|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2015-08-23, 17:15 | #1 |
V75 Bergsåker 29/8.
Mums vilket fint guldlopp, Sundsvall Open Trot Å Delicious som gräddan på moset ♥
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+10) |
|
2015-08-23, 17:19 | #2 |
Lär bli rejäl publikfest.
Riktigt fina lopp! |
|
2015-08-23, 17:52 | #3 |
Frågan är om dom lägger svenskt mästerskap för kallblod på V75an eller lyfter in lördagsloppet. Kallblodsloppet på V75an och det ser ut att finnas tre megafavoriter som troligen vinner i Månprinsen, Order To Fly och Ready For More.
Rätt mycket skräp norr om bergsåker med i flera av loppen men annars är det som det ska under deras stordag en rätt ok omgång sportsligt. Spelmässigt blir det mer intressant om kallblodsloppet inte kommer med på V75 men atg vill kanske skapa en jackpot inför derbyhelgen och då passar det bra med det loppet. Toppchans till låg utdelning i så fall. |
|
2015-08-23, 18:16 | #4 |
Fortsätter bojkotta V75 tills ATG går tillbaka till 14.30, normal V4 och kastar det korkade pausloppet åt helvete.
Sportsligt blir det en fin lördag dock, med Creatine vs Delicious som absolut höjdpunkt. |
|
2015-08-23, 19:27 | #5 | |
Citat:
SO (+10) |
||
2015-08-23, 19:38 | #6 | |
Citat:
Omgången ser riktigt tråkig ut då alla kommer att sätta sina spikar och det därmed kommer bli usel utdelning. Hade sett fram emot denna omgång då tisdagens Extra-omgång förmodligen inte heller kommer ge bra betalt. Utdelningen för alla rätt de tre senaste åren med derbyuttagningar: 2014: 2 056 kr 2013: 145 kr 2012: 167 kr Visst, man kan spela flerkupong, men känns inte så inspirerande. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Emeffeff (+5) |
||
2015-08-23, 20:03 | #7 |
Undra om man ska avstå eller spela en fleris ?
2015-08-23, 23:37 | #8 |
Månprinsen stenklar, möter ju ingenting...
|
|
2015-08-24, 21:36 | #10 | |
Citat:
Tolka mig inte fel. SM är inget dåligt kallblodslopp, men spelmässigt tyvärr totalt iskallt då skillnaden mellan Månprinsen och resten av den svenska kallblodseliten är så stor att ett lopp med Melanders häst i dagsläget aldrig kan bli intressant spelmässigt där hästarna startar bakom bilen på samma distans. Men i slutändan kan det bli bra för spelbolaget. Jackpotrisken för spelarna (chansen för spelbolaget) ökar dramatiskt och därmed också sannolikheten får att spelarnas pengar flyttas till Jägersro och att det sen höjer omsättningen där. Kanske en del tycker det blir ointressant att spela V75 på lördag tack vare det men nästan alla spelarna är antingen så spelberoende eller inrutade att alltid lämna in V75 på lördagarna att effekten bara blir marginell. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Emeffeff (+5) |
||
2015-08-24, 21:56 | #11 |
Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 2486Första försöket Stats: 11 - 7 - 0 ROI: 109.81% Vinstprocent: 61.11% |
Tycker att det blir en trevlig omgång.
Vist några stora favoriter som antagligen vinner. Men det blir ju hur som helst alla fall ett gäng med fina prestationer. Sen tycker jag att kalla allt ovanför Gävle är "skräp" tycker jag är lågt. Norrlands trav har antagligen inte samma förutsättningar att få till lika många topphästar. Men för det så är det inte skräp. Tycker alltid att omgångarna i Norrland brukar kunna vara lite extra intressanta och svårlösta när det brukar komma med lite finska gäster. Så sluta gnyla (vissa) så fort travet är ovanför Gävle. Det börjar bli irriterande att läsa varje gång det är trav uppöver i landet. Vi alla här inne vet att några här inte gillar det. Men du behöver inte mala på varje gång om det. Tröttsamt. Njut av sporten istället. För övrigt så tror jag att P.J Winner kommer klara 4-spår i volten bra och vinner första avd. Sen hoppas jag att Delicious U.S vinner=) |
2015-08-24, 22:43 | #12 |
Är väl skitfina lopp eller har jag missat något?
|
|
2015-08-25, 00:18 | #13 | |
Citat:
1. Det finns massor av banor i Norrland förutom Bergsåker 2. Dom tävlar om minst lika mycket pengar som banorna söderöver på sina vanliga dagar, V64 dagar och liknande. 3. Inga hästar från Norrland utanför Bergsåker vinner V75 finaler, och bara några få V75 lopp per år. Då pratar vi om 12 av landets 32 travbanor. 4. Inga hästar från Norrland utanför Bergsåker vinner några större unghästlopp på hela året och då pratar vi också om 12 Norrlandsbanor av landets totalt 32 banor. Sorgligt men sant och därför kommer jag aldrig kunna säga annat än att det satsas alldeles för mycket pengar på Norrlandstravet och att det finns alldeles för många banor där uppe. Då pratar jag sport och inte arbetsmarknadspolitik. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Emeffeff (+5) |
||
2015-08-25, 10:48 | #14 |
Man behöver inte alltid vara PK. Bra Olle att du står för din ståndpunkt.Ungefär som att säga att kvinnor och män inte borde köra ett friidrottsVM på samma stadion för att kvinnorna är så mycket sämre på all idrott. Kvinnorna borde få max hälften av männens prispengar osv.Sedan om det bemöts positivt eller negativt ,det är en annan sak.
Du kanske inte behöver spy galla över alla Norrlandsomgångar. Denna är riktigt bra och håller hög klass. sedan om det blir så mycket Norrländska hästar som vinner eller inte tycker inte jag spelar så stor roll.. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+5) Senast redigerad av draken den 2015-08-25 klockan 10:50. |
|
2015-08-25, 11:30 | #15 |
Det är vi spelare som försörjer travsporten. Jag för min del tycker att det är viktigt att travet hålls levande i hela Sverige. Tror att travintresset skulle dala om vi bara körde travlopp i södra Sverige. Så fram för trav i hela Sverige och mindre klagande över norrlandstrav i dessa spalter.
Min hemmabana är för övrigt Solvalla Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+20) |
|
2015-08-25, 13:13 | #16 | |
Citat:
Alla har självklart rätt till sin åsikt men sedan behöver man kanske inte torgföra den i var och varannan tråd. Det är ingen hemlighet för någon var Olle står i frågan liksom. Otroligt udda jämförelse med friidrottare må jag säga. Ungefär lika korkat som att ston inte kan tävla på samma banor som hingstar/valacker för att de normalt är mycket sämre. Läste förresten att Johaug krossade Northug med 9 minuter nyligen i ett löprace uppför en tokbrant backe. Undrar om det var någon skillnad i prispengar mellan herrarna och damerna i den tävlingen. Förmodligen inte. Sporten håller kanske inte alltid måttet däruppe i norr men spelvänligt är det väldigt ofta till skillnad från exempelvis kompistravandet som inte sällan syns på storstadsbanorna. För övrigt hoppas jag att Delicious US är i samma slag som senast för då kan vi mycket väl få se ännu ett bevis på vilken svensk häst som är kung. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+10) |
||
2015-08-25, 22:44 | #17 |
Ikväll kvalade en massa Norrlands"skräp" in till Derbyna. Taskigt mot mina "elithästar" från Valla, Åby, Färjestad, Axevalla och andra från överlägsna Södern. Usch.
SO (+10) Senast redigerad av mackpeter den 2015-08-25 klockan 22:45. |
|
2015-08-26, 00:57 | #18 | |
Citat:
Men Västerbo Eclair är ju hur jäkla snuskigt bra som helst och Orion Tilly som den gick tillsammans med Carabinieri! Olympia Gold bland stona, wow! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+5) |
||
2015-08-26, 10:45 | #19 | |
Citat:
|
||
2015-08-26, 11:44 | #20 | |
Citat:
SO (+10) |
||
2015-08-26, 17:06 | #21 |
Banned
|
|
2015-08-26, 17:07 | #22 |
Månprinsen blir väl 1.1 ggr pengarna och 90 % på lördag. Om inte mer.
Om ni spelar ett stort system, hur ska han då behandlas tycker ni? Sparlopp tillsammans med Hulte Magnus? Viss galopprisk finns trots allt. Har galopperat bort sig som storfavorit förr. Renset bakom Månprinsen skulle dessutom bli enormt. |
|
2015-08-27, 11:40 | #23 |
Vet inte om man egentligen vill ge ett råd till detta.. Kul om man skriver. Ja förfan. Dubbla och kör.Du kan bli mångmiljonär,vifta med flaggor,dricka skumpa och få massa bitches överallt.
