Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-07-17, 11:43   #1

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58073
Standard

V64-Axevalla (fredag)

En riktig kanonkväll för trav. Högklassig sport på Axevalla och uttagningslopp till kallblodsderbyt på saxbanan Östersund. Ska ladda upp för kvällen på stranden i eftermiddag för även vädret kanon idag.

Spelmässigt är det dock sådär. Två storfavoriter känns nästan klara på förhandsinfon

Time Machine: Har visat i de två senaste loppen att han gillar att springa långt. Stallet mycket uppåt. Det som man skulle kunna vara tveksam till är att det ev blir barfota runt om i kväll. Det är fartmässigt ett klart plus men har tre raka galopper och diskningar på den balansen.

Sauveur: Det låter som att motbuden ska köras för framtiden. Samtidigt ska Sauveur ha matchats för detta. Ska nu ffg sedan derbyt i fjor tävla barfota runt om och för första gången någonsin med rycktussar.

Att tänka på i övrigt:

- Lämna absolut inte in V64an tidigt. Avdelning 3 är andra heatet för kvällen där samma hästar startar som i lopp 3 som körs kl 18.08 enligt programmet.

- Det är synd att det inte är jackpot. Med två storisar med toppchanser är värdet i att spela V6 i kväll sådär.

Lycka till nu med Axevallaliren. Första start redan kl 17.20. Då är vi alla väl tillbaka från badstranden.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Torstens (+1)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-17, 13:58   #2

Kyodais avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 5186
Standard

Spelar DD redan nu så får man tid för annat under dagen. Dessutom är det ju
Stjärnkusken på TV4 ikväll klockan 20.00. Får ej missas. Schack-SM dessutom..

Nåväl - spikar 2 Sauveur medd Lindblom i första - detta efter strykningarna samt
förmodat försiktigt lopp för call me keeper. I andra väljes tre ekipage, samtliga
står på tur (om man nu har det idag..) för vinst. Gynnas av det trevliga upploppet på
Axevalla, 6-10-11

Sålunda i en nötask: 2 mot 6-10-11

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Kyodai är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-17, 14:18   #3

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 37778
Standard

Jag ska iväg ikväll (som vanligt) så jag lämnar in en tidig V6:a flerbong med spikar på Time Machine, Saveaur och British Steel.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-17, 16:11   #4

Standard

Ilona Håleryd (6 procent) anmäld barfota runt om. Oddsen har rasat ner i källaren hos Unibet sedan det började lysa rött på den. Mycket intressant. PU skriver på hemsidan att han inte bara planerar första barfota runt om utan även jänkarvagn. Alla vet vilken effekt exakt dom utrustningsändringarna brukar ge på hans hästar.
Gammal 2015-07-17, 16:27   #5

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Ilona Håleryd (6 procent) anmäld barfota runt om. Oddsen har rasat ner i källaren hos Unibet sedan det började lysa rött på den. Mycket intressant. PU skriver på hemsidan att han inte bara planerar första barfota runt om utan även jänkarvagn. Alla vet vilken effekt exakt dom utrustningsändringarna brukar ge på hans hästar.
10 ggr hos Bet hanns med. Tog även 16 ggr på Martiniwhitmuscle, dags för den att få vinna nu.
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-17, 16:56   #6

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
10 ggr hos Bet hanns med. Tog även 16 ggr på Martiniwhitmuscle, dags för den att få vinna nu.
Den kommer max ge fem gånger hos atg om det fortsätter lysa dubbelrött.

Kollade precis resultaten från dagens lunchtrav. Hästen som vann andra V65 loppet tävlade för första gången barfota runt om och gav 5,30 i v odds. Var 2 procentare på V65 spelet. Det är ju sådan enorm skillnad spelvärdesmässigt att man knappt tror sina ögon. Blir bara värre och värre när det gäller v oddsen på barfotahästarna. Undrar vad de internationella spelbolagen hade i startodds. 35 ggr ?
mikaels (+10)
Gammal 2015-07-17, 16:59   #7

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 37778
Standard

Ilona Håleryd, fint läge men många tuffa emot. Ev. blir det barfota och jänkarvagn.

