|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2015-07-27, 10:12 | #16 | |
Citat:
V75 handlar om travets elitserie. Tittar man på antal V75 vinnare från resp bana (vamrblod) under 2014 och 15 ser det ut så här: Hagmyren: 1 Hagmyren tränad häst vann V75 lopp 2014. Ingen hittills 2015 Dannero: Ingen Dannerotränad häst har vunnit ett enda V75 lopp varken 2014 eller 15 Rättvik 7 st V75 vinnare 2014 och 4 st 2015 (Den gemensamma nämnaren On Track Piraten) Axevalla: 22 Axevallatränade hästar har vunnit V75 lopp i år och lika många 2014. Halmstad: Hela 55 vinster i V75 lopp under 2014 för Halmstadtränade hästar och hittills i år ytterligare 24. Kan du verkligen inte se problemet? Det finns som jag skrivit många gånger knappt några hästar som duger annat än i lokala breddlopp och annan skit på Norrlandsbanorna, Bergsåker borträknat, medan det i Halmstad och på Axevalla finns överskott på kvalitetshästar. Varför ska man bussa upp dessa till de betydelselösa Norrlandsbanorna gång efter gång när det sliter på hästarna med långa resor och det sliter väldigt på hästägarnas plånböcker som i de flesta fall redan bara består av räkningar och röda siffror när det gäller hästägandet ? Om nu skitbanor som Hagmyren och Dannero ska vara kvar trots att det är cykelavstånd till grannbanorna i den regionen så vore det väl rimligt att man åtminstone begränsade tävladet till breddtrav för allt skräp som finns där. Hur många större unghästlopp och V75 lopp vinner Norrlandshästar utanför Bergsåker (12 travbanor) per år ? Garanterat inte ens en bråkdel av vad bara hästar tränade i Halmstad vinner. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Emeffeff (+5) |
||
2015-07-27, 11:38 | #17 |
Propositioner är en grundpelare i travsporten. V75-3 har blivit ett lopp för danskfödda hästar - fem stycken. Priserna är lägre än vanliga V75-lopp. Kanske spelfrämjande?
|
|
2015-07-27, 11:40 | #18 |
Jag håller med dig fullt ut Olle. Att tex Umeåker, Skellefteå, Boden och Solänget ska ha varsin bana är alldeles för mycket, finns ändå snart inte en enda elithäst där uppe.
|
|
2015-07-28, 08:47 | #19 |
Många vill veta anledningen till att jag lägger ner analysjobbet. Som en skribent skrev har antalet vettiga inlägg (tips och ideér) halverats sedan i våras. Och en stor anledning till detta är nog Olles tjatiga inlägg dag ut och dag in. Trots att kompetenta skribenter sätter honom på plats gång efter annan fortsätter han att spamma sajten. Travpunkten knäcktes och är numera mest en "klubb" för inbördes beundran.
Han är genomskådad. Med lögner och halvsanningar försöker han få igenom sina budskap. Typ Norrland håller på att avfolkas... Det har väl aldrig hänt att befolkningen minskat i norrland? Däremot flyttar dom in till städerna. Umeås utveckling kommer på sikt att gynna norrland tror experterna Det som fick mig att ta beslutet är nedanstående inlägg som Olle gjorde för ett tag sedan "Det är dock inte spelet som tyckts locka, så frågan är om inte Hotings lopp lika bra kunde vara rent bygdetrav. Om det kommer dit över 3000 personer men V5 omsättningen är på 150 tkr, V4 omsättningen 50 tkr och övriga spelformer har obefintlig omsättning så måste det vara annat än spelandet man kommer dit för och i så fall kunde dom kört utan totospel hos atg lika bra." jaja, som vanligt bör Olles analyser kollas med lupp. Vad som inte framkommer är omsättningen dag 2 på hoting, dvs 7 juli, då får man följande siffror V4 1.920.632 (dvs nästan 2 miljoner!!!!) V5 omsättningen 385.928 kronor. dag 3 dvs 10 juli V4 omsättningen 93.663 och V5 187.164 kr. Trots att V4 en dag omsatte nästan 2 miljoner hävdar Olle att Hotingtravet ska göras om till rent bygdetrav och man kan köra utan totospel hos atg. Eller menar han att bara Dag 1 på Hoting ska göras om till bygdetrav. Och Olle tror väl att det ändå kommer 3000 personer till den tävlingsdagen!? Det finns säkert många anledningar till att det var så låg omsättningen dag 1. Tror bl.a. att livesändningen inte hade trängt igenom riktigt(Mittmedia). För några år sedan skrev Olle att Hotingtravet skulle läggas ner, en förlustaffär för atg. Tvärtom, säger jag, det är sådana här travtillfällen som säkert väcker trav- och spelintresset hos många Amen Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
