Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-08-11, 09:29   #46

whatons avatar

Reg.datum: nov 2013
Sharp$: 1361
Standard

Only one winner tror ja jorma bara vinner med och med den segern kommer han kliva upp på 10 tusen segrar. grattis jorma
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+1)
whaton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-11, 09:50   #47

hugothebosss avatar

Reg.datum: maj 2014
Sharp$: 667
Standard

På Åby vinner banveterinären alltid
hugotheboss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-11, 10:47   #48

AndyMarts avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 7099

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tycker alla pratar om RF's form. Har den verkligen så bra form? Jag är långt ifrån säker. Inte alls samma intryck två senaste som i Elitloppet.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-11, 11:04   #49

hugothebosss avatar

Reg.datum: maj 2014
Sharp$: 667
Standard

Jag tycker Västerbo Highflyer är intressant i första avdelningen. Royal Fighter i spets förmodligen, men formen på V H och open stretch känns lockande. R F form är väl inte helt hundra eller?
Gammal 2015-08-11, 12:18   #50

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av magicalrat Visa inlägg
Bestämt mig för att spika Royal Fighter i första försöket. Tror på spets och slut, och nu blir väl knappast R.F. favorit? Den roliga spiken. Långt från klar, men har en fin form som inte syns i programmet.

Första tanken var också att spika Nadal Broline, men som Star Advisor Joli sett ut i de två senaste starterna lockar det att dubbla systemet eller chansspika denne istället. Gissar att betaltjänsterna kommer trycka upp procenten en hel del på SAJ innan starten går 16:15 på första V75 på lördag...

Sen avvaktar vi och ser hur utrustning och dylikt ser ut till på lördag. T.ex kanske Montdore blir lite bortglömd då han såg ganska seg ut i lördags? Gick med skor bak då, och min uppfattning är att det är en utpräglad barfotahäst. Bergharn kanske har en räv bakom örat med skor bak i lördags, och rycker dojjorna runt om och laddar iväg 700 kvar nu istället?
Vettiga synpunkter du kommer med. Sådant vill vi ha mer av på Sharps.

Jag delar din åsikt om Royal Fighter. Tror den kommer att göra liknande lopp som i Elitloppets försök. Även om Tillman släpper ledningen (vilket jag inte tror hon gör) finns ju OS. En spelvärd bra spik.

Tror man kan låsa på Ni Talar Bra Latin och Nadal Broline. Star Advisor Joli såg fin ut senast på sprint men har visat blöthet sista biten på medel.

V75-4 Silverdivisionen går ut på att välta sannolike storfavoriten Oliver Kronos. Han har blivit ett förvandlingsnummer efter några månader hos Flemming och sedan till Stenströmer. Han har fått mycket pengar på sig men man ser ingen formförsämring. De som spikade Montdore i lördags måste vara både döva och blinda. Bergh huttlade inte med Bandit Hornline. Skor bak på Montdore. 30 % risk för galopp i starten borgade för lugn avgång. Det stank "preparé" inför finalen på Åby. Men Bergh hade nog hoppats på ett bättre utgångsläge. Härifrån måste han runda i spåren - har ingen hjälp av OS - och behöver vara ca 15 m bättre än Oliver och framspårshästarna. Nu blir det optimal balans. Båda skall streckas. Kanske fler.
SO (+5)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-11, 13:04   #51

Reg.datum: aug 2015
Sharp$: 161
Standard

Royal fighter är nog en ok spik men kommer garanterat bli klar favorit. Speciellt eftersom Ludde kommer köra med skor på Mosaique face. Lika säkert är det att nuvarande streckfavoriten Support justice kommer sjunka. Det är ju ingen sprinter och sista hästen jag skulle strecka i V75-1 tror jag.

Tycker att både AndyMart och hugotheboss harpoänger med att Fightern inte gjort någon bra prestation sedan elitloppet och därmedkan garderas och att isåfall Västerbo highflyer från vinnarhålet är draget.
Travbloggpappanz-PapaTrav är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-11, 13:42   #52

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 3039
Standard

Fightern med bakskor och Mosaiken med skor RO känns hyfsat kalla tycker jag. Klar fördel BBS

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-11, 13:54   #53

ExtremtRiks avatar

Reg.datum: dec 2013
Sharp$: 3158
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av magicalrat Visa inlägg
Bestämt mig för att spika Royal Fighter i första försöket. Tror på spets och slut, och nu blir väl knappast R.F. favorit? Den roliga spiken. Långt från klar, men har en fin form som inte syns i programmet.