Anmäld barfota runt om, men får nog svårt mot Gematria och kanske favoriten. Bör stå kvar i 10 ggr.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-17, 17:02   #8

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 11975
Standard

Citat:

Kollade precis resultaten från dagens lunchtrav. Hästen som vann andra V65 loppet tävlade för första gången barfota runt om och gav 5,30 i v odds. Var 2 procentare på V65 spelet. Det är ju sådan enorm skillnad spelvärdesmässigt att man knappt tror sina ögon. Blir bara värre och värre när det gäller v oddsen på barfotahästarna. Undrar vad de internationella spelbolagen hade i startodds. 35 ggr ?
2,75 på plats lär också bli konkurenskraftigt...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-17, 17:05   #9

Standard

...som vissa tidigare antytt, så är Olle lite knäpp, fast bra att ha ändå
Gammal 2015-07-17, 17:37   #10

Reg.datum: jan 2015
Sharp$: 1184
Standard

ATG-Live verkar inte funka för mig. Startar, sen stannar den efter en halv minut. Någon som vet vad det kan bero på?
Chiron är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-17, 17:40   #11

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Chiron Visa inlägg

ATG-Live verkar inte funka för mig. Startar, sen stannar den efter en halv minut. Någon som vet vad det kan bero på?
Samma för mig (i helskärmsläge) i både Explorer och Firefox. Stängde ner och kör liven via deras nya sida (beta.atg.se) istället och det har funkat hittills. Snart är det väl dags att helt gå över till betan för nuvarande atg.se och Classic stängs snart ner så lika bra att vara förberedd istället för att över en natt flytta all aktivitet till nya sidan.
Chiron (+10)
Gammal 2015-07-17, 17:44   #12

Sharp$: 962
Standard

Kommer att spika Kapow Hanover i V64-6. 14% just nu och bara tredjehandsfavorit.

KH är väldigt startsnabb och jag tror Jorma kommer att ställa en allvarlig fråga till Erik om att få överta. Erik har kört KH och känner väl till kapaciteten hos denna kuse. Han satt bl a fast med rubbet sparat bakom Al Denne i fyraårseliten för två starter sedan. 500 000 kr i förstapris där.

Han öppnade 07.5 första 500 mot Sciacallo O.M. 20 april och förlorade endast med hals efter att ha utmanat utvändigt hela vägen in. Hästar som Sylvester America och Spartan Kronos var ordentligt akterseglade.

Frode säger att hästen var dålig i halsen i senaste starten men att han nu tränar kanonfint och ska vara i fin form.

Det enda hotet mot spets är Be Sponteneous som har tjänat mindre än hälften så mycket och, som sagt, jag tror Erik släpper spets.

Dessutom skor bak på favoriten (Carabinieri) som kommer att hamna långt bak i fältet.
Tolloppa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-17, 17:44   #13

Standard

Citat:
Samma för mig (i helskärmsläge) i både Explorer och Firefox. Stängde ner och kör liven via deras nya sida (beta.atg.se) istället och det har funkat hittills. Snart är det väl dags att helt gå över till betan för nuvarande atg.se och Classic stängs snart ner så lika bra att vara förberedd istället för att över en natt flytta all aktivitet till nya sidan.
Tack för tipset, får testa betan. Konstigt ändå...

Gammal 2015-07-17, 17:48   #14

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tolloppa Visa inlägg
Kommer att spika Kapow Hanover i V64-6. 14% just nu och bara tredjehandsfavorit.

KH är väldigt startsnabb och jag tror Jorma kommer att ställa en allvarlig fråga till Erik om att få överta. Erik har kört KH och känner väl till kapaciteten hos denna kuse. Han satt bl a fast med rubbet sparat bakom Al Denne i fyraårseliten för två starter sedan. 500 000 kr i förstapris där.

Han öppnade 07.5 första 500 mot Sciacallo O.M. 20 april och förlorade endast med hals efter att ha utmanat utvändigt hela vägen in. Hästar som Sylvester America och Spartan Kronos var ordentligt akterseglade.

Frode säger att hästen var dålig i halsen i senaste starten men att han nu tränar kanonfint och ska vara i fin form.

Det enda hotet mot spets är Be Sponteneous som har tjänat mindre än hälften så mycket och, som sagt, jag tror Erik släpper spets.