uLFStR491 (+2), Groknak (+10), Manprinsen (+5), hammering (+5), basiak (+5), bigspender (+10) |
|
2015-07-28, 09:07 | #20 | |
Citat:
Sådana personer som du är det bara skönt att slippa. Hoppas du aldrig någonsin ändrar ditt beslut att sluta skriva här. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Melander (+10) |
||
2015-07-28, 09:08 | #21 |
Ja man blir less när det ska flikas in i varje tråd hur dåligt trav det är i Norrland. Därför skapade jag en tråd om Norrlandstravet framtid där man kan diskutera o argumentera. Skulle man bemöta olles spammande i varje tråd, ja då skulle den tråden blir förstörd totalt! Låt oss prata travpolitik i en enskild tråd!
|
|
2015-07-28, 10:04 | #22 |
Rättvik
Snacka om off Topic Kan inte allt snack som inte har med v75 tips till Rättvik att göra ske under någon annan rubrik?
|
|
2015-07-28, 10:13 | #23 |
Det fanns en tid då norrland hade ganska bra gulddivsionshästar, det kommer och går.
Vi spelar faktiskt även när klassen på hästarna är tveksam. Men den geografiska spridningen av tävlingsdagar - alla typer av tävlingsdagar, prispengar etc är viktigt för att hålla intresset uppe. Tror intresset för att spela V75 - V86 avtar om man inte kan se trav i sin närhet. Visst för att se V75 måste man vara beredd att åka en bit, men man skall kunna se hästarna - kuskarna man spelar varje vecka några gånger i sin region varje år. Storbanorna har den största omsättningen, men men jag tycker också det är banorna med störst problem, inom fotbollen är det storstädernas lag som toppar publikligan . inom travsporten nästan tvärtom. |
|
2015-07-28, 10:45 | #24 |
Kan bara hålla med OLLE- Schas SO -Schas....
|
|
2015-07-28, 10:54 | #25 |
Alla är Välkomna
och alla behövs.
Jag gillar Olle och jag gillar SO. Det jag tycker illa om är personangrepp men det är ett jobb för moderatorerna att hålla efter. SO är en typisk travspelare som går med rejäl vinst varje gång han besöker en travbana, en utpräglad travspelare. Och det är sådana som behövs på ett travforum. Mvh Uffe |
|
2015-07-28, 10:58 | #26 |
"Som går med rejäl vinst varje gång han besöker en travbana"
DEN var hysterisk kul !!! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AbbeAce (+5) |
|
2015-07-28, 11:20 | #27 |
Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 2482Första försöket Stats: 11 - 7 - 0 ROI: 109.81% Vinstprocent: 61.11% |
Lägg ner allt som inte hör till Tips till Rättviks omgång nu. Bara tröttsamt att sitta och ögna igenom när det är tips till travet man är ute efter.
Ang on Topic så känns det lite som en favorit omgång. Känslan är alla fall 3 stora favoriter har stor chans att ta SOS Nimbus CD, Ed You och Ni talar Bra Latin. Hoppas Oliver blir favorit i lopp 1. Då blir det garanterat spik på Nimbus alla fall. |
2015-07-28, 12:01 | #28 |
Till Olle So mfl
Sluta att klanka ner på varandra och ägna er åt trav snack
Det är väl det som är meningen med Sharps Låt var och en skriva vad dom tycker Häng inte upp er på det Det är bara tröttsamt att se era påhopp.Skaffa fram bra tips och lägg energi på det så blir det mycket trevligare och läsa om trav här. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hugotheboss (+3) |
|
2015-07-28, 12:29 | #29 | |
Citat:
|
||
|