Första tanken var också att spika Nadal Broline, men som Star Advisor Joli sett ut i de två senaste starterna lockar det att dubbla systemet eller chansspika denne istället. Gissar att betaltjänsterna kommer trycka upp procenten en hel del på SAJ innan starten går 16:15 på första V75 på lördag...

Sen avvaktar vi och ser hur utrustning och dylikt ser ut till på lördag. T.ex kanske Montdore blir lite bortglömd då han såg ganska seg ut i lördags? Gick med skor bak då, och min uppfattning är att det är en utpräglad barfotahäst. Bergharn kanske har en räv bakom örat med skor bak i lördags, och rycker dojjorna runt om och laddar iväg 700 kvar nu istället?
jepp..

Senast redigerad av ExtremtRik den 2015-08-11 klockan 14:00.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-11, 14:32   #54

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 535
Standard

För två starter sedan blev allt fel för Royal Fighter när Untersteiner (BBS Sugarlight) svarade (alltför) sent mot Maven på sista bortre långsidan. Tappade både fart och meter på att dessa framförvarande ekipage krånglade. Därefter gick R.F. bra och fastnade på upploppet i alla ryggar framför. Såg väldigt pigg ut.

I Åbergs blev det startgalopp. Uppvässad och sedan materialfel (som vanligt nuförtiden...), och jag förstår frustrationen från flera kuskar (även Ludde fick lugna ner Mosaique Face) när de får vänta extra efter att de försökt peppa upp hästarna inför start. Hurvida formen är intakt på R.F. eller inte är svårt att bedöma från den starten. Såg inte formlös ut i alla fall, och jag kommer chansa med att försöka sitta tyngre på det inför avslutande lopp.

Ang. Montdore tror även jag att Bergh inte är riktigt nöjd med spårlottningen, men tanken med min varning var att direkt efter loppet i lördags ansåg jag att Montdore var ganska dålig. Tiden var ok, men intrycket var att han inte såg speciellt studsig ut trots ett liknande lopp som på Axevalla. Gissar att Bergh siktat på detta istället, och att Montdore bör få en ny chans med barfota runt om, och att chansen ligger i att gå på ganska tidigt för att antingen komma före Oliver, eller överta dödens, eller ta dödens när Oliver körs till spets. Kan bli en intressant duell sista 100 meterna om Montdore är på tå igen!
magicalrat är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-11, 15:41   #55

ExtremtRiks avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Travbloggpappanz-PapaTrav Visa inlägg
Royal fighter är nog en ok spik men kommer garanterat bli klar favorit. Speciellt eftersom Ludde kommer köra med skor på Mosaique face. Lika säkert är det att nuvarande streckfavoriten Support justice kommer sjunka. Det är ju ingen sprinter och sista hästen jag skulle strecka i V75-1 tror jag.

Tycker att både AndyMart och hugotheboss harpoänger med att Fightern inte gjort någon bra prestation sedan elitloppet och därmedkan garderas och att isåfall Västerbo highflyer från vinnarhålet är draget.
Tror inte alls Royal blir favorit trots att den pryder omslaget på Ronden

Favorit blir Sugarlight i kraft av sin "folkkärhet" är min gissning.

"därmedkan garderas" finner jag närmast komiskt då loppet lär bli ett renodlat garderingslopp hos Strecksson.

Med det sagt menar jag att den som letar spik är på rätt väg även om loppet inte är så lätt att bena ut.

Fast vi talar om finaler och ofta blir det inte så mkt överraskningar och i ett "tidningstips" är det förstås självmord att gå över ån efter vatten o spika här.
Själv jagar jag självfallet lite större pengar och har ännu inte bestämt särskilt mycket.