Dessutom skor bak på favoriten (Carabinieri) som kommer att hamna långt bak i fältet.
Nu när det är Kontio som kör undrar jag en sak gällande sulkyn. Har den körts med jänkarvagn eller? Kanske blir annan vagn?

Bara en tanke, vet inte vilken vagn det varit tidigare.

Gammal 2015-07-17, 17:51   #15

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 3039
Standard

Citat:
Tack för tipset, får testa betan. Konstigt ändå...

Samma problem här och gick också över till betan idag. Jag kör chrome btw.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Chiron (+3)
Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-17, 17:53   #16

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 17990
Standard

Citat:

Missade loppet men storfavoriten blev sent struken, vilket givetvis påverkade vinnaroddset ordentligt men inte hade någon inverkan på streckspelet. Men visst är det generellt på streckspelen som man får bäst odds på balansändringar.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-17, 17:54   #17

Standard

Citat:
Nu när det är Kontio som kör undrar jag en sak gällande sulkyn. Har den körts med jänkarvagn eller? Kanske blir annan vagn?

Bara en tanke, vet inte vilken vagn det varit tidigare.

Den har gått med jänkarvagn tidigare men du har en poäng där.

Visst är det väl så att Jorma HELST inte kör i jänkarvagn. Han vägrar väl inte? Konstigt i så fall att sätta upp honom på en häst som jämt går med sådan vagn.

Senast redigerad av Tolloppa den 2015-07-17 klockan 17:57.
Gammal 2015-07-17, 18:00   #18

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tolloppa Visa inlägg
Den har gått med jänkarvagn tidigare men du har en poäng där.

Visst är det väl så att Jorma HELST inte kör i jänkarvagn. Han vägrar väl inte? Konstigt i så fall att sätta upp honom på en häst som jämt går med sådan vagn.
Frågan är väl inte bara om han vägrar. Utan också om han är "bra" nog med en sådan vagn? Han har inte precis Peter Untersteiners jänkarvagnstil...
Gammal 2015-07-17, 18:05   #19

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 3844
Standard

Citat:
Frågan är väl inte bara om han vägrar. Utan också om han är "bra" nog med en sådan vagn? Han har inte precis Peter Untersteiners jänkarvagnstil...
snyggt spik igår., bästa spik ikväll enligt dig
dado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-17, 18:05   #20

Reg.datum: jul 2014
Sharp$: 1009
Standard

Skor runt om på Be Spontaneous. Vad jag kan hitta så har den inte visat något från start som tar emot Kapow Hanover med den balansen.

Dessutom hittar jag ingen häst i loppet som kommer gå upp i dödens och trycka upp tempot. KH blir nog svår att rå på från spets.
zibelius är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-17, 18:09   #21

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dado Visa inlägg
snyggt spik igår., bästa spik ikväll enligt dig
Tack, men den var nog inte så "avancerad".

Har inte kollat igenom helt ännu, får se om jag hinner, blir annars svårt att välja "rätt" spik". Hinner jag bestämma mig så skriver jag här. Annars kanske någon annan kan tipsa...

Lycka till ikväll!
Gammal 2015-07-17, 18:15   #22

Helges avatar

Standard

Odin Töll blev en spik efter det försöket.
Gammal 2015-07-17, 18:17   #23

Standard

Citat:
Odin Töll blev en spik efter det försöket.
Bara kusken emot...
Gammal 2015-07-17, 18:24   #24

Helges avatar

Standard

Citat:
Bara kusken emot...
Japp Men han säger hästen är en slöfock och borde bara bli bättre i andra eller TREDJE heatet
I mål på friska ben i försöket, tror den tar det oavsett kusken.
Gammal 2015-07-17, 18:26   #25

Manprinsens avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 2272
Standard

Missade bocka i V6, så jävla störande att man inte kan annullera spelen.
Spikade Redéns i sista iaf, tror det är spets och slut.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-17, 18:27   #26

Standard

Citat:
Japp Men han säger hästen är en slöfock och borde bara bli bättre i andra eller TREDJE heatet
I mål på friska ben i försöket, tror den tar det oavsett kusken.
Jag har en konstig känsla av att Bo lär chansa invändigt eller liknande. Han kommer att tänka att han får en "chans" till.
Helge (+3)
Gammal 2015-07-17, 18:32   #27

Draxxlers avatar

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 603
Standard

Såg inte lopp 3 men tror att 7 Encore Zon vinner v64-3. Den står verkligen på tur nu Hoppas den får loppet!
Draxxler är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-17, 18:34   #28

Helges avatar

Standard

Citat:
Jag har en konstig känsla av att Bo lär chansa invändigt eller liknande. Han kommer att tänka att han får en "chans" till.
haha kan va så men jag tror som han siat, att han laddar för spets i andra. Skitsamma kan vinna från alla positioner, så fin som den såg ut när den skar mållinjen.

