Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-08-10, 16:39   #31

Reg.datum: jan 2015
Sharp$: 1184
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Urtufft svårspelat lopp. Den ende jag vågar utesluta vid första anblicken är 9 Springer Om.
Har du någon bra indikation på att OTP funkar på långlopp?
Tror nog att det viktiga är om det finns andra som funkar på långlopp också? Alfas Da Vinci, Mellby Viking, Spring Erom och Candor Hall bör väl räknas som dom riktiga långdistansarna. Av dessa bör Da Vinci fortfarande väga lite för "lätt" mot en sådan som On Track Piraten. Spring Erom är "duglig" men har nog passerat sin bästa tid, självklart intressant med Kihlström (hög vinstsumma = toppstyrning). Candor Hall gör alltid starka prestationer men borde ha större chans under vintern mot dom allra bästa.

Så det enda riktiga hotet av stayerhästarna är Mellby Viking. Den gick med jänkarvagn senast när Adielsson körde. Lär nog inte bli samma nu när Kontio kör. Även om det blir så är han inte lika bra som Erik med den vagnen. Dessutom är MV fortfarande lite för "trög" mot dom allra bästa, så OTP lär nog hänga med ganska så bra.

Sen finns ju El Mago Pellini, Ed You och Quid Pro Quo. Men 2140 m är väl deras bättre distans och dom skulle klara av 2640 m men 3140 kan nog vara lite för långt.

For Pleasure As och Traveling Man känns bortlottade för att ha realistisk chans.

Att On Track Piraten bör klara av distansen tvekar jag inte på om han är i form (det verkar den ha). Över 2640 m, barfota runt om, har den gjort 8 starter och vunnit 5 och 3 av dessa tider är 12-tider. Den har gjort 3 starter på 3140 m men två av dom var i Frankrike. Så den har gjort en start på aktuell distans i Sverige och blev oplacerad, fast då var det Hans själv som körde (kuskminus). Den har startat 3 gånger på Åby och vunnit 2. Dessutom är On Track Piraten väldigt startsnabb. Torbjörn måste nog "sova" för att missa ledningen. Sen tycker jag att han har allt i sina egna händer. Vill han köra i ledningen så går det bra (då det finns mycket pengar att tävla om är känslan att ingen kommer att tokpressa). Vill han släppa till exempelvis MV eller EMP så går det nog bra då det är open-stretch. Det bästa vore nog om EMP och MV hade en kamp som gynnade OTP via open-stretch.

Oj, blev lite för mycket text.

Men ville dela med mig av mina tankar eftersom du var nyfiken. Fast detta är mina åsikter. Jag är inte lika kunnig som dig och många andra och det är inget som säger att jag har rätt, men detta är vad jag tycker. Säger inte tränaren något extremt negativt så är On Track Piraten en spik för mig. Hur du ska göra är självklart upp till dig.

Lycka till!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+2), MattiasB75 (+5), mackpeter (+3)

Senast redigerad av Chiron den 2015-08-10 klockan 16:42.
Chiron är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-10, 17:19   #32

Reg.datum: mar 2011
Sharp$: 970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KonsultTT Visa inlägg
"Skräploppet" på Åby mellan avd 5 och 6 blir "Stjärnkusk-revanschen mellan Kee Marcello och Patrik Sjöberg" kl 18:10

/ TT
Tanken är att det skall vara ett montélopp i fortsättningen
Dodo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-10, 17:48   #33

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 1140
Standard

El mago står distansen ( fast med precis allt i malmö stad pris senast ) och bergharn anmäler inte Ed you i ett förväntat getingbo med 500k i första pris om han inte tror på distansplus för Ed You
AMHC (+1)
rickyfashion är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-10, 18:54   #34

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 789
Standard

Hur startsnabb är El maggio? Rygg på Piraten och os?
whalz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-10, 19:40   #35

Reg.datum: aug 2015
Sharp$: 161
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KonsultTT Visa inlägg
"Skräploppet" på Åby mellan avd 5 och 6 blir "Stjärnkusk-revanschen mellan Kee Marcello och Patrik Sjöberg" kl 18:10

/ TT
Hahaha ja då sitter man bänkad
Travbloggpappanz-PapaTrav är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-10, 19:54   #36