Så smäller det i alla andra lopp och du har tagit bort de hästarna och lagt krutet på HulteMagnus och missar därför en fet 7a. Eller så skriver man. Totalt bortkastat. Spika och dubbla resten av systemet istället och så hoppar månprinsen och Hultemagnus vinner. Hur man än gör kan man stjälpa istället för att hjälpa.Det beror mest på hur pass" säker" du känner dig i de andra loppen. Du kan ju alltid börja med att kladda i de andra loppen först. Om du har en grovmall som visar att du lätt kan dubbla utan att få alltför mycket torskfrossa på resten av systemet så är det bara din egen magkänsla som bör avgöra vad som är rätt eller fel i det här fallet . Det vill säga. Jag har för liten för att ge dig ett bra råd. Garanterat onykter och 25cm+ i morgon. Då kan du få hur många råd som helst. Sedan om de är så bra, det är en annan sak. Senast redigerad av draken den 2015-08-27 klockan 11:42. |
|
2015-08-27, 22:38 | #24 | |
Dubbla?Citat:
|
||
2015-08-27, 22:55 | #25 | |
Citat:
|
||
2015-08-28, 11:50 | #26 |
Har funderat mycket på guldloppet. Tänkte hoppa över 8 Delicious. Dåligt spår, dessutom har hon bara gjort fyra lopp över medeldistans, var år -13. Vann ett av dessa. Men hon är ju fantastiskt bra så måste nog med. Samt att Örjan kör. Och när det är miljoner på gång så är herr Kihlström alltid på alerten och tar till hela sitt väldiga kunnande.
Ett annat ekipage som jag tror på är 6 El Mago Pellini med Adrian Kolgjini. El Mago är magiskt bra men fråga är om inte Adrian är ännu bättre. Bara 22 år och har vunnit 6 V75-lopp i år! |
|
2015-08-28, 14:24 | #27 |
Adrian kör väl snäppet bättre än Ludde , men det säger ingenting 😳
|
|
2015-08-28, 15:01 | #28 |
1 Funny Tornado - 3% har äntligen läge och ofattbart bortglömd varenda start!!?
Flög fram sist och ska absolut vara streckad upp emot 10%!! Morgondagens i skrivande stund bästa värde!
2015-08-28, 15:15 | #29 |
Des- eller information?
Ur Spelvärdes mail:
"Det blir första barfota runt om, vilket vi sparat på. Det blir däremot ingen jänkarvagn som det står i tidningarna." Min fråga i det läget är: hittar tidningarna (obs.plural!) på eller lämnas det ett info till dem och ett annat till Spelvärde? I så fall är det förstnämnda en desinformation. |
|
2015-08-28, 15:16 | #30 | |
Citat:
http://www.st.nu/sport/trav/nu-jagar...ya-gladjetarar Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+5) |
||
2015-08-28, 15:28 | #31 |
Bra spelvärde på hästen, men vad tror du om kusken? Jag ser det som en klar försämring! Visst 3 av 4 på plats med hästen, inkl två galopper. Men det va väl hyfsat billiga lopp han platsade i? Oavsett, intressant, men lite rädd att den hamnar 3:e invändigt eller slår på en galopp med Jimmy igen. Tydligen skor fram och "vi siktar inte på ledningen" låter negativt.
Även en blind höna...går in i väggen! Senast redigerad av hugotheboss den 2015-08-28 klockan 15:43. |
|
2015-08-28, 15:39 | #32 |
Ska bli roligt att se loppen imorgon, men som vanligt inget spel på lördagarna tills ATG ändrar tillbaka.
|
|
2015-08-28, 16:12 | #33 | |
Citat:
|
||
2015-08-28, 16:15 | #34 |
Jimmy Jonsson är lärling hos Robert B. Kör ju inte allt för mycket lopp. Har startat 3 ggr på V75 med 1 vinst. Inte så tokigt. Det var dock 2013 med Västerbo Collect i i lärlingslopp. Tuffare nu.
|
|
2015-08-28, 16:21 | #35 |
Jimmy J hade väll en mindre träningsverksamhet 2005-2007 men idag bara en häst. Nu är det lärling hos Robert B som gäller (hur länge vet jag inte då det är flytt dags snart för Stall Bergh).
|
|
2015-08-28, 16:21 | #36 |
|
|
2015-08-28, 16:22 | #37 |
Ja du. Ta den diskussionen med sjöstrand och Husse istället. De har förmodligen satt ett antal miljoner kronor mer på sina matematiska än vad du gjort på dina reducerade men kan ju ha fel så låter det vara osagt.
|
|
2015-08-28, 17:27 | #38 |
Jimmy jobbar sedan en tid hos Öystein Tjomsland. På hans filial i Sundsvall.
|
|
2015-08-28, 17:33 | #39 |
Banned
|
I V75:2 är Lennartsson favorit med 11 Order To Fly (45%). Scenariobeskrivningarna för att han vinner det där är väl att han går fram till dödens och trycker sönder ledaren - alternativt att han får överta. Klart duglig häst som dock svikit förut och Per Lennartsson har lallat bort kölägen förut....jag har ingen statistik men jag tror att han måste vara bland de fem sämsta i Sverige på att köra från bakspår eller med tillägg. I sällskap med Magnus J och några till.
Andrahandsfavorit är Goop med 6 Gigant Proud. På vilka meriter då kan man undra. Två vinster senaste 16 starterna (en vinst 2014, en 2015) senaste vinsten i ett lopp med 10´ i segerpremie. Antar att det spekuleras i att han blåser till spets här eller att han gick bra senast, kom ihåg dock att Gävlebanan kan vara hur snabb som helst vissa tävlingsdagar och att det ofta presteras glädjetider. Mest förvånad är jag över att en sån som 3 Liberty Face bara är 4%-are. Vann V75 på ett bra sätt i vintras och trots lite sämre insatser några starter så gav han väl ändå nåt formbesked senast? Har också gjort 12-tider på Gävle (medel men auto).... Bästa meriterna och förmodligen (näst) bästa hästen är 5 King City (16%). Kan förmodligen vara ett spikförslag - om Örjan kör för vinst. Viket inte alltid är så lätt att veta. Tycker att 8 Aghinetti borde få riktigt svårt. Ska han köra i tredjespår igen? Kanske t o m kan strula till det för PerL om han tar dödens och försvarar sin position. Nä, nu spekulerar jag. Tror att jag låser på 3,5 här. Alternativt tar med sistarankade 10 Usain Swing, barfota runt om i morrn. Nä, kan väl aldrig gå? |
2015-08-28, 17:53 | #40 | |
Citat:
Liberty Face har det bättre läget och gjorde det bra sist i brons. Han kan inte vinna loppet på egen hand utan kräver hängresa i hårt tempo |
||
2015-08-28, 18:05 | #42 |
Tror så pass mycket på Stoneisle Lili att jag spikar
|
|
2015-08-28, 18:18 | #43 | |
Citat:
2015-08-28, 18:23 | #44 | |
Citat:
Jag sa inte att det var omöjligt att vinna med matematiskt. Som sagt sannolikhet. |
||
2015-08-28, 18:28 | #45 |
Sannolikheten är stor att man vinner mest om man har streckat den som vinner
2015-08-28, 18:30 | #46 |
|
|
2015-08-28, 18:32 | #47 |
Gigant Proud lär väl sitta i spets? Nästan spik tycker jag.Det kan dock innebära ett hårt tempo. Lennartsson bör sitta i dödens efter drygt ett och ett halvt varv och kontrollera det här lusgänget men Lennartsson har för dagen under 10cm och inget självförtroende alls tyvärr. Hoppas att han inte bränner den här också. Hoppas Lennartsson vinner men drar en dubbling på Goop
|
|
2015-08-28, 18:39 | #48 | |
Citat:
|
||
2015-08-28, 18:43 | #49 | |
Citat:
|
||
2015-08-28, 18:46 | #50 |
Det skulle jag faktiskt unna Per L
|
|
2015-08-28, 18:48 | #51 |
Visst är det så. Köper du ett matematiskt system så betalar du lika mycket för alla kombinationer. Inte vidare smart egentligen men samtidigt slipper man att krångla med att dela upp systemet i sannolikheter,betala för program och extratid framför datorn och bla bla el ,vad jag nu har för ursäkter. Jag själv har spelat reducerat i en helvetes massa år och fick inte fullträff oftare för det. Fick däremot oftare tillbaka småpengar på 6 o 5 men är inte intresserad av dem. Nu spelar jag bara matematiskt. I år har jag haft 7 rätt 4 ggr på små matematiska. Har inte gett några summor att ringa hem om men ca 50k + under året. Om man lever på spelet skall man givetvis vikta sitt spel efter sannolikhet. jag skiter i det nu för tiden för jag har fast jobb och slipper leva längre med stressen att jag måste vinna. Har försökt göra det men klarade inte av det. Alkoholist och" knarkare "blev jag under tiden jag försökte men inte förmögen
|
|
2015-08-28, 19:17 | #52 |
Är sannolikheten att en häst ska vinna före loppet samma sak som sannolikheten att hästen vann efter att den har vunnit?
