Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-08-12, 09:07   #61

Reg.datum: aug 2015
Sharp$: 161
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik Visa inlägg
Tror inte alls Royal blir favorit trots att den pryder omslaget på Ronden

Favorit blir Sugarlight i kraft av sin "folkkärhet" är min gissning.

"därmedkan garderas" finner jag närmast komiskt då loppet lär bli ett renodlat garderingslopp hos Strecksson.

Med det sagt menar jag att den som letar spik är på rätt väg även om loppet inte är så lätt att bena ut.

Fast vi talar om finaler och ofta blir det inte så mkt överraskningar och i ett "tidningstips" är det förstås självmord att gå över ån efter vatten o spika här.
Själv jagar jag självfallet lite större pengar och har ännu inte bestämt särskilt mycket.

Skulle jag chansspika skulle jag dra på ordentligt, motvalls, o spika Royal Fighter i heat 2 (!) och därmed förmodligen gardera i avd 1. Anledningen förutom strecken är att jag kan se scenarion som ställer till det för fightern i avd 1 och även att loppen är tillräckligt jämna för den typen av chansning.

Ja humor är olika. Själv gillar jag tv-serien Togetherness.
Att Royal fighter "därmedkan garderas" syftades på vinstchans eftersom jag trots allt tyckte den var i princip klar. Garantispets och skor på Ludde var mina tankar kring det. BBS Sugarlight tycker jag varit klart sämre i två starter. Den går bäst i spets och trots att tränaren försöker skrämmas genom uttalande att det är toppform och att dom kör för spets tror jag inte Jennifer behöver köra så hårt för att hålla spets.

Men det är tidigt i veckan och man hinner ändra sig många gånger. Någon skrev att det inte är barfota på Fightern som jag trott och syndafloden verkar komma osv. Jag tar gärna alla vad mot att Royal fighter blir mer streckad än BBS Sugarlight iallafall
Travbloggpappanz-PapaTrav är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-13, 00:24   #62

ricBLo636s avatar

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 2482

Första försöket
Stats: 11 - 7 - 0
ROI: 109.81%
Vinstprocent: 61.11%

Standard

Stora sågen!
AVD:2

Jag kan inte förstå hur XLNK CHILI TRIPEL kan vara favorit i andra från det spåret!
Han kommer inte ens in bland mina topp5, 2,1,4,3,5.
Så han åker inte med på systemet

AVD:4 Oliver Kronos Tycker jag inte förtjänar att vara favorit efter hans senast insatser. Tror hans form är fallande och att han krämade ur det sista som fans kvar senaste loppet där han kom två mot Nimbus CD.
Naglo del nore blir spännande samt Dajli Boko.
ricBLo636 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-13, 02:55   #63

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 535
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ricBLo636 Visa inlägg
Stora sågen!
AVD:2

Jag kan inte förstå hur XLNK CHILI TRIPEL kan vara favorit i andra från det spåret!
Han kommer inte ens in bland mina topp5, 2,1,4,3,5.
Så han åker inte med på systemet

AVD:4 Oliver Kronos Tycker jag inte förtjänar att vara favorit efter hans senast insatser. Tror hans form är fallande och att han krämade ur det sista som fans kvar senaste loppet där han kom två mot Nimbus CD.
Naglo del nore blir spännande samt Dajli Boko.
Håller med om båda. I synnerhet Lövgrens från spår 12. Visst kan den vinna, men insatsprocenten mot vinstchansen känns verkligen tokfel. Det blir en sådan där favorit som jag kliver av på V75, och knåpar ihop en tilt-V5:a istället.

I övrigt oroar vädret mer än något annat. Ser det hela som en ren gissningslek om det regnar tretumsspik och förvandlar banan till geggamojja på lördag. Ska man försöka hitta 2 spikar som förhoppningsvis sitter i tredje utvändigt istället?!
magicalrat är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-13, 04:11   #64

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

V75-1:

Royal Fighter bör få ordentlig press från utvändige Mosaique Face i första, om Ludde kör som han brukar. Antingen för att skapa luckan bakom och försöka på stretchen, annars bara för att han troligtvis tycker att han har bästa hästen. Hur som helst så känns första heatet mer öppet än andra där spåren talar för BBS fördel då han sannolikt sitter i spets efter några hundra meter körda. Skulle dock Nahar ha en sån där dag då allt stämmer så får man se upp för honom i bägge heat och framförallt i andra om Örjan bestämmer sig för att hålla ledningen. Skitig banna till följd av 30 mm regn gör inte att chanserna för Nahar försämras direkt.

