Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-09-12, 22:19   #376

AndyMarts avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 7099

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av enstahill Visa inlägg
Vänta tills mörkret kommer vid 16-tiden på em, då kommer det inte vara 2000 pers på nån av banorna, omsättningen kommer då vara under 70 millar! Vi stannar där.

Det är snart 14.30 ska ni se.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-13, 09:32   #377

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart Visa inlägg
Sorry gubbs var väl lite hård i min bedömning.

Tycker bara att dryga tre laxar i publiksiffra är dåligt när man arrangerar V75 en gång om året, och det står jag fast vid. Tycker inte Bollnäs bör stå som värd för V7 nästa år om varken spelarna eller publiken är intresserad av deras omgång. Sen såklart, arrangerar man den i Juli är det kanon då det kommer att dra folk, det har jag inget emot. Men inte fler septemberomgångar på Bollnäs tack.

Om ni tycker dagens omgång höll bra klass så fine, jag tycker det absolut inte.

Vidare, jag har inget emot Norrland, men jag har något emot dåliga omgångar som varken genererar omsättning eller skapar intresse. SOT fullständigt kanon, NSP kanon, flera andra norrlandstävlingar kanon men en sådan här omgång som idag på Bollnäs hade mått mkt bättre av att gå på Solvalla.

Sen har jag varken druckit eller spelat idag, vilket ändå inte skulle påverka min syn på det hela.
Publiksiffran är inte på något sätt bra, men jag tror ärligt talat inte att det blivit vare sig större publik eller fler startande om man kört någon annanstans. Sommargästerna har åkt hem, norrmännen kommer inte för att kombinera trav med shopping eftersom de har sin stora derbyhelg och så var det ju detta med älgjakten. Det är höjdpunkten på året för många norrlänningar. Skall jag vara ärlig fanns det väl en viss mättnad på V75 också. Man körde på Gävle 22/8, Bergsåker 29/8 sedan blev det en veckas paus innan V75 nu åter kom till Bollnäs. Tre V75 i samma region på mindre än en månad är inte helt optimalt. Man hade t.ex. kunna byta med Skellefteå som kör den 3/10.

Solvalla är ju just nu asfalterat och man körde STCC där igår. Jägersro körde trippeltrav förra helgen, och för ett par veckor sedan var det Åby Stora Pris. Solvalla kör om två veckor, Åby har SM-dagen om fyra veckor och om sex veckor kör Jägers Müllers memorial. I princip är det varannan vecka storbana, varannan vecka ute i landet i tävlingsprogrammet framöver.

Framöver infaller skymningen under V75, och så småningom kommer det vara mörkt redan när V75 startar med den nya tiden och sommartidens upphörande. Det tror jag kommer påverka publiken mycket negativt. Att stå ute i mörker och kyla för att titta på trav är inte så kul. Man kommer kanske fylla restaurangen och läktare, men all stämning blir ju som bortblåst. Jag tror vi kan få se V75 med färre än 2000 åskådare.

Senast redigerad av Viroid den 2015-09-13 klockan 09:33.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-13, 10:03   #378

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 5341
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Här är jag!

3240 pers är väl rätt bra för en liten håla som Bollnäs? Speciellt med tanke på att det var Sundsvall Open Trot för 2 helger sen som drog mycket publik.
Det är väl vid den här tiden banorna tappar fok vi är ju trots allt i septembers mitt snart.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-13, 10:04   #379

Standard

Helge svårt att hylla Nimbus C.D vinst hade det varit Daniel hade rubrikerna blivit många
Gammal 2015-09-13, 10:08   #380

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Helge svårt att hylla Nimbus C.D vinst hade det varit Daniel hade rubrikerna blivit många
Finns inget att hylla just med de loppet, fick en drömresa och tvärtom för Daniels.

Men postade en bild på två fina fuxar iaf
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-13, 10:11   #381

Standard

När man snackar publik hur mycket folk det skall komma så är det väl tur att Jägersro inte körde en omgång som nu då Norrlandskuskarna tar allt där nere i söder.
Gammal 2015-09-13, 12:43   #382

Reg.datum: aug 2013
Sharp$: 2498
Standard

Jag tycker publiksiffran är usel. Här har man pluggat i alla kanaler den store Bollnässonens hemkonst. Världsrekord man för bara nån vecka sedan. Goda V75 chanser. Långt reportage i Lördagsmorgon(högas tittarsiffror) om Örjan, hans morsa och syrra. Intressant(mest intressant är ju hans dialekt - han har bott i Stockholm i 51 år av sina 53, men talar fortfarande med en hiskelig dialek - tvååringar som kommer till storstaden brukar släppa på hemmålet - om han nu pratade överhuvudtaget).

Ändå kom det inte fler som ville se affischnamnet. Alla kan ju inte vara på älgjakt och det är inte mer än 2,5 timmes bilväg från Stockholm.

