Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-07-21, 09:50   #1
SO

SOs avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 3718
Standard

V4 Oviken 21 juli finalen

Då är det dags för avslutningstävlingarna på Oviken. Det blir en lunch-V4 som inte ser alltför blodig ut. Som vanligt kommer det en drös norska kallblod och dom tar säkert hand om stor del av prispotten.

I avd 1 tror jag att dom tyvärr tar alla tre pallplatserna. Men jag är inte helt hundra på att segern går till 4 Tina Blessen som är storfavorit på toton. Jag tror att det är säkrast att ta med 1 Töff, 3 Seter Birk, 8 Sörengjo och kanske till och med 11 Eldstjernen. Arve Sjoner var ju nyss i Hoting och sopade rent med sina kallblod. Och som sagt man ska inte titta på tider när det gäller Oviken (och Hoting)

I avd 2 spikas kanske 5 Sanity. Såg hästen på B 28/5 (gick 12.1 2140a som trea efter Shaq is back) Jättefavorit tycker många, visst men jag är inte helt hundra. Hade det varit på normalbana givetvis spik men inte nu. Får Leo on Line spets så kan det häxa. Inget är sig likt på dessa banor nämligen.

I avd 3 så drar jag till med en lågprocentare.(8%) Jag gillar 5 Lischla Dunder. Spikade den i Lycksele (17 oddsare då) Hästen låg sist i sista kurvan och efter sedvanlig snabb avslutning blev det bara 3;e plats inte långt efter. 2 Action Launcher (Olle Alsén) tar givetvis ledningen och är favorit men i vet inte hur han trivs på denna typ av bana. 8 Outrunner var bra i Hoting men travet var inte hundra delvis och att han ska slå Alsén utvändigt tvivlar jag på. 3 ibra
Gigant kan upprepa sin seger från Oviken 27/6

avd 4 är 12 Hallsta Lotus favorit men vinner väl inte? Jag tror att 6 Storm Odd med Torbjörn Janson tar hem detta. Vimlar av kantbollar i loppet. 11 Best Elden och 1 Krusen visade nära toppform i sina senaste lopp. Best Elden trivs på denna typ av bana och var vass när han slog av Qvarting senast i Hoting. 4Gjerv Prinsen är en annan outsider

På V5;an vinner väl 8 Faks Kevin i avd 2 (med Janne Norberg). Var riktigt bra vid segern på Lycksele. Storfidus i loppet är i 9 Haga Alma (2%). V5:5 vinner nog andrahandsfavoriten 9 Boreas Peter med Ove A. Var jätte bra senast vid segern.

V5:4 blir ett riktig bra spellopp. Imponerad av 12 Ulvsås Rune senast i Hoting, Vann å 30.1 med 8 längder ganska okörd. Men Torbjörn jansson på 2 Ulvsås Faxa blir en hård nöt att knäck Finns flera att strecka för att vara säker
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-21, 09:58   #2

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58073
Standard

Man kanske kan tycka att både Sanity och Hallsta Lotus förtjänat att få gå i pension nu när båda hästarna verkar slut som tävlingshästar i stället för att matchas i mediokra lunchlopp i Oviken. Men dom kanske kan krama ut det sista av dom genom att gå ut i sådana lopp och mot sådant motstånd. Det är heller inte så ovanligt att föredettingar gnetar på där uppe i snabbloppen som 10-12 åringar trots att dom egentligen har sin bästa tid långt bakom sig.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
doob (+10)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-21, 10:06   #3

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 3461
Standard

Åh, det måste vara jobbigt att vara så negativ.

Positiva Lillis ser istället att ägare och tränare tar tillfället i akt att visa upp sina folkkära hästar på en idyllisk travbana som nog mer handlar om travsport än om jänkarbike och dubbelrött. Att Malin tar ut Sanity på Oviken, är väl bara för att bjuda den stora ägarkretsen på en möjlighet att se hästen en gång till.

Men visst, dyker hästen upp i Boden i september i ett 20K lopp kan jag revidera min åsikt.

