.
Är det Danne Edel, Hollywood Maker,Thai Broadway, Fossens Bonus, Lome Brage, Ni Talar Bra Latin eller Mr Lindy. För egen del tror jag, att man ska gardera i första. Har alltid gillat Huge Star. Tror den blivit ännu bättre hos Veijo. Sjunnesson passar nog bra som inhoppande kusk. 14 % blir en lika bra början som förra veckan. |
|
2015-09-19, 00:38 | #138 |
Fossens Bonus och Lome Brage är väl dom som känns vettiga just nu. Resten hänger lite på lösa boliner som det känns. Danne Edel skulle väl gå med skor och var lite preparévarning över det hela? Hollywood Maker med första skoryck, voltstart och amatörkusk, antingen galopp eller vingel? Thai Broadway kan vara fisk eller fågel, skrynklar ihop sig under press? Ni talar bra latin lär hamna på vingel, Mr Lindy är nog bränd om han inte kommer till spets. Innerspåret handikappar?
|
|
2015-09-19, 00:54 | #139 |
Putte är en j-vel på vem som tar spets. Vi får rådfråga honom om Mr Lindy. Varulv var inne på den i början av veckan innan han blev favoritspelad.
Vilka skall man då strecka - 3,5,7,9,10 eller kanske 2%aren 11? |
|
2015-09-19, 00:56 | #140 |
V75 Färjestad
Heartbreaker VS är mycket bättre än vad folk tror. Galopp senast då den nästan var favorit under Derbyhelgen och nu totalt bortglömd av spelarkåren. 3 % tror jag att jag såg. Gynnad av körspö. Fossens är bra men det är lite skillnad på V75 och de lopp den varit ute i på slutet. Heartbreaker VS är min skrällidé i detta löp.
Dessutom är Heartbreaker VS snabb ut men de verkar inte fatta att hästen står sig bra i konkurrensen utan är ist stensäkra på att de möter övermakten i varje start av ngn anledning. Mot spets är min förhoppning och sedan köra där. Får bra lopp iaf. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Scherlock (+10) Senast redigerad av AndyMart den 2015-09-19 klockan 00:57. |
|
2015-09-19, 01:03 | #141 |
Tycker det luktar optimistiska norrmän och ordentlig körning? 10:an verkar ju många tro på och varför inte om det blir högt tempo. Fastnade lite för 2:an med tanke på Goops stallform och förutsatt att det blir idiotkörning.
"2 Bono Boko (Björn Goop) gör bra prestationer hela tiden. Trivs på Färjestad och gör alltid bra lopp där. Fick ett bra spår och kan vara ett outsiderbud, säger Anton Sverre." Rent spontant känns det som en öppen historia, sitter jag kvar inför sista med alla rätt så vill jag nog ha 1,2,3,5,7,10,11 för att känna mig helt trygg. Norsken som dom intervjuade på liven idag hade 3:an som sin "Banker". |
|
2015-09-19, 01:08 | #142 | |
Citat:
"3 Heartbreaker V.S. (Björn Steinseth) galopperade senast och vi får kalla det för ett olycksfall i arbetet. Innerspåret kan ha ställt till det och gjort honom stressad. Om vi kör felfritt nu så kommer han att vara med och slåss om segern. Jag kan inte påstå att det är någon större galopprisk nu. Det var en okänd kusk för honom senast också. Han är inte snabb ut. Vi siktar på att få en bra position utvändigt. Körspö tror jag är en fördel. Jag tycker att han ska vara ett tidigt bud, säger Björn." |
||
2015-09-19, 01:33 | #143 |
Spikar i sista
Ser att nån va inne på 10:an i sista å den tror ja har kanonchans...bra startruggar att väljs mellan och en fruktansvärt bra spurt+stallform, slog dessutom favoriten i guld när dom möttes i Augusti. Dom ska ju gasa med Chatain så tror Örjan kan få lite soppatorsk på slutet. En annan superskräll som kan va lite långsökt men kanske värd ett platsspel är Echo of Love.. Ni får kolla lopparkivet men går alltid till slut och hyfsad iväg.
|
|
2015-09-19, 01:42 | #144 |
Mr Lindy tar spets, det vågar jag ta gift på. Gillade honom direkt listorna kom, hatar honom nu. Har kanonchans att vinna men till nuvarande procent är han helt iskall att bygga system på. Om folket spikar Fossens så är det helt galet att även spika Mr Lindy. Att det går kant kant kant i övriga avd händer inte nämligen.