Chiron (+3)
Gammal 2015-07-17, 18:36   #29

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 6036
Standard

Citat:
haha kan va så men jag tror som han siat, att han laddar för spets i andra. Skitsamma kan vinna från alla positioner, så fin som den såg ut när den skar mållinjen.

det bör va spets o slut då untersteiner o lindgren inte bör va sugna på tokkörning igen
Helge (+3)
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-17, 18:45   #30
DIF

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 1766
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Draxxler Visa inlägg
Såg inte lopp 3 men tror att 7 Encore Zon vinner v64-3. Den står verkligen på tur nu Hoppas den får loppet!
När fick Flemming ett bra lopp senast? Han sitter ju alltid sist utvändigt, eller drar tåget. Det bästa han kan få är dödens oavsett vad han kör och vilket lopp.
Det är lika säkert som att Ludde alltid kör i spets.
Eller att Kenneth och Jörgen S tar plankan och kör på chans.
DIF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-17, 18:48   #31

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 3574
Standard

hej en fråga kan kan man spika sauver? tack för information
jeanpier007 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-17, 18:50   #32

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jeanpier007 Visa inlägg
hej en fråga kan kan man spika sauver? tack för information
jag tror den vinner o spikar.gillar hästen skarpt
Gammal 2015-07-17, 18:52   #33

Helges avatar

Standard

Mina spikar blir Odin Töll och Reveller, ingen av dom favorit. Sen lite skoryck och alla fina Daniel hästar. Nu kör vi
Gammal 2015-07-17, 18:54   #34

Draxxlers avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DIF Visa inlägg
När fick Flemming ett bra lopp senast? Han sitter ju alltid sist utvändigt, eller drar tåget. Det bästa han kan få är dödens oavsett vad han kör och vilket lopp.
Det är lika säkert som att Ludde alltid kör i spets.
Eller att Kenneth och Jörgen S tar plankan och kör på chans.
Mjo kanske. Men jag skrev HOPPAS.
Gammal 2015-07-17, 19:15   #35

Sharp$: 136
Standard

Toohotforyou bfro ffg. Förra gången de pratade om det så trodde de på en riktigt bra effekt. Känns väldigt bortglömd i ett öppet lopp. Dessvärre blir det spelfritt för en själv då man har för dåligt nät för atg och andra flashsidor..
sigh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-17, 19:21   #36

Manprinsens avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 2272
Standard

Men duktig jävla pissrövskörning där av samtliga för att bädda för favoriten
Chiron (+1)
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-17, 19:21   #37

Standard

så snyggt Jansson, trots häx...
Gammal 2015-07-17, 19:22   #38

Standard

Trist med galoppen på Untersteiners, men det är ju det som gör att man inte ska haka på atgs underodds på dessa hästar. 4,30 blev v oddset. Unibet betalade 12,50 i eftermiddags.
Gammal 2015-07-17, 19:24   #39

Helges avatar

Standard

Citat:
Trist med galoppen på Untersteiners, men det är ju det som gör att man inte ska haka på atgs underodds på dessa hästar. 4,30 blev v oddset. Unibet betalade 12,50 i eftermiddags.
Men vinnaren var bra! Å grattis Torbjörn på födelsedagen

SS spikade och Spelvärde hade som lillspik.
DIF (+3)
Gammal 2015-07-17, 19:29   #40

Helges avatar

Standard

Citat:
Hon gick efter gungan 13,2/1900m, nästa gång
Gammal 2015-07-17, 19:33   #41

Stekels avatar

Sharp$: 26732
Standard

Citat:

Du hängde tydligen inte med på förutsättningarna eftersom du så tydligt tar det ur sitt sammanhang så där. Eller så har du full koll och skiter i det för att få fram din poäng. Hursomhelst har du här förklaringarna så du kan tro dina ögon nästa gång du ser resultatet:

Jättefavoriten stod på ensamt springspår och blev struken efter att ha varit oregerlig i de första misslyckade startförsöken. Ettan som sedan vann tog med lätthet ledningen i varje omstart.

Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-17, 19:33   #42

Standard

Finns dom som tycker det är trist att derbyuttagningarna för kallbloden hamnar som bortglömda saxbanelopp, men det har ju tidigare år när dom körts på lunchtravet varit totalt iskalla lopp spelmässigt och första uttagningsloppet till derbystoet precis slutade som dessa lopp brukar se ut, dvs en norsk häst vinner med 100 meter till oddset 10 för 10. Det hade väl inte varit speciellt optimalt med sådana lopp på V64 när kallblodskullarna är så fruktansvärt tunna och ojämna. Det är tur det inte ser ut så bland varmbloden för då hade nog travet varit dödsdömt (spelandet hade rasat).
Gammal 2015-07-17, 19:35   #43

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 2445
Standard

Tur jag hoppade v64 hade aldrig haft T Jansson kan inte med han! V4 all in istället
Dalle82 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-17, 19:36   #44

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Du hängde tydligen inte med på förutsättningarna eftersom du så tydligt tar det ur sitt sammanhang så där. Eller så har du full koll och skiter i det för att få fram din poäng. Hursomhelst har du här förklaringarna så du kan tro dina ögon nästa gång du ser resultatet:

Jättefavoriten stod på ensamt springspår och blev struken efter att ha varit oregerlig i de första misslyckade startförsöken. Ettan som sedan vann tog med lätthet ledningen i varje omstart.
Jo du. Jag hänger med väldigt bra när det gäller v oddsen på barfotahästar hos atg. Men du har kanske missat det.

Men inte sett lunchloppen idag så det du beskriver förklarar till stor del varför oddset blev som det blev just i det loppet.
Gammal 2015-07-17, 19:37   #45

Standard

Citat:
Finns dom som tycker det är trist att derbyuttagningarna för kallbloden hamnar som bortglömda saxbanelopp, men det har ju tidigare år när dom körts på lunchtravet varit totalt iskalla lopp spelmässigt och första uttagningsloppet till derbystoet precis slutade som dessa lopp brukar se ut, dvs en norsk häst vinner med 100 meter till oddset 10 för 10. Det hade väl inte varit speciellt optimalt med sådana lopp på V64 när kallblodskullarna är så fruktansvärt tunna och ojämna. Det är tur det inte ser ut så bland varmbloden för då hade nog travet varit dödsdömt (spelandet hade rasat).
...värst vad du blivit ödmjuk Olle, är ju inte så vi vill ha dig
Gammal 2015-07-17, 19:40   #46

Helges avatar

Standard

Jag har fått en enormt bra bild på ATG-live! Började igår, hela sidan bättre än tidigare.

Gammal 2015-07-17, 19:42   #47

Standard

Citat:
Jag har fått en enormt bra bild på ATG-live! Började igår, hela sidan bättre än tidigare.

men laggar den inte mer än vanligt, dagtid?
Gammal 2015-07-17, 19:49   #48

Standard

Snyggt Helge. Din spik överlägsen.
Gammal 2015-07-17, 19:50   #49

Helges avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
men laggar den inte mer än vanligt, dagtid?
Funkat perfekt idag, vete tusan vad som hänt!
Gammal 2015-07-17, 19:52   #50

Helges avatar

Standard

Citat:
Snyggt Helge. Din spik överlägsen.
Helt överlägsen, totalkross och inte favorit. Köpte Spelvärdes motivering till den. Nu ska Odin Töll vinna om V6 ska överleva denna kassa utdelning.
Gammal 2015-07-17, 19:55   #51

Standard

Äntligen V4! Inleder med spik på häst 3 på flerbongen! KBK!
Gammal 2015-07-17, 19:55   #52

Stekels avatar

Standard

Citat:
Jo du. Jag hänger med väldigt bra när det gäller v oddsen på barfotahästar hos atg. Men du har kanske missat det.

