Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-07-12, 17:39   #1

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58073
Standard

V75-Axevalla (lördag)

Hoppat över travet lörd-sönd denna helg så sugen på att kolla startlistor. Trippeltravet nästa helg med dubbla V75or. Startlistorna till fredagen redan ute och det är grymt fina lopp då. Precis anmält till lördagen och mycket bättre klass än skräpomgången på Årjängstravet igår.

Klass 2

Ser ut att vara ett trevligt lopp men som vanligt har man inte stenkoll på klass 2 hästarna. Spontant är vinnaren Enrico Di Quattro. Vann överlägset i Halmstad i lördag från spår 12 på 13,9 över full distans och det bör räcka långt här.

Klass 1

41 anmälda hästar. Imponerande. Ett grymt race ser det ut att bli. Haugstad är nog revanschsugen med stall Elfstrands nya megastjärna Imperator efter bortkörningen senast när den var gigantisk V75 favorit. Men sannerligen motstånd här som inte går av för hackor.

Bronsdivisionen

1640m auto så spårlottningen blir oerhört viktig. Bra spår och Ni Talar Bra Latin känns som vinnaren. Finns 3-4 riktigt bra hästar emot.

Silver

Fint lopp över 2640m. Oliver Kronos har nog inget emot distansen och blir väl med rätt favorit igen.

Gulddivisionen

Även här 2640 vilket inte är helt vanligt i guld. Bör stå mellan 4 hästar. Berghs Global Money om barfota, Mellby Viking även om debut i högsta klassen sällan innebär vinst, Support Justice som har fått sin stjärnstatus lite på skam i år och superhästen Truculent som är bästa hästen men kanske inte gynnad av distansen.

Lärlingsloppet

Ok lopp men inte mer. Gissar att Stay Alert med skickliga kusken Frank Nilsson blir favoriter men den har fått optimala resor vid de två raka vinsterna så tveksamt om det är en bra spik.

Femårsloppet för ston

Elma Lane blir nog favorit men man knappade in Resaca De Nando som nästagångare senast när den satt stenfast första gången med jänkarvagn.

Lördagsloppet

Loppen ovan är ordinarie och borde alla platsa på V75an men om dom skulle lägga in detta lopp så är det ett rätt bra lopp för en sådan här propp. Blev väldigt besviken att inte första barfota gav mer på Balero Mearas senast. Får en chans till om samma balans men en del hästar här att läsa på lite mer om loppet kommer med på V75.

Sammanfattningsvis en riktigt bra omgång som också ser rätt spelvänligt ut.
Tror startlistorna till söndagens V75a kommer i morgon. Där man ni spika Veijo i Stochampionatet för han har redan avslöjat att det blir första barfota runt om där på Some Summit och att han tror det ska ge rejäla extraväxlar.

Lycka till nu med Axevallaliren...............
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-12, 18:38   #2

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

Bröderna Johansson ska hjälpa till och fixa banan i toppskick twittrade Stenströmer tidigare idag med
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-12, 19:21   #3

AndyMarts avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 7099

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Bröderna Johansson ska hjälpa till och fixa banan i toppskick twittrade Stenströmer tidigare idag med
Tydligt exempel på att om du lägger ner mycket tid och försöker göra något bättre än alla andra så lyckas du också mycket bättre än alla andra!

De är överallt nu, riktigt kul för dem!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Helge (+5)
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-12, 19:51   #4

Standard

Vad jag läst så gav deras närvaro i Årjäng större positiv effekt på banunderlaget än vad det gjorde på hästarna när Åke Svanstedt ryckte skorna ffg.

Visst är det hedrande för dom och positivt att banorna anlitar bröderna, men baksidan är ju att man kan undra vilken kompetens de ordinarie banarbetarna i t ex Årjäng besitter när deras närvaro kan göra så mycket. Vi spelare borde väl kräva att dom som sköter banorna ska kunna göra sitt jobb även utan de fantastiska Halmstadkillarnas närvaro. Det omsätts ju t ex åtskilliga miljoner även på Årjängs lunchtrav, och då har vad jag läst banunderlaget där varit så uselt att det blivit rena hästlottot.
Gammal 2015-07-12, 19:58   #5

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 3013
Standard

Hmm ser väldigt spelvärt ut när flera av de tänkta spikförslagen hade otur i spårtombolan. Blir till att läsa på ordentligt nu i veckan inför årets hetaste helg. (för mig som västgöte i alla fall)
legolasse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-12, 20:13   #6

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 3255
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Vad jag läst så gav deras närvaro i Årjäng större positiv effekt på banunderlaget än vad det gjorde på hästarna när Åke Svanstedt ryckte skorna ffg.