|
|
2015-09-19, 02:34 | #145 |
Mina Tankar denna vecka. ( med risk o bli långrandig)
Lopp 1 Danne Edel givetvis bästa hästen men såvitt ja vet så blir det barfota fram, vanlig vagn och helstängt. IMO hans bästa distans är 2640 även om han var dyngbra sist på 3k. Vågar inte lämna utanför, den här hästen har ja följt en längre tid än de flesta tror ja. Men ja känner att ja rankar den inte först , inte idag, inte med finaler på g, inte på 3k o med bakskor. Ja tror många inte inser vad pass bra Pantarei Ans är, den borde ha topp chans här så ja rankar den först, den e relativt bortglömd med o ingen snackar om den? det förstår iaf inte jag. Kuskplus mot sist, etc. Javier palema ska smygas säger de, men jorma brukar inte hålla igen så den tror ja kommer o gasa lite o göra det lite surt för en del, given på min lapp. En man måpste tänka lite på e goops stallform dock.. även om ja personligen inte tror på piraya så måste man räkna in goop-faktorn där. Mitt drag är iaf Pantarai här ( jo ja streckar huge star med, o kanske resaca oxo ) Lopp2 Mkt minus på santiago bi. bakspår etc, inte en lysande match sist! Men han har bakspår nu o de betrodda har springspår. Norrbagge leder volten o det kan bli en omstart eller två, då är spår 9 rätt bra helt plötsligt. Skor runt om på santiago. mja, men goop har vunnit 1/3 av sina lopp i september eller nåt så den e rätt tidig... Går med samma huvudlag som 20/8 med när den vann har ja för mig. Mr sethos tror ja kan va en luring här som är rätt osynlig. Global rebellion ska man väl ha med rätt tidigt med antar ja.. nurmos kommer inte med kattpiss, tror det va jänkare med kanske? Lopp3 Min tidiga första häst var Overtaker by sib. Så nu kan ja inte spika Ivar sånna all im saying. ja tar 4st här gissa vilka.... Lopp4 För mkt som talar för Fossens bonus. Visst att orakel face KAN vinna det här men ja finner det långsökt, men man kanske tänker om imorrn när skoinfo e ute etc. Heartbreaker VS snackas det mkt om, den tror ja e chanslös oavsett förlopp. Lopp 5 Lome brage måste va min första här med spets chans. Men säg att 2 blir strukna på framspår.. då har föynland kongen spetsläge... då jävlar kan han rinna undan med. men schas för nu iaf på den. Myllarfaks blir min andra häst här, kusken är ett litet frågetecken egentligen, 7% vinst i år.. Inte optimalt men. jänkare på den iaf, och bro ffg. Måste streck på mina lappar. Hulte vore kul om den går bro... då e den streckad oxo Lopp 6 Trixarn spets o slut Det e ja inne på men ja vågar nog inte riktigt gå på det. Här känns det som ja missat nåt med. Pingus vang är det den felande länken till 7rätt denna vecka tro? lät som prepare o smyg etc men fan alla har med den o en del spikar den fan så ja fick jobba in den från sista rank typ. Märks imorrn om man gjorde rätt ! Lopp 7 antingen sos på Lindy eller så är det rätt öppet. En sak som ja iaf tänkte på är att digital product klådde xlint chili trippel(det e den bra Xlint) ( förvisso open stretch ) men ändå. Chili e en häst ja spikar/spikat.. så då vill ja inte åka på denna iaf. chatain har ja fått jobba in i systemet med, ja trodde det var en stayer.. men kanske inte. PS Jag postar också rätt sällan om nu nån vill klanka ner på det , men anledningen till det är att det är så jävla många pulver som trollar här så man orkar bara va med o kika då o då sen blir man för förbannad att man inte kan koncentrera sig.. Så det e bättre att inte komma hit(o det går oftast bättre när man slipper masa skitsnack). Kom tillbaka idag efter några månaders paus o ser det har inte direkt ändrat sig.. Första 7 sidorna var bara gnäll om att folk inte kan spelvärde och/eller väljer spikarna på fel sätt.... Lol.. Vafan blir det. |
|
2015-09-19, 04:49 | #146 |
Har gått igenom kallblodsloppet under mycket pust och stön. Kom fram till:
10 Tekno Odin som jag bara måste tro på men garderar med - lite tveksamt - 4 Lome Brage. Tveksamheten beror faktiskt på kusken, visst, han är bra men brukar han vinna lopp med höga prissummor? Öysten är förresten inte så märkvärdig som kusk han heller, ingen Örjan om man säger ... Där är det hästen som gör jobbet. Mjaa... Får lov att tro på dem i alla fall, om inget oförutsett dyker upp, antingen i form av en intervju eller som en plötslig snilleblixt i huvudet på undertecknad (finns nog ingen risk för det antar jag). |
|
2015-09-19, 05:57 | #147 |
Man kan ju nästan tro att Tekno Odin har ett handikapp på 80 meter när man läser inläggen.