Men inte sett lunchloppen idag så det du beskriver förklarar till stor del varför oddset blev som det blev just i det loppet.
Jo jag vet det, svårt att missa. Vet du varför? För att du går off topic med det i varannan tråd. Någon borde starta en "Exempel på tillfällen då rödmarkerade barfotahästar överspelas på atgs vinnarspel" åt dig också.

Gammal 2015-07-17, 19:57   #53

Standard

Citat:
Helt överlägsen, totalkross och inte favorit. Köpte Spelvärdes motivering till den. Nu ska Odin Töll vinna om V6 ska överleva denna kassa utdelning.
Kass utdelning eller inte beror mest på hur det går i avd 4 och 5. Det är där allas spikar finns. Tyvärr tror jag att både Time Machine och Sauveur vinner lätt. Galopp emot bara troligen.
Gammal 2015-07-17, 19:57   #54

Helges avatar

Standard

Westergards hästar går som tusan i Sverige och Norge men alla väntar på dopingdomen.
Vete tusan varför det dröjer..?
Gammal 2015-07-17, 19:58   #55

Standard

norsk travsport går som tåget just nu
Gammal 2015-07-17, 19:58   #56

Helges avatar

Standard

Citat:
Kass utdelning eller inte beror mest på hur det går i avd 4 och 5. Det är där allas spikar finns. Tyvärr tror jag att både Time Machine och Sauveur vinner lätt. Galopp emot bara troligen.
Hade gärna vält den i första och de du nämner här är garderade, känns inte som det räcker längre till en ok utdelning.
Gammal 2015-07-17, 20:00   #57

Standard

Citat:
westholm brukar kunna ställa tilla att. time machine känns överstreckad
Gammal 2015-07-17, 20:00   #58

Sharp$: 50368
Standard

Hur många är de där som trängs i studion och intervjuar varann?Tillför de nåt?
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-17, 20:02   #59

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hoola Visa inlägg
Hur många är de där som trängs i studion och intervjuar varann?Tillför de nåt?
nä, de kan ta väck två av dom.
hoola (+10)
Gammal 2015-07-17, 20:05   #60

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 17990
Standard

Oroande för de som spikat att man väljer att köra Time Machine barfota runt om.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-17, 20:07   #61

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Jo jag vet det, svårt att missa. Vet du varför? För att du går off topic med det i varannan tråd. Någon borde starta en "Exempel på tillfällen då rödmarkerade barfotahästar överspelas på atgs vinnarspel" åt dig också.
Det var väldigt vad det skrivs om mig. Varför inte skita i vad jag skriver om det irriterar så mycket. Tror tom det finns en möjlighet på forumet att välja bort inlägg från dom man inte gillar. Så ett tips är att utnyttja den funktionen om man inte vill läsa mina inlägg om barfota och Norrland istället för att bli så upprörd.

Jag kommer i alla fall inte låta andra bestämma vad jag skriver. Till skillnad från vissa andra så skriver jag aldrig något om enskilda medlemmar här och vad jag vet bryter det inte mot några forumregler att skriva om travpolitik eller om överspel på barfotahästar. Däremot är det väl mer tveksamt om det är tillåtet att skriva nedvärderande inlägg om andra medlemmar.
Isaksson (+5)
Gammal 2015-07-17, 20:09   #62
DIF

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 1766
Standard

En dansk ska ej mäta kuk med en svensk.....nu bäddade det ju iofs för en annan dansk.
Kul lopp att se på
DIF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-17, 20:10   #63

Helges avatar

Standard

Bort på V6, bara njuta av Daniels fina hästar nu då ♥

Gammal 2015-07-17, 20:13   #64

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Oroande för de som spikat att man väljer att köra Time Machine barfota runt om.
Han hoppade i Örebro bfro. Men då var det ett helt annat motstånd.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-17, 20:14   #65

Standard

Borta på flerisen V4 så ska jag leva vidare så måste det smälla i nästa! Tvivlar dock på det med sommarbarnor osv! DD kör rank 1-3 i både.Dd1 och 2 håller ju 9 av 10 dagar haha
Gammal 2015-07-17, 20:16   #66

Draxxlers avatar

Standard

Citat:
Det spelet satt fint ja sa ju att den stod på tur!
Gammal 2015-07-17, 20:18   #67

