|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2015-09-04, 15:24 | #46 |
|
|
2015-09-04, 15:53 | #47 | |
Citat:
|
||
2015-09-04, 15:56 | #48 | |
Citat:
4,5 och 10 är förstastreck. Jag gillar 7 också. Vad är 2 för ett sto? Har hon könskvoterats in här? |
||
2015-09-04, 16:02 | #49 |
Folk överlag tycker nog inte det, minns vi pratade om det på twitter efter loppet. Flesta förvånade över startförbudet då. Men oavsett så tyckte Björn själv det var rätt och hästen är behandlad av veterinär efter starten.
|
|
2015-09-04, 16:05 | #50 | |
Citat:
Men visst, ingen häst är stenklar. |
||
2015-09-04, 16:06 | #51 |
Satan va trögt det var denna vecka med v75-snack! Kom igen nu Sveriges travkunnigaste site!
Detta är vad jag har kommit fram till hittills: Avd1: 1an för stor favorit då den inte håller ledning och övertygade inte senast. Motbud blir 7an i spets, 9an med bra kusk nu, 10an som imponerade mot bra motstånd senast, plockar med 3an och 4an som kan öppna bra och får fina positioner. Avd2: Spikar 6an som har garantispets med Erik i volten. Avd3: Tror 1an får jobbigt att hålla spets (den tar väl startkatapulten 3an, om felfri). Utgångshäst blir 4an på läget+kusk+form. Avd4: Schaasar favoriten 5an på kuskens orutin. Tror mest på 6an som har kanonform, plcokar även med 2an på läget samt 7,9,11. Avd5: Har svårt att bestämma mig om det blir spik på 2an som har dunderform eller 6an som troligtvis sitter i spets. Hilfe!!! Avd6: Spik på 9an som har överlägsen kapacitet i fältet och kommer att gynnas av startrusningen. Avd7: 4an har bra chans att vinna men en storfavorit i sista loppet garderar jag alltid, dessutom 3åringar denna gång. Min luring är 2an som blir kuskförstärkt nu. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kasse (+2) |
|
2015-09-04, 16:16 | #52 |
Innan jag tar ställning till obesegrade Mister J.P. så ska jag höra Björnkollen. Motståndarna har stor respekt för Goops häst. Den körs till spets och är förmodligen betydligt bättre med ett lopp i kroppen. Många siktar dessutom på andra lopp och ser inte det här som det viktigaste. I andra blir Erik stor favorit med Digger Lord. Han tar ledningen. Jag blev dock besviken på hästen i förra starten, men han kanske är bäst i spets som så många andra. Jag är lite sugen på att gå emot och spika Ciceron Silas. Men det är ju kuskskillnad samt att ledningen är guld värd på Jägersro. Förra V75 där gick jag på bakspårshästar, vilket visade sig helt riktigt. Det är dock svårt att tro att det skulle bli likadant en gång till i rad. Systemet ska dock inte sättas ihop förrän i morgon så det finns tid att tänka.
|
|
2015-09-04, 16:19 | #53 | |
Citat:
Inte klar för fem öre med vilka annars, måste kika på balanser, utrustningsändringar osv. Tyrrell tar jag med bland de du inte nämnt iaf. Men som sagt måste kolla vad som gäller för alla i utrustningsväg/balanser. |
||
2015-09-04, 16:24 | #54 |
Mc Steamy helstängt och barfota, vinner felfri.
|
|
2015-09-04, 16:26 | #55 | |
Citat:
Borrelia kan ge sviter för både djur och människor långt efter, en del blir aldrig helt bra. |
||
2015-09-04, 16:26 | #56 |
Tycker Trust Launcher var riktigt bra senast. Får en bättre resa den här gången. Inte borta.
I andra är det nog garantispets på Erik som sagt men det beror nog mest på spåret. skulle tro att både 3 och 4 är snabbare ut egentligen. 2an är nog en bättre häst och tanksen från 12an får en röst av mig. 3dje håller jag med om 4 som etta men Arazi såg riktigt lavad ut senast så jag törs inte ta bort den. 4e är toköppet tycker jag. travtjänsten spikar. Tufft. 5e måste man nästan ge Balero första rösten men 6an i spets blir nog inte helt lätt att krossa 6e tror jag att Adrian dundrar till spets. Kosta vad det kostar vill. Bäddar för MCSteamy. 7e Känns nästan som att man är lite sugen att gardera jätten även om det är troligt att han bara vinner men Rg:s Thunderbolt ser inte dålig ut. Mr JP får inte vara hur dålig som helst,då åker han på däng. |
|
2015-09-04, 16:27 | #57 |
Stort kuskplus på For Pleasure AS i första avdelningen, och väldigt intressant för mig till den procenten.
|
|
2015-09-04, 16:43 | #58 | |
Citat:
Sen, visst är det matchning inför Kriteriet, men jag tror inte Björn inte vill vinna ett med 150 kkr i förstapris bara för att ladda mot kriteriet direkt. Du nämner i ett annat inlägg Tyrrell As, att du kommer ta med denna. Tycker du att det finns spelvärde på den till 5 % från det läget med detta motstånd? |
||
2015-09-04, 16:56 | #59 | |
Citat:
Kan ske mycket med dessa 3-åringar i utveckling. PS! Björn vill vinna men inte till vilket pris som helst, inte viktigaste loppet. Senast redigerad av Helge den 2015-09-04 klockan 16:57. |
||
2015-09-04, 17:07 | #60 |
[QUOTE=Helge;454188]Stoet har femte högsta startpoängen i loppet, inga konstigheter.
Min kommentar om könskvotering av 2 Fidelity Rhythm var ett försök till provokativt skämt - kanske ett plumpt sådant. Jag kan också läsa turordningen. Många platsplaceringar - även på utländska banor mot usla konkurrenter och som bäst 14,5 tid på sprinterdistans - ger höga startpoäng. Jag hade hoppats, att någon påläst kunde tala om vilka stora prestationer hon gjort. 3-åringen har i alla fall sprungit in över en halv miljon kronor. I senaste starten fick hon 244' i förstapris. Är detta en häst vi underskattar streckad till 3 %? |
|
|