2015-08-28, 19:26 | #53 | |
ReduceratCitat:
favoriterna och spikar skrällar. Sen har dom råd att spela ett system för 5000:- utan att vinna något. Se motsatsen ATGTillsammans med 100 lagmedlemmar, ett system för 10000:- och fokus lagt på 7 favoritvinster. Mvh Uffe Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+7) |
||
2015-08-28, 19:39 | #54 |
Svårt, men det är i alla fall mindre sannolikhet att den förlorar just det loppet som den nyss vann...tror jag
2015-08-28, 20:54 | #55 | |
Citat:
Senast redigerad av draken den 2015-08-28 klockan 20:58. |
||
2015-08-28, 20:59 | #56 | |
Citat:
Säger inte att den är en spik men från det här läget är det morgondagens fynd!
2015-08-28, 21:05 | #57 |
Bra doob. Börjar närma sig 20. Självförtroende hahaha. Ska lägga ett spel på den i morgon.
doob (+10) |
|
2015-08-28, 21:24 | #58 | |
Citat:
Lennartsson är en mycket snäll man och egentligen bra tränare men nu är både han och stall i gungning. Han har haft problem ända sedan han öppnade filial på Sundbyholm och lät sin mindre bättre hälft, sin son, ta över som försteman! Det sänkte ett bolag i konkurs och ändå har P.L inte avsatt sin son! Filialen missköts, personal i uppror och resultaten uteblir! Sonen själv har blivit dömd (så det är inget skvaller) för diverse idiotsaker. Det har gått våldsamt till inom familjen och allt i kaos. Fakta NU är att stallet ånyo är på ekonomisk brant och personalen flyr! Man har erbjudit "avbetalning" och någon form av ackord som många i personalen naturligtvis nobbar! Sonen står inför nytt gallerskaller och chansen till lite skjuts igen försvann i debaclet i derbyuttagningarna. P.L såg självmordsbenägen ut efter galoppen i live-sändning och det fanns mer på spel än bara det sportsliga! Med detta i åtanke är det ett SKÄMT att P.L är favorit från bakspår på V75..... Eller??
2015-08-28, 21:42 | #59 |
Enas vi om att Goop bara vinner det här med hundra från spets?
|
|
2015-08-28, 21:57 | #60 |
Min rad med motivering!
1) 1 2 6 11 2) 1 6 8 3) 6 4) 1 2 4 5 6 7 10 11 12 13 5) 2 3 4 5 7 10 11 12 6) 2 7) 6 10 1) 1 Ave Maria klar förstahäst på toppform, läge och stallinfo! En chansspik för den supervågade! Plockar med tre till med läge plus bästa hästen i bra form från bakspår! 11 hade varit spik från framspår! 2) 1 Funny Tornado har jag redan utnämnt som veckans bästa värde! Tror 6 är riktigt på hugget och kan köras till spets och Bergh har en kanon från åttonde! 7 % är ett skämt men läget försvårar! Men är den vad jag tror den är kan den bara bomba dom från dödens! 3) Ingen motivering nödvändig! 4) Här kan vad som helst hända! 13 från Finland tidig om minsta klaff! Se upp med 4 Cherie Sund som gör sista starten.... Gissa om påställt.... 5) Öppet! Streckar på! 4 Voulez Vous förstahäst! 2%!!? Jävla skämt! Dagens näst bästa värde!! 6) 2 Ready For More lätt spets, trolla bort till kortlopp och sedan lätt speed till vinst! 7) Hade helst velat helgardera då bästa hästarna kör mot varandra och/eller har dåliga lägen! Adrian platsar på form och bomba men min förstahäst är 10 som smyger med.... Två riktigt bra värdestreck att sy ihop säcken med! Spikar allas spikar men har utrymme för lite smet ändå.... Finns med lätthet 100.000 i den här raden om mina drag vinner!
2015-08-28, 22:28 | #62 |
Jag spikar 7 On Track Piraten i sista...Global Money håller ut en formlös Royal Fighter. Creatin kommer tidigt men att Bergh skulle släppa till just den finns såklart inte (långsint). När denna k-kmätning avslutas kommer Adrian och detta tackar Jansson för och längst ut med stora jävla älgakliv kommer Piraten. Visst var den halvklen sist men att öppna 1.11 på en tung bana och inte vinna är helt OK...helt annat loppscenarie nu.
|
|
2015-08-28, 22:37 | #63 |
Kör med både trosor och hängslen.
Spikar Venkatech och Manprinsen Å.M utan att lossa ett spänne i livremmen. |
|
2015-08-29, 07:37 | #64 | |
Citat:
|
||
2015-08-29, 08:56 | #65 |
Avd2:Vem sitter i spets efter 500?
|
|
2015-08-29, 08:58 | #66 |
2 som släpper till 8 eller 6 som håller spets
oinkk (+1) |
|
2015-08-29, 09:02 | #67 |
Varför kör inte Jorma alla Timos hästar?
2015-08-29, 09:13 | #68 |
|
|
2015-08-29, 09:36 | #69 |
Vill bara nämna en skräll Re Doc se upp
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
2015-08-29, 10:22 | #70 |
I det loppet skräller det aldrig. Det handlar om gigant proud från spets eller Order to fly från dödens. övriga kommer inte göra nånting i det loppet utan agera statister tyvärr.
SO (+3) |
|
2015-08-29, 10:30 | #71 |
|
|
2015-08-29, 10:35 | #72 | |
Citat:
|
||
2015-08-29, 10:55 | #73 |
instämmer. Man ska heller inte glömma att när global money spetsade från bricka ett så var det fusk (flygande start). Nä här kommer Creatine flyga till ledningen o jag skulle inte vilja sitta bakom honom på innerspår i ssita sväng. Min vinnare är Oasis bi som jag tror spurtar ner dom till slut, han borde va fräsch också när han vilat i en månad. Men loppet är ruskigt svårt o de med stor plånbok bör ta väldigt många
|
|
2015-08-29, 11:02 | #74 |
bfro på Daddy's First i avd 5 är intressant
|
|
2015-08-29, 11:07 | #75 |
|
|
2015-08-29, 11:19 | #76 |
|
|
2015-08-29, 11:47 | #77 |
Nja, det är nämligen så att Per L ligger alktid ovanligt lågt. Alla minns väl 24 jan 2015 sista V75 loppet på Bergsåker. Liberty face hade spår 12 och skulle köras med skor efter att ha gått barfota i många stafrter och Per gav fullständigt avslag, skor + 12;e spår, inte en chans. Hästen rundade packet och vann lätt till 13 ggr pengarna.
Moonfala (+10) |
|
2015-08-29, 11:56 | #78 |
Tycker Dollar Boko är mer intressant Per L häst i samma lopp. Nu barfota runt om och 1:a gången med bike i år. Nedstruken ett spår.
|
|
2015-08-29, 11:57 | #79 |
Men håller med Per L är ju rena motpoolen jmf med Ludde vad gäller att "prata" om sina hästar.
SO (+1) |
|
2015-08-29, 12:04 | #80 |
Funkar Travnets sida för er?
|
|
2015-08-29, 12:11 | #82 |
Är det inte konstigt att Ringostarr Treb, som trots allt vann Sweden Cup på ett imponerande sett, är streckad minst i hela fältet? Ingen jag kommer plocka med, men Rocky Winner, Traveling Man och ej barfotatävlandes Royal Fighter är väl rätt så mycket mer chanslösa?
|
|
2015-08-29, 12:12 | #83 |
|
|
2015-08-29, 12:14 | #84 |
Jag kommer ta med stripiga Wille i sista. Han har ju fördel gentemot dom svenska kuskarna då han halvt kan slå ihjäl hästen för att få den först i mål utan några egentliga konsekvenser. Såg vi ju senast också...
|
|
2015-08-29, 12:18 | #85 |
|
|
2015-08-29, 12:20 | #86 |
|
|
2015-08-29, 12:21 | #87 |
Haha, ja rätt så sjukt att han inte blivit avstängd än. Mycket snack om djurrätt och skydda hästarna osv. men ingen värre bestraffning här inte...
|
|
2015-08-29, 12:25 | #88 |
Nej det är ett skämt att han starta en vecka senare igen. Svårt att komma åt kuskar som kör i Sverige en gång per år, men sånt här borde inte vara möjligt.
|
|
2015-08-29, 12:30 | #89 | |
Citat:
flathet och låter det passera gång på gång. Mvh Uffe Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Manprinsen (+5) |
||
2015-08-29, 12:36 | #90 |
Guest
|
Kolla på Robert Bergh om han tar en flygande start i AVD 7.
|
2015-08-29, 12:37 | #91 |
Oasis Bi verkar aldrig ha vunnit från bakspår i Sverige i alla fall. Samma i utlandet?
|
|
2015-08-29, 12:45 | #92 |
|
|
2015-08-29, 12:48 | #93 |
Intressant att b365 erbjuder 7x på plats för Trippa undan i v75-3.