Reg.datum: aug 2015
Sharp$: 161
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dodo Visa inlägg
Bra att det börjar senare men jag hade sett att det började ännu senare, typ 19:30
Dåligt med ett skräplopp mellan avdelning 5 och 6.
I det stora hela är det ändå en liten förbättring med tanke på att det startar senare.
Oj första åtminstone lite positiva kommentaren jag sett om nya tiden. Travspelare är annars som kristdemokrater. Få och extremt negativa till förändringar
Travbloggpappanz-PapaTrav är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-10, 20:16   #37

Reg.datum: mar 2015
Sharp$: 422
Standard

Glöm inte alfa sa Vincis senaste under Hugo åbergskvällen där han fullständigt pulveriserade de övriga, bland annat el mago pellini, 5 längder tror jag det blev till slut från spår 14! Visst är det tuffare emot nu Men det han visade upp då var ruggigt!
SO (+1)
bjarnet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-10, 20:25   #38

Reg.datum: sep 2014
Sharp$: 2519
Standard

Quid Pro Quo i sista eventuellt intressant om han kan gå barfota igen? Vunnit den här tävlingsdagen förut. Distansen i det längsta laget? Erik är dock en favorit på längre distanser.
Groknak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-10, 20:58   #39
SO

SOs avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Groknak Visa inlägg
Quid Pro Quo i sista eventuellt intressant om han kan gå barfota igen? Vunnit den här tävlingsdagen förut. Distansen i det längsta laget? Erik är dock en favorit på längre distanser.
Riktigt. Erik är förtjust i hästen och vi vet ju att han (hästen) är ruskig när han är i form. Visslande avslutning. Kan kanske vara så att hästen behöver ett lopp till? Kanske inte, hehe
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-10, 22:43   #40

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 2404
Standard

Är det någon som vet varför Takter inte kör On Track Piraten?
MattiasB75 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-10, 22:49   #41

Reg.datum: feb 2015
Sharp$: 2010
Standard

Apropå nya starttiden 16:20.
De flesta som jag känner i Götet kommer att skippa Åby den här gången eftersom det kommer att krocka med Way Out West som dom också vill gå på. Hade det varit den gamla startiden 14:30 hade det funkat, men inte nu

/ TT
KonsultTT är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-10, 23:29   #42

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Jag vet, att det är tidigt och låg omsättning men mycket streck på Support Justice i första. I min bok får den stryk av Royal Fighter, Mosaique Face och B.B.S. Sugarlight.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-11, 00:25   #43

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 535
Standard

Bestämt mig för att spika Royal Fighter i första försöket. Tror på spets och slut, och nu blir väl knappast R.F. favorit? Den roliga spiken. Långt från klar, men har en fin form som inte syns i programmet.

Första tanken var också att spika Nadal Broline, men som Star Advisor Joli sett ut i de två senaste starterna lockar det att dubbla systemet eller chansspika denne istället. Gissar att betaltjänsterna kommer trycka upp procenten en hel del på SAJ innan starten går 16:15 på första V75 på lördag...

Sen avvaktar vi och ser hur utrustning och dylikt ser ut till på lördag. T.ex kanske Montdore blir lite bortglömd då han såg ganska seg ut i lördags? Gick med skor bak då, och min uppfattning är att det är en utpräglad barfotahäst. Bergharn kanske har en räv bakom örat med skor bak i lördags, och rycker dojjorna runt om och laddar iväg 700 kvar nu istället?
mackpeter (+3)
magicalrat är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-11, 08:39   #44

Sharp$: 970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av rickyfashion Visa inlägg
El mago står distansen ( fast med precis allt i malmö stad pris senast ) och bergharn anmäler inte Ed you i ett förväntat getingbo med 500k i första pris om han inte tror på distansplus för Ed You
Ed You är inte gynnad av lång distans. Hästen är allround och klarar alla distanser lika bra. Frågan är om han är i tillräcklig form för att räknas med chans ?
Dodo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-11, 08:49   #45

Sharp$: 1102
Standard

Inte för att vara sån.. Men det är ju inte direkt en statshemlighet att Royal Fighter har bra form och tror nog inte att folk missat det med tanke på vilka väl bevakade lopp han sprungit. Synd att R.F får köras med bättre kusk en gång, hade varit stenklar.
nomis är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td