|
|
2015-09-19, 08:58 | #148 |
Avd 1: Jag snackar ju ofta statistik i mina tips, det här tycker jag man ska ta på allvar det gäller favoriten Danne Edel " 4: 0-2-0 och 90’ insprunget med skor på hovarna, 9: 4-1-2 och 478’ utan skor" som troligen ska gå med skor. Det räcker för att jag inte spikar denna favorit. Huge Star har jag alltid hållt för att vara en långdistansare men han har aldrig vunnit på långt i sverige i alla fall. Känns spännande i regi Veijo H. Xlnt Conways Class förtjänar också att nämnas, kommer fr formstall och gillar distansen, slog Danne Edel fr lika start i V75 tidigare i år. Flest segrar på långt har Pantarei Ans med 5 segrar. Jag gissar att X.C.C körs i ledning. 7 hästar med på kupongen.
Avd 2: Hollywood Maker kommer med 3 raka andraplatser i vanliga lopp och blir stor favorit här. Detta är lägsta klassen och jag litar inte på HM. Hästarna 1 och 2 är ganska startsnabba. Santdiago Bi är nog bästa hästen men har ett chansartat läge och ska gå med skor. 8 hästar på systemet Avd 3: Björn Goop tror att han ska kunna hålla upp ledningen med Thai Brodway som har suttit fast två gånger i rad nu. Jag är inte lika säker som björn på att T.B. kan hålla ledningen då det i mina ögon inte är en speciellt startsnabb häst. Han är favorit i gulddivisionen på läget och att han har suttit fast 2 ggr i rad. Nio starter i år har gett 2 tredjeplatser som bäst, nja. Bättre häst är utan tvekan Ivar Sånna som då har ett sämre läge men är startsnabb och kommer att sitta med i den främre träffen direkt. Jag tror att Ivar är den hårdaste i loppet. Rocky Winner har tre raka i Frankrike vilket både förvånar och imponerar. Amaru Boko kan mycket i ljusa stunder. Dessa 4 får räcka. Avd 4 : Veckans största favorit är Fossens Bonus , han är ingen blixt från start och får nog ett tufft lopp här. Ville K som kör Neon Face lovar att köra i ledningen då hästen går bra där. Fossens är bra och vann V75 på Axevalla i vintras från dödens. Men att spika en favorit som man tror hamnar i dödens är inte för mig. Även Lass North Star är mycket snabb från start, men det låter som om man har gett upp spetsfunderingarna i förhandsintervjuerna, dock är nr 6 struken och han har kommit ner ett hack, varning. Heartbreaker VS galopperade sist i V75, håller han sig på benen är det en mycket stark häst som kan få loppet. Orakel Face - derbyhäst som är mycket bra men har bakspår. 6 hästar på lappen. Avd 5: 4 Lome Brage spetsar direkt och har 5-1 i inbördes möten mot 10 Tekno Odin. Spik ! Den som garderar ska ta med Myllarfax som var 2a efter Månprinsen i SM trots startgalopp. Varning för den, då den ska gå barfota för första gången dessutom. Avd 6: Svåraste loppet denna vecka. Explosive de vie har mött Volsted och Nuncio i de senaste starterna och gjort det bra, väldigt svårt att slå sådana hästar, möter för "vanligt" motstånd för klassen nu och bör räcka långt, tror han spetsar och kanske släpper till favoriten om han kommer tidigt. Annars så har Ni Talar Bra Latin imponerat ruskigt och är given på kupongen. Chansar att det räcker med dessa två. Avd 7: Favoriten Mr Lindy har vunnit ett !! lopp i Sverige, har visat fart och startsnabbhet men att göra den till storfavorit i V75, njaa. Vinstrikast i loppet är Global Patriot med sina 15 segrar, har körts i ledning 8 ggr och vunnit 7, har dåligt utgångsläge men är mycket startsnabb. Jag tror att Global Patriot sitter i ledningen ganska snabbt, om inte så blir det nog överpace och då är det många här som kan vinna. Chatain var riktigt bra i sin senaste start och Novel Broline har 1-1 mot Global Patriot i inbördes möten. Klöver All Over hade varit intressant med ett bättre läge. Capriano BR kommer från ett formstall. 8 hästar på lappen. Draget är . Lass North Star i avdelning 4, startsnabb nu nerstruken, kan kanske bomba till ledningen 1,4 % |
|
2015-09-19, 09:11 | #149 |
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
2015-09-19, 09:17 | #150 | |
Citat:
Roligare norge-historia är dagens skrik Caprino B.R. som mött de bästa norska hästarna. |
||
|