Borde väl ligga på max 2.5x? Tar ledningen, släpper till månprinsen och följer med hela vägen? |
|
2015-08-29, 12:49 | #94 |
Så länge det inte går 1.10,5 första varvet......
2015-08-29, 13:20 | #96 |
Banned
|
|
2015-08-29, 13:24 | #97 |
Banned
|
|
2015-08-29, 13:28 | #98 |
Dagena roliga drag.
Regent Zet Liberty Face Miss Elaza Digger Lord |
|
2015-08-29, 13:32 | #99 | |
Citat:
Fundera inte så mycket Björn tar spets. |
||
2015-08-29, 13:38 | #100 |
Digger Lord är ett riktigt fynd tack vare överspelet på Baryton. Hur folk tror att den ska vinna är en gåta för mig, såg att Expressen spikade den på sitt system...
|
|
2015-08-29, 13:55 | #101 |
|
|
2015-08-29, 14:11 | #102 |
|
|
2015-08-29, 14:41 | #104 |
Var inne på P.J Winner i första avdelningen, sen såg jag hur ekipaget presterat :(
|
|
2015-08-29, 15:13 | #105 |
Denver Brodde var en trist häst. Vill ingenting.
|
|
2015-08-29, 15:18 | #106 |
Vinner Månprinsen och Ready For More lär det väl bli jackpot?
Tycker att det är konstigt att den bästa kusken i lärlingsloppet är lite bortglömd speciellt när han ska köra en riktigt bra häst. 11 Ninepoints Lucy med O-J Andersson. Värmer den bra så är det en bra chansspik - sjättehandare och 7 %! I sista borde 6 El Mago Pellini ha bra chans i loppet med "distanssvaga" favoriter i loppet. Kusk- och stallform är relativt bra. Hästen har gjort två mindre bra prestationer och över lång distans men nu när det är medel lär den ha riktigt bra chans. Vann ju Norrbottens Stora Pris för inte så länge sedan. Fjärdehandare och 9 %! Lycka till allihopa! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Dahle (+2) |
|
2015-08-29, 15:19 | #107 |
Jag tror att Creatine vinner sista.
|
|
2015-08-29, 15:20 | #108 |
Broadway Laday i femte avdelningen ska eventuellt köras barfota runt om för första gången, hur mycket kan det ge? Värt att chansa för 0% ?
|
|
2015-08-29, 15:20 | #109 |
Hej Sharps!
Gör ett nytt försök att under dagen ge lite info från Bergsåker, V4/V75, vad som har hänt gällande startförbud/böter osv. Kommer Willem Paal ånyo få böter gällande felaktig drivning? Kommer Robert Berg att chansa med flygande start? Är det garanti med tjuvstart och/eller böter i lärlingsloppet? Fortsätter med tävling/statistik mellan betaltjänster-gratis-och Sharps medlemmars V75-system. Har inte hittat/fått tillgång till Spelarservice och Travtjänstens system. Kompenserar det genom att ta med Nybrinks & Hasse Backes system. Från Sharps återkommer alltid intressante doob. Det kanske inte är så intressant att jämföras med ”de stora aktörerna”, som jag trodde, eller att systemen är svåra att redovisa via flerkupong/Joker. Respekterar därmed att många inte vill/kan visa sina system. Men har svårt att förstå de som enbart efter lopp sex publicerar sina kvarvarande hästar. Kostnader för systemen visas efter namnen. Lycka till med spelet!! Saxat ur Lindbergs veckobrev v. 35 Hårdare tag. Sohlbergs rapport kommer till veckan. Enade – vår styrka.Jag står för grunden i de regler vi har i dag, men det finns fortfarande mycket att göra. När det till exempel gäller "Körning för bästa möjliga placering" så måste vi bli tuffare än vad vi varit hittills. Därför har landets samtliga måldomare i veckan fått ett skarpt mail att man 1) alltid måste höra kusken bakom den häst som man anser hade kunnat köras betydligt bättre och 2) döma ut hårda straff när förklaringen inte duger. Detta kommer också att följas upp på måldomarkonferensen efter kriteriehelgen om en månad. Att ej ha kört för bästa möjliga placering är att betecknas som en grov eller mycket grov förseelse (c- eller d-förseelse). Och det är en av de viktigaste grundbultarna i vår sport att alla kör för bästa möjliga placering. Jag är heller inte främmande för att vi dessutom ska gå ännu längre i den här frågan längre fram. ( Mycket prat. Liten verkstad. Det här har pågått under en längre tid. Har ST/Lindberg agerat?) Vi har ägnat hela fredagen och kommer att ägna halva lördagen åt strategidiskussioner i Svensk Travsports styrelse. Detta kommer också att utmynna i en hel del åtgärder på andra delar inom sporten än i reglementet. Vi står inför en massa utmaningar, men också en massa möjligheter de kommande åren. (När ska dessa möjligheter tas tillvara?) Jag återkommer i ärendena efter att dagarna är avslutade. USA mytompunnet – men se sneglar på oss (Ingen som korrekturläser rubriker?) I USA hålls prispengarna uppe i ett antal lopp för att ett antal välbeställda hästägare spelar med varandras insatser. Det är i sig inget fel på insatslopp och det är mycket möjligt att vi borde ha några fler sådana i Sverige, men det driver inte rekrytering. Som en av Sveriges bästa tränare sa för någon vecka sedan efter att ha besökt USA: "Det är bra att åka utomlands och se hur travet fungerar. Först då fattar vi hur bra vi har det i Sverige." Samtidigt är det mytomspunna kring USA bra. Det är en trigger för många travintresserade i Sverige. Och att deras snabba generationsväxlingar har snabbat på avelsframsteget är det naturligtvis ingen tvekan om. Något vi dessutom har kunnat rida på i Norden. Men att de har väldigt stora utmaningar i USA är solklart. Ett av de största problemen är att man inte är enade. Att det är olika regler i olika delstater eller till och med på olika banor i samma delstat. Där kollar de väldigt mycket på den svenska modellen just nu och jag pratade, när jag var där för några veckor sedan, med flera betydande personer inom sporten – både aktiva och tjänstemän – som betonade just vikten av federala regler. Att Sverige har varit enat under väldigt lång tid är en av de största styrkorna vi har. (Är vi enade/eniga med ST???) Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
lokatten (+2) |
|
2015-08-29, 15:20 | #110 |
Fan vad löjligt segmentet är när de snackar spetsstrid med plasthästar i den nya studion. Man säger att det ska bli lättare för de som inte är insatta och så vidare, men vad fan så efterblivna är inte folk. Blir bara löjligt när de ska leka med plasthästar.
|
|
2015-08-29, 15:28 | #111 |
|
|
2015-08-29, 15:29 | #112 |
V4-1
Bestraffningar: Jansson Torbjörn, avstängning 150912-150914, för trängning. Jonsson Thule, 1100 kr, för att ha använt/försökt använda otillåten utrustning. Info: Tjänstgörande funktionärer: Måldomare: Erik Johansson Måldomarnämnd: Johan Axberg, Börje Albertsson, Jan Törnkvist Bandomare: Torsten Håden Bandomarnämnd: Lars-Olov Öhlen, Mikael C.A.Nilsson, Peter Svensson Huvudstarter: Bertil Sjödin Ekipagekontrollanter: Marie Genlund, Maria Lindberg Veterinär: Antti Rautalinko Provtagning: Barbro Hägglund, Ulrika Nilsson, Annika Larsson Riksdomare: Staffan Falk |
|
2015-08-29, 15:31 | #113 | |
Citat:
|
||
2015-08-29, 15:36 | #114 |
EL MAGGIO BORDE VA STENKLAR, 9% ?? FATTAR INGENTING....SUTTIT TOKFAST I 2 LÅNGLOPP...
|
|
2015-08-29, 15:41 | #115 |
Tog med nr 9 Makin it easy i V4-3. Verkar vara en väldigt kapabel häst och första gången Örjan nu. Står i 21-22 gånger på vinnarspelet? Väldigt lite spelad.
|
|
2015-08-29, 15:44 | #116 |
Hur kan TT ta betalt för sina tips när de spikar Prinsen och Ready for more och SAMTIDIGT påstå att de går för/tror på hög utdelning..? Idioter.
|
|
2015-08-29, 15:45 | #117 |
|
|
2015-08-29, 15:45 | #118 |
|
|
2015-08-29, 15:46 | #119 |
avd1.