Förstår dock inte hur man kan uppröras över en V4-omgång i slutet på juli.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
finkel (+5), Viroid (+10), SO (+1)
Lillis är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-21, 10:25   #4

drakens avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 7916
Standard

Många fina gamla kämpar att titta på. Spelmässigt är det ju upp till var och en att lassa in. Tror inte att man vinner i längden på att spela på alla streckspel som finns men var och en är salig i sin tro.
Lycka Till i dag.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-21, 10:33   #5

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58073
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lillis Visa inlägg
Åh, det måste vara jobbigt att vara så negativ.

Positiva Lillis ser istället att ägare och tränare tar tillfället i akt att visa upp sina folkkära hästar på en idyllisk travbana som nog mer handlar om travsport än om jänkarbike och dubbelrött. Att Malin tar ut Sanity på Oviken, är väl bara för att bjuda den stora ägarkretsen på en möjlighet att se hästen en gång till.

Men visst, dyker hästen upp i Boden i september i ett 20K lopp kan jag revidera min åsikt.

Förstår dock inte hur man kan uppröras över en V4-omgång i slutet på juli.
Upprörd blev jag absolut inte. Det var mer en spontan reaktion när man såg en häst som Sanity i ett sånt här lunchlopp. Den har ju ingen framtida avelskarriär som valack så hoppas det är just som du skriver att det handlar om att man vill visa upp den på tävlingsbanan en sista gång hemmavid och att den inte framöver ska gneta på i snabbloppen på vardagarna där uppe. Har ju travat in över 10 mkr så har väl mer än väl varit en god ekonomisk affär för ägarna.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-21, 10:40   #6

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 137
Standard

Tror ni att de kör i spets med Offshore Star om den kommer dit? Någon som har sett en intervju?
sigh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-21, 11:14   #7

Kyodais avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 5186
Standard

Satt just och funderade på Lischla Dunder. Har hört nåt om den hästen tidigare

men kommer inte alls ihåg vad. Så är det när man inte minns - då blir det till

att spela på känn -- eller nummer... 5-5 skulle ld då bli.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Kyodai den 2015-07-21 klockan 11:15.
Kyodai är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-21, 11:54   #8

TOBYTYKEs avatar

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 9188
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kyodai Visa inlägg
Satt just och funderade på Lischla Dunder. Har hört nåt om den hästen tidigare

men kommer inte alls ihåg vad. Så är det när man inte minns - då blir det till

att spela på känn -- eller nummer... 5-5 skulle ld då bli.
En kusk med en seger på 130 starter och en häst som inte segrat 2014-2015
men det är ju din känsla.
TOBYTYKE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-21, 11:55   #9

Shooters avatar

Sharp$: 37782
Standard

En häst förstörde min flerbong, raka DD och raket i går och det var Stand Bayou med Redén. Får försöka ta revansch genom att sätta en flerbong på lunchen. Tre spikar och två hästar i sista, alternativt spik även på Storm Odd. Testar nog en enkelrad när allt kommer omkring.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-21, 12:00   #10

Grants avatar

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 6099
Talking

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Testar nog en enkelrad när allt kommer omkring.
Samma här fast tvärtom, jag kör spiklöst.

Mvh Uffe
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-21, 12:24   #11

Shooters avatar

Standard

Tina Blessen var ett fint sto. Hon verkar trava bättre ju snabbare fart hon kommer upp i.
Gammal 2015-07-21, 12:30   #12

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 4280
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Tina Blessen var ett fint sto. Hon verkar trava bättre ju snabbare fart hon kommer upp i.
Spyr rakt ut när sådana där favoriter vinner...hade räknat bort hästen flera gånger i loppet!!
bergomiotmail är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-21, 12:31   #13

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 50369
Standard

Det såg inte ut som om de värsta konkurrenterna (mest norrmän) försökte utnyttja favoritens problem under vägen.Med tanke på resultatet så hade hade de kanske inte häst till det...
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-21, 12:32   #14

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bergomiotmail Visa inlägg
Spyr rakt ut när sådana där favoriter vinner...hade räknat bort hästen flera gånger i loppet!!
Där ser man. Själv tycker jag det är kul att se klasshästar.
Gammal 2015-07-21, 12:37   #15

Reg.datum: feb 2013
Sharp$: 1242
Standard

Kan Leo On Line leda hela vägen tro...
Olsson43 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td