Standard

Citat:
Det spelet satt fint ja sa ju att den stod på tur!
Grattis! Hade den stått lite högre så hade jag nog satsat en guldpeng på den hahav
Gammal 2015-07-17, 20:20   #68

Draxxlers avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dalle82 Visa inlägg

Grattis! Hade den stått lite högre så hade jag nog satsat en guldpeng på den hahav
Haha ja oddset var väl inte världens finaste men ändå
Gammal 2015-07-17, 20:21   #69

Standard

Citat:
Det var väldigt vad det skrivs om mig. Varför inte skita i vad jag skriver om det irriterar så mycket. Tror tom det finns en möjlighet på forumet att välja bort inlägg från dom man inte gillar. Så ett tips är att utnyttja den funktionen om man inte vill läsa mina inlägg om barfota och Norrland istället för att bli så upprörd.

Jag kommer i alla fall inte låta andra bestämma vad jag skriver. Till skillnad från vissa andra så skriver jag aldrig något om enskilda medlemmar här och vad jag vet bryter det inte mot några forumregler att skriva om travpolitik eller om överspel på barfotahästar. Däremot är det väl mer tveksamt om det är tillåtet att skriva nedvärderande inlägg om andra medlemmar.
..vi norrlänningar vill aldrig vara elaka...du har lite rätt, fast fel ändå, men det spelar ingen roll, du duger
Gammal 2015-07-17, 20:25   #70

Reg.datum: jun 2014
Sharp$: 875
Standard

Citat:

Men håll dig on topic så blir allt bra!
uLFStR491 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-17, 20:27   #71

Helges avatar

Standard

Ge fan i Olle nu!

Han är bra och en av anledningarna att besöka denna sida.

Ja, jag är också less på allt snack om norrlandstrav mm. Ibland rinner det över. för mig med gällande det.
Men Olle har en Point och oavsett så har han rätt till den, men helst i rätt tråd.

Så sluta hacka som ena fega kycklingar nu.

Om_sommaren (+5)
Gammal 2015-07-17, 20:31   #72

Sharp$: 50368
Standard

Time Matschin...MATSCHIN???
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-17, 20:38   #73

Standard

Guldtand gör bort dig ikväll!!
hoola (+10)
Gammal 2015-07-17, 20:39   #74

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 5526
Standard

Citat:

Att bli personlig med påhopp, är inget annat
än att dra ner brallorna på sig själv.

Dock tycker jag du skall lyssna på dagens sommarpratare
som går i repris ikväll på P 1, så tror jag du förstår varför
en och en annan går i taket, när du argumenterar om
Norrlandstravets framtid.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-17, 20:40   #75

Standard

Jorma i jänkarvagn bakom Kapow Hanover. Nu tar vi betalt!
Gammal 2015-07-17, 20:42   #76

Standard

Det är så trist att se uttagningarna till SVENSKT kallblodsderby och derbystoet.

Uttagningslopp 1 derbystoet: Norska hästar 1,3,4a
Uttagningslopp 1 Kallblodsderbyt: Norska hästar 1,2,3a
Uttagningslopp 2 derbystoet: Norska hästar 1,2,3a
Uttagningslopp 2 kallblodsderbyt: Norska hästar 1.2a

Vad har hänt med den svenska kallblodssporten ? Det är riktigt tragiskt att det inte bara saknas bra äldre kallblod (förutom Månprinsen). Det verkar vara ännu värre när det gäller framtidens kallblod. Inte en svensk häst som haft skuggan av en chans hittills i de svenska derbyuttagningarna.
Gammal 2015-07-17, 20:44   #77

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Olle är en seriös analytiker på denna sida och kan massor av trav. Jag läser med stor behållning Olles ofta tidiga analyser. Han är en ledare och inte "follower".
Alla kan ju inte älska istrav!
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-17, 20:46   #78

Standard

Citat:
Det är så trist att se uttagningarna till SVENSKT kallblodsderby och derbystoet.