Ave Maria har bra statistik i spets och kan bli svårfångad. avd2. King of City är vass på speed och har höga toppar. Drag! avd3. Allt talar för Månrpinsen Am men jag garderar ändå Mitt tokdrag drog fram favoriten senast och är på gång! Jag har nämligen ett tokdrag här Myllarfaks som är snabb ut och sitter troligen i ryggen på favoriten när de svänger in på upploppet. Hästen har bra statistik på distansen och ska idag provas med barfota runt om samt jänkarbike för första gången i karriären och slår det väl ut så lär jag lova att nästan hela travsverige står med långnäsa och ser ut som fågelholkar upploppet ned. Jag tar även med Hulte Magnus väntar att de ska rycka skorna på denne, har absolut toppform, lika så Mel odin båda åker med av bara farten och kan vinna om Månrpinsen har en sämre dag. avd4. Bethel Hanover är spetsfavorit och är hästen att slå, vill dock varna för Denier Viking som är bättre än sina %. avd5. Full ladning från flera håll öppnar upp för skräll? Min "ide" är Voulez Vouis som har spetsat 4 av 4 från öppet spår, får en fin resa vid sargen... 2% MUMS... avd6. Ready for more är redo för större dåd än detta, går väl ner i klass också och borde vara stenklar! avd7. Härlig avslutning och nu skall miljonerna fördelas. Oasis Bi står verkligen på tur för seger. En helgardering är helt given. Spiken: Ready for more Dragen: Ave Maria och King City Skrällarna: Myllarfaks Denier Viking Voulez Vouis I övrigt ser det favoritbetonat ut, antingen spelar man för att vinna stort eller så hoppar man över omgången. Allt kan hända, trav är trav Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
spalato (+5) |
|
2015-08-29, 15:53 | #120 |
Månprinsen torskar inte såvida han inte är sjuk, spelar ingen roll vem som försöker ta rygg på honom in på upploppet.
Order to fly däremot har rest oroligt och med Lennartssons mardrömsvecka hittills så är det inget att hålla i handen. |
|
2015-08-29, 15:53 | #121 |
Ja, visst är det sannolikt att det blir så. Men hur kan de säga att de går för hög utdelning med de spikarna? Det fattar väl en femåring att det inte blir i så fall...
|
|
2015-08-29, 15:56 | #122 | |
Citat:
Tycker dom borde satsa på hög utdelning via flerbong istället eftersom dom ändå verkar spela för obegränsade resurser. |
||
2015-08-29, 16:01 | #123 |
Ja alltså de här Expert/Kändis-systemen är ju helt iskalla en sån här omgång, speciellt då dom spikar Månprinsen. Känns ju som det ska vara utdelning i miljonklassen, vilket det knappast blir, om det ens ska vara värt att ödsla en tanke. Vem vill sätta sjuan och ha tillbaka en 20-lapp på en satsad hundring liksom?
|
|
2015-08-29, 16:03 | #124 |
Jävlar vad folk skrek på Erik hahaha sopa osv skreks hahahaha. Som vanligt e dom andra livrädda för berg i skogen! Kan bli kul det här.......Ld hade ju iofs en blind löst så jag o grabbarna myser med groggarna SKÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅL!
|
|
2015-08-29, 16:09 | #125 |
Riktigt smart kört av Robban när Erik satt och sov. Tyvärr galopperade Makin in Easy från ett perfekt läge :(
|
|
2015-08-29, 16:10 | #126 | |
Citat:
Ingen är perfekt. Och visst ser det upplagt ut! Men jag spelar för att vinna stort, gäller att gå emot strömmen oavsett vad andra tycker. Ska man spela med favoriterna så bör man spela flerbong.. Allt kan hända i travsport, galopp, störningsmoment, kusken som sitter och sover... Troligen ger kanske 7an inte mer än 1000 kr idag, men då har man iallfall försökt... Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1) |
||
2015-08-29, 16:12 | #127 | |
Citat:
|
||
2015-08-29, 16:13 | #128 |
Bestraffningar: Linderoth Per, 1500 kr, för felaktig voltning.
|
|
2015-08-29, 16:21 | #129 |
V75 börjar med 11 och 11
|
|
2015-08-29, 16:24 | #130 |
Kul med lallare som Martinsson på V75...
|
|
2015-08-29, 16:26 | #131 |
|
|
2015-08-29, 16:29 | #132 |
|
|
2015-08-29, 16:30 | #133 |
Den där statistiken att favoritchansen halverades efter bara en omstart gjorde ju inget till idag då favoriten vann trots två omstarter
2015-08-29, 16:33 | #135 |
|
|
2015-08-29, 16:33 | #136 |
Tävling/statistik mellan betaltjänster-gratis-Sharps V75-system
Antal rätt efter V75-1 Betaltjänster Snoken: 2.025:- 1 Nybrink: 19.440 1 H. Backe: 18.900 1 Öfvermans: 500:- 1 Gratis Travnet: 4.081:- 1 Simtoto: 540:- 1 Spelguiden: 1.323:- 1 Sören Englund, Expressen, 200 vinnare, Make It Quick, V75-5 Sharps doob: 960:- 1 |
|
2015-08-29, 16:34 | #137 |
|
|
2015-08-29, 16:37 | #138 |
6 eller 9 i nästa skulle smaka Mumma...Skön styrning av BG i första
|
|
2015-08-29, 16:37 | #139 |
Nu hoppas att PL fegar inte och kör fram .
|
|
2015-08-29, 16:39 | #140 | |
Citat:
9,50 gånger kakan också hehehe Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Emeffeff (+3) |
||
2015-08-29, 16:44 | #141 |
Satte nyss en rak tvilling, och testar med 8 mot 6,11 här. Finns en del småspel man kan göra idag.
|
|
2015-08-29, 16:45 | #142 |
V4-1. Tillkommit från tidigare
Bestraffningar: Ohlsson Ulf, 1100 kr, för snäv körning/ridning. V75-1 Bestraffningar: Martinsson Jonas, 2000 kr, för att ha kört/ridit för tidigt över startlinjen. Svensson Henrik, 2000 kr, avstängning 150912-150914, övrig felaktig drivning. Tillman Jennifer, 1500 kr, för att ha stört medtävlare i starten. |
|
2015-08-29, 16:48 | #143 |
Förskjuten start. Materialfel!! Märkligt att detta "fenomen" ökar hela tiden.
drakdead (+5) |
|
2015-08-29, 16:51 | #144 |
Haha Usain Swing... bara att ladda om för V5 då
|
|
2015-08-29, 16:53 | #145 |
Den där MF Per är fucking värdelös gå coh häng dig.
|
|
2015-08-29, 16:54 | #146 |
lennartsson pressar sönder goop å förstör, lennartsson blir typ sist..
|
|
2015-08-29, 16:54 | #147 |
Polaren hade 200kr vinnare....enbart på barfota runt om hahaha men borta med vinden på v75 trots 8 häst...hate it
|
|
2015-08-29, 16:54 | #148 |
Visste du inte det innan loppet?
2015-08-29, 16:55 | #149 |
Antal rätt efter V75-2 Betaltjänster Snoken: 2.025:- 1-1 Nybrink: 19.440:- 1-1 H. Backe: 19.800:- 1-1 Öfvermans: 500:- 1-1 Gratis Travnet: 4.081:- 1-1 Simtoto: 540:- 1-1 Spelguiden: 1.323:- Sören Englund, Expressen, 200 vinnare, Make It Quick, V75-5 Sharpsdoob: 960:- 1-1 |
|
2015-08-29, 16:56 | #150 | |
Banned
|
Citat:
ajvide (+20) |
|
2015-08-29, 16:58 | #151 |
Sååååja...2 spikar kvar, varav den ena nästan är i mål!
|
|
2015-08-29, 16:58 | #152 |
Tack Stankarn, tog med den på v75 systemet tack vare dig
|
|
2015-08-29, 16:59 | #153 |
Linderots "formstall" med 2 hästar och dessutom förstärkt med stjärnkusken Takter klarar inte av att ta hem ett sånt här lopp. För dåligt...
|
|
2015-08-29, 17:04 | #154 |
Ser inte loppen... När var 6 Gigant Proud slagen och vad hände med 1 Funny Tornado?