Royal Fighter går troligtvis med bakskor i första heatet och får anses vara ett minus. 2 Rue du Bac går skolös i bägge heat och möjligtvis halvstängt.

V75-2:

Xlnt Chili Tripel är favorit på dom tidiga pengarna. Det kommer aldrig stå sig på lördag, vilket är synd. Jämnspelade Lass North Star, som enligt tränaren aldrig har varit något speciellt i jobben, är numera stark och rejäl och korsade linjen senast med krafter sparade. Detta samtidigt som värsta utmanaren i spetsstriden och kanske bästa hästen i loppet M.T.Jordan svarade för en väldigt blek insats senast (som ska ha berott på att "han hade något skit i kroppen" enligt tränaren). Rickard vill köra i spets, och om hästen gått fram med senaste loppet så bör chansen till vinst vara god här.

Skulle MT Jordan hålla uppe spets och han beter sig som han brukar så vet ju alla vad han kan. Han blir svårbesegrad från spets. Skall eventuellt köra första rycktussar. Andra intressanta ändringar i loppet är jänkarvagn på femman som vid segern i Visby och eventuellt jänkarvagn första gången på Montana Crown.

V75-3:

Global Patriot glider säkert upp som omgångens största favorit. Sex raka segrar och rikast i loppet. Visst har han en bra chans, utan tvekan. Hästen har i princip vunnit alla gånger han har gått felfritt. Motståndet i en final är dock inte vad det är under ett försök och dessutom är vi på Åby där os har dräpt många tappra ledare.

Only One Winner är en möjlig spetskandidat. Jorma kommer säkerligen göra ett försök att ta sig dit och då med GP i rygg. OOW tog årsdebuten på ett fint sätt och följde upp med en seger på V75. Han ska ha gått framåt av loppen och gör säkert en minst lika bra final som försök - och det lär behövas med detta motståndet.

Errol Boko, en annan valack från Timo Nurmos, tog karriärens första seger i det senaste försöket - och som han gjorde det.

5 Novel Broline var tvåa bakom Global Patriot senast de möttes, då från spår 11. Nu med ett betydligt bättre spår är jag inte helt främmande för att han kan lägga tungan först över målfotot - om inte ledaren får bestämma i lustempo för då räcker med med två streck.

V75-4:

Oliver Kronos blir favorit och det kan tyckas vara märkligt efter de senaste prestationerna hästen har visat upp. Formen är tydligt på nedåtgående även om han är en av de bästa hästarna i loppet när allt stämmer. Men den här gången får han ses som en i mängden av bra hästar som möjligtvis kan vinna. Uffe har dock inget att anmärka på i träningen och nu är det inte Nimbus som sitter där framme. Kan gå men omotiverad favorit för mig med de senaste loppen i minnet.

3 Shadow Woodland känns hetare då han sannolikt sitter i spets efter en bit. Han gjorde inte av med speciellt mycket krafter senast då han satt fast med det mesta sparat. Ska räknas väldigt tidigt om han blir släppt av Adrian. Träningsrapporterna är goda från Reijo.

6 Naglo del Nord är intressant. Han gick med plastade hovar senast, vilket inte riktigt är samma sak som barfota även om det står så i programmet. Denna gången blir det barfota på riktigt och med norsken istället för det helstängda som föll "lite för bra" ut senast. Enligt Veijo känns han lika bra som inför Kalmar för tre starter sedan - då spöade han Saveur och Shadow Woodland från spår 11. Bra segerchans.

10 Montdore ska springa barfota runt om med ett halvstängt huvudlag. Med bfro har inte Montdore torskat många gånger men motståndet är i tuffaste laget för att han bara ska runda dom. Måste få klaff på vägen och göra en betydligt bättre insats än senast uppe på Dannero, även om det inte var en katastrofal insats så duger inte motsvarande denna gången om man ska ta längder på tidigare nämnda hästar.