Uttagningslopp 1 derbystoet: Norska hästar 1,3,4a
Uttagningslopp 1 Kallblodsderbyt: Norska hästar 1,2,3a
Uttagningslopp 2 derbystoet: Norska hästar 1,2,3a
Uttagningslopp 2 kallblodsderbyt: Norska hästar 1.2a

Vad har hänt med den svenska kallblodssporten ? Det är riktigt tragiskt att det inte bara saknas bra äldre kallblod (förutom Månprinsen). Det verkar vara ännu värre när det gäller framtidens kallblod. Inte en svensk häst som haft skuggan av en chans hittills i de svenska derbyuttagningarna.
Du viil alltså diskutera svensk kallblodssport i denna tråd som handlar om v64 axevalla??
Gammal 2015-07-17, 20:50   #79

Helges avatar

Standard

Så nära Call Me Keeper!

Med den ölmagen ♥
mackpeter (+5)
Gammal 2015-07-17, 20:50   #80

Standard

Äntligen ville JU tävla med Boys Going In. Det lät annars som ännu ett lopp för framtiden, men dagens insats ger hopp om att den har mer att ge.
Gammal 2015-07-17, 20:51   #81

Standard

Guldtand borta hahaha
Gammal 2015-07-17, 20:53   #82

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av uLFStR491 Visa inlägg
Du viil alltså diskutera svensk kallblodssport i denna tråd som handlar om v64 axevalla??
Saxbanan diskuteras i V64 tråden i stort sett dagligen. Det är väl ganska naturligt. Dom som följer atg live och skriver löpande under loppen tycker troligen det räcker med en slinga om kvällens lopp.

Idag är saxbanans lopp sportsligt väldigt mycket mer intressanta än normalt dessutom.
Gammal 2015-07-17, 20:55   #83

AndyMarts avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 7099

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Drog en chanstvilling 3-7 här då jag tänkte att Alkalizer Am tar spets och släpper omedelbart till Boys Going In. Såg riktigt bra ut och vete tusan om det inte hade gått vägen om Goop inte vart tvungen att va så snabb..
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-17, 20:58   #84

Sharp$: 3461
Standard

jobba in en dubbel JU nu då
Lillis är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-17, 21:01   #85

Standard

Nästa hoppas jag på Guldtand så kör för fan gubbe!
Gammal 2015-07-17, 21:05   #86

Standard

Citat:
Saxbanan diskuteras i V64 tråden i stort sett dagligen. Det är väl ganska naturligt. Dom som följer atg live och skriver löpande under loppen tycker troligen det räcker med en slinga om kvällens lopp.

Idag är saxbanans lopp sportsligt väldigt mycket mer intressanta än normalt dessutom.
Ok! Kanske dags att stänga ute norrmännen då!
Gammal 2015-07-17, 21:07   #87

Standard

Pension nästa för fröken oxå!
Gammal 2015-07-17, 21:08   #88

Sharp$: 3461
Standard

kul med galopp på 3/4 hästar man hade på dubbeln
Lillis är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-17, 21:08   #89

Standard

Jorma hade blivit farlig utan galoppen i avd 6. Satt fast på upploppet trots jättegaloppen (berodde det på Jorma i biken eller hästen?)
Gammal 2015-07-17, 21:14   #90

Helges avatar

Standard

Citat:
Jorma hade blivit farlig utan galoppen i avd 6. Satt fast på upploppet trots jättegaloppen (berodde det på Jorma i biken eller hästen?)
Jorma har det kämpigt nu, 24 kvar till 10 000 segrar.
Gammal 2015-07-17, 21:15   #91

Standard

Skitsamma! Sommarbanor då e det mycket favoriter inte ett dugg roligt enligt mig! Regn.och åter regn får vi odds! Tylösand nu brakar vi igång!
Gammal 2015-07-17, 21:25   #92

Helges avatar

Standard

Spelvärde sätter allt, som alla dagar innan detta
Gammal 2015-07-18, 00:28   #93

Stekels avatar

Standard

Citat:

Hade blockat dig för längesen om det inte vore för att jag tycker hälften av det du skriver är givande och tänkvärt. Men nu tar jag ditt råd så jag slipper se ditt gnäll. Jag skriver inget nervärderande om dig heller, bara att jag är trött på att du skriver off topic jämt och ständigt och att du gärna gör det helt onyanserat negativt så man blir påverkad av den där glaset halvfullt-inställningen som är bland det värsta jag vet. Skulle tycka samma sak oavsett vem det var och försöka vädja den personen att korrigera det för allas bästa. Tack och hej!

Svara

td