2015-08-29, 17:09 | #155 |
Banned
|
Det är det som är bra med Sharps. Man får lite "inspel" av duktiga tipsters som ibland gör att man hittar rätt. Till skillnad från Travpunkten där man hellre premierar antal (papegoj-)inlägg. Två hästar i första och tre hästar i andra, ingen av favoriterna - och värt några tusen redan...
|
2015-08-29, 17:10 | #156 |
1. Funny Tornado. Till att börja med 3 invändigt, långsam från start. Senare 4:e invändigt. Spurtade från ett omöjligt läge i 2: spår med hästar framför och vid sidan = instängd.
doob (+20) |
|
2015-08-29, 17:11 | #157 |
Idioti
KM timme, vad tusan är 42 km för tempo Vem har kommit på denna idioti, vi kör med Km tid i svenskt trav !! oj nu går det 43 lm |
|
2015-08-29, 17:12 | #158 |
Finns inte ord för den hästen alltså...
|
|
2015-08-29, 17:15 | #159 |
Antal rätt efter V75-3
Betaltjänster Snoken: 2.025:- 1-1-2 Nybrink: 19.440:- 1-1-2 H. Backe: 19.800:- 1-1-2 Öfvermans: 500:- 1-1-2 Gratis Travnet: 4.081:- 1-1-2 Simtoto: 540:- 1-1-2 Spelguiden: 1.323:- 1-1-2 Sören Englund, Expressen, 200 vinnare, Make It Quick, V75-5 Sharps doob: 960:- 1-1-2 |
|
2015-08-29, 17:18 | #160 |
Behöver en skräll i nästa lopp. Lärlingar och ston - 14 hästar till start - bör kunna hända en del.
|
|
2015-08-29, 17:22 | #161 |
|
|
2015-08-29, 17:23 | #162 |
|
|
2015-08-29, 17:25 | #163 |
V75-3
Info: Under dagen har det genomförts kontroller på 10 slumpmässigt utvalda ekipage inom ramen för Travarhälsan |
|
2015-08-29, 17:29 | #164 |
Är det någon av er som spelar på att i nästa lopp, volt, ston, lärlingar blir minst en tjuvstart/avblåst?
|
|
2015-08-29, 17:31 | #165 |
Banned
|
Linus Svensson behöver nog åka hem och öva voltstart med springspår....ett par år.
|
2015-08-29, 17:31 | #166 |
Hur och vart kan man göra det?
2015-08-29, 17:34 | #167 | |
Banned
|
Citat:
|
|
2015-08-29, 17:35 | #168 |
hahahahaha... Det är inte precis som när Erik, Björn och Untersteiner vänder upp från springspår
|
|
2015-08-29, 17:37 | #169 |
Banned
|
|
2015-08-29, 17:38 | #170 |
Nu efter tre omstarter så måste frågan ställas om lärlingarna ska få vara med och "träna" i travets elitserie. dooben är detta AMATÖRLAND?
|
|
2015-08-29, 17:38 | #171 |
Varför skylla på lärlingarna? Det är väl ATG som bestämmer att de ska volta och inte autostarta?
2015-08-29, 17:39 | #172 |
|
|
2015-08-29, 17:41 | #173 |
Banned
|
|
2015-08-29, 17:43 | #174 |
Oskar J är rena rama Goop i det här sällskapet
|
|
2015-08-29, 17:43 | #175 |
En sjuprocentare i alla fall.
|
|
2015-08-29, 17:44 | #176 |
Helt otroligt vad dåligt lärlingarna kör dock. Även om bästa kusken vann, så fick han verkligen vinsten rakt i handen för 6 och 7s tokkörning, kunde bara sluta på detta vis
|
|
2015-08-29, 17:45 | #177 |
Linus Svensson är inget att hänga i granen, vettefan om han inte skulle ha packat fältet där istället för att släppa ut Oskar
|
|
2015-08-29, 17:45 | #178 |
Jahopp...då missade man sjuan pga att lärlingar inte kan volta. Kul.
|
|
2015-08-29, 17:47 | #179 |
Antal rätt efter V75-4 Betaltjänster Snoken: 2.025:- 1-1-2-3 Nybrink: 19.440:- 1-1-2-3 H. Backe: 19.800:- 1-1-2-3 Öfvermans: 500:- 1-1-2-3 Gratis Travnet: 4.081:- 1-1-2-2 Simtoto: 540:- 1-1-2-3 Spelguiden: 1.323:- 1-1-2-3 Sören Englund, Expressen, 200 vinnare, Make It Quick, V75-5 Sharps doob: 960:- 1-1-2-3 |
|
2015-08-29, 17:48 | #180 |
|
|
2015-08-29, 17:50 | #181 | |
Banned
|
Citat:
Tack..! Säger vi som är kvar. |
|
2015-08-29, 17:50 | #182 |
Härligt! Som sagt, bortglömd. Lätt v/p dessutom...
Manprinsen (+10) |
|
2015-08-29, 17:53 | #183 |
dam it,har inte trio på v-75 brukat vara i avd.5?
|
|
2015-08-29, 17:54 | #184 |
|
|
2015-08-29, 17:55 | #185 |
Fan hade spik på ninepoints och månprinsen men likförbannat har man bara två rätt...
|
|
2015-08-29, 17:55 | #186 |
Nu ska vi se om inte Erik kan peta dit Digger Lord
|
|
2015-08-29, 18:00 | #188 |
Det är därför som jag ställer frågan. Ska de få rutin inom V75 eller ska de ha tillskansat sig tillräckligt med rutin genom att köra många lopp, kanske i ramlopp, på V75? Här gäller det att "sälja" in ett snabbt spel och kanske inte att lärlingarna ska få "söla" bort tiden med tjuvstarter. Travet är speciellt men var någon annanstans får ett gäng lärlingar tävla i högsta klassen?
|
|
2015-08-29, 18:01 | #189 |
På tal om rutin så var det vettigt av Robban och Ove att ge bort loppet åt Björn
|
|
2015-08-29, 18:02 | #191 |
Banned
|
Härligt Björn!
Bergh överskattad och OAL agerar rundningsmärke som vanligt. Bara att gotta sig...! |
2015-08-29, 18:02 | #192 |
|
|
2015-08-29, 18:02 | #193 |
V75-4
Startförbud: 3 SAVED FROM ABOVE (startförbud 150829- (vaccinationskontroll erfordras)) Bestraffningar: Haapio Tomi, 3000 kr, för att ha kört/ridit för tidigt över startlinjen. Jakobsson Krister, 1500 kr, ej hästpass/felaktig vaccinationsuppgift. Kylin-Blom Oskar, 3000 kr, avstängning 150912-150916, för att ha stört medtävlare. Svensson Linus, avstängning 150912-151002, för att ha kört/ridit för tidigt över startlinjen. Ärling Tino, 3000 kr, för att ha kört/ridit för tidigt över startlinjen. Info: Alkotest har tagits på samtliga körsvenner/ryttare i alla lopp utan anmärkning Alkotest har tagits på samtliga tjänstgörande funktionärer utan anmärkning |
|
2015-08-29, 18:03 | #194 | |
Citat:
Det är så förutsägbart och närmast en fördel gentemot Harry-Boy-packet som enbart lutar sig mot streckprocenten! Det finns andra MYCKET mer allvarliga saker att både irritera sig över och protestera mot!
2015-08-29, 18:03 | #195 |
|
|
2015-08-29, 18:04 | #196 | |
Citat:
|
||
2015-08-29, 18:04 | #197 |
Det får bli en rak DD i alla fall: 2-3.
|
|
2015-08-29, 18:07 | #198 |
Banned
|
|
2015-08-29, 18:09 | #199 |
Antal rätt efter V75-5
Betaltjänster Snoken: 2.025:- 1-1-2-3-4 Nybrink: 19.440:- 1-1-2-3-3 H. Backe: 19.800:- 1-1-2-3-4 Öfvermans: 500:- 1-1-2-3-4 Gratis Travnet: 4.081:- 1-1-2-2-3 Simtoto: 540:- 1-1-2-3-3 Spelguiden: 1.323:- 1-1-2-3-4 Sören Englund, Expressen, 200 vinnare, Make It Quick, V75-5Sharps doob: 960:- 1-1-2-3-4 |
|
2015-08-29, 18:09 | #200 |
|
|
2015-08-29, 18:09 | #201 |
DD chansar
Registrerat spel Datum: Lördag 2015-08-29 Bana: Bergsåker Spelform: Dagens Dubbel, omg. 481 Avd Ordinarie hästar 1 1 Venkatesh 2 3 Creatine Vadet gäller startnummer 1 x 200,00 kr Totalt: 200,00 kr Kvittonummer: 8D88 497A 4DCF 0850 |
|
2015-08-29, 18:14 | #202 | |
Banned
|
Citat:
Konstigt dock att det verkar krävas en Civilingenjörsutbildning på 4 1/2 år för att få runt en häst. Rekryterar man lärlingarna från Samhall? Eller - är det "voltträningsförbud" sista veckan före V75? Tittar man på det här loppet blir man ännu mer imponerad av U21-lagets framgångar. Det vi såg idag är ju nästa generation Örjan K, Åke S, Erik A. Brrr! |
|
2015-08-29, 18:16 | #203 |
V75-5
Info: Skokontroller har genomförts i lopp 8 utan anmärkning |
|
2015-08-29, 18:22 | #204 |
ÖK vinner väl i sista eftersom dom kör om en del pengar Men jag står fast vid BG hårt tempo sen flyger han över upploppet.....lägger dock till några fler i första och kör inte enbart med 2 ready. KBK. Som sagt tvilling och lite vinnare har fungerat bra hittils. DIF vann! Westham vann och vilka trodde egentligen det? Boya!
|
|
2015-08-29, 18:28 | #206 |
Banned
|
Med sex hästar i sista så lär dagen gå med plus - oavsett vem som vinner. Men eftersom oddsen ser ut som de gör så väljer jag att lasta lite i en avdelning till. Vinnare och utgång på nerstruken EMP. Lite RockyReach-feeling faktiskt. Hoppas att oddsen står sig.
|
2015-08-29, 18:33 | #207 |
Nu blir det rejält betalt på 7!