Skulle jag chansspika skulle jag dra på ordentligt, motvalls, o spika Royal Fighter i heat 2 (!) och därmed förmodligen gardera i avd 1. Anledningen förutom strecken är att jag kan se scenarion som ställer till det för fightern i avd 1 och även att loppen är tillräckligt jämna för den typen av chansning.
parsalian (+1)

Senast redigerad av ExtremtRik den 2015-08-11 klockan 15:48.
Gammal 2015-08-11, 16:04   #56

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 2301
Standard

Prognosen säger 30MM (!!!!!!!!!!!!!!) regn på lördag, godnatt säger jag bara! Inställda alternativt flyttade tävlingar??

http://www.klart.se/v%C3%A4der-g%C3%B6teborg.html (30mm)

http://www.yr.no/sted/Sverige/V%C3%A...idsvarsel.html (23mm)
ExtremtRik (+10)
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-11, 16:05   #57

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 535
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik Visa inlägg
Tror inte alls Royal blir favorit trots att den pryder omslaget på Ronden

Favorit blir Sugarlight i kraft av sin "folkkärhet" är min gissning.

"därmedkan garderas" finner jag närmast komiskt då loppet lär bli ett renodlat garderingslopp hos Strecksson.

Med det sagt menar jag att den som letar spik är på rätt väg även om loppet inte är så lätt att bena ut.

Fast vi talar om finaler och ofta blir det inte så mkt överraskningar och i ett "tidningstips" är det förstås självmord att gå över ån efter vatten o spika här.
Själv jagar jag självfallet lite större pengar och har ännu inte bestämt särskilt mycket.

Skulle jag chansspika skulle jag dra på ordentligt, motvalls, o spika Royal Fighter i heat 2 (!) och därmed förmodligen gardera i avd 1. Anledningen förutom strecken är att jag kan se scenarion som ställer till det för fightern i avd 1 och även att loppen är tillräckligt jämna för den typen av chansning.
Mycket bra sammanfattat!

Inser själv att R.F. kanske "bara" har 10-20% vinstchans, och att procenten förmodligen, enligt min uppskattning, också hamnar där. Normalt sett brukar jag försöka spika någon av Erik, Örjan, Björn, Uffe... ja, ni fattar, och Tillman kommer knappast få något gratis. Hoppas (och tror) mest på att hon har en tillräckligt bra häst för att ta spets och sedan kunna vinna loppet oavsett om hon kör där eller släpper. Den här gången "vet" jag att hästen inte sitter fast i alla fall...
ExtremtRik (+1)
magicalrat är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-11, 16:28   #58

ExtremtRiks avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av alle Visa inlägg
Prognosen säger 30MM (!!!!!!!!!!!!!!) regn på lördag, godnatt säger jag bara! Inställda alternativt flyttade tävlingar??

http://www.klart.se/v%C3%A4der-g%C3%B6teborg.html (30mm)

http://www.yr.no/sted/Sverige/V%C3%A...idsvarsel.html (23mm)
Och DÄR kom även gamle Nahar in i matchen från 8e

Det måste förstås sägas att vi som gillar regn inte ska ropa hej ännu, hur ofta stämmer prognosen när/om regnet kommer 4 dagar innan
Gammal 2015-08-12, 01:08   #59

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik Visa inlägg
Och DÄR kom även gamle Nahar in i matchen från 8e

Det måste förstås sägas att vi som gillar regn inte ska ropa hej ännu, hur ofta stämmer prognosen när/om regnet kommer 4 dagar innan
Att det regnar på västkusten låter som ett surebet. Dessutom är det festival och vad vore väl en festival utan regn? Sen kan vi väl bara hoppas att de har fel på mängden regn. Hellre 60 än 30 mm och det får gärna sätta igång på morgonen så vi har en fin leråker lagom till Nahar ska gå ut i första.

Kan vi gissa att Nahar står under 9% trots rådande förutsättningar? När de andra halkar runt likt en Trabant i skogen, i lätt uppförsbacke, en blöt senvintermorgon kommer Nahar visa hur en Land Rover opererar i terrängen.
SO (+4)
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-12, 08:32   #60

Reg.datum: aug 2015
Sharp$: 161
Standard

Vad tror ni om V75-2? Jacobsson låter säker på spets men lass north star är en bilföljare. Hur offensiv är svanstedt jr? Kanske nöjer sig med vinnarhålet och hoppas mt jordan håller bättre än sist nu när det blir barfota igen.
Travbloggpappanz-PapaTrav är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td