Överlag ett fint lopp med många potentiella segrare där jag tycker nämnda ska ha snäppet bättre chanser än övriga - Djali Boko kanske också ska nämnas om han inte strular bakom bilen som sist.

V75-5:

Redan nämnt i V75-1

V75-6

Eventuellt barfota runt om på Pantarei Ans och Nadal Broline där den senare känns mer intressant barfota.

Enligt streckfördelningen handlar det bara om 2 hästar och det är Nadal Broline och Ni Talar Bra Latin. Det kanske inte är så konstigt med tanke på bägge dessa hästars kunnande och uppvisade potential. Dessa höjer sig kapacitetsmässigt över övriga.

En tredje häst, som även är tredje häst och strecksson, är Star Advisor Joli som möjligtvis kan snuva Ni Talar Bra Latin på spets och då är han inte helt borta. Kuskmässigt så står ju Erik Adielsson på en helt annan nivå än Stefan Söderqvist och det lilla extra som går att pressa ur Star Advisor i starten kommer Erik att fixa. Räcker det till spets? Hur som helst ökar vinstchansen avsevärt om Erik hittar dit.

V75-7:

Quid Pro Quo och For Pleasure As kör med skor runt om. Ed You sätter på skor bak. Dessa gör sannolikt inte upp om segern ändå med tanke på både spår och motstånd.

El Mago Pellini sätter på en jänkarvagn. El Mago Pellini bör göra ett bättre lopp denna gången, med tanke på att han inte ödslade några krafter senast när han satt bakom en dålig Indigious och aldrig fick chansen. Denna gången bör han sitta bakom On Track Piraten och är inte denne helt ur slag så kommer Adrian få chansen via stretchen om inte luckan uppenbarar sig tidigare. Klasshäst som ska klara distansen bra - gjorde några längre lopp i Frankrike tidigare med blandad framgång.

Alfas Da Vinci måste göra ett minst lika bra lopp som senast för att slå dessa hästar. Han tappar alltid i starten och kommer hamna långt bak direkt. Men slutvarvet på Alfas om han är i bra slag är inte att leka med och han ska räknas, även om han inte räknas först.

Mellby Viking var heroisk senast när han slog Truculent, Support Justice och Global Money från spår 12. Då gick han barfota runt om för första gången på länge och det kommer han göra även i denna starten. Vi såg vad det gjord med han då och ger det samma effekt denna gången så är han med på målfotot. Piraten ska väl vara första häst i egenskap av spets kombinerat med förmodat bra form.

Får On Track Piraten sitta och bestämma i lågt tempo utan att någon trycker så är risken väldigt stor att han bara rinner undan. Men oavsett så är loppet för mig givet att gardera med många fina hästar som dessutom har fått bra spår. De bör vilja tävla.

Lycka till!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hugotheboss (+5), asgaya3141 (+5)

Senast redigerad av oggeb den 2015-08-13 klockan 04:16.
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-13, 04:24   #65

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av magicalrat Visa inlägg
Håller med om båda. I synnerhet Lövgrens från spår 12. Visst kan den vinna, men insatsprocenten mot vinstchansen känns verkligen tokfel. Det blir en sådan där favorit som jag kliver av på V75, och knåpar ihop en tilt-V5:a istället.

I övrigt oroar vädret mer än något annat. Ser det hela som en ren gissningslek om det regnar tretumsspik och förvandlar banan till geggamojja på lördag. Ska man försöka hitta 2 spikar som förhoppningsvis sitter i tredje utvändigt istället?!
Geggamoja = spika Nahar i bägge heaten och Ni Talar Bra Latin i sjätte..
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-13, 10:45   #66

Reg.datum: feb 2015
Sharp$: 2010
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av alle Visa inlägg
Prognosen säger 30MM (!!!!!!!!!!!!!!) regn på lördag, godnatt säger jag bara! Inställda alternativt flyttade tävlingar??
Som vanligt så är dessa "långtidsprognoser" väldigt osäkra...verkar vara lika svårt att spå väder som att få 7 rätt på V75

Just nu säger både SMHI och YR 0 mm regn i Göteborg på lördag och 26-27 grader varmt.
Klart.se tror fortfarande på lite regn på kvällen (5.8 mm).