2015-08-29, 18:33 | #208 |
Usch jag ogillar Bergsåker, blir alltid en massa konstiga resultat. Tattarbana nr 2 efter Åby.
|
|
2015-08-29, 18:35 | #209 |
Fyra femmor om Creatine vinner sista. Men det blir nog inte så mycket på dem, även om de kanske ger utdelning trots allt.
|
|
2015-08-29, 18:36 | #210 |
Vinner Wille i sista så lovar jag jackpot på 7
|
|
2015-08-29, 18:37 | #211 |
Hahaha den var ju lättfunnen! Tror det enbart var gubbarna i spelluckan som satte den....inte på kompetens utan enbart på felsägning i luckan....HAHAH
|
|
2015-08-29, 18:38 | #212 |
Banned
|
Yes! Jag är väldigt förvånad om jag uppfattat streckprocenten rätt. 2%?
|
2015-08-29, 18:38 | #213 |
Antal rätt efter V75-6
Betaltjänster Snoken: 2.025:- 1-1-2-3-4-4 Nybrink: 19.440:- 1-1-2-3-3-3 H. Backe: 19.800:- 1-1-2-3-4-4 Öfvermans: 500:- 1-1-2-3-4-4 Gratis Travnet: 4.081:- 1-1-2-2-3-3 Simtoto: 540:- 1-1-2-3-3-3 Spelguiden: 1.323:- 1-1-2-3-4-4 Sharps doob: 960:- 1-1-2-3-4-4 |
|
2015-08-29, 18:40 | #214 |
Aristocat Boko gillar Norrland, kom från ingenstans på Boden också.
|
|
2015-08-29, 18:44 | #215 |
Finfint!!
4, 6, 7, 8 för ett gäng sexor och dubbeln till 50x pengarna! |
|
2015-08-29, 18:45 | #216 | |
Citat:
Office - Silverdivisionen, Försök 3 i Meeting 6 2640A V75% Odds 2. READY FOR MORE v 5 Ohlsson Ulf 63% 15 1. VENKATESH v 6 Kihlström Örjan 14% 47 6. MONTDORE h 5 Bergh Robert 8% 83 4. SIR RATZEPUTZ h 5 Kontio Jorma 5% 106 12. SCREEN HEIGHT h 5 Goop Björn 3% 464 9. SPEED DELICIOUS h 5 Eriksson Ulf 2% 253 3. RAZ MACKENZIE v 7 Nilsson Roger 2% 252 7. ARISTOCAT BOKO v 8 Takter Johnny 2% 365 5. SPECIAL PROMISE* (FI) h 6 Östman John 0% 516 8. KUNG TÖLL v 9 Söderholm Krister 0% 386 |
||
2015-08-29, 18:46 | #217 |
Banned
|
Klarar Traveling Man för 5 rätt...
|
2015-08-29, 18:48 | #218 |
Lopp 9, Monté
Bestraffningar: Brunzell Jenny, 2000 kr, avstängning 150912-150925, felaktigt bruk av körspö. |
|
2015-08-29, 18:48 | #219 |
Ready For More slog ena bakfoten i banan och hoppade. Där rök V5.
|
|
2015-08-29, 18:50 | #221 |
Dags att börja slänga ut ekipage som orsakar omstarter bakom bil.
|
|
2015-08-29, 18:54 | #224 |
Var ju klart att Örjan skulle vinna redan efter halvvarvet med den öppningen. Så jävla förutsägbart...
|
|
2015-08-29, 18:55 | #226 |
Vilka jävla amatörer! Bedrövligt med omstarten som Stig H. sa. Och bedrövligt att de kör som idioter i ett lopp med en mille i första pris. De visste ju att de var chanslösa på vinsten i och med det. Jag skulle inte vara glad som hästägare.
|
|
2015-08-29, 18:55 | #227 |
|
|
2015-08-29, 18:55 | #228 |
Herregud, 09,6!? Världsrekord!
|
|
2015-08-29, 18:56 | #230 |
Örjan har all tur i världen som vanligt och likaså hästen. Hon lyckas alltid få loppen.
|
|
2015-08-29, 18:57 | #231 |
Antal rätt efter V75-7
Betaltjänster Snoken: 2.025:- 1-1-2-3-4-4-5 Nybrink: 19.440:- 1-1-2-3-3-3-4 H. Backe: 19.800:- 1-1-2-3-4-4-5 Öfvermans: 500:- 1-1-2-3-4-4-5 Gratis Travnet: 4.081:- 1-1-2-2-3-3-4 Simtoto: 540:- 1-1-2-3-3-3-3 Spelguiden 1-1-2-3-4-4-5 Sharps doob: 960:- 1-1-2-3-4-4-4 |
|
2015-08-29, 18:57 | #232 |
Mycket mer serverat än så kunde han inte få det men det ska till att man har en häst som pallar de farterna med! Grymt upplopp av fröken U.S!
|
|
2015-08-29, 18:57 | #233 |
|
|
2015-08-29, 18:57 | #234 |
Banned
|
Örjan är ingen favorit. Och idag behöver han inte göra mer än tacka och ta emot när resten av svenska kuskeliten kör loppet halsen på honom. Järnskor och rullator på verkar inte bekymra den här märren - värd all respekt. Helvete vad bra hon är. Men det var hon redan på valla efter att det hade regnat lite...
|
2015-08-29, 18:57 | #235 |
Har aldrig riktigt förstått Kihlströms "tur" i storloppen. Når han ledningen så får han sitta och bestämma. Har han ett dåligt spår så får han loppen kört i halsen.
Någon måste gilla Örjan! |
|
2015-08-29, 18:58 | #236 |
|
|
2015-08-29, 18:58 | #237 |
Håller med faktiskt, tänker inte ta till superlativ över en häst som får loppet kört i halsen.
Shooter (+5) |
|
2015-08-29, 19:01 | #238 |
Hur fan kan ni sitta och klaga efter ett sånt lopp!? Helt ofattbart...
|
|
2015-08-29, 19:02 | #239 |
|
|
2015-08-29, 19:03 | #240 |
UTDELNING V75
Antal rätt Utdelning 7 3 426 216 kr 6 3 177 kr 5 92 kr Omsättning: 80 384 314 kr Antal system: 1 099 222 st |
|
2015-08-29, 19:03 | #241 |
Hur körda är ni? Hästen är helt överlägsen. Inse fakta. Kolla på intrycket över upploppet.
|
|
2015-08-29, 19:04 | #242 |
|
|
2015-08-29, 19:06 | #243 |
V75-7
Ej anslutna till bilen. Bestraffningar:Inga hitills???? |
|
2015-08-29, 19:11 | #244 |
För att vinnaren är helt överlägsen, som AndyMart säger. Vinner på 09,6 på medeldistans med gott om krafter kvar. Det är iallafall såna här travlopp som gör att jag gillar trav, inte den sedvanliga V75-lunken.
|
|
2015-08-29, 19:12 | #245 |
Gissar att du hade rejält med ståpäls över upploppet Minna
Vilken grym häst Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Helge (+10) |
|
2015-08-29, 19:14 | #246 |
Förvisso, men det är ändå sån körning man vill ha i travlopp. Oftast då det blir upp till bevis för hästarna och man sitter med rysningar efteråt!