Visst är det hedrande för dom och positivt att banorna anlitar bröderna, men baksidan är ju att man kan undra vilken kompetens de ordinarie banarbetarna i t ex Årjäng besitter när deras närvaro kan göra så mycket. Vi spelare borde väl kräva att dom som sköter banorna ska kunna göra sitt jobb även utan de fantastiska Halmstadkillarnas närvaro. Det omsätts ju t ex åtskilliga miljoner även på Årjängs lunchtrav, och då har vad jag läst banunderlaget där varit så uselt att det blivit rena hästlottot.
Det var bättre förr eller hur Olle?
Gammal 2015-07-12, 20:13   #7

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 3016
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg

Jag har tänkt på det här med. Det kan ju inte vara så förbannat svårt eller? Inte för jag är speciellt insatt, men det känns ju inte som raketforskning direkt. Måste väl gå att kunna se till att kunskapen hur banor preppas på bästa sätt blir bättre på alla banor. Finns ju bara fördelar med det.
xanathaar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-12, 20:22   #8

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av asgaya3141 Visa inlägg
Det var bättre förr eller hur Olle?
Förr gick i stort sett alla hästar med tunga skor och vanliga vagnar mm mm. Nu är travet mycket en utrustningssport och tiderna dom springer helt andra. Det ställer också högre krav på att banorna håller bra skick så klart.

Det är inte så många år sedan det aldrig stod en rad i tränarintervjuerna i ronden t ex om vilken utrustning hästarna skulle tävla med. Nu krävs en fullständig redovisning av såväl vagn, hovbeslag och huvudlag i en tränarintervju för att den ska anses hålla god kvalité.

Vill man läsa spelmässigt värdelösa intervjuer så rekommenderas t ex intervjuerna i travprogrammen till Romme och Rättvik. "det är en bra häst och formen borde vara ok, det borde vara en bra chans säger Leif Witasp"Vill man läsa riktigt bra intervjuer så rekommenderas spelvärde.se "hästen kommer för första gången utrustas med jänkarvagn, dessutom rycker vi alla skorna ffg och sätter på helstängt huvudlag, meddelar Åke Svanstedt"
Gammal 2015-07-12, 20:32   #9

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 11975
Standard

Stämmer väderleksrapporten, så blir det att äntra färden mot Skara på torsdagsmorgonen(alternativt fredagsmorgonen tidigt, runt 5 snåret från umeå, då är man vid tre tiden i skara), jag, ett tält, en sovsäck o en luftmadrass....någon intresserad av att haka på efter vägen, från Umeå via Gävle till Skara, hemresa efter tävlingarna på söndag?
Maila mig på [email protected] isåfall.

Senast redigerad av mikaels den 2015-07-12 klockan 20:39.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-12, 20:53   #10

AndyMarts avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 7099

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Stämmer väderleksrapporten, så blir det att äntra färden mot Skara på torsdagsmorgonen(alternativt fredagsmorgonen tidigt, runt 5 snåret från umeå, då är man vid tre tiden i skara), jag, ett tält, en sovsäck o en luftmadrass....någon intresserad av att haka på efter vägen, från Umeå via Gävle till Skara, hemresa efter tävlingarna på söndag?
Maila mig på [email protected] isåfall.
Sånt här är underbart!
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-12, 23:48   #11

Reg.datum: jun 2012
Sharp$: 887
Standard

Olle - Nej, Truculent är inte bästa hästen i guldloppet. Det är såklart Support J. Stenklar - nu är den ute på rätt distans. Går en hög 10-tid...
greyhound är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-13, 18:30   #12

drakens avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 7916
Standard

Jajamen det vet alla hahaha . not. Om support Justice vinner på en hög 10 på lång distans är mitt arsel ett piano.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-13, 20:06   #13

Reg.datum: jun 2012
Sharp$: 887
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av draken Visa inlägg
Jajamen det vet alla hahaha . not. Om support Justice vinner på en hög 10 på lång distans är mitt arsel ett piano.
Hehe... Gjorde en snabbundersökning och det har inte (vad jag kunde hitta) sprungits under 12 i Sverige på distansen, så en 10-tid var onekligen att ta i!

MEN - jag skulle hävda att orsaken till att inga snabbare tider gjorts är utan tvekan att inga riktigt stora lopp körs på distansen.

Finns hästar med kapacitet att gå en hög 10-tid på distansen. Däribland Support Justice - dock lär väl inte tempofördelningen i lopet bli av det slaget att det blir så... Dvs han behöver inte gå en 10-tid för att vinna!
greyhound är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-14, 00:01   #14

Standard

Risken för regn är minimal o då bestämmer jag att umeå lämnas 05,00 på fredag, 2 personer kan följa med(har en liten Toyota Aygo o behövs plats för tält o annat)...priset är 600 t.o.r från Umeå, 450 från Sundsvall o 300 från Gävle o söderut...blir det en medföljande så ingår fri entre(jag har ju stc-kort), vid två så får ni klyva ett inträde....
Först till kvarn, maila mig på [email protected]
alle (+5)
Gammal 2015-07-14, 00:11   #15

Standard

...känns det som att jag är dyr, så får ni väl pruta lite...det jag vill varna för, är att det finns risk för att ni får höra en massa gamla nostalgiska travberättelser, så ta gärna med hörlurar
alle (+5)
Svara

td