/ TT
alle (+5)
KonsultTT är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-13, 11:07   #67

Grants avatar

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 6099
Wink

Citat:
Ursprungligen postat av KonsultTT Visa inlägg
Klart.se tror fortfarande på lite regn på kvällen (5,8 mm)
Mvh Uffe
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-13, 11:21   #68

drakens avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 7915
Standard

Finaler brukar vara fina lopp men om förutsättningarna blir bra så brukar det stå mellan de som helt enkelt är bäst. Alla vet vilka de är och utdelningen lär väl inte bli någon höjdare om vi inte får hjälp av vädret. Blir det regn blir det skor på och mycket galopper och plötsligt har vi en mycket trevlig omgång spelmässigt också så jag börjar med att jobba in vädret
hugotheboss (+2)
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-13, 11:40   #69

Reg.datum: feb 2015
Sharp$: 2010
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KonsultTT Visa inlägg
Som vanligt så är dessa "långtidsprognoser" väldigt osäkra...verkar vara lika svårt att spå väder som att få 7 rätt på V75

Just nu säger både SMHI och YR 0 mm regn i Göteborg på lördag och 26-27 grader varmt.
Klart.se tror fortfarande på lite regn på kvällen (5.8 mm).

/ TT
Även TV4 Vädret säger 0 mm regn i Göteborg på lördag nu.

/ TT
KonsultTT är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-13, 18:11   #70

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oggeb Visa inlägg
V75-1:

Royal Fighter bör få ordentlig press från utvändige Mosaique Face i första, om Ludde kör som han brukar. Antingen för att skapa luckan bakom och försöka på stretchen, annars bara för att han troligtvis tycker att han har bästa hästen. Hur som helst så känns första heatet mer öppet än andra där spåren talar för BBS fördel då han sannolikt sitter i spets efter några hundra meter körda. Skulle dock Nahar ha en sån där dag då allt stämmer så får man se upp för honom i bägge heat och framförallt i andra om Örjan bestämmer sig för att hålla ledningen. Skitig banna till följd av 30 mm regn gör inte att chanserna för Nahar försämras direkt.

Royal Fighter går troligtvis med bakskor i första heatet och får anses vara ett minus. 2 Rue du Bac går skolös i bägge heat och möjligtvis halvstängt.
Var står det att Royal fighter ska gå med bakskor? I expressen säger tränaren troligen barfota. Och Mosaique face tycker Ludde är bättre i andra heatet och ska gå med skor i första. Låter konstigt att han skulle toktrycka i första heatet då. Men Ludde kommer kanske som du tänker har svårt att gå emot sin natur. Lite som historien om skorpionen och grodan

Angående Nahar så får Örjan bestämma sig hur mycket han vill men håller ledningen gör han nog inte
Gammal 2015-08-13, 18:16   #71

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik Visa inlägg
Tror inte alls Royal blir favorit trots att den pryder omslaget på Ronden

Favorit blir Sugarlight i kraft av sin "folkkärhet" är min gissning.

"därmedkan garderas" finner jag närmast komiskt då loppet lär bli ett renodlat garderingslopp hos Strecksson.
Måste erkänna att det är med skadeglädje jag ser att Royal fighter är dubbelt så mycket streckad som näst mest streckade.

Det gör nästan att ExtremtRiks inlägg framstår som närmast komiskt
Gammal 2015-08-13, 19:17   #72

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 1705
Standard

LISTAS RAFIKI med open strech
trollstav är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-13, 19:20   #73

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 1705
Standard

1. VÄSTERBO HIGHFLYER kan ta första heatet,var ruggig sist
ExtremtRik (+1)
trollstav är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-13, 20:31   #74

ExtremtRiks avatar

Reg.datum: dec 2013
Sharp$: 3158
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Travbloggpappanz-PapaTrav Visa inlägg
Måste erkänna att det är med skadeglädje jag ser att Royal fighter är dubbelt så mycket streckad som näst mest streckade.

Det gör nästan att ExtremtRiks inlägg framstår som närmast komiskt
Grattis.

Har du funderat något mer huruvida han "kan garderas" ?
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-13, 21:18   #75

Reg.datum: apr 2013
Sharp$: 4151
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av trollstav Visa inlägg
1. VÄSTERBO HIGHFLYER kan ta första heatet,var ruggig sist
Tror lite på det från spår 1 med redén i sulkyn!
AbbeAce (+3)
Speedyearl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td