Chiron (+5) |
|
2015-08-29, 19:17 | #247 | |
Citat:
Finns inte ord! Men nu loggar jag ur här, ids inte läsa alla idiotiska kommentarer om en häst som slår världsrekord från dödens och från sista platsen, på kort och medel. Tiden korrigerad till 1,10.0 nu. Vilket dynamitpaket, lilla ponnyn ♥ Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Frasse77 (+10) |
||
2015-08-29, 19:19 | #248 |
Måste också säga att det nya V75-upplägget är pinsamt dåligt. Delicious sätter nytt världsrekord på medel, ja då går man till reklam och stänger sen sändningen. Efter Klass 2 kunde man sända tio intervjuer och eftersnack i 40 minuter, men efter storloppet ingenting överhuvudtaget. Skandal!
|
|
2015-08-29, 19:19 | #249 | |
Citat:
Det är nog bara besvikna kommentarer ur ett rent spelmässigt sätt och att de inte satte sina system/spel idag. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Helge (+10) |
||
2015-08-29, 19:21 | #250 | |
Citat:
Helge (+5) |
||
2015-08-29, 19:28 | #251 |
|
|
2015-08-29, 19:30 | #252 |
En skock dåliga förlorare som har en otrolig massa bortförklaringar till att en otroligt bra häst vinner.
Man slutar aldrig att förvåna sig över alla bortförklaringar de har att inte den häst de trodde vann. Nej GRATTIS Delicious US till din superba vinst. |
|
2015-08-29, 19:34 | #253 |
Delicious U.S.
Fantastiskt upplevelse. Jag trodde inte alls att hon skulle orka i dag. Jag menar slog världsrekord i förra starten. Detta lilla lilla sto. Borde väl vara totalt slut nu
trodde undertecknad. Låt henne ta igen sig snälla Daniel gick mina tankegångar men tog med henne i alla fall för den händelse att... Och nog hände det alltid, det kom ett streck virvlande förbi alla tuffa grabbarna, på upploppet, Daniels lilla Skrålla, bästa stoet i Sverige! |
|
2015-08-29, 19:34 | #254 |
Registrerat spel
Datum: Lördag 2015-08-29 Bana: Bergsåker Spelform: V75, omg. 47 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 11 Regent Zet* (6, 1) 2 8 Aghinetti (11, 6) 3 6 Månprinsen A.M. (10, 3) 4 1, 5, 7, 10, 11, 13 (6, 12) 5 3 Make it Quick (5, 10) 6 4, 6 (2, 1) 7 8 Delicious U.S. (3, 1) Vadet gäller startnummer 12 rader x 10 x 0,50 kr Totalt: 60,00 kr Kvittonummer: 2904 8910 4983 8858 Utbetalt: 1840,00 kr |
|
2015-08-29, 20:04 | #255 | |
Citat:
Men sluta muppa dig! Inte kul för fem öre Vinslistan. |
||
2015-08-29, 20:07 | #256 | |
Citat:
Sen har hon inte fått drivningsböter precis vid dessa världsrekord, så varför skulle hon behövt vila efter det första? Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Frasse77 (+10) |
||
2015-08-29, 20:13 | #257 |
Nej suck
Adjö på ett gäng dagar. |
|
2015-08-29, 20:14 | #258 |
|
|
2015-08-29, 20:28 | #259 | |
Citat:
|
||
2015-08-29, 20:45 | #260 |
Banned
|
Alltså. Jag förstår inte det här. Créme de la créme?
Är det här verkligen det bästa ett "oberoende" trav-Sverige kan bjuda på? Nä, tillbaka till nybrink och TP. Fermarn hittar ju fler rätt, trots att han skriver av strecken - rakt av. |
2015-08-29, 20:49 | #261 | |
Banned
|
Citat:
|
|
2015-08-29, 22:12 | #262 |
idag har man ju inte vart stöddig direkt. fan så sjuk man kan bli ibland. måste vart fel på kräftorna igår haha. vilket jättelopp hon gör. fantastiskt liten märr. chanslös idag på v75. med 4 favoriter var d inte så svårt att få 5 rätt men varken nära 6 el 7 så ingen hit spelmässigt men sista loppet var riktigt läckert att se. antar att en del hästar måste vila ett tag. eller hoppas iaf att d får göra det.
|
|
2015-08-29, 22:43 | #263 |
|
|
2015-08-29, 22:48 | #264 |
|
|
2015-08-29, 23:13 | #265 | |
Citat:
Skiter i spelet och miljonerna och gläds med Danne och Örjan. Vilken sjujäkla häst alltså!!! En felfri Delicious på fyra friska ben kan vara bland det bästa man sett någonsin! Visst fick hon fin draghjälp från OTP men som hon klädde av densamme och resten av gänget över upploppet. Man vinner åkandes från sistaplats. Vem f-n är Nuncio liksom? |
||
2015-08-29, 23:33 | #266 | |
Citat:
Sen att TV4 pissar på travet är en annan sak. 3,4 mille med fyra streckfavoriter! När hände det senast?
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+1) |
||
2015-08-29, 23:42 | #267 |
V75-upplägget är fruktansvärt kasst. Men det visste vi redan innan allt sattes igång.
Det pinsamma är att ATG envisas med att ha kvar det. Schas! |
|
2015-08-30, 09:57 | #268 |
Grym häst som man snart vill se mot D One
Senast redigerad av Spiken64 den 2015-08-30 klockan 10:09. |
|
2015-08-30, 10:41 | #269 |
Rimlig fråga att ställa varför ett troll som hestfaust inte blir avstängd?
|
|
2015-08-30, 10:58 | #270 |
|
|
2015-08-30, 11:10 | #271 |
Att du orkar !
Vad är syftet med att komma med en efterhandare du skulle ha väntat tills vinstlistan kommit.... |
|
2015-08-30, 11:16 | #272 |
|
|
2015-08-30, 13:22 | #273 |
Ja så som du skrek ut digger lord på alla internets forum så borde du få en veckas vila!
|
|
2015-08-30, 19:46 | #275 |
Finns dom som skriver mer inlägg på 6 månader än det jag har gjort på 4 år en del har ju klåda.
|
|
2015-08-31, 00:54 | #276 |
ATG har absolut ingenting att säga till om. Det är helt upp till vedervärdiga TV4, hur de vill ha det, eftersom det är de som äger rättigheterna.
|
|
2015-08-31, 07:29 | #277 | |
Citat:
Inte? De kan väl dra sig ur samarbetet med TV4 och läta SVT sända trav. Hur skulle det vara om det hade varit en kort juniormatch i 75e minuten en fotbollsmatch för att sena tittarna skulle få se slutet live? |
||
2015-08-31, 07:46 | #278 |
Det är knappast TV4 som ändrat starttiden av V75 till 16:20.
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
2015-08-31, 08:22 | #279 |
TV4 äger inte rättigheterna, men de äger TV-kanaler där travet vill synas.
2015-08-31, 08:23 | #280 |
SVT kan inte alls tänka sig att sända travet idag, möjligen om man plockar bort spelbiten och presenterar sporten trav.
2015-08-31, 08:26 | #281 |
TV4 ställde ultimatum för travet att om de vill synas i den stora breda huvudkanalen TV4 så får de presentera något som kan ge lite spänning och tittarsiffror. Gärna i målgrupper som deras annonsörer vill sända reklam till. Travet försöker då med "direktsänd DD" som de hoppas skall bli något bra. Det är synd att man är så fixerade vid att synas i TV inom ST/ATG.
2015-08-31, 08:35 | #282 |
|
|
2015-09-06, 01:07 | #283 |
Det är sant och synd men högst förståeligt. SVT hade höjt travsändningarna till något alldeles, alldeles extra då de alltid är superproffsiga och pålästa vad f-n sport det än gäller.
|
|
2015-09-06, 01:22 | #284 | |
Citat:
Jag vet inte om du noterat att exempelvis V64 och V86 i princip enbart går i TV4 sport, tvärtemot ATG:s egentliga vilja. De skulle hellre sett att vardagstravet gick i en bredare kanal. Det drabbar naturligtvis ingen travtok men det blir ju svårare att rekrytera nya spelare om travet sänds i mer obskyra kanaler. Det är så klart för att TV4 betalar bättre än konkurrenterna hoppas jag, verkligen! OT: Tänk om man kunde få slippa den där vedervärdiga Skoglund som tror att han är guds gåva till travmänskligheten. Så otrevlig och överlägsen och vidrig. Gillar den mer sansade, nedtonade Peter Henriksson även om travkunskaperna är bristfälliga och Jocke förstås. Liven med Tess är ju inte jättekul precis. |
||
2015-09-06, 08:17 | #285 | |
Citat:
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
||
2015-09-06, 10:19 | #286 | |
Citat:
ATG betalar TV4 för att finnas som program i deras utbud + att de betalar hela produktionen. Jag brukar inte kommentera de personer som sitter i sändningarna så mycket. Det finns ju någon som anställt dem, som gett dem en roll där, och de gör säkert ungefär som de blivit tillsagda efter bästa förmåga. Jag skulle för min del önska att man i ATG Live hade en mer professionell attityd. Där behövs inte glitter och glam, utan hårda kalla fakta. Det andra kanske behövs i TV, jag vet inte, för jag tittar sällan på de sändningarna.
|