Så varför? En allmän nergång av besökare på travet? Visst. En senarelagt tid som skaver och inte riktigt passar folks göranden en eftermiddag? Visst, men ändå? Är det större att han en affischhäst än ett affischnamn på en av världens bästa körsvenner? Vet inte. Kanske. Men nog borde Bollnäs kunnat mobiliserat fler besökare när man bara har en V75 omgång om året.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AndyMart (+10)
Billman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-13, 12:47   #383

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Nu börjar du bli riktigt otrevlig tycker jag. Varför håller du på så där?
Mer och mer lik "olle" i ditt sätt att hata norrland. Det var väl fina tävlingar i Bollnäs, bra sport, fina race och hyfsat med publik (80% var väl tillresta skulle jag gissa).......
När jag är på trav så vill jag se hästarna nära inte på 50 meters avstånd som på Jägersro.
Gammal 2015-09-13, 12:50   #384

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Finns inget att hylla just med de loppet, fick en drömresa och tvärtom för Daniels.

Jo det tycker jag är inte så färgad som vissa är.
Gammal 2015-09-13, 14:03   #385

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 134
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Billman Visa inlägg
Jag tycker publiksiffran är usel. Här har man pluggat i alla kanaler den store Bollnässonens hemkonst. Världsrekord man för bara nån vecka sedan. Goda V75 chanser. Långt reportage i Lördagsmorgon(högas tittarsiffror) om Örjan, hans morsa och syrra. Intressant(mest intressant är ju hans dialekt - han har bott i Stockholm i 51 år av sina 53, men talar fortfarande med en hiskelig dialek - tvååringar som kommer till storstaden brukar släppa på hemmålet - om han nu pratade överhuvudtaget).

Ändå kom det inte fler som ville se affischnamnet. Alla kan ju inte vara på älgjakt och det är inte mer än 2,5 timmes bilväg från Stockholm.

Så varför? En allmän nergång av besökare på travet? Visst. En senarelagt tid som skaver och inte riktigt passar folks göranden en eftermiddag? Visst, men ändå? Är det större att han en affischhäst än ett affischnamn på en av världens bästa körsvenner? Vet inte. Kanske. Men nog borde Bollnäs kunnat mobiliserat fler besökare när man bara har en V75 omgång om året.

Du verkar underskatta älgjaktens betydelse, majoriteten av de lite äldre besökarna är ute på älgjakten. Det är heligare än någon religös högtid vi har.
Spiken64 (+5)
sigh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-13, 18:19   #386

Emeffeffs avatar

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg

Jag vet inte vilken Redénhäst du snackar om men Västerbo Highflyer fick enkelt överta spets, öppnade första 500 på 11,5 och travade varvet på 13,6. Hur kan det vara motsatsen till en drömresa i Gulddivisionen? Frågan är hur många längder Nimbus hade vunnit med om han hade fått den resan.
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-13, 18:36   #387

Emeffeffs avatar

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
När man snackar publik hur mycket folk det skall komma så är det väl tur att Jägersro inte körde en omgång som nu då Norrlandskuskarna tar allt där nere i söder.
Fattar inte riktigt om du skojar eller menar allvar då Norrlandskuskar i själva verket vinner väldigt lite på Jägersro, fyra lopp i år hittills. Svante Båth är såklart en fantastisk tränare som lyckats vinna derbyt två år i följd, men det säger ju ingenting om hur tränare och kuskar från Norrland lyckas överlag. För skojs skull kollade jag upp statistiken för hur de från Norrlandsbanorna lyckas på Jägersro och vice versa, så här ser den ut:

Norrlandskuskars vinster på Jägersro 2015 – 4 av 50 – 8,0 %
Jägersrokuskars vinster på Norrlandsbanor 2015 – 12 av 87 – 13,8 %
Norrlandstränares vinster på Jägersro 2015 – 7 av 65 – 10,8 %
Jägersrotränares vinster på Norrlandsbanor 2015 – 7 av 42 – 16,7 %

Statistiken talar för sig själv, även om underlaget inte är alltför stort. Kollade därför också de andra åren som finns på STs hemsida, då är skillnaden ännu större:

Norrlandskuskars vinster på Jägersro 2008-2015 – 28 av 355 – 7,9 %
Jägersrokuskars vinster på Norrlandsbanor 2008-2015 – 126 av 888 – 14,2 %
Norrlandstränares vinster på Jägersro 2008-2015 – 56 av 485 – 11,5 %
Jägersrotränares vinster på Norrlandsbanor 2008-2015 – 46 av 275 – 16,7 %

Tyvärr kommer konkurrensen i Norrland sänkas ytterligare framöver när Robert Bergh lämnar Bergsåker för Åby.
Spiken64 (+20)
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-13, 19:14   #388

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff Visa inlägg
Jag vet inte vilken Redénhäst du snackar om men Västerbo Highflyer fick enkelt överta spets, öppnade första 500 på 11,5 och travade varvet på 13,6. Hur kan det vara motsatsen till en drömresa i Gulddivisionen? Frågan är hur många längder Nimbus hade vunnit med om han hade fått den resan.
Ok, båda fick ett drömlopp då.

Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td