|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2015-09-08, 11:56 | #61 | |
PipedreamCitat:
Av tradition gör on-line bolagen aldrig rätt för sig. Det är de statliga Svenska spel som ger miljarder till sporten och Atg och i Frankrike PMU. Det är fullt med lobbyister(inte på det här forumet) som i nyliberal anda försöker slå hål på och underminera något som är mycket bra för sporten med alla upptänkliga argument om hur bra det blir om allt bara släpps lös. Nej dom där on-line bolagen är snyltare på mina hästar och har bara en agenda. Att ta hela kakan och inte betala något för den. Varför ska dom gynnas? Och denna nästan kladdig förståelse för dessa bolags verksamheter begriper jag helt enkel inte. |
||
2015-09-09, 03:07 | #62 | |
Citat:
Jag satt för skojs skull och jämförde siffror mellan 2002 och 2014. Spelet har gått upp 50%. Egentligen ännu mer eftersom vi har flera miljarder i utlandsspel också, som spelar i ATG:s vinstpooler. Prispengarna har gått upp 5%. Det är vad det kära ATG har åstadkommit under 12 år. Under 2015, 2016 & 2017 skall det heller inte bli några prisökningar. Alla pengar går till TV-studior, positioneringssystem, nya hemsidor och mer personal. (Det är massor av nya tjänster utlysta på ATG:s hemsida). Under tiden skickas fölston och avelshingstar till slakt. Även dugliga tävlingshästar som inte bär sig tas bort. Aktiva lämnar in licensen, färgen på banornas byggnader flagnar och Örebros startbil blir ett år äldre för varje år som går. Tränarna har inte råd med kollektivavtal samtidigt som skötarna får ansvar för fler och fler hästar. Om en häst blir skadad så tycker ägaren att det är skönt att det kan bli några månader som inackorderad billig konvalescent för hästen istället för dyrt tävlande. Sporten har blivit sjuk. Är det så konstigt om man då börjar hoppas på något annat? Är det konstigt om dem som är i sporten börjar fundera på nya sätt att finansiera den? PMU tappar för övrigt också, man har börjat skära även i de franska prispengarna. Svenska spel tappar också omsättning.
2015-09-17, 12:39 | #63 |
Rune fokuserar på streckspelen. Detta blir ju spännande
|
|
2015-09-17, 13:00 | #64 |
Hur fasen ska man få upp omsättningen så högt att det ens är lönt att syssla med streckspel?
|
|
2015-09-17, 13:20 | #65 |
Banned
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 19213Robfri Expertrekar Stats: 72 - 87 - 1 ROI: 115.50% Vinstprocent: 45.28% |
Ja man kanske har lagt patent på "gamla" atg-classig som plattform Då kan jag lova dej att det inte kommer vara några problem att få upp omsättningen på ALLA streckspel de kommer erbjuda
|
2015-09-17, 13:20 | #66 |
Nån garanti-vinst om man skulle bli ensam med alla rätt gissar jag på.
|
|
2015-09-17, 13:36 | #67 |
Att ge sig på de stora streckspelen det första man gör är jag tveksam till. Spelvärdet där ligger ju i att det är mycket Harry Boy, slentrianspel, fega bolagsspel etc. Finns inte dem pengarna med i spelet blir det ganska ointressant om inte spelavdraget kryper nedåt larvigt låga nivåer.
Jag tror ju att det istället finns läge att göra något annat än vad ATG gör. På söndag är det t.ex. V64 från Täby galopp som saxas med lunchtrav från Vaggeryd och sedan är Årjäng saxbana. Solvalla kör breddtrav på morgonen, och mot kvällen blir det V65 från norska Biri. Däremot kör man Gran Premio Continentale i Bologna med över 200KEUR i prissumma, och på Vincennes är det tävlingar liksom på den österrikiska banan Magna Racino där det österrikiska derbyt avgörs. Även danska Ålborg har tävlingar med Ålborg stora pris (derbyrevanschen) som höjdpunkt. Att få till spel till sådana tävlingar tror jag ger mer än att försöka konkurrera om det magra som ATG erbjuder spel till.
2015-09-17, 15:07 | #68 |
Anser att Svensk Galopp ska sälja sina 10% i atg, starta upp bra nätsändningar samt Maltabolag istället. Som det nu är får dom ingen plats i media, vilket medför en sällsynt svår föryngringsposition samt man får sällsynt bra betalt för ATG i dagens läge, risken att hästsportens kaka öka i framtiden är försumbar.
Då skulle Galoppen verkligen kunna erbjuda något mycket speciellt i BRO, med Europas modernaste bana, de lägsta spelskatterna i Sverige samt inte minst fullständiga möjligheter till sportspel samtidigt till eu-priser, allt under samma portal/bolag. Ha riktiga sportsbarer osv. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
enstahill (+10) |
|
2015-09-17, 15:47 | #69 | |
Citat:
Senast redigerad av ExtremtRik den 2015-09-17 klockan 15:51. |
||
2015-09-17, 19:17 | #70 |
Ja, men skall det samtidigt bli något över till hästsporten, något att driva administrationen med och marknadsföring kan man ju inte krypa hur lågt som helst. Skulle gissa att mer än 80% tillbaka är ganska tufft att ge. Struntar man helt i att premiera hästsporten kan man naturligtvis ge tillbaka mera, men då får ju ATG ännu mer skäl att visa upp sig i offerkoftan.
2015-09-25, 13:32 | #71 |
http://www.expressen.se/sport/trav/m...aten-orimligt/
70-75% siktar de på. Att det ytterst handlar om att sätta press på staten gissade jag ju på tidigare i tråden... Men hur de ska lyckas få till någon "kritisk massa" på streckspelen får jag inte in i min trånga skalle. Det tror jag på när jag ser det.
2015-09-25, 14:57 | #72 | |
Citat:
Vet du om HPT kontakt med dem så att det kan hämtas speldata och ordnas filinlämning?
2015-09-25, 15:44 | #73 | |
Citat:
2015-09-25, 17:42 | #74 |
Enbart streckspel och en återbetalning som alltså kommer ligga på runt 70 %? Det är ju knappast särskilt bra och mer eller mindre vad ATG redan erbjuder i dagsläget fast med mycket större omsättning. Trodde själva poängen med Maltalicensen och sänkt skatt var att en större andel av kakan skulle tillfalla spelarna.
Senast redigerad av Emeffeff den 2015-09-25 klockan 17:43. |
|
2015-09-25, 19:05 | #75 | |
Citat:
Och nej. Poängen var att det skulle bli status quo eller en liten förbättring för spelarna och en stor förbättring för sporten. Win-Win light kan man säga. 5%enheter lägre avdrag innebär trots allt en ökning på nästan 8% av återbetalningen. ( Drygt 15%ig ökning om det blir 75% återbetalning ).